Was ik het ?quote:Op maandag 27 februari 2012 14:04 schreef oompaloompa het volgende:
Er was hier iemand die mij een DM heeft gestuurd om uitleg te vragen maar ik kan om de een of andere reden niet meer mijn dm-geschiedenis opvragen en nou weet ik niet meer wie het was
@Aardappeltaart, is goed komt er aan!
Zet je ad-blocker eens uit.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:12 schreef dadgad het volgende:
Er is iets vreemds aan de hand in dit topic. Ik kan niet quoten, nog editten.
Het enige wat ik weet is dat de BNN IQ-test een overschatting maakt.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is al lang geleden dat ik een BNN ding heb gemaakt, en ik weet niet of dat mijn huidige IQ weerspiegeld maar ik denk het wel, ik zal altjid vrij laag ver geleken met de mensen om mij heen, ik kom zo tot 124 oid
c'est moi!quote:Op maandag 27 februari 2012 14:04 schreef oompaloompa het volgende:
Er was hier iemand die mij een DM heeft gestuurd om uitleg te vragen maar ik kan om de een of andere reden niet meer mijn dm-geschiedenis opvragen en nou weet ik niet meer wie het was
@Aardappeltaart, is goed komt er aan!
ik had bij die van vorig jaar een score van 85, dus zwijg over overschatten.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:55 schreef Bananenbuiger het volgende:
[..]
Het enige wat ik weet is dat de BNN IQ-test een overschatting maakt.
In sommige gevallen een flinke overschatting zelfs (orde van 20 punten).
Naast mijzelf ken ik nog meer voorbeelden die dit bevestigen.
Desalniettemin, ik zou me niet al te veel zorgen maken over IQ testen, zoveel zegt het ook weer niet.
De officiele testen leunen wat meer op logica, informatieverwerking en rekenvaardigheden.
Het lijkt er sterk op dat de TS ergens heen wilt met zijn getallenreeksen.
Begrijpelijk als het is, denk ik niet dat het een correct beeld zal opleveren.
Mits de TS hier natuurlijk op uit is, we zullen het zien!
Die thesis heb ik al geschrevenquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:16 schreef Hi_flyer het volgende:
Graag gedaan en leuk om te lezen!![]()
Komen we nu in het dankwoord van je thesis?
Wie stelde die onzinne vraag?quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:09 schreef Bananenbuiger het volgende:
(anekdote: een promovendus op mijn werk kreeg daar tijdens haar thesis defense een vraag over, n.a.v. een heiligverklaring van de statistiek tijdens haar lekenpraatje van haar promotie. (logisch, immers zij vond na vele malen meten een statistisch verschil, echter men twijfelde zeer of dit minieme statische verschil wel biologische relevantie had)
De vraag was of statistiek de enige waarheid is in het onderzoek, waarop zij "ja, ik denk van wel" antwoordde. Hetgeen resulteerde in een korte glimlach met daarbij "ok...ehm..we gaan maar door naar prof. x voor de volgende vraag!)
Vaak is idd de statistiek, mits natuurlijk correct uitgevoerd (wat niet altijd het geval is), het enige wetenschappelijke aan dergelijke onderzoeken.quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:09 schreef Bananenbuiger het volgende:
@Asphias.
Je kan iets 1000en malen meten/testen en uiteindelijk heb je vanzelf genoeg data die een statistisch meetbaar verschil oplevert.
De vraag rest dan: is hetgene wat ik zojuist statistisch heb aangetoond wel relevant?
Ik heb daar mijn twijfels over.
Statistiek is een hulpmiddel, maar zeker geen waarheid.
(anekdote: een promovendus op mijn werk kreeg daar tijdens haar thesis defense een vraag over, n.a.v. een heiligverklaring van de statistiek tijdens haar lekenpraatje van haar promotie. (logisch, immers zij vond na vele malen meten een statistisch verschil, echter men twijfelde zeer of dit minieme statische verschil wel biologische relevantie had)
De vraag was of statistiek de enige waarheid is in het onderzoek, waarop zij "ja, ik denk van wel" antwoordde. Hetgeen resulteerde in een korte glimlach met daarbij "ok...ehm..we gaan maar door naar prof. x voor de volgende vraag!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |