abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108258976
Ik werk bij een uitzendbureau en ik ben om een hele rare reden onslagen bij een werkgever een half jaar geleden, waar ik nog steeds kotsmisselijk van ben dat de mensen om me heen dit zo aangepakt hebben. Alle zin om te werken is nu uit me.

Ik begon een half jaar geleden bij een groot bedrijf te werken had het naar mijn zin, totdat er ineens een paar op vakantie gingen en mij vroegen om hun werk over te nemen. Vond ik niet erg, maar ik kon het bijna niet bijbenen en zei er wat van. Ik kon zelf geen vakantie nemen hierdoor. Dus ik nam als laatste vakantie op en kreeg hier goedkeuring voor, ik kreeg een mail waar in stond dat ik vakantie wel verdiend had. Dus ik dacht zit wel goed.

Maar wat bleek? een week voor de eerste vakantiedag kreeg ik te horen dat ik niet meer hoefde te komen. Mijn vakantie werd me dus door de neus geboord. Dat was al het eerste lullige, het 2e lullige was dat ik niet begreep dat ik weg moest. Er was zat werk te doen en zat zelf al overvol met werk. Ik dacht dat redden ze nooit. ik dus navraag doen hoe ze dat aan gaan pakken. Loopt iedereen gewoon tegen mij te liegen, want er zouden uitzendkrachten komen. Later bleek dat het gewoon een collega was die weg moest maar mijn baan ingepikt had.

Het 3e lullige en meest erge vond ik dat navraag deed bij iedereen waarom ik nou weg moest, maar iedereen wist zogenaamd van niks of wou mij daarover informeren. De persoon die mij de laan uitstuurde was op vakantie en de rest zei zelfs dat ze het jammer vonden. Ik kende erg veel mensen daar en ze hebben me allemaal in de steek gelaten, zo voelt dat althans.

Ik voel me sindsdien echt aan alle kanten vernederd. Waarom doen mensen zoiets? Als het aan hun lag wist ik nu nog de waarheid niet?

samenvatting:

-eerst moet ik iedereen gaan vervangen
-daarna word ik er uitgeflikkerd als ik vakantie opneem
-daarna kom ik erachter dat een collega op mijn baan aast en me gewoon snieky vervangt
-daarna zegt iedereen tegen mij dat ze van niks weten

[ Bericht 7% gewijzigd door sheriffwest op 22-02-2012 12:57:46 ]
  woensdag 22 februari 2012 @ 12:53:52 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108259067
Bedrijven zijn nu eenmaal klootzakken. Je bent denk ik nog jong maar ik (30) ben er inmiddels aan gewend. Wees blij dat je daar nu weg bent :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_108259073
Als uitzendkracht ben je het laagste van de ladder.
En trek het je niet persoonlijk aan, maar sta gewoon zakelijk in dit werk.
Wat moet je er van zeggen?
pi_108259314
Leg me even uit hoe je vakantie je door de neus geboord werd, omdat je niet meer hoefde te komen. :? Dan heb je toch juist de tijd om wél op vakantie te gaan?

Verder werkt die flexibiliteit waarmee ze je hebben laten gaan, 2 kanten op. Jij kan daardoor ook weglopen als je (voor je gevoel) als oud vuil behandeld wordt.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_108259330
Uitzendkrachten worden in veel midden- en kleinbedrijven uitgebuit en ontslagen als ze te mondige worden. Ik neem aan dat je je vakantiedagen we hebt laten uitbetalen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_108259418
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:59 schreef fruityloop het volgende:
Leg me even uit hoe je vakantie je door de neus geboord werd, omdat je niet meer hoefde te komen. :? Dan heb je toch juist de tijd om wél op vakantie te gaan?

Verder werkt die flexibiliteit waarmee ze je hebben laten gaan, 2 kanten op. Jij kan daardoor ook weglopen als je (voor je gevoel) als oud vuil behandeld wordt.. ;)
Ja, kon nog wel op vakantie, werk nog bij het uitzendbureau. Maar ik heb veel energie gestoken om iedereen op te vangen en ze hebben gewoon allemaal bewust misbruik van me gemaakt. Het gaat om de omgang onderling. Daarbij was het bureau ook niet echt blij dat ik weg was en kreeg ik geen promotie.

Voor wat hoort wat vind ik. Als ik werk overneem van andere omdat ze vakantie nemen dan mag ik ook verwachten dat mijn vakantie opgevangen word door het bedrijf.
pi_108259457
Je kan altijd nog Sheriff worden.
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:05:09 #8
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_108259472
Tja, wake up zo gaat dat nu eenmaal met uitzendkrachten, ze gebruiken je als je niet meer nodig bent dan dumpen ze je, daarom gaan bedrijven zo graag met UZB's in zee omdat ze doen en laten kunnen met arbeidskrachten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_108259790
Welkom in de grote mensenwereld, waar je genaaid wordt door je collega's, werkgever en ieder ander.
De werkvloer is oorlog, zo simpel is het. Je moet niets over hebben voor je collega's want dat hebben ze voor jou ook niet als het puntje bij paaltje komt.
Het enige wat je zou moeten interesseren is het behoud van je werk, niets anders, als je daar een collega of werkgever voor moet fucken, so be it.. doen ze nl. bij jou ook.
pi_108259835
quote:
3s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:00 schreef Deetch het volgende:
Uitzendkrachten worden in veel midden- en kleinbedrijven uitgebuit en ontslagen als ze te mondige worden. Ik neem aan dat je je vakantiedagen we hebt laten uitbetalen?
Dit was geen midden en kleinbedrijf, veel mensen wisten hier van en ze hebben allemaal hun klep gehouden zodat ik er pas achterkwam toen het te laat was. Anders had ik gewoon voet bij stuk gehouden en niet meer dan het werk gedaan waar ik voor aangenomen was. En toen ik vermoedens kreeg hebben ze er lacherig over gedaan. Ik vroeg zelfs nog aan iemand of het aan mij lag. Hij zei nee, komt door bezuiniging. Dus ik heb me nog braaf gedragen de laatste paar dagen en vertrouwde op die collega's.

En die gast die mij verving daar stond ik elke dag mee te praten, terwijl die me stiekem gewoon uit zat te lachen. Ik bedoel waarom zou je als persoon al op de baan van iemand anders azen en die willen? Zo laag zou ik nooit gaan.
pi_108259896
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:16 schreef sheriffwest het volgende:

[..]

Dit was geen midden en kleinbedrijf, veel mensen wisten hier van en ze hebben allemaal hun klep gehouden zodat ik er pas achterkwam toen het te laat was. Anders had ik gewoon voet bij stuk gehouden en niet meer dan het werk gedaan waar ik voor aangenomen was. En toen ik vermoedens kreeg hebben ze er lacherig over gedaan. Ik vroeg zelfs nog aan iemand of het aan mij lag. Hij zei nee, komt door bezuiniging. Dus ik heb me nog braaf gedragen de laatste paar dagen en vertrouwde op die collega's.
Ja? En nu?
Hier gaat er binnenkort ook iemand uit en dat weet hij zelf nog niet.
Wij weten dat wel allemaal. Als we het gaan vertellen stopt hij straks met werken en kan hij zaken saboteren als hij kwaad wil.
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:20:46 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108259990
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:18 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja? En nu?
Wij weten dat wel allemaal. Als we het gaan vertellen stopt hij straks met werken en kan hij zaken saboteren als hij kwaad wil.
Waarom vertel je het hem niet alvast zodat ie iets anders kan gaan zoeken?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_108260016
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom vertel je het hem niet alvast zodat ie iets anders kan gaan zoeken?
Er wordt keurig voldaan aan de wettelijke verplichtingen.
pi_108260073
quote:

[..]

En die gast die mij verving daar stond ik elke dag mee te praten, terwijl die me stiekem gewoon uit zat te lachen. Ik bedoel waarom zou je als persoon al op de baan van iemand anders azen en die willen? Zo laag zou ik nooit gaan.
Ga maar wel zo laag. In mijn eerste 5 werkjaren had ik ook nog zulke principes en daar heb ik nu nog pijn in m'n reet van.
pi_108260081
quote:

[..]

Ja? En nu?
Kan, maar ik heb nooit een rede gehoord. Anders dan dat het financieel niet meer kon. Mijn leidinggevende die was zelfs op vakantie, dus niemand kon het navragen en hij heeft ook nooit uitleg gegeven. Maar ik zag ze welleens bij elkaar staan(leidinggevende en die mij verving) en dacht nee, dat kan niet. Maar hij heeft gewoon staan lobbyen om mijn baan en die hufter durft het niet eens te vertellen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:23:35 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108260104
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:21 schreef Godtje het volgende:

[..]

Er wordt keurig voldaan aan de wettelijke verplichtingen.
Maar waar is de menselijkheid om het niet nu al te vertellen dan? Als het uitkomt dat jullie het al wisten dan gaat het leiden tot motivatieproblemen bij anderen in het bedrijf.
Een gedicht over Maanvis
pi_108260180
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar waar is de menselijkheid om het niet nu al te vertellen dan? Als het uitkomt dat jullie het al wisten dan gaat het leiden tot motivatieproblemen bij anderen in het bedrijf.
Nee,
Maar je gaat offtopic zoals wel vaker. Ik zal je verder negeren.
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:27:00 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108260241
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:25 schreef Godtje het volgende:

[..]

Nee,
Maar je gaat offtopic zoals wel vaker. Ik zal je verder negeren.
Het is wel relevant voor soortgelijke gevallen dat bedrijven als hetgene waar jij voor werkt onnodig naaiacties uitvoeren.
Een gedicht over Maanvis
pi_108260349
quote:

[..]

Ja? En nu?
Is logisch ja. Dan kan je die persoon simpelweg negeren of zeggen dat die bepaalde dingen niet goed doet en later feedback geven. Maar ik heb nooit wat gehoord. Het ging puur om het vervangen van mij door een intern persoon, die de rest niet weg wou hebben. Maar de gevolgen die het voor mij had, voor mijn promotie daar hadden ze schijt aan. Hadden ze het vertelt had ik het ook door kunnen vertelen, nu zat ik met mijn mond vol tanden bij mijn promotie gesprek met een manager die er niks van begreep. Dus ik moest wel wat ergs gedaan hebben.
pi_108260367
Werk draait om vraag en aanbod. Als jij makkelijk te vervangen bent, word je doorgaans slechter behandeld dan wanneer je moeilijker te vervangen bent.

Daarnaast ben je als uitzendkracht sowieso de eerste die er uit wordt geflikkerd als er bezuinigd moet worden.

Ik zou in jouw situatie proberen een baan te zoeken waar je direct een dienstverband aangaat met het bedrijf waar je gaat werken. Voor de rest kun je altijd pech hebben met een werkgever, het is gewoon een kwestie van zoveel mogelijk bedrijven afgaan totdat je ergens lekker zit.
There is a long line down from heaven.
pi_108260481
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:29 schreef sheriffwest het volgende:

[..]

Is logisch ja. Dan kan je die persoon simpelweg negeren of zeggen dat die bepaalde dingen niet goed doet en later feedback geven.
Dat hoeft helemaal niet. Misschien deed hij wel helemaal niks verkeerd?

Bedrijven draaien op geld en het is nou eenmaal makkelijker goedkoper om een uitzendkracht weg te sturen dan een vaste medewerker (of bijvoorbeeld iemand die er nog niet zo lang werkt).
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:35:56 #22
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_108260647
1. Zoek een baan waar je niet zo vervangbaar bent. Eentje ook waarbij je mogelijkheden hebt om door te groeien. Als waardering belangrijk voor je is in je werk, is uitzendwerk niet zo geschikt.

2. Zie het als een nuttige leerervaring hoe dit soort dingen werken. En lees dit boek:
pi_108260693
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:32 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet. Misschien deed hij wel helemaal niks verkeerd?

Bedrijven draaien op geld en het is nou eenmaal makkelijker goedkoper om een uitzendkracht weg te sturen dan een vaste medewerker (of bijvoorbeeld iemand die er nog niet zo lang werkt).
Maar uitzendbureau's willen je juist zo lang mogelijk ergens hebben, dus als het bedrijf daar niet eerlijk over is. Ben ik daar de dupe van. Ze gaan doorgaans alleen in op positieve verhalen en dan de vraag waarom werkt hij er dan niet?
pi_108260776
je doet toch gewoon wat er vna je verwacht word waar je voor bent aangenomen, niks meer niks minder anders snijd je jezelf in de vingers, meer werk , meer verantwoordelijkheid , meer gezeur , meer stress . netzoveel geld.
( geld overigens voor uitzendkrachten) mocht je ergens goed binnen kunnen hobbelen zou ik me wel gewoon zo goed mogelijk inzetten ;)
pi_108260964
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:38 schreef kovenant het volgende:
je doet toch gewoon wat er vna je verwacht word waar je voor bent aangenomen, niks meer niks minder anders snijd je jezelf in de vingers, meer werk , meer verantwoordelijkheid , meer gezeur , meer stress . netzoveel geld.
Is daar trouwens een wet voor? Of moet je dan bij een vakbond zitten. Want ik kreeg ook steeds meer werk erbij(veel meer dan de rest) als ik zei dat het niet mogelijk was of dat dit het laatste was dan gingen ze toch nog verder. Ik was ook de enige van het uitzendbureau daar, stond dus niet echt sterk. Was mijn enige optie dan om het werk neer te leggen?

Dan jaag ik de klant van het uitzendbureau weg en kijken ze mij aan. Hoewel het uitzendbureau er mij toch al op aankeek dat ze geen mensen daar meer kwijt konden.

Ik werd aangenomen voor 2 locaties te ondersteunen, dat werden er op een gegeven moment 4 en later toen er een paar op vakantie waren 6. Ik dus zeggen ja dat kan maar dan laat ik andere dingen vallen. Kreeg ik later nog een gesprek dat ik het magazijn niet opruimde en spullen liet liggen. Terwijl ik toch echt aangaf dat ik dingen zou laten vallen. Later heb ik dat toch maar wel gedaan. Ook werd er de hele tijd gezegd als je extra hulp nodig hebt dan moet je het zeggen, zeg ik dat word er 10x niks gedaan.

[ Bericht 13% gewijzigd door sheriffwest op 22-02-2012 13:49:44 ]
pi_108261084
klootzakken, maar niet zoveel van aantrekken, als ze je ontslaan krijg je lekker uitkering van ze.
pi_108261372
quote:

[..]

Als het dan een groot bedrijf is, dan zou je ook moeten weten dat de meeste mensen op de werkvloer geen drol te zeggen hebben over het personeelsbeleid. Dat ligt meestal heel ergens anders, en waar ze er over gaan, ben je over het algemeen gewoon een FTE. Als ze FTE's kwijt moeten dan zijn contracten en uitzendkrachten het eerste de lul. Dat zagen we hier ook gebeuren, moesten alle jaar contracten eruit. De leidingevende kon hoog en laag springen, die probeerde alles om ze binnen boord te houden. Maar niets mocht baten, van hogerhand was het besloten en dan kun je niets meer.

Trek het je niet teveel aan. Jouw leidinggevende ging waarschijnlijk ook niet over personeelzaken, net als je collega's. Daarom zijn beloftes die leidinggevenden bij grote bedrijven soms doen aan werknemers ook geen cent waard, als puntje bij paaltje komt hebben ze weinig inbreng.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_108261525
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als het dan een groot bedrijf is, dan zou je ook moeten weten dat de meeste mensen op de werkvloer geen drol te zeggen hebben over het personeelsbeleid. Dat ligt meestal heel ergens anders, en waar ze er over gaan, ben je over het algemeen gewoon een FTE. Als ze FTE's kwijt moeten dan zijn contracten en uitzendkrachten het eerste de lul. Dat zagen we hier ook gebeuren, moesten alle jaar contracten eruit. De leidingevende kon hoog en laag springen, die probeerde alles om ze binnen boord te houden. Maar niets mocht baten, van hogerhand was het besloten en dan kun je niets meer.

Trek het je niet teveel aan. Jouw leidinggevende ging waarschijnlijk ook niet over personeelzaken, net als je collega's. Daarom zijn beloftes die leidinggevenden bij grote bedrijven soms doen aan werknemers ook geen cent waard, als puntje bij paaltje komt hebben ze weinig inbreng.
Dat denk ik ook, dat verhaal hing ook al in de wandelgangen. Maar dan nog heeft die leidinggevende niks vertelt aan het uitzendbureau en mij ook niet. Waarschijnlijk omdat hij het opgelost had door een interne collega mijn baan in te laten nemen. Want die moest er ook uit. Later kwam ik er ook achter dat hij er nog steeds werkte op mijn functie.

Maar ik voel me genaaid door die collega(want waarom zou je zoiets willen), het uitzenbureau(geen promotie hierdoor) en die leidinggevende.
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:59:01 #29
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_108261667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:55 schreef sheriffwest het volgende:

Maar ik voel me genaaid door die collega(want waarom zou je zoiets willen)
Doe eens niet zo naief man, waarom denk je dat ie dat zou willen? Die collega is geen vriend van je hoor, da's gewoon een concurrent die het spelletje beter heeft gespeeld dan jij.
pi_108261989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:59 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Doe eens niet zo naief man, waarom denk je dat ie dat zou willen? Die collega is geen vriend van je hoor, da's gewoon een concurrent die het spelletje beter heeft gespeeld dan jij.
True en hij werkte er ook al 1 tot 1.5 jaar en kende iedereen beter als ik. Dus had toch al weinig in deze vriendjespolitiek in kunnen brengen. Ik had hem zelfs nog een baan aangeboden bij het uitzendbureau omdat ik het erg vond dat hij weg moest.

Mijn vertrouwen heeft iig een flinke deuk opgelopen....ik vind dat je collega's ergens ook moet kunnen vertrouwen ook al ben je van een uitzendbureau.

Maarja het rotste was niet eens het werk, maar het feit dat ik daar managers tegenkwam die mij een betere functie wilde geven en daar niet meteen gebruik van heb gemaakt omdat ik dacht een flinke promotie te krijgen bij het uitzendbureau en ik geen vermoeden had dat het zo zou kunnen aflopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door sheriffwest op 22-02-2012 14:12:46 ]
pi_108262137
quote:
Maar ik voel me genaaid door die collega(want waarom zou je zoiets willen)
Omdat hij anders werkloos is? :?
pi_108262286
quote:

[..]

Dat denk ik ook, dat verhaal hing ook al in de wandelgangen. Maar dan nog heeft die leidinggevende niks vertelt aan het uitzendbureau en mij ook niet. Waarschijnlijk omdat hij het opgelost had door een interne collega mijn baan in te laten nemen. Want die moest er ook uit. Later kwam ik er ook achter dat hij er nog steeds werkte op mijn functie.

Maar ik voel me genaaid door die collega(want waarom zou je zoiets willen), het uitzenbureau(geen promotie hierdoor) en die leidinggevende.
Exact hetzelfde is hier gebeurt. jaar contracten eruit en vaste medewerkers die anders onslagen zouden moeten worden vulden die gaten op. Dat is niet zo ongebruikelijk. Jij bent makkelijker buiten de deur te zetten als iemand met een vast contract.
Dat ze niets tegen je zeggen is vrij gebruikelijk. De meeste uitzendkrachten vertonen aan heel andere werk ethos zodra ze weten dat ze niet zo lang meer hebben.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_108262365
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:59 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wie heeft het over spelletjes. Als hij een vast contract heeft en TS niet, dan weet ik meteen wie er als eerste uit gaat zodra ze 1 plek minder hebben. Daar hoef je geen spelletjes voor te spelen. Uitzendkrachten zijn juist om tijdelijke drukte op te vangen en staan net zo makkelijk weer buiten de poort.
pi_108262466
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:11 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Omdat hij anders werkloos is? :?
Net zoals je eten van je buren steelt als je honger hebt. Ik dacht dat we in Nederland wel wat beschaafder waren.
pi_108262508
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:19 schreef sheriffwest het volgende:

[..]

Net zoals je eten van je buren steelt als je honger hebt. Ik dacht dat we in Nederland wel wat beschaafder waren.
Les 1) met lief en aardig doen kom je niet verder in het zakenleven.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_108262530
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wie heeft het over spelletjes. Als hij een vast contract heeft en TS niet, dan weet ik meteen wie er als eerste uit gaat zodra ze 1 plek minder hebben. Daar hoef je geen spelletjes voor te spelen. Uitzendkrachten zijn juist om tijdelijke drukte op te vangen en staan net zo makkelijk weer buiten de poort.
Nee, hij had een tijdelijk contract wat omgezet moest worden in een vast contract. Hij had te horen gekregen dat de afdeling waar hij werkte samengevoegd werd met de onze en hij geen vast contract kreeg. Iedereen vond dat zielig, tenkoste van mij blijkbaar. Dus kwam hij naar onze afdeling en kreeg hij toch een vast contract. Maar pas toen ik weg was.
pi_108262633
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:21 schreef sheriffwest het volgende:

[..]

Nee, hij had een tijdelijk contract wat omgezet moest worden in een vast contract. Hij had te horen gekregen dat de afdeling waar hij werkte samengevoegd werd met de onze en hij geen vast contract kreeg. Iedereen vond dat zielig, tenkoste van mij blijkbaar. Dus kwam hij naar onze afdeling en kreeg hij toch een vast contract. Maar pas toen ik weg was.
Dat hebben ze op zich niet slecht opgelost hoor.

Hier blijkt ook maar weer uit dat ze wel om hun mensen geven en het eigenlijk nog niet eens zo'n slecht bedrijf is.

Jij bent gewoon de sjaak omdat je een uitzendkracht bent. En dan ben je overal de klos, tenzij je wordt overgenomen door het bedrijf waar je gedetacheerd bent.
pi_108262716
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:19 schreef sheriffwest het volgende:

[..]

Het is niet het eten van je buren, maar van die pipo's uit dat andere dorp die hier tijdelijk verblijven ;)
pi_108262754
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:25 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Dat hebben ze op zich niet slecht opgelost hoor.

Hier blijkt ook maar weer uit dat ze wel om hun mensen geven en het eigenlijk nog niet eens zo'n slecht bedrijf is.

Jij bent gewoon de sjaak omdat je een uitzendkracht bent. En dan ben je overal de klos, tenzij je wordt overgenomen door het bedrijf waar je gedetacheerd bent.
Dat klopt maar eigenlijk vind ik dat er een meldingsplicht moet zijn waarom iemand er om die rede uitgaat. Door zo'n geintje loop ik veel kansen mis. Maar zie het ook is van humaan oogpunt en niet alleen vanuit het bedrijf.
pi_108262850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:27 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Het is niet het eten van je buren, maar van die pipo's uit dat andere dorp die hier tijdelijk verblijven ;)
Toch leuk dat ze het van te voren vertellen dat ze van je lopen te eten en vertellen dat ze eten komen brengen. Want het kan natuurlijk, maar er is ook aardig gelogen door mensen, het gaat maar om werk.
pi_108262856
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:28 schreef sheriffwest het volgende:

[..]

Dat klopt maar eigenlijk vind ik dat er een meldingsplicht moet zijn waarom iemand er om die rede uitgaat. Door zo'n geintje loop ik veel kansen mis. Maar zie het ook is van humaan oogpunt en niet alleen vanuit het bedrijf.
Het is een bedrijf, geen humanitaire instelling ofzo.

Maarja het rotste was niet eens het werk, maar het feit dat ik daar managers tegenkwam die mij een betere functie wilde geven en daar niet meteen gebruik van heb gemaakt omdat ik dacht een flinke promotie te krijgen bij het uitzendbureau en ik geen vermoeden had dat het zo zou kunnen aflopen.

Als je iets aangeboden krijgt en het wil doen, dan moet je die kans gewoon nemen. Dan krijgt het uitzendbureau maar de tering.

In jouw positie zou ik die managers nog eens aanspreken.. misschien hebben ze nog wat voor je.
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:31:38 #42
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_108265083
Werken? Dat is voor de lagere klasse man.. ;)
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
pi_108320156
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:14 schreef D0808 het volgende:
Welkom in de grote mensenwereld, waar je genaaid wordt door je collega's, werkgever en ieder ander.
De werkvloer is oorlog, zo simpel is het. Je moet niets over hebben voor je collega's want dat hebben ze voor jou ook niet als het puntje bij paaltje komt.
Het enige wat je zou moeten interesseren is het behoud van je werk, niets anders, als je daar een collega of werkgever voor moet fucken, so be it.. doen ze nl. bij jou ook.
Zo is het echt hé? Daar ben ik vandaag ook op een harde manier achter gekomen helaas.

Geen tips, maar sterkte TS.
  donderdag 23 februari 2012 @ 23:16:10 #44
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_108328642
Nou nee, er zijn ook nog gewoon mensen, werkgevers en collega's die wel inlevingsvermogen hebben en elkaar met respect behandelen hoor.. Er heerst hier inderdaad bij sommige bedrijven wel een lomp klimaat in het Nederlandse bedrijfsleven, maar als je dat erg vind dan moet je er vooral niet aan mee gaan doen.. Dan cultiveer je het alleen maar en is de kans nog groter op narigheid..

Ik heb bij bedrijven gewerkt waar inderdaad negatieve keuzes werden gemaakt, maar ik heb ook bij bedrijven gewerkt waar ik met pijn in mijn hart weg moest omdat er echt hele toffe mensen werkten. Je hebt trouwens op elke werkvloer wel mensen met wie je beter op kunt schieten dan de ander, de vraag is alleen hoe je ermee omgaat. Wie goed doet, wie goed ontmoet, en behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.

Gewoon aardig en behulpzaam zijn, je eigen grenzen bewaken, en als je genaaid word erboven staan, elkaar met respect blijven behandelen en andere keuzes maken zodat je wel kunt werken met fijne mensen..
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 12:30:41 #45
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_108341689
Zie weinig ergs.. misschien niet leuk. Maarja je bent uitzendkracht, dus ga je er snel uit.
Zolang ze zich aan de wettelijke tijd hebben gehouden om het je te vertellen is er weinig mis.

Iets met snappen/begrijpen hoe de wereld in elkaar zit :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')