naar mijn gevoel erg realitisch advies. alleen even vermelden dat ontbijt in de VS vaak donuts en koffie is. Heb zelf een keer gehad waar bij het gratis ontbijt, alleen maar koffie was.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:50 schreef Intermec het volgende:
750 voor de auto (2 personen)
300 voor de benzine (2 personen)
35 euro motel per nacht (2 personen), vaak inc ontbijt
600 euro ticket (per persoon)
80 dollar voor jaarpas voor de nationale parken (check marktplaats, vaak voor de helft vd prijs!)
water, 79ct een gallon.
eten maak je zelf zo duur als je zelf wilt, bij bijv VONS regel je ff een klantenpas, waardoor je vaak dingen 1+1 krijgt (vergelijk het met een AH bonuskaart)
is heel simpel, westkust, niet eens over twijfelen, gewoon "classics of the West" route; La, San Francisco, Yosemite, Death Valley, Vegas, Zion, Bryce, Grand Canyon, Route 66. Dan heb je de highlites gehad. En als je een keer terug komt zou ik pas op zoek gaan naar de minder bekende plekken, of ga je net de national parken uit de "Classics of the West" wat langer bezoeken, langere trails lopen etc.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:43 schreef Poephoofd_ het volgende:
Oh, ik twijfel grandioos tussen de westkust en de oostkust.
Yellowstone is wel heel erg uit de richting voor een rondreis van 3 weken aan de westkustquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb beide al eens gedaan, maar als ik lees dat je graag de geweldige natuur wil zien, zou ik ook de westkust aanraden. Oostkust vond ik ook geweldig, maar aan de westkust heb je Yosemite, monument Valley, death Valley, Bryce Canyon, grand Canyon, yellowstone.
I know, het is afhankelijk van welke route je wil nemen. Het is te doen als je een bepaalde route neemt, maar handig is het niet. Het hoort wel thuis in het rijtje van natuurschoon en -geweld dat TS graag wilde zien, dus heb ik het er bij gezet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Yellowstone is wel heel erg uit de richting voor een rondreis van 3 weken aan de westkust
Precies wat ik wilde zeggen, en deze zijn ook bijzonder imo:quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb beide al eens gedaan, maar als ik lees dat je graag de geweldige natuur wil zien, zou ik ook de westkust aanraden. Oostkust vond ik ook geweldig, maar aan de westkust heb je Yosemite, monument Valley, death Valley, Bryce Canyon, grand Canyon, yellowstone.
Highway 1 is idd geniaal, inclusief de 7-mile drive. Moet je zeker niet overslaan, kost je alleen wel een dagje extra reizen tussen SF-LAquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:27 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Precies wat ik wilde zeggen, en deze zijn ook bijzonder imo:
Mono Lake, Californië
[ afbeelding ]
California State Route 1
[ afbeelding ]
Vliegtickets kan je, pas, 300 dagen voor vertrek boeken. Wanneer je het best/goedkoopst kan boeken is een wetenschap op zich. Wij hebben vroeg geboekt ivm. planning eigen bedrijf ed.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:27 schreef Poephoofd_ het volgende:
...
Het liefst boek ik de tickets nu al voor volgend jaar lente, als een stukje 'garantie', maar ik neem aan dat je dan al meteen moet betalen, en ik moet juist nog dringend centjes sparen!
Grmbl.
ik heb vier jaar geleden deze route gereden. Ik denk dat ik best een aantal zaken heb gemist, en het laatste stuk van Kingman tot aan Santa Monica, was gewoon bagger.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:40 schreef Intermec het volgende:
Mammoth lakes is imo een aardige stopplaats om vanuit daar via lowpine (?) DV in te rijden.
Vanuit ML kom je op die route ook nog langs kamp Manzanar wat ook zeker interessant is.
Verder is Beatty ook niet meer dan een slaapplek voor een tweede dag DV.
Overigens is ML afhankelijk van de Tioga pas, of deze wel of niet open is.
ik reis best veel voor mijn werk, en vaak worden tickets pas 1½ week vooraf gekocht, en zijn die nog te krijgen voor redelijke prijzen, ik heb weinig intercontinentale vluchten boven de ¤1000,- gehad.quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vliegtickets kan je, pas, 300 dagen voor vertrek boeken. Wanneer je het best/goedkoopst kan boeken is een wetenschap op zich. Wij hebben vroeg geboekt ivm. planning eigen bedrijf ed.
aanschaf was ongeveer ¤1500. Heb sindsdien dezelfde tickets, bij dezelfde tickettoko, voor 1400 gezien en voor 2300. Vandaag zijn ze ¤1850. (Retour A'dam-Denver; 2 pers.)
Oh zeker maar het kan best wat opleveren qua subjectieve waarde. Ben een paar weken geleden in Joshua tree park geweest. Als je daar dan zo'n camper ziet staan in de middle of nowhere met een enorm indrukwekkend uitzicht en nul last van lichtvervuiling waardoor je (of iig ik) de meest heldere sterrenhemel ooit ziet, dan kan ik me voorstellen dat die vrijheid en die ervaring wel iets meer geld waard is dan het overnachten in motels. Het zorgt er ook voor dat je wat minder hoeft te regelen, dat je altijd een koelkast hebt en dus gemakkelijk ergens waar het mooi is kunt parkeren, tafeltje opzetten en lekker buiten midden in de natuur eten etc.quote:Op donderdag 23 februari 2012 01:24 schreef Shivo het volgende:
Een camper huren komt bijna altijd duurder uit dan in motels overnachten.
Via kayak.com kun je gemakkelijk achterhalen wat een huurauto je kost, en motels kosten over het algemeen rond de $70-80 inclusief (slecht) onbijt. Vluchten hoeven niet heel duur te zijn en bijv. Vegas heeft weinig luchthavenbelasting waardoor de vluchten vaak wat goedkoper zijn dan bijvoorbeeld Denver. Vegas is sowieso een goede plek om te beginnen en te eindigen.
Ik heb geen camper gehuurd, we reden ergens langs tegen zonsondergang en stapten uit, raakten in gesprek met een koppel met een camper & zijn een tijdje (tot na zonsondergang) blijven hangenquote:Op donderdag 23 februari 2012 02:20 schreef Poephoofd_ het volgende:
Een camper huren klinkt fantastisch! Om het feit dat je je wellicht meer een 'eenheid' voelt met de natuur, en je praktisch overal en altijd heerlijk de mooiste plekjes kunt uitzoeken waar je kan genieten van de natuur, de vrijheid en de rust.
Is het heel veel duurder dan een motel?
Waar kan ik een indicatie opzoeken van de huur van zo'n camper voor ongeveer vier weken?
Oompaaloompa, mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jij hebt betaald?
Vergeet alleen niet dat je ook iedere dag moet eten. Bij een huurauto komt het er op neer dat je eigenlijk altijd uit eten gaat. De Amerikaanse cuisine kennende zal dit ook niet altijd even gezond zijn. Met een camper kun je altijd zelf koken. Ik denk dat een gezin met 2 of 3 kinderen wél goedkoper uit is met een camper vanwege de kosten die je uitspaart op uit eten gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 01:24 schreef Shivo het volgende:
Een camper huren komt bijna altijd duurder uit dan in motels overnachten.
Via kayak.com kun je gemakkelijk achterhalen wat een huurauto je kost, en motels kosten over het algemeen rond de $70-80 inclusief (slecht) onbijt. Vluchten hoeven niet heel duur te zijn en bijv. Vegas heeft weinig luchthavenbelasting waardoor de vluchten vaak wat goedkoper zijn dan bijvoorbeeld Denver. Vegas is sowieso een goede plek om te beginnen en te eindigen.
Zou moeten kunnen, maar ik zou als back-up wel 1000 euro extra regelen (neem aan dat het per persoon is)quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:41 schreef Poephoofd_ het volgende:
Bedankt voor alle input tot nu toe!
Ik heb gisteren papa gesproken, en hij vindt drie weken toch wel tamelijk kort.
We hebben dus besloten om er nog een weekje achteraan te plakken!
Hurray!![]()
Voor vier weken, is een budget van ¤ 3000,00 reëel?
Het is altijd fijn om wat achter de hand te hebben, maar 3000 moet te doen zijn. Je kunt het redelijk goed inschatten doordat je je grootste hoeveelheid kosten al vantevoren weet. Dat zijn namelijk vliegticket, auto/camper huur, en overnachtingen. Je kunt zelfs een schatting maken van je brandstofkosten als je al een beetje je route weet. Dan weet je precies wat je over hebt voor eten en andere uitgavenquote:Op donderdag 23 februari 2012 15:30 schreef Poephoofd_ het volgende:
Ja, € 3000,- per persoon.
We zullen de kosten zoveel mogelijk evenredig verdelen, maar gezien het feit dat papa dubbel zoveel verdiend als ik, betaalt papa wel wat meer dan ik, op bepaalde punten. Dat hebben we al besproken.
Maar 3000 is dus wel realistisch, zonder op een houtje te hoeven bijten of elk dubbeltje om te hoeven moeten draaien? Uiteraard probeer ik zoveel mogelijk te sparen voor deze reis, dus alles boven de 3000 is mooi meegenomen!
Lopen in Amerikaquote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:21 schreef Poephoofd_ het volgende:
Intermec, heb je die bedragen royaal berekend, of zijn deze bedragen tamelijk minimalistisch?
Ik was trouwens vergeten te zeggen dat mijn vader en ik veel willen gaan lopen. Als de auto, de metro, de bus of de tram niet per definitie 'noodzakelijk' zijn qua afstanden, doen we dat ook niet. Lekker actief, met de beentjes wapperen!
Zo zien we waarschijnlijk meer, het is gezonder, en het scheelt wellicht ook wel een hap uit ons budget.
Maar een huurauto is zeker wel een plan, gezien het feit dat we anders wel tamelijk beperkt zijn qua omgeving, en dat willen we nu net niet.
Hangt er echt van af wat je wil gaan doen. 3000 pp hoef niet zo krap te zijn. Mijn moeder is vorig jaar nog naar Oregon gevlogen voor 800 euro. Als je de auto deelt, ik reken even voor het gemak 400 euro pp, en er bij optelt zit je op 1200 euro. 1800 euro over moet echt ruim voldoende zijn. Je hebt zat budget motels waar je 25-50 dollar betaalt voor een twee persoonskamer. Kun je de kosten nog delen dus.quote:Op donderdag 23 februari 2012 15:50 schreef Poephoofd_ het volgende:
Hmm, ik hoor links en rechts ook minder positieve geluiden. Dat 3000 euro tamelijk minimalistisch is, en je amper financiele speling hebt. Vliegticket, huurauto en hotels schijnen al een kleine 2000 euro te kosten. En dan nog eten en drinken, benzine, entreegelden, cadeautjes, .. Daar heb ik dan 250 euro per week voor, maar ik hoor dat dat tamelijk beperkt gebutgetteerd is. Ook omdat puur de benzine al zoveel zou kosten, als je veel rijdt?
Ik ga zometeen eens puzzelen, want ik wil echt niet op een houtje gaan knabbelen daar. Ook al is papa met me mee.
Daarom zei ik ook, zorg er voor dat je wat extra hebt achter de hand. Vergeet overigens niet dat je de kosten voor auto en hotel deelt met je vaderquote:Op donderdag 23 februari 2012 15:50 schreef Poephoofd_ het volgende:
Hmm, ik hoor links en rechts ook minder positieve geluiden. Dat 3000 euro tamelijk minimalistisch is, en je amper financiele speling hebt. Vliegticket, huurauto en hotels schijnen al een kleine 2000 euro te kosten. En dan nog eten en drinken, benzine, entreegelden, cadeautjes, .. Daar heb ik dan 250 euro per week voor, maar ik hoor dat dat tamelijk beperkt gebutgetteerd is. Ook omdat puur de benzine al zoveel zou kosten, als je veel rijdt? En als dit al niet in het plaatje zou passen, laat dan staan een camper huren!
Ik ga zometeen eens puzzelen, want ik wil echt niet op een houtje gaan knabbelen daar. Ook al is papa met me mee.
Preciesquote:Op donderdag 23 februari 2012 16:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Ga gewoon eens zoeken wat je betaald op dit moment voor de auto die je zou willen hebben met vertrek in Las Vegas in het hoogseizoen. En wat je betaald voor een vliegticket naar Las Vegas. Dan weet je voor een groot gedeelte al wat je kunt verwachten
http://walmartstores.com/317.aspx#Park_RVquote:Can I park my RV at a Walmart store?
While we do not offer electrical service or accommodations typically necessary for RV customers, Walmart values RV travelers and considers them among our best customers. Consequently, we do permit RV parking on our store lots as we are able. Permission to park is extended by individual store managers, based on availability of parking space and local laws. Please contact management in each store to ensure accommodations before parking your RV.
Kijk, dan hou je nog ruim 1800 euro over voor dagelijkse uitgaven.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:44 schreef Poephoofd_ het volgende:
Na een klein beetje zoekwerk, zit ik nu voor een retourticket (van Schiphol naar SF. Heenvlucht is rechtstreeks, terugreis is met een stop in Detroit) + Midsize-SUV huurauto voor exact vier weken (met eerste tank gratis) op ¤ 1126,54.
Ik ga weer verder puzzelen!
ik vind het fijner rijden, je zit lekker hoog, betekend meer uitzicht.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:25 schreef Poephoofd_ het volgende:
Waarom een SUV?
Dat is een goede vraag, Blik.
Daar heb ik eigenlijk geen antwoord op.
Wat zou jij mij dan aanraden?
Ik weet het zelf ook nietquote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:25 schreef Poephoofd_ het volgende:
Waarom een SUV?
Dat is een goede vraag, Blik.
Daar heb ik eigenlijk geen antwoord op.
Wat zou jij mij dan aanraden?
Waarom een Passat station voor 2 personen? In een Polo passen ook gewoon 2 tassen, 2 inklapstoeltjes, koelbox etc. in. Ik weet niet wat jij allemaal mee wilt sjouwen, maar voor 2 personen is een Polo meer dan zat. Je hebt tenslotte ook nog de achterbank die je vol kunt gooien (ik kan het weten, ik heb een keer 45 dozen wijn achterin een Polo vervoerd + bagage).quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
Zelf denk ik dan al snel aan Passat station oid. om een beetje comfortabel te rweizen met 2 personen. Een Golf moet ook wel lukken. Een Polo lijkt mij echt te klein.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom een Passat station voor 2 personen? ...
...heb je overheen gelezen?quote:om een beetje comfortabel te rweizen
Niet overheen gelezen, maar ik had het idee dat het meer om ruimte in de auto ging. En dan is de Polo ook gewoon primaquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
...heb je overheen gelezen?![]()
Geef jezelf even laat er ook aan; je gaat geen duizenden kms. rijden in een Polo met 45 dozen wijn (wel eens gekeken hoeveel kilo een auto kan/mag vervoeren en hoeveel 45 dozen wijn wegen?)
Maar moet iedereen lekker voor zichzelf weten. Ik heb een comfortabel huis en een goede auto maar een luxe hotel vind ik zonde van het geld. Schoon is goed genoeg.
Een goede auto wil ik wel voor betalen.
Medium size SUV , is de standaard, een Ford Explorer, of een Jeep Compas, op zich kunnen we die modellen niet zo in Nederland, maar kwa maat is die vergelijkbaar met een Kia Sportive.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet het zelf ook nietMaar misschien is een SUV een beetje te groot voor 2 personen. Ik weet ook niet wat het verschil is tussen een SUV en een kleinere auto
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Have fun
[ Bericht 0% gewijzigd door dudesque op 24-02-2012 15:44:49 ]I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
Zoals ik al aangaf zijn de standplaatsen soms ook gratis. Je kan geld besparen door om de dag naar een standplaats met faciliteiten te gaan. Dus dan betaal je gemiddeld maar 20 dollar per dag.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:32 schreef Blik het volgende:
Goed overzicht.
Wel 2 opmerkingen van mijn kant:
- Ik vind de kosten die je neemt voor restaurant erg laag, zeker gezien je ontbijt, lunch en diner ergens moet halen.
- De standplaatsen voor de camper vind ik aan de lage kant, voor de wat luxere populaire campings betaal je al snel 50 dollar. Maar daar zitten dan ook faciliteiten bij.
je hebt gelijk, ik was in de wat met een Explorer, daar heb ik vorig jaar Newfoundland mee op en af gereden.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 23:38 schreef Radiowood het volgende:
(btw @bunnahabhain, een Ford Explorer is geen Mid-Size SUV maar een Standard SUV, een Compass is wel een Mid-Size)
Ik ben ondertussen 5x op vakantie geweest in de VS, de laatste keer was in November voor 3 weken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:32 schreef Blik het volgende:
- Ik vind de kosten die je neemt voor restaurant erg laag, zeker gezien je ontbijt, lunch en diner ergens moet halen.
Amerika is altijd al een vrij 'goedkoop'land geweest hoor.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:05 schreef jdel het volgende:
En ik zou ook best nog een keer naar de VS willen, als dat betaalbaar genoeg is in de toekomst voor ons. Ik lurk graag even mee
Vitaminen en gezonde dingen, dat was vooral iets wat ik miste na 3 weken VS inderdaadquote:Op vrijdag 24 februari 2012 23:53 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij de supermarkt of een stalletje langs de weg koop je natuurlijk ook fruit of een salade, voor de broodnodige vitaminen.
Ja, mijn zusje komt hier vanuit Nederland met Jet Airways, ik had er nog nooit van gehoord, maar vanaf brussel kan ze nu al boeken voor 550EUR. (retourtje SF half september)quote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:30 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Vitaminen en gezonde dingen, dat was vooral iets wat ik miste na 3 weken VS inderdaadVliegen vanaf Brussel is inderdaad aan te raden, dat scheelt flink wat euro's. Ik heb zelf een goedkoop ticket kunnen scoren door op de tussenlanding van Mumbai naar New York in te stappen in Brussel, met JetAirways
Misschien dat ze voor de westkust ook wel van die leuke constructies hebben.
Sommige dingen moet je vroeg boeken. Zo zag dit scherm er vorig jaar augustus ook al uit.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:32 schreef Radiowood het volgende:
Dat ligt er een beetje aan: sommige mensen zweren erbij de tickets zo vroeg mogelijk te hebben. Ik heb dat zelf nooit zo goed begrepen...
http://www.kayak.com/help/lowfaresquote:Low Fare Tips
Seven tips for finding the LFP (lowest fare possible)
It pays to plan ahead. The closer you are to your travelling day the more you pay. Why? Because a while back some smart guys and gals at an airline figured out that business travelers tend to schedule meetings at the last minute and have the least flexibility. So while the airlines stick it to the business folk, a well-organized vacationer can take advantage. For best fares, find your trip on KAYAK 21 days or more in advance, for next best try for 14 or more. You still here? What are you waiting for?
SMTWTFS? The flexibility to travel on another day can result in dramatically lower fares. So next time you search on KAYAK, select the flexible dates option. You'll probably find that flying Saturday is cheaper (though not so much for international). Likewise, traveling mid-week (Tuesday or Wednesday) is usually cheaper than Monday or Thursday/Friday: consultants love to travel on Monday mornings and fly back Thursday (of course, they still bill you for Friday but that's another story).
All of life is timing. The key to getting the lowest fare is to fly when others are not. The "dead times" will vary by route (early morning and late night are good for leisure routes, mid-day is usually best for business routes). Select the "Anytime" option and use our filtering tools to focus your way to a cheaper fare.
Avoid peak travel seasons. See a theme here? Don't travel when everyone else is. Go to Disneyland or Las Vegas after Thanksgiving and before Christmas. Not only will the flights be cheaper but the lines shorter, too. Or fly on Christmas day when everyone is there already (and the flight attendants are extra nice).
Thank you for choosing. When low cost carriers like JetBlue or Easyjet simplified their pricing structure to offer lower prices more often, it wasn't long before everyone was doing it. But not every airline's price structure works in the same way. That's why when we search we scour hundreds of airlines to get you the best price. You could say we have a flair for finding the cheapest fare (but maybe not for poetry).
Location, location, location. Speaking of low cost carriers, many of them fly into alternative airports (like Burbank or Long Beach instead of LAX or Stansted instead of London Heathrow) and what they save in airport fees they pass onto you. You may also appreciate the added benefit of less traffic, cheaper rental cars and fewer people at the airport bars, too. Whenever you search with KAYAK, we can automatically show you rates from nearby airports.
Ik heb het al eens gezegd, naar mijn ervaring blijven prijzen redelijk gelijk, alleen is het een kwestie van marketing van de luchtvaart maatschappijen, dat er op bepaalde momenten in eens geadverteerd wordt met aanbiedingen op bepaalde routes. Terwijl dat de zelfde prijs die je acht maanden vooraf betaalde of twee weken voor af.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:32 schreef Radiowood het volgende:
Dat ligt er een beetje aan: sommige mensen zweren erbij de tickets zo vroeg mogelijk te hebben. Ik heb dat zelf nooit zo goed begrepen. Maar als er een goede deal is, waarom niet. Meestal begin ik twee maanden van tevoren de ticketsites (als ebookers) in de gaten te houden. Dan kijk ik elke dag even en dan boek ik als ik een mooie prijs zie (tot twee weken van tevoren of iets dergelijks).
Ik heb HIER al verteld, dat je bij deze kortingen, rekening er mee moet houden, dat dit ook nadelen heeft, je moet waarschijnlijk al snel drie tot vier uur eerder van huis vertrekken. Wat afhankelijk van hoe laat je uit eindelijke vlucht van af Schiphol vertrekt kan betekenen dat je erg vroeg in de morgen moet vertrekken. Wat weer van allerhande extra kosten en/of ongemakken kan betekenen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:32 schreef Radiowood het volgende:
KLM heeft ook nog wel eens de meest bijzondere acties vanaf Antwerpen: je gaat dan vanaf Antwerpen met de trein (dit is verplicht) en dan vanaf Schiphol verder. Scheelt soms wel 200 euro, als je geluk hebt.
Hier ben ik het volkomen mee eens. Je kan echt een te gekke reis maken als je dat zelf wilt en daar tijd in wilt steken. Je hoeft niet te verblijven op de campings van de natuurparken, veels te duur... gewoon een uurtje rijden en je hebt een best western voor 50 dollarquote:Op zondag 26 februari 2012 11:53 schreef Radiowood het volgende:
Je moet misschien een beetje de balans vinden tussen goedkoop en een fijne vlucht. Als je echt voor het goedkoopste alternatief gaat, dan moet je soms op de blaren zitten. Vind je dat niet erg, dan zeg ik, meteen boeken. Mijn ervaring is, zoeken loont.
Tip voor vitaminen en een gezonde maaltijd: ga eens naar een Whole Foods Market. Prachtige winkel trouwens.
ik denk dat dat inderdaad het beste is wat je kan doen.quote:Op zondag 26 februari 2012 11:53 schreef Radiowood het volgende:
Het beste is gewoon een prijs in je hoofd te hebben die je er maximaal voor wil betalen. Blijkt nu dat dat niet mogelijk is dan schroef je de prijs wat omhoog (dit zul je vrij snel doorkrijgen). Komt de prijs die je in je hoofd hebt overeen met die je kunt vinden, boek dan.
Fantastische zaak maar wel erg duur (voor een supermarkt dan, het ready-made voedsel is vergelijkbaar met een afhaal-eettent).quote:Op zondag 26 februari 2012 11:53 schreef Radiowood het volgende:
Tip voor vitaminen en een gezonde maaltijd: ga eens naar een Whole Foods Market. Prachtige winkel trouwens.
Ga via Joshua naar San Diego misschien?quote:Op zondag 26 februari 2012 20:40 schreef Poephoofd_ het volgende:
Ik heb jullie hulp - alweer - nodig, lieve FOK'kers.
Ik heb al een kleine planning geschetst, maar er ontbreekt nog het een en ander, en ik weet niet zo goed wat wijsheid is. Ik ben op zoek naar mooie en bijzondere aanvullingen en eventueel schrappingen, en alle feedback is meer dan welkom!
Onze reis tot dusver..
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco - Muir Woods National Monument
3. Muir Woods National Monument - Monterey
4. Monterey - Los Angeles (via California State Route)
5. Los Angeles (Hollywood)
6. Los Angeles - Joshua Tree Park
7. Joshua Tree Park - Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas - Zion National Park (Emerald Pool Trail)
10. Zion National Park (Emerald Pool Trail) - Monument Valley
11. Monument Valley (Horseback Trail Ride bij Roy Black) - Bryce National Park
12. Bryce National Park - ?
.. En daar lopen we vast.
Papa en ik willen graag nog Yosemite NP, Redwood NP, Death Valley en liefst ook nog San Diego in onze reisplanning verwerken.
Maar ik krijg het plaatje vanaf Bryce National Park niet meer afgemaakt.
Ik heb me trouwens laten vertellen dat je in SF niet per definitie een auto nodig hebt, dus die brengen we terug zodra we weer terug komen in SF, de laatste dagen van onze reis. We willen dus wel weer afsluiten met San Francisco, omdat ons dat ook dure drop-off kosten scheelt.
Alle feedback en aanvullingen (of schrappingen) worden gewaardeerd!
Het is voor mij ook zeker goed te betalen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:49 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Amerika is altijd al een vrij 'goedkoop'land geweest hoor.
Het is een kwestie van passen en meten met geld,tickets en wat je wilt gaan doen zeg ik altijd.
Meen je dat serieus? Ik vind de Grand Canyon echt wel een must-see als je in die regio bent. Samen met Bryce, Zion en Yosemite de hoogtepunten uit die regio.quote:Op zondag 26 februari 2012 23:49 schreef bunnahabhain het volgende:
ik zelf vind de Grand Canyon eigenlijk niet de interessantste plek. Het is wel een sight van naam, maar ik zelf vond dat er veel mooiere plaatsen waren.
Ik meen het ook echt serieus, ik ben er geweest, south rhim, maar had echt iets van dit was het dan?quote:Op maandag 27 februari 2012 11:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Meen je dat serieus? Ik vind de Grand Canyon echt wel een must-see als je in die regio bent. Samen met Bryce, Zion en Yosemite de hoogtepunten uit die regio.
Niet recht naar beneden kijken? Dan ben je echt op de verkeerde plek geweest. Er zijn verschillende uitkijkspots dat je echt recht naar beneden kunt kijkenquote:Op maandag 27 februari 2012 18:16 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
Ik meen het ook echt serieus, ik ben er geweest, south rhim, maar had echt iets van dit was het dan?
de afmetingen die je ziet zijn niet te bevatten. En dat je nu echt naar benden kan kijken van whoehoe, not.
We hadden toen ook maar niet besloten om ook nog een trail te pakken, viel mij heel erg tegen.
Ga ik liever volgende keer Valley of The Gods, volgens mij veel indrukwekkender.
Page is wel een paar keer in een opsomming voorbij gekomen, maar inderdaad wel de moeite waard om te benadrukken.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:24 schreef bluemoon23 het volgende:
Persoonlijk vond ik de Glen Canyon dam mooier om te zien, de dam ligt bij Page.
Volgens mij werd Page (arizona) ,hier nog niet eerder genoemd.
Een paar interessante dingen hier zijn o.a http://en.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_Bend_(Arizona)
[ afbeelding ]
en http://en.wikipedia.org/wiki/Antelope_Canyon
Nu 3100 voor dezelfde tickets.quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vliegtickets kan je, pas, 300 dagen voor vertrek boeken. Wanneer je het best/goedkoopst kan boeken is een wetenschap op zich. Wij hebben vroeg geboekt ivm. planning eigen bedrijf ed.
aanschaf was ongeveer ¤1500. Heb sindsdien dezelfde tickets, bij dezelfde tickettoko, voor 1400 gezien en voor 2300. Vandaag zijn ze ¤1850. (Retour A'dam-Denver; 2 pers.)
dat is veel, op zich Amsterdam - Denver is een populaire route, maar over het algemeen is zoveel verschil in een week niet normaal. Check dat nog eens goed, en kijk of je ook dezelfde vluchten met mekaar vergelijkt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nu 3100 voor dezelfde tickets.
Dat is een kostenstijging van 30% in een week
als je nooit in de Zillion bent geweestquote:Op donderdag 1 maart 2012 08:53 schreef Toefjes het volgende:
TS, mijn tips op de spots waar jullie naar toe gaan..
Las Vegas:
De Fremont Street experience (mooiste lichtshow die je waarschijnlijk ooit zult zien)
Ik moest googlen wat de Zillion isquote:Op donderdag 1 maart 2012 22:21 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
als je nooit in de Zillion bent geweest
je moet kijken of de verzekeringen er bij zitten.quote:Op maandag 5 maart 2012 00:23 schreef MissionPhailed het volgende:
Een auto huren in de VS lijkt nogal goedkoop of ligt 't aan mij? Zie prijzen voorbijkomen van slechts 200 euro per week, excl. brandstof natuurlijk.
Dat, en eventuele drop off fee.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:47 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
je moet kijken of de verzekeringen er bij zitten.
Waar vlieg je op? En ligt die plaats vast of is verschuiven mogelijk? Kun je zowel van Amsterdam als Dusseldorf vertrekken of is D. te ver voor je? Airberlin heeft namelijk vaak voordelige tickets naar diverse plaatsen in de VS, bijv. naar LA. Expedia.com in de gaten houden, daar kun je o.a. de goedkoopste tickets vinden. Juli zal wel een dure maand zijn om te gaan.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Zoals het er nu uitziet vertrek ik in Juli naar de westkust voor een week of 3.
Vooralsnog verwacht ik er zo'n ¤3000,- doorheen te draaien. Tickets alleen al zijn ¤1200,- rond die periode. Iemand suggesties voor de beste tickets?
(TVP)
Top thanks!quote:Op maandag 5 maart 2012 15:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Waar vlieg je op? En ligt die plaats vast of is verschuiven mogelijk? Kun je zowel van Amsterdam als Dusseldorf vertrekken of is D. te ver voor je? Airberlin heeft namelijk vaak voordelige tickets naar diverse plaatsen in de VS, bijv. naar LA. Expedia.com in de gaten houden, daar kun je o.a. de goedkoopste tickets vinden. Juli zal wel een dure maand zijn om te gaan.
Ligt helemaal aan het type auto, de gewenste opties en de maatschappij waar je bij boekt. Over het algemeen is het een onbeperkt aantal vrije kilometers bij de grote maatschappijen in de VS.quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:20 schreef Professional het volgende:
Wat zijn dan ongeveer de kosten voor het huren van een auto in een periode van 3 weken? Inclusief verzekeringen etc? Zit er bijvoorbeeld onbeperkte km bij?
Wat UIO_AMS zegt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:20 schreef Professional het volgende:
Wat zijn dan ongeveer de kosten voor het huren van een auto in een periode van 3 weken? Inclusief verzekeringen etc? Zit er bijvoorbeeld onbeperkte km bij?
Dit.quote:
2 jaar geleden ook ongeveer 3000 euro kwijt voor onze roadtrip. Was iets meer dan 3 weken.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Zoals het er nu uitziet vertrek ik in Juli naar de westkust voor een week of 3.
Vooralsnog verwacht ik er zo'n ¤3000,- doorheen te draaien. Tickets alleen al zijn ¤1200,- rond die periode. Iemand suggesties voor de beste tickets?
(TVP)
Volgens mij mag wild kamperen er net zo min als hier, maar je kunt het wel een stuk goedkoper maken. Er zijn rv-parken in diverse prijsklassen en bij de Wall Mart heb je vaak gratis plaatsen. Sta je niet heel bijzonder, gewoon op de parkeerplaats van een grote supermarkt, maar wel gratisquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:38 schreef FreeShooter het volgende:
Ja tuurlijk kan dat. Maar het lijkt mij teveel moeite en te weinig luxe. Je bent overdag al vrij actief: veel rijden, dingen bezoeken, rondlopen in parken etc. Je wilt namelijk veel zien in een korte tijd. Als je dan elke ochtend en elke avond (want je bent elke dag ergens anders) een tent op moet zetten, zou voor mij teveel zijn. Het is niet alleen de tent opzetten, maar het is met heel veel dingen (toilet, koken, afwassen etc.) ook nog is een stuk lastiger en intensiever. Overigens maakt het wel een stuk goedkoper. Dus als je niet perse tijdsgebonden bent (zoals veel mensen hier door diverse verplichtingen) kun je overwegen om je trip wat ruimer te plannen voor hetzelfde budget.
Overigens lijkt mij een RV geweldig. Dan heb je toch net dat stukje meer luxe en comfort. Maar tegelijkertijd nog wel het 'vrije' gevoel van kamperen. Overigens lees ik hier veel over (dure) RV kampeerplaatsen. Maar in een zo uitgestrekt land als Amerika hoef je toch niet op een camping te staan? Iemand ervaring met je RV gewoon ergens neerzetten en 'wild' kamperen?
De voor en nadelen van tentje vs campervan zijn bekend, maar daar ging het mij niet om want dat is een persoonlijke voorkeur. Mijn concrete vraag is in hoeverre kamperen met alleen een tentje mogelijk is. Want als camping plaatsen puur en alleen zijn ingesteld campervans dan gaat dat dus moeilijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:38 schreef FreeShooter het volgende:
Ja tuurlijk kan dat. Maar het lijkt mij teveel moeite en te weinig luxe.
Het is daar volgens mij een stuk minder gebruikelijk en het is moeilijker om zulke plekken te vinden, maar ze zijn er wel. Zeker in de nationale parken, in de natuur!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
De voor en nadelen van tentje vs campervan zijn bekend, maar daar ging het mij niet om want dat is een persoonlijke voorkeur. Mijn concrete vraag is in hoeverre kamperen met alleen een tentje mogelijk is. Want als camping plaatsen puur en alleen zijn ingesteld campervans dan gaat dat dus moeilijk.
Ik kampeer veel in de UK en ook daar zijn sommige campings puur ingesteld op campervans maar er zijn ook genoeg plaatsen waar je een tentje op kunt zetten en je toch faciliteiten hebt als lekkere warme douches, drinkwater en een plek om je vaat af te wassen (kortom: de klassieke camping). Ik vraag me dus af hoe dat is in de VS.
Ik heb het tijdens onze reizen daar wel gezien, maar wel heel zelden. Ik denk dat je veel meer respons krijgt als je je vraag hier stelt: http://forum.allesamerika.com/ . Daar zitten veel mensen die ook nog eens alles weten!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
De voor en nadelen van tentje vs campervan zijn bekend, maar daar ging het mij niet om want dat is een persoonlijke voorkeur. Mijn concrete vraag is in hoeverre kamperen met alleen een tentje mogelijk is. Want als camping plaatsen puur en alleen zijn ingesteld campervans dan gaat dat dus moeilijk.
Ik kampeer veel in de UK en ook daar zijn sommige campings puur ingesteld op campervans maar er zijn ook genoeg plaatsen waar je een tentje op kunt zetten en je toch faciliteiten hebt als lekkere warme douches, drinkwater en een plek om je vaat af te wassen (kortom: de klassieke camping). Ik vraag me dus af hoe dat is in de VS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |