abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108362770
Ik moet binnenkort naar Dubai en nu zat ik naar een goedkope vlucht te kijken en kwam ik een 'vlucht' tegen vanaf Brussel Midi Rail Station met de KLM. Dit houdt in dat je met de trein vanaf Brussel station naar Amsterdam gaat en vanaf daar met het vliegtuig naar Dubai. Deze combinatie scheelt bijna 400 euro ten opzichte van een direct ticket Amsterdam - Schiphol.

Nu vraag ik me af of er een mogelijkheid is om dat ticket te boeken en gewoon in Amsterdam op het vliegtuig te stappen, zonder eerst naar Brussel te gaan. Normaal gesproken zou dit een overstap zijn en zou je dus deze overstap moeten maken, maar hoe zit dit als je met de trein gaat, aangezien je met de trein toch niet hoeft in te checken en er dus ook geen manier is om te controleren of je deze 'overstap' hebt gemaakt.

Heeft er iemand weleens op deze manier gereisd en is dit een mogelijkheid?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_108362994
Helaas, je moet echt in checken daar, er is een counter van AF-KLM waar precies dezelfde procedure is als op de luchthaven.
je krijgt daar je boarding kaarten, en zelfs je koffers worden er in genomen, je moet ze alleen weer in Amsterdam mee naar de dropoff bali brengen.

Als je uit Limburg komt, kan ik je misschien aan raden om de ICE of Thalys in Aken te pakken naar Brussel Midi
pi_108364599
Is volgens mij ooit een rechtszaak geweest die iemand had aangespannen tegen de KLM.
Die rechtszaak heeft de KLM bij mijn weten gewonnen.

Hij zou volgens de voorwaarden eerst vanuit Brussel met de TGV naar Schiphol reizen, en vandaaruit verder met een KLM-vlucht naar zijn eindbestemming vliegen. Die constructie is inderdaad veel goedkoper.

Hij is echter op eigen houtje naar Schiphol gereisd, maar kreeg daar te horen dat ie opnieuw tickets moest kopen omdat hij de reis niet conform de voorwaarden, dus verplicht met de TGV vanaf Brussel naar Schiphol, heeft volbracht.
pi_108376479
dat is structureel, ook als je bijvoorbeeld een binnenlandse vlucht hebt, als vroeger de cityhoppers van uit Eindhoven, als je besloot met de auto te gaan was je ticket ongeldig. Normaal is een trein reis gelijk aan een vlucht.
Ik heb wel al een aantal keren gesmokkeld met ICE ritjes, van Lufthansa, want die worden niet echt in gechecked.
pi_108379766
Het is slimmer om dan een 'vlucht' vanaf Antwerpen (ZWE) te boeken; zelfde voordeel, kortere reistijd. En ja, je moet op de heenweg je ticket ophalen in Antwerpen, de terugreis hoef je niet te maken.

Wordt veel gedaan, zie ook: Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
pi_108393418
Hmm, ik had niet verwacht dat je moest inchecken, reistijd was bijna 3 uur dus ik ging uit dat het via een normale trein was en je dus geen incheck had.
Idee om vanaf antwerpen te gaan is best aardig. Tis alleen jammer dat ik vanaf Rotterdam moet komen en je dan om 8.31 vanaf Antwerpen al weg moet en dan vervolgens 5 uur moet wachten op amsterdam. :')

Maar het is dus geen probleem om de trein terug niet te nemen (of in Rotterdam uit te stappen?)
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_108394073
Ik weet het even niet precies, ik heb die constructie vaker naar Parijs, Charles de Gaulle gehad, maar daar gaat je bagage dus echt in een speciaal ruim van de trein.
Uit het buitenland met KLM vliegen is goedkoper, maar ik heb het na mijn laatste vakantie afgeleerd om twee honderd euro zo te sparen.
Uit eindelijk kost het je toch het zelfde, ik heb via Keulen, met de cityhopper naar Amsterdam gevlogen, en van af daar naar Johannesburg. Dat was 300 euro goed koper, maar als ik nu kijk, ik heb midden in de nacht een taxi naar Keulen moet, rijden, als ik de vlucht rechtstreeks vanaf Amsterdam gepakt had, had ik gewoon lekker de eerste trein naar Schiphol gepakt, geen gezeik gehad.

ik heb net even op TIX.NL gekeken,

Als je in Rotterdam woont, denk ik dat misschien beter een indirecte vlucht van af Schiphol pakken met bijvoorbeeld Turkish, ook goedkoop.

[ Bericht 10% gewijzigd door bunnahabhain op 26-02-2012 11:19:47 ]
pi_108708732
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:44 schreef DutchTrain het volgende:
Het is slimmer om dan een 'vlucht' vanaf Antwerpen (ZWE) te boeken; zelfde voordeel, kortere reistijd. En ja, je moet op de heenweg je ticket ophalen in Antwerpen, de terugreis hoef je niet te maken.

Wordt veel gedaan, zie ook: Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Ik heb een vraagje hierover. Mijn vriend uit Ghana komt voor een 2e keer naar Nederland en ik kom eerst naar Ghana zodat we ook samen terug naar Nederland kunnen vliegen. Ik vlieg met KLM en zag nu ook via Brussel een heel goedkoop ticket )gaat dus eerst via Amsterdam en dan met trein naar Brussel'. Zoals je hierboven zegt, is het ticket vanaf Nederland.
Maar als mijn vriend nu met hetzelfde vliegtuig naar Schiphol vliegt, kan hij dan gewoon niet de trein in stappen naaar Brussel en behoudt hij dan nog zijn complete retour ticket voor als ie terug gaat via Brussel, schiphol en dna Ghana??
Of ontbreekt dan dus een deel incheck van de gehele vlucht?>? En is het ticket dan niet meer geldig?
pi_108831441
Kan iemand me met bovenstaande helpen? Een ticket via KLM naar Brussel uit Ghana is nu voor mij 617 euro.. ipv ergens in de 800 euro! Dus het scheelt veel voor me.

Alvast heel erg bedankt!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')