naar mijn gevoel erg realitisch advies. alleen even vermelden dat ontbijt in de VS vaak donuts en koffie is. Heb zelf een keer gehad waar bij het gratis ontbijt, alleen maar koffie was.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:50 schreef Intermec het volgende:
750 voor de auto (2 personen)
300 voor de benzine (2 personen)
35 euro motel per nacht (2 personen), vaak inc ontbijt
600 euro ticket (per persoon)
80 dollar voor jaarpas voor de nationale parken (check marktplaats, vaak voor de helft vd prijs!)
water, 79ct een gallon.
eten maak je zelf zo duur als je zelf wilt, bij bijv VONS regel je ff een klantenpas, waardoor je vaak dingen 1+1 krijgt (vergelijk het met een AH bonuskaart)
is heel simpel, westkust, niet eens over twijfelen, gewoon "classics of the West" route; La, San Francisco, Yosemite, Death Valley, Vegas, Zion, Bryce, Grand Canyon, Route 66. Dan heb je de highlites gehad. En als je een keer terug komt zou ik pas op zoek gaan naar de minder bekende plekken, of ga je net de national parken uit de "Classics of the West" wat langer bezoeken, langere trails lopen etc.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:43 schreef Poephoofd_ het volgende:
Oh, ik twijfel grandioos tussen de westkust en de oostkust.
Yellowstone is wel heel erg uit de richting voor een rondreis van 3 weken aan de westkustquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb beide al eens gedaan, maar als ik lees dat je graag de geweldige natuur wil zien, zou ik ook de westkust aanraden. Oostkust vond ik ook geweldig, maar aan de westkust heb je Yosemite, monument Valley, death Valley, Bryce Canyon, grand Canyon, yellowstone.
I know, het is afhankelijk van welke route je wil nemen. Het is te doen als je een bepaalde route neemt, maar handig is het niet. Het hoort wel thuis in het rijtje van natuurschoon en -geweld dat TS graag wilde zien, dus heb ik het er bij gezet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Yellowstone is wel heel erg uit de richting voor een rondreis van 3 weken aan de westkust
Precies wat ik wilde zeggen, en deze zijn ook bijzonder imo:quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb beide al eens gedaan, maar als ik lees dat je graag de geweldige natuur wil zien, zou ik ook de westkust aanraden. Oostkust vond ik ook geweldig, maar aan de westkust heb je Yosemite, monument Valley, death Valley, Bryce Canyon, grand Canyon, yellowstone.
Highway 1 is idd geniaal, inclusief de 7-mile drive. Moet je zeker niet overslaan, kost je alleen wel een dagje extra reizen tussen SF-LAquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:27 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Precies wat ik wilde zeggen, en deze zijn ook bijzonder imo:
Mono Lake, Californië
[ afbeelding ]
California State Route 1
[ afbeelding ]
Vliegtickets kan je, pas, 300 dagen voor vertrek boeken. Wanneer je het best/goedkoopst kan boeken is een wetenschap op zich. Wij hebben vroeg geboekt ivm. planning eigen bedrijf ed.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:27 schreef Poephoofd_ het volgende:
...
Het liefst boek ik de tickets nu al voor volgend jaar lente, als een stukje 'garantie', maar ik neem aan dat je dan al meteen moet betalen, en ik moet juist nog dringend centjes sparen!
Grmbl.
ik heb vier jaar geleden deze route gereden. Ik denk dat ik best een aantal zaken heb gemist, en het laatste stuk van Kingman tot aan Santa Monica, was gewoon bagger.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:40 schreef Intermec het volgende:
Mammoth lakes is imo een aardige stopplaats om vanuit daar via lowpine (?) DV in te rijden.
Vanuit ML kom je op die route ook nog langs kamp Manzanar wat ook zeker interessant is.
Verder is Beatty ook niet meer dan een slaapplek voor een tweede dag DV.
Overigens is ML afhankelijk van de Tioga pas, of deze wel of niet open is.
ik reis best veel voor mijn werk, en vaak worden tickets pas 1½ week vooraf gekocht, en zijn die nog te krijgen voor redelijke prijzen, ik heb weinig intercontinentale vluchten boven de ¤1000,- gehad.quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vliegtickets kan je, pas, 300 dagen voor vertrek boeken. Wanneer je het best/goedkoopst kan boeken is een wetenschap op zich. Wij hebben vroeg geboekt ivm. planning eigen bedrijf ed.
aanschaf was ongeveer ¤1500. Heb sindsdien dezelfde tickets, bij dezelfde tickettoko, voor 1400 gezien en voor 2300. Vandaag zijn ze ¤1850. (Retour A'dam-Denver; 2 pers.)
Oh zeker maar het kan best wat opleveren qua subjectieve waarde. Ben een paar weken geleden in Joshua tree park geweest. Als je daar dan zo'n camper ziet staan in de middle of nowhere met een enorm indrukwekkend uitzicht en nul last van lichtvervuiling waardoor je (of iig ik) de meest heldere sterrenhemel ooit ziet, dan kan ik me voorstellen dat die vrijheid en die ervaring wel iets meer geld waard is dan het overnachten in motels. Het zorgt er ook voor dat je wat minder hoeft te regelen, dat je altijd een koelkast hebt en dus gemakkelijk ergens waar het mooi is kunt parkeren, tafeltje opzetten en lekker buiten midden in de natuur eten etc.quote:Op donderdag 23 februari 2012 01:24 schreef Shivo het volgende:
Een camper huren komt bijna altijd duurder uit dan in motels overnachten.
Via kayak.com kun je gemakkelijk achterhalen wat een huurauto je kost, en motels kosten over het algemeen rond de $70-80 inclusief (slecht) onbijt. Vluchten hoeven niet heel duur te zijn en bijv. Vegas heeft weinig luchthavenbelasting waardoor de vluchten vaak wat goedkoper zijn dan bijvoorbeeld Denver. Vegas is sowieso een goede plek om te beginnen en te eindigen.
Ik heb geen camper gehuurd, we reden ergens langs tegen zonsondergang en stapten uit, raakten in gesprek met een koppel met een camper & zijn een tijdje (tot na zonsondergang) blijven hangenquote:Op donderdag 23 februari 2012 02:20 schreef Poephoofd_ het volgende:
Een camper huren klinkt fantastisch! Om het feit dat je je wellicht meer een 'eenheid' voelt met de natuur, en je praktisch overal en altijd heerlijk de mooiste plekjes kunt uitzoeken waar je kan genieten van de natuur, de vrijheid en de rust.
Is het heel veel duurder dan een motel?
Waar kan ik een indicatie opzoeken van de huur van zo'n camper voor ongeveer vier weken?
Oompaaloompa, mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jij hebt betaald?
Vergeet alleen niet dat je ook iedere dag moet eten. Bij een huurauto komt het er op neer dat je eigenlijk altijd uit eten gaat. De Amerikaanse cuisine kennende zal dit ook niet altijd even gezond zijn. Met een camper kun je altijd zelf koken. Ik denk dat een gezin met 2 of 3 kinderen wél goedkoper uit is met een camper vanwege de kosten die je uitspaart op uit eten gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 01:24 schreef Shivo het volgende:
Een camper huren komt bijna altijd duurder uit dan in motels overnachten.
Via kayak.com kun je gemakkelijk achterhalen wat een huurauto je kost, en motels kosten over het algemeen rond de $70-80 inclusief (slecht) onbijt. Vluchten hoeven niet heel duur te zijn en bijv. Vegas heeft weinig luchthavenbelasting waardoor de vluchten vaak wat goedkoper zijn dan bijvoorbeeld Denver. Vegas is sowieso een goede plek om te beginnen en te eindigen.
Zou moeten kunnen, maar ik zou als back-up wel 1000 euro extra regelen (neem aan dat het per persoon is)quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:41 schreef Poephoofd_ het volgende:
Bedankt voor alle input tot nu toe!
Ik heb gisteren papa gesproken, en hij vindt drie weken toch wel tamelijk kort.
We hebben dus besloten om er nog een weekje achteraan te plakken!
Hurray!![]()
Voor vier weken, is een budget van ¤ 3000,00 reëel?
Het is altijd fijn om wat achter de hand te hebben, maar 3000 moet te doen zijn. Je kunt het redelijk goed inschatten doordat je je grootste hoeveelheid kosten al vantevoren weet. Dat zijn namelijk vliegticket, auto/camper huur, en overnachtingen. Je kunt zelfs een schatting maken van je brandstofkosten als je al een beetje je route weet. Dan weet je precies wat je over hebt voor eten en andere uitgavenquote:Op donderdag 23 februari 2012 15:30 schreef Poephoofd_ het volgende:
Ja, € 3000,- per persoon.
We zullen de kosten zoveel mogelijk evenredig verdelen, maar gezien het feit dat papa dubbel zoveel verdiend als ik, betaalt papa wel wat meer dan ik, op bepaalde punten. Dat hebben we al besproken.
Maar 3000 is dus wel realistisch, zonder op een houtje te hoeven bijten of elk dubbeltje om te hoeven moeten draaien? Uiteraard probeer ik zoveel mogelijk te sparen voor deze reis, dus alles boven de 3000 is mooi meegenomen!
Lopen in Amerikaquote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:21 schreef Poephoofd_ het volgende:
Intermec, heb je die bedragen royaal berekend, of zijn deze bedragen tamelijk minimalistisch?
Ik was trouwens vergeten te zeggen dat mijn vader en ik veel willen gaan lopen. Als de auto, de metro, de bus of de tram niet per definitie 'noodzakelijk' zijn qua afstanden, doen we dat ook niet. Lekker actief, met de beentjes wapperen!
Zo zien we waarschijnlijk meer, het is gezonder, en het scheelt wellicht ook wel een hap uit ons budget.
Maar een huurauto is zeker wel een plan, gezien het feit dat we anders wel tamelijk beperkt zijn qua omgeving, en dat willen we nu net niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |