SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
de twee laatste giraffen op een rij:
die van Angelof9 (L) en die van Trui (R)![]()
de potjes van Tan!!
en omdat vandaag alweer de laatste dag van carnaval is, nog een keer de krabbetjes van Brainteaser:
[ Bericht 5% gewijzigd door trui op 21-02-2012 11:39:08 ]in de haak.
Ik gooi ze meestal weg, maar als ik ze nog nodig denk te hebben stop ik ze in een la met een stukje van het garen eraan geplakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:05 schreef melice het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de wikkels?
Ik haal ze eraf en gooi ze altijd weg omdat ze mij in de weg liggen en ik ze niet bij het juiste bolletje weet te houden.
Hebben jullie daar nog een trukje voor?
In het begin gaat het wel maar als de bol bijna op gaat vallen ze er zo snel vanaf...
Ik gooi ze ook weg. Ik houd wel op ravelry mijn stash met foto's bij, dus ik weet dan nog kleurnummer en verfbad.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:05 schreef melice het volgende:
Ik haal ze eraf en gooi ze altijd weg omdat ze mij in de weg liggen en ik ze niet bij het juiste bolletje weet te houden.
In het begin gaat het wel maar als de bol bijna op gaat vallen ze er zo snel vanaf...
Ik schrijf aan de binnenkant van de wikkel wat het is, en de wikkels allemaal in een bakje 'voor het geval dat'.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:05 schreef melice het volgende:
Nog wat gekocht?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:44 schreef nathalie85 het volgende:
Ik zeg het elke keer weer maar jullie gaan als een speer!
Ik ben afgelopen zondag ook maar de handwerkbeurs geweest.
Was wel leuk! Was er nog nooit geweestHad kaartje gewonnen anders
Was ik er deze keer ook niet geweest
Ben bezig met een rond tafelkleedje, met de tutorial van Lucy's flat circle.
Maar het is steeds tussendoor dus schiet niet zo hard open de toeren worden steeds groter he
Leuk die gitaffen! Weer wat op mn to do list!
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:45 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn giraffe hoorde verontrustende berichten over soortgenoten zonder staart en ging meteen controleren of ie er zelf nog wel eentje had:
[ afbeelding ]
Hier ook nog een kiekje met padma, voor het grootte verschil:
[ afbeelding ]
@Angelof.... ik moet mijzelf bij elkaar vegen om jou post...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:45 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn giraffe hoorde verontrustende berichten over soortgenoten zonder staart en ging meteen controleren of ie er zelf nog wel eentje had:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, nee, ik bedoel die van mij knikt ook wel een beetje. Ik duw hem een beetje in elkaar en dan blijft ie wel rechtop. Die poten gaan wel goed omdat daar verder geen gewicht op rust.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:48 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]![]()
Is er trouwens nog antwoord gegeven op de vraag hoe je de nek (en zo te zien ook de poten) zo stevig kunt maken, dat ze rechtop blijven.. iemand vroeg dat laatst toch?!
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:45 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:51 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ja, nee, ik bedoel die van mij knikt ook wel een beetje. Ik duw hem een beetje in elkaar en dan blijft ie wel rechtop. Die poten gaan wel goed omdat daar verder geen gewicht op rust.
Hahah echt grappigquote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:45 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je zou het kunnen vullen met een stukje tyleen slang. Dat is wat Annemarie Arts aangeeft bij haar Sjakie Stapelslak (ben daar momenteel mee bezig). Dan weet je zeker dat de nek netjes rechtop blijft staan!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:48 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]![]()
Is er trouwens nog antwoord gegeven op de vraag hoe je de nek (en zo te zien ook de poten) zo stevig kunt maken, dat ze rechtop blijven.. iemand vroeg dat laatst toch?!
Het wordt ook een raar iets, een heel ieniemienie klein driehoekje.Als ik het me goed herinner, kun je het beste de eerste vaste overslaan van elke ronde.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:41 schreef Dierenfan het volgende:
Ik heb een vraagje: ik ben een paar uiltjes aan het haken van Matawi's Crea, maar ik kom niet zo goed uit het snaveltje... Bij mij wordt het een raar iets... Zou iemand mij kunnen helpen?
Ik haak eigenlijk alleen maar rond en bij het snaveltje hoeft dat niet...
Wat snap je daar niet aan dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:41 schreef Dierenfan het volgende:
Ik heb een vraagje: ik ben een paar uiltjes aan het haken van Matawi's Crea, maar ik kom niet zo goed uit het snaveltje... Bij mij wordt het een raar iets... Zou iemand mij kunnen helpen?
Ik haak eigenlijk alleen maar rond en bij het snaveltje hoeft dat niet...
ah, dat is bijna 't zelfde als de mijne. ik heb alleen uiteinden van de div draadjes voor 't gehaakte tubetje gebruikt, dus geen extra draadjes toegevoegd, en verder het pluizen (nog) achterwege gelaten.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:13 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb een tubetje gehaakt van 6 vasten in de rondte en toen gewoon wat draadjes eraan geknoopt en die uitgevlozen zodat ze een beetje pluizig zijn. Een giraffe heeft tenslotte een pluizige staart
Zolang iedereen die je het mailt het niet voor commercieel gebruik maakt, zal het wel meevallen, denk ikquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:05 schreef EsseEi het volgende:
haha ja ik zou jullie allemaal geld moeten vragen
lieve mensjes PM me jne mail adres maar(en 3 euro
)
pfff krijg er bijna spijt van maar ja straks heb ik een rechtzaak aan m'n broek ofzo
Artistic Anniequote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:02 schreef Angelof9 het volgende:
Zoiets? http://www.ravelry.com/pa(...)doll-crochet-pattern
Ik vind de patronen van Dawn erg prijzig om heel eerlijk te zijn. Ik betaal wel eens wat voor patronen, maar niet vaak.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:13 schreef trui het volgende:
of iets van dawn toussaint (de ontwerper van padma)?
Is ook weer waar. (zei ze terwijl ze weer een Hobbydoos bestelling het internetz overschoot...)quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:19 schreef trui het volgende:
ja, zijn ze ook. maar soms, als je echt iets graag wil hebben, is 't misschien toch de prijs waard.
Ik betaal wel vaak voor breipatronen, vooral voor kleding en sjaals. Misschien omdat ik dat nooit uit m'n hoofd zou kunnen, en dat doe ik met haken toch wel sneller.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:20 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb ook moeite met betalen voor patronen, en waarom vraag ik me wel eens af want ik geef met weinig moeite geld uit voor wol. Hier en daar koop ik er wel eens 1, maar meestal vind ik toch wel wat ik wil in de gratis patronen.
Ja echt he! Zolang ie er nog geen naalden achteraan gooit maak ik me nog geen ernstige zorgen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:23 schreef Angelof9 het volgende:
Maar jouw kind zou mijn breiwerk uit het raam flikkeren!
Kan je welquote:
In principe kan ik wel een rechte lap breien en ik heb zelfs in het verleden truitjes gebreid, maar dat zijn dus ook platte lapjes. En dan heb ik dagen lang last van mijn schouders, En ik brei veel te strak, dus het worden van die plankjes. En dat in een rondje breien met 5 naalden kan ik ECHT niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Kan je wel, al is het maar gewoon ribbels en averecht in rechte lappen...veel verder kom ik ook niet.
![]()
quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:13 schreef trui het volgende:
mwah, dan maak ik liever wat geld naar haar over, kan ze zelf bolletjes wol kopen.
ik ben bezig met 't afmaken van wat WIPs, nu de doorsteeksjaal van ponnekeblom. die 'frullen' zijn nog een hele klus trouwens!! en dus tevens behoorlijk wool-eatend!
quote:draait niet tussen uw fietsketting
Hier gaan ze meestal alleen op het werkje liggen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:19 schreef Lutte het volgende:
[..]
[..]![]()
Heel belangrijk
Gisteravond in de haast vertrokken, haakwerkje niet opgeruimd, nu ligt er heel tevreden een kat opZo de schade maar eens bekijken.
Dan kun je dus wel breien maar is het gewoon geen goed idee.quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:59 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
In principe kan ik wel een rechte lap breien en ik heb zelfs in het verleden truitjes gebreid, maar dat zijn dus ook platte lapjes. En dan heb ik dagen lang last van mijn schouders, En ik brei veel te strak, dus het worden van die plankjes. En dat in een rondje breien met 5 naalden kan ik ECHT niet.
zet je er toch een lapje tegenaan, voor de zekerheid? of je stopt er een kant en klaar rond kussen in.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:58 schreef MissN het volgende:
gg ik ben mn blooming flower cushion aan ht afronden..maar heb niet zoveel zin meer!
Ik begin me ook ineens af te vragen of ik dat ding zo wel kan vullen of eerst nog moet voeren. Hij is gehaakt van stokjes aan de achterkant..ben bang dat het er n beetje doorheen gaat komen......ggggg
Tsja, zo multifunctioneel zijn gehaakte knuffeltjes niet denk ik..quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind die giraffe ook leukmaar ik zou niet weten wat ik ermee zou moeten als ik hem eenmaal gemaakt heb... Dat weet ik met de Padma's ook nog niet, maar die zijn wat kleiner.
lijkt me enorm leuk!quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Zal ik een giraffe voor jou maken dan Dottey![]()
Hahaha, da's ook mal
Hmm! Ik ben ook bijna jarig! Nou ja, over dik een maand, maar tochquote:Op woensdag 22 februari 2012 16:35 schreef Dottey het volgende:
[..]
lijkt me enorm leuk!
zal ik jou dan ook met iets blij kunnen maken?
doen we lekker een swap maken![]()
of voor mijn verjaardag![]()
* Dottey deelt uit:
[ afbeelding ]
tast toe! wie wilt er taart?
jarig , jaquote:Op woensdag 22 februari 2012 16:41 schreef Dierenfan het volgende:
Wauw, wat een gave taart zeg! Heb jij die gehaakt? Super!
(en ben je jarig vandaag?)
Oeh! Als ik het lief vraag, denk je dat ze het me wil sturen? Of is het ergens te koop?quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is een patroon wat EsseEi gemaakt heeft
Als je het lief vraagtquote:Op woensdag 22 februari 2012 18:30 schreef Nerys het volgende:
[..]
Oeh! Als ik het lief vraag, denk je dat ze het me wil sturen? Of is het ergens te koop?
quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:02 schreef Ilske het volgende:
Staartjes-check à la Angelof9![]()
:
[ afbeelding ]
Er zijn verschillende methoden voor, zowel als je in spiralen als in echt afgesloten rondes haakt. Hier staan er sowieso al 2 beschrevenquote:Op woensdag 22 februari 2012 18:49 schreef NouMooiNiet het volgende:
Even een klein vraagje over het giraffe patroon: hoe krijgen jullie die overgangen tussen de kleuren mooi? Ik haak gewoon van 1 kleur naar de andere, zonder de 'ronde af te maken' zegmaar..
Dank jequote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:10 schreef Angelof9 het volgende:
Misschien kun je ze voeren? Lekker kleurtje!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:35 schreef Dottey het volgende:
[..]
lijkt me enorm leuk!
zal ik jou dan ook met iets blij kunnen maken?
doen we lekker een swap maken![]()
of voor mijn verjaardag![]()
* Dottey deelt uit:
[ afbeelding ]
tast toe! wie wilt er taart?
Ligt bij mij gewoon aan mijn wrakke schouders en armen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:08 schreef MissN het volgende:
Ik heb met breien juist totaal nergens last van en met haken wel gauw! ligt dus toch aan de techniek denk ik?
Ik zou toch maar een haaknaald in mijn tas stoppen als ik jou was... als je niks meeneemt kom je gegarandeerd met wol thuis!quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:18 schreef Angelof9 het volgende:
Ik moet dit weekend naar Londen (ja, voor de lol) en ik neem denk ik maar geen haakwerk mee, want daar heb ik toch geen tijd voor. Maar dan kan ik dus tot maandag niets doen
quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:38 schreef x__duck het volgende:
als je niks meeneemt kom je gegarandeerd met wol thuis!
Dit vind ik inderdaad ook de mooiste manier ja!quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:55 schreef trui het volgende:
die tweede manier uit deze link (wie gaf 'm laatst ook weer? - ik heb 'm in elk geval ook in de OP toegevoegd aan de handige linkjes) vind ik toch ook wel een heel mooi resultaat geven.
angel, veel plezier in londen! geniet even lekker van andere dingen dan haken!
Leuk Angelof! Als je daar bent, kan je kijken hoe stylecraft voelt (UK brand). Jij was het toch die zei dat je acryl niet lekker vond? Deze is veel zachter dan de wibra wol, ik vind hem zelf perfect voor dekentjes etc. Het is niet heel goedkoop maar ook niet giga duur per bolquote:Op donderdag 23 februari 2012 09:18 schreef Angelof9 het volgende:
Ik moet dit weekend naar Londen (ja, voor de lol) en ik neem denk ik maar geen haakwerk mee, want daar heb ik toch geen tijd voor. Maar dan kan ik dus tot maandag niets doen
Heb ik ook nog aan zitten denken, maar dan haal je je wel echt flink veel werk op je nek, omdat je elke ronde met een stopnaald moet eindigen (ook de rondes waarbij je niet van kleur wisselt, technisch gezien).quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:08 schreef trui het volgende:
hmm, da's waar ja. dat van die afgesloten rondes. dan kun je dus eigenlijk net zo goed de sarahlondon-way kiezen.
Hihi, die methode gebruik ik over het algemeen ook...quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:50 schreef Dottey het volgende:
mijn methode is "doe maar wat"
kijk gewoon of het wat is of niet
Een fantasiesteek genaamd Golfjessteek uit het boek Haken! Alle steken verzameld van Betty Barnden, erg fijn en duidelijk boek.quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:57 schreef LittleQ het volgende:
Dottey, een dag te laat maar niet minder gemeend:
Gefeliciteerd met je verjaardag!
![]()
Leuke verjaardag gehad?
Ik heb een boel leuks voorbij zien komen! Normaal reageer ik eigenlijk wel op iedereen persoonlijk, nu geen zin inMaar het is allemaal hartstikke leuk en mooi!
@Trovey, wat voor steek heb jij gebruikt in je gastendoekje?
Toch een manier gevonden om al die kringloopkatoen op te makenquote:Op donderdag 23 februari 2012 13:54 schreef Lijnloos het volgende:
Geinig handdoekje zo Trovey!Mijn wollies zijn binnen en ook nog die ene kleur die miste!
Kan ik vanavond toch nog aan de slag, hopelijk morgen het dekentje af... Giraf erbij gaat denk ik niet meer lukken, maar och..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, tomorrow will be worse...
Voordeel is wel dat ik het wel opmaakquote:Op donderdag 23 februari 2012 15:22 schreef trui het volgende:
haha trovey, pas maar op of je kan in zo'n programma waar mensen hun huis niet meer in of uit kunnen wegens teveel verzamelde spullen. in jouw geval WOL.![]()
mooie steek, voor dat handdoekje!
oh en brainteaser, wat een lief koosje!
Ik tel meestal wel heel nauwkeurig, dus zou wel moeten kloppen!quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:57 schreef EsseEi het volgende:
lieve koosjevroeg me af of je wel alle toeren bij het hoofdje hebt want hij lijkt zo klein? maar wel schattig
Je hebt bij de Zeeman ook van dat nep-angora spul, dat pluist van zichzelf. Misschien dat eens proberen?quote:Op donderdag 23 februari 2012 16:18 schreef Angelof9 het volgende:
Het kwam ook door de wol, toen ik het ging oppluizen, trok ik het heel erg uit elkaar en werden alle onderdelen een beetje misvormd. Dus volgende keer toch maar geen Zeeman acryl gebruiken voor iets dat gepluist moet worden...
Je hebt er geen neus voor.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:58 schreef Nerys het volgende:
[..]
Je hebt bij de Zeeman ook van dat nep-angora spul, dat pluist van zichzelf. Misschien dat eens proberen?
En waarom kom ik nooit wol tegen bij de kringloop?
quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:37 schreef LittleQ het volgende:
Ik vind Poekie wel heel leuk, Angel!![]()
En Koosje is ook hartstikke leuk weer, BT, maar je mag hem/haar niet in spoiler plaatsen, is zonde!
@Trovey, als wolsnuffelaar geen beroep is, dan maak jij je beroep er toch van?
Wahaha! RSI here we come!quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:30 schreef Lijnloos het volgende:
Op naar de volgende, nog een stuk of 5 zwangeren in familie en vriendenkring te gaan
Ziet er goed uitquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:14 schreef Ilske het volgende:
Jojogirl: heel handig vond ik de "foundation single crochet" tutorial van futuregirl:
http://www.futuregirl.com(...)-single-crochet.aspx
Ik vond vooral het filmpje handig om de steek langzaam aan te leren, daarna is het heel logisch. Misschien kun je hier iets mee?
Je kunt de sliert lossen met een grotere haaknaald haken dan je voor de rest van het haakwerk van plan bent, dat steekt makkelijker in. Insteken in de onderkant werkt ook fijner dan in de bovenkant (de v-tjes).quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:10 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben na een kleine poging tot leren haken vorig jaar (of zelfs het jaar daarvoor) ook weer aan het proberen geslagen. Tot nu toe heb ik vooral bloemetjes gemaakt (voor een lokaal wildbrei/haak project) en een paar granny squares.
[ afbeelding ]
Nu wilde ik vlaggetjes gaan maken, maar daarbij loop ik tegen het probleem aan dat ik het zo rot vind om iets met een sliert lossen te beginnen waar ik dan zowat geen steken in gemaakt krijg. Is dat gewoon even doorbijten of zijn daar nog tips voor? Oja, ik ben haak vrij strak geloof ik. Heb tot nu toe telkens een naald nodig die minstens een maatje groter is dan de wikkel aangeeft om ergens een beetje fijn mee te kunnen haken.
Het is zo'n kleurverloopgarenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:33 schreef trovey het volgende:
Leuke kleuren in dat dekentje en is die Padmamet allerlei verschillende kleurtjes gemaakt of met zo'n kleurverlopend garen?
wat een mooie wolletjes!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:36 schreef kirsten. het volgende:
Zo ik heb weer wat wol gekocht voor een mooie african flower:P
[ afbeelding ]
En het beginnetje van de deken is inmiddels bijna op 1/3:
[ afbeelding ]
Wat een mooie kleuren! Welk merk wol is het?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:36 schreef kirsten. het volgende:
[ afbeelding ]
En het beginnetje van de deken is inmiddels bijna op 1/3:
[ afbeelding ]
Haha, ik zou 'wat wol' toch iets anders voor me zien!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:36 schreef kirsten. het volgende:
iddquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:45 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mooie wolletjes Kirsten en van Stylecraft zo te zien.....weer bij Masons besteld neem ik aanZie er (als het goed is) drie liggen die ik ook aan het gebruiken ben.
Vind het erg fijn garen en ben je nog altijd dankbaar voor de tips en de webshop.
Kun je ook voor Tilburg snuffelen?quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Je hebt er geen neus voor.Ik ruik het van verre als het weer aanwezig is.
Ik heb wel een foto ervan, hij is alleen niet zo scherp:quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:45 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Kun je ook voor Tilburg snuffelen?![]()
@Lijnloos, prachtige deken!
@Guppyfriend, leuke Padma! Welk merk garen is dat? Ik vind dat verloop-garen altijd zo ontzettend leuk!
@Dottey, succes met je pop! Ik ben een hele tijd geleden ook gestart, alleen het hoofd is af en ik heb geen zin meer om er verder mee te gaan werken...
@Kirsten, wat een mooie wolletjes! Ik vind je deken er ook hartstikke leuk uit zien, wat is het voor steek en heb je toevallig een foto van wat dichterbij?
Hoihoi!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:56 schreef pinkie75 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik lees al heel lang mee op jullie forum en trek nu toch maar de stoute schoenen aan om mee te gaan schrijven. Ik moet nog even uitzoeken hoe het precies werkt met foto's uploaden en dan zal ik ook eens wat foto's van mijn creaties tonen.
Gr. Sabine
Ik had al zo'n idee dat het zo'n garen was, in ieder geval goed gelukt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is zo'n kleurverloopgarenhier kun je m goed zien:
[ afbeelding ]
Hier kwam ik er, dankzij Fok! ook achter dat ik binnenstebuiten aan de gang was. Maar toen was het al te laat om om te draaien, dus heb ik m binnenstebuiten afgehaakt
Mooiquote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:12 schreef MissN het volgende:
Ohh Kirsten je wolletjes wauw![]()
![]()
en je kat midden in het hartje hihi
Mijn blooming flower cushion is af, ik vind m niet super, maar was wel leuk om te maken! Maar t is meer voor op een meisjeskamer dan bij ons in de woonkamer vind ik...
De voorkant:
[ afbeelding ]
De achterkant:
[ afbeelding ]
En nu garen bestellen voor de giraffen!!
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:12 schreef MissN het volgende:
![]()
Mijn blooming flower cushion is af, ik vind m niet super, maar was wel leuk om te maken! Maar t is meer voor op een meisjeskamer dan bij ons in de woonkamer vind ik...
De voorkant:
[ afbeelding ]
De achterkant:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:02 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik heb wel een foto ervan, hij is alleen niet zo scherp:
[ afbeelding ]
Eigen 'patroontje', Steeds opeenvolgend vaste, half stokje, stokje, dubbel stokje, dubbel stokje, stokje, half stokje, vaste etc.
Die heb ik ookquote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:13 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb dit boek gekregen van m'n vriend[ afbeelding ]
Staan goede duidelijke plaatjes inWel handig, heb ik niet meer altijd internet nodig om een nieuwe steek te leren
Juh idd, wel een breipatroon helaas :/quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:10 schreef BrainTeaser het volgende:
Maar dat is een breipatroon toch?
Als je in Ravelry letterlijk op slouchy hat zoekt, krijg je best wat hits, waarvan 98 gratis! Zit daar niets tussen?
Die heb ik ook! Leuk boek.Staan hele leuke voorbeelden in. Jammer dat er dan weer geen patronen van bij staan. Dat moet je dan maar zelf een beetje uitvissen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:13 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb dit boek gekregen van m'n vriend[ afbeelding ]
Staan goede duidelijke plaatjes inWel handig, heb ik niet meer altijd internet nodig om een nieuwe steek te leren
hmm goede vraag. Ik ken deramores niet. De reden dat ik het eigelijk via Masons bestel is omdat het me de vorige keren goed bevallen is :p . En hij heeft een 3-5 dagen shipping optie (die was in dit geval maar 8 ct. duurder dan de minst dure optie), dus ik had het vrij snel binnen wat voor mij wel een plus is (de eerste african flowers liggen er alquote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:48 schreef trui het volgende:
wat leuk allemaal nieuwe meeschrijvers! welkom, en ik ben benieuwd naar jullie haaksels!
wie is Hobbes ook alweer, trouwens?
ik heb nu van dochterlief het verzoek om een Simon (van Alvin & the Chipmunks) te maken. een hele uitdaging..!
oh en Kirsten, wat een heerlijke buit!
(ik begreep dat Deramores het ook verkoopt, nu met een 10% ravelry-korting: als je RAV2012 in de voucher box code zet zou dat goed moeten komen. maar ik weet niet of dat gunstiger is dan via Masons?)
Ooh ooh ik weet niet hoe groot je hem maakt, maar je kan zo'n jurk maken net zoals dat kussen wat hier in dit topic voorbij kwam (ben even naam vergetenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 01:10 schreef Dottey het volgende:
Zo de pop is nu al klaar tot aan der schoudertjes.![]()
Tis allemaal aan elkaar gehaakt, dus geen genaai (tot zover).
Effe verzinnen hoe ik de koppie ga maken (overmorgen ofzo)
En dan nog der outfit natuurlijk
Toeslag geldt alleen voor landen buiten de EU geloof ik. Bij Masons maakt het dus niet uit. Voor spullen buiten de EU mag je tot 22 euro gaan, daarboven moet je officiëel importkosten betalen. Dat is dus enigzins opletten bij bv. Etsy etc, waar veel verkopers uit Amerika of Azië komen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:58 schreef bietel het volgende:
@Kirsten: Tot welk bedrag kun je gaan, om geen toeslag bij de duane te hoeven betalen? Is dat anders bij de uk, of is dat hetzelfde voor elk land buiten nederland? (dacht dat het voor Amerika en Azie iets van 20 euro was?)
Er is een kopje Knitting....daaronder staat ook yarn tussen....al dat garen zou je kunnen gebruiken om te haken. Gewoon uitzoeken wat je wil (je kunt selecteren op verschillende dikten van garens en daarna selecteren op merk) daarna kun je kleurtjes uitzoeken.....quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:36 schreef crejo het volgende:
please!!!! wie kan me helpen bij de website van Masons? Ik kom er niet uit wat ik nou moet bestellen!!!! Wat is haakgaren? Zal wel aan mij liggen... Sorry!!
ja te los gehaaktquote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:12 schreef NouMooiNiet het volgende:
Even een vraag over de giraffe: ik heb het lijfje klaar maar als ik hem opvul, rekt ie nogal uit waardoor je kleine gaatjes ziet, waardoor de vulling (wit) zichtbaar is. Heb ik dan te los gehaakt?
En hoe kan ik het evt oplossen zonder dat ik het hele lijf opnieuw moet haken?
Ik heb dezelfde besteld als Kirsten.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:27 schreef crejo het volgende:
bedankt voor de uitleg........... welke bestellen jullie daarbij?
Ah, ok. Thanks! Dan ga ik ook eens kijken bij de buren!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:31 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Toeslag geldt alleen voor landen buiten de EU geloof ik. Bij Masons maakt het dus niet uit. Voor spullen buiten de EU mag je tot 22 euro gaan, daarboven moet je officiëel importkosten betalen. Dat is dus enigzins opletten bij bv. Etsy etc, waar veel verkopers uit Amerika of Azië komen.
Wauw MissN, wat prachtig! Echt super mooi gehaaktquote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:12 schreef MissN het volgende:
![]()
De voorkant:
[ afbeelding ]
De achterkant:
[ afbeelding ]
EssieEi, heb je die in 1 dag gemaakt??? Dat zal toch niet?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:53 schreef EsseEi het volgende:
en hier ben ik zoet mee geweest vandaag
[ afbeelding ]
Oh en nogmaals: voor patroon van giraf PM met mailadres
Leuke kleurencombinatiequote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:14 schreef NicoleM het volgende:
Ik ben bezig met een kussenhoes. Voor het eerst dus, en met meerdere kleuren.
[ afbeelding ]
Helaas is de paarse wol veel dunner dan de rest, maar ach
Hmm ik maak de armen en benen even en als het echt storend is, doe ik het lijfje alsnog opnieuw.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:53 schreef EsseEi het volgende:
[..]
ja te los gehaaktof te stevig opgevuld... dus oplosing 1: minder vulling. kan ook zijn dat je te grote naald hebt gebruikt voor het garen.
Lieve Stellaquote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:53 schreef EsseEi het volgende:
[..]
ja te los gehaaktof te stevig opgevuld... dus oplosing 1: minder vulling. kan ook zijn dat je te grote naald hebt gebruikt voor het garen.
en hier ben ik zoet mee geweest vandaag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en deze heb ik voor een wolwinkel hier gemaakt
[ afbeelding ]
crappy foto maar goed
nu 4 "muizencupcakes" haken voor "schoonzusje"
Oh en nogmaals: voor patroon van giraf PM met mailadres
Bij de bovenste streep paars valt het eigenlijk niet eens op, onderaan op de foto trekt het een beetje dus ik zou de paars niet meer naast die lichtblauwe doen maar verder maakt het inderdaad toch niet uit?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:14 schreef NicoleM het volgende:
Ik ben bezig met een kussenhoes. Voor het eerst dus, en met meerdere kleuren.
[ afbeelding ]
Helaas is de paarse wol veel dunner dan de rest, maar ach
Liefquote:Op zondag 26 februari 2012 09:46 schreef bietel het volgende:
NouMooiNiet: Als ik beestjes haak, gebruik ik vaak 1 of 2 maten kleiner haaknaalden, anders krijg ik inderdaad ook van die gaatjes. Voor sjaals en omslagdoeken enz. gebruik ik dan weer 1 of 2 maten grotere haaknaalden! Anders vind ik het vaak te stroef worden. Hou van soepele sjaals enz
Uiteindelijk gebruik ik dus eigenlijk bijna nooit de geadviseerde maat!![]()
Mijn laatste beestje:
Hij gaat naar mijn bijna 3 maanden oude neefje![]()
[ afbeelding ]
(Hij moet nog een neusje krijgen)
Thanksquote:Op zondag 26 februari 2012 14:02 schreef Serinde het volgende:
[..]
LiefIn verhouiding is alleen het hoofd niet zo groot?!
Het eerste dat ik echt haakte was een lavender bunny en die had juist een heel groot hoofd maar m'n nichtje van 1 maakt dat toch niks uit![]()
Thanks, ik ga er op letten de volgende keer. Het is veel mooier als het strak is gehaakt.quote:Op zondag 26 februari 2012 09:46 schreef bietel het volgende:
NouMooiNiet: Als ik beestjes haak, gebruik ik vaak 1 of 2 maten kleiner haaknaalden, anders krijg ik inderdaad ook van die gaatjes. Voor sjaals en omslagdoeken enz. gebruik ik dan weer 1 of 2 maten grotere haaknaalden! Anders vind ik het vaak te stroef worden. Hou van soepele sjaals enz
Uiteindelijk gebruik ik dus eigenlijk bijna nooit de geadviseerde maat!![]()
Mijn laatste beestje:
Hij gaat naar mijn bijna 3 maanden oude neefje![]()
[ afbeelding ]
(Hij moet nog een neusje krijgen)
Die wil ik ook.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:02 schreef Serinde het volgende:
[..]
Lieve StellaStaat ook op mijn hele lange nog te haken patronen van CK
![]()
Vandaag de pannenlap met de kip afgewerkt:
[ afbeelding ]
Kan het schaapje nog niet maken want ik heb geen grijze catania zie ik
[..]
Thanksquote:Op zondag 26 februari 2012 17:00 schreef EsseEi het volgende:
oeeh leuke lavender bunny! het hoofdje lijkt me ook klein inderdaad???
Ik knutsel ze zelf wel in elkaarquote:Op zondag 26 februari 2012 19:01 schreef Serinde het volgende:
Hier kun je de patronen van Christel los kopen.
De pannenlappen zijn maar ¤ 1,95 dus dat is te doen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |