quote:
Klopt.
Manchester United voetbalt morgenavond niet met de sterkste formatie tegen Ajax. Trainer Alex Ferguson heeft vandaag laten weten dat hij enkele basisspelers rust gunt. Hij wil ze sparen voor de lastige competitiewedstrijd van zondag bij Norwich City. Paul Pogba. © AFP Ferguson heeft een basisplaats in het verschiet voor Paul Pogba. De 18-jarige Fransman speelde pas één keer eerder in de hoofdmacht van de kampioen van Engeland. Hij vormt op het middenveld waarschijnlijk een centraal duo met Tom Cleverley. Paul Scholes, Ryan Giggs en Michael Carrick hoeven vermoedelijk niet in actie te komen. Manchester United won vorige week de uitwedstrijd bij Ajax met 0-2. De winnaar van de dubbele ontmoeting stuit in de volgende ronde op Athletic Bilbao of Lokomotiv Moskou
Trouwens, een aardig statistiekje van o.a. de Ajaxmiddenvelders en aanvallers met aantal wedstrijden, doelpunten en assists.
![2s7t1yp.jpg]()
Verder nog het volgende:
Cruijff steekt loftrompet op over EriksenJohan Cruijff heeft enorme kritiek op de jeugdopleiding van Ajax, maar Christian Eriksen is één van de spelers die hem wel kan bekoren. Cruijff adviseert de Deen vooral nog even bij Ajax te blijven.
Cruijff ziet Eriksen als een typische Ajax-speler. "Zonder twijfel. Hij kan handig tussen de linies spelen en kiest vaak het goede moment om diep te gaan. Er gebeurt altijd wat als hij in balbezit is", zegt hij in Voetbal International. "Techniek en overzicht heeft hij al, dat moet geperfectioneerd worden."
"Hij moet leren zo min mogelijk te lopen, zodat het rendement vooral uit zijn voetballende acties komt. Dat leer je door met goede trainers te werken en veel te spelen. Bij Ajax kan dat", weet Cruijff, die vindt dat Eriksen nergens op afgerekend moet worden. "Na een goede wedstrijd hoeft hij niet opgehemeld en na een slechte niet neergesabeld te worden. Hij is nog volop in ontwikkeling. Maar over zijn basisvaardigheden ben ik te spreken."
Als het aan Cruijff ligt blijft Eriksen nog jaren in Amsterdam. "Ervaring kun je niet kopen, die moet je opdoen. Dan is het dus niet verstandig heel vroeg naar een buitenlandse topclub te gaan, waar je met ervaren spelers moet concurreren. Ik was zelf 26 toen ik naar het buitenlands vertrok en dat was niet te laat, heb ik het idee. Haast maken is nooit goed."
Geconfronteerd met de woorden van Cruijff is Eriksen vereerd en bescheiden tegelijk. "Dat betekent veel voor mij. En wie ben ik om meneer Cruijff tegen te spreken?"
[ Bericht 9% gewijzigd door Contador_The_Best op 22-02-2012 15:22:30 ]