quote:
Zoveel waarheden in deze 2 postsquote:
Nietus op onderling resultaat kan je nu maar 3 punten inlopen op de koplopers. De kans dat die niet 2 punten verspillen is alleen niet erg reeel. In andere woorden... Ajax wordt kampioen.quote:Op maandag 20 februari 2012 23:54 schreef Smoofie het volgende:
Als we alles vanaf nu winnen zijn we idd gewoon kampioen, lekker toch.
Geen datum erbij, mag ik hopen...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 00:07 schreef Smoofie het volgende:
Heb de taaatooooo al gezet van het 31ste kampioenschap.
Uiteraard wel 1 april... ba dum tssch.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 00:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Geen datum erbij, mag ik hopen...
Gewoon ongedwongen genieten in Manchester en daarbij en passant een visitekaartje afgeven. Even laten zien waarom Ajax vaker de cup met de grote oren won.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 00:15 schreef Rnnz het volgende:
Heb liever dat Ajax zich focust op de competitie en die wedstrijd in Manchester lekker laat schieten.
Het is dan weer jammer dat de Boer zo laat die keuze maakt. Mag ook hopen dat als Enoh eerder terug is als van der Wiel, hij er gewoon blijft staan.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 01:05 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Geweldig om hem op CVM te zien voetballen idd.
Vurnon Anita
quote:Ajax draait beslissingen Sturkenboom terug
Henri van der Aat en Jeroen Slop maken zich ondergeschikt aan het plan Cruijff en draaien alle beslissingen terug, die Martin Sturkenboom nam om het technisch hart van Ajax te dwarsbomen. Die toezegging kregen Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Wim Jonk gisteren van de twee overgebleven directeuren.
Het belangrijkste is dat Derk de Kloet – tot een bepaald bedrag – weer mag worden ingehuurd. Het aan de kant schuiven van de procesmanager was Sturkenbooms eerste daad op De Toekomst. Ook Coen Jonkerman en Bas Aertsen hebben weer werk. Het tweetal zorgde voor de administratieve ondersteuning van het technisch hart, maar zag zijn contract tegen de wens van De Boer, Jonk en Bergkamp niet worden verlengd.
Said Ouaali wordt de trainer van de A2, waardoor Jonk zelf niet meer dagelijks voor de groep hoeft te staan. De huidige coach van Marken zal een contract voor anderhalf jaar tekenen. Sturkenboom wilde niet verder gaan dan een verbintenis tot 1 juli voor Ouaali om de voormalige beoogd algemeen directeur Louis van Gaal de mogelijkheid te bieden zijn eigen jeugdtrainersstaf samen te stellen.
Het laatste punt dat De Boer, Jonk en Bergkamp bij de toegeeflijke Slop en Van der Aat mondeling binnensleepten, was dat de medische staf weer onder het technisch hart valt. De medici moesten van Sturkenboom verantwoording afleggen aan de directie.
Goed man, flink doorpakken nu.quote:
Het is toch echt ongelofelijk he, 60 minuten pijnloos gespeeld met Jong Ajax, 3 dagen later 30 minuten tegen Man U (waarom?) en hij is er weer uit.quote:Boilesen tenminste vier weken uit roulatie
Volgens het Algemeen Dagblad is Nicolai Boilesen tenminste vier weken uit de roulatie als gevolg van zijn nieuwe hamstringblessure. De linksback kreeg na zijn invalbeurt tegen Manchester United opnieuw last van zijn hamstrings al zou dat op een andere plaats zijn.
Doe maar rustig aan Janssen.quote:Janssen en Bulykin zeer onzeker voor Manchester-uit
Volgens het Algemeen Dagblad wordt bij Ajax het meespelen van Theo Janssen en Dmitry Bulykin donderdag in het uitduel tegen Manchester United als zeer onzeker ingeschat. Janssen kampt met een liesblessure en was maandag ook ziet. Bulykin heeft last van geïrriteerde hamstrings. De spits wil er echter alles aan doen om toch in actie te kunnen komen, omdat hij inziet dat hij op zijn leeftijd weinig kansen meer krijgt om op zo'n podium in actie te mogen komen.
Tering.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:40 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Het is toch echt ongelofelijk he, 60 minuten pijnloos gespeeld met Jong Ajax, 3 dagen later 30 minuten tegen Man U (waarom?) en hij is er weer uit.Bescherm zo'n jongen dan, is er nou niemand die even heeft gezegd van; is dat nou wel verstandig?
Koppers doet het de laatste 2 wedstrijden wel aardig, al is dat natuurlijk nooit het niveau wat je moet hebben.
Helemaal met je eens. In Manchester is er geen resultaat meer te behalen. Het was voor mij toch al verziekt na die genante uitschakeling in de CL. De EL levert nog nauwelijks droog brood op, maar heeft inderdaad wel invloed op competitieresultaten. Laten AZ en PSV zich hierin maar lekker roeren, Ajax heeft zijn handen vrij voor de competitie.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 00:15 schreef Rnnz het volgende:
Heb liever dat Ajax zich focust op de competitie en die wedstrijd in Manchester lekker laat schieten.
Ajax heeft dan wel pech met die blessures, maar het is ook grotendeels eigen schuld. Het belang van een inspanningsfysioloog is onderschat. Men doet nu op dat gebied maar wat met dit als gevolg.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Echt ongelooflijk en dan kom je in het dagelijks leven nog steeds mensen tegen die denken dat ajax pech heeft met al die blessures..
Het gaat om de kijkcijfers en die liggen bij Ajax en ManU nu eenmaal hoger dan AZ en Anderlecht.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:58 schreef pqrstuvw het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. In Manchester is er geen resultaat meer te behalen. Het was voor mij toch al verziekt na die genante uitschakeling in de CL. De EL levert nog nauwelijks droog brood op, maar heeft inderdaad wel invloed op competitieresultaten. Laten AZ en PSV zich hierin maar lekker roeren, Ajax heeft zijn handen vrij voor de competitie.
Ik snap trouwens niet dat Ajax wordt uitgezonden via RTL 7. Deze wedstrijd is al een gelopen koers, terwijl AZ tegen Anderlecht bijvoorbeeld een leuke pot zou kunnen worden.
Dat begrijp ik qua kijkcijfers, hoewel het met deze tussenstand anders zou kunnen zijn. Ik opteer ook via EredivisieLive Anderlecht-AZ, ondanks dat ik Ajaxfan ben. Ik kan me voorstellen dat er meer zijn die dat doen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat om de kijkcijfers en die liggen bij Ajax en ManU nu eenmaal hoger dan AZ en Anderlecht.
Verder met je eens dat de competitie belangrijker is maar dat zei ik al aan het begin van het seizoen
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:34 schreef Afhaalchinees het volgende:
Liever anderlecht az kijken dan je eigen club en jezelf dan Ajaxfan noemen
Alleen maar omdat hier het eindresultaat ongewis is, het kan best spannend worden en dat vergoedt bij mij veel. Stel dat AZ binnen een kwartier met 2-0 voorstaat dan is daar ook alle spanning weg en kan ik weer gewoon op Ajax overschakelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:34 schreef Afhaalchinees het volgende:
Liever anderlecht az kijken dan je eigen club en jezelf dan Ajaxfan noemen
Het is wel zo dat ik het verloop bij Ajax in de gaten houdt. Mocht het zo zijn dat, o wonder, toch nog iets gebeurt waardoor de wedstrijd toch nog spannend gaat worden dan kan ik altijd nog overschakelen, iets wat ik ook doe als er bij AZ een voortijdige beslissing is gevallen. Het gaat mij toch ook om een stukje spanning.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:35 schreef HeatWave het volgende:
Je zal maar az gaan kijken en Ajax wint opeens na strafschoppen daar, dan voel je je ook lullig.
Dat kan natuurlijk ook, maar wat is er mis met AZ? Soms is dat beter te pruimen dan Ajax momenteel. Ik heb in ieder geval respect voor ze dat ze zich vrij frequent in de top melden. Knap voor een relatief kleine club met een bescheiden achterban cq begroting.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:26 schreef TJV het volgende:
Als je geen Ajax kijkt ga je wat anders doen.. je gaat toch niet AZ kijken voor je lol? Daar word ik niet vrolijk van!
Helemaal met je eens. Daar komt nog bij dat de uitslag negatief is naar verwachting. Daar zit toch geen fan op te wachten?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik denk dat ik Ajax gewoon lekker op de achtergrond aanzet. Ik ga niet 90 minuten kijken naar iets waar ik hoogstwaarschijnlijk al de uitslag al van weet.
iets met in voor- en tegenspoedquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:33 schreef pqrstuvw het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Daar komt nog bij dat de uitslag negatief is naar verwachting. Daar zit toch geen fan op te wachten?
Prima als er geen alternatief is. Ik zoek, als voetballiefhebber, toch in eerste instantie wat het interessantst lijkt. Dan blijft voor donderdag buiten Ajax alleen de wedstrijd van AZ over.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
iets met in voor- en tegenspoed.
Frank de Boer zegt dat niet neenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:40 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Het is toch echt ongelofelijk he, 60 minuten pijnloos gespeeld met Jong Ajax, 3 dagen later 30 minuten tegen Man U (waarom?) en hij is er weer uit.Bescherm zo'n jongen dan, is er nou niemand die even heeft gezegd van; is dat nou wel verstandig?
Koppers doet het de laatste 2 wedstrijden wel aardig, al is dat natuurlijk nooit het niveau wat je moet hebben.
[..]
Idd. Maar ja, De Boer ziet wel meer dingen niet. Verbazingwekkend vind ik het niet. De beste man heeft het gewoon niet. Wel treurniswekkend, maar ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:47 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Frank de Boer zegt dat niet neen
Drank de boer*quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:47 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Frank de Boer zegt dat niet neen
Vergis je niet. Ajax kan helemaal niet met een 'minder' elftal beginnen. Onmogelijk, omdat we anders compleet worden afgeslacht. Manchester United zal idd wat spelers laten rusten, maar een veredeld B-elftal van United zal alsnog zoveel sterker zijn dan Ajax zoiets zou doen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:22 schreef pqrstuvw het volgende:
Bovendien zullen beide elftallen door deze tussenstand op halve kracht spelen, er zijn andere belangen die tellen.
van rhijn - alderweireld - vertonghen - koppersquote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:15 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Vergis je niet. Ajax kan helemaal niet met een 'minder' elftal beginnen. Onmogelijk, omdat we anders compleet worden afgeslacht. Manchester United zal idd wat spelers laten rusten, maar een veredeld B-elftal van United zal alsnog zoveel sterker zijn dan Ajax zoiets zou doen.
Ajax gewoon met de 'sterkst mogelijke opstelling' en dan zien we wel waar het schip strand.
Ajax kan deze wedstrijd niet laten schieten. Anders zou een monsternederlaag ook nog wel eens door kunnen werken voor de competitiewedstrijd tegen Excelsior. Dat moet absoluut vermeden worden.
Over de nieuwe afwezigheid van Boilesen. Zum kotzen is het. Hij kan vast een niet zo'n sterk gestel hebben, maar dat heeft mijns inziens hier niet mee te maken.
Medische staf des te meer. Om van te rillen.
21 februari 2012
Frank de Boer heeft dinsdag de wedstrijdselectie voor de Europa League-wedstrijd tegen Manchester United bekendgemaakt. Dmitry Bulykin, die tegen NEC uit voorzorg werd gewisseld wegens een verkramping in zijn kuit, reist niet mee naar Engeland.
Nicolai Boilesen ontbreekt, evenals tegen NEC, in de selectie. De Deen heeft last van zijn hamstring. Hij is minimaal drie weken uitgeschakeld. Ook Theo Janssen (lies) is er nog niet bij. André Ooijer is hersteld van een kuitblessure en is door De Boer opgenomen in de wedstrijdselectie.
De wedstrijdselectie voor het duel met Manchester United bestaat uit de volgende spelers:
Kenneth Vermeer
Jasper Cillessen
Toby Alderweireld
Jan Vertonghen
Vurnon Anita
Miralem Sulejmani
Christian Eriksen
Siem de Jong
Lorenzo Ebecilio
André Ooijer
Daley Blind
Nicolás Lodeiro
Aras Özbiliz
Thulani Serero
Ismaïl Aissati
Ricardo van Rhijn
Davy Klaassen
Dico Koppers
Manchester United - Ajax begint donderdag om 21:05 uur op Old Trafford.
Zonder Bulykin en nog steeds Janssen. Die laatste mis je niets aan. Die eerste wel.
Wie denken jullie dat er in de punt komt te staan.
Zowiezo ben ik érg benieuwd naar de gehele opstelling.
Lijkt mij ook dat De Boer dit gaat doen. Of Lodeiro op het middenveld en De Jong in de punt, maar daar geloof ik niet in omdat De Boer denk ik De Jong op het middenveld wil. Voor de balans zal dat dan zijn, onzin mijns inziens. Alsof De Jong zoveel balans geeft.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:33 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
van rhijn - alderweireld - vertonghen - koppers
-----------------------------anita----------------------------
-----------------de jong -------- eriksen----------------
sulejmani--------------lodeiro------------------ozbiliz
denk ik
Ajax is altijd het interessantstequote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:40 schreef pqrstuvw het volgende:
[..]
Prima als er geen alternatief is. Ik zoek, als voetballiefhebber, toch in eerste instantie wat het interessantst lijkt. Dan blijft voor donderdag buiten Ajax alleen de wedstrijd van AZ over.
De tegenstander Anderlecht heeft ook wel wat vind ik, het is toch een soort van Holland-België.
Fantastisch vind ik weer wat overdreven, maar een aardige speler is hij welquote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:43 schreef Contador_The_Best het volgende:
Wel schitterend als je Aissati hoort praten:
[ afbeelding ]
21 februari 2012
Ismaïl Aissati is terug aan het front. De 23-jarige middenvelder, die de eerste maanden van het seizoen doorbracht in Jong Ajax, komt de laatste weken steeds vaker voor in de plannen van trainer Frank de Boer. En dat stemt hem uiteraard tevreden. Deze woensdag stapt de Marokkaan met Ajax in het vliegtuig richting Engeland voor de return tegen Manchester United.
,,Ik ben blij met iedere minuut die ik speel”, glimt de Utrechter. ,,Daarom is het heerlijk dat ik de laatste wedstrijden weer veel minuten heb gemaakt. Maar bovenal spreken de filosofie en manier van spelen me enorm aan: kort positiespel en alles over de grond.”
In tegenstelling tot de competitieduels met NEC en NAC Breda, maakte Aissati vorige week in het Europa League-treffen met Manchester United zijn opwachting in de basisopstelling. ,,Het was fantastisch dat de trainer met mij begon”, blikt de technicus kort terug. ,,Als kleine jongen wil je dat soort wedstrijden spelen. Het zijn de wedstrijden die iedereen volgt en het is een podium om jezelf te tonen. Daarnaast was het mijn eerste Europa Cup-duel sinds ik onder Marco van Basten met Ajax speelde tegen Olympique Marseille.”
[ afbeelding ]
Tevens maakte Aissati in de ArenA van de gelegenheid gebruik Paul Scholes van dichtbij onder de loep te nemen. ,,Dan zie je pas wat voor een fantastische speler hij is”, zegt Aissati lovend over de 37-jarige middenvelder van de Mancunians. ,,Hij raakt maximaal twee keer een bal aan. Tijdens zijn aanname ziet hij al naar wie de bal moet. Dat getuigt van klasse. Als je hem kort dekt raakt hij de bal een keer en geef je hem een beetje vrijheid raakt hij hem twee keer. Je ziet hem ook nooit dribbelen, maar altijd loeren op een bal vooruit in plaats van achteruit. Daar kan ik enorm van genieten. Ik houd van zulke types. Xavi, Iniesta en zelfs mijn ploeggenoot Thulani Serero, van wie ik een enorme fan ben, spelen ook zo. Gewoon puur voetbal.”
Na de 0-2-nederlaag in eigen huis lijkt Ajax vrijwel kansloos voor de return in Manchester. Desondanks maakt Aissati van de nood een deugd. ,,Spelen op Old Trafford is voor ons een fantastische ervaring. Ik heb vroeger al eens tegen Tottenham Hotspur en Liverpool gespeeld en de sfeer daar was ook fantastisch. Verder moeten we gewoon ons eigen spel spelen. Niks is onmogelijk, maar het is natuurlijk wel een loodzware opgave.”
Tot slot werpt Aissati alvast een blik vooruit op de toekomst. ,,Ik heb bij Ajax een contract tot het einde van het seizoen, maar er is nog geen contact met me opgenomen. Het is dus logisch dat ik ook ga rondkijken. Als ik niks van de club hoor wil ik graag naar Spanje, maar dat wil denk ik iedereen.”
Aissati écht een fantastische speler
![]()
Hopelijk komt deze geweldenaar aan veel minuten tegen Manchester United.
Ben jij stiekem een kloontje van Yi-Long ofzo ?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:43 schreef Contador_The_Best het volgende:
Aissati écht een fantastische speler
![]()
Hopelijk komt deze geweldenaar aan veel minuten tegen Manchester United.
Nee.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:06 schreef xSoDx het volgende:
[..]
Ben jij stiekem een kloontje van Yi-Long ofzo ?
Ik wil Litmanen wel als hoofdtrainerquote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:52 schreef Ranja_Ranja het volgende:
frank wil litmanen als jeugdtrainer lees ik
Mooiquote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:52 schreef Ranja_Ranja het volgende:
frank wil litmanen als jeugdtrainer lees ik
Laat hem eerst even een paar maanden als jeugdtrainer wat leren joh,quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik wil Litmanen wel als hoofdtrainer.
dat magquote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik wil Litmanen wel als hoofdtrainer.
Hij wil zijn eigen glazen niet ingooien door op het veld te verschijnen...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:51 schreef pqrstuvw het volgende:
[..]
Van der Wiel wil geen transfer verdienen vandaar verstoppertje.
Oké.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:59 schreef pqrstuvw het volgende:
De laatste wedstrijd van het seizoen komt nog te vroeg voor Sigthorsson, Van der Wiel, Boerrigter, Boilesen en Janssen. Als ze dit vanaf nu in het nieuws zetten hoeft er niet iedere week gezegd te worden dat de wedstrijd voor komend weekend nog te vroeg komt.
Helemaal niet.quote:
Ik wist niet dat Brian nog samenspeelde met Rudyquote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:00 schreef TJV het volgende:
Jonge dat is toch Brian, ga eens naar een opticien ofzo.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:00 schreef TJV het volgende:
Jonge dat is toch Brian, ga eens naar een opticien ofzo.
quote:
quote:'Van der Wiel en Boerrigter richten zich op Ajax-PSV op 25 maart'
Volgens het Algemeen Dagblad richten Gregory van der Wiel en Derk Boerrigter zich beiden bij hun revalidatie erop om weer in actie te komen bij de topper Ajax-PSV op 25 maart.
Van der Wiel heeft besloten zijn slepende liesblessure rust te gunnen om weer helemaal fit te worden. Hij is daardoor sinds de winterstop uit de roulatie. Boerrigter kampt met een vermoeidheidsbreukje in een botuitsteeksel in een wervel in zijn onderrug en is daardoor al zo'n drie maanden uit de roulatie.
Brian is eigenlijk de loser van de 2quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:09 schreef The_Groove het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet het verschil kunnen zien tussen Michael en Brian...
Haha die Hatem, ik word trabel als ik hem si.quote:
Dat maakt je vergissing welke je eigenlijk niet als blunder ziet inderdaad verklaarbaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:23 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Brian is eigenlijk de loser van de 2
Ik heb het niet zo gevolgd maar die foto van #72 is Michael Laudrupquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:51 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat maakt je vergissing welke je eigenlijk niet als blunder ziet inderdaad verklaarbaar.
duh, want je ziet rudy op de achtergrondquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo gevolgd maar die foto van #72 is Michael Laudrup
Eens. Vrij logisch. Michael was mijns inziens op zijn top de betere speler als we hem dan toch gaan vergelijken met Brian.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:25 schreef vincerusso het volgende:
[..]
duh, want je ziet rudy op de achtergrond
Veel beterquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:26 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Eens. Vrij logisch. Michael was mijns inziens op zijn top de betere speler als we hem dan toch gaan vergelijken met Brian.
quote:Verwante zoekopdrachten: michael laudrup
quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:12 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Waarom ga jij altijd uit van doemscenario's?
Maar dat lukt nietquote:Op woensdag 22 februari 2012 00:15 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
1-3 zou een ramp zijn... Ajax moet de 0 eindelijk eens zien te houden.
Vermeer faalde bij NEC ook weer, altijd met hoge ballen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:17 schreef The_Groove het volgende:
Ik vind dat ze bij VI terecht de vraag stellen waarom Cillessen al niet keept en belangrijker of de Boer geschrokken is van z'n niveau?
Sorry, Vermeer is een van de betere lijnkeepers in de Eredivisie maar z'n rare fratsen kosten ons best wel veel punten zo langzamerhand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |