abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108176980
Nog een kleine week.. :P

Ivan Peroti - Take me as I am (Alain Clark)

Joan Franka - You and me (Joan Franka en Jesse Maria)

Kim de Boer - Children of the World (Martijn Schimmer)

Pearl Jozefzoon - We can overcome

Raffaëla Paton - Chocolatte

Tim Douwsma - Undercover lover
Hoe noem je een explosief wat niets durft?.. Dynamietje.
pi_108176985
En dooor.. :P :D
Hoe noem je een explosief wat niets durft?.. Dynamietje.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 februari 2012 @ 08:53:20 #3
163650 Greys
pi_108177027
Joan komt dinsdagavond hier kletsen met ons.
Zullen we daar een apart topic voor maken waar jullie dan je vragen kunnen stellen dinsdagavond?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108177043
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 08:53 schreef Greys het volgende:
Joan komt dinsdagavond hier kletsen met ons.
Zullen we daar een apart topic voor maken waar jullie dan je vragen kunnen stellen dinsdagavond?
*O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_108177093
Ik hoop dat de jury een statement zal maken (maar ik heb er maar een sprankje hoop op :') )

De kunst is om het beste liedje in een genre te hebben, anders wordt je weggeblazen door een ander:

Het lied van Raffaela is goed maar het gevaar is dat het wordt overschaduwd door andere uptempo songs van landen die daar veel meer spektakel van kunnen maken dan wij (Oekraine, mogelijk Zweden). Tim zou hetzelfde lot kunnen treffen

De ballads van Kim en Pearl lijken me te zwak om te kunnen concurreren met andere ballads in de competitie... hetzelfde geldt voor het midtempolied van Ivan...

Blijft over Joan, die met haar authentieke presentatie en stemgeluid sowieso al opvalt en dan ook nog eens een liedje heeft waarmee ze uiterst charmant naar voren komt!

Als we echt kans willen maken moeten we dus voor Joan kiezen!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 februari 2012 @ 09:48:53 #6
163650 Greys
pi_108177824
NSF finaliste Joan Franka op FOK! dinsdagavond 21 februari

Je kunt vast welkom roepen voor morgenavond!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108178328
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 08:58 schreef TheVulture het volgende:
De kunst is om het beste liedje in een genre te hebben, anders wordt je weggeblazen door een ander:

Het lied van Raffaela is goed maar het gevaar is dat het wordt overschaduwd door andere uptempo songs van landen die daar veel meer spektakel van kunnen maken dan wij (Oekraine, mogelijk Zweden). Tim zou hetzelfde lot kunnen treffen
De kans dat wij het beste liedje in een genre hebben, lijkt me bijzonder klein. Van alle nummers die naar de finale gaan zijn er misschien wel 10 uptempo. Daar kun je gerust bij zitten met Raffaela.
pi_108178879
Ivan Peroti lijkt me een sympathieke jongen en een goede zanger, maar ik denk dat zijn nummer niet aan zal slaan in Europa. Het is het soort muziek dat wij in Nederland kunnen waarderen, maar deze Amerikaanse sound slaat eigenlijk alleen in Noordwest-Europa, en niet in de rest van Europa.

Joan Franka vind ik wel een goede kandidaat. Ze heeft een authentieke uitstraling en ze gaat een nummer doen wat afwijkt van het gemiddelde. Dit is een belangrijke voorwaarde om hoog te kunnen scoren op het ESF, denk aan Tom Dice voor Belgie.

Kim de Boer vind ik een fijne zangers, maar het nummer dat ze gaat doen klinkt erg cliché. Dat is jammer. Ik had haar graag een nummer met meer pit zien zingen. Ik denk dat dat beter bij haar had gepast. Dit is wel een gemiste kans.

Pearl Jozefzoon is misschien wel vocaal de sterkste van de zes, maar ook zij gaat een ballad doen waarvan het de vraag is of het de middelmaat gaat ontstijgen. Ook een briljante zangeres kan een matig nummer maar tot een bepaalde hoogte tillen, zie Glennis Grace een aantal jaren geleden. Hopelijk is het nummer sterker dan we op basis van het korte fragment kunnen beoordelen.

Op basis van het korte fragment klinkt Raffaela's nummer als het nummer met de meeste pit. Raffaela is een podiumbeest en ik ben er van overtuigd dat ze een goede act neer kan zetten. Het is jammer dat juist dit nummer is gekoppeld aan dat van Joan in de battles, want dit is in mijn ogen na Joan de grootste kanshebber.

Tim Douwsma is een leuke knul met een goede uitstraling. Het is misschien niet de beste zanger van de zes, maar op het ESF wordt er meestal niet gekeken op een matig nootje hier en daar, dus daar moeten we ons niet blind op staren. Zijn nummer klinkt echter als een dertien-in-een-dozijn popnummertje en zal een spectaculaire act nodig hebben om op te vallen.
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 13:24:30 #9
368283 ato
pi_108183689
Mij lijkt Rafaella het totaalplaatje te hebben en internationaal kunnen scoren. Tenminste adh van het kort fragment wat ik gehoord heb. Het enige wat zij tegen is haar irritatie factor. Ik hoop dat men daar door heen ziet. Ik hoop dat er niet gekozen word voor het lieve meisje met lieve uitstraling en dito liedje wat zo en zo niet scoort.
Verder lijkt Iwan mij wel goed. Maar natuurlijk wil ik het as zondag wel allemaal live willen zien.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 13:26:19 #10
368283 ato
pi_108183740
Het gaat om het totaal pakket, lied, stem en charisma.. Pearl kan dat ook hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 februari 2012 @ 14:03:53 #11
163650 Greys
pi_108185250
Huh? :D Raffaela stond vanmorgen nog op 6 (voor elke euro krijg je er 6 terug als ze wint) en nu in één klap op 12? Dus haar kansen zijn heel erg gedaald? Why?

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108185850
ze passen het ook aan aan het geld wat mensen erop zetten.
know'm sayin?
word? word.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 februari 2012 @ 14:24:01 #13
163650 Greys
pi_108185934
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:21 schreef alors het volgende:
ze passen het ook aan aan het geld wat mensen erop zetten.
Ja, maar dan juist klopt het niet in dit geval ;)
Want volgens mij hebben er gister juist veel mensen op Raffaela gewed, je kon er ook steeds minder op inzetten gisteravond. En nu ineens krijg je weer 'veel' meer geld voor je weddenschap op haar :)
Zie het wedtopic hier in ESF, je kreeg juist minder en minder gister voor haar. En nu ineens het dubbele.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108187664
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 08:58 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat de jury een statement zal maken (maar ik heb er maar een sprankje hoop op :') )

De ballads van Kim en Pearl lijken me te zwak om te kunnen concurreren met andere ballads in de competitie... hetzelfde geldt voor het midtempolied van Ivan...

Blijft over Joan, die met haar authentieke presentatie en stemgeluid sowieso al opvalt en dan ook nog eens een liedje heeft waarmee ze uiterst charmant naar voren komt!

Als we echt kans willen maken moeten we dus voor Joan kiezen!
Dat vrees ik dus ook :{ . Willen wij scoren met een poplied dan moet het echt zo'n enorme knaller zijn. En het kan hoor, maar het kan ook tegenvallen. Raffa's fragmentje vond ik meteen lekker klinken, maar als het 3 minuten zijn met 20x het refreintje nou dan gaat dit'm niet worden hoor. Ook ben ik benieuwd hoe haar lied live klinkt. Ik denk eigenlijk dat het nummer van Pearl heel mooi is, echt opbouwend naar een hoogtepunt, maarja ik vind het ook weer zo voor de hand liggend om voor een ballad te gaan ofzo :') Dan blijft over; Joan. Ook een goed fragmentje maar misschien sprankelt het lied in zn totaliteit wel niet... tsja het is gewoon afwachten. Op sites als ESCtoday is men er al weer zeker van dat wij wéér niet naar de finale gaan :( , wacht maar.. na a.s. zondag zal dat (hopelijk) wel anders zijn! *O*
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 februari 2012 @ 15:30:09 #15
163650 Greys
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 februari 2012 @ 15:31:09 #16
163650 Greys
pi_108188640
Hierboven de reportages per kandidaat.
En hieronder de reportage voor de songfestival fotoshoot.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 februari 2012 @ 15:47:24 #17
163650 Greys
pi_108189220
Wat die producer zegt in de reportage over Joan ben ik het mee eens :Y
Dat Joan Lenny Kuhr achtig is. En na 1 keer het refrein te horen ken je het, dat is zo belangrijk op een songfestival.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108189895
Heb het gister bekeken. Zei die producer ook niet iets als dat Joans liedje het meest songfestival is? Wat we dus NIET moeten doen. Maar misschien valt het wel heel erg mee.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_108191255
Het typische "Geweldig nummer heb je, maar het is geen Songfestivalliedje" :') only in Holland.
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 16:38:55 #20
368283 ato
pi_108191302
mee eens
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 februari 2012 @ 16:40:49 #21
163650 Greys
pi_108191394
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:04 schreef grazz het volgende:
Heb het gister bekeken. Zei die producer ook niet iets als dat Joans liedje het meest songfestival is? Wat we dus NIET moeten doen. Maar misschien valt het wel heel erg mee.
Kweenie :D Want hij zei iets over dat het 't meest 'traditioneel' is.
En met alle toestanden en herrie van de laatste jaren heb je ook wel weer kan dat 'traditioneel' dit jaar juist weer WEL gaat scoren, omdat iedereen met hippe toestanden komt :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108202248
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Kweenie :D Want hij zei iets over dat het 't meest 'traditioneel' is.
En met alle toestanden en herrie van de laatste jaren heb je ook wel weer kan dat 'traditioneel' dit jaar juist weer WEL gaat scoren, omdat iedereen met hippe toestanden komt :P
Kroatië en Italië zijn alvast vrij traditioneel ;)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_108214616
Tot nu toe zijn er nog maar 2 liedjes die een goede show gaan neerzetten, Cyprus en Noorwegen. De rest is nog vrij ingetogen en er zijn ook vrij veel ballads.
Raffaëla zou er tot nu toe uit kunnen springen!

Zelf vind ik het liedje wat ik gehoord heb van Joan het leukste klinken maar ik denk dat Raffaëla beter gaat scoren omdat het totaal iets anders is dan dat wij ook ingestuurd hebben.
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 07:44:37 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_108214875
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:04 schreef grazz het volgende:
Misschien juist WEL doen, een pompeus, echt Songfestivalliedje. Maar je weet het toch niet, ik heb sowieso elk jaar precies op de verkeerde gegokt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_108215317
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 06:40 schreef BottledNight het volgende:
Tot nu toe zijn er nog maar 2 liedjes die een goede show gaan neerzetten, Cyprus en Noorwegen. De rest is nog vrij ingetogen en er zijn ook vrij veel ballads.
Raffaëla zou er tot nu toe uit kunnen springen!

Zelf vind ik het liedje wat ik gehoord heb van Joan het leukste klinken maar ik denk dat Raffaëla beter gaat scoren omdat het totaal iets anders is dan dat wij ook ingestuurd hebben.
Cyprus en Noorwegen zitten toch allebei in onze halve finale?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')