abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108601461
Ik kom DML even bedanken dat ze me er vandaag bewust van heeft gemaakt dat mijn kleine baby eigenlijk niet zo heel klein meer is en al behoorlijk veel begrijpt. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108601505
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:33 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Dames, mag ik even inbreken? Bien gaat een nieuwe kamer krijgen. Nou vroeg ik me af vanaf welke leeftijd ze ongeveer naar een meegroei bedje gaan? In augustus is ze 22 maanden, zou het dan al kunnen?
Dat kan! Wil je het graag? Dat ze een ledikant accepteert is ook wel heel makkelijk.
pi_108602251
Barbabientje ik geloof dat mijn oudste een maand of 17 was toen ze overging? Ik weet het niet meer precies :') ze vond het geweldig en het ging eigk probleemloos.

Ik kan me dus gewoon níet voorstellen dat we jongste binnenkort over zouden doen naar een ander bedje :o :D hoewel, t is niet alsof ze in dit bed slaapt :') tegenwoordig ligt ze s avonds op haar matrasje op de grond in haar kamertje, na die actie waarbij ze van ons bed donderde vond ik dat even verstandiger :X Ze is wel moe en wil wel slapen dus beneden houden ofzo is geen optie; op ons bed vind ik echt link ivm hoog bed enzo, ik ben doodsbenauwd dat ze verkeerd valt :X maar in haar eigen bedje is ook geen succes. En om er nou zelf iedere avond vanaf 8 uur bij te gaan liggen... meh :')

Lief dames nog voor het informeren, ik ben nog niet bij het cb geweest. Ik twijfel nog even over of ik nog ga wegen/meten. Ze moet sowieso 3 april weer en de week erna moeten we weer naar de kinderarts. De week ervoor moeten we naar de allergoloog (weet niet of ze daar gewogen wordt eigk...); Ik moet het misschien ook een pietsje loslaten, ze doet het verder goed; ze is (meestal) vrolijk en gezellig, ze ontwikkeld zich goed, het gaat wat beter met slapen tegenwoordig en nja, ze heeft er in ieder geval geen last van dat ze niet zo hard groeit.
:)
pi_108602259
BB, Hannah is ook rond de 22 maanden overgegaan naar een peuterbed en dat gaat prima. Het kost wel wat meer werk omdat ze er wel vaak uitgaat als ze niet wil slapen. Aan de andere kant speelt ze vaak ook nog lief in haar kamer en hoeven we er niet uit om haar uit bed te halen 's ochtends (want ze komt zelf wel in ons bed stuiteren :') ).

Maar Hannah was haar ledikant ook zat en wilde er steeds overheen klimmen. Haar ledikantje staat nu als co-sleeper op onze kamer voor Mia ^O^
pi_108602326
ohja dat wat octo zegt idd, oudste begon zelf uitbraakpogingen te doen uit haar bedje, daarom zijn we overgegaan.
pi_108602473
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:41 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Wat heb ik daar nou aan Simmu :P ;)
helemaal niks *O*

haha, nee: er zit wel advies in verpakt ;)
er is geen "dan mogen ze naar een ander bed", dat mogen jullie lekker zelf uitmaken. meestal wordt "klimt uit ledikant" als richtlijn gebruikt. dan zit je beneden, hoor je "bons", gevolgd door gespeel en na een tijdje huilen :Y dan is het tijd voor een echt bed :D mocht dat niet aan de orde zijn kan je naar hartelust experimenteren. tip: zorg dat alle zalfjes en lotionnetjes echt echt echt buiten bereik zijn O-) haarlotion kan niet zo heel veel kwaad, maar prikt wel en levert dus zekers ellende op :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:27:51 #282
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108602899
oh zijn die uitbraakpogingen een reden om over te gaan.... het lukt r nog niet maar ze probeert het wel. Zucht, toch eerder een nieuw bed dan.
pi_108603202
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:27 schreef becky27 het volgende:
oh zijn die uitbraakpogingen een reden om over te gaan.... het lukt r nog niet maar ze probeert het wel. Zucht, toch eerder een nieuw bed dan.
nouja hier was het een beetje dubbel.
Er werden wel pogingen gedaan maar ze brak nog niet daadwerkelijk uit. Maar goed ik was ook hoogzwanger en er was een baby op komst, ik zat een beetje in mn hoofd met ja shit straks breekt ze in de kraamperiode wel een keertje uit en moet ze dan ineens van bedje veranderen enzo. Krijg je daar weer gezeur mee. Daarom hebben we het toen gelijk maar gedaan, wellicht had ik anders langer gewacht, ik weet t niet.

Met jongste wachten we wel wat langer. Hoop ik tenminste, als zij niet uitbreekt :') gezien de klimgeit-factor sluit ik dat niet uit maar gelukkig hebben we de kabouter-factor aan onze kant :7
Maar ik ben van plan om voor haar tweede verjaardag van de opa's en oma's als gezamenlijk cadeau een bedje met matrasje te vragen. Heb ik én een nieuw bedje voor haar, én ik hou alle allerhande meuk buiten de deur die we toch al in overvloed hebben. Tadaaaa :7
pi_108605033
De hoogzwanger-kan-niet-meer-tillen factor was hier uiteraard ook wel een aanleiding. En ik vond het ook wel fijn dat Hannah aan het peuterbedje gewend was ruim voordat Mia er was. Al die aanpassingen in 1 keer leek me niet handig.

Ik ben wel blij dat ik via marktplaats het Ikea Hensvik peuterbedje heb weten te bemachtigen O+ Die verkopen ze niet meer bij de Ikea.
pi_108606023
Ik was daar heel oppervlakkig in. Ivan ging naar een peuterbedje omdat het me wel geinig leek. :')

Goed idee trouwens, mignonne, om zo'n bed voor de 2e verjaardag te vragen! Ga ik hier noteren. En ik moest lachen om je kabouterfactor.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 maart 2012 @ 01:09:22 #286
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108612744
hoi! we zij er O+

stats en verhaaltje volgen morge ;
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_108614825
Claudia, dat was ook mijn reden om r vorige week in een groot bed te leggen. Het leek me wel tof. Het experiment is mislukt, want ze komt er midden in de nacht uit en gaat dan voor de deur zitten. Gevolg is dat ze dan na een tijdje helemaal onderkoeld is en gaat huilen. Als ze nou eerder zou gaan huilen, maar nee. Voorlopig, tot groot verdriet van mini, nog even terug naar het ledikantje.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 07:05:08 #288
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108614856
DJMO gefeliciteerd met Geert! *O* Welkom!

Ymme gefeliciteerd met Mart! *O* Tot ziens bij de peuters. :)
A grand adventure has begun.
pi_108614966
Hehe toch niet zo'n succes nikki :D
Ben benieuwd hoe t hier straks gaat...nja nog 4 maanden in zn ledikant :D
Al mag ie wel wat langer gaan slapen...de afgelopen week is ie niet meer na half 7 wakker geworden...vandaag was t absolute dieptepunt. Half 6. Toen fles gegeven, maar om 10 voor 6 stond ie weer "uit" te roepen. Iets minder leuk. Mja

Geert en Mart gefeliciteerd!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 08:35:18 #290
61183 leonieke
Dan toch?
pi_108615428
Mijn idee is vooral: zolang hij in zijn kinderbedje wil blijven, hoe beter :D Hij slaapt ook nog altijd (zonder morren) in een slaapzak, dus ook die gaan we niet veranderen.

Morgen is het zijn verjaardagsfeestje :) Ik heb dus nog een drukke dag te gaan met poetsen, pannenkoeken bakken (voor bij het dessertbuffet), Thomas entertainen, ... maar man, wat kan ik vandaag ook heerlijk genieten van hem O+ Door alle drukte op het werk mis ik hem eigenlijk vreselijk. Maar waarschijnlijk ligt de drukte daar niet echt aan de oorzaak, maar die ene collega waar het mee botst. Waardoor ik een opgefokt gevoel heb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sonnetje, dit zijn natuurlijk de niet-leuke nachten :{ Ik denk dat wij een voordeel hebben dat Thomas minstens 4 van de 5 dagen om 6.15u uit zijn bed moet. Hij ligt nu bv nog in zijn bed (ik hoorde daarnet wel iets, dus lang zal het niet meer duren) omdat hij echt moet recupereren van de vroege ochtenden.
pi_108615695
Daar heeft Floris geen last van :') t wordt alleen maar vroeger bij m...
Ik ben ook wel verwend hoor. Hij sliep altijd tot.
8uur ofzo. Maar sinds januari ofzo is t 7uur. Hij hoeft er ook pas om half 8 uit doordeweeks. Hij heeft altijd wel lang geslapen, mja nu dus niet meer :') maar half 6 vind ik echt geen tijd.mja heb weinig te willen ;) Hoop dat t gewoon door zn verkoudheid komt.

Thomas ook alweer bijna jarig. Jeetje gaat hard allemaal! Alvast veel plezier morgen!
Irritant van die.collega zeg.
pi_108615823
gefeliciteerd djmo *O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:08:53 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108615842
DJMO en Ymme, gefeliciteerd met de verjaardagen van jullie jongens *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108615937
DJMO en Ymme gefeliciteerd, een hele leuke dag gewenst.

Hier is het andersom Sonnetje. Wij zijn nu van de half zes af en is het regelmatig zeven uur. Maar Yaro is zijn middagslaapje er aan het afgooien. Vind het wek jammer, kon ik zelf ook even bijtanken. Gelukkig speelt hij steeds langer ook even alleen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:18:55 #295
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108616006
DJMO gefeliciteerd met je dreumes en welkom!

Ymme, een peuter! Gefeliciteerd!

Leo, stomme collega }:|

Wij kregen het oude meegroeibedje van het buurjongetje O+ ziet er nog heel mooi uit. Moet tegen de tijd dat Nathan erin gaat alleen een nieuw matrasje in. Ik denk dat Nathan zeker tot zn 2de verjaardag in het ledikantje gaat, zn huidige kamer is niet zo ruim dus kunnen we beter naar een ander bedje over als hij een nieuwe kamer krijgt, maar das nog lang niet aan de orde, eerst moeten we nog een beetje boel verbouwen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:21:59 #296
61183 leonieke
Dan toch?
pi_108616068
Oh maar bij verkoudheden slaapt Thomas bijna standaard bij ons. Nou, bij elke ziekte eigenlijk :') Soms een beetje irritant want om de één of andere reden heeft hij er overdag geen enkel probleem mee om in zijn eigen kamer te liggen, maar 's nachts krijgen we hem bij ziekte niet in zijn eigen bed om te slapen. En aangezien we er al zo vroeg uit moeten om naar het werk te gaan, kiezen we dan voor de minst goede opvoedkundige oplossing, maar wel een beetje voor ons gemak.
Hopelijk is hij vlug weer beter en zijn de slaapissues dan over :)

Bijna jarig, idd. En vlug gaat het inderdaad, maar ik vind het ook wel fijn. Ik vind baby's super (mijn god, ik rammel als gek ;) ), maar ook deze periode heeft heel veel charmes. Ondanks zijn ik-ben-2-en-ik-zeg-nee-fase (ook daar zitten we al midden in :X ) is het zo heerlijk om met hem te kunnen communiceren, om hem te zien groeien (met kleine sprongen weliswaar) in zijn zelfstandig zijn (want tegenwoordig wil Thomas alles zelluf doen) O+
pi_108618514
Ymme, gefeliciteerd met Mart! Tot over een maand of twee in het volgende topic. En ook DJMO gefeliciteerd, en welkom!
(Ik schrok net even hoe hoog wij in het lijstje staan... maar er zijn gewoon heel weinig jarigen in maart en april... Lars' verjaardag duurt echt nog wel even, toch?)

Wat vervelend om zo'n collega te hebben, Leo. Ik hoop dat je je er niet teveel door op je kop laat zitten, waarschijnlijk is het vooral jaloezie. Maar helaas weet ik uit ervaring dat verstand en gevoel niet altijd lekker op één lijn zitten...

Lars slaapt ook nog lekker in z'n ledikantje, mét slaapzak. Misschien dat we komende zomer eens gaan experimenteren met dekentjes en/of de zijkant van het ledikantje eruit. Als het wat warmer is, maakt het toch wat minder uit als hij niet onder het dekentje blijft liggen :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 20:29:40 #298
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_108639085
Shandaly, Noortjes verjaardag is nog een eeuwigheid weg hoor, dus die van Lars ook!

Welkom Geert!! Gefeliciteerd.
En gefeliciteerd Mart, tot heel snel!

Qua slapen is het hier nog steeds heel vroeg, rond 6-en. En dus weinig overdag slaapjes meer. Het went wel hoor, maar we moeten 'r nog wel veel vermaken overdag. En soms, net als vandaag, dan is ze rond 1700 a 1800 uur niet te genieten. Die lag om 19.30 dus al voor pampus.

En dit doet ze als ik een vis teken... ze tekent hem gewoon na! (sorry hij staat ook op fb maar ik was wederom flabbergasted)
pi_108640451
wat knap becky!
pi_108642616
Zo op de verjaardagen na niet bijgelezen. Heb drukke dagen gehad. Zo sliep Yaro vandaag voor de tweede dag achter elkaar niet overdag. Hiervoor was het na een dag niet, eigenlijk altijd een dag wel. Hij was echt helemaal kapot tijdens het avondeten. Hij at met zijn ogen dicht en viel nog net niet in slaap in zijn stoel. Eenmaal er weer uit had hij even een opleving. Toch maar niet meer gedouched en direct naar bed gegaan.
Zal je zien dat hij morgen wel slaapt bij papa. Ik moet dan werken, en heb twee avonden in de keuken gestaan om traktaties en bedankjes te maken voor mijn laatste werkdag en ben gesloopt. Vanavond lekker vroeg mijn bedje in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')