abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108386368
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:43 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

In dit soort koersen en met dit soort groepjes, is Boonen wel vaker te pakken. Heeft ook al verloren of problemen gehad met Cancellara en Pozzato en die moet hij normaal gezien ook kunnen hebben (al zijn die ook niet traag).
Ah ja, Pozzato klopte hem in de E3 Prijs drie jaar geleden
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:45:14 #227
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_108386369
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:43 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

In dit soort koersen en met dit soort groepjes, is Boonen wel vaker te pakken. Heeft ook al verloren of problemen gehad met Cancellara en Pozzato en die moet hij normaal gezien ook kunnen hebben (al zijn die ook niet traag).
Uiteindelijk piekt Boonen ook wel naar een stukje verder in het seizoen en verliest hij nu doodgewoon van iemand die op dit moment wellicht beter was, maar dat binnen een goeie maand wellicht niet meer zal zijn ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_108386438
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Uiteindelijk piekt Boonen ook wel naar een stukje verder in het seizoen en verliest hij nu doodgewoon van iemand die op dit moment wellicht beter was, maar dat binnen een goeie maand wellicht niet meer zal zijn ...
De RVV en PR zijn natuurlijk het hoofddoel voor Boonen. Maar toch had ie deze wel eens willen winnen, het blijft toch een hiaat op zijn palmares.

Ik reken ook nog niet meteen op Vanmarcke in de echte klassiekers dit jaar.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:48:01 #229
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_108386446
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:45 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ah ja, Pozzato klopte hem in de E3 Prijs drie jaar geleden
En volgens mij won hij ook eens heel, maar dan ook heel erg moeizaam van Cancellara in een sprintje.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_108386479
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Overigens had Vanmarcke juist overal aangekondigd nog niet 100% te willen zijn. maar pas super willen te zijn bij de Ronde van Vlaanderen en Roubaix, als dat plan nog steeds klopt....;)

Maar sowieso een super mooie overwinning, gewoon duidelijk de beste vandaag.

Het Barcelona van het wielrennen had een wat minder goede dag :')
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 februari 2012 @ 16:50:26 #231
862 Arcee
Look closer
pi_108386508
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:45 schreef Gillingham het volgende:
Hoezo? Hij wordt tweede en is de tweede sterkste man in koers.
Hij faalt omdat hij de sprint kansloos verliest, wat ook iets zegt over z'n kracht.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_108386564
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hij faalt omdat hij de sprint kansloos verliest, wat ook iets zegt over z'n kracht.
Als dit al falen is...
Hij is niet heel vaak zo sterk geweest als dit jaar in De Omloop.
What's it going to be then, eh?
pi_108386939
En dan nu de grote vraag : WAAR WAS GESINK
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_108387043
Zonder gekheid, de Belgen staan er de komende jaren goed op in de klassiekers met veel talent en gevestigde renners die in iedere koers voor de overwinning meedoen.
Nederland heeft vooral talentvolle ronderenners maar ik in eendaags koersen is het erg mager.
In Boom zie ik het nog wel zitten en misschien dat bv een Kelderman over enkele jaren mee kan strijden.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:26:37 #235
67640 SaintOfKillers
pi_108387756
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:06 schreef Pedroso het volgende:
Zonder gekheid, de Belgen staan er de komende jaren goed op in de klassiekers met veel talent en gevestigde renners die in iedere koers voor de overwinning meedoen.
Nederland heeft vooral talentvolle ronderenners maar ik in eendaags koersen is het erg mager.
In België (vooral Vlaanderen dan) proberen ze dan ook van elk talentje een nieuwe Boonen of Museeuw te maken, terwijl ze het in Nederland anders doen. Zo'n Vandenbroeck heeft volgens mij serieus moeten knokken om een ander pad te kunnen bewandelen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_108387890
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:06 schreef Pedroso het volgende:
In Boom zie ik het nog wel zitten en misschien dat bv een Kelderman over enkele jaren mee kan strijden.
Qua heuvelklassiekers zal het moeten komen van Mollema, Slagter, Poels en inderdaad Kelderman.

Voor de Vlaamse klassiekers is het inderdaad armoe troef tegenwoordig, maar dat is niet echt nieuw. Hopen dat types als Sinkeldam, Lindeman, Bol en later eventueel Havik en Hofland wel een echte stap kunnen maken.
pi_108388156
Njah, armoe troef. Langeveld en Boom kunnen in de juiste vorm toch gewoon goede uitslagen rijden. Maar het is in de breedte wel minder dan vorige generaties inderdaad.
pi_108388293
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:37 schreef Leatherface het volgende:
Njah, armoe troef. Langeveld en Boom kunnen in de juiste vorm toch gewoon goede uitslagen rijden. Maar het is in de breedte wel minder dan vorige generaties inderdaad.
Maar natuurlijk kunnen ze dat, maar als die dan worden uitgeschakeld door een val of iets anders ben je gelijk weg.

Dat komt ook omdat er elke keer maar op het rondewerk gefocust werd in de opleiding van renners. Heel Nederland klaagde dat het te lang geleden was dat er weer eens een fatsoenlijke Nederlandse klimmer was en bijna iedereen verlangde terug naar de jaren '70 en '80 en dat zag je dan ook terug in de opleiding van renners. Opeens vliegen de ronderenners als paddenstoelen uit de grond hier. Gesink, Mollema, Kruijswijk, Poels, Ruijgh, Kelderman, Slagter, Dumoulin, Goos, Olivier, het kan allemaal niet op. En nu is het in het klassiekerwerk onvoldoende.
pi_108388304
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:37 schreef Leatherface het volgende:
Langeveld is een goede renner maar geen topper. Heeft ook niet het eindschot om het af te maken.
Boom heeft dat wel en die zie ik ook nog wel in staat om een klassieker te winnen, moet ie wel wat zorgvuldiger met zijn krachten om gaan tijdens de koers.
pi_108388339
Eigenlijk hebben die niet minder laten zien dan Mollema, Slagter, Poels en Kelderman in de heuvelklassiekers (en dan wordt Gesink niet genoemd, eigenlijk de enige die wel maar dan 1 ereplaats heeft gehaald), integendeel. Maar meer dan subtoppers zullen het toch niet worden, een enkele semi-klassieker zie ik ze wel winnen (daar zijn er ook genoeg van), maar voor echt het grote werk moeten ze hopen op een Nuyens/Vansummeren editie.
pi_108388355
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:41 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Langeveld is een goede renner maar geen topper. Heeft ook niet het eindschot om het af te maken.
Boom heeft dat wel en die zie ik ook nog wel in staat om een klassieker te winnen, moet ie wel wat zorgvuldiger met zijn krachten om gaan tijdens de koers.
Sebas is een hele goede subtopper, heeft hij al meermaals bewezen. En hij staat er ook bijna altijd wel.
pi_108388492
Verder is het inderdaad wat Art schrijft. Een valpartij of een lekke band en de hoop op een topklassering voor een Nederlander is weg.
Jammer, maakt het toch een stuk minder interessant om te kijken als we een bijrol spelen.
Daarentegen is het vanaf begin Mei tot het einde van het wielerseizoen wel weer een stuk leuker met al dat Nederlandse talent.
pi_108388712
Ik vond de heren op Sporza wel verbazingwekkend teleurgesteld overigens. In plaats van oprecht blij te zijn met een goeie overwinning van een leuk nieuw gezicht, zaten ze zo'n beetje te sikkeneuren dat Boonen niet won.

Dat je je landgenoten disproportioneel aanmoedigt, moet kunnen. Maar als het dan toch een interne competitie was, is Vanmarcke toch een erg toffe winnaar?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:54:22 #244
67640 SaintOfKillers
pi_108388777
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:52 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik vond de heren op Sporza wel verbazingwekkend teleurgesteld overigens. In plaats van oprecht blij te zijn met een goeie overwinning van een leuk nieuw gezicht, zaten ze zo'n beetje te sikkeneuren dat Boonen niet won.
Dat is vooral Wuyts. Die bekijkt op de weg alles vanuit het standpunt van Boonen en in het veld is dat Nys.

Ik denk dat het bij Renaat of Karl anders zou zijn.
pi_108389068
Bobbie T beste Nederlander _O_ Op plaats 15 dan wel.

Het is eigenlijk het compleet tegenovergestelde voor de Nederlanders van vorig jaar. Toen de winnaar en 4 man in de top-10, nu nergens.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 18:13:12 #246
pi_108389346
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

In België (vooral Vlaanderen dan) proberen ze dan ook van elk talentje een nieuwe Boonen of Museeuw te maken, terwijl ze het in Nederland anders doen. Zo'n Vandenbroeck heeft volgens mij serieus moeten knokken om een ander pad te kunnen bewandelen.
Ergens is het toch logisch dat de koersen die hier gereden worden de belangrijkste zijn ? In bv Italië zijn de Giro en de Primavera ook belangrijker dan pakweg de Tour of Parijs-Roubaix ?

Nederland is daar een uitzondering op , maar dat is omdat er geen echte Nederlandse klassiekers zijn natuurlijk ...
  zaterdag 25 februari 2012 @ 18:14:39 #247
pi_108389384
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:48 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En volgens mij won hij ook eens heel, maar dan ook heel erg moeizaam van Cancellara in een sprintje.
Hij werd nog eens geklopt door Cancellara in de E3 prijs toch ook ? Los in het wiel de spurt verloren als ik mij niet vergis ...
pi_108389434
Was niet echt een sprint. Cancellara sloeg op een kilometer of twee voor het einde een kloof van een paar meter en Boonen kreeg dat niet meer dichtgereden.
pi_108389499
Vanmarcke _O_

Boonen ook prima in orde, wel dom en wellicht overmoedig gesprint,
  zaterdag 25 februari 2012 @ 18:19:21 #250
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_108389505
Ach...Toch weer genoten vandaag. Morgen zal waarschijnlijk weer een baggekoers worden tot 1 km voor de streep.
Trotse Belg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')