abonnement Unibet Coolblue
pi_108147167
Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!



Vorige topics
Topicreeks: Mooie haren topic

Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, straightener en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.
- Borstels zonder bolletjes op het uiteinde zijn beter dan met. Het is even zoeken. Beter dan een borstel: een grof getande kam. Zoek er wel een van goede kwaliteit, zonder scherpe plastic randen of houten splinters.
- Haar wat tegen kleding (of bureaustoelen, oid) schuurt slijt sneller. Hoewel kroeshaar het meeste baat heeft bij 'beschermende' haarstijlen, kan het voor de rest ook weinig kwaad om regelmatig ervoor te kiezen om het haar omhoog te dragen. Maak dan direct misbruik van de situatie om een dagje zonder producten te doen en/of extra leave-in te gebruiken.
- Wasbeurt eindigen met koud water na het wassen laat het altijd wat meer glanzen.

Verzorging
Bijpunten, maskers,
Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes (niet aan te raden bij lang en steil haar)
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

Producten zonder sliconen en SLS (aanvullingen zijn welkom)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harajuku. op 23-02-2012 13:22:40 ]
pi_108147878

Mooi haar topic :)
Rustig aan.
pi_108147927
Krullen ^O^
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_108149302
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 14:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik moet trouwens mijn haar wel dagelijks wassen, als het vetter wordt gaat mijn hoofdhuid erg jeuken. Iemand een tip hiervoor?
Andere, mildere shampoos proberen? En je hoofdhuid wordt sneller vet als je meer wast... Als je langzaamaan minder gaat wassen zou je hoofdhuid ook minder vet moeten worden.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_108150733
Ik gebruik sinds kort Rehab van Lush. Ik heb het maandag voor het laatst gewassen. Ik had het gister weer kunnen wassen, maar omdat ik vandaag de sauna in duik nog een extra dagje gewacht. Maar het begon dus gister pas weer vet te worden :o
pi_108158973
Minder jeuk, minder haaruitval en uiteindelijk héél lang haar.! :Y

Wordt vervolgd. :)
pi_108167012
De professionele haarverf was een succes :) Ik ben goed geadviseerd en het is precies de kleur geworden die ik wilde. Al wilde het eerst netjes inkwasten van de lengtes niet goed lukken, dus uiteindelijk de wortels maar even lang gekleurd. Ik zie geen kleurverschil, dus het zal wel goed zijn.
Het zou echt super zijn als dit niet zo snel vervaagd en ik lekker tussendoor de uitgroei kan bijwerken met een kleine hoeveelheid verf. Ik ben benieuwd :)

Zijn van die drogisterij shampoos voor gekleurd haar nou echt milder of moet je dan ook aan een kappersmerk?
pi_108181682
Hoi, ik heb een vraag!

Ik heb de onderkant van mijn haar begin januari donkerpaars geverfd en ondertussen is het rozig uitgevallen met alweer blonde plukken er doorheen. Nou wil ik het weghebben en ik heb geen zin om het nog eens paars te verven, dat heb ik wel gehad. :') Ik wil het donkerblond/bruin hebben.

Is het slim om die onderkant eerst te ontkleuren en dan te verven, of zou het er gelijk overheen kunnen?

Ik ga trouwens niet naar de kapper, kan ik niet betalen. :)

Merci!

(Ik post als m'n haar droog is wel even een foto mocht dat handiger zijn). Oh, en ik ben een meisje. :+
pi_108181791
Denk ontkleuren, anders gaat het denk ik heel raar uitvallen als je zomaar over paars heen verft..
  maandag 20 februari 2012 @ 13:26:20 #10
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_108183742
Is de poging waard om niet te ontkleuren en er gelijk een donkere kleur overheen te gooien.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_108185040
kies maar uit :

  maandag 20 februari 2012 @ 14:12:31 #12
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_108185559
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:58 schreef Kletskip het volgende:
kies maar uit :

[ afbeelding ]
Oh dat haar O+
Wil ik ook :o
My mama didn't raise no fool
  maandag 20 februari 2012 @ 14:38:11 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108186445
Als ik die voorste was zou ik er een halve meter af laten knippen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108186815
Wat ik me nou afvraag... Wat zijn ze aan t doen?!
  Redactie Frontpage maandag 20 februari 2012 @ 14:47:56 #15
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108186875
Poseren voor de foto en valsspelen met de lengte door omhoog te kijken :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_108188809
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:21 schreef Snowbells het volgende:
Denk ontkleuren, anders gaat het denk ik heel raar uitvallen als je zomaar over paars heen verft..
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:26 schreef RockabeIIa het volgende:
Is de poging waard om niet te ontkleuren en er gelijk een donkere kleur overheen te gooien.
Ik ben toch maar langs de kappersgroothandel gegaan en de mevrouw daar zei dat ontkleuren inderdaad niet nodig was als ik het donkerder verfde. Integendeel: "Nee, dan wordt het alleen maar oranje, dat zie je vast niet zitten." Dus zometeen donkerblond eroverheen, ben benieuwd wat het wordt :)
  maandag 20 februari 2012 @ 16:43:46 #17
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108191528
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:38 schreef Harajuku. het volgende:
Als ik die voorste was zou ik er een halve meter af laten knippen
Dat is niet echt het toonbeeld van gezond haar inderdaad :D
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_108192467
Nouuuu voor zover ik nu kan zien (heb het net uitgespoeld) is de onderkant gewoon wat donkerder. :') Op zich logisch want de rest was blond. Maar iig geen last meer van paars. :D
pi_108195614
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:12 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Oh dat haar O+
Wil ik ook :o
En ik ook, in 2014 is het zover, intussen maak ik elke 3 maanden een foto over mijn haarverloop.

Mijn haartjes zijn mij heilig! *;
pi_108195787
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:22 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

En ik ook, in 2014 is het zover, intussen maak ik elke 3 maanden een foto over mijn haarverloop.

Mijn haartjes zijn mij heilig! *;
Zou je die fotos willen plaatsen? Ben wel benieuwd hoe snel het dan bij jou groeit.
Hoelang ben je al aan het 'kweken'? ;)
pi_108195961
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:26 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Zou je die fotos willen plaatsen? Ben wel benieuwd hoe snel het dan bij jou groeit.
Hoelang ben je al aan het 'kweken'? ;)
Sinds maart 2010,

Januari 2010, twee maanden voor het laatste kappersbezoek.

http://oi56.tinypic.com/263wwa1.jpg

Oktober 2010

http://img72.imageshack.us/img72/2295/achtekantmijnhaar.jpg (copy/paste deze link)

Dit is de laatste foto van afgelopen maand..

Januari 2012

http://oi44.tinypic.com/n18d9k.jpg

Wordt vervolgt.. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Fusionfreak op 20-02-2012 18:46:23 ]
pi_108198100
Dat lijkt snel te groeien maar is niet allemaal echt he :P
Was dat maar zo. Bij mij wil t echt niet vlotten
pi_108201657
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat lijkt snel te groeien maar is niet allemaal echt he :P
Was dat maar zo. Bij mij wil t echt niet vlotten
Het is wel degelijk echt, maar ik gebruik dan ook al ruim een jaar verschillende medicatie voor mijn haar. Heb afgelopen maand wel enkele extensions laten zetten, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben, was alleen maar een heel kleine verdikking. Geen verlenging.

Mijzelf valt het niet op, daar ik mijn haar dagelijks zie, maar als je om de paar maanden een foto va
pi_108207168
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat lijkt snel te groeien maar is niet allemaal echt he :P
Was dat maar zo. Bij mij wil t echt niet vlotten
Net als mijn haar, het lijkt gewoon niet op te schieten,
vooral als het in de 'moeilijke-lengte-fase' is.

:{w m'n geduld wordt dan zwaar op de proef gesteld...
pi_108207473
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:14 schreef Kletskip het volgende:

[..]

Net als mijn haar, het lijkt gewoon niet op te schieten,
vooral als het in de 'moeilijke-lengte-fase' is.

:{w m'n geduld wordt dan zwaar op de proef gesteld...
Wat moet ik mij voorstellen van ''het lijkt niet op te schieten''? Het haar groeit bij vrouwen heus niet sneller dan bij een man, wel hebben vrouwen het voordeel dat het langer dan mannen in de groeifase blijft en dat haaruitval gelijkmatig (diffuse) verloopt.
pi_108208680
Zo, ik heb wat gedaan met de adviezen.
Ik probeer nu over te gaan naar 2 dagen niet wassen ipv om de dag. Kost me een hoop droogshampoo en de laatste dag ben ik niet echt blij met m'n pluk aan de voorkant, maar het is te doen. Ik moet er misschien ook aan wennen dat een beetje vet bij de wortels misschien voor de rest van de wereld lang niet zo zichtbaar is als voor mij, want ik let er wel extra op natuurlijk.

Ik heb nu ook gewassen met azijnspoeling erachteraan en daar gaat het mooi van glanzen. Wat ik nu doe is wassen met een klein beetje shampoo, gelijk uitspoelen. nog een keer wassen met shampoo en dit even laten zitten. Dit uitspoelen en dan de azijnroutine. Dan doe ik het omhoog in een handdoek. Als ik die eraf haal knijp ik nog wat serum in de punten. Als ik in de avond douche gooi ik het in een vlecht, als 's ochtends douche doe ik het in een knot. Ik probeer te voorkomen dat ik het moet kammen voor het droog is en dat gaat aardig, want het is behoorlijk glad (wat nieuw is!).

Ik heb het sinds vorige week dus steeds in een knot, vind het wel saai hoor. Dus doe er allemaal dingetjes bij met vlechtjes om er toch nog wat leuks van te maken :P. 's Nachts draag ik het in een vlecht.

En vanmorgen heb ik de gespleten punten gedaan met een kappersschaar. Ik betwijfel of ik ze allemaal heb, want je hebt toch wel erg veel haar :P. En aan de achterkant kon ik er slecht bij als ik de plukken draaide, dan kreeg ik ze moeizaam in mijn gezichtsveld. Maar het begin is er *O*
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_108209533
Klinkt goed nagelschaartje!

Als het nu echt niet bevalt om een dag langer te wachten met wassen zou ik eerst eens proberen om met je normale schema per keer wassen maar 1 keer shampoo te gebruiken en dan alleen op je hoofdhuid. Dan na een paar weken dat verder terugschroeven naar een keer per wasbeurt met verdunde shampoo wassen en dan na een paar weken nog eens proberen of je een dagje langer kunt wachten.

Ik dacht ook altijd dat mijn haar nu eenmaal snel vet werd en dat ik het dus goed moest strippen om het toonbaar te maken en houden maar dat zorgde er bij mij allemaal alleen maar voor dat het juist sneller vet werd. Hoe minder ik het strip, hoe langer ik kan zonder het te wassen zonder dat het er vet uit gaat zien.

En nog beter, ik heb geen jeuk meer! *O*

Fijn dat die azijnspoeling zo goed bevalt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108209806
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:45 schreef Nagelschaartje het volgende:
-knip-

Ik probeer te voorkomen dat ik het moet kammen voor het droog is en dat gaat aardig, want het is behoorlijk glad (wat nieuw is!).

-knip-
Dat lees ik hier wel vaker, dat mensen het niet borstelen/kammen als het nat is, maar droogt het dan wel mooi op bij jullie? :o Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar dat wordt het een grote klitterige pluizenboel, en dat gaat niet meer weg als ik het dan nog kam als het droog is. Ziet er echt niet uit.
pi_108209992
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:06 schreef Lago het volgende:

[..]

Dat lees ik hier wel vaker, dat mensen het niet borstelen/kammen als het nat is, maar droogt het dan wel mooi op bij jullie? :o Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar dat wordt het een grote klitterige pluizenboel, en dat gaat niet meer weg als ik het dan nog kam als het droog is. Ziet er echt niet uit.
Met slag of krullen is het beter om het gewoon op te laten drogen zonder er teveel aan te zitten. Ga je wel kammen of borstelen dan ben je net zo'n ontplofte poedel :') terwijl de krulslag netjes intact blijft als je het gewoon laat drogen zonder gehannes.

Ik kam het wel onder de douche, terwijl de conditioner er nog in zit maar daarna blijf ik eraf.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108210224
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:09 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Met slag of krullen is het beter om het gewoon op te laten drogen zonder er teveel aan te zitten. Ga je wel kammen of borstelen dan ben je net zo'n ontplofte poedel :') terwijl de krulslag netjes intact blijft als je het gewoon laat drogen zonder gehannes.

Ik kam het wel onder de douche, terwijl de conditioner er nog in zit maar daarna blijf ik eraf.
Met krullen kan ik me dat inderdaad goed voorstellen. Maar ik heb stijl haar. :+
Kammen onder de douche met conditioner er in ga ik trouwens wel eens proberen. Lijkt me wel wat beter, want ik moet nu vaak best vechten met m'n haar om mijn kam er door te krijgen. O-)
pi_108210598
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:01 schreef MinderMutsig het volgende:
Klinkt goed nagelschaartje!

Als het nu echt niet bevalt om een dag langer te wachten met wassen zou ik eerst eens proberen om met je normale schema per keer wassen maar 1 keer shampoo te gebruiken en dan alleen op je hoofdhuid. Dan na een paar weken dat verder terugschroeven naar een keer per wasbeurt met verdunde shampoo wassen en dan na een paar weken nog eens proberen of je een dagje langer kunt wachten.

Ik dacht ook altijd dat mijn haar nu eenmaal snel vet werd en dat ik het dus goed moest strippen om het toonbaar te maken en houden maar dat zorgde er bij mij allemaal alleen maar voor dat het juist sneller vet werd. Hoe minder ik het strip, hoe langer ik kan zonder het te wassen zonder dat het er vet uit gaat zien.

En nog beter, ik heb geen jeuk meer! *O*

Fijn dat die azijnspoeling zo goed bevalt.
Van die jeuk wil ik ook wel af!
Ga ik ook proberen :).

quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:15 schreef Lago het volgende:

[..]

Met krullen kan ik me dat inderdaad goed voorstellen. Maar ik heb stijl haar. :+
Kammen onder de douche met conditioner er in ga ik trouwens wel eens proberen. Lijkt me wel wat beter, want ik moet nu vaak best vechten met m'n haar om mijn kam er door te krijgen. O-)
Ik heb ook stijl haar. Ik merk dat die azijn wel verschil maakt.
En goede borstel, sinds ik de tangle teezer heb kom ik er zoveel makkelijker doorheen :Y
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  maandag 20 februari 2012 @ 23:31:45 #32
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108210969
Ik moet mijn haar echt niet borstelen als het droog is..ben net whitney houston in the 80`s :D
Die azijnmethode klinkt me wel goed in de oren, wil ik ook eens gaan proberen.
Vorige week kwam ik bij de apotheek shampoo van organix tegen, heb de maroccan argan oil shampoo meegenomen. Meteen gebruikt, en erna inecto als conditioner. Had me daar een bos pluis, niet te zuinig :o
Slechte combinatie dus :-)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_108216740
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:20 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Wat moet ik mij voorstellen van ''het lijkt niet op te schieten''? Het haar groeit bij vrouwen heus niet sneller dan bij een man, wel hebben vrouwen het voordeel dat het langer dan mannen in de groeifase blijft en dat haaruitval gelijkmatig (diffuse) verloopt.
:')
pi_108220344
Volhouden, Nagelschaartje! Groot kans dat je haar de eerste weken een soort afkick-verschijnselen vertoont en ontzettend vettig is of erg snel vettig wordt, maar dat wordt vanzelf minder.

Ik zou nu wel 1,5 week zonder haren wassen kunnen voordat het vettig wordt, voorheen had ik binnen 3 dagen een vettige boel.

Ik ben gezegend met behoorlijk snel groeiend haar, ben het aan het uitgroeien tot m'n stuitje O+ Kan niet wachten O+ En die Tangle Teezer is inderdaad een fijne borstel!
pi_108220934
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik moet mijn haar echt niet borstelen als het droog is..ben net whitney houston in the 80`s :D
Die azijnmethode klinkt me wel goed in de oren, wil ik ook eens gaan proberen.
Vorige week kwam ik bij de apotheek shampoo van organix tegen, heb de maroccan argan oil shampoo meegenomen. Meteen gebruikt, en erna inecto als conditioner. Had me daar een bos pluis, niet te zuinig :o
Slechte combinatie dus :-)
Ik borstel het ook nooit als het droog is haha, dan ziet het er niet meer uit :P
Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
pi_108221616
Ik heb trouwens gisteren dit gebruikt, ik gebruikte altijd eeuh die voor pluizig haar, maar deze is ook _O_

Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
pi_108221673
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:44 schreef Sooph het volgende:
Ik heb trouwens gisteren dit gebruikt, ik gebruikte altijd eeuh die voor pluizig haar, maar deze is ook _O_

[ afbeelding ]
Ik ben nu overgestapt naar Luscious Long, is ook heel fijn :Y
pi_108221945
Dat jullie die lucht kunnen hebben :r
pi_108221957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:03 schreef gehotseflotst het volgende:
Volhouden, Nagelschaartje! Groot kans dat je haar de eerste weken een soort afkick-verschijnselen vertoont en ontzettend vettig is of erg snel vettig wordt, maar dat wordt vanzelf minder.

Ik zou nu wel 1,5 week zonder haren wassen kunnen voordat het vettig wordt, voorheen had ik binnen 3 dagen een vettige boel.

Ik ben gezegend met behoorlijk snel groeiend haar, ben het aan het uitgroeien tot m'n stuitje O+ Kan niet wachten O+ En die Tangle Teezer is inderdaad een fijne borstel!
Nou, ik ben in het begin van de zomer begonnen met om de dag wassen in plaats van elke dag en ik begin nu pas verschil te merken -O-. Maar mijn haar is denk ik gewoon traag met alles :P.
Ik heb wel een mooie ijk-meter voor hoe het groeit. Ik heb van de zomer een plukje aan de voorkant compleet afgeschroeid door een ongelukje met een aansteker :'). Die pluk is nu een cm of 6 lang. Het groeit dus gewoon langzaam. Ach, geduld hebben maar.

Ik vind de Aussie producten ook erg fijn, ik kocht ze altijd in Engeland voor ze hier in de verkoop gingen. Ik heb dan ook een aardig voorraadje liggen :Y
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_108221966
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
Dat jullie die lucht kunnen hebben :r
Oh ik vind het heel lekker :P haha.
Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
pi_108222245
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:58 schreef Kletskip het volgende:
kies maar uit :

[ afbeelding ]
Meeste haar ziet er echt heel slecht uit. :')
pi_108222349
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:55 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Nou, ik ben in het begin van de zomer begonnen met om de dag wassen in plaats van elke dag en ik begin nu pas verschil te merken -O-. Maar mijn haar is denk ik gewoon traag met alles :P.
Ik heb wel een mooie ijk-meter voor hoe het groeit. Ik heb van de zomer een plukje aan de voorkant compleet afgeschroeid door een ongelukje met een aansteker :'). Die pluk is nu een cm of 6 lang. Het groeit dus gewoon langzaam. Ach, geduld hebben maar.

Ik vind de Aussie producten ook erg fijn, ik kocht ze altijd in Engeland voor ze hier in de verkoop gingen. Ik heb dan ook een aardig voorraadje liggen :Y
Zes centimeter in een half jaar is absoluut niet langzaam hoor. Dat is precies volgens het gemiddelde van 1 cm per maand. Er zijn ook mensen die nauwelijks een halve cm per maand halen.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:12:46 #43
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_108222427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:03 schreef gehotseflotst het volgende:
Volhouden, Nagelschaartje! Groot kans dat je haar de eerste weken een soort afkick-verschijnselen vertoont en ontzettend vettig is of erg snel vettig wordt, maar dat wordt vanzelf minder.

Ik zou nu wel 1,5 week zonder haren wassen kunnen voordat het vettig wordt, voorheen had ik binnen 3 dagen een vettige boel.

Ik ben gezegend met behoorlijk snel groeiend haar, ben het aan het uitgroeien tot m'n stuitje O+ Kan niet wachten O+ En die Tangle Teezer is inderdaad een fijne borstel!
Hoe lang heeft dat geduurd bij jou ongeveer voordat je van 3 dagen naar 1.5 week kon? En hoe heb je het opgebouwd?
Heaven is a place on earth with you
pi_108223153
Misschien een beetje een stomme vraag, omdat er zoveel in deze topicreeks staat. Ik zie door de bomen het bos echter niet meer. :P

Ik heb fijn, donkerblond haar van mezelf, met krullen als ik het niet kam/borstel. Anders met slag. Het is nu redelijk droog door het verven, dus ik ga straks daar een maskertje voor halen.

Ik heb sinds een paar maanden lichte roos en veeeeeel jeuk op mijn hoofdhuid. Head & Shoulders gehaald en dat werkte voor zolang ik het gebruikte, maar nu is het 3x zo hard terug en het blijkt dus ook gewoon slecht te zijn. :') Ik was m'n haar nu met kleurshampoo, met liquid keratin, en gebruik daarna de crèmespoeling met hetzelfde ding. Om het niet te laten pluizen gebruik ik dit gelijk na het wassen.

Aaaanyway, mijn vraag: waarom zijn siliconen slecht, hoe kom ik op een fatsoenlijke (en niet al te dure) manier van mijn jeuk af en wat kan ik nog meer doen en niet doen om mijn haar goed te verzorgen? Als iemand een paar punten op zou kunnen noemen zou dat fijn zijn. :)

Edit: siliconen in shampoo hebben te maken met die jeuk lees ik net. Maar meer tips zijn nog steeds welkom. :P
pi_108224501
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:10 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Zes centimeter in een half jaar is absoluut niet langzaam hoor. Dat is precies volgens het gemiddelde van 1 cm per maand. Er zijn ook mensen die nauwelijks een halve cm per maand halen.
Bij mij groeit het precies 1,2 cm per maand, maar dat zal ook wel een reden hebben omdat ik al geruime tijd medicatie gebruik voor mijn haar. Dat met die 1,2 cm per maand weet ik omdat ik de 4 test extensions als referentie hebt gebruikt om te meten over een periode van precies 4 maanden.

Haaruitval vandaag bij de eerste uitborstelbeurt is... 9 haren, waavan 4 lange en 5 kleintjes. Het is nu velig opgestoken, vannacht de tweede uitborstelbeurt voor het slapen gaan , als de score dan minder is dan 15 uitgevallen haren is ben ik tevreden. Dan zit ik op een dag gemiddeld op hooguit 30 tot 40 haren verlies per dag, dus ruim onder de norm die je mag hebben.

Wordt vervolgt. :)
pi_108224528
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:12 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Hoe lang heeft dat geduurd bij jou ongeveer voordat je van 3 dagen naar 1.5 week kon? En hoe heb je het opgebouwd?
Volgens mij heeft het een maand of 3, misschien 4 geduurd. Ik heb mij haar opgestoken gedragen als het vettig werd (strakke knot, geen losse plukken enz., zodat het niet zo erg opviel) en het wassen zo lang mogelijk uitgesteld. Als ik het echt moest wassen gebruikte ik een zachte shampoo zonder SLS. De eerste tijd was echt verschrikkelijk, maar het ging steeds beter :D

quote:
11s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:40 schreef Coke. het volgende:
-knip tekst over siliconen en jeuk-
Siliconen zijn volgens mij niet per se slecht, maar leggen een laagje om je haar, waardoor verzorgingsproducten minder goed in kunnen trekken. Als je krullend haar hebt wordt het ook verzwaard door de siliconen en zie je dus minder krul. Om siliconen uit te wassen heb je een zware shampoo nodig, die de haar en de hoofdhuid strippen van de natuurlijke oliën, waardoor alles nog droger wordt. Zonder zo'n zware shampoo krijg je een build-up van siliconen en wordt alles nog zwaarder enz. Zonder siliconen kun je dus een lichtere shampoo gebruiken om alles schoon te krijgen, waardoor je haar meer van z'n natuurlijke oliën behoudt en minder droog is.

Hier helpt jojoba-olie heel erg goed tegen een droge, schilferige hoofdhuid. Een keer per week op de hoofdhuid smeren, uurtje in laten trekken en weer uitwassen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:36:46 #47
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_108224795
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:28 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het een maand of 3, misschien 4 geduurd. Ik heb mij haar opgestoken gedragen als het vettig werd (strakke knot, geen losse plukken enz., zodat het niet zo erg opviel) en het wassen zo lang mogelijk uitgesteld. Als ik het echt moest wassen gebruikte ik een zachte shampoo zonder SLS. De eerste tijd was echt verschrikkelijk, maar het ging steeds beter :D

En hoe lang waste je het dan niet? Probeerde je vanaf het begin meteen al een week, 1.5 week zonder wasbeurten te gaan? Of geleidelijk aan steeds langere tussenpozen.

Ik heb trouwens als mijn haar vet wordt dat het er niet "vettig" uit ziet (een beetje zo 'nattig' zegmaar), maar dat het wel veel stroever wordt als het ware....stroever om doorheen te komen, en het valt ook wat minder los, is minder bewegelijk dan als het gewassen is.
Herkent iemand dat?
Heaven is a place on earth with you
pi_108224917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:36 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

En hoe lang waste je het dan niet? Probeerde je vanaf het begin meteen al een week, 1.5 week zonder wasbeurten te gaan? Of geleidelijk aan steeds langere tussenpozen.

Ik heb trouwens als mijn haar vet wordt dat het er niet "vettig" uit ziet (een beetje zo 'nattig' zegmaar), maar dat het wel veel stroever wordt als het ware....stroever om doorheen te komen, en het valt ook wat minder los, is minder bewegelijk dan als het gewassen is.
Herkent iemand dat?
In het begin zat ik op 3 dagen en dan kon ik het echt niet langer aanzien, zo vettig. Volgens mij kon ik het een paar weken later met gemak tot 4 dagen uitstellen en toen ging het heel snel veel beter. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het altijd gevlochten had als het vettig was, ook tijdens het slapen, zodat het niet in de knoop kon raken en het uitborstelen gemakkelijker ging. Ook borstelde ik eerst met mijn vingers om de ergste knopen eruit te halen en dan met een kam met wijde tanden.

Ik herken het inderdaad wel. Het plakt meer samen als het ware...
pi_108225402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:28 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

- knip :P -
Hier helpt jojoba-olie heel erg goed tegen een droge, schilferige hoofdhuid. Een keer per week op de hoofdhuid smeren, uurtje in laten trekken en weer uitwassen.
En wat moet ik me voorstellen bij lichte/zware shampoo, alsin hoe weet ik wat wat is?

Jojoba-olie is een goed plan. Is dat gewoon bij de drogist te koop?
pi_108225858
Een zware shampoo bevat SLS (Sodium Lauryl/Laureth Sulfate). Dit is nodig om siliconen uit je haar te kunnen wassen. Gebruik je producten met siliconen erin (bijv. in bepaalde soorten gel of mousse) dan moet je het (af en toe) wassen met een zware shampoo, dus met SLS, anders krijg je zwaar, futloos haar. Gebruik je geen siliconen, dan hoef je ook geen zware shampoo te gebruiken.

Dus:
Zware shampoo: met SLS
Lichte shampoo: zonder SLS

Tenminste, zo zie ik het hoor :P

Sommige mensen hebben trouwens wel baat bij siliconen in hun haar, bij mij zit het met siliconen voor geen meter.

Ik haal Jojoba-olie altijd bij een natuurwinkel. Ik heb het ook bij de Tuinen zien staan, maar daar is het grotendeels aangelengd met een chemisch goedje (want goedkoper). Mijn ouders gebruikten die van de Tuinen en dat werkte ook wel, maar de 'echte' werkt stukken beter. Ik heb eigenlijk nooit gekeken of het ook bij de drogist te krijgen is...
pi_108228002
Ik ga nu de jojoba-olie testen. Bedankt voor het advies. :D
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:15:59 #52
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_108228358
Volgens mij hebben ze bij de Etos pure jojoba olie, trouwens..
Heaven is a place on earth with you
pi_108232049
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:15 schreef Sinosappel het volgende:
Volgens mij hebben ze bij de Etos pure jojoba olie, trouwens..
Klopt, bij de medicijnen en vitamines staan potjes van allerlei oliën :)
know'm sayin?
×
word? word.
pi_108250550
Wat een genot als ik voor het slapen mijn haar kan uitborsten, met name de nekharen uitborstelen is een echte weldaad. Na ruim 10 minuten borstelen met de zwijnenharen borstel was de score... 6 uitgevallen haren, 4 lange en 2 kleintjes.

En tot mijn verbazing glans mijn haar na het uitborstelen beter dan welke conditioner. Het is nu veilig in een losse staart gebonden, met een satijnen strik. Nu lekker slapen met mijn zachte kleurige knuffels bij mij. :Y Dat slaapt pas heerlijk, ik zou haast mijn geldzorgen vergeten. :)

Mijn haartjes zijn voor mij helig en ik koester ze! *;
  woensdag 22 februari 2012 @ 04:03:34 #55
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_108250621
Ik heb hier al vaker meegelezen. Mijn haar is snel vettig, moet het sowieso om de dag wassen want dan mijn pony en de eerste paar centimeters van mijn haar echt vettig en niet om aan te zien.
Sinds kort gebruik ik soms droogshampoo, maar dit is meestal alleen voor de pony omdat ik daar nu eenmaal snel aan zit :') hierdoor kan ik het soms rekken om twee dagen niet te wassen.

Heb door mijn werk (in een winkel, en ik vind het schandalig als een verkoopster vettige haren heeft :X ) niet echt kunnen proberen om mijn haar minder te wassen. De dagen dat ik thuis ben probeer ik altijd zo lang mogelijk niet mijn haar te wassen. De komende tijd hoef ik niet zo veel te werken en heb ik dus tijd om dit te proberen te rekken :Y

Overigens fohn ik mijn haar hoogstens vijf keer per jaar, voor een feest bijvoorbeeld. Verder laat ik mijn haren 's nachts drogen of als ik ze in de ochtend was maak ik een knot om te werken.
Mijn haar droogt trouwens echt heel langzaam. Als ik ze in de ochtend was en vastmaak, zijn mijn haren in de avond echt nog nat. Niet een beetje klam/vochtig, nee bij de elastiek en de haren daaromheen zijn echt nog nat.

Verder heb ik altijd veel gedaan met mijn haar, in de pubertijd verfde ik ze altijd. Daarna heb ik ze korter laten knippen en heb ik tussen de 1-2 jaar permanent gehad (zelfs toen kon ik met moeite mijn haar om de twee dagen wassen) en daarna ben ik overgestapt naar een pony+bob+iedere dag de stijltang.
Sinds 2,5 jaar (denk ik ongeveer) laat ik ze 2-3 keer per jaar kleuren bij Rob Peetoom en de puntjes bijwerken.

Ik denk dat mijn haar sowieso ook snel vettig is door de hormonen, heb ook een vette huid en merkte dat verschil heel erg toen ik een half jaar een andere pil heb geslikt. Nu weer bij de oude pil en mijn huid is alweer een stuk minder vettig.

Pfoe een lange post vanaf mijn mobiel :7 Morgen zal ik een paar foto's zoeken van mijn haar de afgelopen jaren.
Dit was mijn introductie en in vervolg zal ik kortere posts plaatsen :') ik beloof het :Y
吴 曼 迪
  woensdag 22 februari 2012 @ 04:26:44 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_108250669
Als ik de verhalen hier lees, dan heb ik zo'n beetje het makkelijkste haar ter wereld. Ik heb fijn haar maar dan wel heel veel. Tussen kort en schouderlengte zit er wat slag in, maar voorbij mijn schouders is het te zwaar en is mijn haar kaarsrecht.

De experimenten waar mijn haren niets onder te lijden hadden:
-invlechten met nephaar
-blonderen + dubbele ontkleuringen
-alle andere kleuren van de regenboog
-dagelijks fohnen
-alle mogelijke soorten gel
-voor bijpunten ben ik nog nooit bij de kapper geweest

Alleen onder de stijltang had mijn haar na maanden dagelijks gebruik wel te lijden.

En toen heb ik het weer kort geknipt omdat ik constant frunnik aan lang haar. Soort tic van mij, ik hou niet van bungelende dingen (oorbellen, kleding die te los zit, haren die los hangen). Echter, nu wil ik het weer lang laten groeien.

Stap 1: voorkant zo lang laten groeien dat het achter mijn oren kan
Stap 2: een leuk pittig bobje (vreselijke fase vind ik dit)
Stap 3: bij schouderlengte op 1 lengte laten knippen

Ik ben nog een half jaartje verwijderd van voltooiing fase 1.

Paar vraagjes:
-De techniek is zeker nog niet zover gevorderd dat we middeltjes hebben waardoor het sneller groeit?
-Wie oh wie geeft mij stylingtips om fase 2 en 3 door te komen?
-Die krullen uit de befaamde post alhier: geweldig! Dat lukt zeker alleen bij mensen die al krullen hebben?
Resistance is futile.
pi_108250719
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 04:03 schreef megamandy het volgende:
Ik heb hier al vaker meegelezen. Mijn haar is snel vettig, moet het sowieso om de dag wassen want dan mijn pony en de eerste paar centimeters van mijn haar echt vettig en niet om aan te zien.
Sinds kort gebruik ik soms droogshampoo, maar dit is meestal alleen voor de pony omdat ik daar nu eenmaal snel aan zit :') hierdoor kan ik het soms rekken om twee dagen niet te wassen.

Heb door mijn werk (in een winkel, en ik vind het schandalig als een verkoopster vettige haren heeft :X ) niet echt kunnen proberen om mijn haar minder te wassen. De dagen dat ik thuis ben probeer ik altijd zo lang mogelijk niet mijn haar te wassen. De komende tijd hoef ik niet zo veel te werken en heb ik dus tijd om dit te proberen te rekken :Y

Overigens fohn ik mijn haar hoogstens vijf keer per jaar, voor een feest bijvoorbeeld. Verder laat ik mijn haren 's nachts drogen of als ik ze in de ochtend was maak ik een knot om te werken.
Mijn haar droogt trouwens echt heel langzaam. Als ik ze in de ochtend was en vastmaak, zijn mijn haren in de avond echt nog nat. Niet een beetje klam/vochtig, nee bij de elastiek en de haren daaromheen zijn echt nog nat.

Verder heb ik altijd veel gedaan met mijn haar, in de pubertijd verfde ik ze altijd. Daarna heb ik ze korter laten knippen en heb ik tussen de 1-2 jaar permanent gehad (zelfs toen kon ik met moeite mijn haar om de twee dagen wassen) en daarna ben ik overgestapt naar een pony+bob+iedere dag de stijltang.
Sinds 2,5 jaar (denk ik ongeveer) laat ik ze 2-3 keer per jaar kleuren bij Rob Peetoom en de puntjes bijwerken.

Ik denk dat mijn haar sowieso ook snel vettig is door de hormonen, heb ook een vette huid en merkte dat verschil heel erg toen ik een half jaar een andere pil heb geslikt. Nu weer bij de oude pil en mijn huid is alweer een stuk minder vettig.

Pfoe een lange post vanaf mijn mobiel :7 Morgen zal ik een paar foto's zoeken van mijn haar de afgelopen jaren.
Dit was mijn introductie en in vervolg zal ik kortere posts plaatsen :') ik beloof het :Y
Mijn haar droogt ook totaal niet in een knot! Dus los doen of in een staart ofzo. Anders is dat helemaal niet gek dat het 's avonds nog nat is.
pi_108250879
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 04:26 schreef Seven. het volgende:

-Die krullen uit de befaamde post alhier: geweldig! Dat lukt zeker alleen bij mensen die al krullen hebben?
Je zal nergens krullen van krijgen behalve een permanent. Maarrrr ik dacht ook 23 jaar lang dat ik gewoon pluizig onhandelbaar steil haar had..... ;)
  Redactie Frontpage woensdag 22 februari 2012 @ 08:14:30 #59
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108251324
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 04:03 schreef megamandy het volgende:
Verder laat ik mijn haren 's nachts drogen of als ik ze in de ochtend was maak ik een knot om te werken.
Mijn haar droogt trouwens echt heel langzaam. Als ik ze in de ochtend was en vastmaak, zijn mijn haren in de avond echt nog nat. Niet een beetje klam/vochtig, nee bij de elastiek en de haren daaromheen zijn echt nog nat.

Mijn haar droogt ook niet als ik het nat in een staart doe hoor :P lijkt me ook nogal lastig, want dan kan er geen/weinig lucht bijkomen en dat heb je nodig om te drogen :)


quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 03:25 schreef Fusionfreak het volgende:
Wat een genot als ik voor het slapen mijn haar kan uitborsten, met name de nekharen uitborstelen is een echte weldaad. Na ruim 10 minuten borstelen met de zwijnenharen borstel was de score... 6 uitgevallen haren, 4 lange en 2 kleintjes.

Wat kostte die borstel :? Lijkt mij ook wel wat, maar heb een keer prijzen op internet opgezocht en toen werd ik niet vrolijk.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:38:38 #60
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_108254309
pfff ik had dit keer een kapster die volgens mij een hekel had aan lang haar...
na 3 maanden Afrika was mijn haar tot aan mijn taille gegroeid en ik vond de lengte wel prima. Alleen jammer dat de onderste helft totaal niet meer mooi was. Maargoed ik kwam bij de kapster. Zegt ze doodleuk; er mag wel een flink stuk af he? Het is zo onpraktisch zo lang. Ik gaf maar opdracht om de 'dode' punten er uit te laten knippen. En daar ging minstens 10 cm... Het ziet er wel weer beter uit. Daarbij ging ze ook doodleuk ongewilde tips geven over hoe ik mijn haar moest verzorgen; je haar was immers net als je huid en heeft dus ook elke dag verzorging nodig. Ik moest elke dag stay in conditioner in mijn haar smeren. Ik had geen zin om een discussie aan te gaan over hoe ik eigenlijk ook bijna niets doe aan huidverzorging laat staan haarverzorging (wassen en conditioner doe ik wel).
Mijn moeder werd ondertussen ook geknipt door een andere kapster. Later vertelde mijn moeder dat haar kapster had gezegd dat er nog wel meer af mocht.
Stomme kapsters. Ik snap dat lang haar natuurlijk dodelijk saai is voor een kapster, maar mijn lange haar met respect behandelen mag ook wel. De volgende keer maar weer naar een andere kapper.
En de vraag elke keer weer; heb je het al een keer kort gehad? Het is dat ik mijn eigen haar niet kan knippen...
Ik houd gewoon niet van de kapper gaan, ik vind mijn haar nooit mooi als ik net van de kapper kom. Na een maand ga ik het weer mooi vinden. Daarnaast knippen de meeste kappers er meer af dan dat er aankomt. Ik ga meestal ook 1x in het half jaar (voor de Kerst en aan begin van de zomer) om er weer een beetje model in te laten knippen en de gespleten punten er uit te halen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:43:30 #61
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108254460
Ik snap niet wat ze voor ergs heeft gedaan? Ze heeft zelfs nog niet alles eraf gehaald wat eraf moest? En zulk lang haar zul je ook wel moeten verzorgen, of je krijgt zoals jij hebt, een dooie bos onderaan.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108255618
Ik las hier eerder ergens dat je met lang steil haar meer volume hebt als je het op één lengte laat knippen. Nou snap ik dat je dan aan de onderkant meer volume hebt, in vergelijking met laagjes, omdat je er dan simpelweg meer haar hebt. Maar waarom ik het altijd in laagjes laat knippen is zodat het wat minder zwaar wordt, en dus rond mijn hoofd wat losser en voller valt. Dat is wat ik versta onder volume. Maar is dat ook echt zo, of kan ik het beter toch op één lengte laten groeien?
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:17:30 #63
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108255686
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:15 schreef eenleukenaam het volgende:
Ik las hier eerder ergens dat je met lang steil haar meer volume hebt als je het op één lengte laat knippen. Nou snap ik dat je dan aan de onderkant meer volume hebt, in vergelijking met laagjes, omdat je er dan simpelweg meer haar hebt. Maar waarom ik het altijd in laagjes laat knippen is zodat het wat minder zwaar wordt, en dus rond mijn hoofd wat losser en voller valt. Dat is wat ik versta onder volume. Maar is dat ook echt zo, of kan ik het beter toch op één lengte laten groeien?
Ik dacht precies hetzelfde toen ik laatst ineens al die posts las. Natuurlijk krijg je het onderaan minder dik met laagjes, maar met laagjes kun je bovenop wel meer volume creeren. Dat is iig ook de reden die ik in mijn hoofd had toen ik het in de OP zette.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108255766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:15 schreef eenleukenaam het volgende:
Ik las hier eerder ergens dat je met lang steil haar meer volume hebt als je het op één lengte laat knippen. Nou snap ik dat je dan aan de onderkant meer volume hebt, in vergelijking met laagjes, omdat je er dan simpelweg meer haar hebt. Maar waarom ik het altijd in laagjes laat knippen is zodat het wat minder zwaar wordt, en dus rond mijn hoofd wat losser en voller valt. Dat is wat ik versta onder volume. Maar is dat ook echt zo, of kan ik het beter toch op één lengte laten groeien?
Ik denk dat je het echt per persoon moet bepalen. Lang werd over laagjes gezegd dat ze meer volume creëren. Ik denk dat die kortere plukken lichter zijn en niet zo snel plat gaan hangen en als je ook maar minimale slag hebt zullen die kortere plukken een beetje gaan golven waardoor je optisch ook meer volume krijgt.

Echter heb je supersteil en fijn haar, dan geloof ik niet dat het iets voor je haar doet, behalve dan het van onder juist veel dunner lijkt. Omdat dat haar sowieso al plat hangt en ook niet gaat golven door het iets korter te knippen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_108256149
Mijn kapper zei me de laatste x dat ik er was dat ik met mijn lengte haar en hoe t eruit ziet echt niet elke 6 weken hoefde te knippen.. Hij zei 1 x in de 3 maanden is genoeg.... Ik geloof hem graag haha hij knipt er ook nooit meer dan 5 cm van de lengte af :D

Mja de laatste tijd wordt mn haar bij de wortels snel vet.. Ik wil ook dat gaan proberen om uiteindelijk helemaal niet meer met shampoo te wassen.. Maar even een (waarschijnlijk heel domme) vraag.. Als je t maar 1 x in de week wast of nog minder, maak je t dan wel nat bij t douchen?
pi_108256180

kijk zo helpt het wel...


... maar hier doet het dus niks voor je haar.

echt goede voorbeelden vinden is best moeilijk aangezien google vooral volstaat met supergestylede celebharen....
know'm sayin?
×
word? word.
pi_108257267
Mijn hoofdhuid voelt nu al beter, na die jojoba-olie. Het is ook godenspul voor je lippen trouwens. Bedankt voor de tip. :D
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:17:37 #68
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_108259882
hebben jullie enig idee wat ik hiermee aanmoet? :)
langer, korter ?

TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_108260717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:17 schreef DeBassist het volgende:
hebben jullie enig idee wat ik hiermee aanmoet? :)
langer, korter ?

[ afbeelding ]
Probeer het eerst eens te ont-Bieberen voor een duidelijke weergave van de stand van zaken. :+
  Redactie Frontpage woensdag 22 februari 2012 @ 13:40:28 #70
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108260882
Ik heb dat hele steile haar en laat m'n haar echt niet meer in laagjes knippen, dat ziet er niet uit :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:42:56 #71
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_108260983
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:40 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb dat hele steile haar en laat m'n haar echt niet meer in laagjes knippen, dat ziet er niet uit :P
heb (niet goed op de foto te zien) wel behoorlijk wat slag in mijn haar :)
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:45:42 #72
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_108261101
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:37 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Probeer het eerst eens te ont-Bieberen voor een duidelijke weergave van de stand van zaken. :+
zoals u wenst :+

TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  Redactie Frontpage woensdag 22 februari 2012 @ 13:46:23 #73
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108261129
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:45 schreef DeBassist het volgende:

[..]

zoals u wenst :+

[ afbeelding ]
Nee dat is juist bieberen :+
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:47:24 #74
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_108261166
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:46 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Nee dat is juist bieberen :+
wat is dan geen bieberen :o ?
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_108261315
Heb je zelf geen voorkeuren? Ik vind het wel leuk zo'n warrige bos haar :D
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:53:28 #76
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_108261417
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:50 schreef alors het volgende:
Heb je zelf geen voorkeuren? Ik vind het wel leuk zo'n warrige bos haar :D
tja ik vind vooral de keuze korter/halflang lastig :) ik heb er ergens wel een hekel aan als het steeds alle kanten opgaat, maar bij kort duurt weer zo lang voordat het weer wat langer is.
Verder heb ik zelf nog niet echt een voorkeur, zolang het maar niet heel kort is
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:54:07 #77
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_108261438
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:47 schreef DeBassist het volgende:

[..]

wat is dan geen bieberen :o ?
Zo?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_108262740
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:32 schreef ChicaChula het volgende:
Mijn kapper zei me de laatste x dat ik er was dat ik met mijn lengte haar en hoe t eruit ziet echt niet elke 6 weken hoefde te knippen.. Hij zei 1 x in de 3 maanden is genoeg.... Ik geloof hem graag haha hij knipt er ook nooit meer dan 5 cm van de lengte af :D

Mja de laatste tijd wordt mn haar bij de wortels snel vet.. Ik wil ook dat gaan proberen om uiteindelijk helemaal niet meer met shampoo te wassen.. Maar even een (waarschijnlijk heel domme) vraag.. Als je t maar 1 x in de week wast of nog minder, maak je t dan wel nat bij t douchen?
Tof dat je kapper dat zei ^O^

Kappers hebben er zelf natuurlijk baat bij als ze je proberen wijs te maken dat je het iedere 6 weken moet laten knippen :') :D
Heaven is a place on earth with you
pi_108263187
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:45 schreef DeBassist het volgende:

[..]

zoals u wenst :+

[ afbeelding ]
Omhoog! Show us je voorhoofd etc!
  woensdag 22 februari 2012 @ 14:44:58 #80
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108263337
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:50 schreef alors het volgende:
Heb je zelf geen voorkeuren? Ik vind het wel leuk zo'n warrige bos haar :D
Ik vind hem dat ook staan, inderdaad. Ik zou het niet heel veel langer doen denk ik. Iets meer model erin en good to go.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 22 februari 2012 @ 14:56:16 #81
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_108263763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:17 schreef DeBassist het volgende:
hebben jullie enig idee wat ik hiermee aanmoet? :)
langer, korter ?

[ afbeelding ]
Ik vind het leuk zo :Y
吴 曼 迪
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:06:01 #82
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_108264102
Nou, ik heb een paar foto's van mijn haren door de jaren heen gezocht.


En hoe het nu is:

Deze foto is zondag genomen (hence het kostuum :') ) en is de beste foto om mijn huidige haarlengte te zien.

Sinds ergens in 2009 ben ik mijn haren aan het laten groeien, daarna alleen altijd de punten laten bijwerken bij de kapper als ik mijn haar ook laat kleuren. Maar het gaat niet echt hard voor mijn gevoel.
Volgende week ga ik eens alles doorlezen in de OP en ga ik proberen of het haalbaar is om mijn haar minder vaak te gaan wassen of dat het toch echt voornamelijk aan mijn hormonen ligt.
吴 曼 迪
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:15:50 #83
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_108264484
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:40 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Omhoog! Show us je voorhoofd etc!


quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:44 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik vind hem dat ook staan, inderdaad. Ik zou het niet heel veel langer doen denk ik. Iets meer model erin en good to go.
quote:
17s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:56 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ik vind het leuk zo :Y
bedankt :) !

[ Bericht 6% gewijzigd door DeBassist op 22-02-2012 15:21:11 ]
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:18:47 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_108264604
quote:
5s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:43 schreef Harajuku. het volgende:
Ik snap niet wat ze voor ergs heeft gedaan? Ze heeft zelfs nog niet alles eraf gehaald wat eraf moest? En zulk lang haar zul je ook wel moeten verzorgen, of je krijgt zoals jij hebt, een dooie bos onderaan.
Dat begint bij mij tegen de tijd dat ik bij mijn BH bandje uitkom, voor die tijd hoef ik zelfs niet bij te punten. Hoe voorkom ik dat?
Resistance is futile.
pi_108264632
quote:
17s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:06 schreef megamandy het volgende:
Nou, ik heb een paar foto's van mijn haren door de jaren heen gezocht.
[ afbeelding ]

En hoe het nu is:
[ afbeelding ]
Deze foto is zondag genomen (hence het kostuum :') ) en is de beste foto om mijn huidige haarlengte te zien.

Sinds ergens in 2009 ben ik mijn haren aan het laten groeien, daarna alleen altijd de punten laten bijwerken bij de kapper als ik mijn haar ook laat kleuren. Maar het gaat niet echt hard voor mijn gevoel.
Volgende week ga ik eens alles doorlezen in de OP en ga ik proberen of het haalbaar is om mijn haar minder vaak te gaan wassen of dat het toch echt voornamelijk aan mijn hormonen ligt.
2008 staat ook leuk!
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:20:59 #86
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_108264683
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:19 schreef ChicaChula het volgende:

[..]

2008 staat ook leuk!
Dankje :D Ja ik zou graag weer permanent willen, maar om de krul er fatsoenlijk in te laten zitten kan ik mijn haar niet lang houden. En ik wil juist weer laaaaang haar ;)
吴 曼 迪
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:22:32 #87
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108264750
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat begint bij mij tegen de tijd dat ik bij mijn BH bandje uitkom, voor die tijd hoef ik zelfs niet bij te punten. Hoe voorkom ik dat?
Door het vaker bij te punten en haarmaskers te gebruiken. Je natuurlijke haarvet reikt niet tot aan je lengte, dat moet je dus zelf voeden. Lang haar wordt altijd droger.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:26:57 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_108264905
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:22 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Door het vaker bij te punten en haarmaskers te gebruiken. Je natuurlijke haarvet reikt niet tot aan je lengte, dat moet je dus zelf voeden. Lang haar wordt altijd droger.
Mmmkay, vorige keer ging het eigenlijk best rap met laten groeien, twee jaartjes. Dus een paar keer bij laten punten kan geen kwaad denk ik.
Resistance is futile.
  woensdag 22 februari 2012 @ 16:29:15 #89
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108267317
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mmmkay, vorige keer ging het eigenlijk best rap met laten groeien, twee jaartjes. Dus een paar keer bij laten punten kan geen kwaad denk ik.
Nee, heel veel denken NOOIT KNIPPEN WANT DAN GROEIT HET NOOIT, maar als je nooit bijknipt moet je er later alles wat je erbij hebt gegroeid weer afknippen omdat het deaud is.

Dus gewoon af en toe bij laten punten, en dat hoeft niet elke maand, en vooral goed voeden. Dus conditioner, masker of olie e.d. in de lengte. Dat hoeft niet op je hoofdhuid omdat je daar al je eigen vetten hebt, als je dat gaat voeden krijg je juist vet haar.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108267612
Ja idd, maar ook niet per se kappers geloven die zeggen dat je elke 6 weken moet :') voor hun portemonnee vooral goed ja. Goed zelf je haar in de gaten houden, dode/gespleten punten splijten alleen maar verder naar boven dus daar kun je beter zo snel mogelijk bij zijn dan.
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 22 februari 2012 @ 16:39:03 #91
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108267729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:36 schreef alors het volgende:
Ja idd, maar ook niet per se kappers geloven die zeggen dat je elke 6 weken moet :') voor hun portemonnee vooral goed ja. Goed zelf je haar in de gaten houden, dode/gespleten punten splijten alleen maar verder naar boven dus daar kun je beter zo snel mogelijk bij zijn dan.
Naw, elke zes weken hoeft m.i. nooit, tenzij je dood haar hebt en niet alles er in één keer af wil halen :') Maar dan nog kan je beter gewoon alles eraf halen :+

Ik ga eigenlijk ook te weinig. Eerder één keer per jaar:') nu soms wel twee of drie keer, maar ik heb de tic om op zoek te gaan naar gespleten punten en die eruit te knippen dus ik houd dat wel een beetje bij :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108267960
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:39 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Naw, elke zes weken hoeft m.i. nooit, tenzij je dood haar hebt en niet alles er in één keer af wil halen :') Maar dan nog kan je beter gewoon alles eraf halen :+

Ik ga eigenlijk ook te weinig. Eerder één keer per jaar:') nu soms wel twee of drie keer, maar ik heb de tic om op zoek te gaan naar gespleten punten en die eruit te knippen dus ik houd dat wel een beetje bij :+
Wehehe ja idd :D

Ik zoek ook altijd gespleten punten maar ik kan ze nooit vinden :') Ik ga eigenlijk alleen naar de kapper om het een beetje bij te punten zodat het van onderen meer mooi vol is. Aangezien het dat nu (na 4 maanden) nog steeds is, zie ik over een paar maanden wel weer hoe het dan is.
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 22 februari 2012 @ 16:55:11 #93
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108268335
Vroeger trok ik ze juist verder naar boven :@ Maar toen was ik nog jong en onwetend :7
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108268413
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:55 schreef Harajuku. het volgende:
Vroeger trok ik ze juist verder naar boven :@ Maar toen was ik nog jong en onwetend :7
Dat deed ik ook altijd hahaha uit elkaar splitten :P
pi_108268451
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:55 schreef Harajuku. het volgende:
Vroeger trok ik ze juist verder naar boven :@ Maar toen was ik nog jong en onwetend :7
_O-

ik trok haren die mij niet bevielen gewoon uit :')
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:09:24 #96
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108270965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:58 schreef alors het volgende:

[..]

_O-

ik trok haren die mij niet bevielen gewoon uit :')
:D Dat ging me nog iets te ver _O-

Moet je met warme olie je haar eerst natmaken?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108271740
Toch zie ik telkens de term gespleten haarpunten hier voorbij komen, heb afgelopen dagen eens wat losse haren van mij onder een loeplamp met een groot vergrootglas en belicht met sterk licht, maar hoe goed ik de uiteindes van de losse haren ook bekeek, kon geen slijtende uiteindes zien. Het was gewoon recht.
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:40:49 #98
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108272103
Leuk voor je, bro. Je haar is perfect en geweldig, we get it.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:41:53 #99
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_108272151
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:31 schreef Fusionfreak het volgende:
Toch zie ik telkens de term gespleten haarpunten hier voorbij komen, heb afgelopen dagen eens wat losse haren van mij onder een loeplamp met een groot vergrootglas en belicht met sterk licht, maar hoe goed ik de uiteindes van de losse haren ook bekeek, kon geen slijtende uiteindes zien. Het was gewoon recht.
Heb je laatst ook al verteld hier.
吴 曼 迪
pi_108272271
quote:
17s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:41 schreef megamandy het volgende:

[..]

Heb je laatst ook al verteld hier.
Denk dat dit komt door de goede borstels en het consequent medicatiegebruik. Ook dat ik mijjn haar gedurende de hele dag opgestoken heb en geen stijl en krultangen ed gebruik. En alleen maar koud fohnen doe.

Ook gebruik ik 100 % natuurkijke shampoo's die in verhouding tot de gangbare merken erg duur is.
pi_108272367
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:44 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Denk dat dit komt door de goede borstels en het consequent medicatiegebruik. Ook dat ik mijjn haar gedurende de hele dag opgestoken heb en geen stijl en krultangen ed gebruik. En alleen maar koud fohnen doe.

Ook gebruik ik 100 % natuurkijke shampoo's die in verhouding tot de gangbare merken erg duur is.
Hmm op je laatste foto vond ik het er anders best dof uitzien... Niet dat ik nou gelijk dacht: wow gezond haar..!
pi_108272590
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:47 schreef ChicaChula het volgende:

[..]

Hmm op je laatste foto vond ik het er anders best dof uitzien... Niet dat ik nou gelijk dacht: wow gezond haar..!
Foto's zeggen ook niet alles, ik ga af op wat ik in het echt zie bij mezelf. Ik kan onder 3 verschillende hoeken en lichtsterktes (kunst, dag, zon licht) haarfoto's maken, dan zul je 3 keer een ander kleur en haar uiterlijk zien.

Wat is nou de definitie van gezonde haar? Dat het glans door de aangebrachte conditiones en haarmaskers?
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:54:52 #103
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108272674
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:52 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Foto's zeggen ook niet alles, ik ga af op wat ik in het echt zie bij mezelf. Ik kan onder 3 verschillende hoeken en lichtsterktes (kunst, dag, zon licht) haarfoto's maken, dan zul je 3 keer een ander kleur en haar uiterlijk zien.
Maar het ziet er op al je foto's nogal dof en droog uit. Maar als je blijft smeren met maskers zal dat wel beter worden.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:55:51 #104
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_108272720
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:52 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Foto's zeggen ook niet alles, ik ga af op wat ik in het echt zie bij mezelf. Ik kan onder 3 verschillende hoeken en lichtsterktes (kunst, dag, zon licht) haarfoto's maken, dan zul je 3 keer een ander kleur en haar uiterlijk zien.
Dat licht niet aan het licht. Ik heb honderden foto's in verschillende soorten licht maar mijn haar ziet er nooit dof of stug (want zo komt jouw haar bij mij over) uit op de foto's.
吴 曼 迪
pi_108272770
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:54 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Maar het ziet er op al je foto's nogal dof en droog uit. Maar als je blijft smeren met maskers zal dat wel beter worden.
Dat kokoshaarmasker is niet voor herhaling vatbaar, een en al vettigheid, alsof ik frietuurvet in mijn haar gesmeerd had, glanzen doet het, maar ook vettig, moest het al 2 keer wassen om het eruit te krijgen.
Dan doet de zwijnenharen borstel mijn haar toch veel mooier glanzen en minder vetitg.
  woensdag 22 februari 2012 @ 19:00:24 #106
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108272921
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:56 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Dat kokoshaarmasker is niet voor herhaling vatbaar, een en al vettigheid, alsof ik frietuurvet in mijn haar gesmeerd had, glanzen doet het, maar ook vettig, moest het al 2 keer wassen om het eruit te krijgen.
Dan doet de zwijnenharen borstel mijn haar toch veel mooier glanzen en minder vetitg.
Dan moet je een ander masker proberen, want een borstel alleen is niet genoeg met langer haar. Zoals ik hierboven al schreef, je lichaam voedt je haar zelf, maar dat reikt niet tot in de lengte. Als je langer haar wil zal je het dus moeten voeden of het droogt uit, en dan krijg je wel lang haar maar niet mooi.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108273029
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:20 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Wat moet ik mij voorstellen van ''het lijkt niet op te schieten''? Het haar groeit bij vrouwen heus niet sneller dan bij een man, wel hebben vrouwen het voordeel dat het langer dan mannen in de groeifase blijft en dat haaruitval gelijkmatig (diffuse) verloopt.
:')
  woensdag 22 februari 2012 @ 19:08:10 #108
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_108273249
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dan moet je een ander masker proberen, want een borstel alleen is niet genoeg met langer haar. Zoals ik hierboven al schreef, je lichaam voedt je haar zelf, maar dat reikt niet tot in de lengte. Als je langer haar wil zal je het dus moeten voeden of het droogt uit, en dan krijg je wel lang haar maar niet mooi.
Wat gebruik jij om je haar te voeden? :)
Heaven is a place on earth with you
pi_108273339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:52 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Foto's zeggen ook niet alles, ik ga af op wat ik in het echt zie bij mezelf. Ik kan onder 3 verschillende hoeken en lichtsterktes (kunst, dag, zon licht) haarfoto's maken, dan zul je 3 keer een ander kleur en haar uiterlijk zien.

Wat is nou de definitie van gezonde haar? Dat het glans door de aangebrachte conditiones en haarmaskers?
Nou ja foto's zeggen wel een boel wat je in de eerste instantie niet met het blote oog ziet. Ik vond het er ook niet super uitzien, erg droog.
  woensdag 22 februari 2012 @ 19:13:16 #110
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108273470
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:08 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Wat gebruik jij om je haar te voeden? :)
Ik had altijd gewoon een pot van de drogist, re-nutrition. Nu heb ik een sillicoonvrije spuitbus van Wella, bij de kapper gekocht, hydraterende leave-in balsem en daar ben ik wel tevreden over. Zelfgemaakt gebruik ik meestal honing en kamille, apart van elkaar dan.

Ik heb nu voor het eerst olijfolie in mijn haar, ben benieuwd wat dat wordt. :o
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108275918
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:40 schreef Harajuku. het volgende:
Leuk voor je, bro. Je haar is perfect en geweldig, we get it.
Ik moest echt heel hard lachen _O- _O- :@

En (correct if I'm wrong, want ik ben :O :z :Z ) jij hebt toch best blond haar? Pas je op met olijfolie, zeker als je EVOO gebruikt? Kan groen uitslaan, dus niet te lang laten zitten!
pi_108276693
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dan moet je een ander masker proberen, want een borstel alleen is niet genoeg met langer haar. Zoals ik hierboven al schreef, je lichaam voedt je haar zelf, maar dat reikt niet tot in de lengte. Als je langer haar wil zal je het dus moeten voeden of het droogt uit, en dan krijg je wel lang haar maar niet mooi.
Als ik toch met haarmaskers ed in de weer wil gaan, dan wel echt. Dus geen producten gebruiken die voor bakken en braden bedoeld zijn, heb wel het merk John Frieda vaker voorbij zien komen. Wel heeft de Cosmo kapper toen ik de 20 extensions liet zetten na afloop een soort vloeistof in mijn haar gedaan, het leek meer op een soort serum., dat gaf een echte glans op mijn haar, maar dat effect was maar tijdelijk. Zal eens vargen wat voor vloeistof dat was.
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:23:54 #113
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108276729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:10 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Ik moest echt heel hard lachen _O- _O- :@

En (correct if I'm wrong, want ik ben :O :z :Z ) jij hebt toch best blond haar? Pas je op met olijfolie, zeker als je EVOO gebruikt? Kan groen uitslaan, dus niet te lang laten zitten!
LOL, dan ga ik nu maar gauw naar de douche rennen.

Oh god.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108276753
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:23 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

LOL, dan ga ik nu maar gauw naar de douche rennen.

Oh god.
_O- vergeet de pics niet!
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:24:51 #115
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108276796
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:23 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Als ik toch met haarmaskers ed in de weer wil gaan, dan wel echt. Dus geen producten gebruiken die voor bakken en braden bedoeld zijn, heb wel het merk John Frieda vaker voorbij zien komen. Wel heeft de Cosmo kapper toen ik de 20 extensions liet zetten na afloop een soort vloeistof in mijn haar gedaan, het leek meer op een soort serum., dat gaf een echte glans op mijn haar, maar dat effect was maar tijdelijk. Zal eens vargen wat voor vloeistof dat was.
Je was toch zo aan het geilen op natuurlijk, wat is er dan in godsnaam mis met olie, dat is een uitstekend masker. Maar je weet toch alles beter met je kennis van een week, dus succes ermee.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108276870
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:23 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Als ik toch met haarmaskers ed in de weer wil gaan, dan wel echt. Dus geen producten gebruiken die voor bakken en braden bedoeld zijn, heb wel het merk John Frieda vaker voorbij zien komen. Wel heeft de Cosmo kapper toen ik de 20 extensions liet zetten na afloop een soort vloeistof in mijn haar gedaan, het leek meer op een soort serum., dat gaf een echte glans op mijn haar, maar dat effect was maar tijdelijk. Zal eens vargen wat voor vloeistof dat was.
Een natuurlijk product dat je kunt gebruiken om te eten is imho echt niet minder dan een potje vol chemicalien met een dure sticker er op.
pi_108277214
Wat is het nut van koud fohnen? :?

Over glans, ik heb nieuwe shampoo gekocht, nl. http://www.yves-rocher.nl/control/haarverzorging/vet-haar/
Mijn haar glanst enorm. Maandag gewassen, normaal gesproken moest het nu alweer, maar het valt mee met de vettigheid, ik kan nog een dagje, dus dat is al winst. Maar het pluist niet, en glanst, dus ik ben tevreden.
pi_108277344
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:31 schreef Fusionfreak het volgende:
Toch zie ik telkens de term gespleten haarpunten hier voorbij komen, heb afgelopen dagen eens wat losse haren van mij onder een loeplamp met een groot vergrootglas en belicht met sterk licht, maar hoe goed ik de uiteindes van de losse haren ook bekeek, kon geen slijtende uiteindes zien. Het was gewoon recht.
Ik lees hier af en toe mee...
maar was dat jouw foto van bruingrijzig lang haar met iets van een groenige blouse aan vanaf de achterkant genomen? :@
pi_108277457
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:31 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat is het nut van koud fohnen? :?

warme lucht droogt je haar eerder uit.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_108277459
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:33 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Ik lees hier af en toe mee...
maar was dat jouw foto van bruingrijzig lang haar met iets van een groenige blouse aan vanaf de achterkant genomen? :@
Die pik je er toch zo uit? Die mooie lange volle zwarte bos haar met een klein kaal plekje dat geen kaal plekje is en inmiddels al wegtrekt :D
pi_108277479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:35 schreef alors het volgende:

[..]

warme lucht droogt je haar eerder uit.
Ja dat weet ik, maar wordt je haar droog van koud fohnen? Ik fohn dan helemaal niet
pi_108277557
Ik laat mn haar meestal gewoon drogen, maar met die kou toch maar even gefohnt en ik kreeg eigenlijk het idee dat het dan mooier glanst. Gewoon zonder borstel, dus alleen droogblazen en met mn handen erdoor om het de goeie kant op te duwen.
pi_108277576
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:23 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

LOL, dan ga ik nu maar gauw naar de douche rennen.

Oh god.
Gewoon niet een hele nacht of dag laten zitten, alleen als pre-shampoo-ding en dan zit je wel goed hoor :*
pi_108277685
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:35 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Die pik je er toch zo uit? Die mooie lange volle zwarte bos haar met een klein kaal plekje dat geen kaal plekje is en inmiddels al wegtrekt :D
ik lees niet alles... soms als ik plaatjes zie van maskers enzo lees ik erboven en eronder :P
maar ik denk straks heb ik het over de verkeerde :P
pi_108277743
EC, heb jij ook ervaring met de producten van Curl Junkie?
pi_108277877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:36 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar wordt je haar droog van koud fohnen? Ik fohn dan helemaal niet
Ja het helpt wel, gaat alleen minder snel.
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:45:19 #127
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108277941
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:38 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Gewoon niet een hele nacht of dag laten zitten, alleen als pre-shampoo-ding en dan zit je wel goed hoor :*
Oh, pfew. Ik ben net wel naar de douche gerend _O- Ik had het er sinds kwart voor zeven in geloof ik, ik zit nog goed dus? :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108278043
@LieLie: nee, mij wat te duur (zegt zij die ook een pot Kinky Curly Curling Custard heeft staan...). Hoewel ik wel altijd lemming om de coffee-cocoa creme (?!).

@Hara: ja hoor meid O-)
pi_108278172
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:47 schreef Evil-Cherry het volgende:
@LieLie: nee, mij wat te duur (zegt zij die ook een pot Kinky Curly Curling Custard heeft staan...). Hoewel ik wel altijd lemming om de coffee-cocoa creme (?!).

@Hara: ja hoor meid O-)
Lemming? Ik heb wat testertjes van CJ. Curls in a bottle vind ik wel fijn spul.
pi_108279123
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:40 schreef Harajuku. het volgende:
Leuk voor je, bro. Je haar is perfect en geweldig, we get it.
Alsjeblieft, hogere FOK!macht, doe er wat aan. Ik krijg echt zin om een pot latex te kopen en over hem heen te flikkeren. :'(

Iig, ik ga morgen mijn haar zelf punten. En even in-olien.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:52:10 #131
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108281287
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:09 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Alsjeblieft, hogere FOK!macht, doe er wat aan. Ik krijg echt zin om een pot latex te kopen en over hem heen te flikkeren. :'(

Iig, ik ga morgen mijn haar zelf punten. En even in-olien.
Pas je op met groen? ;(

Mijn haar lijkt niet groen te zijn 8-)
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108286094
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:09 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Alsjeblieft, hogere FOK!macht, doe er wat aan. Ik krijg echt zin om een pot latex te kopen en over hem heen te flikkeren. :'(

Iig, ik ga morgen mijn haar zelf punten. En even in-olien.
mag ik meedoen? Wat een droeftoeter.

Ik wou morgen even kutten met olijfolie, maar ik moet onverwachts werken. Of zal ik het gewoon erin gooien, naar mijn werk gaan en daar uitwassen met mijn olijfshampoo? :+
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:33:46 #133
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108286676
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:20 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

mag ik meedoen? Wat een droeftoeter.

Ik wou morgen even kutten met olijfolie, maar ik moet onverwachts werken. Of zal ik het gewoon erin gooien, naar mijn werk gaan en daar uitwassen met mijn olijfshampoo? :+
Kan je er niet mee gaan slapen nu? Je bent toch niet blond :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108287374
Zo even mijn haartjes gekamd voor het slapen gaan. Ik heb het drie kwartier gekamd met mijn lichtblauwe plastic kam van de Wibra. Resultaat 146 haren, waarvan 23 van meer dan 40 cm, 67 haartjes die langer waren dan 20 cm en nog 56 korte haartjes van minder dan 20 cm :) Hmm nog even doorkammen O+
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:56:57 #135
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_108287565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:52 schreef alors het volgende:
Zo even mijn haartjes gekamd voor het slapen gaan. Ik heb het drie kwartier gekamd met mijn lichtblauwe plastic kam van de Wibra. Resultaat 146 haren, waarvan 23 van meer dan 40 cm, 67 haartjes die langer waren dan 20 cm en nog 56 korte haartjes van minder dan 20 cm :) Hmm nog even doorkammen O+
3 kwartier? Wow wat lang zeg
Doe je het altijd zo uitgebreid? En waarom zo lang dan?
Heaven is a place on earth with you
pi_108287587
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:33 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Kan je er niet mee gaan slapen nu? Je bent toch niet blond :')
ook een optie. Maar ik douche sowieso op mijn werk, dus ik ga het morgenochtend erin smeren. Zit het er alsnog een uur in ofzo.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_108287626
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:52 schreef alors het volgende:
Zo even mijn haartjes gekamd voor het slapen gaan. Ik heb het drie kwartier gekamd met mijn lichtblauwe plastic kam van de Wibra. Resultaat 146 haren, waarvan 23 van meer dan 40 cm, 67 haartjes die langer waren dan 20 cm en nog 56 korte haartjes van minder dan 20 cm :) Hmm nog even doorkammen O+
Hahahaha
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:58:56 #138
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_108287647
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:52 schreef alors het volgende:
Zo even mijn haartjes gekamd voor het slapen gaan. Ik heb het drie kwartier gekamd met mijn lichtblauwe plastic kam van de Wibra. Resultaat 146 haren, waarvan 23 van meer dan 40 cm, 67 haartjes die langer waren dan 20 cm en nog 56 korte haartjes van minder dan 20 cm :) Hmm nog even doorkammen O+
_O_
吴 曼 迪
pi_108287709
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:56 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

3 kwartier? Wow wat lang zeg
Doe je het altijd zo uitgebreid? En waarom zo lang dan?
misschien had ik toch /ffmodus moeten doen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_108287772
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:00 schreef alors het volgende:

[..]

misschien had ik toch /ffmodus moeten doen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ow lol :')
Ik negeer die posts altijd, daarom herken ik dat niet :D
Heaven is a place on earth with you
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:04:25 #141
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108287827
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:52 schreef alors het volgende:
Zo even mijn haartjes gekamd voor het slapen gaan. Ik heb het drie kwartier gekamd met mijn lichtblauwe plastic kam van de Wibra. Resultaat 146 haren, waarvan 23 van meer dan 40 cm, 67 haartjes die langer waren dan 20 cm en nog 56 korte haartjes van minder dan 20 cm :) Hmm nog even doorkammen O+
Ik dacht eerst ook WTF _O- Maar I see what you did there
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108287876
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:52 schreef alors het volgende:
Zo even mijn haartjes gekamd voor het slapen gaan. Ik heb het drie kwartier gekamd met mijn lichtblauwe plastic kam van de Wibra. Resultaat 146 haren, waarvan 23 van meer dan 40 cm, 67 haartjes die langer waren dan 20 cm en nog 56 korte haartjes van minder dan 20 cm :) Hmm nog even doorkammen O+
En hoe waren de haarpunten?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:08:40 #143
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_108287944
LOL
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:10:52 #144
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108288010
vergeet je het niet losjes in een vlecht te doen voor het slapengaan?! Wel van alpacaschaamhaar geweven, anders is het echt troep!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_108288039
_O-
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_108288096
Ik lurk meer dan ik post en ik snap de ergernis, maar is dit echt nodig?
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:14:14 #147
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_108288106
Ik doe altijd ducttape om mijn haar voor het slapen gaan, wat er dan uitgetrokken wordt zat toch al los volgens mij en de lijm en oplosmiddel is heel goed voor mijn haargroei :Y
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_108288157
:D hahahaha.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_108288263
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:52 schreef alors het volgende:
Zo even mijn haartjes gekamd voor het slapen gaan. Ik heb het drie kwartier gekamd met mijn lichtblauwe plastic kam van de Wibra. Resultaat 146 haren, waarvan 23 van meer dan 40 cm, 67 haartjes die langer waren dan 20 cm en nog 56 korte haartjes van minder dan 20 cm :) Hmm nog even doorkammen O+
_O- :D
Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:19:57 #150
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108288279
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:13 schreef EllaN het volgende:
Ik lurk meer dan ik post en ik snap de ergernis, maar is dit echt nodig?
Jij hebt alleen dit topic meegemaakt, denk ik. Wij meer :') Grapje moet kunnen toch :{w
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108288307
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:19 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Jij hebt alleen dit topic meegemaakt, denk ik. Wij meer :') Grapje moet kunnen toch :{w
True :), ik lees pas de laatste 3 topics mee. Het kwam een beetje pesterig over, vandaar mijn reactie.
pi_108288318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:13 schreef EllaN het volgende:
Ik lurk meer dan ik post en ik snap de ergernis, maar is dit echt nodig?
ja. Omhooggevallen aansteller.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:55:20 #153
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_108289173
Wat valt aan te raden tegen een droge hoofdhuid die daardoor ook enigszins jeukt? Loop hier al sinds het einde van de zomer mee, maar echt beter wordt het er niet op. Ik heb het nu al bijna een jaar gemillimeterd, maar wil het na de zomer weer langer laten groeien maar dan wil ik wel een gezonde hoofdhuid hebben :)
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_108289729
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:04 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik dacht eerst ook WTF _O- Maar I see what you did there
Juich maar niet te snel, zal straks voor het slapen mijn haartjes eens gaan uikammen. :)

Maar ben nu effe bezig een zachte knuffel (soort kat) een het repareren, met opgestoken haar..Voor het slapen gaan. :Y
  donderdag 23 februari 2012 @ 01:42:39 #155
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_108289836
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 01:29 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Juich maar niet te snel, zal straks voor het slapen mijn haartjes eens gaan uikammen. :)

Maar ben nu effe bezig een zachte knuffel (soort kat) een het repareren, met opgestoken haar..Voor het slapen gaan. :Y
Juichen?
En waarom moet je die knuffel repareren, gewoon voorzichtig mee omgaan, gaat er ook niets kapot :')
吴 曼 迪
pi_108290098
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:52 schreef alors het volgende:
Zo even mijn haartjes gekamd voor het slapen gaan. Ik heb het drie kwartier gekamd met mijn lichtblauwe plastic kam van de Wibra. Resultaat 146 haren, waarvan 23 van meer dan 40 cm, 67 haartjes die langer waren dan 20 cm en nog 56 korte haartjes van minder dan 20 cm :) Hmm nog even doorkammen O+
Dat is een van de oorzaken van zoveel haarverlies..

Oei zeg, zoveel uitgevallen haren bij het uitkammen, en dan nog blijven doorkammen. :)

Ga nu de badkamer op, dan ga ik het uitborstelritueel beginnen, ook daar neem ik de tijd voor..Zeker voor het slapen gaan.

Over pakweg 20 tot 25 minuten ben ik hier terug. :)

Edit/Aanvulling:

Ben net terug van de badkamer en wat een genot zeg, nekharen uitborstelen kon haast niet stopen wat een weldaad zeg ! De rest heb ik ook uitgebreid uitgeborsteld (dat heerlijke gevoel O+ ) en na afloop is dit de (magere) oogst.. :)

Totaal 11 haren:

1 lange haar van ongever 35 cm
6 haren van ongeveer 10 cm
4 haren van ongeveer 5 cm

Verder enkele witte schilfertjes, zeg maar de laatste restjes van de PPG stof van de Minoxidil. Maar dat is de laatste week steeds minder geworden sinds ik met dit middel gestopt ben.
Die lage haaruitval is bij mij te danken aan de Finasteride en de gestandaariseerde Saw Palmetto.

[ Bericht 13% gewijzigd door Fusionfreak op 23-02-2012 03:11:22 ]
pi_108290330
quote:
17s.gif Op donderdag 23 februari 2012 01:42 schreef megamandy het volgende:

[..]

Juichen?
En waarom moet je die knuffel repareren, gewoon voorzichtig mee omgaan, gaat er ook niets kapot :')
Knuffel had ik afgelopen jaar op de rommelmarkt gekocht en was toen al iets gehavend, waarbij de vulling deels eruit kwam. Nu dus niet meer. :)

Haartjes zijn uitgeborsteld en met de satijnen strik losjes samengebonden.

Rolluiken allemaal dicht, gordijnen dicht, telefoon uitgeschakeld, deurbel uitgeschakeld.. Ik ga nu lekker slapen. met mijn knuffel en felgeel Big T shirt aan dat ik als nachthemd draag. :)
pi_108290675
11 haren is veel! ruim de helft meer dan dat ik verlies
pi_108290729
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 04:26 schreef Seven. het volgende:
ik hou niet van bungelende dingen
:D ... _O-
pi_108290819
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:21 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

ja. Omhooggevallen aansteller.
Je doet je naam eer aan :')
pi_108295400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:15 schreef DeBassist het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

[..]

bedankt :) !
Ik vind het ook leuk zoals het is, eventueel de zijkanten iiiietttss korter en af en toe anders stylen kom je al een heel eind mee denk ik. :)
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:28:32 #162
366803 AthCom
Overigens ...
pi_108295498
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:55 schreef Salt_Seafood het volgende:
Wat valt aan te raden tegen een droge hoofdhuid die daardoor ook enigszins jeukt? Loop hier al sinds het einde van de zomer mee, maar echt beter wordt het er niet op. Ik heb het nu al bijna een jaar gemillimeterd, maar wil het na de zomer weer langer laten groeien maar dan wil ik wel een gezonde hoofdhuid hebben :)
Dit, behalve het gemillimeterde stuk.
Moira. is tof. :7
pi_108295660
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 02:34 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Dat is een van de oorzaken van zoveel haarverlies..

Oei zeg, zoveel uitgevallen haren bij het uitkammen, en dan nog blijven doorkammen. :)

Ga nu de badkamer op, dan ga ik het uitborstelritueel beginnen, ook daar neem ik de tijd voor..Zeker voor het slapen gaan.

Over pakweg 20 tot 25 minuten ben ik hier terug. :)

Edit/Aanvulling:

Ben net terug van de badkamer en wat een genot zeg, nekharen uitborstelen kon haast niet stopen wat een weldaad zeg ! De rest heb ik ook uitgebreid uitgeborsteld (dat heerlijke gevoel O+ ) en na afloop is dit de (magere) oogst.. :)

Totaal 11 haren:

1 lange haar van ongever 35 cm
6 haren van ongeveer 10 cm
4 haren van ongeveer 5 cm

Verder enkele witte schilfertjes, zeg maar de laatste restjes van de PPG stof van de Minoxidil. Maar dat is de laatste week steeds minder geworden sinds ik met dit middel gestopt ben.
Die lage haaruitval is bij mij te danken aan de Finasteride en de gestandaariseerde Saw Palmetto.
Is dat echt normaal hier in dit topic, dat je je haren telt als je je haar hebt gekamt ? :o
pi_108295734
Hoe komt dit topic trouwens in mijn AT''s ? :')

effe eruit gooien :P
pi_108295889
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:55 schreef Salt_Seafood het volgende:
Wat valt aan te raden tegen een droge hoofdhuid die daardoor ook enigszins jeukt? Loop hier al sinds het einde van de zomer mee, maar echt beter wordt het er niet op. Ik heb het nu al bijna een jaar gemillimeterd, maar wil het na de zomer weer langer laten groeien maar dan wil ik wel een gezonde hoofdhuid hebben :)
Voor mij eigenlijk dezelfde vraag, droog en jeuk is ergerlijk. (Al doe ik dan weer niet aan millimeteren. :P)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_108296016
Haren tellen heeft nieteens zin... je denkt controle te hebben over het aantal losse haren maar je verliest door de dag heen tussen de 100 en 200 haren (gemiddelde 150).

en het meten ervan heeft ook geen zin.. want sommige haren die tussen de losse haren zitten kunnen ook gewoon afgebroken zijn.

wat een lulverhaal

... :')
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:41:40 #167
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_108296054
quote:
11s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Is dat echt normaal hier in dit topic, dat je je haren telt als je je haar hebt gekamt ? :o
Ik zou zeggen, kijk naar de user :')

Verde voor al die mensen met een jeukende hoofdhuid, nooit gehad dua kan jullie niet helpen :N
吴 曼 迪
pi_108296078
Nou, zojuist mijn haren gekamd, ongeveer 25 minuten. Wat een genot zeg. Natuurlijk met mijn speciale kam, want dingen van een paar euro hoef ik niet. Het verlies was niet groot, ik zie steeds meer glans en kracht in mijn haar. Nu even de speciale serum van John Frida kopen, want zoals ik al zei moet het natuurlijk goed en niet met bak en braadspul.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_108296288
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:37 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Voor mij eigenlijk dezelfde vraag, droog en jeuk is ergerlijk. (Al doe ik dan weer niet aan millimeteren. :P)
Mijn vriend had dit altijd... hij is kok en saat dus altijd met zijn hoofd boven warme zooi.
Hij gebruikt nu een jaar of 4 elvive anti roos, blauwe fles met groene of oranje rand om de dop.
hoewel het geen roos was wat hij had brengt dit wel zijn hoofdhuid tot rust en is niet meer zo droog.
  donderdag 23 februari 2012 @ 12:07:53 #170
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108297066
Als ik wat last heb van mijn hoofdhuid gebruik ik meestal een kamillespoeling.

Een liter water koken in je waterkoker, overgieten naar maatbeker, dikke pluk kamille erin en thee trekken als het ware, wat af laten koelen en zeven.

Haar wassen, naspoelen met de kamillethee.

En hier een lekker natuurlijk masker voor jou, FusionFreak. Vochtinbrengend en voedend.
Benodigdheden: 2 wortels, 1 eetlepel honing, 2 eetlepels havermout, 1 theelepel zoete amandelolie. Rasp de wortels en meng met de andere ingrediënten tot een dikke pasta. Breng dit aan op uw haar en laat enkele minuten intrekken. Spoel goed uit en was uw haar (het is nogal een kleverige pasta, dus wellicht makkelijker te gebruiken bij kort, dan bij lang haar).
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108297435
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:52 schreef alors het volgende:
Zo even mijn haartjes gekamd voor het slapen gaan. Ik heb het drie kwartier gekamd met mijn lichtblauwe plastic kam van de Wibra. Resultaat 146 haren, waarvan 23 van meer dan 40 cm, 67 haartjes die langer waren dan 20 cm en nog 56 korte haartjes van minder dan 20 cm :) Hmm nog even doorkammen O+
*grin

OT ik lurk hier nog steeds graag mee, ook al heb ik weinig zinnigs mee te posten :P

Probeer mijn haar niet te vaak te wassen maar ja ik sport iig 4 keer per week waaronder 1x zwemmen en dus kom ik zeker op 4x per week wassen.

Geloof niet dat mijn haar er veel last van ondervind trouwens, grootste "probleem" op t moment is dat mijn haar in de winter zo statisch is :')

fotootje van net

Morgen even de puntjes netjes laten knippen bij de kapper.

[ Bericht 15% gewijzigd door DarkElf op 23-02-2012 12:23:50 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_108297664
^ mooi!
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 23 februari 2012 @ 12:24:53 #173
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108297686
Ja, dat probleem heb ik ook. Drie dagen sportschool en drie dagen hardlopen, dus ik kan het niet een paar dagen niet wassen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 23 februari 2012 @ 12:25:53 #174
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108297718
Ik ben trouwens na één keer al positief over de olijfolie.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108298058
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:18 schreef DarkElf het volgende:

[..]

*grin

OT ik lurk hier nog steeds graag mee, ook al heb ik weinig zinnigs mee te posten :P

Probeer mijn haar niet te vaak te wassen maar ja ik sport iig 4 keer per week waaronder 1x zwemmen en dus kom ik zeker op 4x per week wassen.

Geloof niet dat mijn haar er veel last van ondervind trouwens, grootste "probleem" op t moment is dat mijn haar in de winter zo statisch is :')

fotootje van net

Morgen even de puntjes netjes laten knippen bij de kapper.
O+
Dit wil ik dus ook, kan ik jouw haar niet kopen? O+
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_108298144
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:18 schreef DarkElf het volgende:

[..]

*grin

OT ik lurk hier nog steeds graag mee, ook al heb ik weinig zinnigs mee te posten :P

Probeer mijn haar niet te vaak te wassen maar ja ik sport iig 4 keer per week waaronder 1x zwemmen en dus kom ik zeker op 4x per week wassen.

Geloof niet dat mijn haar er veel last van ondervind trouwens, grootste "probleem" op t moment is dat mijn haar in de winter zo statisch is :')

fotootje van net

Morgen even de puntjes netjes laten knippen bij de kapper.
Mooi haar O+ . Mijn haar wordt altijd zo droog en vaal van chloorwater.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_108298453
Haar omhoog scheelt natuurlijk al enorm als het gaat om dode puntjes. Als het de hele dag langs je rug schuurt (of, erger, klem zit tussen je rug en je stoel) gaat het hard natuurlijk.
  donderdag 23 februari 2012 @ 12:50:21 #178
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108298641
Mijn foto uit de OP mag ook wel een update :+



vs nu



Ik ben er wel blij mee. Er zit onderaan nog een piepklein stukje eeuwenoude verf, maar daar heb ik weinig last van. En ik vind het haar op de tweede foto ook veel mooier dan op de eerste :o
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108298758
^ wauw O+ . Hele mooie kleur ook.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_108298816
quote:
17s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:50 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn foto uit de OP mag ook wel een update :+

[ afbeelding ]

vs nu

[ afbeelding ]

Ik ben er wel blij mee. Er zit onderaan nog een piepklein stukje eeuwenoude verf, maar daar heb ik weinig last van. En ik vind het haar op de tweede foto ook veel mooier dan op de eerste :o
Mooiii!!! Ziet er heel gezond uit!
pi_108299515
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 07:46 schreef Kletskip het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan :')
ik heb het over ff, niet over ellan. Stel je niet aan.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  donderdag 23 februari 2012 @ 13:17:50 #182
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108299707
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:54 schreef ChicaChula het volgende:

[..]

Mooiii!!! Ziet er heel gezond uit!
Ja, toch wel? Toen mijn haar zoals op de eerste foto was vond ik ook dat ik mooi haar had :') tot ik het nu zo terugzie _O-
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108300194
mooi, zo mooi golvend ook O+
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 23 februari 2012 @ 13:47:19 #184
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108300722
Ik ben blij jullie te horen zeggen dat het gezond is, pfew. Dankje.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 13:31 schreef alors het volgende:
mooi, zo mooi golvend ook O+
Ik heb geslapen met een natte vlecht w/
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108301424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:34 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

O+
Dit wil ik dus ook, kan ik jouw haar niet kopen? O+
Hahaha Tnx en nee :P

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:37 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Mooi haar O+ . Mijn haar wordt altijd zo droog en vaal van chloorwater.
Tnx, ik zwem heel charmant met badmuts (en brilletje :') ) en was mijn haar meteen als ik uit t zwembad klim daar onder de douche. Misschien scheelt dat?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_108301483
Slapen met natte vlecht doet het hier ook altijd goed voor golvend haar, anders is het, nou ja zoals jullie zien, nogal recht :P

Slapen met een visgraatvlecht geeft subtiele golven, ook leuk :Y
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 23 februari 2012 @ 14:38:53 #187
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108302658
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2012 04:26 schreef Seven. het volgende:
Als ik de verhalen hier lees, dan heb ik zo'n beetje het makkelijkste haar ter wereld. Ik heb fijn haar maar dan wel heel veel. Tussen kort en schouderlengte zit er wat slag in, maar voorbij mijn schouders is het te zwaar en is mijn haar kaarsrecht.

De experimenten waar mijn haren niets onder te lijden hadden:
-invlechten met nephaar
-blonderen + dubbele ontkleuringen
-alle andere kleuren van de regenboog
-dagelijks fohnen
-alle mogelijke soorten gel
-voor bijpunten ben ik nog nooit bij de kapper geweest

Alleen onder de stijltang had mijn haar na maanden dagelijks gebruik wel te lijden.

En toen heb ik het weer kort geknipt omdat ik constant frunnik aan lang haar. Soort tic van mij, ik hou niet van bungelende dingen (oorbellen, kleding die te los zit, haren die los hangen). Echter, nu wil ik het weer lang laten groeien.

Stap 1: voorkant zo lang laten groeien dat het achter mijn oren kan
Stap 2: een leuk pittig bobje (vreselijke fase vind ik dit)
Stap 3: bij schouderlengte op 1 lengte laten knippen

Ik ben nog een half jaartje verwijderd van voltooiing fase 1.

Paar vraagjes:
-De techniek is zeker nog niet zover gevorderd dat we middeltjes hebben waardoor het sneller groeit?
-Wie oh wie geeft mij stylingtips om fase 2 en 3 door te komen?
-Die krullen uit de befaamde post alhier: geweldig! Dat lukt zeker alleen bij mensen die al krullen hebben?
Oh, ik heb deze post helemaal gemist. Die krullenmethode is inderdaad voor als je al krullen hebt. Als je kaarsrecht haar hebt krijg je er geen krullen van.
Ik zag gisteren toevallig bij 't Kruidvat wel middeltjes voor haar :') maar ik heb geen flauw idee of dat werkt. Fusionfreak zweert bij haarmiddeltjes, misschien kan je hem eens vragen.
Qua styling denk ik dat je wel goed zit met een bob en die laten uitgroeien, het is gewoon een kutlengte en het blijft kut, tanden op elkaar.

Als je liever wat slag hebt zou je je haar wat kunnen laten uitdunnen en/of wat laagjes kunnen toevoegen, maar niet iedereen is daarover te spreken. En steil haar is ook gewoon prachtig :6 Zeker als je een goede bos hebt. Ik heb ver weg in mijn geheugen nog wel foto's van jou met wat langer haar, als ik het me goed herinner kan je volgens mij allerlei kanten op met jouw haar.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108305245
Hallo allemaal, ik volg dit topic al een tijd, maar ik heb me nu een eindelijk geregistreerd. Ik vroeg me af of jullie wat advies konden geven wat ik met mijn haar aanmoet. Ik heb van mezelf slag, maar zou deze nog wat meer accentueren en/of krullender maken. Mijn haar is erg droog en ik was het om de dag. Ik gebruik Rainforest Moisture shampoo & conditioner van The Body Shop. Deze hebben geen parabenen, siliconen en sls/sles. Als leave-in conditioner gebruik ik Yes to cucumbers Color Care (ik verf mijn haar niet). De ingredienten daarvan zijn:

Aqua, Cucumis Sativus (Cucumber) Extract, Peucedanum Graveolens (Dill) Extract, Maris Aqua (Dead Sea Water), Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Magnesium Chloride, Chamomilla Recutita (Camomile) Extract, Olea Europaea (Olive) Oil, Brassica Oleracea (Broccoli) Extract, Benzyl Alcohol, Spinacia Oleracea (Spinach) Extract, Calendula Officinalis Oil, Maris Limus (Silt) Extract, Cucumis Melo (Melon) Extract, Parfum (Fragrance), Triticum Vulgare (Wheat) Germ Oil, Simmondsia Chinesis (Jojoba) Oil, Punica Granatum (Pomegranate Peel) Extract, Olea Europaea (Olive) Leaf Extract, Dehydroacetic Acid.

De laatste tijd gebruik ik ook nog L'Oreal Studio MineralFX Invisi'Gel Spray. De ingredienten hiervan zijn:

Aqua, PVP, Propylene Glycol, Hydroxyisohexyl 3-cyclohexene, carboxaldehyde, Phenoxyethanol, Peg-40 Hydrogenated Castor Oil, Magnesium Gluconate, Aminomethyl Propanol, Polyacrylate-3, Calcium Gluconate, Limonene, Benzyl Salicylate, Linalool, Caprylyl Glycol, Putylphenyl Methylpropional, Hexyl Cinnamal, Parfum.

Ik ben niet helemaal zeker van of deze ingredienten allemaal 'goed' zijn. Ook ben ik nog opzoek naar een goede gel of mousse, want deze is wel oke, maar niet geweldig.

Hier heb ik nog een foto van hoe mijn haar eruit ziet nu:
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:19:12 #189
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108306331
Met droog haar en meer krullen willen zou ik gewoon E_C's krullenmethode uit de OP proberen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108306675
Sorry, wat betekenen die afkortingen precies?
  Redactie Frontpage donderdag 23 februari 2012 @ 16:31:25 #191
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108306780
E_C = Evil_Cherry, een user. De OP = de openingspost van dit topic :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:36:29 #192
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108306924
Oh ja :D Nieuwe user, sorry. In de openingspost staat een linkje met een krullenmethode. Zo krijg je meer krul en je gebruikt geen shampoo meer wat ertoe kan leiden dat je haar veel minder droog zal gaan worden.

Mooie Haren topic #12 Waar we Fas en Smart_ass verwelkomen

Deze.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108306983
Haha ja klopt, heb het gevonden! Zou je ook gewoon een sls vrije shampoo kunnen gebruiken, of moet het echt een conditioner zijn? Ik ben namelijk bang dat m'n haar een beetje vettig wordt.
pi_108310200
quote:
5s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:19 schreef Harajuku. het volgende:
Met droog haar en meer krullen willen zou ik gewoon E_C's krullenmethode uit de OP proberen?
Is niet van mij, heeft een mevrouw een boek over geschreven (Curly Girl), heb het alleen maar even samengevat en in het NL geschreven.

Moet er echt eens aan zitten om hem te herschrijven...
  donderdag 23 februari 2012 @ 18:27:50 #195
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_108310559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:16 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Is niet van mij, heeft een mevrouw een boek over geschreven (Curly Girl), heb het alleen maar even samengevat en in het NL geschreven.

Moet er echt eens aan zitten om hem te herschrijven...
Zijn het wel jouw eigen krullen? Als ik dat zie wil ik toch wel weer graag permanent O+
吴 曼 迪
pi_108310631
Even binnen komen vallen hoor :@ Heeft iemand ervaring met de shampoos en serums van Kerastase (voor de gevoelige hoofdhuid)? Ik ben laatst kappersmodel geweest bij Toni&Guy, die hebben mijn haar ermee behandeld en het was echt té mooi. Maar ik vraag me af of dat op de langere termijn ook zo mooi blijft?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_108310648
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:52 schreef xLilia het volgende:
Hallo allemaal, ik volg dit topic al een tijd, maar ik heb me nu een eindelijk geregistreerd. Ik vroeg me af of jullie wat advies konden geven wat ik met mijn haar aanmoet. Ik heb van mezelf slag, maar zou deze nog wat meer accentueren en/of krullender maken. Mijn haar is erg droog en ik was het om de dag. Ik gebruik Rainforest Moisture shampoo & conditioner van The Body Shop. Deze hebben geen parabenen, siliconen en sls/sles. Als leave-in conditioner gebruik ik Yes to cucumbers Color Care (ik verf mijn haar niet). De ingredienten daarvan zijn:

Aqua, Cucumis Sativus (Cucumber) Extract, Peucedanum Graveolens (Dill) Extract, Maris Aqua (Dead Sea Water), Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Magnesium Chloride, Chamomilla Recutita (Camomile) Extract, Olea Europaea (Olive) Oil, Brassica Oleracea (Broccoli) Extract, Benzyl Alcohol, Spinacia Oleracea (Spinach) Extract, Calendula Officinalis Oil, Maris Limus (Silt) Extract, Cucumis Melo (Melon) Extract, Parfum (Fragrance), Triticum Vulgare (Wheat) Germ Oil, Simmondsia Chinesis (Jojoba) Oil, Punica Granatum (Pomegranate Peel) Extract, Olea Europaea (Olive) Leaf Extract, Dehydroacetic Acid.

De laatste tijd gebruik ik ook nog L'Oreal Studio MineralFX Invisi'Gel Spray. De ingredienten hiervan zijn:

Aqua, PVP, Propylene Glycol, Hydroxyisohexyl 3-cyclohexene, carboxaldehyde, Phenoxyethanol, Peg-40 Hydrogenated Castor Oil, Magnesium Gluconate, Aminomethyl Propanol, Polyacrylate-3, Calcium Gluconate, Limonene, Benzyl Salicylate, Linalool, Caprylyl Glycol, Putylphenyl Methylpropional, Hexyl Cinnamal, Parfum.

Ik ben niet helemaal zeker van of deze ingredienten allemaal 'goed' zijn. Ook ben ik nog opzoek naar een goede gel of mousse, want deze is wel oke, maar niet geweldig.

Hier heb ik nog een foto van hoe mijn haar eruit ziet nu:
[ afbeelding ]
Geen tips verder maar heeeel erg mooi haar vind ik dat je hebt :) _O_
Heaven is a place on earth with you
pi_108310910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:30 schreef princess-a het volgende:
Even binnen komen vallen hoor :@ Heeft iemand ervaring met de shampoos en serums van Kerastase (voor de gevoelige hoofdhuid)? Ik ben laatst kappersmodel geweest bij Toni&Guy, die hebben mijn haar ermee behandeld en het was echt té mooi. Maar ik vraag me af of dat op de langere termijn ook zo mooi blijft?
Ik was mijn haar met Kerastase en conditioner ook en spul voor voor het föhnen.. en ik ben super tevreden en de kapper vind mn haar ook altijd gezond.. Maar kan ook komen omdat ik sterk haar heb :P maar ik vind het iig fijne shampoo;s en conditioners.. :Y

Ik had de licht groene.. Nu de donkerroze voor geverfd haar..
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:01:31 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_108311868
quote:
5s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:19 schreef Harajuku. het volgende:
Met droog haar en meer krullen willen zou ik gewoon E_C's krullenmethode uit de OP proberen?
En dan foto's posten!
Resistance is futile.
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:06:02 #200
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_108312083
Gisteravond ook mijn haar voor het eerst behandeld met olie, en wel deze:



Ziet er goed uit, mooie glans en het valt lekker vol! En mijn uitgroei (lichtbruin haar, donkerder geverfd) is bijna niet meer te zien.
power to the people
pi_108313065
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:37 schreef ChicaChula het volgende:

[..]

Ik was mijn haar met Kerastase en conditioner ook en spul voor voor het föhnen.. en ik ben super tevreden en de kapper vind mn haar ook altijd gezond.. Maar kan ook komen omdat ik sterk haar heb :P maar ik vind het iig fijne shampoo;s en conditioners.. :Y

Ik had de licht groene.. Nu de donkerroze voor geverfd haar..
Ik heb ook Kerastase en ben er ook tevreden mee :). Maar, ik moet toegeven dat ik niet zo'n ervaren haar-persoon ben als de rest hier.
pi_108313368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:24 schreef EllaN het volgende:

[..]

Ik heb ook Kerastase en ben er ook tevreden mee :). Maar, ik moet toegeven dat ik niet zo'n ervaren haar-persoon ben als de rest hier.
Nee ik inderdaad ook niet.. Ik heb dus niet heel veel vergelijk materiaal!
pi_108318548
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:23 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Als ik toch met haarmaskers ed in de weer wil gaan, dan wel echt. Dus geen producten gebruiken die voor bakken en braden bedoeld zijn, heb wel het merk John Frieda vaker voorbij zien komen. Wel heeft de Cosmo kapper toen ik de 20 extensions liet zetten na afloop een soort vloeistof in mijn haar gedaan, het leek meer op een soort serum., dat gaf een echte glans op mijn haar, maar dat effect was maar tijdelijk. Zal eens vargen wat voor vloeistof dat was.
Dit is een van de vele onderzoeken die gedaan zijn naar het effect dat verschillende oliën hebben op het haar.

http://journal.scconline.(...)02/p00175-p00192.pdf

quote:
Previously published results showed that both in vitro and in vivo coconut oil treatments prevented combing damage of various hairtypes.
quote:
The findings clearly indicate the strong impact that coconut oil application has to hair as compared to application of both sunflower and mineral oils. Among the three oils, coconut oil was the only oil found to reduce the protein loss remarkably for both undamaged and damaged hair when used as a pre=wash and post-wash grooming product.
Een ander onderzoek wat ik me wel kan herinneren maar zo snel even niet terug kan vinden was een vergelijking van verschillende oliën. Hierbij maten ze of deze het haar konden penetreren en zo ja, wat het effect was. Hierbij keken ze o.a. naar welke vetzuren in de olie aanwezig ware.

Ook uit dat onderzoek kwam kokosolie als grote winnaar naar voren omdat de lauric acid die in kokosolie in grote mate aanwezig is, in staat is om tot in het haar door te dringen en zo proteine verlies te verminderen waardoor het haar sterker blijft en minder beschadigd raakt.

Olijfolie kan ook wel enigszins doordringen tot in het haar maar niet in dezelfde mate als kokosolie.

Jojobaolie kan helemaal niet doordringen in het haar maar legt wel een klein laagje over het haar waardoor je meer glans krijgt en eventuele beschadigingen niet in elkaar blijven haken (minder klitten dus).

Arganolie kwam ook redelijk uit die test maar nog altijd ver onder kokosolie.

Minerale olie had dezelfde werking als jojoba olie.

Ter informatie: de meeste gekochte haarmaskers en treatments bevatten minerale olie als basis met daarnaast nog de nodige chemicaliën die vooral lekker ruiken maar meestal niet veel doen, en vaak ook de nodige siliconen die voor gezond haar niets nuttigs kunnen doen maar wel schade kunnen aanrichten. Bij beschadigd haar kunnen siliconen wel iets toevoegen doordat zij een laagje om het haar leggen en zo meer schade kunnen voorkomen en voorkomen dat het haar veel vocht verliest. Bij gezond haar heeft datzelfde laagje vooral als effect dat het nodige vocht ook niet in het haar komt. Daarnaast heb je agressieve shampoos nodig om die siliconen er weer uit te wassen.

Als je iets in je haar wilt smeren dat ook daadwerkelijk goed is voor je haar kan je dus beter wel in je keukenkastje kijken en de drogist met zijn dure en onzinnige maskertjes links laten liggen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108319041
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:18 schreef DarkElf het volgende:

fotootje van net

Morgen even de puntjes netjes laten knippen bij de kapper.
Mooi!

Drogerdoekjes werken goed tegen statisch haar. :Y

quote:
17s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:50 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn foto uit de OP mag ook wel een update :+

[ afbeelding ]

vs nu

[ afbeelding ]

Ik ben er wel blij mee. Er zit onderaan nog een piepklein stukje eeuwenoude verf, maar daar heb ik weinig last van. En ik vind het haar op de tweede foto ook veel mooier dan op de eerste :o
Wat is jouw haar al lang. O+

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:52 schreef xLilia het volgende:

Hier heb ik nog een foto van hoe mijn haar eruit ziet nu:
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit! Ik zou ook aanraden om de Curly Girl methode eens te proberen (die uit de openingspost dus). Ik denk dat je daar prachtige golven, slag en misschien zelfs wel wat krullen van krijgt. O+
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108319099
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:37 schreef ChicaChula het volgende:

[..]

Ik was mijn haar met Kerastase en conditioner ook en spul voor voor het föhnen.. en ik ben super tevreden en de kapper vind mn haar ook altijd gezond.. Maar kan ook komen omdat ik sterk haar heb :P maar ik vind het iig fijne shampoo;s en conditioners.. :Y

Ik had de licht groene.. Nu de donkerroze voor geverfd haar..
Je bent heel positief dus :D Voelt het ook overal even 'gevoed'? Ik heb namelijk vrij snel vet haar, maar kon toen toch 2 dagen zonder wassen en het voelde overal even zacht, geen droge lengtes oid. heb jij dat ook?

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:24 schreef EllaN het volgende:

[..]

Ik heb ook Kerastase en ben er ook tevreden mee :). Maar, ik moet toegeven dat ik niet zo'n ervaren haar-persoon ben als de rest hier.
Maar dat is juist goed! Ik vind het nogal wat om te besteden, dus hoor graag gebruikservaringen :Y

en waar kopen jullie het? Gewoon online?

Edit: Dit was mijn haar na de Kerastase behandeling O+ en met goede lagen geknipt, geen sneue dunne plukjes aan de onderkant van mijn lengte, maar gewoon een volle bos haar en mooie lengtes aan de voorkant. Die kapper kan ik dus echt aanraden!



[ Bericht 5% gewijzigd door princess-a op 23-02-2012 21:00:37 ]
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_108321054
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:52 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Mooi!

Drogerdoekjes werken goed tegen statisch haar. :Y
Drogerdoekjes? Hoe kom je daar nou op? :D Tnx voor de tip.

Ik smeer al jaren henna plus hair repair (die grote tube) in mijn punten en dat werkt ook goed voor mij.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_108322688
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:22 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Drogerdoekjes? Hoe kom je daar nou op? :D Tnx voor de tip.

Ik smeer al jaren henna plus hair repair (die grote tube) in mijn punten en dat werkt ook goed voor mij.
Dat heb ik ooit eens gelezen op the long hair community. Gewoon even een paar keer over je haar halen en je kan er weer tegenaan. En je haar gaat er ook nog eens lekker van ruiken. :D
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108323749
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:30 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Geen tips verder maar heeeel erg mooi haar vind ik dat je hebt :) _O_
Dankjewel! Helaas pluist het wel vrij erg...

quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

En dan foto's posten!
Zal ik doen! Hebben jullie daarvoor nog product aanraders?

quote:
Ziet er goed uit! Ik zou ook aanraden om de Curly Girl methode eens te proberen (die uit de openingspost dus). Ik denk dat je daar prachtige golven, slag en misschien zelfs wel wat krullen van krijgt. O+
Bedankt, ik ga het zeker uitproberen!
pi_108323939
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:22 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Drogerdoekjes? Hoe kom je daar nou op? :D Tnx voor de tip.

Ik smeer al jaren henna plus hair repair (die grote tube) in mijn punten en dat werkt ook goed voor mij.
de moeder van een vriendin van mij had vroeger altijd wasverzachter op het aanrecht staan (uit de tijd da dat nog in va die kartonnen melkpakjes zat) elke morgen voordat ze naar school fietste kreeg ze zo'n klodder door dr haren gewreven tegen de statische sprieten :D
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 26 februari 2012 @ 12:27:47 #210
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_108410475
Weet iemand waar je haak elastiekjes kunt krijgen?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_108412183
Bij een winkel als Claire's?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 26 februari 2012 @ 14:06:37 #212
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_108414564
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Bij een winkel als Claire's?
Heb ze daar nooit gezien..
Zenner heeft er een filmpje over maar heeft ze niet in de collectie, :')!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 26 februari 2012 @ 14:22:30 #213
123170 alors
zlata1234
pi_108415404
wat zijn dat dan?
know'm sayin?
×
word? word.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 26 februari 2012 @ 14:36:36 #214
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_108416018
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:22 schreef alors het volgende:
wat zijn dat dan?
Elastiekjes waar je erg strakke paardestaarten mee kan maken.


@ 0:58
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 26 februari 2012 @ 14:41:02 #215
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_108416234
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:36 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Elastiekjes waar je erg strakke paardestaarten mee kan maken.


@ 0:58
Toffe haarstijl.

Nog nooit van die elastiekjes gehoord.
Heaven is a place on earth with you
pi_108417060
Die dingen had ik ooit (jaren terug) bij de drogist gekocht.
pi_108418217
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:22 schreef alors het volgende:
wat zijn dat dan?


Ik heb ze alleen niet op voorraad momenteel :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_108421692
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:53 schreef princess-a het volgende:

[..]

Je bent heel positief dus :D Voelt het ook overal even 'gevoed'? Ik heb namelijk vrij snel vet haar, maar kon toen toch 2 dagen zonder wassen en het voelde overal even zacht, geen droge lengtes oid. heb jij dat ook?

[..]

Maar dat is juist goed! Ik vind het nogal wat om te besteden, dus hoor graag gebruikservaringen :Y

en waar kopen jullie het? Gewoon online?

Edit: Dit was mijn haar na de Kerastase behandeling O+ en met goede lagen geknipt, geen sneue dunne plukjes aan de onderkant van mijn lengte, maar gewoon een volle bos haar en mooie lengtes aan de voorkant. Die kapper kan ik dus echt aanraden!

[ afbeelding ]
Wauw! Jouw haren zijn echt prachtig :).

Ik koop de producten in een winkel in de buurt. Het is een winkel met kappersbenodigdheden. En ik spaar bij mijn kapper voor korting op producten haha.
pi_108422542
Wat ik wilde zeggen :Y Maar dan beter :+

quote:
3s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dit is een van de vele onderzoeken die gedaan zijn naar het effect dat verschillende oliën hebben op het haar.

http://journal.scconline.org/pdf/cc2003/cc054n02/p00175-p00192.p

Een ander onderzoek wat ik me wel kan herinneren maar zo snel even niet terug kan vinden was een vergelijking van verschillende oliën. Hierbij maten ze of deze het haar konden penetreren en zo ja, wat het effect was. Hierbij keken ze o.a. naar welke vetzuren in de olie aanwezig ware.

Ook uit dat onderzoek kwam kokosolie als grote winnaar naar voren omdat de lauric acid die in kokosolie in grote mate aanwezig is, in staat is om tot in het haar door te dringen en zo proteine verlies te verminderen waardoor het haar sterker blijft en minder beschadigd raakt.

Olijfolie kan ook wel enigszins doordringen tot in het haar maar niet in dezelfde mate als kokosolie.

Jojobaolie kan helemaal niet doordringen in het haar maar legt wel een klein laagje over het haar waardoor je meer glans krijgt en eventuele beschadigingen niet in elkaar blijven haken (minder klitten dus).

Arganolie kwam ook redelijk uit die test maar nog altijd ver onder kokosolie.

Minerale olie had dezelfde werking als jojoba olie.

Ter informatie: de meeste gekochte haarmaskers en treatments bevatten minerale olie als basis met daarnaast nog de nodige chemicaliën die vooral lekker ruiken maar meestal niet veel doen, en vaak ook de nodige siliconen die voor gezond haar niets nuttigs kunnen doen maar wel schade kunnen aanrichten. Bij beschadigd haar kunnen siliconen wel iets toevoegen doordat zij een laagje om het haar leggen en zo meer schade kunnen voorkomen en voorkomen dat het haar veel vocht verliest. Bij gezond haar heeft datzelfde laagje vooral als effect dat het nodige vocht ook niet in het haar komt. Daarnaast heb je agressieve shampoos nodig om die siliconen er weer uit te wassen.

Als je iets in je haar wilt smeren dat ook daadwerkelijk goed is voor je haar kan je dus beter wel in je keukenkastje kijken en de drogist met zijn dure en onzinnige maskertjes links laten liggen.
  zondag 26 februari 2012 @ 17:02:48 #220
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108422825
Ik heb nu walnootolie in mijn haar. Doet dat nog wat nuttigs?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108425458
Je weet ze wel uit te zoeken Hara.... http://forums.longhaircommunity.com/showthread.php?t=5378

Hoewel, tsja, lees het topic maar (heb alleen de eerste pagina gelezen)
pi_108427667
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:35 schreef EllaN het volgende:

[..]

Wauw! Jouw haren zijn echt prachtig :).

Ik koop de producten in een winkel in de buurt. Het is een winkel met kappersbenodigdheden. En ik spaar bij mijn kapper voor korting op producten haha.
Dankje O+ En dat sparen schiet wel lekker op dan zeker? ;) Ik ga er maar een online bestelling aan wagen :Y
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_108431369
Wie heeft er nog interesse in een lijst met kruiden/oliën en hun toepassing? Ik heb een jaartje geleden alles eens in een excel file gerammeld, inclusief Engelse, Nederlandse en Latijnse benaming. Ik beloof niet dat het 100% klopt en er zitten wat gaten in, maar het meeste komt van LHC en je kunt natuurlijk zelf toevoegen/aanvullen waar nodig. Er staan 105 items in, dus geen lullig lijstje ;)

PM je emailadres maar naar mij.

Ga ik ondertussen een theetje zetten van brandnetel, heermoes en vlierbloesem om door mijn haar te gooien morgenochtend. Brandnetel O+
pi_108431416
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:15 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wie heeft er nog interesse in een lijst met kruiden/oliën en hun toepassing? Ik heb een jaartje geleden alles eens in een excel file gerammeld, inclusief Engelse, Nederlandse en Latijnse benaming. Ik beloof niet dat het 100% klopt en er zitten wat gaten in, maar het meeste komt van LHC en je kunt natuurlijk zelf toevoegen/aanvullen waar nodig. Er staan 105 items in, dus geen lullig lijstje ;)

PM je emailadres maar naar mij.

Ga ik ondertussen een theetje zetten van brandnetel, heermoes en vlierbloesem om door mijn haar te gooien morgenochtend. Brandnetel O+
Oh, dat is wel interessant, ik stuur je een berichtje :)
pi_108431560
Lielie (en Chipszak, sneaky ;)) hebben mail!
pi_108431726
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:19 schreef Evil-Cherry het volgende:
Lielie (en Chipszak, sneaky ;)) hebben mail!
Tnx! Uitgebreide lijst zeg!
pi_108449342
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:15 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wie heeft er nog interesse in een lijst met kruiden/oliën en hun toepassing? Ik heb een jaartje geleden alles eens in een excel file gerammeld, inclusief Engelse, Nederlandse en Latijnse benaming. Ik beloof niet dat het 100% klopt en er zitten wat gaten in, maar het meeste komt van LHC en je kunt natuurlijk zelf toevoegen/aanvullen waar nodig. Er staan 105 items in, dus geen lullig lijstje ;)

PM je emailadres maar naar mij.

Ga ik ondertussen een theetje zetten van brandnetel, heermoes en vlierbloesem om door mijn haar te gooien morgenochtend. Brandnetel O+
Yes please! PM is onderweg.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108451798
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:15 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wie heeft er nog interesse in een lijst met kruiden/oliën en hun toepassing? Ik heb een jaartje geleden alles eens in een excel file gerammeld, inclusief Engelse, Nederlandse en Latijnse benaming. Ik beloof niet dat het 100% klopt en er zitten wat gaten in, maar het meeste komt van LHC en je kunt natuurlijk zelf toevoegen/aanvullen waar nodig. Er staan 105 items in, dus geen lullig lijstje ;)

PM je emailadres maar naar mij.

Ga ik ondertussen een theetje zetten van brandnetel, heermoes en vlierbloesem om door mijn haar te gooien morgenochtend. Brandnetel O+
Graag! Ik stuur je een PM.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_108451933
Ik heb ruzie met mijn PM, dus geef maar een gil als ik óf niet reageer óf je ziet geen email verschijnen.

Er zit ook een recepten tab in *)
pi_108452445
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:36 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Elastiekjes waar je erg strakke paardestaarten mee kan maken.


@ 0:58
Dat meisje krijgt best een leuke facelift volgens mij :')
Ik heb al tijden dat soort elastiekjes liggen, gebruik ze nooit. Moet ik misschien eens doen :).
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_108452464
*gil*

Mijn email is username apedinges gmail punt com.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108452521
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:34 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Dat meisje krijgt best een leuke facelift volgens mij :')
Ik heb al tijden dat soort elastiekjes liggen, gebruik ze nooit. Moet ik misschien eens doen :).
Die ziet er uit alsof ze gewoon echt serieus pijn heeft. :o

Die elastiekjes lijken me wel wat. Waar koop je die?


Edit: Oh duh, dat was de vraag... :') !
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108452549
Ik neem wat ik op beautyblogs lees altijd met een flink vaatje zout (zeker dit blog), maar dit artikel vond ik wel plausibel klinken, het zou wel eens kunnen werken. Ik ben wel benieuwd wat jullie van dit idee vinden:
http://www.misslipgloss.nl/je-haar-andersom-wassen/
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_108452988
Olie krijg je veel beter uit je haar met conditioner dan met shampoo, dat klopt wel. Maar waarom je nou die agressieve shampoo nog zou willen gebruiken nádat je het haar net goed verzorgd én op een milde manier gereinigd hebt is mij een compleet raadsel. Dan strip je al dat goeds er alsnog uit en je vervangt het door... niets. Eigenlijk had je al die mooie fijne oliën en die goede dure conditioner eigenlijk net zo goed direct door de afvoer kunnen gieten.

Echt hoor, die kappers weten soms van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen om producten te verkopen. _O-
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:03:16 #235
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108455603
quote:
11s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:36 schreef MinderMutsig het volgende:
*gil*

Mijn email is username apedinges gmail punt com.
Zit er ook een Hara-waarschuwing bij? :')

Ik wil hem ook graag, E_C. Hara at
fok.nl gaarne O+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:06:08 #236
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108455697
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:43 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik neem wat ik op beautyblogs lees altijd met een flink vaatje zout (zeker dit blog), maar dit artikel vond ik wel plausibel klinken, het zou wel eens kunnen werken. Ik ben wel benieuwd wat jullie van dit idee vinden:
http://www.misslipgloss.nl/je-haar-andersom-wassen/
Het nut ontgaat me.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108462501
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:03 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Zit er ook een Hara-waarschuwing bij? :')
Huh? Had jij mij gemaild dan? :o
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108470565
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:03 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Zit er ook een Hara-waarschuwing bij? :')

Ik wil hem ook graag, E_C. Hara at
fok.nl gaarne O+
Zo, poe, geloof dat ondertussen al 15 mensen hem hebben. Wist niet het zo populair zou zijn :D

De waarschuwingen moet je zelf maar googlen hoor, ik blijf niet voor je bezig :{w *)
pi_108473816
Zo ziet het er bij mij uit... na 10 seconde zit het in model

Ik gebruik Artist(e) Fixation Fixing Gel.

Cool kick shampoo.

Geen idee of het goed zit zo..



[ Bericht 5% gewijzigd door richard_prf op 27-02-2012 19:24:40 ]
pi_108473901
Oh wacht.. ik wist niet dat dit een vrouwen topic was... zal ik de pic maar weer verwijderen?
  maandag 27 februari 2012 @ 19:19:29 #241
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_108473945
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:18 schreef richard_prf het volgende:
Oh wacht.. ik wist niet dat dit een vrouwen topic was... zal ik de pic maar weer verwijderen?
Tis geen vrouwentopic :)
En je haar zit leuk! Precies goed :Y
Heaven is a place on earth with you
pi_108474348
prima haar hoor!
know'm sayin?
×
word? word.
pi_108475674
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:50 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Zo, poe, geloof dat ondertussen al 15 mensen hem hebben. Wist niet het zo populair zou zijn :D

De waarschuwingen moet je zelf maar googlen hoor, ik blijf niet voor je bezig :{w *)
Heel erg bedankt :*.
pi_108476556
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:19 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Tis geen vrouwentopic :)
En je haar zit leuk! Precies goed :Y
Thanks! O+
pi_108477147
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:19 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Tis geen vrouwentopic :)
En je haar zit leuk! Precies goed :Y
Eens. :Y

@E_C: dankje!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108480461
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:06 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Het nut ontgaat me.
Er zijn veel mensen die echt tegenstand tegen shampoo hebben. Maar mijn haar is gewoon te vet om het niet met shampoo te wassen (herstel: ik vind het te vet hiervoor, dus ik zie het niet zitten). Door eerst conditioner te gebruiken zou je je haar nog min of meer kunnen beschermen tegen de invloeden van de shampoo zodat je alleen de positieve kanten ervan mee krijgt.

Tenminste, zoiets kan ik me theoretisch voorstellen. Verder heb ik totaal geen idee waar ik het over heb, daarom stelde ik de vraag ook hier :D
Maar waarschijnlijk gewoon onzin dus :Y
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_108485350
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:16 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Er zijn veel mensen die echt tegenstand tegen shampoo hebben. Maar mijn haar is gewoon te vet om het niet met shampoo te wassen (herstel: ik vind het te vet hiervoor, dus ik zie het niet zitten). Door eerst conditioner te gebruiken zou je je haar nog min of meer kunnen beschermen tegen de invloeden van de shampoo zodat je alleen de positieve kanten ervan mee krijgt.

Tenminste, zoiets kan ik me theoretisch voorstellen. Verder heb ik totaal geen idee waar ik het over heb, daarom stelde ik de vraag ook hier :D
Maar waarschijnlijk gewoon onzin dus :Y
Dan zou ik eerder gaan voor CWC.
Eventueel eerst olie in je haar doen en een tijdje in laten trekken. Conditioner op de haarlengte doen. Hoofdhuid wassen met (verdunde) shampoo. Shampoo en conditioner uitspoelen. Dan weer conditioner over je haar verdelen, in laten trekken en goed uitspoelen.

Dan bescherm je je haar wel tegen de shampoo maar verzorg je het ook nog na het wassen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108506541
Mijn haartjes geverft, ze zijn nu aan het opdrogen. Ben benieuwd hoe het eindresultaat geworden is, als het vooledig gedroogd is. Dit is voor mij de aller eerste keer, dus (nog) geen ervaring hiermee.

Wordt vervolgt. :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:27:34 #249
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_108506659
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:23 schreef Fusionfreak het volgende:
Mijn haartjes geverft, ze zijn nu aan het opdrogen. Ben benieuwd hoe het eindresultaat geworden is, als het vooledig gedroogd is. Dit is voor mij de aller eerste keer, dus (nog) geen ervaring hiermee.

Wordt vervolgt. :)
Helemaal super man
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_108509375
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:27 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Helemaal super man
Het haar is al ver opgedroogd en het ziet er nu al heel mooi uit het eindresultaat. Loreal Casting kleur 634, kastanje kleur met kopergloed, precies zoals ik het verwacht had, en de weinige grijze haren die ik had zijn nu ook gedekt. Zal straks als het helemaal droog is uitborstelen en proberen een foto te plaatsen, anders wordt het morgen.

Wordt vervolgt. :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:12:22 #251
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_108510113
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:49 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Het haar is al ver opgedroogd en het ziet er nu al heel mooi uit het eindresultaat. Loreal Casting kleur 634, kastanje kleur met kopergloed, precies zoals ik het verwacht had, en de weinige grijze haren die ik had zijn nu ook gedekt. Zal straks als het helemaal droog is uitborstelen en proberen een foto te plaatsen, anders wordt het morgen.

Wordt vervolgt. :)
Pics?
Heaven is a place on earth with you
pi_108510487
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:12 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Pics?
Ik ben altijd zo benieuwd naar het satijnen lint wat de heilige haartjes bij elkaar houdt. :@
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:23:18 #253
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_108510516
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:22 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik ben altijd zo benieuwd naar het satijnen lint wat de heilige haartjes bij elkaar houdt. :@
Misschien kan ie daar ook pics van maken? :)
Heaven is a place on earth with you
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:23:21 #254
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108510519
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:16 schreef richard_prf het volgende:
Zo ziet het er bij mij uit... na 10 seconde zit het in model

Ik gebruik Artist(e) Fixation Fixing Gel.

Cool kick shampoo.

Geen idee of het goed zit zo..

[ afbeelding ]
Niets mis mee, go get the ladies.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:24:25 #255
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108510556
quote:
11s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:18 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Huh? Had jij mij gemaild dan? :o
Haha nee, ik quote raar. Ik bedoelde het als grapje bij die lijst zodat ik niet eindig met groen haar of dood of zo.

Dankje E_C :9
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108511630
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:12 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Pics?
Hier dan twee foto's beter kreeg ik ze niet. Het haar is iets donkerder geworden en de grijze haren die aan de zijkanten zaten zijn nu gedekt, en door de bijgevoegde condttioner is het makkelijker uit te borstelen. Verder is er niet veel veranderd, had verwacht dat er veel haren zouden uivallen bij het haarverven, maar het zijn er uiteindelijk iets van 15 stuks geworden. Heb precies de instrukties opgevolgd zoals op de bijsluiter staat, ook de conditioner van het kleine flesje na afloop gebruikt.



  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:01:40 #257
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_108511990
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:53 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Hier dan twee foto's beter kreeg ik ze niet. Het haar is iets donkerder geworden en de grijze haren die aan de zijkanten zaten zijn nu gedekt, en door de bijgevoegde condttioner is het makkelijker uit te borstelen. Verder is er niet veel veranderd, had verwacht dat er veel haren zouden uivallen bij het haarverven, maar het zijn er uiteindelijk iets van 15 stuks geworden. Heb precies de instrukties opgevolgd zoals op de bijsluiter staat, ook de conditioner van het kleine flesje na afloop gebruikt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Verbetering! ^O^
Heaven is a place on earth with you
pi_108512037
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:23 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Niets mis mee, go get the ladies.
Haha Thanks... dat laatste ligt wat lastiger :D maar toch bedankt!
pi_108512121
Cool haar fusionfreak.... het glanst ook mooi.

Ik heb precies dezelfde wereldbol staan :D
pi_108512349
Blij dat het al een verbetering heeft opgeleverd, maar is zit nu meer een roodachtige gloed in, die er eerst niet of weinig inzat. Dan is mijn allereerste haarverf beurt die ik helemaal zelf heb gedaan toch geslaagd. Ik ben tevreden met deze kleur, wilde niet te veel afwijken van mijn eigen haarkleur, alleen mijn huidige haarkleur iets krachtiger naar voren laten komen met iets meer glans.
Dit effect kreeg ik maar niet met die kokos haarmasker, het deed wel iets glanzen met dat kokosvet, maar die troep was nauwelijks uit het haar te wassen en zelfs met zeep niet van mijn handen te krijgen, nou dan leverd een pak hearverf van een A merk toch een beter resultaat.
pi_108512479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:23 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Misschien kan ie daar ook pics van maken? :)
Daar zal ik voor het slapen gaan ook een pic van plaatsen. :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:16:39 #262
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108512572
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:09 schreef Fusionfreak het volgende:
Blij dat het al een verbetering heeft opgeleverd, maar is zit nu meer een roodachtige gloed in, die er eerst niet of weinig inzat. Dan is mijn allereerste haarverf beurt die ik helemaal zelf heb gedaan toch geslaagd. Ik ben tevreden met deze kleur, wilde niet te veel afwijken van mijn eigen haarkleur, alleen mijn huidige haarkleur iets krachtiger naar voren laten komen met iets meer glans.
Dit effect kreeg ik maar niet met die kokos haarmasker, het deed wel iets glanzen met dat kokosvet, maar die troep was nauwelijks uit het haar te wassen en zelfs met zeep niet van mijn handen te krijgen, nou dan leverd een pak hearverf van een A merk toch een beter resultaat.
Natuurlijk krijg je dat niet met één keer. Je haar is jarenlang niet gevoed met je anorexia levensstijl, terwijl je haar die voeding wel hard nodig heeft. Nu je er chemicalen ingooit met het verven moet je je haar helemaal beter gaan beschermen, anders is het over een paar weken weer zonder glans, nog steeds droog en dood.

Maar je neemt dit toch niet van me aan, hè? :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108512734
heb jij nou krullen of pluis ff?
pi_108512795
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef Cassandra87 het volgende:
heb jij nou krullen of pluis ff?
dat lijkt maar zo door de flits...
know'm sayin?
×
word? word.
pi_108512871
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:16 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Natuurlijk krijg je dat niet met één keer. Je haar is jarenlang niet gevoed met je anorexia levensstijl, terwijl je haar die voeding wel hard nodig heeft. Nu je er chemicalen ingooit met het verven moet je je haar helemaal beter gaan beschermen, anders is het over een paar weken weer zonder glans, nog steeds droog en dood.

Maar je neemt dit toch niet van me aan, hè? :')
Waarmee moet ik dan volgens jou dan mijn haar mee ''voeden''?? Toch niet meer gaan eten. Heb nu eindelijk mijn figuur een beetje op peil, nu nog dat haar langer laten groeien dan is het helemaal toppie. :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:26:50 #266
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_108512957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:24 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Waarmee moet ik dan volgens jou dan mijn haar mee ''voeden''?? Toch niet meer gaan eten. Heb nu eindelijk mijn figuur een beetje op peil, nu nog dat haar langer laten groeien dan is het helemaal toppie. :)
Niet alleen je haar heeft voeding nodig, ook je organen. Maar dat zal je waarschijnlijk niet geloven.

Dan moet je maar een haarmasker kopen.
吴 曼 迪
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:28:02 #267
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108512998
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:24 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Waarmee moet ik dan volgens jou dan mijn haar mee ''voeden''?? Toch niet meer gaan eten. Heb nu eindelijk mijn figuur een beetje op peil, nu nog dat haar langer laten groeien dan is het helemaal toppie. :)
Met de olies en masker zoals we al driehonderd keer gezegd hebben hier. Het is basic biologie dat je lijf van alles nodig heeft, zo ook je haar. Jij ontneemt je haar dat, en gooit er chemicalen in dus jouw haar krijgt al veel meer te verduren. Zelfs perfect gezond lang haar heeft die extra voeding nodig.

Maar goed, je moet het zelf maar weten. Als jij lang en uitgedroogd haar' toppie' vindt, prima, dan houd ik er ook over op.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108513034
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:26 schreef megamandy het volgende:

[..]

Niet alleen je haar heeft voeding nodig, ook je organen. Maar dat zal je waarschijnlijk niet geloven.

Dan moet je maar een haarmasker kopen.
Welk haarmasker dan, zolang het maar geen bak en braad product is wil ik wel een echt haarmasker dat voor haren bedoeld is uitproberen en mijn bevindingen hier posten.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:30:36 #269
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108513110
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:28 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Welk haarmasker dan, zolang het maar geen bak en braad product is wil ik wel een echt haarmasker dat voor haren bedoeld is uitproberen en mijn bevindingen hier posten.
Natuurlijke producten beschadigen je haar juist niet en verzorgen alleen |:( ;(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:31:25 #270
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108513137
Ik schei ermee uit als ik TR's krijg wanneer ik tips geef. Succes ermee.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108513160
Die shampoo van yves rocher deed wonderen voor mijn haar! Zelfs als ik mijn haar natuurlijk droog blijft het stijl ipv pluizig, met enorme glans :)
pi_108513192
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:31 schreef Harajuku. het volgende:
Ik schei ermee uit als ik TR's krijg wanneer ik tips geef. Succes ermee.
Sowieso respect dat je er nog serieus mee aan de slag ging. FF heeft gewoon een bord voor zijn kop, op meerdere vlakken, daar doe je niets aan.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_108513263
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:22 schreef alors het volgende:

[..]

dat lijkt maar zo door de flits...
Dat weet ik niet, FF negeert mij :+
Ben in dat geval wel nieuwsgierig naar een foto zonder flits
pi_108513412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:34 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, FF negeert mij :+
Ben in dat geval wel nieuwsgierig naar een foto zonder flits
Zag die reactie staan, maar wist niet dat je mij bedoelde. Ik zal morgen eens een foto maken bij daglicht zonder flitser kijken hoe de haarkleur op de foto er dan uitziet.
pi_108513532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:28 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Welk haarmasker dan, zolang het maar geen bak en braad product is wil ik wel een echt haarmasker dat voor haren bedoeld is uitproberen en mijn bevindingen hier posten.
Wat jij in je haar smeert moet je uiteindelijk lekker zelf weten; je moet je alleen wel even realiseren dat marketing 99% van de cosmetische industrie drijft. Dat erop staat "voor haar" wil niet zeggen dat het voor je haar bestemt is, maar dat men dat zo heeft bedacht voor je. Kijk je naar de ingrediënten, dan zijn die 1-op-1 hetzelfde als bijvoorbeeld een dagcreme die is bedoelt "voor je gezicht" of een bodylotion die bedoelt is "voor je lichaam". Of een shampoo die hetzelfde bevat als Lactacyd...
Dat kokosolie je niet bevalt (mijn haar vind het ook niets), wil niet zeggen alle natuurlijke oplossingen dús kut en ruk zijn en alle dingen in potjes heilig.

Je moet het gebruiken omdat het werkt, niet omdat iemand tegen je zegt dat het werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil-Cherry op 28-02-2012 19:47:42 (typo...) ]
pi_108513553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef Cassandra87 het volgende:
heb jij nou krullen of pluis ff?
Bedoelde je mij soms? Het lijkt wel dat er langzaam een soort lichte slag of iets van een krul in mijn haar komt nu het steeds langer begint te worden, heb het sinds 1998 tot maart 2010 niet meer lang gehad, dus het blijft spannend wat er uit gaat komen over een jaar of wat.

Mijn leeftijd zal binnen enkele jaren ook een rol gaan spelen, kom steeds dichter naar de 50 jaar toe.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:42:45 #277
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_108513593
Word jij nou niet moe van jezelf FF?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_108513716
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:42 schreef Salt_Seafood het volgende:
Word jij nou niet moe van jezelf FF?
Nee hoor, ben buiten mijn schulden om héél tevreden met mijn leven. :)

Aleen dat haar moet nog langer. :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:47:32 #279
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108513860
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:32 schreef alors het volgende:

[..]

Sowieso respect dat je er nog serieus mee aan de slag ging. FF heeft gewoon een bord voor zijn kop, op meerdere vlakken, daar doe je niets aan.
Never again!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108514417
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:28 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Welk haarmasker dan, zolang het maar geen bak en braad product is wil ik wel een echt haarmasker dat voor haren bedoeld is uitproberen en mijn bevindingen hier posten.
8)7

Dit moet je me toch even uitleggen hoor. Je zegt zuinig op je haar te zijn maar wilt geen volledig natuurlijke producten gebruiken waarvan wetenschappelijk bewezen is dat ze goed voor je haar zijn. En aan de andere kant heb je geen problemen met de chemicaliën in haarverf waarvan wetenschappelijk bewezen is dat zij het haar beschadigen.

De logica is ver te zoeken. Wat wil je nu eigenlijk?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_108514652
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:53 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Hier dan twee foto's beter kreeg ik ze niet. Het haar is iets donkerder geworden en de grijze haren die aan de zijkanten zaten zijn nu gedekt, en door de bijgevoegde condttioner is het makkelijker uit te borstelen. Verder is er niet veel veranderd, had verwacht dat er veel haren zouden uivallen bij het haarverven, maar het zijn er uiteindelijk iets van 15 stuks geworden. Heb precies de instrukties opgevolgd zoals op de bijsluiter staat, ook de conditioner van het kleine flesje na afloop gebruikt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Als ik heel eerlijk mag zijn denk ik dat als je het over 4 weken nogmaals dezelfde kleur verft dat je meer effect ziet.
wat ik hier zie is een vlekkerig droog dor kapsel waarvan de onderste helft vlassig is...
dit gedeelte heeft minder kleur opgenomen dan de bovenste helft.
ik denk ook dat er het komende jaar veel stukken haar gaan afbreken als je niet heel snel een stuk van je haar af laat knippen.
je kan beter nu 5/8 cm afknippen dan dat er straks 15cm afbreekt.
dan valt je haar ook meteen mooier.
ik heb tijdens mijn opleiding geleerd om nooit haar nat te borstelen...
maar mijn eigen ervaring is meteen na het wassen kammen/borstelen en dan natuurlijk laten drogen en niet meer aanraken dan..
dan krijg je ook niet zo'n pluizig oppervlakte.

als je echt een voedend masker wil koop dan die hot tubes van gliss kur, geen idee of dit tegen je principes is maar het werkt wel!
(tube enkele minuten in beker warm water zetten bij de douche en daarna tube aanbreken en in je haar smeren)
http://www.drogistdrogist(...)herapy_goed_full.jpg

en deze doet het ook altijd goed bij mij na het verven bijvoorbeeld.
http://www.drogisterijkna(...)r-deep-repair-19.jpg

gebruik je uberhaubt verszorgingsproducten?
pi_108514842
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:41 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Bedoelde je mij soms? Het lijkt wel dat er langzaam een soort lichte slag of iets van een krul in mijn haar komt nu het steeds langer begint te worden, heb het sinds 1998 tot maart 2010 niet meer lang gehad, dus het blijft spannend wat er uit gaat komen over een jaar of wat.

Mijn leeftijd zal binnen enkele jaren ook een rol gaan spelen, kom steeds dichter naar de 50 jaar toe.
Zo van de foto lijkt het op hoe mijn haar wordt als ik niet naar de kapper ga voor een tijd. Ik heb van nature slag/krullen (hoe korter hoe meer krul) maar het heeft de neiging om dood en droog en pluizig te worden, en als mijn haar er uit ziet zoals bij jou op de foto weet ik dat het tijd is voor een knipbeurt :@ Vandaar mijn vraag
pi_108516089
Ik zou maar naar de tips luisteren FusionFreak want eerlijk gezegd vind ik je haar er alles behalve gezond uitzien en dat wordt alleen maar erger naar mate t meer groeit.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_108516138
Om pluis te voorkomen is mijn ervaring dat ik t beter aan de lucht kan laten drogen en dán pas borstelen ipv borstelen als t nat is, ik heb dan ook meer volume.

Grappig die verschillen :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_108516268
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:32 schreef DarkElf het volgende:
Om pluis te voorkomen is mijn ervaring dat ik t beter aan de lucht kan laten drogen en dán pas borstelen ipv borstelen als t nat is, ik heb dan ook meer volume.

Grappig die verschillen :)
Dat heb ik ook inderdaad. :Y
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:38:41 #286
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108516430
Ik borstel het na het douchen nat, en daarna pas weer wanneer ik weer gedoucht heb.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108517645
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:38 schreef Harajuku. het volgende:
Ik borstel het na het douchen nat, en daarna pas weer wanneer ik weer gedoucht heb.
ja zo doe ik het ook :Y
ik borstel het 1x per dag, alleen smorgens direct na het douchen met handdoekdroog haar.
pi_108517823
Nooees 50?! :o
pi_108518055
Ga trouwens een paar dagen naar Berlijn, iemand een idee of daar nog interessante haarproducten in de schappen liggen die we hier niet hebben? CG-friendly..
pi_108540727
Ik borstel het terwijl ik nog conditioner in mijn haar heb zitten. Dan laat ik het aan de lucht drogen. Als ik genoeg heb van mijn krullen dan borstel ik ze uit en heb ik megavolume! Tegen pluis gebruik ik een paar druppels jojoba-olie of olijfolie en wrijf dat over mijn haar, vermindert pluis en geeft het haar meer glans. Helpt ook goed tegen statisch haar :o

Vandaag heb ik voor het eerst gestoeid met lint O+ Vind kapsels met lint echt supermooi, maar 't is wel lastig netjes te krijgen :{


Vandaag ga ik proberen zelf haargel te maken, had laatst wat L'Oreal gel erin gegooid, maar toen werd mijn haar een droge zooi en dat heb ik met de meeste gelproducten -O- Heb op internet recepten gevonden met lijnzaad, het zou erg goed moeten werken voor krullend haar, dus ben benieuwd!

@LieLie: geen idee eigenlijk... Duik gewoon een paar winkels in en kijk wat er allemaal staat aan merken die je nog niet kent ;)
pi_108541025
Tof dat lint, maar dat zou mij echt teveel moeite zijn, haha.
pi_108541125
Het zal vast wel sneller gaan als je het vaker doet, haha :P Ben denk ik zo'n 20 a 30 minuten bezig geweest met dit kapsel, dus het valt heel erg mee O+
pi_108542657
Vanaf welke lengte moet je eigenlijk beginnen met die maskers enz.? Of moet dat bij korter haar eigenlijk ook al?
pi_108542964
Als je veel met je haar doet (stylen, verven, blonderen enz.) en je haar dus beschadigd is of als je haar erg droog is kun je ongeacht je lengte haarmaskers gebruiken om het haar te herstellen en ondersteunen ;)
pi_108545026
En als je haar tot iets over je schouders hebt, hoe vaak moet je dan ongeveer naar de kapper om het te laten groeien? (of verschilt dit te veel per haartype om er iets over te zeggen?)
Ik ga nu namelijk ongeveer 3xper jaar, maar telkens als ik naar de kapper ga is mijn haar net weer lekker gegroeid, en knipt ze het weer tot m'n schouders. Terwijl ik eigenlijk wel eens echt lang haar wil...
pi_108545525
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:53 schreef Molkoholic het volgende:
En als je haar tot iets over je schouders hebt, hoe vaak moet je dan ongeveer naar de kapper om het te laten groeien? (of verschilt dit te veel per haartype om er iets over te zeggen?)
Ik ga nu namelijk ongeveer 3xper jaar, maar telkens als ik naar de kapper ga is mijn haar net weer lekker gegroeid, en knipt ze het weer tot m'n schouders. Terwijl ik eigenlijk wel eens echt lang haar wil...
Hoe vaak je gaat maakt niet zoveel uit, hoeveel je laat knippen wel. Haar groeit gemiddeld 1 cm per maand. Als jouw haar ook op dat gemiddelde zit en jij drie keer per jaar vier cm laat knippen dan groeit het inderdaad niet.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:12:08 #297
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108545660
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:53 schreef Molkoholic het volgende:
En als je haar tot iets over je schouders hebt, hoe vaak moet je dan ongeveer naar de kapper om het te laten groeien? (of verschilt dit te veel per haartype om er iets over te zeggen?)
Ik ga nu namelijk ongeveer 3xper jaar, maar telkens als ik naar de kapper ga is mijn haar net weer lekker gegroeid, en knipt ze het weer tot m'n schouders. Terwijl ik eigenlijk wel eens echt lang haar wil...
Heb je dan allemaal gespleten of dode punten dat ze alles er weer afhaalt? Als je wat lengte hebt kan je gewoon maskers gaan gebruiken. Als je haar prachtig gezond is kan je dat af en toe doen om het zo te houden, als het niet zo mooi meer is kan je het iets vaker doen.

En ja Muts, ik weet dat haar sowieso dood is maar met dode punten snappen we allemaal wat we bedoelen :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108545687
quote:
7s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:07 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Hoe vaak je gaat maakt niet zoveel uit, hoeveel je laat knippen wel. Haar groeit gemiddeld 1 cm per maand. Als jouw haar ook op dat gemiddelde zit en jij drie keer per jaar vier cm laat knippen dan groeit het inderdaad niet.
Maar als ik na 4 maanden al weer 4 cm dunne/dode puntjes heb, moet ik het wel zoveel laten knippen toch?
Ik wil ook lang haar :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:14:02 #299
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108545718
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:12 schreef Molkoholic het volgende:

[..]

Maar als ik na 4 maanden al weer 4 cm dunne/dode puntjes heb, moet ik het wel zoveel laten knippen toch?
Ik wil ook lang haar :P
Als dat het geval is zou ik rap wat olie in je haar gaan smeren :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108545723
quote:
7s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:12 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Heb je dan allemaal gespleten of dode punten dat ze alles er weer afhaalt? Als je wat lengte hebt kan je gewoon maskers gaan gebruiken. Als je haar prachtig gezond is kan je dat af en toe doen om het zo te houden, als het niet zo mooi meer is kan je het iets vaker doen.

En ja Muts, ik weet dat haar sowieso dood is maar met dode punten snappen we allemaal wat we bedoelen :+
Ja, m'n haar is dan weer heel dun aan de onderkant.
Ik zal eens wat gaan experimenteren met maskertjes dan :) Hoop dat dat helpt
pi_108545746
quote:
10s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:14 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Als dat het geval is zou ik rap wat olie in je haar gaan smeren :D
Haha, zal ik doen, gewone olie die je ook in de keuken gebruikt, kan dat ook? (las dat een paar pagina's terug, maar weet niet of ik het goed heb begrepen)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')