abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2012 @ 10:46:34 #1
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_108142150
Prins Friso in levensgevaar na ski-ongeluk
Laatste update: 17 februari 2012 18:51 info

LECH - Prins Johan Friso is vrijdag tijdens het skiën bedolven onder een lawine. Hij verkeert in levensgevaar, heeft de Rijksvoorlichtingsdienst (RvD) laten weten.

Prins Friso in levensgevaar na ski-ongeluk Fotoserie Video
De 43-jarige is na het ongeval gereanimeerd en naar het Landeskrankenhaus in Innsbruck gebracht.
De Oostenrijkse krant OE24 schrijft op zijn website dat er sprake zou zijn van een schedelbasisfractuur. De RvD meldt dat artsen pas over enkele dagen een prognose kunnen stellen van de toestand van de prins.
Een woordvoerder van het ziekenhuis bevestigt aan NU.nl de melding van de RvD dat Friso "stabiel maar niet buiten levensgevaar" is. Verder laat de zegsman eveneens niets los over de exacte toestand van de prins.
Koningin Beatrix en echtgenote Mabel zijn in het ziekenhuis aanwezig. Friso's broers kroonprins Willem-Alexander en prins Constantijn vliegen vrijdagavond naar Oostenrijk. Alle publieke toegangen van het hospitaal zijn dicht.

'Zelf veroorzaakt'
Prins Johan Friso en zijn groep skiërs hebben de lawine ''met grote waarschijnlijkheid'' zelf veroorzaakt. Dat heeft de burgemeester van Lech, Ludwig Muxel, gezegd tegen de Oostenrijkse publieke omroep ÖRF.
Volgens een vriend die met prins Friso aan het skiën was, zou de prins vrijdagmiddag bij het skiën geen veiligheidssysteem hebben gedragen. Dat meldt het NOS Journaal. De vriend had dit wel bij zich, waardoor hij alarm kon slaan door het systeem in zijn rugzak te activeren.
De burgemeester van Lech laat aan NU.nl weten dat de bewuste lawine rond 12.15 uur is ontstaan bij Litzen-Zugertobel. De prins werd dankzij een zogenoemde lawinepieper snel gevonden en is binnen 20 minuten per helikopter naar het ziekenhuis gebracht.

Buiten piste
Het ongeluk vond plaats in zogenaamd vrij skigebied, buiten de piste. In Lech was vrijdag een waarschuwing voor lawines van kracht, van het niveau 4 ('groot') op een schaal van 5.
Er is een ''dringend'' advies gegeven de skipistes niet te verlaten, omdat anders lawines kunnen worden veroorzaakt. De waarschuwing was afgegeven door de deelstaat Tirol, die repte over een ''hachelijke'' situatie, aldus de Oostenrijkse krant Kurier op haar website.
Volgens de Nederlandse berg- en skigids Edward Bekker is het niet ongebruikelijk dat groepen zonder gids bij dit lawineniveau vertrekken. "Je hoort wel vaker berichten over dat soort ondernemingen. Toch nemen ook mensen met veel ervaring een gids mee."
De prins was met enkele anderen aan het skiën, zij zijn geen leden van de koninklijke familie en bleven ongedeerd.
Het gebied waar het ongeluk is gebeurd:

Lawines
In de afgelopen dagen heeft het zwaar gesneeuwd in de Oostenrijkse Alpen. Daardoor groeit het gevaar van lawines.
In de afgelopen twee dagen viel volgens een woordvoerder van de ANWB 60 tot 70 centimeter sneeuw in het gebied waar de koninklijke familie op vakantie is. Dat pak kwam bovenop de sneeuw die al eerder viel.
Meestal kost het twee dagen om de enige toegangsweg tot Lech weer veilig en begaanbaar te maken. ''Vrijdag is er geen sneeuw gevallen en ook zaterdag wordt geen sneeuw verwacht'', zei hij. ''Zondag gaat het weer sneeuwen.''
Lech is onder Nederlanders een populair skioord. Wintersporters die deze voorjaarsvakantie naar de Alpen afreizen, werd eerder deze week al aangeraden rekening te houden met sneeuw en gladde wegen.

Bron: Nu.nl

Om meer nieuws te vinden:
http://www.google.nl/sear(...)3d9&biw=1280&bih=907

Liveblog RTL 17-02

Liveblog NOS 18-02

Liveblog NOS 19-02
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zondag 19 februari 2012 @ 10:49:35 #2
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_108142211
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:31 schreef KritischeMassa het volgende:
Laatste onbevestigde roddel hij heeft een drain in zijn hoofd...
quote:
10:40 uur Terwijl Mabel, Beatrix en Laurentien vanmorgen op bezoek gaan bij prins Friso in het ziekenhuis in Innsbruck, gaan de andere leden van de koninklijke familie skiën. De prinsen Willem-Alexander en Constantijn en prinses Máxima namen hun kinderen en de twee dochtertjes van prinses Mabel en prins Friso mee naar de skipiste in Lech.
Ik vraag me af hoeveel plezier je nog kan hebben aan het skieën.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_108142260
quote:
10:40 uur Terwijl Mabel, Beatrix en Laurentien vanmorgen op bezoek gaan bij prins Friso in het ziekenhuis in Innsbruck, gaan de andere leden van de koninklijke familie skiën.
:').

Dat ze er nog zin in hebben.
  zondag 19 februari 2012 @ 10:56:31 #4
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_108142322
quote:
9s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:52 schreef Specularium het volgende:

[..]
Dat ze er nog zin in hebben.
Precies, dat was ook mijn gedachte. Dat ze de kids op skiles doen is nog wat, omdat die de ernst van de situatie misschien niet kunnen vatten, en zij onmogelijk dagenlang binnen kunnen blijven.

Maar om zelf nog op de latten te gaan staan....
How can I make this topic about me?
pi_108142338
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:49 schreef jcdragon het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag me af hoeveel plezier je nog kan hebben aan het skieën.
Misschien om die kinderen wat te doen te geven, blijven simpen op je hotelkamer is ook zo depri...
  Miss 200.000.000! zondag 19 februari 2012 @ 10:57:22 #6
367000 roos94
pi_108142342
Zelf nog gaan skieën? Wtf.
pi_108142370
Ik kan dat best begrijpen dat ze nog even gaan skiën. Wij denken er misschien 10 minuten per dag aan, de familie zit er 24 uur per dag bovenop. Even het hoofd leegmaken, omdat je toch niks anders kunt doen op dit moment dan afwachten, kan ook wel goed zijn....

Beetje kortzichtige reacties hier.
pi_108142371
Afleiding? Ook al zullen ze weinig plezier hebben aan het skiën, er is verder ook weinig om te doen voor hun en de kinderen.
pi_108142388
't Is krokusvakantie, de kinderen hadden zich erop verheugd en het beste is om zo gewoon mogelijk door te gaan.
pi_108142401
Die kinderen begrijpen er niets van natuurlijk
pi_108142410
Waarschijnlijk is het voor de volwassenen ook belangrijk om gewoon door te gaan met skiën om geen ski-vrees te ontwikkelen.
pi_108142440
nou ik vind het wel bizar om gewoon te gaan skieen, beetje ongevoelig.

Die kinderen zijn toch niet gek.
pi_108142458
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:02 schreef macca728 het volgende:
nou ik vind het wel bizar om gewoon te gaan skieen, beetje ongevoelig.

Die kinderen zijn toch niet gek.
Wat moet je dan? 18 uur per dag gaan janken naast zijn bed? :')
  zondag 19 februari 2012 @ 11:04:00 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_108142470
komt er nog een inzamelingsactie ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_108142473
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:03 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wat anders. Je oom is bijna dood door een lawine en dan ga je lekker skieen.
pi_108142488
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Altijd die mensen die menen anderen te moeten veroordelen... stelletje zure figuren :X
pi_108142489
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:03 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Maar jij gaat gewoon zwemmen als je oom net is verdonken in het meer, want er is toch niets anders te doen ?
pi_108142494
Wel apart dat WA nog niet op bezoek is geweest bij zijn broer.
Zelfs als er maar een beperkt aantal mensen per bezoek moment er bij mogen (heel logisch) zou WA toch prio hebben op Laurentien?
pi_108142495
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:01 schreef Teslynd het volgende:
Waarschijnlijk is het voor de volwassenen ook belangrijk om gewoon door te gaan met skiën om geen ski-vrees te ontwikkelen.
Daar kan het inderdaad mee te maken hebben, als je bijvoorbeeld een aanrijding met de auto hebt gehad, wordt toch ook geadviseerd om zo snel mogelijk weer achter het stuur te kruipen en zelf te rijden om geen angst te ontwikkelen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_108142501
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:05 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Altijd die mensen die menen anderen te moeten veroordelen... stelletje zure figuren :X
Ja erg he een andere mening.
  zondag 19 februari 2012 @ 11:05:46 #21
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108142507
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:59 schreef Saekerhett het volgende:
Ik kan dat best begrijpen dat ze nog even gaan skiën. Wij denken er misschien 10 minuten per dag aan, de familie zit er 24 uur per dag bovenop. Even het hoofd leegmaken, omdat je toch niks anders kunt doen op dit moment dan afwachten, kan ook wel goed zijn....

Beetje kortzichtige reacties hier.
Niet overdrijven, valt best mee.

Ik vind het eigenlijk best logisch, je wil toch ook niet de hele dag op je kamer gaan zitten. Toch?
  zondag 19 februari 2012 @ 11:05:51 #22
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_108142512
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

:')!!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_108142514
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja erg he een andere mening.
Ik vind het niet erg dat je een andere mening hebt, ik lach er alleen om.
pi_108142516
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:05 schreef computergirl het volgende:
Wel apart dat WA nog niet op bezoek is geweest bij zijn broer.
Zelfs als er maar een beperkt aantal mensen per bezoek moment er bij mogen (heel logisch) zou WA toch prio hebben op Laurentien?
Dat vond ik ook wel een beetje apart..
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_108142522
Ze zullen wel weinig plezier hebben op de piste, de gedachten zijn toch bij broer/vader/oom. Maar ja, dagenlang kniezen in de hotelkamer is ook niet best, zeker niet voor de kinderen van Friso en Mabel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')