Voorstanders zijn meestal ook vrij realistisch en weten dat een president zeker zoveel kost voor zijn gehele entourage als een koningshuis. En dat komt ook van de belastingcentjes van zijn 'onderdanen'.quote:Op zondag 19 februari 2012 01:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat de kosten betreft: Tegenstanders beginnen daar altijd over en voorstanders zeggen dan dat de koningin ook veel geld binnenbrengt omdat er tijdens elk staatsbezoek een hele zooi zakenmensen meegaan om in die landen deals te sluiten.
Helemaal met je eensquote:Op zondag 19 februari 2012 02:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Voorstanders zijn meestal ook vrij realistisch en weten dat een president zeker zoveel kost voor zijn gehele entourage als een koningshuis. En dat komt ook van de belastingcentjes van zijn 'onderdanen'.
Qua kostenplaatje is er nauwelijks verschil. Een president zit er maar een paar jaar , en gaat dan lekker op staatskosten met pensioen, terwijl een koning(in) vaak jaren en jaren het ambt bekleedt. In de jaren dat Trix nu op de troon zit hadden we al minstens 6 presidenten gehad, die smakken met geld kosten, ook na hun 'tijd'.
Ik ben er trots op dat nederland een monarchie is en ik zou niets anders willen. Briljant dat er iemand voor ons is die symbool staat voor ons land! Iemand die vol energie, gedreven en zeer kundig op gelijke hoogte staat met ieder ander staatshoofd van een land. Een president komt en gaat, onze koningin is nazaat van een rijke en intrigerende geschiedenis in ons landje!
Dank je! En dan is het ook nog eens zo dat ik al 7 jaar in een republiek woon, en nog voor geen goud terug naar egoistisch en immoreel Nederland wil, maar ik ben dus wel trots op ons koningshuis.quote:
Haha, ik ben ook dat met je eens en ik zit momenteel ook in een republiekquote:Op zondag 19 februari 2012 02:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dank je! En dan is het ook nog eens zo dat ik al 7 jaar in een republiek woon, en nog voor geen goud terug naar egoistisch en immoreel Nederland wil, maar ik ben dus wel trots op ons koningshuis.
Joh, er zijn wel meer gekke sprookjes waar we ondanks onze intelligentie nog altijd in geloven. Landsgrenzen bijvoorbeeld, of oprechte politici.quote:Op zondag 19 februari 2012 02:10 schreef Rica het volgende:
Erfopvolging? Adellijke titels? Serieus? In de 21ste eeuw??
Hoeveel geld denk je dat er jaarlijks uit enkel de aandelen Shell komt?quote:Op zondag 19 februari 2012 02:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Voorstanders zijn meestal ook vrij realistisch en weten dat een president zeker zoveel kost voor zijn gehele entourage als een koningshuis. En dat komt ook van de belastingcentjes van zijn 'onderdanen'.
Qua kostenplaatje is er nauwelijks verschil.
Waar woon jij dan?quote:Op zondag 19 februari 2012 02:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dank je! En dan is het ook nog eens zo dat ik al 7 jaar in een republiek woon, en nog voor geen goud terug naar egoistisch en immoreel Nederland wil, maar ik ben dus wel trots op ons koningshuis.
Ach, je bent jaloers omdat de koninklijke familie gunstig heeft belegd? Sja, je hebt winnaars, en (jaloerse) sukkels ....quote:Op zondag 19 februari 2012 02:12 schreef Mercer het volgende:
[..]
Hoeveel geld denk je dat er jaarlijks uit enkel de aandelen Shell komt?
Offtopic!!quote:
Aandelen is idd een gok, het kan vriezen en het kan dooien.quote:Op zondag 19 februari 2012 02:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ach, je bent jaloers omdat de koninklijke familie gunstig heeft belegd? Sja, je hebt winnaars, en (jaloerse) sukkels ....
Hey ik heb een uitkering, dus ik leef ook van belastingcenten!quote:Op zondag 19 februari 2012 02:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Offtopic!!
Maar ik maak gebruik van JOUW belastingcenten![]()
Mooie verdediging. Net ben je het er nog helemaal mee eens nu is het een gek sprookje.quote:Op zondag 19 februari 2012 02:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Joh, er zijn wel meer gekke sprookjes waar we ondanks onze intelligentie nog altijd in geloven. Landsgrenzen bijvoorbeeld, of oprechte politici.
Los van de financiële kant van het verhaal zit er ook nog een behoorlijke diplomatieke winst bij een staatshoofd dat er decennia zit. Die hoeven niet na elke verkiezing banden te bouwen met andere staatshoofden.quote:Op zondag 19 februari 2012 02:04 schreef ElizabethR het volgende:
Qua kostenplaatje is er nauwelijks verschil. Een president zit er maar een paar jaar , en gaat dan lekker op staatskosten met pensioen, terwijl een koning(in) vaak jaren en jaren het ambt bekleedt. In de jaren dat Trix nu op de troon zit hadden we al minstens 6 presidenten gehad, die smakken met geld kosten, ook na hun 'tijd'.
I agree!quote:Op zondag 19 februari 2012 02:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Los van de financiële kant van het verhaal zit er ook nog een behoorlijke diplomatieke winst bij een staatshoofd dat er decennia zit. Die hoeven niet na elke verkiezing banden te bouwen met andere staatshoofden.
Denk ik ook, ja. Maar is dat ergquote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, en als haar man vervolgens in een interview met BNR nieuwsradio zegt dat ze het bewust gelekt hebben om mythevorming te voorkomen, dan vermoed ik eigenlijk dat ze het artikel dat vanmorgen op de voorpagina van het NRC stond niet helemaal alleen geschreven heeft, maar dat haar man een dikke vinger in de inktpot had.
say what!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 19 februari 2012 01:46 schreef LWD-Godius het volgende:
Friso ging met zijn vriendje skiën? Waarom dat geheimzinnig homo-gedoe.... zucht. Dit krijg je ervan.
Mooi onderbouwd antwoordquote:Op zondag 19 februari 2012 02:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ach, je bent jaloers omdat de koninklijke familie gunstig heeft belegd? Sja, je hebt winnaars, en (jaloerse) sukkels ....
De stelling sloeg al nergens op, en was vergelijkbaar met die vrouw die de postcodeloterij aanklaagde omdat haar straat de miljoenen straatprijs had, en zij geen lot gekocht hadquote:
Stelling? Ik stelde een vraag.quote:Op zondag 19 februari 2012 02:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
De stelling sloeg al nergens op
Natuurlijk is het gek dat je een titel erft van je ouders. Dat ontken ik niet. Maar wat ik zeg is dat er meer gekke dingen zijn in de samenleving. Ondanks het feit dat dit erfrecht vreemd is, blijf ik het koningshuis steunen vanwege de voordelen.quote:Op zondag 19 februari 2012 02:18 schreef Rica het volgende:
[..]
Mooie verdediging. Net ben je het er nog helemaal mee eens nu is het een gek sprookje.
Nou ja, totdat het ziekenhuis ook zo nodig een verklaring af moest geven.quote:Op zondag 19 februari 2012 02:21 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Het stuk in NRC is niet hijgerig of boulevard-achtig, het is puur informatief en duidelijk. We weten nu hoe het ervoor staat met Friso.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |