http://www.bnr.nl/topic/p(...)dpunt-pvv-afschaffenquote:Europarlementariërs van de christendemocratische Europese Volkspartij roepen premier Rutte op om in Straatsburg verantwoording te komen afleggen over het Polen-meldpunt van de PVV.
"Het Europees Parlement wil weten hoe Nederland aankijkt tegen de positie van Poolse maar ook Roemeense en Bulgaarse werknemers in Nederland", zegt CDA-Europarlementariër Wim van de Camp op BNR.
Opheldering
Van de Camp: "Er is een paar keer aan de premier gevraagd wat hij vindt van die website. Maar als premier van Nederland vindt hij daar niets van. Dat leidt hier opnieuw tot irritatie. Het Europees Parlement heeft met premier Orbán van Hongarije gesproken en gisteren met premier Monti van Italië. Het Europees Parlement wil bij dit soort zaken hoe Nederland aankijkt tegen de positie van Poolse, Roemeense en Bulgaarse werknemers in Nederland."
Het Europees Parlement wil weten waarom de website in het leven is geroepen en wat Rutte er zelf van vindt. Van de Camp: "Maar ook of hij bereid is om de website stop te zetten".
Geen stigmatiserende website nodig
Van de Camp benadrukt dat het aan het Openbaar Ministerie en de recherche is om de problemen met Oost-Europese werknemers in Nederland op te lossen.
"Iedereen kent de problemen van drankoverlast, illegale bewoning en eventueel misbruik van uitkeringen. Zij kunnen die zaken op een nette manier aanpakken en oplossen. Daarvoor heb je niet een stigmatiserende website nodig", aldus Van de Camp.
Het Europees Parlement debatteert op 13 maart over de kwestie.
Ja vind ik ook. Wat zou hij er eigenlijk diep in zijn hartje van vinden? Ik vermoed dat hij het meldpunt een mooi initiatief vindt, eentje die de VVD anno 2012 ook zelf had kunnen bedenken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:15 schreef MaGNeT het volgende:
Rutte moet zeggen wat hij er van vindt.
Als hij zegt dat hij er geen mening over heeft, is het een slapjanus.
'Wij' hebben niet voor open grenzen gekozen. Dat hebben sommige klootzak politici gedaan in onze naam. Eveneens dat kloten met de EU en Euro (met referendum zelfs).quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:16 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik vind dat Rutte daarin gewoon moeten verantwoordelijk afleggen. omdat hij Nederlanders tegenwoordig, niet gekke-PVV.
Zolang hij niets doet, beschouw andere dat PVV juist wel een regeringslid en tegenwoordig boel daar bij.
Terwijl dat zo absoluut niet zo kan, want wij hebben voor de open grens en handel gekozen. Daar moeten wij ook aan houden.
Nee maar dat is wel heel formeel gedacht. Je kunt ook stellen dat gezien de ophef of de extreme aard van het meldpunt of de mogelijke economische verliezen etc. het wel een zinvol gebaar zou zijn om wel te gaan en daar wel afstand nemen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:18 schreef Monidique het volgende:
Rutte moet niet gaan, niet als premier. Dit betreft niet "Nederlanders" of de Nederlandse regering of staat, dit is gewoon een initiatief van een groep radicale clowns.
Beetje offtopic maar land van herkomst is vaak gewoon Nederland.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:21 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Als het aan mij lag waren alle criminele allochtonen vandaag nog teruggezet op een enkeltje land van herkomst.
Dus dat is de maatstaf voor laakbaar gedrag? Het wetboek van strafrecht?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:23 schreef mlg het volgende:
Rutte moet helemaal niks. Hij is niet verantwoordelijk voor de acties van zijn gedoogpartner, die bovendien niks strafrechtelijk fout doet.
PVV spreekt gewoon zijn mening uit. Als dat je niet bevalt, gaan we weer namen noemen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:18 schreef Monidique het volgende:
Rutte moet niet gaan, niet als premier. Dit betreft niet "Nederlanders" of de Nederlandse regering of staat, dit is gewoon een initiatief van een groep radicale clowns. Hij zou wel het fatsoen moet hebben om dit zoveelste xenofobe, quasi-fascistische initiatief van de extreem-rechtse politieke beweging PVV te veroordelen. Maar lef en Rutte, die combinatie heb ik niet vaak gezien.
Er zijn helemaal geen economische verliezen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:22 schreef DRidder het volgende:
[..]
Nee maar dat is wel heel formeel gedacht. Je kunt ook stellen dat gezien de ophef of de extreme aard van het meldpunt of de mogelijke economische verliezen etc. het wel een zinvol gebaar zou zijn om wel te gaan en daar wel afstand nemen.
Boehoe,quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:24 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
PVV spreekt gewoon zijn mening uit. Als dat je niet bevalt, gaan we weer namen noemen.
Ik betwijfel het. En niks offtopic, hij had het over open grenzen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:23 schreef DRidder het volgende:
[..]
Beetje offtopic maar land van herkomst is vaak gewoon Nederland.
Ja, heb jij soms een betere? Kunnen we ook religie gaan hanteren soms.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:24 schreef DRidder het volgende:
[..]
Dus dat is de maatstaf voor laakbaar gedrag? Het wetboek van strafrecht?
Welk gedrag van Rutte is precies laakbaar?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:24 schreef DRidder het volgende:
[..]
Dus dat is de maatstaf voor laakbaar gedrag? Het wetboek van strafrecht?
Niet van Rutte, van zijn gedoger. Het gaat inderdaad om een partij-initiatief maar heeft wel nationale en internationale consequenties. Voor mij reden genoeg om onze 'Premier van iedereen' naar voren te schuivenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:35 schreef mlg het volgende:
[..]
Welk gedrag van Rutte is precies laakbaar?
Gaan we jouw ook op het matje roepen als één van je linkse vriendjes hier een rare uitspraak doet? En geloof me, dat doen ze.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:38 schreef DRidder het volgende:
[..]
Niet van Rutte, van zijn gedoger. Het gaat inderdaad om een partij-initiatief maar heeft wel nationale en internationale consequenties. Voor mij reden genoeg om onze 'Premier van iedereen' naar voren te schuiven
Dus Rutte is verantwoordrlijk voor de standpunten van alle partijen in het land? Leukt me een onmogelijke ambt, dat Premier zijnquote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:38 schreef DRidder het volgende:
[..]
Niet van Rutte, van zijn gedoger. Het gaat inderdaad om een partij-initiatief maar heeft wel nationale en internationale consequenties. Voor mij reden genoeg om onze 'Premier van iedereen' naar voren te schuiven
Fok! wordt inderdaad wel eens op het matje geroepen om wat er gezegd en geplaatst wordt, ja. Fok! is natuurlijk een betere vergelijking, DRidder is immers gelijk aan de rest, theoretisch, waar minister-presidentje Mark zogenaamd regeringsleider is, van een regering waar in de praktijk de half-bruine club van Wilders deel van uitmaakt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:40 schreef mlg het volgende:
[..]
Gaan we jouw ook op het matje roepen als één van je linkse vriendjes hier een rare uitspraak doet? En geloof me, dat doen ze.
De PVV is een gedoogpartner. Ze konden ook gewoon in het kabinet, maar daar is bewust niet voor gekozen omdat zowel VVD als CDA zich distantiëren van bepaalde uitspraken, zoals deze. Als Rutte zich nu moet verantwoorden, dan mag jij mij het nut van een gedoogconstructie uitleggen. Of wil je dat nu versoberen?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Fok! wordt inderdaad wel eens op het matje geroepen om wat er gezegd en geplaatst wordt, ja. Fok! is natuurlijk een betere vergelijking, DRidder is immers gelijk aan de rest, theoretisch, waar minister-presidentje Mark zogenaamd regeringsleider is, van een regering waar in de praktijk de half-bruine club van Wilders deel van uitmaakt.
Rutte heeft bij zijn aantreden in 2010 beloofd dat hij de PVV zou aanspreken als dat nodig is. Dit discriminerende meldpunt is een prima reden om de PVV aan te spreken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:15 schreef MaGNeT het volgende:
Rutte moet zeggen wat hij er van vindt.
Als hij zegt dat hij er geen mening over heeft, is het een slapjanus.
Het nut van de gedoogconstructie, waar ik overigens een voorstander van ben, is om wanneer het loont laf te zijn, Mark Rutte laf kan zijn. Daarnaast kunnen die rechts-extremistische kleutertjes geen capabele bestuurders vinden, één LPF is genoeg. Maar dat zou je ook niet zeggen als je de huidige incompetente druiloren in het kabinet ziet.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:47 schreef mlg het volgende:
[..]
De PVV is een gedoogpartner. Ze konden ook gewoon in het kabinet, maar daar is bewust niet voor gekozen omdat zowel VVD als CDA zich distantiëren van bepaalde uitspraken, zoals deze. Als Rutte zich nu moet verantwoorden, dan mag jij mij het nut van een gedoogconstructie uitleggen. Of wil je dat nu versoberen?
Ik ga ervan uit dat je nu op de persoonlijke toer gaat omdat je "argumenten" weinig indrukwekkend blijken te zijn, je begrijpt dat ik verder op dergelijke kansloze opmerkingen niet inga.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:47 schreef mlg het volgende:
Je wil gewoon koppen zien rollen bij andere partijen, omdat je beseft dat die stomme linkse praatjes de PVV niet kapotmaken. Er zit een heel logisch en verklaarbaar patroon in je gedrag.
CDA heeft zich al "gedistantieerd", waar blijft de VVD?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:47 schreef mlg het volgende:
[..]
De PVV is een gedoogpartner. Ze konden ook gewoon in het kabinet, maar daar is bewust niet voor gekozen omdat zowel VVD als CDA zich distantiëren van bepaalde uitspraken, zoals deze.
Achter de rug van de PVV ga je ook op persoonlijke toer. Je noemt ze kleurtjes en weet ik veel wat, dus stel je niet zo aan.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je nu op de persoonlijke toer gaat omdat je "argumenten" weinig indrukwekkend blijkten te zijn, je begrijpt dat ik verder op dergelijke kansloze opmerkingen niet inga.
Maar het discrimineert toch niet? Anders moeten we het concept van 'nationaliteit' afschaffen. En alle paspoorten vernietigen en het idee van universele burger invoeren.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:49 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Rutte heeft bij zijn aantreden in 2010 beloofd dat hij de PVV zou aanspreken als dat nodig is. Dit discriminerende meldpunt is een prima reden om de PVV aan te spreken.
Ook mag van de premier van alle Nederlanders gewoon een standpunt worden verwacht in zo'n kwestie. Dat Rutte dat nalaat, is niet omdat hij een slapjanus is, maar is uit politieke overwegingen. Gedoogconstructie, zware onderhandelingen over extra bezuinigingen voor de deur...
Dat het Europees Parlement hem nu ter verantwoording roept, vind ik terecht. Rutte moet de consequenties van zijn keuzes maar dragen.
Balkenende was weer het andere uiterste. Daar waar Rutte doet of zijn neus bloedt, schreeuwde Balkenende moord en brand toen Wilders zijn film Fitna aankondigde. Hij maakte - bewust of onbewust - slapende honden wakker, door ophef te maken. Om niks, zo bleek achteraf.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:45 schreef DRidder het volgende:
Respectabele houding van het CDA. Balkenende had het echt anders aangepakt, daar ben ik van overtuigd. Wie mist Balkie ook?![]()
Die hele gedoogconstructie is gewoon een moeilijk woord erbij om net te doen alsof Wilders er niet bij hoort, zodat er geen verantwoordelijkheid gedragen hoeft te worden. En toch overlegt hij wel met het kabinet, doet hij uitspraken namens onze land en heeft hij direct invloed op nationaal beleid?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:47 schreef mlg het volgende:
[..]
De PVV is een gedoogpartner. Ze konden ook gewoon in het kabinet, maar daar is bewust niet voor gekozen omdat zowel VVD als CDA zich distantiëren van bepaalde uitspraken, zoals deze. Als Rutte zich nu moet verantwoorden, dan mag jij mij het nut van een gedoogconstructie uitleggen. Of wil je dat nu versoberen?
Je wil gewoon koppen zien rollen bij andere partijen, omdat je beseft dat die stomme linkse praatjes de PVV niet kapotmaken. Er zit een heel logisch en verklaarbaar patroon in je gedrag.
Het discrimineert wel, omdat mensen specifiek worden uitgenodigd om overlast van migranten uit bepaalde landen te melden. Ten eerste kun je overlast gewoon bij de politie melden. Ten tweede is opzet van dat PVV-meldpunt stigmatiserend, met z'n aanvinkvakjes voor dronkenschap, etc. Ten derde zijn er net zo goed asociale Nederlanders en evengoed zijn er genoeg Polen en Oost-Europeanen die zich netjes gedragen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 16:57 schreef dikkebroekzak het volgende:
Maar het discrimineert toch niet? Anders moeten we het concept van 'nationaliteit' afschaffen. En alle paspoorten vernietigen en het idee van universele burger invoeren.
Dat is dan ook het hele probleem: je kunt het alleen maar melden, verder doet de politie er niets aan.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:02 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ten eerste kun je overlast gewoon bij de politie melden.
Niet bepaald. Bij Rutte kun je dit gestuntel nog afdoen als onervarenheid. Dat geldt ook voor zo'n incident als de reactie op Wilders' woorden: "Doe zélf normaal man".quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:01 schreef DRidder het volgende:
Balkenende, een groots leider(vergeleken bij Rutte).
Dat moet de politie worden aangepakt. Dit meldpunt zal wat dat betreft geen enkele waarde hebbenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:06 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dat is dan ook het hele probleem: je kunt het alleen maar melden, verder doet de politie er niets aan.
Daar ligt de fout in, niet de meld-punt, niet de oost-europeanen of andere volk.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:06 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dat is dan ook het hele probleem: je kunt het alleen maar melden, verder doet de politie er niets aan.
Kleine Jobje en kereltje Pechtold kunnen ook gewoon overleggen met het kabinet hoor. Maar ze zetten liever boze gezichten op. Ze zijn gewoon eerlijk aan het verliezen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:02 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Die hele gedoogconstructie is gewoon een moeilijk woord erbij om net te doen alsof Wilders er niet bij hoort, zodat er geen verantwoordelijkheid gedragen hoeft te worden. En toch overlegt hij wel met het kabinet, doet hij uitspraken namens onze land en heeft hij direct invloed op nationaal beleid?
Het is schandalig dat er bij VVD en CDA gedacht wordt er zo makkelijk mee weg te komen door maar te zeggen dat Wilders er eigenlijk niet bij hoort.
Maar nationaliteit is wel degelijk een legaal onderscheidingspunt onder de wet. We gaan toch niet alle landen gelijk behandelen?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:02 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Het discrimineert wel, omdat mensen specifiek worden uitgenodigd om overlast van migranten uit bepaalde landen te melden. Ten eerste kun je overlast gewoon bij de politie melden. Ten tweede is opzet van dat PVV-meldpunt stigmatiserend, met z'n aanvinkvakjes voor dronkenschap, etc. Ten derde zijn er net zo goed asociale Nederlanders en evengoed zijn er genoeg Polen en Oost-Europeanen die zich netjes gedragen.
Daar is dit meldpunt gewoon een gevolg van.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:06 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dat laatste punt van je slaat kant noch wal.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:02 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Het discrimineert wel, omdat mensen specifiek worden uitgenodigd om overlast van migranten uit bepaalde landen te melden. Ten eerste kun je overlast gewoon bij de politie melden. Ten tweede is opzet van dat PVV-meldpunt stigmatiserend, met z'n aanvinkvakjes voor dronkenschap, etc. Ten derde zijn er net zo goed asociale Nederlanders en evengoed zijn er genoeg Polen en Oost-Europeanen die zich netjes gedragen.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:25 schreef Monidique het volgende:
Die Van der Camp: "Iedereen kent over alcoholisme, illegaliteit en misbruik onder de Oost-Europeanen, daar is geen stigmatisering voor nodig!"!.
Vooruitgang in welke zin? Balkenende was tenminste écht een premier van iedereen. Een uitspraak als: 'We gaan Nederland teruggeven aan de Nederlanders' doet Mark wel maar zou J.P. nooit uit zijn strot krijgen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:07 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Niet bepaald. Bij Rutte kun je dit gestuntel nog afdoen als onervarenheid. Dat geldt ook voor zo'n incident als de reactie op Wilders' woorden: "Doe zélf normaal man".
Maar Balkenende schutterde zelfs in zijn nadagen nog. Denk maar eens aan zijn reactie op het Irak-onderzoek. Vriend en vijand vindt Rutte een vooruitgang ten opzichte van Balkenende, los van verdere politieke opvattingen.
En wat gebeurt er met je melding bij Wilders?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:06 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |