Goed idee ja.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik zou best een audiofielen hoekje willen op FOK!
Concerto in de Utrechtsestraat heeft wel mooi/exotisch spul (Sonus Faber speakers), en HiFi Solutions in de Muiderstraat oa McIntosch, dat zijn toch wel merken die je es moet proberen te beluisteren.quote:Op zondag 26 februari 2012 19:12 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik kom uit Purmerend en kan reizen binnen Amsterdam eo. Weten jullie winkels waar mooie installaties opgesteld staan waarvan je zegt 'Dat is pas HiFi dat moet je hebben gehoord' ?
Je moet inderdaad mazzel hebben. Ik ben ooit (~15 jaar geleden ) bij the Hifishop number one oid in Den Haag binnen gelopen voor wat CD-speler advies, en die hadden toen een set Quad ESL's aan Accuphase monoblokken en een DAC/Drive combo hangen, met Siltech referentie kabels overal tussen. Ik meende dat dit toen rond de 60.000 gulden kostte. Die stond in te spelen voor een klant die later zou komen luisteren, en ik mocht wel even gaan zitten.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik ben bij Hifi solutions langs gewesst maar ze hadden niks luisterklaar staan blijkbaar. Was een maatwerkje zei de meneer. Wat ik best begrijp. Maar wel jammer.
Toch is dit ook voor mensen met een beperkter budget bereikbaar.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je moet inderdaad mazzel hebben. Ik ben ooit (~15 jaar geleden ) bij the Hifishop number one oid in Den Haag binnen gelopen voor wat CD-speler advies, en die hadden toen een set Quad ESL's aan Accuphase monoblokken en een DAC/Drive combo hangen, met Siltech referentie kabels overal tussen. Ik meende dat dit toen rond de 60.000 gulden kostte. Die stond in te spelen voor een klant die later zou komen luisteren, en ik mocht wel even gaan zitten.
Heb bijna een uur in de audiofiele hemel mogen vertoeven.
Maar dan wil ik het wel een keer beleven wat dat dan precies inhoudt. Helaasch kijken zij naar of je uberhaupt het geld hebt om het te kunnen kopen (denk ik dan)quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:10 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Toch is dit ook voor mensen met een beperkter budget bereikbaar.
Of ieder geval iets wat in de buurt komt.
De 80 is een stuk beter dan de 60, ik vond de 60 ook niet echt denderend.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:54 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vond de Grado's 60i trouwens maar zo-zo.. Niet slecht en lekker rond en ruim in het gehoor maar niet super speciaal. En zeker geen 99,- waard.
Ik weet uit mijn jeugd dat ik als ukkie zeer te spreken was over de Sony MDR-V6 Studio. Ongeveer dezelfde prijsklasse als de 60i dacht ik. En die worden ook nogsteeds gemaakt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De 80 is een stuk beter dan de 60, ik vond de 60 ook niet echt denderend.
Maar ja, wel weer een stuk duurder. En als je die weer vergelijkt met een nog duurdere is het ook weer niks
Kun je dat uitleggen wat je bedoelt, want ik herken het wel maar het kan een echte oorzaak hebben, maar het kan ook in je hoofd zitten (zonder meteen iets geks daarvan te maken).quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Hebben jullie ook welleens dat julie speakers niet meer klinken zoals het hoort. Of dat je in in ieder geval dat idee hebt en je weet maar niet waar dat aan ligt.
De speakers staan hetzelfde niks veranderd. Geen bekabeling of instelling niks. Ik heb wel de hele dag op bed gelegen zou dat het kunnen zijn?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:56 schreef Daniel1976 het volgende:
En wat voor spul hebben we het nu over?
En heb je recent iets veranderd? Tot en met speakers anders neer gezet ofzo?
Een koptelefoon zoals die dt990 zou best wel eens de volgende kunnen worden die ik koop. Het schijnt dat geen merk zo'n realistisch geluid geeft als Beyerdynamic.quote:beyerdynamic? dt990 is erg goed maar half open, anders de dt880?
Ik vind 'm onwijs!quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een koptelefoon zoals die dt990 zou best wel eens de volgende kunnen worden die ik koop. Het schijnt dat geen merk zo'n realistisch geluid geeft als Beyerdynamic.
Het halfopen zijn vind ik een voordeel, de gesloten modellen zijn te warm. Ik denk dat het persoonlijk is ofdat je het geluid prettiger vindt bij een open of een gesloten model en dat ook van gewenning afhangt. De enige nadelen van een open model vind ik dat ik nog geluiden uit de omgeving hoor en dat ik die hoofdtelefoon niet kan gebruiken in gezelschap.
Ik ben het zeker niet eens met de persoon die hierboven stelt dat hij meer dan 100 Euro teveel vindt voor een hoofdtelefoon. Het is niet omdat die drivers klein zijn dat het daarom goedkoop is om zo'n apparaat te maken.
Als het ding echt zo goed is (ik moet hem nog eens gaan beluisteren) dan wil je hem ook niet met een gemiddelde mp3 speler buiten op. Dat klinkt toch niet.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:41 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ik vind 'm onwijs!maar gebruik 'm ook alleen thuis, met zo'n ding ga je niet het openbaar in aangezien hij bijna 2x zo groot is als de gemiddelde hoofdtelefoon.
Als je al een mp3-speler gebruikt dan koop je daar toch een aparte inear voor? Wel zo gemakkelijk en niet zo duur. Een luxe-hoofdtelefoon gebruik je thuis in combinatie met een stereo, televisie of een computer.quote:Als het ding echt zo goed is (ik moet hem nog eens gaan beluisteren) dan wil je hem ook niet met een gemiddelde mp3 speler buiten op.
Als je een mp3 speler als de Colorfly Pocket HiFi C4 heb, met 24-bit/96kHz Wav of Flac files van zeg HDtracks oid, dan is het misschien de moeite nog wel waard om te investeren in een goede hoofdtelefoon voor onderweg?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik gebruik geen standaard, ik leg hem plat neer.
[..]
Als je al een mp3-speler gebruikt dan koop je daar toch een aparte inear voor? Wel zo gemakkelijk en niet zo duur. Een luxe-hoofdtelefoon gebruik je thuis in combinatie met een stereo, televisie of een computer.
Wat ziet dat ding er kitscherig uit zeg, en wat 24-bit/96KHz audio betreft... lees dit artikel eens aandachtig door...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:29 schreef fruityloop het volgende:
Als je een mp3 speler als de Colorfly Pocket HiFi C4 heb, met 24-bit/96kHz Wav of Flac files van zeg HDtracks oid, dan is het misschien de moeite nog wel waard om te investeren in een goede hoofdtelefoon voor onderweg?
Wat voor versterker heb je?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:24 schreef tech4u het volgende:
Iemand nog een goede aanrader voor staande speakers rond de 350 euro per stuk?
Versterker boeit niet eens zo erg, eerder naar wat voor soort muziek hij luistert en van wat voor soort geluid hij houdt qua klank (warm, schel, analitisch, een vette boom!-basquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:06 schreef Daniel1976 het volgende:
Wat voor versterker heb je?
Mag het 2e hands zijn, wat voor soort speaker zoek je?
Hij kan het iig af spelen, belangrijker qua geluid is de belachelijk lage jitter. En als bonus de digitale I/O ingangen waardoor je hem ook als da-converter kan gebruiken in je stereo, als je er niet mee onderweg bent.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:34 schreef Techno het volgende:
[..]
Wat ziet dat ding er kitscherig uit zeg, en wat 24-bit/96KHz audio betreft... lees dit artikel eens aandachtig door...
Er zijn genoeg mods voor waardoor ze stukken beter klinken.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:54 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vond de Grado's 60i trouwens maar zo-zo.. Niet slecht en lekker rond en ruim in het gehoor maar niet super speciaal. En zeker geen 99,- waard.
Ze zien er uit als tumoren op je hoofdquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:08 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Honderd euro vind ik erg veel voor een paar kleine drivers die dicht op je oren zitten. Dus uit prinicipe doe ik dat niet. De 60i was wel mooi vormgegeven dat weer wel.
marantz sr6004, ja 2e hands vind ik niet zo'n probleem mits niet te oud.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:06 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat voor versterker heb je?
Mag het 2e hands zijn, wat voor soort speaker zoek je?
Rx6 klinken best goed. Heb zelf een test gedaan in die prijsklasse en dit was m'n favoriet. Zou ze zelf gehaald hebben als m'n Quadrals niet in de aanbieding waren geweest. Die receiver moet geen probleem zijn, de speaker die ik nu heb zijn volgens mij moeilijker aan te sturen en doen het ook prima op een Yamaha receiver.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:55 schreef tech4u het volgende:
[..]
marantz sr6004, ja 2e hands vind ik niet zo'n probleem mits niet te oud.
Zoek gewoon een vloerstaande speaker, muzieksmaak: techno,house,trance,klassiek,akoustisch, blues. Goede strakke diepe bas is wel vereist.
EDIT: Mijn oog is gevallen op de Monitor Audio RX6. Is mijn versterker wel goed genoeg voor deze luidsprekers?
Lijkt me onzin want je wilt het signaal toch juist zo puur en direct mogelijk zonder allemaal van dit soort software EQ-truukjes?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:16 schreef highender het volgende:
Iemand bekend met digitale ruimte correctie vanaf de PC?
Deze software lijkt me wel interessant.
Nog alternatieven?
Nou niet helemaal,quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:19 schreef Techno het volgende:
[..]
Lijkt me onzin want je wilt het signaal toch juist zo puur en direct mogelijk zonder allemaal van dit soort software EQ-truukjes?
En wat voor geluidskaart / DAC / versterker / speakers heb je dan?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:26 schreef highender het volgende:
Zolang het de muziekbestanden niet aantast maar enkel het uitgangsniveau van de verschillende frequenties aanpast lijkt me dat prima. Bij mij is de akoestiek verre van optimaal, veel demping en hout dat mee staat te trillen. Ik lees vaak dat na de luidsprekers de akoestiek bepalend is voor het uiteindelijke resultaat, vandaar...
Een Benchmark USB dac, AVI voor- en eindversterker en AVI Brio speakers.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En wat voor geluidskaart / DAC / versterker / speakers heb je dan?
Dan kun je beter een echte equalizer toepassen lijkt me. Maar goed, het blijven lapmiddelen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:24 schreef Daniel1976 het volgende:
Nou niet helemaal,
Ik ken klasse D versterkers van 6000 euro die je met een microfoon laat spelen en die precies dit doen als deze applicatie. Genereert de kamer bijvoorbeeld een piek op een bepaalde frequentie, dan wordt dat in de versterker iets gedimd, absorbeert je kamer een bepaalde frequentie teveel, dan stuurt die versterker het extra uit.
Klinkt best wel goed. Maar deze applicatie van 25 euro lijkt me niet echt zinvol. Sowieso omdat de meeste geluidskaarten bagger zijn.
Daar gaat software weinig aan veranderen, als de akoustiek van een ruimte echt bagger is, dan gaat geen soft- of hardware gimmick dat verhelpen. Verhuizen wellicht een optie?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:26 schreef highender het volgende:
Zolang het de muziekbestanden niet aantast maar enkel het uitgangsniveau van de verschillende frequenties aanpast lijkt me dat prima. Bij mij is de akoestiek verre van optimaal, veel demping en hout dat mee staat te trillen. Ik lees vaak dat na de luidsprekers de akoestiek bepalend is voor het uiteindelijke resultaat, vandaar...
25 euro? Volgens mij is de prijs ¤ 487,50 en daar komt nog een meetmicrofoon bij... Dit merk gebruikt dezelfde technologie en lijkt me geen rommel.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nou niet helemaal,
Ik ken klasse D versterkers van 6000 euro die je met een microfoon laat spelen en die precies dit doen als deze applicatie. Genereert de kamer bijvoorbeeld een piek op een bepaalde frequentie, dan wordt dat in de versterker iets gedimd, absorbeert je kamer een bepaalde frequentie teveel, dan stuurt die versterker het extra uit.
Klinkt best wel goed. Maar deze applicatie van 25 euro lijkt me niet echt zinvol. Sowieso omdat de meeste geluidskaarten bagger zijn.
Het lijkt mij nu juist dat je met een softwarematige oplossing een beter resultaat kan bereiken. Een 'echte' equalizer is veel minder precies, voegt THD toe en het instellen doe je op gevoel. Als je meet dan weet je pas echt hoeveel de akoestiek de weergave vervormt, je kan het dan met exact de tegenovergestelde frequentie curve corrigeren zodat je een vlakke weergave krijgt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:32 schreef Techno het volgende:
[..]
Dan kun je beter een echte equalizer toepassen lijkt me. Maar goed, het blijven lapmiddelen.
[..]
Daar gaat software weinig aan veranderen, als de akoustiek van een ruimte echt bagger is, dan gaat geen soft- of hardware gimmick dat verhelpen. Verhuizen wellicht een optie?
Software voegt net zo goed THD en andere ongewenste neveneffecten toe, maar dit geheel terzijde. Verder, er al eens bij stilgestaan dat concertgebouwen e.d. worden ontworpen met akoustiek als belangrijkste uitgangspunt? Als de akoustiek belabberd is, dan valt dat achteraf niet goed meer te trekken met wat soft- of hardware gimmicks.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:48 schreef highender het volgende:
Het lijkt mij nu juist dat je met een softwarematige oplossing een beter resultaat kan bereiken. Een 'echte' equalizer is veel minder precies, voegt THD toe en het instellen doe je op gevoel. Als je meet dan weet je pas echt hoeveel de akoestiek de weergave vervormt, je kan het dan met exact de tegenovergestelde frequentie curve corrigeren zodat je een vlakke weergave krijgt.
Dat klopt, maar mijn woonkamer is geen concertgebouw. Het gaat mij er om de invloed van mijn kamer op het geluid te verminderen...quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:55 schreef Techno het volgende:
[..]
Software voegt net zo goed THD en andere ongewenste neveneffecten toe, maar dit geheel terzijde. Verder, er al eens bij stilgestaan dat concertgebouwen e.d. worden ontworpen met akoustiek als belangrijkste uitgangspunt? Als de akoustiek belabberd is, dan valt dat achteraf niet goed meer te trekken met wat soft- of hardware gimmicks.
Tja, zoals gezegd moet je dan geen wonderen verwachten van dit soort gimmicks.... ik zou dat geld liever besteden aan LP's of CD's.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:01 schreef highender het volgende:
Dat klopt, maar mijn woonkamer is geen concertgebouw. Het gaat mij er om de invloed van mijn kamer op het geluid te verminderen...
Mee eens.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:02 schreef Techno het volgende:
[..]
Tja, zoals gezegd moet je dan geen wonderen verwachten van dit soort gimmicks.... ik zou dat geld liever besteden aan LP's of CD's.
Nou, nou je kunt qua akoestiek veel aan een ruimte verbeteren.quote:Daar gaat software weinig aan veranderen, als de akoustiek van een ruimte echt bagger is, dan gaat geen soft- of hardware gimmick dat verhelpen. Verhuizen wellicht een optie?
Dat laatste zeker. En 'hardware' als gordijnen, vloerkleden, schilderijen en dat soort dingen doen vaak al wonderen qua akoustiek.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:19 schreef Daniel1976 het volgende:
Nou, nou je kunt qua akoestiek veel aan een ruimte verbeteren.
Sommige ruimtes zijn natuurlijk echt onmogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |