toen ik m'n headset bij hifi solutions aangeschafd had, had hij een hifi set van 40.000 eu in een andere kamer staan, klonk best goed moet ik zeggenquote:Op zondag 26 februari 2012 19:12 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik kom uit Purmerend en kan reizen binnen Amsterdam eo. Weten jullie winkels waar mooie installaties opgesteld staan waarvan je zegt 'Dat is pas HiFi dat moet je hebben gehoord' ?
dit strookt dus niet met de hogere vervormingd die optreed door gebruikmaking van ferriet kernen.quote:waar natuurgetrouwe weergave belangrijker is
rare opmerking gezien de vervorming die optreed door gebruik making van ferriet kernen , om de kosten te besparen, duidelijk meetbaar en hoorbaar is .quote:dan in de high end wereld waar iets vooral duur moet klinken in plaats van goed moet klinken.
Dan ga ik v/d week i.i.g. de Grados daar beluisteren en dan neem ik ook mijn test-cd's meequote:Op zondag 26 februari 2012 19:29 schreef andreas612 het volgende:
[..]
toen ik m'n headset bij hifi solutions aangeschafd had, had hij een hifi set van 40.000 eu in een andere kamer staan, klonk best goed moet ik zeggendie vent is ook gewoon onwijs enthousiast
Had je mijn opmerking gemist over het geheel?quote:Op maandag 27 februari 2012 12:37 schreef DeMolay het volgende:
dit strookt dus niet met de hogere vervormingd die optreed door gebruikmaking van ferriet kernen.
Ik kan je wel iets goedkopers aanraden:quote:Op maandag 27 februari 2012 19:25 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik ben ook erg beneiuwd naar de PMC studio monitoren. Helaas gaan die wel boven mijn budget.
Mijn oom heeft ook PMC HiFi speakers in zijn grote huiskamer staan of het waren DMC kan dat? Hele grote platte speakers die de woonkamer als klankkast gebruiken. het type weet ik helaas niet.
Bedoel je electrostaten? Dan zijn het geen PMC's geweest, die gebruiken transmissielijn...quote:Op maandag 27 februari 2012 19:25 schreef Schenkstroop het volgende:
Mijn oom heeft ook PMC HiFi speakers in zijn grote huiskamer staan of het waren DMC kan dat? Hele grote platte speakers die de woonkamer als klankkast gebruiken. het type weet ik helaas niet.
Dit is een beetje als iemand die een 911 GT2RS te duur vindt een Tata Nano aanraden...quote:Op maandag 27 februari 2012 19:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik kan je wel iets goedkopers aanraden:
http://www.stereophile.com/standloudspeakers/104epos
Ik heb zelf de ES-12 gehad, die waren duurder. En ELS-3 heb ik gehoord en die klinken heel niet slecht.
Voor de puristen onder ons, dit zijn filterloze speakers.
Het zijn geen electrostaten dat weet ik zeker. Het waren platte speakers van zeg 10 cm dik. bij 1m20 wellicht en ietsjes gekromd.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bedoel je electrostaten? Dan zijn het geen PMC's geweest, die gebruiken transmissielijn...
Zien er leuk uit, nu moet ik ze nog ergens gaan beluisteren natuurlijk. ik denk dat je voor goede "bookshelf" HiFi speakers toch wel zo rond de 750,- euro zit?. Voor dat geld ben ik ook wel geinteresseerd in de XTZ 99.26. Ik ben nogal een estethische gearzlutquote:Op maandag 27 februari 2012 19:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik kan je wel iets goedkopers aanraden:
http://www.stereophile.com/standloudspeakers/104epos
Ik heb zelf de ES-12 gehad, die waren duurder. En ELS-3 heb ik gehoord en die klinken heel niet slecht.
Voor de puristen onder ons, dit zijn filterloze speakers.
Klinkt niet als een PMC.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:58 schreef Schenkstroop het volgende:
Het zijn geen electrostaten dat weet ik zeker. Het waren platte speakers van zeg 10 cm dik. bij 1m20 wellicht en ietsjes gekromd.
Ik heb nu ook sterk het vermoeden dat het toch geen PMC's zijn.quote:
Die ELS zitten zo rond de 250 euro voor een setje. Heel niet gek voor zo'n speaker.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:03 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Zien er leuk uit, nu moet ik ze nog ergens gaan beluisteren natuurlijk. ik denk dat je voor goede "bookshelf" HiFi speakers toch wel zo rond de 750,- euro zit?. Voor dat geld ben ik ook wel geinteresseerd in de XTZ 99.26. Ik ben nogal een estethische gearzlut
[ afbeelding ]
Hmm dan is dat toch anders dan bij de ES-11 en de ES-12quote:Op maandag 27 februari 2012 19:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dit is een beetje als iemand die een 911 GT2RS te duur vindt een Tata Nano aanraden...![]()
Overigens, ik lees het volgende over de ELS-3:
Filter: Het bas filter bestaat uit 3 componenten in een 2e order filter en de tweeter gebruikt 4 componenten in een 3e order filter bij een overgang van 3kHz
nope, je kan er gewoon binnen lopen, hij zal ze waarschijnlijk wel in een dikke CD speler doen dus voor de vergelijking met thuis wel relevantquote:Op maandag 27 februari 2012 19:02 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dan ga ik v/d week i.i.g. de Grados daar beluisteren en dan neem ik ook mijn test-cd's mee
(ik hoop dat ik geen afspraak hoef te maken)
Sony MDR-V6 kun je proberen (als ik mij niet vergis in het type nummer). Voor zover ik mij herinner toch echt een stuk beter dan de Grado SR60i. Maar ook iets vermoeiender om naar te luisteren (te verzadigend vond ik althans 15 jaar geleden).quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben nog opzoek naar goede closed koptelefoons in de geluidsklasse van de grado's maar dan kom je in bedragen die ik niet grappig meer vind....
Die dt880 is welquote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:10 schreef andreas612 het volgende:
beyerdynamic? dt990 is erg goed maar half open, anders de dt880? die is closed. kweenie wat je max budget is? anders de dt770?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |