quote:Uitgever Electronic Arts heeft online een aantal hints verspreid die lijken aan te geven dat de uitgever aan een nieuwe versie van SimCity werkt. De game lijkt begin maart, tijdens de Game Developers Conference, aangekondigd te worden.
Tijdens de Game Developers Conference, die vanaf 5 maart in San Francisco plaatsvindt, houdt Electronic Arts het Game Changers Event. Een pr-medewerker van EA heeft inmiddels via Twitter laten weten dat daar een aankondiging komt van Maxis, het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor de Spore-, Sims- en SimCity-games.
Op de Facebook-pagina van hetzelfde evenement staan nog meer aanwijzingen. Zo vraagt EA de lezers daar: "Wat zou je doen als je de macht had om de wereld te veranderen?" en: "Hoe kunnen we samen de wereld veranderen?" Daarna wordt opnieuw verwezen naar het Game Changers-evenement tijdens de GDC. Van de drie series die Maxis voor EA gemaakt heeft, past SimCity het best past bij de vraagstelling. De aanwijzingen op de Facebook-pagina lijken bovendien te wijzen op een game met onlinemogelijkheden.
De eerste SimCity verscheen in 1989 en werd bij Maxis ontworpen door Will Wright. Het laatste deel uit de serie dat Maxis maakte dateert uit 2003, toen SimCity 4 verscheen. EA heeft sindsdien mobiele varianten van de serie uitgegeven en had inmiddels veel succes met The Sims en de vele opvolgers en uitbreidingen. The Sims is een serie waarin spelers niet gevraagd wordt een complete stad te besturen, maar het leven te bepalen van een kleine hoeveelheid inwoners. Na het succes van The Sims zou Will Wright het concept van Spore verzinnen, dat in 2008 verscheen. Wright maakte begin dit jaar bekend dat hij werkt aan een nieuw concept, dat HiveMind gedoopt is.
Even een speciaal topic voor dit grootse nieuws.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:35 schreef STING het volgende:
Wordt hier al over gesproken -> Sim City 4
Ik ook, ik begon de hoop op te gevenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:40 schreef Disana het volgende:
Oh wow, toevallig vroeg ik me onlangs nog af of er ooit een nieuwe versie zou komen.
Ja ik ook. Zit al op Facebook naar die clues te zoeken, ik hoop echt dat het waar is en dat het weer ouderwets goed wordt. Dus geen flauwekul, maar gewoon bouwen en bouwen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:41 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik ook, ik begon de hoop op te geven![]()
![]()
![]()
Roger! Who can confirm?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:42 schreef LudoSanders het volgende:
Als hij ook maar weer gewoon op de Mac komt.
nee maar ik vind het bouwen van een stad het leukste en het managen van de geldstromen vind i k eigenlijk niet zo interessant. Laat mij maar lekker bruggetjes bouwen, snelwegen aanleggen etc.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet om een goede stad op te bouwen zonder cheats.
Doet me denken aan een gemeente medewerkerquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
nee maar ik vind het bouwen van een stad het leukste en het managen van de geldstromen vind i k eigenlijk niet zo interessant. Laat mij maar lekker bruggetjes bouwen, snelwegen aanleggen etc.
Simcity + geldcheat = realistisch spel dusquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Doet me denken aan een gemeente medewerker
Precies, anders ziet niemand het.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:39 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Even een speciaal topic voor dit grootse nieuws.
Goede oude tijd.quote:
quote:Op maandag 27 februari 2012 09:31 schreef mymoodfentje het volgende:
Doe mij maar een nieuwe versie van Capitalismdat was pas een bazenspel.
[ afbeelding ]
Ik kocht altijd de mediabedrijven en vastgoedquote:Op maandag 27 februari 2012 09:33 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]![]()
Alleen jammer dat je met aandelen eigenlijk altijd miljardair kon worden. Tenminste, zo deed ik het
Dat kan bestquote:Op zondag 26 februari 2012 10:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik wacht nog steeds op rush hour op iOS.
Hoezo 'al'quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:32 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik speel het al sinds Simcity 2000. Ik kan echt niet wachten![]()
Ze sloegen toen wel wat door. Veel van die Sims waren verschikkelijk saai.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo 'al'daarvoor was er al een hele reeks, sim city, sim ants, sim farm, ik heb nogsteeds een zwak voor die eerste, al is 2000 ook leuk gelukt
Transport Tycoonquote:Op maandag 27 februari 2012 10:39 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze sloegen toen wel wat door. Veel van die Sims waren verschikkelijk saai.
Niet van Maxis/EA, maar heb nooit een goed vervolg voor Transport Tycoon gevonden...
Nope...quote:Op maandag 27 februari 2012 11:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja maar daar is niks vergelijkbaars meer van nu.
Tja qua personentransport is er nog Cities in Motion maar dat werkt voor geen meter.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:33 schreef Altron het volgende:
[..]
Nope...
Ik ben al een tijdje opzoek naar een soort vergelijkbaar spel , maar niets komt er in de buurt..
Ja zonde.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Tja qua personentransport is er nog Cities in Motion maar dat werkt voor geen meter.
RCT was gewoon een bazenspel. Kon dagenlang achter de PC zitten.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja daar heb je absoluut gelijk in. Wat zijn nou nog echt leuke tycoon spellen, behalve RCT2 dan.
/carequote:Op maandag 27 februari 2012 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Is "in aankomst" eigenlijk wel correct nederlands, in aantocht klinkt voor de hand liggender.
Openttd met 32bpp graphics is al stap in goede richtingquote:Op maandag 27 februari 2012 11:54 schreef Altron het volgende:
[..]
Ja zonde.
Er zijn zoveel tycoon games uitgekomen , en ze falen bijna allemaal.
Ze willen vaak teveel veranderen wat meestal het spel niet ten goede komt.
Zou zo 50/60 euro neerleggen voor een Transport Tycoon met alleen nieuwe graphics en precies dezelfde gameplay.
En ik denk dat er heel veel mensen net zo over denken.
Maar goed , het is te hopen dat ze eindelijk weer een toffe SimCity uitbrengen.
Mja dan moet je weet ik veel hoeveel dingen downloaden en aanpassen of niet?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 04:06 schreef RPG het volgende:
[..]
Openttd met 32bpp graphics is al stap in goede richting
http://wiki.openttd.org/images/9/95/32bpp_fullzoom.jpg
OpentTTD haal je hier vandaan: http://www.openttd.org/en/download-stablequote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:30 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mja dan moet je weet ik veel hoeveel dingen downloaden en aanpassen of niet?
Nog niet alle graphics zijn overgezet naar 32bpp. Maarja openttd is ook al een hele verbetering op transport tycoon. Maar dit is meer iets voor het centrale topic over openttd: Transport Tycoon / OpenTTD #37 Trains and Planesquote:Op zaterdag 24 December 2011 9:42 schreef Jupix op het openttdforum het volgende:
How to install & play: http://wiki.openttd.org/Playing_with_32bpp_graphics
Get Graphics: http://jupix.info/openttd/gfxdev-nightlies/
Get Individual Extra Zoom Packages: http://wiki.openttd.org/32bpp_Extra_Zoom_Levels_Files
Sterker nog, heb het op de middelbare gehad bij informatica. Was gewoon verplicht, dat was erg!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:27 schreef LoggedIn het volgende:
SimcityWie is er niet mee opgegroeid
Er moet zeker een proper vervolg komen
+1 LMFAOquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Doet me denken aan een gemeente medewerker
quote:Almost a quarter century after SimCity Will Wright, Maxis is developing a new simulator cities.
Genre: Construction of cities.
Publisher: Electronic Arts.
Developer: Maxis (Darkspore, GS06/11: 60 points).
Date: 2013.
State: 30% of development.
PROS
New graphics engine and road round.
Multiplayer mode.
Buildings updatable.
The various cities.
Send infographics.
The positioning of the camera
CONS
Do can cost scenarios.
The Sims are sometimes shown without a head.
Mayor ¿? How boring! All day at the office, holding the complaints of citizens and controlling the deficit: Who can see this as funny? For a lot of people thanks to SimCity, and for over two decades. Surprisingly, the urban series consists of five parts, from classic SimCity (1989) to the most recent SimCity Societies (2007). In addition, all games except Societies were developed by Maxis and designer Will Wright, co-founder of the study, we also have The Sims and Spore. Will Wright, is now designing TV shows and toys, but Maxis still there are plenty of experienced people for the next installment, simply called SimCity. Kip Katsarelis Producer leader, says there are enough teachers in Maxis for all stages of development. We went with him and his team.
Pride leads us up to the news Katsarelis SimCity. Most surprising: the new graphics engine Glassbox. Unlike before, we write without viewing angle, but allows any idea of our creation either float on the city or read the signs of each store. But not enough: We, the players, no tables saddest cut around the ears, says Katsarelis. Instead, have been inspired by modern computer graphics representing complex relationships attractive.
SimCity always looks attractive and bustling city and is full of life anywhere. If you look at a shopping center, police station or a factory, the Sims leave home and go to work, meet for lunch or protest against the council if there are too few jobs. There are a few buildings that change their appearance and therefore its functions: As you go through the game, you can customize your town and individual buildings, promises Katsarelis. About every ten criminals caught, the police station, or a new fire station will help firefighters to reach fires faster.
Some 20 years after the first SimCity, now winding roads are a reality. Gone are the days when all cities were like any U.S. city with orthogonal road networks. What remains is the classification for residential, commercial and industrial, which has added the graphic detail with much love. As soon as you place a new residential area, the construction workers built the homes of bottom-up, followed by the arrival of the cars of the new owners moving so diligently to begin to save their belongings in their new home. All this is accompanied by live, work, and car noises. -Smooth interface, and a new soft melody, If you decrease the zoom of the camera and build a coal power plant on the outskirts of the city. After the workers complete their work, youll see that the delivered coal on a conveyor belt travels in the building. So we can see at a glance whether a power plant and all other buildings are fine.
Too good to be true: In these pages you will find images, but are concepts of art. Why Maxis prevents Glassbox show the new engine? The reason: The current video quality does not meet the requirements of internal and there is open play as full a level of development. The graphics are polished only towards the end of a high quality development.
Reveals another click of the red color compensation, the current flowing through the generators. At dusk, the lights of the houses, and flashing neon lights of the shops. With the house, electricity and water, for now our Sims are satisfied, while we take care of creating jobs for the next morning. But not all Sims are equal, a trucker from listening to loud heavy metal music. Because it has not yet been called the police, the city also prevents arsonists, said Katsarelis. A little later a house on fire and Sims escape over the rooftops, some with their clothes on fire. These events we have reported the local newspaper SimCity Wire in the single player and multiplayer.
By the way, including SimCity 2000 Network Edition in 1996 offered a multiplayer mode to connect to the network and share materials with other mayors and cooperate in the development of cities or compete against each other. The new SimCity is based on this idea. We manage a region along with our friends, visit and share resources on land, sea or air. As in the solo mode, you can create a specialized city according to our wishes. We dream of an elegant residential, leisure and you need to find jobs and electricity? No problem, our friend might like to be the largest coal producer in the world.
The addition of the world is to be understood literally: Theres global leaderboards, where everything relates to economic production or raw material players can compete with other players, says Katsarelis. Anyone can climb in the rankings, unlock achievements. For example, visit the lobby of City Hall to the building campaign of mine. If we agree, the new industry provides more jobs. But decisions are always a downside: increased pollution produces coal mines, casinos attract crime. Interestingly, even in solo mode, the prices of commodities are determined online gaming good idea?
Speaking of raw materials: When creating games in the Middle Ages or in the distant future, cares not always the reality of raw materials and technology trees. But SimCity is set at present, there are serious discrepancies in weight. Here is the Lead Designer Stone Librande. The development of complex issues more accessible and at the same time makes anyone before, but he has invented for his children in the last 15 years 15 table games. His philosophy, explains: I have no idea what will SimCiy player, but I can give you pieces that get a lot of fun.
Librande Stone is based on SimCity game systems that fit in spite of its complexity and statistical tables. Thus we see graphs that describe the relationship between population density and land value, other tables show the flows of population, industry and commerce, and other graphic illustrating two final scenarios: a city ecologically exemplary, but one step away from bankruptcy and a metropolis corroded by factories, as the population becomes extinct due to disease. Librande Stone talks about the importance of decisions: What should be without a mayor? In his private helicopter, or some schools? Ignore the welfare of the people, to rich tourists go on holiday the night ?
Too, you should not ignore the needs of voters. The Sims unemployed may become beggars in public parks, while new empty homes attract criminals, which increases the risk of fire and reduces the value of land in the district. Only with Librandes designs, we could fill 10 full pages, which is why at this point say, SimCity has nothing to hide in terms of depth of play. Instead of deep theoretical lessons in the next visit we would like to grab the mouse and keyboard, because in the end what counts at the end of the day is practice. Even in urban planning.
Interview with Lucy Bradshaw
GameStar: Its been a while since the fourth installment of SimCity
Lucy Bradshaw: Because we were busy with The Sims and Spore, and SimCity wanted to make sure count on an excellent artificial intelligence, a decent multiplayer mode, and finally get road curves and 3D graphics with ease. So you can change the camera angle and the houses disappear automatically by reducing the zoom view.
-
GameStar: Import your own houses in The Sims, would be a stroke of genius for players of SimCity.
Lucy Bradshaw: At present we have not expected, because the game is technically very different. However, customization is: you design a house in The Sims very detailed, and SimCity are improved buildings with new modules, has its own intelligence and gameplay.
-
GameStar: With all the meetings, do you have time to play Lucy Bradshaw?
Play our own songs and sending feedback to the team. In travel, play with the iPhone and the iPad, and I usually spend my Christmas vacation in strategy games in real time.
Closing Comments by GameStar editor Roland Austinat
According to Maxis, still take approximately one year to SimCity is ready. But I like what Ive seen so far: the online modes, new graphics, smarter Sims, upgradable buildings, with individual strengths and compelling cities, world rankings, send info-graphs and dynamic music. You can feel how much heart and blood have designers to develop the first delivery in the modern era. The fact that the creator of SimCity Will Wright does not work in this part, I do not worry: The fourth installment has already been created without their help. Just a shame that our practice was very short: I like to have seen ships and aircraft, or the disasters that have announced, explosions, snow storms, meteor impacts and other disasters do simulated physically correct to turn a city into a lot of Casino debris.
Nicequote:Op woensdag 29 februari 2012 15:01 schreef PBateman1978 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vertaalde info uit een Duits gamesblad:
[..]
Sim City 4 was geweldig.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
Weer een sequel die er nog beter uitziet dan de vorige met nog meer klote dingen die je moet regelen en instellen zodat je als een Nazi-directeur vierduizend orders moet geven om één waterleidingbuis aan te leggen.![]()
Alles na 2000 is kut met een hoofdletter I van irritant.
Yeah, is ook niet zo moeilijk wanneer je het even doorhebt, maar ik vond het wel leuk om afwisselende steden/dorpen te maken, dus 1 stadje dat compleet schoon was en rijk, en een dorp dat heel agrarisch was, en uiteraard ook grote metropolen met grote vliegvelden en entertainment enzo. Heerlijk.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:40 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ben vorige week begonnen, heb nu alweer 2 miljoen inwoners!
Dit. Hopelijk houden ze ook goed rekening met de MOD-community. Iets wat de levensduur van SC4 fors verlengde.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:17 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik hoop echt dat EA te vertrouwen is met deze franchise, maar als ik kijk naar alle Simcity games die ze gemaakt hebben na Simcity 4 dan heb ik er een hard hoofd in.
De screens zien er geweldig uit, maar het gaat uiteindelijk om de gameplay.
Brrr....quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:17 schreef TigerXtrm het volgende:
Modders vinden altijd wel een weg. Ik ben eerder bang dat EA een micro transaction weg inslaat. Gebouwen kopen voor 10 cent ofzo, dat soort gedoe. Om over DRM en dergelijke nog maar te zwijgen.
De versie die ik via Steam gekocht heb werkt in ieder geval perfect op Windows 7quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:22 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Brrr....
Ik ben benieuwd, het lijkt in elk geval op de klassieke simcity-stijl, zones aanleggen, wegen aanleggen en diverse publieke gebouwen neerzetten. Me likes!
Binnenkort Simcity4 maar weer gaan spelen, en proberen stabiel te krijgen op Windows7.
Daar zie ik ze wel voor aan, maar goed, dan haak ik ook meteen af. Helaas.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:17 schreef TigerXtrm het volgende:
Modders vinden altijd wel een weg. Ik ben eerder bang dat EA een micro transaction weg inslaat. Gebouwen kopen voor 10 cent ofzo, dat soort gedoe. Om over DRM en dergelijke nog maar te zwijgen.
Dat is helemaal hip natuurlijk en de ontwikkelaars zien de dollartekens al in de ogen natuurlijk.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:17 schreef TigerXtrm het volgende:
Modders vinden altijd wel een weg. Ik ben eerder bang dat EA een micro transaction weg inslaat. Gebouwen kopen voor 10 cent ofzo, dat soort gedoe. Om over DRM en dergelijke nog maar te zwijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |