quote:Uitgever Electronic Arts heeft online een aantal hints verspreid die lijken aan te geven dat de uitgever aan een nieuwe versie van SimCity werkt. De game lijkt begin maart, tijdens de Game Developers Conference, aangekondigd te worden.
Tijdens de Game Developers Conference, die vanaf 5 maart in San Francisco plaatsvindt, houdt Electronic Arts het Game Changers Event. Een pr-medewerker van EA heeft inmiddels via Twitter laten weten dat daar een aankondiging komt van Maxis, het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor de Spore-, Sims- en SimCity-games.
Op de Facebook-pagina van hetzelfde evenement staan nog meer aanwijzingen. Zo vraagt EA de lezers daar: "Wat zou je doen als je de macht had om de wereld te veranderen?" en: "Hoe kunnen we samen de wereld veranderen?" Daarna wordt opnieuw verwezen naar het Game Changers-evenement tijdens de GDC. Van de drie series die Maxis voor EA gemaakt heeft, past SimCity het best past bij de vraagstelling. De aanwijzingen op de Facebook-pagina lijken bovendien te wijzen op een game met onlinemogelijkheden.
De eerste SimCity verscheen in 1989 en werd bij Maxis ontworpen door Will Wright. Het laatste deel uit de serie dat Maxis maakte dateert uit 2003, toen SimCity 4 verscheen. EA heeft sindsdien mobiele varianten van de serie uitgegeven en had inmiddels veel succes met The Sims en de vele opvolgers en uitbreidingen. The Sims is een serie waarin spelers niet gevraagd wordt een complete stad te besturen, maar het leven te bepalen van een kleine hoeveelheid inwoners. Na het succes van The Sims zou Will Wright het concept van Spore verzinnen, dat in 2008 verscheen. Wright maakte begin dit jaar bekend dat hij werkt aan een nieuw concept, dat HiveMind gedoopt is.
Even een speciaal topic voor dit grootse nieuws.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:35 schreef STING het volgende:
Wordt hier al over gesproken -> Sim City 4
Ik ook, ik begon de hoop op te gevenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:40 schreef Disana het volgende:
Oh wow, toevallig vroeg ik me onlangs nog af of er ooit een nieuwe versie zou komen.
Ja ik ook. Zit al op Facebook naar die clues te zoeken, ik hoop echt dat het waar is en dat het weer ouderwets goed wordt. Dus geen flauwekul, maar gewoon bouwen en bouwen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:41 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik ook, ik begon de hoop op te geven![]()
![]()
![]()
Roger! Who can confirm?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:42 schreef LudoSanders het volgende:
Als hij ook maar weer gewoon op de Mac komt.
nee maar ik vind het bouwen van een stad het leukste en het managen van de geldstromen vind i k eigenlijk niet zo interessant. Laat mij maar lekker bruggetjes bouwen, snelwegen aanleggen etc.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet om een goede stad op te bouwen zonder cheats.
Doet me denken aan een gemeente medewerkerquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
nee maar ik vind het bouwen van een stad het leukste en het managen van de geldstromen vind i k eigenlijk niet zo interessant. Laat mij maar lekker bruggetjes bouwen, snelwegen aanleggen etc.
Simcity + geldcheat = realistisch spel dusquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Doet me denken aan een gemeente medewerker
Precies, anders ziet niemand het.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:39 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Even een speciaal topic voor dit grootse nieuws.
Goede oude tijd.quote:
quote:Op maandag 27 februari 2012 09:31 schreef mymoodfentje het volgende:
Doe mij maar een nieuwe versie van Capitalismdat was pas een bazenspel.
[ afbeelding ]
Ik kocht altijd de mediabedrijven en vastgoedquote:Op maandag 27 februari 2012 09:33 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]![]()
Alleen jammer dat je met aandelen eigenlijk altijd miljardair kon worden. Tenminste, zo deed ik het
Dat kan bestquote:Op zondag 26 februari 2012 10:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik wacht nog steeds op rush hour op iOS.
Hoezo 'al'quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:32 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik speel het al sinds Simcity 2000. Ik kan echt niet wachten![]()
Ze sloegen toen wel wat door. Veel van die Sims waren verschikkelijk saai.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo 'al'daarvoor was er al een hele reeks, sim city, sim ants, sim farm, ik heb nogsteeds een zwak voor die eerste, al is 2000 ook leuk gelukt
Transport Tycoonquote:Op maandag 27 februari 2012 10:39 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze sloegen toen wel wat door. Veel van die Sims waren verschikkelijk saai.
Niet van Maxis/EA, maar heb nooit een goed vervolg voor Transport Tycoon gevonden...
Nope...quote:Op maandag 27 februari 2012 11:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja maar daar is niks vergelijkbaars meer van nu.
Tja qua personentransport is er nog Cities in Motion maar dat werkt voor geen meter.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:33 schreef Altron het volgende:
[..]
Nope...
Ik ben al een tijdje opzoek naar een soort vergelijkbaar spel , maar niets komt er in de buurt..
Ja zonde.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Tja qua personentransport is er nog Cities in Motion maar dat werkt voor geen meter.
RCT was gewoon een bazenspel. Kon dagenlang achter de PC zitten.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja daar heb je absoluut gelijk in. Wat zijn nou nog echt leuke tycoon spellen, behalve RCT2 dan.
/carequote:Op maandag 27 februari 2012 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Is "in aankomst" eigenlijk wel correct nederlands, in aantocht klinkt voor de hand liggender.
Openttd met 32bpp graphics is al stap in goede richtingquote:Op maandag 27 februari 2012 11:54 schreef Altron het volgende:
[..]
Ja zonde.
Er zijn zoveel tycoon games uitgekomen , en ze falen bijna allemaal.
Ze willen vaak teveel veranderen wat meestal het spel niet ten goede komt.
Zou zo 50/60 euro neerleggen voor een Transport Tycoon met alleen nieuwe graphics en precies dezelfde gameplay.
En ik denk dat er heel veel mensen net zo over denken.
Maar goed , het is te hopen dat ze eindelijk weer een toffe SimCity uitbrengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |