abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2012 @ 21:42:04 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108060058

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108060097
quinoa is quinoa en amaranth amaranth, zijn 2 andere dingen, beiden graan soorten.
pi_108060126
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mooi nail them!

Ah je hebt de amaranth versie Nallie?

Oh en Uniek, ze waren onderdeel van t diner ;)
Ik eet graag evil suiker koekjes als T :P
Be someone that makes you happy
  donderdag 16 februari 2012 @ 21:48:41 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108060377
Klinkt best lekker zo'n koekje...

Kom nog steeds niet eens toe aan zelfgemaakte falafel.. En speltbrood en.. en...
Kan nog zoveel maar telkens als ik tijd heb heb ik geen zin en andersom :')
Vrouw :(
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108060383
:W
pi_108060389
Ik heb onlangs een quinoa toetje volgens recept gemaakt. Niet te vreten. Nu durf ik het niet meer klaar te maken :D
  donderdag 16 februari 2012 @ 21:51:09 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108060524
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:48 schreef Amsel het volgende:
:W
Honger?
Hoe is het?

An :D ook eerlijk om het toe te geven
pi_108060963
merel :D coming up for some air?
Kwak
pi_108060997
hmm........... koekjes :9
Ja doei.
pi_108061004
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:48 schreef An24 het volgende:
Ik heb onlangs een quinoa toetje volgens recept gemaakt. Niet te vreten. Nu durf ik het niet meer klaar te maken :D
Snap ik! Ik zie ook vaak ontbijtdingen met quinoa voorbijkomen... maar dat durf ik ook niet :')
pi_108061184
Jah ik moet nog even een balans vinden tussen samen-tijd en alleen-tijd en tijd voor vrienden enzo :@ Het is echt helemaal geweldig, maar ook wel een hele grote verandering na al die jaren alleen zijn en maar wat aanklooien!

Ben hier dus ook totaal niet bijgelezen, maar ik mis jullie wel! Lijstjes worden beter, ik eet gezond, maar ik moet gewoon niet zo véél eten :D
pi_108061211
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:04 schreef Amsel het volgende:
Jah ik moet nog even een balans vinden tussen samen-tijd en alleen-tijd en tijd voor vrienden enzo :@ Het is echt helemaal geweldig, maar ook wel een hele grote verandering na al die jaren alleen zijn en maar wat aanklooien!

Ben hier dus ook totaal niet bijgelezen, maar ik mis jullie wel! Lijstjes worden beter, ik eet gezond, maar ik moet gewoon niet zo véél eten :D
O+
Kwak
pi_108061213
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:00 schreef Nallie het volgende:

[..]

Snap ik! Ik zie ook vaak ontbijtdingen met quinoa voorbijkomen... maar dat durf ik ook niet :')
Amsel! :W

Ik moet dus gaan voor hartige gerechten begrijp ik? :')
pi_108061297
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:04 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik moet dus gaan voor hartige gerechten begrijp ik? :')
Ja dan is het echt lekker!
Deze is ook echt heerlijk met quinoa!
pi_108061399
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:06 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja dan is het echt lekker!
Deze is ook echt heerlijk met quinoa!
* An24 aarzelend opslaat! :')
pi_108061419
Avondeten :9

Rijst met een berg groente (oa. paprika, bleekselderij, prei, wortel, boontjes) met wat kokos en kerrie djawa :9

Zoet-hete kippenvleugeltjes :9 was een béétje donker, maar op de foto lijkt 't erger dan 't was :P
Ja doei.
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:09:09 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108061449
Amsel, heerlijke roes van verliefdheid.. dan komt ineens alles samen.
Geniet ervan O+

Ergeren jullie ook aan reclame van... begin je dag met een reep en een shake?
:r
pi_108061489
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:04 schreef Amsel het volgende:

Wat fijn Amsel! Geniet ervan! O+ Ook van het wennen ;)
Ja doei.
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:10:21 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108061511
Dat ziet er heerlijk uit Mo! Behalve dan de bleekselderij, dat is zo vies! Maar de rest :9 kokos? brr :D )

Zoete toetjes.. hmmm ik kan nog geen zandkoekje bakken :')

[ Bericht 15% gewijzigd door uniekhoorn op 16-02-2012 22:14:15 (kokos ) ]
pi_108061868
De kokos vooral gebruikt als 'binder', de kerrie overheerst voldoende ;)
Ja doei.
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:18:43 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108061973
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:16 schreef motorbloempje het volgende:
De kokos vooral gebruikt als 'binder', de kerrie overheerst voldoende ;)
Dan wil ik het wel proberen, klinkt namelijk lekker!
maar zoals gezegd: falafel staat nog in de planning :')

Bijna naar bed :O
pi_108062077
Bijna douchen. Ik stink, maar er moest eerst eten op tafel komen want trek na 1 uur en 45 minuten sporten! :') Mr.Mo heeft wel al gedouched.

Wil hem proberen weer hier wat te laten posten zodat hij wat voedingstips van Vaaiz kan krijgen, want hij eet echt veel te weinig voor een vent }:| Vandaag heeft hij nog weer minder dan ik op en ik eet al niet bijster veel (wel genoeg voor vandaag, vind ik!)
Ja doei.
pi_108062190
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:20 schreef motorbloempje het volgende:
Bijna douchen. Ik stink, maar er moest eerst eten op tafel komen want trek na 1 uur en 45 minuten sporten! :') Mr.Mo heeft wel al gedouched.

Wil heb proberen weer hier wat te laten posten zodat hij wat voedingstips van Vaaiz kan krijgen, want hij eet echt veel te weinig voor een vent }:| Vandaag heeft hij nog weer minder dan ik op en ik eet al niet bijster veel (wel genoeg voor vandaag, vind ik!)
Oh, hier nog zo'n man. Laatst kwam hij thuis en had hij de hele dag alleen een bakje yoghurt en twee kaascrackers op. En dan verbaasd doen als je kramp hebt na een normale avondmaaltijd |:(
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:27:29 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108062456
Mijn aanstaande eet standaard elke dag:
2 boterhammen hagelslag, 2 boterhammen kaas, 1 boterham pindakaas, krentenbol of suikerbrood (alles met boter), beschuit met hagelslag, bord volle kwark en wat vla, kiwi, sinaasappel, appel, gekookt ei.
En avondeten met veel pasta en kaas en de groenten natuurlijk.
Vaak ook nog een kommetje versche macadamiamix.
Hij is en blijft 80 kg maar is ook een sportertje O+

Hij eet ook heel lief wat ik hem voor zet O+
pi_108062570
fijn dat het zo goed met je gaat Amsel O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108063102
Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!
pi_108063850
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Amsel, heerlijke roes van verliefdheid.. dan komt ineens alles samen.
Geniet ervan O+

Ergeren jullie ook aan reclame van... begin je dag met een reep en een shake?
:r
Ja die reclame is verschrikkelijk.... :r
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_108063919
quote:
17s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:29 schreef _aurum_ het volgende:
fijn dat het zo goed met je gaat Amsel O+
dat O+
  Vis een optie? donderdag 16 februari 2012 @ 23:04:31 #29
70532 loveli
N
pi_108064373
Yup, geniet ervan!
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 16 februari 2012 @ 23:13:49 #30
70532 loveli
N
pi_108064731
Bijna een kilo mozartkogels ingeslagen :')
crap in = crap out
pi_108066053
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 23:13 schreef loveli het volgende:
Bijna een kilo mozartkogels ingeslagen :')
Oooh lekker!!
pi_108069386
Die reep en shake reclame hoor ik te vaak op de radio :X Tenenkrommend is 't.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108069752
Ik zeg mozartkugelmeet!
Het is trouwens nog wel wat frisjes op de fiets. Maar wel lekker 15 km (ofzo) gefietst en vanavond leuk bandjes kijken. O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108069786
ik ga vandaag met 25 pubers een bus in voor seksuele voorlichting (de looooove-bus). ben benieuwd...
Kwak
pi_108069834
Nieuwe dag, nieuwe kansen..

O: bakje magere kwark met muesli
T: 2 kiwi's, mineola
L: 2 volk. boterhammen pindakaas
T: soepje, gekookt ei, lijnzaadcracker leverpastei
S: uurtje fitness
D: biefstukje, aardappelkroketjes (denk een stuk of 4), sperzieboontjes
T: ?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108069871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:20 schreef motorbloempje het volgende:

Wil hem proberen weer hier wat te laten posten zodat hij wat voedingstips van Vaaiz kan krijgen, want hij eet echt veel te weinig voor een vent }:| Vandaag heeft hij nog weer minder dan ik op en ik eet al niet bijster veel (wel genoeg voor vandaag, vind ik!)
Doet hij wel aan sport? Ik merk aan mezelf dat sporten echt ontzettend veel scheelt qua eetlust.. Voorheen at ik een stuk minder waarop ik prima de hele dag doorkwam, nu eet ik dat in een ochtend. :')
pi_108069943
ik ga vanaaf romantisch dineren met mijn lief O+

Ik ben trouwens ook wel een voorstander van een Mozartkugelmeet O-)

Lijstje voor vandaag:

O: smoothie
T: rijstwafels met pindakaas
L: rijst, kalkoen en broccoli (ik zit weer in mijn broccoli fase :') )
S: biceps en benen en cardio
T: kwark
D: naar de Japanner :9
T: misschien kwark
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2012 @ 08:44:57 #38
70532 loveli
N
pi_108070019
Waar/wanneer mozartkogelen? En kennen jullie Mannerschnitten? I O+Manner
crap in = crap out
pi_108070095
Geniet er lekker van Amsel, fijn om te lezen dat het zo goed gaat O+
Die balans tussen alleen en samen en met vrienden komt vanzelf wel weer, eerst gewoon lekker genieten van de "wittebroodsweken" :*

Eetlijstje van de partners? Oeh, ik heb het er al eens ingegooid, maar dit eet Chris ongeveer op een dag: grote kom volle yoghurt met veel muesli en noten, 2 boterhammen met kaas, banaan, 4 boterhammen met kaas, ham, ei (2) en pindakaas (2) als lunch met karnemelk, dan daar achteraan meestal nog een keer een kom volle yoghurt met muesli en noten, smiddags bij de koffie 2 plakken ontbijtkoek, nog fruit, dan 2 volle borden avondeten en meestal anderhalve portie vlees (de kleuter kan hele porties nog niet op) en dan een schaaltje vla en fruit en dan 's avonds voor het slapen gaan nog een grote kom kwark of yoghurt met fruit en muesli en noten.
En dat is dan wat ik weet, hij eet ook nog dingen wanneer ik het niet zie. Hij is met heel veel moeite in een jaar tijd van 72 naar 75 kg gegaan en blijft nu op gewicht. Werkt dan ook als een paard, dat dan weer wel, geen sportschool nodig.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout
T: cappuccino, peer
L: omelet met kaas, ham en tomaat, karnemelk, rauwkost
T: cappucino, sinaasappel
T: glas rode wijn
D: wortelsoep met een salade met feta en olijfjes en zelfgebakken brood
T: kwark met 2 kiwi's, glas rode wijn

Ik raak onsje per onsje kwijt nu :) ondanks dat ik voor mijn doen veel "zondig" Zolang ik het een beetje laag hou in de carbs gaat het blijkbaar prima.
pi_108070149
Mogguh!
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:39 schreef Amsel het volgende:
Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!
:Y Hier wel!
Ach en niet teveel aan denken hoe je je tijd indeelt, gewoon doen waar je zin aan hebt, geniet! :D ;)

Dat las ik best wel heel erg verkeerd, kwak! :') Ghehe, succes!

Liever nog een shake en een reep dan helemaal niets natuurlijk :@ Maar ik ken de reclame gelukkig niet :)

Nu koffie! c_/
Ook wel nodig want ik was vanmorgen wel heel erg duf...
Tijdens het douchen zeep ik me altijd in om vervolgens tijdens het afspoelen m'n tanden te poetsen, alleen vanmorgen resulteerde dat i.c.m. m'n dufheid tot het tanden poetsen met shampoo... :') :r
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108070178
Ohai!

Wauw Mar, die van jouw eet als een paard! Die van mij eet minder als ik maar doet ook minder, ik sport enzo. Maar hij is een beetje skinny-fat :P eigenlijk zou 'ie wel moeten gaan sporten, maar ja. Gisteren ging ik niet koken dus dan haalt mijn schatje gewoon een pizza O+.

Mijn planning:
O: 2 vk bth (pindakaas, hagelslag), koffie met veel melk
T: 3 eetlepels turkse yoghurt met1 warme appel met kaneel
L: nader te bepalen, wil het liefst iets van salade ofzo
T: peer en appel, hand cashewnoten
B: 2x20 minuten fietsen
D: kom pompoensoep met een tosti
T: drankje met vrienden
pi_108070195
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:55 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

[..]

:Y Hier wel!
Ach en niet teveel aan denken hoe je je tijd indeelt, gewoon doen waar je zin aan hebt, geniet! :D ;)

Dat las ik best wel heel erg verkeerd, kwak! :') Ghehe, succes!

Liever nog een shake en een reep dan helemaal niets natuurlijk :@ Maar ik ken de reclame gelukkig niet :)

Nu koffie! c_/
Ook wel nodig want ik was vanmorgen wel heel erg duf...
Tijdens het douchen zeep ik me altijd in om vervolgens tijdens het afspoelen m'n tanden te poetsen, alleen vanmorgen resulteerde dat i.c.m. m'n dufheid tot het tanden poetsen met shampoo... :') :r
Dat had ik gistermorgen ook, maar ik realiseerde het me net op tijd :')

Alleen bij mij kwam dat door de stomme douche, had zo'n fanzyshmanzy hemeldouche ding, zet 'm aan en komt er echt ijs en ijskoud water door. Mijn adem stokte gewoon van schrik :') En daarna was ik nog wel even van mijn apropos :+
pi_108070282
Rainshower O+

Ben vanmorgen 3x weer in slaap gevallen :')
En dan te bedenken dat we zaterdag de hele dag/avond/nacht op pad mogen :O
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108070320
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:44 schreef loveli het volgende:
Waar/wanneer mozartkogelen? En kennen jullie Mannerschnitten? I O+Manner
Die ken ik niet! Vertel!
En wanneer Mozartkugeln meet, maakt mij niet uit. :) Roep jij maar, jij hebt ze! :D
Doe wat je niet durft.
pi_108070394
Whooo, tenminste niet de enige met zulke onnozele acties! :') :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108070424
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:12 schreef V1z0R het volgende:
Whooo, tenminste niet de enige met zulke onnozele acties! :') :P
_O- ik zet ook rustig mijn rekenmachine in de koelkast omdat ik die eigenlijk in mijn koffertje moet stoppen en me ondertussen bedenk dat ik mijn brood enz. niet moet vergeten :D
pi_108070508
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Die ken ik niet! Vertel!
En wanneer Mozartkugeln meet, maakt mij niet uit. :) Roep jij maar, jij hebt ze! :D
mjam, mozartkugelnmeet O+
Kwak
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2012 @ 09:24:16 #48
70532 loveli
N
pi_108070611

[ Bericht 17% gewijzigd door Ml-etje op 17-02-2012 09:26:28 (fixed) ]
crap in = crap out
pi_108070612
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- ik zet ook rustig mijn rekenmachine in de koelkast omdat ik die eigenlijk in mijn koffertje moet stoppen en me ondertussen bedenk dat ik mijn brood enz. niet moet vergeten :D
zo is de eerste plaats waar ik zoek als ik m'n huissleutels kwijt ben de koelkast.

:W vanaf duutserland.

MOet heel hard aan het werk vandaag, maar geen zin in. zo'n eerste dag samen is veel te leuk. Helaas is de duutser nu ook naar z'n werk.

Heb zin vanavond wat leuks te doen, even bedenken wat. Misschien trakteer ik wel op uit eten ofzo. Iemand tips/ideeen?
pi_108070614
Doe wat je niet durft.
pi_108070650
Was je blij met je Playboy, Mini? :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108070709
Goodmorning

Lijstje:
O: kwark, havermout, rozijntjes, banaan
D: spaghetti bolognese
verder weet ik het nog niet, iig creme brulee als toetje...

Ik ben nog een beetje lamgeslagen door de begrafenis waar ik gister was :{ En dit weekend allenig thuis dus dat is ook niet zo leuk.
pi_108070715
quote:
*meldt

Die koekjes lijken me trouwens niet zo :? Tenzij er nutella inzit :P Ik ga liever voor de Mozartkugeln :9
pi_108070731
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:24 schreef loveli het volgende:
[ afbeelding ]
Pennywafels!
pi_108070732
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:29 schreef anna82 het volgende:
Goodmorning

Lijstje:

Ik ben nog een beetje lamgeslagen door de begrafenis waar ik gister was :{ En dit weekend allenig thuis dus dat is ook niet zo leuk.
Aww, daar kun je best van van slag zijn ja. Sterkte. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108070736
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:29 schreef anna82 het volgende:
Goodmorning

Lijstje:

gecondoleerd! Klinkt alsof het er wel inhakt.

Kan je dit weekend niet naar een vriendin om wat leuks te doen? Alleenzitten als je je rot voelt is niks :N
pi_108070737
Hoihoi,

Ik zou graag willen meedoen als dat kan :)

Ik ben nu sinds maandag weer begonnen met mijn dieet.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde sporten ik zo'n 5 dagen per week. Uiteindelijk verhuisd en toen raakte dat in een slop. Daarbij nog eens gestopt met roken en dat bleek niet zo'n hele goede combi te zijn. In goed anderhalf jaar tijd 20 a 25 kilo aangekomen (Ik schommelde altijd al tussen de 55 en de 60 kilo) Maarja Ik was al eerder op dieet gegaan. En toen was hij daar .. de maand December. Dat was niet zo goed afgelopen. Maar nu toch mezelf weer bij elkaar geraapt en weer begonnen. Ik snoep niet meer en ik eet kleinere porties. Want ik eet als een bouwvakker. En dat terwijl ik het helemaal niet nodig heb. Want ik verbrand het niet.

Mijn lijstje ziet er nu als volgt uit

O - 2 crackers, met halvarine, en salami of cerverlaat.

L- 2 of 3 crackers met halvarine, salami of cerverlaat. (vanmiddag staat er 1 peer op het programma

T- 1 musli reep. Dit is meestal om 3 of 4 uur, afhankelijk van de tijd dat ik geluncht heb. ik pak altijd 3 uur na de lunch.

A- Gewoon wat we eten en dan kleinere porties. Ik eet aardig gevarieerd en pak qua pasta toch altijd bijvoorbeeld al de volkoren pasta enzo. en weer een peer want ze moeten op :P

T - Bij de tv 's avonds wil ik weleens iets van komkommer ofzo pakken. Mij is verteld dat dit geen kwaad kan omdat het toch voornamelijk uit water bestaat.

Hopelijk heb ik het zo goed gedaan :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 17-02-2012 09:39:02 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_108070779
welkom!

te weinig!

dump de mueslirepen!
Ja doei.
pi_108070788
Anna :* sterkte!

@thinkkpinkk: ik vind het een beetje weinig en het lijkt alsof je de hele dag weinig eet en dan bij je avondeten het meest?
Ik mis fruit ook in je lijstje, beter dan een mueslireep. Gewone muesli kan je dan als onbijt nemen met yoghurt of kwark ofzo ;)
Wat porties avondeten betreft: gewoon iets minder rijst/pasta/aardappels en dan een extra schep groente zodat je bordje evenvol zit :) dat helpt bij mij prima iig.
En welkom!
pi_108070806
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:30 schreef anna82 het volgende:

[..]

Pennywafels!
Denk al, kende ze ook onder een andere naam :D

Welkom Thinkk-Pinkk, vraagje M of V?
En welke bouwvakkers ken jij die zo weinig eten? :P
Lust je broccoli?
Is vis een optie?
pi_108070853
Ik denk dat ik in het verkeerde topic gepost heb ben ik bang. Want ik heb wel overgewicht. Maar over te weinig. Het kost mij al grote moeite om ook maar iets te eten 's ochtens. Dus ben al heel erg blij met mijjnn 2 crackers. in de middag gaat er ook niet meer in dan 2 a 3 crackers. Maar ik probeer daar steeds wat meer te gaan eten. Ben op weg. Want eerst sloeg ik dus lunch ook vaker over dan dat ik wel af.. Gunde mezelf er niet echt tijd toe. Alleen een bord groente wordt ik niet gelukkig van. Ik ben een enorm moeilijke eter. En als ik een paar maanden geleden bijvoorbeeld nasi at dan ging er echt geen groente doorheen. Nu gaat er al netjes wat groente doorheen. Dus uiteindelijk komen we er wel denk ik :)

Mijn fruit ben ik inderdaad vergeten. Zal het er even bij zetten want dat eet ik wel :)
pi_108070857
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi,

Ik zou graag willen meedoen als dat kan :)

Ik ben nu sinds maandag weer begonnen met mijn dieet.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde sporten ik zo'n 5 dagen per week. Uiteindelijk verhuisd en toen raakte dat in een slop. Daarbij nog eens gestopt met roken en dat bleek niet zo'n hele goede combi te zijn. In goed anderhalf jaar tijd 20 a 25 kilo aangekomen (Ik schommelde altijd al tussen de 55 en de 60 kilo) Maarja Ik was al eerder op dieet gegaan. En toen was hij daar .. de maand December. Dat was niet zo goed afgelopen. Maar nu toch mezelf weer bij elkaar geraapt en weer begonnen. Ik snoep niet meer en ik eet kleinere porties. Want ik eet als een bouwvakker. En dat terwijl ik het helemaal niet nodig heb. Want ik verbrand het niet.

Mijn lijstje ziet er nu als volgt uit

O - 2 crackers, met halvarine, en salami of cerverlaat.

L- 2 of 3 crackers met halvarine, salami of cerverlaat.

T- 1 musli reep. Dit is meestal om 3 of 4 uur, afhankelijk van de tijd dat ik geluncht heb. ik pak altijd 3 uur na de lunch.

A- Gewoon wat we eten en dan kleinere porties. Ik eet aardig gevarieerd en pak qua pasta toch altijd bijvoorbeeld al de volkoren pasta enzo.

T - Bij de tv 's avonds wil ik weleens iets van komkommer ofzo pakken. Mij is verteld dat dit geen kwaad kan omdat het toch voornamelijk uit water bestaat.

Hopelijk heb ik het zo goed gedaan :D
Crackers het raam uit mikken en goed brood kopen.
Meer eten en vaker eten. Dit is best weinig.
De pasta en de aardappelen verminderen wat Marmar zegt.
S'avonds kun je prima iets eten, nootjes?
pi_108070907
Hoi! Ik begin maar weer met lijstjes. Het begint misschien saai te worden, maar het helpt me wel echt.

Gisteren:
O: 300 gr magere kwark, 40 gram notenvruchtenmuesli
T: 1 bth kipfilet/paprika
L: 3 bth kipfilet/paprika
T: appel, klein stukje appel/abrikozencake
T: stukje worstenbrood en stukje gevulde koek@ah, banaan
S: intervaltraining hardlopen (vandaag wel!)
D: ? en bakje magere kwark omelet van 2 eieren, 4 plakjes kipfilet, 3/4 paprika, 1 ui, 1 tomaat, hand tuinboontjes, flinke hand doperwtjes en een klein restje kaas. Vriendje heeft ook wel een aantal happen genomen.

Training was erg lekker! We gingen naar een gebouw met veel trapjes aan de buitenkant en hebben daar rondjes omheen gelopen terwijl de die trapjes steeds meenamen. Ik voel mijn benen behoorlijk vandaag, dat was lang geleden. Voelt goed!

Planning voor vandaag:
O: magere kwark met 1 lepel vanillekwark, notenvruchtenmuesli
L: lunchen in het restaurant hier, weet het nog niet (misschien broodje gebakken kip of broodje runderburger :9 )
T: banaan
D: koolvis met tomaat/pesto uit de oven, spinazie, risotto
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_108070925
@Thinkk_Pinkk;

Dump de salami of cervelaat. Als er iets vette bende is om op je brood te doen is dat het wel.

Bereken wat je ongeveer nodig hebt per dag qua kcal en ga daar een paar 100 kcal onder zitten. Je eet nu iig veel te weinig.
pi_108070954
Hoi thinkpink :) je kan hier blijven of naar dieetclub gaan, volgens mij wordt er hier (nog!) meer geslowchat :P

Wat de rest zegt, weinig hoor! Doe je ook eiwitten en fruit eten?
pi_108070991
Wat moet je eten als je bijna niks anders lust?
En bedoelde als een bouwvakker met het avondeten. Voor ik wat aan m'n porties ging doen.
Broccoli en bloemkool zijn dingen die we wekelijks wel een keer eten., En dan pak ik ook altijd wel een fiks portie er van.

Vis lust ik echt niet.
pi_108071019
Ow en ik ben blij!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108071049
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En bedoelde als een bouwvakker met het avondeten. Voor ik wat aan m'n porties ging doen.
Broccoli en bloemkool zijn dingen die we wekelijks wel een keer eten., En dan pak ik ook altijd wel een fiks portie er van.

Vis lust ik echt niet.
Hoe oud/lang/zwaar ben je?
pi_108071058
OH, dat is fijn, Quina!

Ik heb een blog gevonden die ik motiverend vind. Ze leeft een bijzonder leven zonder veel verplichtingen, dus weinig reeel, maar de manier waarop ze met eten omgaat is fijn:

www.katheats.com

En het is ook goed voor m'n nieuwsgierige karaktertrekken, want ze post vrij veel, ook over persoonlijke zaken...
pi_108071065
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:46 schreef Quinazoline het volgende:
Ow en ik ben blij!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel heel tof :D Dan krijg je toch weer even zo'n oppepper lijkt me :D. Reken je in kilo's of in centimeter? Want als je sport krijg je natuurlijk ook kilo's van de spieropbouw die je doet :)
pi_108071080
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Vis lust ik echt niet.
Een hoop dingen kun je echt aan wennen. Ik denk dat een hele hoop mensen hier nooit aan onbijten deden, maar door te beginnen met iets lichts kun je dat echt opbouwen. Ik ontbijt tegenwoordig met brinta met melk en rozijntjes, of met kwart met muesli. Zeker met die laatste krijg je meteen eiwitten binnen, dus dat is ideaal! Gewoon wat lekkere dingen doorheen gooien om het nog lekkerder te maken (AH heeft lekker diepvriesfruit, dat doe ik er doorheen als ik het niet vergeet).
pi_108071081
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:47 schreef LieLie het volgende:

[..]

Hoe oud/lang/zwaar ben je?
ben 22, vrouw, 1,57 en ik weeg 82 kilo.. Veel te zwaar dus.. En dat weet ik :)
pi_108071097
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat is wel heel tof :D Dan krijg je toch weer even zo'n oppepper lijkt me :D. Reken je in kilo's of in centimeter? Want als je sport krijg je natuurlijk ook kilo's van de spieropbouw die je doet :)
Thanks! Ik heb me nooit echt opgemeten, alleen gewogen, dus heb geen idee van mijn beginpunt. Maar mijn ogen en broeken vertellen me nu gelukkig dat ik de goede kant op ga.
pi_108071125
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:49 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Een hoop dingen kun je echt aan wennen. Ik denk dat een hele hoop mensen hier nooit aan onbijten deden, maar door te beginnen met iets lichts kun je dat echt opbouwen. Ik ontbijt tegenwoordig met brinta met melk en rozijntjes, of met kwart met muesli. Zeker met die laatste krijg je meteen eiwitten binnen, dus dat is ideaal! Gewoon wat lekkere dingen doorheen gooien om het nog lekkerder te maken (AH heeft lekker diepvriesfruit, dat doe ik er doorheen als ik het niet vergeet).
Dat diepfries fruit gebruik ik idd weleens als ik smoothies maakte. Gezien er in de winter niet echt aardbeien te vinden zijn.. of ja het is onbetaalbaar :).

Maar daarom doe ik nu ook die crackers. Met salami of cerverlaat. Omdat ik dat heel erg lekker vind. En dan krijg ik toch wat binnen. Denk niet dat je kunt verwachten Dat ik meteen vrolijk een boterham weg ga zitten werken. Want dat lukt me gewoon niet. Komt wel.. Maar rustig aan want dan breekt het lijntje niet :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:49 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Thanks! Ik heb me nooit echt opgemeten, alleen gewogen, dus heb geen idee van mijn beginpunt. Maar mijn ogen en broeken vertellen me nu gelukkig dat ik de goede kant op ga.
Als je broeken het zeggen zegt het eigenlijk al genoeg he. Fijn hoor! Ga zo door ^O^
pi_108071264
http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.html is een goede website om eens te bereken hoeveel je lichaam nodig heeft (Ik gebruik de formule van Harris-Benedict). Als je minder eet dan je lichaam nodig heeft dan val je niet duurzaam af. Je lichaam denkt dan juist 'Oe, moeilijke tijden, laat ik zo veel mogelijk opslaan als reserve!' en zal alle extra's bewaren. Zodra je dan een keer iets meer eet, gaat het meteen in je vetvoorraad zitten. Kijk daar dus eens hoeveel je nodig hebt en probeer minstens zoveel calorieen te eten (maar let niet op de plaatjes van de vrouwen daar :P).
pi_108071289
goedemorgen :W
pi_108071330
Gister gewoon netjes, Q ^O^ Vandaag het idee dat het iets te weinig is...
En even uit de OP ;)
quote:
Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Thinkk, als ik 's avonds voor het slapen geen kwark eet kan ik ook maar moeilijk ontbijten. Misschien eens proberen juist iets substantiëlers te eten 's avonds dan komkommer.

Jammer van de vis, vettige vis is nou eenmaal erg gezond, maar zorg dan wel dat je omega's binnen krijgt.

En succes natuurlijk! ^O^
pi_108071372
@ Thinkkpinkk
Je kunt wel leren eten, ik lustte vroeger echt geen yoghurt, thee, koffie etc. zonder suiker bijvoorbeeld. Nu vind ik het vies mét suiker, kwestie van wennen :)

Het hoeft ook niet in 1 dag, vaak is het ook een kwestie van de manier van bereiden. Elke groente kan je enorm mee variëren, zo vind ik gestoomd of gewokt vaak veel lekkerder dan gekookt en doen kruiden ook een heleboel. Als je geen grote fan van groente bent, maar wel soepjes lust kan je bijvoorbeeld groentes in bouillon koken, dan een uitje en prei en wat je maar lekker vindt fruiten in de koekepan en erdoor gooien en dan de staafmixer erdoor halen voor een lekker soepje. Compleet andere smaak en structuur en een ontzettend makkelijke manier om veel groente binnen te krijgen.
Dit kan eigenlijk met alle soorten groente op ongeveer dezelfde manier.

Langzaam opbouwen naar een goed eetpatroon is denk ik wel waar je naar zou mnoeten streven, dat afvallen komt dan ook pas écht als je eenmaal bij een goed eetpatroon bent, want als je al lang gewend bent zo weinig te eten, zal je verbranding ook weer even goed op gang moeten komen denk ik?
pi_108071428
In het kader van het afvallen, 58,3 vanmorgen *O* en daar heb ik dus niets voor gedaan dan gezellig van alles eten.

Lijstje van vandaag:
O: boterham gelderse worst
T; boterham geitenkaas
T: boterham gerookte ham
L: stoofpeertjes met yoghurt
T: Gekookt ei op een rijstwafel en een stuk kaas.
T: 2 handjes noten, banenchipjes en een appel
D: avocado salade met kipfilet erdoor en ovenaardappelen (nog geen idee of ik ze marineer of niet).
T: vermoed wel iets van een bakje chipjes en wat citroenlimonade
S: half uurtje kettle bell

Oh en boohhh mijn spelt-zuurdesembrood was op, heb nu gewone zuurdesem en wat een lichtgewicht boterhammen zijn dat! :o

[ Bericht 4% gewijzigd door Ml-etje op 17-02-2012 10:08:28 ]
pi_108071487
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:58 schreef V1z0R het volgende:
Gister gewoon netjes, Q ^O^ Vandaag het idee dat het iets te weinig is...
En even uit de OP ;)
Dat idee had ik ook voor vandaag, maar ik wacht even af wat de lunch wordt voor ik nog wat meer toevoeg.

En ik weet het inderdaad, over het gevarieerde eten. Dat moet alleen nog even iets dieper in mijn hoofd terecht komen ;).
pi_108071519
Oeh mag ik even juichen? Mijn kies gedraagt zich normaal zelfs na de combat van gisteren *O* Ik kon er net zelfs een boterham mee eten *O*
pi_108071573
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:07 schreef Perruche het volgende:
Oeh mag ik even juichen? Mijn kies gedraagt zich normaal zelfs na de combat van gisteren *O* Ik kon er net zelfs een boterham mee eten *O*
Jeej *O*

Met mijn lip gaat het ook goed geloof ik. Hij is mega gezwollen en dik, maar doet geen pijn en ik kan er ook gewoon mee eten :D. Ik lijk alleen wel een halve Zulu :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_108071649
Q goed bezig! ^O^

En fijn dat je geen last meer hebt van je kies Per *O*

Meh, ik heb hoofdpijn en kan me amper concentreren }:| En ik heb tig dingen te doen :+
pi_108071654
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat diepfries fruit gebruik ik idd weleens als ik smoothies maakte. Gezien er in de winter niet echt aardbeien te vinden zijn.. of ja het is onbetaalbaar :).

Maar daarom doe ik nu ook die crackers. Met salami of cerverlaat. Omdat ik dat heel erg lekker vind. En dan krijg ik toch wat binnen. Denk niet dat je kunt verwachten Dat ik meteen vrolijk een boterham weg ga zitten werken. Want dat lukt me gewoon niet. Komt wel.. Maar rustig aan want dan breekt het lijntje niet :)

[..]

Als je broeken het zeggen zegt het eigenlijk al genoeg he. Fijn hoor! Ga zo door ^O^
Oh en gooi dat pakje halvarine eens weg?
Ei met kipfilet eronder en een beetje kruiden erover al eens geprobeerd?
pi_108071724
Ik ben vrij vandaag, zal maar eens gaan voorbereiden voor m'n verjaardag van zondag..
Dus zo aan de schoonmaak ;)
pi_108071805
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:00 schreef MarMar het volgende:
@ Thinkkpinkk
Je kunt wel leren eten, ik lustte vroeger echt geen yoghurt, thee, koffie etc. zonder suiker bijvoorbeeld. Nu vind ik het vies mét suiker, kwestie van wennen :)

Het hoeft ook niet in 1 dag, vaak is het ook een kwestie van de manier van bereiden. Elke groente kan je enorm mee variëren, zo vind ik gestoomd of gewokt vaak veel lekkerder dan gekookt en doen kruiden ook een heleboel. Als je geen grote fan van groente bent, maar wel soepjes lust kan je bijvoorbeeld groentes in bouillon koken, dan een uitje en prei en wat je maar lekker vindt fruiten in de koekepan en erdoor gooien en dan de staafmixer erdoor halen voor een lekker soepje. Compleet andere smaak en structuur en een ontzettend makkelijke manier om veel groente binnen te krijgen.
Dit kan eigenlijk met alle soorten groente op ongeveer dezelfde manier.

Langzaam opbouwen naar een goed eetpatroon is denk ik wel waar je naar zou mnoeten streven, dat afvallen komt dan ook pas écht als je eenmaal bij een goed eetpatroon bent, want als je al lang gewend bent zo weinig te eten, zal je verbranding ook weer even goed op gang moeten komen denk ik?
Ben inderdaad ook aan het leren eten. Dat eet tegenwoordig meer groente dan dat ik ooit gedaan heb. En iedereen kan heeel hard roepen van je eet verkeerd. maar als ik kijk hoe ik eerst at en hoe ik nu eet ben ik echt al veel beter op weg. Eerst ontbeet ik nooit, nu ontbijt ik tenminste. Thee drink ik zonder suiker, zover ben ik dan weer wel. En ik eet groentes.. iets wat mijn moeder niet kon geloven. Ik ga sowieso proberen het per week op te voeren. Dus steeds wat meer groentes. en dat soort dingen. Maar ik kan niet alles in een keer doen. Want ben bang dat het me dan binnen de kortste keren enorm tegen gaat staan. Ik ken mijn zwakke punten en ik wil echt niet de handdoek in de ring gooien., Dus ik doe het misschien wat langzamer maar dat maakt me niet uit. In mijn hoofd hoef ik ook niet al die kilo's in een jaar kwijt te zijn. Maar ik wil dan wel op weg zijn. Zoals ik zei relaxed want dan breekt het lijntje niet. Zou het zonde vinden, me te hard te pushen meer te ontbijten en dat soort dingen dat het me zo tegen gaat staan dat ik de handdoek er bij in de ring gooi.
pi_108071859
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ben inderdaad ook aan het leren eten. Dat eet tegenwoordig meer groente dan dat ik ooit gedaan heb. En iedereen kan heeel hard roepen van je eet verkeerd. maar als ik kijk hoe ik eerst at en hoe ik nu eet ben ik echt al veel beter op weg. Eerst ontbeet ik nooit, nu ontbijt ik tenminste. Thee drink ik zonder suiker, zover ben ik dan weer wel. En ik eet groentes.. iets wat mijn moeder niet kon geloven. Ik ga sowieso proberen het per week op te voeren. Dus steeds wat meer groentes. en dat soort dingen. Maar ik kan niet alles in een keer doen. Want ben bang dat het me dan binnen de kortste keren enorm tegen gaat staan. Ik ken mijn zwakke punten en ik wil echt niet de handdoek in de ring gooien., Dus ik doe het misschien wat langzamer maar dat maakt me niet uit. In mijn hoofd hoef ik ook niet al die kilo's in een jaar kwijt te zijn. Maar ik wil dan wel op weg zijn. Zoals ik zei relaxed want dan breekt het lijntje niet. Zou het zonde vinden, me te hard te pushen meer te ontbijten en dat soort dingen dat het me zo tegen gaat staan dat ik de handdoek er bij in de ring gooi.
Daar heb je ook helemaal gelijk in. Wij lopen hier al wat langer rond, zijn er langer mee bezig. Heel goed dat je al bezig bent met al deze veranderingen!
pi_108071898
Thinkk, zo komt het vaak in het begin ook wel over hier, maar we wijzen op alle punten aan waar verbetering te halen valt. Het is niet zo dat er wordt verwacht dat je heel strikt er direct aan gaat houden. Neem de verbeterpunten in je op, bekijk welke je het makkelijkst lijkt, hou die een goede week vol, lukt dat? Dan de volgende week een ander punt verwerken enzovoort :) ^O^

It's a lifestylechange, not a diet!
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:05 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook voor vandaag, maar ik wacht even af wat de lunch wordt voor ik nog wat meer toevoeg.

En ik weet het inderdaad, over het gevarieerde eten. Dat moet alleen nog even iets dieper in mijn hoofd terecht komen ;).
Bedoelde meer het niet teveel letten op de kilo's gedeelte :P
pi_108071980
Rok die ik aan wilde doen zakte nu echt van m'n kont af. Dan maar 'n andere rok.
Ja doei.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 10:28:06 #90
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108072005
Q. *O* Tof dat!

Welkom ThinkkPinkk (whehe ik dacht eerst dat iemand Tinkepink raar schreef :@ )

Ml, lekker lijstje :9 En hoera voor een prima gewicht, jij mini-Ml :P

Chico's lip en Parkietje's kies *O*

Slankie-flow :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108072018
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat is ook eigenlijk precies wat ik bedoel, gewoon langzaam stapje voor stapje :) Goede instelling dat je je tijd er voor wilt nemen, dat werkt volgens mij altijd het beste ^O^
pi_108072064
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:23 schreef V1z0R het volgende:
Thinkk, zo komt het vaak in het begin ook wel over hier, maar we wijzen op alle punten aan waar verbetering te halen valt. Het is niet zo dat er wordt verwacht dat je heel strikt er direct aan gaat houden. Neem de verbeterpunten in je op, bekijk welke je het makkelijkst lijkt, hou die een goede week vol, lukt dat? Dan de volgende week een ander punt verwerken enzovoort :) ^O^

It's a lifestylechange, not a diet!

[..]

Bedoelde meer het niet teveel letten op de kilo's gedeelte :P
Ja dat ben ik inderdaad van plan. Ik ben begonnen met groentes eten. En gestructureerd lunchen. Toen dat goed ging ben ik 1 cracker gaan eten. En nu eet ik er al 2. Dus er is verbetering.

En het is inderdaad een levensstijl die zal moeten veranderen. maar vind het niet erg. maar het moet niet in een keer alles zijn want dan gaat het mis denk ik.
pi_108072117
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
Q. *O* Tof dat!

Welkom ThinkkPinkk (whehe ik dacht eerst dat iemand Tinkepink raar schreef :@ )

Ml, lekker lijstje :9 En hoera voor een prima gewicht, jij mini-Ml :P

Chico's lip en Parkietje's kies *O*

Slankie-flow :7
De meeste zeggen T-P Daar luister ik ook naar haha. Of th-p doen ze ook weleens.. :P
pi_108072746
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:26 schreef motorbloempje het volgende:
Rok die ik aan wilde doen zakte nu echt van m'n kont af. Dan maar 'n andere rok.
Vervelend he, dat soort luxe problemen *O* .
pi_108073194
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Was je blij met je Playboy, Mini? :+.
Ja onwijs! :+ Aparte keuze voor een ladies night...

Nou, open dag-praatje nummer 1 zit erop, vanmiddag nog een keer. Ouders kunnen nog lastige vragen stellen. :P
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_108073197
@ ThinkPink, hoe komt het dan dat je maar 1 of 2 crackers bij je lunch kan eten? Wat at je dan waardoor je zo dik bent geworden?

Idd wat je zegt, alles in kleine stapjes opvoeren om te zorgen dat je op een nette hoeveelheid kcals en groenten per dag uitkomt, het moet wel vol te houden zijn natuurlijk!

Doe je aan sport of ben je dat van plan?

Mijn lijstje van vandaag:

O - 2 vk crackers pindakaas, banaan
T - appel
L - 3 vk bth met kaas/vlees/hummus/tom/kom
T - hand cashews, 150 ml yoghurt met honing
D - Spruitjesstamppot met geroosterde karbonade en tomaten met kruiden en knoflook :9
T - koffie verkeerd
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_108073219
Wie weet nog leuke verjaardagshapjeshapjes? ;)
pi_108073251
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:12 schreef LieLie het volgende:
Wie weet nog leuke hapjes? ;)
Om zelf te maken? Mini worstenbroodjes ofzo .. Of van bladerdeeg en dan vullen met een mengsel van gehakt spinazie en boursain. (Maar weet niet of t hele gezonde hapjes moeten zijn, want dan is dit niet de juiste keus denk ik :P
pi_108073280
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:11 schreef Novem het volgende:
@ ThinkPink, hoe komt het dan dat je maar 1 of 2 crackers bij je lunch kan eten? Wat at je dan waardoor je zo dik bent geworden?

Idd wat je zegt, alles in kleine stapjes opvoeren om te zorgen dat je op een nette hoeveelheid kcals en groenten per dag uitkomt, het moet wel vol te houden zijn natuurlijk!

Doe je aan sport of ben je dat van plan?

Mijn lijstje van vandaag:

O - 2 vk crackers pindakaas, banaan
T - appel
L - 3 vk bth met kaas/vlees/hummus/tom/kom
T - hand cashews, 150 ml yoghurt met honing
D - Spruitjesstamppot met geroosterde karbonade en tomaten met kruiden en knoflook :9
T - koffie verkeerd
Omdat ik niet meer weg krijg. En ik ben/was een echte snoepkont :@ sporten doe ik. Cardio :) En ik maak wandelingen van kilometers lang met mijn hond.
pi_108073334
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja dat ben ik inderdaad van plan. Ik ben begonnen met groentes eten. En gestructureerd lunchen. Toen dat goed ging ben ik 1 cracker gaan eten. En nu eet ik er al 2. Dus er is verbetering.

En het is inderdaad een levensstijl die zal moeten veranderen. maar vind het niet erg. maar het moet niet in een keer alles zijn want dan gaat het mis denk ik.
Welkom! Het klinkt alsof je op de goede weg bent. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')