Hier verderquote:Op maandag 13 februari 2012 12:00 schreef Arolsen het volgende:
Een van de redenen dat rechtsere partijen veel kiezers krijgen is het Law & Order imago dat die partijen hebben. Mensen die vinden dat er wat mis is met de veiligheid voelen zich sneller thuis bij de VVD dan bij de PvdA, GL en SP, die een theedrink imago hebben. Waarom kunnen die partijen niet ook gewoon criminaliteit snoeihard gaan aanpakken? Dus een links programma wat betreft sociaal economische standpunten maar gewoon law & order wat betreft veiligheid. Ik dnek dat ze er een hoop stemmen mee kunnen winnen.
En Marokkanen door de knieën schieten met Wilders doe je zo .....quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:43 schreef Bankfurt het volgende:
theedrinken met Cohen doe je zo .....
dank je, maar eigenlijk bedoelde ik dat ik niet van plan was de discussie te gaan lezen, ik hoop dat realisme heerst.quote:Op donderdag 16 februari 2012 19:16 schreef remlof het volgende:
Waarom geven linkse partijen zich een soft imago rond veiligheid
De boefjeskampen van Lubbers, daar waren de PC ook erg tegenquote:Op donderdag 16 februari 2012 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aangezien sommige nieuwkomers in deze discussie weer dezelfde stereotypes naar boven halen herhaal ik ook nog maar een keer een genuanceerder verhaal.
Ik begrijp niet waarom een op preventie gerichte aanpak soft zou moeten zijn?
Wat is er soft aan het volgende schema?
7 uur: opstaan
9-16 uur: werken
16-21 uur: opleiding volgen
23 uur: naar bed
Daar is niets soft aan maar het zou voor een groot deel van de criminelen prima kunnen werken.
Wat is er soft aan als je iemand voor lichtere misdrijven een werkstraf geeft maar dan eventueel meer dan 240 uur?
Ik zou het bijv. prima vinden als mensen die rotzooi op straat gooien een half jaar lang wekelijks 8 uur afval moeten opruimen.
Het is op preventie gericht maar er is niets soft aan.
Zozo, een opleiding volgen.. inderdaad niet echt soft.quote:Op donderdag 16 februari 2012 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aangezien sommige nieuwkomers in deze discussie weer dezelfde stereotypes naar boven halen herhaal ik ook nog maar een keer een genuanceerder verhaal.
Daar is niets soft aan maar het zou voor een groot deel van de criminelen prima kunnen werken.
Wat is er soft aan als je iemand voor lichtere misdrijven een werkstraf geeft maar dan eventueel meer dan 240 uur?
Ik zou het bijv. prima vinden als mensen die rotzooi op straat gooien een half jaar lang wekelijks 8 uur afval moeten opruimen.
Inderdaad.quote:De boefjeskampen van Lubbers, daar waren de PC ook erg tegen
Als jij die opleiding moet volgen terwijl jij dagelijks 6 uur werkt dan is daar inderdaad niets soft aan.quote:Zozo, een opleiding volgen.. inderdaad niet echt soft.
Jij laat jezelf gewoon lekker neerschieten want je bent niet bang!quote:Op donderdag 16 februari 2012 19:03 schreef remlof het volgende:
Want schieten doe je pas als je bang bent.
Dus hangen we ze op.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:40 schreef OverRated het volgende:
Maar het is onmenselijk om iemand levenslang in een kleine cel op te sluiten. Dat gaat tegen alle mensenrechten in
Ik ben het ermee eens dat het in het gevang stoppen van jonge crimineeltjes een averechts effect heeft. (Ze worden er alleen maar crimineler van).quote:Op donderdag 16 februari 2012 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Maar wat dan wel te doen met deze probleem jongeren?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 00:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat het in het gevang stoppen van jonge crimineeltjes een averechts effect heeft. (Ze worden er alleen maar crimineler van).
Een strakke kostschool met het disciplineschema wat jij hier toont is inderdaad beter. Maar volgens mij mag je ze niet dwingen tot zoiets, en vinden die crimineeltjes zelf het veel stoerder om in de gevangenis te zitten.
Je kan er weinig mee fout doen heb ik het idee. Het gaat nu al best slecht, kan alleen maar beter.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:56 schreef VakantieNancy het volgende:
[..]
Maar wat dan wel te doen met deze probleem jongeren?
Jij bent de wegloper hèquote:Op donderdag 16 februari 2012 20:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij laat jezelf gewoon lekker neerschieten want je bent niet bang!
Daarom ren je ook heel snel weg als het iets gevaarlijker wordt, omdat je niet bang bent
Dat is nog niks:quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:15 schreef mlg het volgende:
Met meer dan 50 posts per dag ben je sowieso bang. Bang opgesloten in je kamertje, afgescheiden van de maatschappij. Of je bent natuurlijk autistisch. Dat ben je als je met 4 sterretjes achter je naam de ganse dag op een jongerenforum zit te discussiëren.
Zo te zien een feministisch huisvrouwtje. Kun je niks mee.quote:
Precies. Bij links lijkt het slachtoffer vaak bijzaak en wordt er veel te vaak gericht op succesvolle terugkeer in de maatschappij van de dader. Misselijk.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:47 schreef mlg het volgende:
Bij links vergaat het goed en kwaad besef. Normsvervaging. Thats it.
Ik ben zelf links en ik herken me hier totaal niet in.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies. Bij links lijkt het slachtoffer vaak bijzaak en wordt er veel te vaak gericht op succesvolle terugkeer in de maatschappij van de dader. Misselijk.
Oh, dus links heeft gewoon niet de potentie om dingen voor elkaar te krijgen? Sowieso getuigt de linkse kliek niet van doorzettingsvermogen. In het schreeuwen vanaf de zijlijn zijn ze goed, maar het vermogen om maar kleine dingetjes voor elkaar te krijgen is niet aan hen besteed. Die hele linkse stroming is gewoon een gemeenschap van onnozelen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:59 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik ben zelf links en ik herken me hier totaal niet in.
Sterker, ik vind dat de focus in Nederland juist meer naar de slachtoffers moet. Zij moeten bijvoorbeeld kunnen spreken in de rechtszaal, al is het nog zo'n ogenschijnlijk onbenullig vergrijp. Wel vind ik dat we niets opschieten met daders jaren in de gevangenis zetten en verder niks. Je moet daders wel helpen hun leven op te pakken en te beteren.
Het klinkt misschien vreemd, maar ik stem op een partij omdat deze mijn standpunten vertegenwoordigt. Dat is overigens geheel los van het feit dat ik je hele mening niet deel dat links geen doorzettingsvermogen heeft. Dit kabinet is ongeveer het 2e rechtse kabinet ooit in NL, je kunt toch niet zeggen dat er niks gebeurd is in de andere kabinetten.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:05 schreef mlg het volgende:
[..]
Oh, dus links heeft gewoon niet de potentie om dingen voor elkaar te krijgen? Sowieso getuigt de linkse kliek niet van doorzettingsvermogen. In het schreeuwen vanaf de zijlijn zijn ze goed, maar het vermogen om maar kleine dingetjes voor elkaar te krijgen is niet aan hen besteed. Die hele linkse stroming is gewoon een gemeenschap van onnozelen.
Nee. Was dat maar zo, dan stonden we er nu stukken beter voor. In het geval van 'links' is stilstand beter dan 'vooruitgang'. Sorry, inkoppertje.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Het klinkt misschien vreemd, maar ik stem op een partij omdat deze mijn standpunten vertegenwoordigt. Dat is overigens geheel los van het feit dat ik je hele mening niet deel dat links geen doorzettingsvermogen heeft. Dit kabinet is ongeveer het 2e rechtse kabinet ooit in NL, je kunt toch niet zeggen dat er niks gebeurd is in de andere kabinetten.
inkoppertje of niet, wat heeft dit kabinet nou gepresteerd dat zoveel beter is als al die andere kabinetten?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:52 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee. Was dat maar zo, dan stonden we er nu stukken beter voor. In het geval van 'links' is stilstand beter dan 'vooruitgang'. Sorry, inkoppertje.
Het huishoudinkomen in de Wwb! Schrappen al die liefdadigheid.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:54 schreef n00b13 het volgende:
[..]
inkoppertje of niet, wat heeft dit kabinet nou gepresteerd dat zoveel beter is als al die andere kabinetten?
Is dat het beste wat je hebt?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:56 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het huishoudinkomen in de Wwb! Schrappen al die liefdadigheid.
Welk doel dient dat eigenlijk?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:59 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Sterker, ik vind dat de focus in Nederland juist meer naar de slachtoffers moet. Zij moeten bijvoorbeeld kunnen spreken in de rechtszaal, al is het nog zo'n ogenschijnlijk onbenullig vergrijp.
Anderzijds is straf natuurlijk wel gewoon leedtoevoeging, vergelding dus. Maar als het dan aankomt op het bepalen van de mate van leedtoevoeging, is die vergelding het ondergeschoven kindje.quote:Wel vind ik dat we niets opschieten met daders jaren in de gevangenis zetten en verder niks. Je moet daders wel helpen hun leven op te pakken en te beteren.
Invoering van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening vind ik ook wel een mooie. Sowieso de hele aanscherping van de Sociale Zekerheid en de ingezette decentralisering van de zorg vind ik goede punten.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:01 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Is dat het beste wat je hebt?
Ik zal je een hint geven: Pensioen.
Soms zijn de straffen best licht te noemen. Ik zag nog dinsdag TROS Opgelicht en de straffen die voor oplichters worden gegeven die telkens de fout ingingen waren erg licht te noemen. Zelf ben ik er nog niet over uit of het stigmatiseren van een dader verder helpt aangezien de dader zal denken dat hij niks meer te verliezen heeft en hierdoor de kans groter zal zijn dat hij nogmaals in de fout zal gaan.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:49 schreef robin007bond het volgende:
Precies. Bij links lijkt het slachtoffer vaak bijzaak en wordt er veel te vaak gericht op succesvolle terugkeer in de maatschappij van de dader. Misselijk.
Voor oplichters mogen de straffen mij part wel lager. Je bent een idioot als je je laat oplichten, dus leer er ook maar van.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Soms zijn de straffen best licht te noemen. Ik zag nog dinsdag TROS Opgelicht en de straffen die voor oplichters worden gegeven die telkens de fout ingingen waren erg licht te noemen. Zelf ben ik er nog niet over uit of het stigmatiseren van een dader verder helpt aangezien de dader zal denken dat hij niks meer te verliezen heeft en hierdoor de kans groter zal zijn dat hij nogmaals in de fout zal gaan.
Ik zag een dame in die aflevering die meer dan twintig jaar bezig was met oplichten. Ze kreeg volgens mij meerdere malen TBS naast haar gevangenisstraf opgelegd, maar dat hielp niet veel. Voor deze extreme gevallen mag er wel meer straf worden opgelegd aangezien niks bij dit soort figuren helpt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:43 schreef mlg het volgende:
Voor oplichters mogen de straffen mij part wel lager. Je bent een idioot als je je laat oplichten, dus leer er ook maar van.
Moet ze eens proberen een verzekeringsmaatschappij op te lichten...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik zag een dame in die aflevering die meer dan twintig jaar bezig was met oplichten. Ze kreeg volgens mij meerdere malen TBS naast haar gevangenisstraf opgelegd, maar dat hielp niet veel. Voor deze extreme gevallen mag er wel meer straf worden opgelegd aangezien niks bij dit soort figuren helpt.
Links heeft niet voor niets dit pappen en nathouden imago gekregen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:59 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Sterker, ik vind dat de focus in Nederland juist meer naar de slachtoffers moet. Zij moeten bijvoorbeeld kunnen spreken in de rechtszaal, al is het nog zo'n ogenschijnlijk onbenullig vergrijp. Wel vind ik dat we niets opschieten met daders jaren in de gevangenis zetten en verder niks. Je moet daders wel helpen hun leven op te pakken en te beteren.
Dat raakt kant nog wal.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:43 schreef mlg het volgende:
[..]
Voor oplichters mogen de straffen mij part wel lager. Je bent een idioot als je je laat oplichten, dus leer er ook maar van.
Zo'n eentje mag van mij doorstromen naar de financiële recherche, net zo als linksigen zouden zeggen dat hackers voor de overheid moeten werken.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik zag een dame in die aflevering die meer dan twintig jaar bezig was met oplichten. Ze kreeg volgens mij meerdere malen TBS naast haar gevangenisstraf opgelegd, maar dat hielp niet veel. Voor deze extreme gevallen mag er wel meer straf worden opgelegd aangezien niks bij dit soort figuren helpt.
je lult poep.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:25 schreef mlg het volgende:
[..]
Zo'n eentje mag van mij doorstromen naar de financiële recherche, net zo als linksigen zouden zeggen dat hackers voor de overheid moeten werken.
Nederland is een vijver voor oplichters. De mensen letten hier zo op de centjes dan ze zo naïef zijn om in die grapjes van oplichters te trappen. Hier in Nederland kun je nog een een plakkertje met gratis op een 10 jaar oude pot erwten plakken. En weg is het binnen 10 sec.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:16 schreef kibo het volgende:
[..]
Dat raakt kant nog wal.
Oplichters maken heel vaak misbruik van mensen die te goeder trouw zijn.
Zij zijn er mede de oorzaak van dat de samenleving argwanender wordt en verhardt.
je vergelijking is gewoon totaal mis. Linkse mensen willen white hat hackers inzetten bij de overheid. Dat is een totaal ander soort hacker als de hacker die inbreekt in systemen en die informatie verkoopt.quote:
Volgens mij heeft het meer met hebzucht te maken. Als jij een half miljoen aan spaargeld meegeeft aan iemand van de tennisclub omdat hij fantastische rendementen belooft dan moet je vooral kwaad zijn op jezelf en niet op de dader, wat zich dan wat mij betreft ook weer zou moeten vertalen in de strafeis. Als je oude omaatjes langsgaat met een ingewikkelde scam is het natuurlijk een ander verhaal.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:16 schreef kibo het volgende:
[..]
Dat raakt kant nog wal.
Oplichters maken heel vaak misbruik van mensen die te goeder trouw zijn.
Zij zijn er mede de oorzaak van dat de samenleving argwanender wordt en verhardt.
Of gewoon mensen die met een heul zielig verhaal een maand op een hotelkamer verblijven op de pof en die rekening nooit betalen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het meer met hebzucht te maken. Als jij een half miljoen aan spaargeld meegeeft aan iemand van de tennisclub omdat hij fantastische rendementen belooft dan moet je vooral kwaad zijn op jezelf en niet op de dader, wat zich dan wat mij betreft ook weer zou moeten vertalen in de strafeis. Als je oude omaatjes langsgaat met een ingewikkelde scam is het natuurlijk een ander verhaal.
Alweer kort door de bocht.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:27 schreef mlg het volgende:
[..]
Nederland is een vijver voor oplichters. De mensen letten hier zo op de centjes dan ze zo naïef zijn om in die grapjes van oplichters te trappen. Hier in Nederland kun je nog een een plakkertje met gratis op een 10 jaar oude pot erwten plakken. En weg is het binnen 10 sec.
Onzinredanatie.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:25 schreef mlg het volgende:
Zo'n eentje mag van mij doorstromen naar de financiële recherche, net zo als linksigen zouden zeggen dat hackers voor de overheid moeten werken.
Het valt mij op dat je van die mensen nog geen tientje kan lenen, maar vertel ze een lulverhaal en ze stinken er in voor tonnen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het meer met hebzucht te maken. Als jij een half miljoen aan spaargeld meegeeft aan iemand van de tennisclub omdat hij fantastische rendementen belooft dan moet je vooral kwaad zijn op jezelf en niet op de dader, wat zich dan wat mij betreft ook weer zou moeten vertalen in de strafeis. Als je oude omaatjes langsgaat met een ingewikkelde scam is het natuurlijk een ander verhaal.
Het uitgangspunt lijkt me dat ondernemers zelf moeten zorgen dat ze betaald krijgen. Ik ken ook kroegen waar je de rekening niet kunt laten opschrijven. Het lijkt me niet dat het strafrecht er is om ondernemers te laten besparen op incassokosten bij extra omzet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Of gewoon mensen die met een heul zielig verhaal een maand op een hotelkamer verblijven op de pof en die rekening nooit betalen.
Nog een indicatie dat het niet goedgelovigheid is die je met het strafrecht beschermt, maar hebzucht.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het valt mij op dat je van die mensen nog geen tientje kan lenen, maar vertel ze een lulverhaal en ze stinken er in voor tonnen.
Maar voor mensen die niet crimineel zijn werkt het niet? Of stel je voor dit schema wettelijk verplicht te stellen? En moeten agenten, politici en chirurgen zich hier ook aan houden?quote:Op donderdag 16 februari 2012 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dit is nogal een domme uitspraak, op meerdere vlakken.quote:Precies. Bij links lijkt het slachtoffer vaak bijzaak en wordt er veel te vaak gericht op succesvolle terugkeer in de maatschappij van de dader. Misselijk.
LOLquote:dat hackers voor de overheid moeten werken.
Ik geloof niet in therapie, daden zijn veel effectiever. In het geval van de crimineel gaat het om gedragsverandering en vorming, dat doe je niet met oeverloos gebabbel maar door te werken en te leren. Tijdens het werken en de scholing doe je discipline op en leer je allerlei vaardigheden.quote:Na een misdaad behoeft de dader therapie om in de toekomst misdaad te voorkomen.
De slachtoffers behoeven therapie om de nadelige gevolgen van de misdaad te boven te komen.
De maatschappij behoeft therapie om de nadelige gevolgen van de misdaad te boven te komen.
iedereen is anders, iedereen behoeft individuele aanpak. Maar jij denkt dat je met 1 soort speelgoed alle kinderen gelukkig kan maken?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik geloof niet in therapie, daden zijn veel effectiever. In het geval van de crimineel gaat het om gedragsverandering en vorming, dat doe je niet met oeverloos gebabbel maar door te werken en te leren. Tijdens het werken en de scholing doe je discipline op en leer je allerlei vaardigheden.
Een slachtoffer moet gewoon weer de draad van zijn leven oppakken, na een rouwperiode niet blijven treuren maar terug het normale leven leven, 1 stap tegelijk.
Nee, ik geloof simpelweg niet in therapie. Ik ken geen voorbeeld van een succesvolle therapie.quote:Maar jij denkt dat je met 1 soort speelgoed alle kinderen gelukkig kan maken?
Dus als na een een jaar therapie kan worden geconcludeerd dat Robert M. zijn daad nooit meer zal herhalen dan mag hij gewoon weer z'n leventje gaan leiden?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Na een misdaad behoeft de dader therapie om in de toekomst misdaad te voorkomen.
De slachtoffers behoeven therapie om de nadelige gevolgen van de misdaad te boven te komen.
De maatschappij behoeft therapie om de nadelige gevolgen van de misdaad te boven te komen.
Dader, slachtoffer en maatschappij gescheiden behandelen. Het doel is een betere maatschappij met minder criminaliteit. Het doel is niet straffen, wraak of een vals gevoel van veiligheid.
En links/recht bestaan niet. Het is oorlogsretoriek, verdeel en heers.
Ja.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:19 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dus als na een een jaar therapie kan worden geconcludeerd dat Robert M. zijn daad nooit meer zal herhalen dan mag hij gewoon weer z'n leventje gaan leiden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |