abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:38:43 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108051925
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:00 schreef Arolsen het volgende:
Een van de redenen dat rechtsere partijen veel kiezers krijgen is het Law & Order imago dat die partijen hebben. Mensen die vinden dat er wat mis is met de veiligheid voelen zich sneller thuis bij de VVD dan bij de PvdA, GL en SP, die een theedrink imago hebben. Waarom kunnen die partijen niet ook gewoon criminaliteit snoeihard gaan aanpakken? Dus een links programma wat betreft sociaal economische standpunten maar gewoon law & order wat betreft veiligheid. Ik dnek dat ze er een hoop stemmen mee kunnen winnen.
Hier verder

[ Bericht 28% gewijzigd door Pietverdriet op 16-02-2012 18:44:26 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108051997
Maar het is onmenselijk om iemand levenslang in een kleine cel op te sluiten. Dat gaat tegen alle mensenrechten in ;(
pi_108052103
theedrinken met Cohen doe je zo .....
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:02:52 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_108052832
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:43 schreef Bankfurt het volgende:
theedrinken met Cohen doe je zo .....
En Marokkanen door de knieën schieten met Wilders doe je zo .....
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:03:24 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_108052846
Want schieten doe je pas als je bang bent.
pi_108053254
Geen idee waar deel 1 over ging, maar: gelul! :)
compact en kleverig.
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:16:43 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_108053755
quote:
dank je, maar eigenlijk bedoelde ik dat ik niet van plan was de discussie te gaan lezen, ik hoop dat realisme heerst. ;)
compact en kleverig.
pi_108053970
Aangezien sommige nieuwkomers in deze discussie weer dezelfde stereotypes naar boven halen herhaal ik ook nog maar een keer een genuanceerder verhaal.

Ik begrijp niet waarom een op preventie gerichte aanpak soft zou moeten zijn?
Wat is er soft aan het volgende schema?
7 uur: opstaan
9-16 uur: werken
16-21 uur: opleiding volgen
23 uur: naar bed

Daar is niets soft aan maar het zou voor een groot deel van de criminelen prima kunnen werken.

Wat is er soft aan als je iemand voor lichtere misdrijven een werkstraf geeft maar dan eventueel meer dan 240 uur?
Ik zou het bijv. prima vinden als mensen die rotzooi op straat gooien een half jaar lang wekelijks 8 uur afval moeten opruimen.
Het is op preventie gericht maar er is niets soft aan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:40:07 #10
45206 Pietverdriet
pi_108054182
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aangezien sommige nieuwkomers in deze discussie weer dezelfde stereotypes naar boven halen herhaal ik ook nog maar een keer een genuanceerder verhaal.

Daar is niets soft aan maar het zou voor een groot deel van de criminelen prima kunnen werken.

Wat is er soft aan als je iemand voor lichtere misdrijven een werkstraf geeft maar dan eventueel meer dan 240 uur?
Ik zou het bijv. prima vinden als mensen die rotzooi op straat gooien een half jaar lang wekelijks 8 uur afval moeten opruimen.
De boefjeskampen van Lubbers, daar waren de PC ook erg tegen
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:53:20 #11
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_108054749
quote:

Zozo, een opleiding volgen.. inderdaad niet echt soft.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:54:25 #12
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_108054805
Wat mij altijd stoorde aan linkse partijen is dat ze nooit de problemen noemen die met immigratie te maken hebben.
En worden ze wel genoemd door andere partijen dan is het altijd "Maar er zijn ook heel veel goede immigranten!"

Wat schiet ik daarmee op?

Laten we wel wezen, PVV/Wilders is het resultaat van het negeren van de problemen door andere partijen.
Problemen die andere partijen nooit noemden vooral linkse partijen niet worden wel door de PVV genoemd, en meteen 20+ zetels.

Ook dat ze blijkbaar af willen van de rijken, want als je hard werkt dan moet je het maar weer inleveren om te betalen voor de mensen die niet hard werken.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_108055298
quote:
De boefjeskampen van Lubbers, daar waren de PC ook erg tegen
Inderdaad.
Politiek correct is het niet maar het zou best wel eens erg op preventie gericht kunnen zijn, indien je het juist aanpakt en daar gaat het om. Wat dat betreft kan links dat zo overnemen.

Kijk, er zijn verschillende soorten criminelen die op een verschillende manier moeten worden behandeld.
Bij veel criminelen ontbreekt perspectief, in dat geval kan vorming uitstekend preventief werken. Zie dat ze een goed ritme ontwikkelen, dat ze leren werken, dat ze leren met tegenslag om te gaan en dat ze met waardevolle vaardigheden en kennis, anderen dan die ze van medecriminelen leren, de gevangenis verlaten.
Een andere groep criminelen is de groep zware jongens, mensen die bovenaan in de voedselketen van de criminaliteit zitten. Deze mensen kunnen op een gemakkelijke manier veel geld krijgen. Sommigen van hen hebben een slecht ontwikkeld geweten en ze hebben absoluut geen behoefte aan een normaal burgerleven. Bij die groep zal een dergelijk programma allicht niet helpen maar bij de meerderheid van de criminelen zou het wel vruchten afwerpen.

quote:
Zozo, een opleiding volgen.. inderdaad niet echt soft.
Als jij die opleiding moet volgen terwijl jij dagelijks 6 uur werkt dan is daar inderdaad niets soft aan.
Ga jij maar eens 12 uur per dag werken, zowel betaald werk waarmee de opleiding mede gefinancierd wordt, als een opleiding. Dan mag je nog eens komen kletsen dat het soft zou zijn. :)

Los van het feit dat het allesbehalve soft is is het effectief en daar gaat het toch om? Of ben jij zo'n simpele ziel die enkel vergelding wil met als gevolg dat ze een paar jaar later verder gaan met hun criminele activiteiten en meer dan de helft van hun leven in de gevangenis zitten voor honderden Euro's per dag op kosten van de belastingbetaler? Zo simpel van geest zal hopelijk niemand hier zijn?
#NoDAPL
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:07:28 #14
45206 Pietverdriet
pi_108055415
Het doet me trouwens denken aan hoe israel met palestijnse jongeren omgaat die veroordeeld worden, die leren in de bak een vak. Voor hun trouwens de enige manier een opleiding te krijgen, waardoor velen daar voor kiezen.
Conny Mus had daar een mooie rapportage over.
pi_108057128
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:03 schreef remlof het volgende:
Want schieten doe je pas als je bang bent.
Jij laat jezelf gewoon lekker neerschieten want je bent niet bang!

Daarom ren je ook heel snel weg als het iets gevaarlijker wordt, omdat je niet bang bent :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108061976
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:40 schreef OverRated het volgende:
Maar het is onmenselijk om iemand levenslang in een kleine cel op te sluiten. Dat gaat tegen alle mensenrechten in ;(
Dus hangen we ze op.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_108062595
'Links' is zo soft met aanpak criminaliteit om 'rechts' groter te maken. Over de afgelopen eeuw heeft men (elite/politiek) de termen 'links' en 'rechts' bedacht om zo twee grote groepen te laten ontstaan binnen het volk (niet uitgevonden door een/het volk)
De een denkt dat hij 'links' is, de ander 'rechts'. Maar er is ook nog een midden (CDA, dat midden is sterk aan het verdwijnen, precies zoals in Griekenland, dit beeld zie je steeds meer ontstaan in Europa, radicalisering, het steeds verder aftakelen van het systeem, beschaving ebt steeds verder weg)
Het gaat niet om die veiligheid, er wordt via criminalieit door de politiek meer macht verkregen (men liet de criminaliteit duidelijk bewust oplopen om er een politieke slag uit te slaan, al decennia lang wordt er over gesproken rondom de verkiezingen, al een vast onderdeel geworden)
De tirannie die hierachter schuilt is dat er telkens een politiek spel wordt gespeelt met het volk en het probleem waar het om draait niet/nooit wordt opgelost. In een beschaafd land zou er amper criminaliteit heersen (normale aanpak) Er is geen totalitair systeem als Noord Korea voor nodig.
Vrijheid en amper criminalteit waren er voorheen gewoon (toen er dus nog beschaving heerstte) Dit was ooit het veiligste land ter wereld.
pi_108067222
Het CDA is allang geen middenpartij meer. Het CDA heeft maar 1 motief: macht.
De laatste 10 jaar heeft het CDA zeer duidelijk voor een rechtse koers gekozen, misschien wel een zeer rechtse koers.
Nu links weer wat momentum lijkt te winnen schuift het CDA ook weer wat op.
Stem niet op het CDA wanneer je wil dat mensen ons land met authentieke intrinsieke motieven leiden. Het CDA is boven alles zeer pragmatisch en opportunistisch.
#NoDAPL
  vrijdag 17 februari 2012 @ 00:28:01 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108067288
quote:

Ik ben het ermee eens dat het in het gevang stoppen van jonge crimineeltjes een averechts effect heeft. (Ze worden er alleen maar crimineler van).
Een strakke kostschool met het disciplineschema wat jij hier toont is inderdaad beter. Maar volgens mij mag je ze niet dwingen tot zoiets, en vinden die crimineeltjes zelf het veel stoerder om in de gevangenis te zitten.
The End Times are wild
  vrijdag 17 februari 2012 @ 11:47:12 #20
294269 mlg
pi_108074212
Bij links vergaat het goed en kwaad besef. Normsvervaging. Thats it.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:56:28 #21
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_108076124
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 00:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens dat het in het gevang stoppen van jonge crimineeltjes een averechts effect heeft. (Ze worden er alleen maar crimineler van).
Een strakke kostschool met het disciplineschema wat jij hier toont is inderdaad beter. Maar volgens mij mag je ze niet dwingen tot zoiets, en vinden die crimineeltjes zelf het veel stoerder om in de gevangenis te zitten.
Maar wat dan wel te doen met deze probleem jongeren?
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:02:07 #22
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108076299
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:56 schreef VakantieNancy het volgende:

[..]

Maar wat dan wel te doen met deze probleem jongeren?
Je kan er weinig mee fout doen heb ik het idee. Het gaat nu al best slecht, kan alleen maar beter.

Als we naar Amerika kijken, daar hebben ze van die bootcamp's. Dat zou ik persoonlijk liever niet zien, maar het idee zoals het hier staat, dus combinatie opleiding/werk, lijkt me prima. Slaag je niet in dat systeem, dan naar bootcamp.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:06:53 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_108076414
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij laat jezelf gewoon lekker neerschieten want je bent niet bang!

Daarom ren je ook heel snel weg als het iets gevaarlijker wordt, omdat je niet bang bent :')
Jij bent de wegloper hè :P
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:15:29 #24
294269 mlg
pi_108076635
Met meer dan 50 posts per dag ben je sowieso bang. Bang opgesloten in je kamertje, afgescheiden van de maatschappij. Of je bent natuurlijk autistisch. Dat ben je als je met 4 sterretjes achter je naam de ganse dag op een jongerenforum zit te discussiëren.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:19:08 #25
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108076767
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:15 schreef mlg het volgende:
Met meer dan 50 posts per dag ben je sowieso bang. Bang opgesloten in je kamertje, afgescheiden van de maatschappij. Of je bent natuurlijk autistisch. Dat ben je als je met 4 sterretjes achter je naam de ganse dag op een jongerenforum zit te discussiëren.
Dat is nog niks:
Sinosappel
_O_
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:20:09 #26
294269 mlg
pi_108076802
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:19 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dat is nog niks:
Sinosappel
_O_
Zo te zien een feministisch huisvrouwtje. Kun je niks mee.
pi_108077607
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:47 schreef mlg het volgende:
Bij links vergaat het goed en kwaad besef. Normsvervaging. Thats it.
Precies. Bij links lijkt het slachtoffer vaak bijzaak en wordt er veel te vaak gericht op succesvolle terugkeer in de maatschappij van de dader. Misselijk.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:59:08 #28
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108077904
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Precies. Bij links lijkt het slachtoffer vaak bijzaak en wordt er veel te vaak gericht op succesvolle terugkeer in de maatschappij van de dader. Misselijk.
Ik ben zelf links en ik herken me hier totaal niet in.
Sterker, ik vind dat de focus in Nederland juist meer naar de slachtoffers moet. Zij moeten bijvoorbeeld kunnen spreken in de rechtszaal, al is het nog zo'n ogenschijnlijk onbenullig vergrijp. Wel vind ik dat we niets opschieten met daders jaren in de gevangenis zetten en verder niks. Je moet daders wel helpen hun leven op te pakken en te beteren.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 14:05:29 #29
294269 mlg
pi_108078147
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:59 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Sterker, ik vind dat de focus in Nederland juist meer naar de slachtoffers moet. Zij moeten bijvoorbeeld kunnen spreken in de rechtszaal, al is het nog zo'n ogenschijnlijk onbenullig vergrijp. Wel vind ik dat we niets opschieten met daders jaren in de gevangenis zetten en verder niks. Je moet daders wel helpen hun leven op te pakken en te beteren.
Oh, dus links heeft gewoon niet de potentie om dingen voor elkaar te krijgen? Sowieso getuigt de linkse kliek niet van doorzettingsvermogen. In het schreeuwen vanaf de zijlijn zijn ze goed, maar het vermogen om maar kleine dingetjes voor elkaar te krijgen is niet aan hen besteed. Die hele linkse stroming is gewoon een gemeenschap van onnozelen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 14:38:44 #30
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108079218
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:05 schreef mlg het volgende:

[..]

Oh, dus links heeft gewoon niet de potentie om dingen voor elkaar te krijgen? Sowieso getuigt de linkse kliek niet van doorzettingsvermogen. In het schreeuwen vanaf de zijlijn zijn ze goed, maar het vermogen om maar kleine dingetjes voor elkaar te krijgen is niet aan hen besteed. Die hele linkse stroming is gewoon een gemeenschap van onnozelen.
Het klinkt misschien vreemd, maar ik stem op een partij omdat deze mijn standpunten vertegenwoordigt. Dat is overigens geheel los van het feit dat ik je hele mening niet deel dat links geen doorzettingsvermogen heeft. Dit kabinet is ongeveer het 2e rechtse kabinet ooit in NL, je kunt toch niet zeggen dat er niks gebeurd is in de andere kabinetten.
pi_108079711
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:38 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Het klinkt misschien vreemd, maar ik stem op een partij omdat deze mijn standpunten vertegenwoordigt. Dat is overigens geheel los van het feit dat ik je hele mening niet deel dat links geen doorzettingsvermogen heeft. Dit kabinet is ongeveer het 2e rechtse kabinet ooit in NL, je kunt toch niet zeggen dat er niks gebeurd is in de andere kabinetten.
Nee. Was dat maar zo, dan stonden we er nu stukken beter voor. In het geval van 'links' is stilstand beter dan 'vooruitgang'. Sorry, inkoppertje.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 14:54:33 #32
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108079794
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:52 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee. Was dat maar zo, dan stonden we er nu stukken beter voor. In het geval van 'links' is stilstand beter dan 'vooruitgang'. Sorry, inkoppertje.
inkoppertje of niet, wat heeft dit kabinet nou gepresteerd dat zoveel beter is als al die andere kabinetten?
pi_108079857
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:54 schreef n00b13 het volgende:

[..]

inkoppertje of niet, wat heeft dit kabinet nou gepresteerd dat zoveel beter is als al die andere kabinetten?
Het huishoudinkomen in de Wwb! Schrappen al die liefdadigheid.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:01:14 #34
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108080001
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:56 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Het huishoudinkomen in de Wwb! Schrappen al die liefdadigheid.
Is dat het beste wat je hebt?

Ik zal je een hint geven: Pensioen.
pi_108080018
quote:

[..]

Sterker, ik vind dat de focus in Nederland juist meer naar de slachtoffers moet. Zij moeten bijvoorbeeld kunnen spreken in de rechtszaal, al is het nog zo'n ogenschijnlijk onbenullig vergrijp.
Welk doel dient dat eigenlijk?

quote:
Wel vind ik dat we niets opschieten met daders jaren in de gevangenis zetten en verder niks. Je moet daders wel helpen hun leven op te pakken en te beteren.
Anderzijds is straf natuurlijk wel gewoon leedtoevoeging, vergelding dus. Maar als het dan aankomt op het bepalen van de mate van leedtoevoeging, is die vergelding het ondergeschoven kindje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_108080133
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:01 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Is dat het beste wat je hebt?

Ik zal je een hint geven: Pensioen.
Invoering van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening vind ik ook wel een mooie. Sowieso de hele aanscherping van de Sociale Zekerheid en de ingezette decentralisering van de zorg vind ik goede punten.

Feit is dat alle maatregelen die genomen worden door dit kabinet vrijwel ingegeven zijn door de noodzaak om te bezuinigen, terwijl voorgaande kabinetten die noodzaak veel minder hadden. Daarom is elke vergelijking bij voorbaat zinloos.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:47:31 #37
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_108081689
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:49 schreef robin007bond het volgende:

Soms zijn de straffen best licht te noemen. Ik zag nog dinsdag TROS Opgelicht en de straffen die voor oplichters worden gegeven die telkens de fout ingingen waren erg licht te noemen. Zelf ben ik er nog niet over uit of het stigmatiseren van een dader verder helpt aangezien de dader zal denken dat hij niks meer te verliezen heeft en hierdoor de kans groter zal zijn dat hij nogmaals in de fout zal gaan.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:43:39 #38
294269 mlg
pi_108087523
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Soms zijn de straffen best licht te noemen. Ik zag nog dinsdag TROS Opgelicht en de straffen die voor oplichters worden gegeven die telkens de fout ingingen waren erg licht te noemen. Zelf ben ik er nog niet over uit of het stigmatiseren van een dader verder helpt aangezien de dader zal denken dat hij niks meer te verliezen heeft en hierdoor de kans groter zal zijn dat hij nogmaals in de fout zal gaan.
Voor oplichters mogen de straffen mij part wel lager. Je bent een idioot als je je laat oplichten, dus leer er ook maar van.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:53:40 #39
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_108087925
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:43 schreef mlg het volgende:

Voor oplichters mogen de straffen mij part wel lager. Je bent een idioot als je je laat oplichten, dus leer er ook maar van.
Ik zag een dame in die aflevering die meer dan twintig jaar bezig was met oplichten. Ze kreeg volgens mij meerdere malen TBS naast haar gevangenisstraf opgelegd, maar dat hielp niet veel. Voor deze extreme gevallen mag er wel meer straf worden opgelegd aangezien niks bij dit soort figuren helpt.
pi_108088289
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik zag een dame in die aflevering die meer dan twintig jaar bezig was met oplichten. Ze kreeg volgens mij meerdere malen TBS naast haar gevangenisstraf opgelegd, maar dat hielp niet veel. Voor deze extreme gevallen mag er wel meer straf worden opgelegd aangezien niks bij dit soort figuren helpt.
Moet ze eens proberen een verzekeringsmaatschappij op te lichten...

Mij lijken de verhoudingen nogal eens zoek. Ik pleit niet voor straffeloosheid van oplichting. Maar als dan zo'n nepbelegger als die Van den Bergh mensen veel geld aan zich laat toevertrouwen, dan vind ik de grootte van de bedragen geen argument voor een hoge straf. Ik vind dat er dan gewoon niet zo heel veel te vergelden is, aangezien mensen zich dat leed voor een groot deel zelf hebben aangedaan, en het leed ook beperkt blijft tot financieel leed. De strafrechter hoeft goegelovigheid niet als norm te stellen.

Als je dat soort straffen dan vergelijkt met figuren die zomaar even iemand helemaal in elkaar schoppen, dan zou ik die verhouding in strafmaat graag omgedraaid zien.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:06:13 #41
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_108088394
Had TS al wat voorbeelden gegeven? De oorspronkelijke TS iig?
'Cos boys don't cry.
pi_108088467
quote:

[..]

Links heeft niet voor niets dit pappen en nathouden imago gekregen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:16:17 #43
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_108088766
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:43 schreef mlg het volgende:

[..]

Dat raakt kant nog wal.
Oplichters maken heel vaak misbruik van mensen die te goeder trouw zijn.
Zij zijn er mede de oorzaak van dat de samenleving argwanender wordt en verhardt.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:25:16 #44
294269 mlg
pi_108089095
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Zo'n eentje mag van mij doorstromen naar de financiële recherche, net zo als linksigen zouden zeggen dat hackers voor de overheid moeten werken.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:27:07 #45
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108089159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:25 schreef mlg het volgende:

[..]

Zo'n eentje mag van mij doorstromen naar de financiële recherche, net zo als linksigen zouden zeggen dat hackers voor de overheid moeten werken.
je lult poep.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:27:33 #46
294269 mlg
pi_108089179
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:16 schreef kibo het volgende:

[..]

Dat raakt kant nog wal.
Zij zijn er mede de oorzaak van dat de samenleving argwanender wordt en verhardt.
Nederland is een vijver voor oplichters. De mensen letten hier zo op de centjes dan ze zo naïef zijn om in die grapjes van oplichters te trappen. Hier in Nederland kun je nog een een plakkertje met gratis op een 10 jaar oude pot erwten plakken. En weg is het binnen 10 sec.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:27:45 #47
294269 mlg
pi_108089186
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:27 schreef n00b13 het volgende:

[..]

je lult poep.
jij lult plas.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:30:48 #48
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108089284
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:27 schreef mlg het volgende:

[..]

jij lult plas.
je vergelijking is gewoon totaal mis. Linkse mensen willen white hat hackers inzetten bij de overheid. Dat is een totaal ander soort hacker als de hacker die inbreekt in systemen en die informatie verkoopt.
pi_108089338
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:16 schreef kibo het volgende:

[..]

Dat raakt kant nog wal.
Volgens mij heeft het meer met hebzucht te maken. Als jij een half miljoen aan spaargeld meegeeft aan iemand van de tennisclub omdat hij fantastische rendementen belooft dan moet je vooral kwaad zijn op jezelf en niet op de dader, wat zich dan wat mij betreft ook weer zou moeten vertalen in de strafeis. Als je oude omaatjes langsgaat met een ingewikkelde scam is het natuurlijk een ander verhaal.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:36:33 #50
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108089501
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het meer met hebzucht te maken. Als jij een half miljoen aan spaargeld meegeeft aan iemand van de tennisclub omdat hij fantastische rendementen belooft dan moet je vooral kwaad zijn op jezelf en niet op de dader, wat zich dan wat mij betreft ook weer zou moeten vertalen in de strafeis. Als je oude omaatjes langsgaat met een ingewikkelde scam is het natuurlijk een ander verhaal.
Of gewoon mensen die met een heul zielig verhaal een maand op een hotelkamer verblijven op de pof en die rekening nooit betalen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:38:58 #51
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_108089586
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:27 schreef mlg het volgende:

[..]

Nederland is een vijver voor oplichters. De mensen letten hier zo op de centjes dan ze zo naïef zijn om in die grapjes van oplichters te trappen. Hier in Nederland kun je nog een een plakkertje met gratis op een 10 jaar oude pot erwten plakken. En weg is het binnen 10 sec.
Alweer kort door de bocht.
Oplichters maken 1) gebruik van hebzucht EN 2) misbruik van vertrouwen
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:44:26 #52
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_108089769
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:25 schreef mlg het volgende:

Onzinredanatie. :')
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:06:36 #53
45206 Pietverdriet
pi_108090534
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het valt mij op dat je van die mensen nog geen tientje kan lenen, maar vertel ze een lulverhaal en ze stinken er in voor tonnen.
pi_108090646
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:36 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Of gewoon mensen die met een heul zielig verhaal een maand op een hotelkamer verblijven op de pof en die rekening nooit betalen.
Het uitgangspunt lijkt me dat ondernemers zelf moeten zorgen dat ze betaald krijgen. Ik ken ook kroegen waar je de rekening niet kunt laten opschrijven. Het lijkt me niet dat het strafrecht er is om ondernemers te laten besparen op incassokosten bij extra omzet.
pi_108090689
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het valt mij op dat je van die mensen nog geen tientje kan lenen, maar vertel ze een lulverhaal en ze stinken er in voor tonnen.
Nog een indicatie dat het niet goedgelovigheid is die je met het strafrecht beschermt, maar hebzucht.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:35:50 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108094681
quote:

Maar voor mensen die niet crimineel zijn werkt het niet? Of stel je voor dit schema wettelijk verplicht te stellen? En moeten agenten, politici en chirurgen zich hier ook aan houden?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_108094932
quote:
Dit is nogal een domme uitspraak, op meerdere vlakken.

Ik ben links maar het slachtoffer is voor mij zeker geen bijzaak. Dat wil niet zeggen dat ik voorstander ben van spreekrecht. Een tegenstander hiervan ben ik ook niet a priori, ik zie zowel voordelen (verwerking) ls nadelen (horen emoties in de rechtszaal thuis?) en ik laat het graag over aan de meest vooraanstaande juristen van Nederland om deze afweging te maken, politici moeten vertrouwen op hun afweging.

Ik ben links, ik ben inderdaad voorstander van een succesvolle terugkeer in de maatschappij. So what?
Wat wil jij dan doen? Tientallen jaren ¤400 per dag betalen om deze mensen op te sluiten? Dat is pas dom!!
Het getuigt van een normale of hogere intelligentie dat je rehabilitatie minstsens zo belangrijk vindt als vergelding. Het is voor iedereen beter, voor de dader en de maatschappij. Daar is niets soft aan. Ik denk niet dat bij iedere gedetineerde rehabilitatie een realistisch doel is, voor de mensen die hoger in de criminele hiërarchie staan zal dit lastig zijn omwille van de grote belangen. Bij het merendeel van de gedetineerden is rehabiliatie wel mogelijk, Dan moet je er echter wel voor 100% voor gaan, niet half/half zoals nu het geval is.
#NoDAPL
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:46:01 #58
pi_108095241
Na een misdaad behoeft de dader therapie om in de toekomst misdaad te voorkomen.
De slachtoffers behoeven therapie om de nadelige gevolgen van de misdaad te boven te komen.
De maatschappij behoeft therapie om de nadelige gevolgen van de misdaad te boven te komen.

Dader, slachtoffer en maatschappij gescheiden behandelen. Het doel is een betere maatschappij met minder criminaliteit. Het doel is niet straffen, wraak of een vals gevoel van veiligheid.

En links/recht bestaan niet. Het is oorlogsretoriek, verdeel en heers.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_108095270
quote:
dat hackers voor de overheid moeten werken.
LOL
Jij hebt hier duidelijk de ballen verstand van.
De meeste hackers hebben helemaal niet als doel om misbruik te maken van het inbreken in een ander zijn software, ze doen dit ofwel voor de fun zonder hier misbruik van te maken ofwel uit nobelere motieven: het aantonen van de lekken. Zo zou ik het, als ik een klant van KPN zou zijn (wat nooit meer zal gebeuren na slechte ervaringen!), prima vinden dat die hackers dat lek aantonen zolang ze hier geen misbruik van maken. Liever dat dan dat op een gegeven moment iemand die hier wel misbruik van maakt dit doet. Het bedrijf is fout doordat zij haar software zo lek heeft gemaakt.
En ja, om je software te beveiligen heb je iemand nodig die weet hoe je die software hackt. Guess what, om goed te worden in het beveiligen van software moet je hacken. Het is zeker niet onverstandig om hackers die geen strafblad hebben (hooguit voor het hacken zelf maar voor niets anders) in dienst te nemen.
#NoDAPL
pi_108095395
quote:
Na een misdaad behoeft de dader therapie om in de toekomst misdaad te voorkomen.
De slachtoffers behoeven therapie om de nadelige gevolgen van de misdaad te boven te komen.
De maatschappij behoeft therapie om de nadelige gevolgen van de misdaad te boven te komen.
Ik geloof niet in therapie, daden zijn veel effectiever. In het geval van de crimineel gaat het om gedragsverandering en vorming, dat doe je niet met oeverloos gebabbel maar door te werken en te leren. Tijdens het werken en de scholing doe je discipline op en leer je allerlei vaardigheden.
Een slachtoffer moet gewoon weer de draad van zijn leven oppakken, na een rouwperiode niet blijven treuren maar terug het normale leven leven, 1 stap tegelijk.
#NoDAPL
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:51:08 #61
pi_108095495
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik geloof niet in therapie, daden zijn veel effectiever. In het geval van de crimineel gaat het om gedragsverandering en vorming, dat doe je niet met oeverloos gebabbel maar door te werken en te leren. Tijdens het werken en de scholing doe je discipline op en leer je allerlei vaardigheden.
Een slachtoffer moet gewoon weer de draad van zijn leven oppakken, na een rouwperiode niet blijven treuren maar terug het normale leven leven, 1 stap tegelijk.
iedereen is anders, iedereen behoeft individuele aanpak. Maar jij denkt dat je met 1 soort speelgoed alle kinderen gelukkig kan maken?
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:51:51 #62
pi_108095540
Oh ja: belonen werkt beter dan straffen.
pi_108096282
quote:
Maar jij denkt dat je met 1 soort speelgoed alle kinderen gelukkig kan maken?
Nee, ik geloof simpelweg niet in therapie. Ik ken geen voorbeeld van een succesvolle therapie.
#NoDAPL
  vrijdag 17 februari 2012 @ 21:19:54 #64
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108097055
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dader, slachtoffer en maatschappij gescheiden behandelen. Het doel is een betere maatschappij met minder criminaliteit. Het doel is niet straffen, wraak of een vals gevoel van veiligheid.

En links/recht bestaan niet. Het is oorlogsretoriek, verdeel en heers.
Dus als na een een jaar therapie kan worden geconcludeerd dat Robert M. zijn daad nooit meer zal herhalen dan mag hij gewoon weer z'n leventje gaan leiden?
  vrijdag 17 februari 2012 @ 21:21:21 #65
pi_108097120
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:19 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dus als na een een jaar therapie kan worden geconcludeerd dat Robert M. zijn daad nooit meer zal herhalen dan mag hij gewoon weer z'n leventje gaan leiden?
Ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')