da's populisme... meeschreeuwen wat het volk wilt horenquote:Op maandag 13 februari 2012 12:00 schreef Arolsen het volgende:
maar gewoon law & order wat betreft veiligheid. Ik dnek dat ze er een hoop stemmen mee kunnen winnen.
Heerlijke uitspraak weer. Drijfveer van links electoraat is de eeuwige jaloezie iets niet te kunnen hebben wat een ander wel heeft: zie daar de herverdelingsdrift.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:17 schreef remlof het volgende:
Omdat linkse kiezers niet zo bang zijn / zich onveilig voelen.
En die waarschijnlijk snappen dat we al vrij streng straffen. Ja het lijkt niet altijd zo en soms gaat ook de rechtspraak wel eens scheef en als dat gebeurt komt dat ook volop in de media.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:17 schreef remlof het volgende:
Omdat rechtse partijen het aandurven om groepen te benoemen, linkse partijen niet.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:00 schreef Arolsen het volgende:
Een van de redenen dat rechtsere partijen veel kiezers krijgen is het Law & Order imago dat die partijen hebben. Mensen die vinden dat er wat mis is met de veiligheid voelen zich sneller thuis bij de VVD dan bij de PvdA, GL en SP, die een theedrink imago hebben. Waarom kunnen die partijen niet ook gewoon criminaliteit snoeihard gaan aanpakken? Dus een links programma wat betreft sociaal economische standpunten maar gewoon law & order wat betreft veiligheid. Ik dnek dat ze er een hoop stemmen mee kunnen winnen.
Haha.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:17 schreef remlof het volgende:
Dingen verzinnenquote:Op maandag 13 februari 2012 12:06 schreef mvdejong het volgende:
Omdat rechtse partijen momenteel massaal populistisch lopen te doen over criminaliteit, en bij elke rapportage van Telegraaf/SBS onmiddelijk lopen te schreeuwen om de doodstraf. Linkse partijen houden liever een redelijke balans tussen misdrijf en straf, een balans die niet afhankelijk is van de "populariteit" van het betreffende misdrijf in de publiciteit op dat moment.
Over heerlijke uitspraken gesproken.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heerlijke uitspraak weer. Drijfveer van links electoraat is de eeuwige jaloezie iets niet te kunnen hebben wat een ander wel heeft: zie daar de herverdelingsdrift.
Verder snap ik wel dat het een wat minder prominente rol speelt: de ander betaalt toch wel.
Nee ook domme mensen.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Over heerlijke uitspraken gesproken.![]()
Alsof alleen arme mensen links stemmen.
Volgens recent wetenschappelijk onderzoek hebben juist rechtse (conservatieve) mensen een gemiddeld lager IQ.quote:
Nee precies, daarom stemmen linkse kiezers er voor om onze jongens naar het buitenland naar een oorlogsgebied te sturen zonder wapens en mandaat als "trainers". Linkse mensen zijn zo achterlijk als een walnoot en dat reflecteert in hun wereldvisie.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:17 schreef remlof het volgende:
Wat een onzin. Ik stem links, maar echt niet met mijn portemonee!quote:Op maandag 13 februari 2012 12:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heerlijke uitspraak weer. Drijfveer van links electoraat is de eeuwige jaloezie iets niet te kunnen hebben wat een ander wel heeft: zie daar de herverdelingsdrift.
Verder snap ik wel dat het een wat minder prominente rol speelt: de ander betaalt toch wel.
quote:Op maandag 13 februari 2012 14:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee precies, daarom stemmen linkse kiezers er voor om onze jongens naar het buitenland naar een oorlogsgebied te sturen zonder wapens en mandaat als "trainers". Linkse mensen zijn zo achterlijk als een walnoot en dat reflecteert in hun wereldvisie.
Dat is ook meteen je antwoord Arolsen.
Amerikaans onderzoek? Dat is wel belangrijk voor de context.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens recent wetenschappelijk onderzoek hebben juist rechtse (conservatieve) mensen een gemiddeld lager IQ.
De herkomst wel, maar de invulling niet, dat onze jongens niet mogen schieten en zichzelf verdedigen is toch echt een uitvinding van "goodwill" GL.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:52 schreef n00b13 het volgende:
[..]Niet alle linkse menschen stemmen GL. Bovendien zat de meerderheid van die motie (zelfs de herkomst als ik mij niet vergis) nog steeds rechts.
wat jij beschrijft is gewoon de PVV eigenlijk. Verder zouden de linkse partijen een hoop 'progressievere' stemmers verliezen denk ik (niet iedereen wil strenger straffen..), en de mensen die ontevreden zijn over een te softe aanpak zitten toch al bij Wilders.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:00 schreef Arolsen het volgende:
Een van de redenen dat rechtsere partijen veel kiezers krijgen is het Law & Order imago dat die partijen hebben. Mensen die vinden dat er wat mis is met de veiligheid voelen zich sneller thuis bij de VVD dan bij de PvdA, GL en SP, die een theedrink imago hebben. Waarom kunnen die partijen niet ook gewoon criminaliteit snoeihard gaan aanpakken? Dus een links programma wat betreft sociaal economische standpunten maar gewoon law & order wat betreft veiligheid. Ik dnek dat ze er een hoop stemmen mee kunnen winnen.
Tsja. Het is ook niet mijn idee, hoewel het op zich natuurlijk mooi klinkt. Dat is vermoedelijk ook de reden dat ze het gedaan hebben.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De herkomst wel, maar de invulling niet, dat onze jongens niet mogen schieten en zichzelf verdedigen is toch echt een uitvinding van "goodwill" GL.
De andere landen vragen ons nog steeds te blijven, dus dat zal wel positief zijn dan. Hoewel ik me afvraag of ze bij de invulling geen vraagtekens zetten. Als bijvoorbeeld een Denemarken wordt aangevallen 10 kilometer verderop mogen wij niet helpen want we zitten niet in een oorlogsgebied om te vechten, aldus GL.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Tsja. Het is ook niet mijn idee, hoewel het op zich natuurlijk mooi klinkt. Dat is vermoedelijk ook de reden dat ze het gedaan hebben.
En als dit zo'n stom idee is, waarom gingen de VVD en CDA dan gewoon niet akkoord? Dan is het alleen maar zonde van het geld.
(even ter zijde: Wat vonden andere landen eigenlijk van de NLse inbreng in de vorm van die missie?)
"Nato trainers spend about $3.5bn on Afghan police training annually, according to a report to the UK's House of Lords earlier this year." - BBC.comquote:Op maandag 13 februari 2012 14:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De andere landen vragen ons nog steeds te blijven, dus dat zal wel positief zijn dan. Hoewel ik me afvraag of ze bij de invulling geen vraagtekens zetten. Als bijvoorbeeld een Denemarken wordt aangevallen 10 kilometer verderop mogen wij niet helpen want we zitten niet in een oorlogsgebied om te vechten, aldus GL.
Ik zou er tenminste niet al te blij mee zijn als NAVO staat.
Tevens dalen de criminaliteitscijfers al jaren.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Omdat NL helemaal niet crimineel is volgens links
Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EU
Dat zal, het is alleen zo nutteloos als de tering.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:01 schreef n00b13 het volgende:
[..]
"Nato trainers spend about $3.5bn on Afghan police training annually, according to a report to the UK's House of Lords earlier this year." - BBC.com
Ze zullen best blij zijn dat wij ook een kleine bijdrage leveren.
Tsja. Dat kan ik niet beoordelen.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zal, het is alleen zo nutteloos als de tering.
Ik stuur er liever een eskader F16's heen dan wat politieagenten.
Dit. Beter investeren in iemands leven op de rails te krijgen en zelf onderhoudend te maken, zodat stelen/crimineel zijn niet nodig is.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:10 schreef Loohcs het volgende:
Tja het werkt volgens mij niet echt (qua afschrikkende werking) om lang te straffen. Dus om na elk incident toch te pleiten voor strengere straffen is een beetje vreemd. Wat wel werkt weet ik ook niet, maar alle criminelen langer in een (dure) gevangenis op te sluiten is imho dus geen duurzame oplossing.
De cijfers dalen een paar jaar op bepaalde vlakken. Echter op zaken als geweld en zo stijgen ze. Trouwens: http://www.mejudice.nl/ar(...)daling-criminaliteitquote:Op maandag 13 februari 2012 15:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Tevens dalen de criminaliteitscijfers al jaren.
En ontkent links uberhaupt niet dat er criminaliteitsproblemen zijn.
98% is bonnen schrijvenquote:Tot 2007 steeg het aantal opgeloste misdrijven nog. In 2008 kenterde dat beeld. De laatste twee jaren nam het aantal zaken dat door de politie is opgelost plots af. Volgens het CBS staat dat los van de dalende criminaliteitscijfers. 'We zien dat de politie juist in absolute zin minder zaken oplost. Het oplossingspercentage blijft dankzij de dalende misdaadcijfers nog wel constant.'
Verder meldt het CBS dat misdrijven 2 procent uitmaken van alle overtredingen die de politie oplost, 264 duizend in 2009. De overige 98 procent bestaat uit overtredingen zoals te hard rijden of fout parkeren.
Relatief gezien is de criminaliteit in de VS hoger. Er zijn alleen een stuk meer moorden, maar dat treft hoofdzakelijk criminelen/bendeleden.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:15 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dit. Beter investeren in iemands leven op de rails te krijgen en zelf onderhoudend te maken, zodat stelen/crimineel zijn niet nodig is.
Nu ga je 2 jaar naar de gevangenis en dan mag je weer weg. Klaar!
In Amerika ga je 10 jaar naar de gevangenis en dan mag je weer weg. Klaar!
Waar zijn de criminaliteitscijfers hoger?
Maar het heeft toch niet écht effect? Je zet iemand achter de tralies, dat is toch geen oplossing.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De cijfers dalen een paar jaar op bepaalde vlakken. Echter op zaken als geweld en zo stijgen ze. Trouwens: http://www.mejudice.nl/ar(...)daling-criminaliteit
Dat dalen is mede te danken aan het feit dat veelplegers nu vaker vastgezet worden, ipv ze op z'n links te 'helpen'.
Als hij daardoor geen crimineel feit kan plegen, dan heeft dat dus wel effect.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:21 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar het heeft toch niet écht effect? Je zet iemand achter de tralies, dat is toch geen oplossing.
quote:Op maandag 13 februari 2012 15:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als hij daardoor geen crimineel feit kan plegen, dan heeft dat dus wel effect.
quote:
Hogere straffen helpen inderdaad niet. Wat wel helpt is het verhogen van de pakkans, cq het verhogen van het aantal opgeloste zaken. Nou is dat een lastig punt, want dat betekent investeren. Men wil echter niet investeren, men wil bezuinigen. Er zou geld bij moeten voor extra personeel of voor beter opgeleid personeel. Als je fraude wilt bestrijden moet je zelf forensich accountants aannemen, als je computercriminaliteit wilt bestrijden moet je mensen aannemen die daar iets van snappen, etc.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:10 schreef Loohcs het volgende:
Tja het werkt volgens mij niet echt (qua afschrikkende werking) om lang te straffen. Dus om na elk incident toch te pleiten voor strengere straffen is een beetje vreemd. Wat wel werkt weet ik ook niet, maar alle criminelen langer in een (dure) gevangenis op te sluiten is imho dus geen duurzame oplossing.
Nieuw Flinks is al weer een aantal jaren oudquote:Op maandag 13 februari 2012 16:40 schreef Hexagon het volgende:
Dat zijn vooral echo's uit het verleden toen de geitenwollensokken nog veel invloed hadden. Tegenwoordig proberen PvdA'ers juist geforceerd repressief uit de hoek te komen. En dat op een zeer irritante manier.
Tja, Job Cohen heeft dat Nieuw Flinks imago van de PvdA grondig verpestquote:Maar linkse partijen vinden repressieve aanpak anno nu ook nodig zo nu en dan. Ze slaan echter niet door in holle spierballentaal waarmee bepaalde rechtse politici komen. Met die simplistische primaire en eenzijdige blik op criminaliteitsbestrijding kun je moeilijk concurreren wanneer je een redelijk en realistisch verhaal hebt.
Het niveau in de tweede kamer is al om te huilen, maar de gemeenteraden zijn blijkbaar net zo triestquote:Verder zijn de progressievere kiezers niet zo bang voor de boze buitenwereld.
Vertel, hoezo werkt een harde aanpak niet? Rudy Giuliani heeft heel duidelijk laten zien dat het uitstekend werktquote:Op maandag 13 februari 2012 16:44 schreef trancethrust het volgende:
Kunnen ze prima; een harde aanpak werkt alleen voor geen meter, dus doen ze het niet.
Omdat als je de onveiligheid en de criminaliteit echt wil aanpakken je de privacy van burgers zal moeten aantasten. Rechts heeft daar weinig moeite mee, links gelukkig wat minder.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:00 schreef Arolsen het volgende:
Precies, dat is de kern volgens mij.quote:Op maandag 13 februIari 2012 16:40 schreef Hexagon het volgende:
Verder zijn de progressievere kiezers niet zo bang voor de boze buitenwereld.
Onzin, de politie en het OM moeten gewoon hun werk beter doen.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Omdat als je de onveiligheid en de criminaliteit echt wil aanpakken je de privacy van burgers zal moeten aantasten.
Het is zelfs onderzochtquote:Op maandag 13 februari 2012 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Het niveau in de tweede kamer is al om te huilen, maar de gemeenteraden zijn blijkbaar net zo triest
Je snapt volgens mij oorzaak en gevolg niet. Als bv de PvdA een keihard anti criminaliteit programma zou hebben zouden de mensen die bang zijn voor criminaliteit daar vaker op stemmen. Angst heeft dus geen politieke voorkeur.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is zelfs onderzocht
Hersenonderzoek wijst uit: rechts stemmer is banger
Totdat de boze buitenwereld eens niet zo lief wilt zijn voor moslims, uitkeringen wilt verlagen of wil dat oom agent eens aan de slag gaat. Dan zijn ze opeens panisch.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:40 schreef Hexagon het volgende:
Verder zijn de progressievere kiezers niet zo bang voor de boze buitenwereld.
Het punt is dat de wat progressievere partijen zich richten op een kiezersgroep die dus niet bang is. Als D66 of Groenlinks met allerlei simpele spierballentaal zouden komen dan zouden ze hun achterban wegjagen omdat die niet op allerlei machtsvertoon zitten te wachten. Daarom willen ze dus geen law & order profiel.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je snapt volgens mij oorzaak en gevolg niet. Als bv de PvdA een keihard anti criminaliteit programma zou hebben zouden de mensen die bang zijn voor criminaliteit daar vaker op stemmen. Angst heeft dus geen politieke voorkeur.
Links =/= progressief.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies, dat is de kern volgens mij.
De regering en politieke partijen zijn niet de boze buitenwereldquote:Op maandag 13 februari 2012 17:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Totdat de boze buitenwereld eens niet zo lief wilt zijn voor moslims, uitkeringen wilt verlagen of wil dat oom agent eens aan de slag gaat. Dan zijn ze opeens panisch.
want heul marokko stemt glquote:Op maandag 13 februari 2012 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Omdat rechtse partijen het aandurven om groepen te benoemen, linkse partijen niet.
Zodra linkse partijen die groepen gaan benoemen, zullen die groepen niet meer op linkse partijen stemmen...... het is derhalve zo logisch als wat
Ze richt zich op een kiezersgroep die bang is dat hun uitkering gekort wordt, bang is dat ze zelf hun broek op moeten houden, bang is voor oorlog, bang is voor uitdagingen, voor succes.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het punt is dat de wat progressievere partijen zich richten op een kiezersgroep die dus niet bang is. Als D66 of Groenlinks met allerlei simpele spierballentaal zouden komen dan zouden ze hun achterban wegjagen omdat die niet op allerlei machtsvertoon zitten te wachten. Daarom willen ze dus geen law & order profiel.
De PvdA heeft wat dat betreft een halfbakken imago en dat laat zich ook in de peilingen zien.
Domheid is gerelateerd aan iq, dus angst ook. problem solved.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je snapt volgens mij oorzaak en gevolg niet. Als bv de PvdA een keihard anti criminaliteit programma zou hebben zouden de mensen die bang zijn voor criminaliteit daar vaker op stemmen. Angst heeft dus geen politieke voorkeur.
Niet als je het niet met duce eens was, dan was je verdomt onveiligquote:Op maandag 13 februari 2012 17:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ja, links, rechts allemaal dom gelul. Indeling van honderd jaar geleden. Fascisten zijn noch links noch rechts, maar de veiligheid had zat wel Mussolini snor.
Zoals je kunt zien zijn het de progressieve GL en D66 kiezers die allesbehalve aan jouw plaatje voldoen.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze richt zich op een kiezersgroep die bang is dat hun uitkering gekort wordt, bang is dat ze zelf hun broek op moeten houden, bang is voor oorlog, bang is voor uitdagingen, voor succes.
Zo lust ik er nog wel een paar.
De ander wegzetten als bang, is net zo als ze wegzetten voor dom, het is gewoon een superieuriteitsgevoelsriedeltje
Zoals we kunnen zien draai en draai je en begin je telkens over wat anders, je zou eens kunnen beginnen met eens te lezen wat ik schreef, anderen weg zetten als bang is een superieuriteitsgevoelsriedeltje,quote:Op maandag 13 februari 2012 17:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zoals je kunt zien zijn het de progressieve GL en D66 kiezers die allesbehalve aan jouw plaatje voldoen.
http://www.synovate.nl/documents/pb-2010-wk221extra.pdf
D66.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Noem eens een rechtse progressieve partij dan?
Lees, ze staan ver van de realiteit van andere, minder gelukkige mensen, en het ontbreekt hun aan empathie. Zij wonen in een veilige buurt, dus de wereld is veilig. Ze kunnen het zich veroorloven in een buurt te wonen waar kinderen op straat kunnen spelen.quote:D66
De fans van D66 hebben het goed voor elkaar. Niet alleen zijn de aanhangers van de partij relatief hoger opgeleid dan de gemiddelde Nederlander, ze hebben ook nog eens minder nare dingen in hun leven meegemaakt. Daarnaast voelen D66'ers zich verhoudingsgewijs minder onveilig in hun eigen buurt, hebben ze vaker een inkomen dat boven modaal is en hebben ze meer dan anderen interesse in andere culturen en landen. Klinkt als gelukkige types, die D66-stemmers.
En die staat op de schaal van links tot rechts van alle rechtse partijen waar?quote:
Groenlinks. En de PvdA in wat mindere mate.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Noem eens een linkse progressieve partij?
In welke zin is de PvdA progressiever dan de VVD?quote:Op maandag 13 februari 2012 17:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Groenlinks. En de PvdA in wat mindere mate.
En GroenLinks staat op de schaal van links tot rechts van alle linkse partijen waar?quote:Op maandag 13 februari 2012 17:17 schreef remlof het volgende:
[..]
En die staat op de schaal van links tot rechts van alle rechtse partijen waar?
Juist, het meest links.
Tegenwoordig zowat op alle gebiedenquote:Op maandag 13 februari 2012 17:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In welke zin is de PvdA progressiever dan de VVD?
En tijdens Balkie-IV was de VVD op alle fronten progressiever.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Tegenwoordig zowat op alle gebieden
Ja en mijn naam is Toos.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Tegenwoordig zowat op alle gebieden
Nee, rechts populisme maakt de VVD conservatiever. Maar dat wist je zelf ook wel.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En tijdens Balkie-IV was de VVD op alle fronten progressiever.
Moraal? De CDA maakt de coalitiepartners conservatiever (joh!)
Inderdaad zeg. Ik lees de eerste pagina en het lijkt wel alsof ik de brugklas ben beland, waar iedereen een kant móet kiezen en de andere kant per definitie slecht isquote:Op maandag 13 februari 2012 17:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ja, links, rechts allemaal dom gelul.
Populisme heeft an sich weinig uit te staan met conservatisme.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, rechts populisme maakt de VVD conservatiever. Maar dat wist je zelf ook wel.
Ik leg alleen maar uit waarom progressieve partijen D66 en GL in hun veiligheidsprogramma niet met spierballentaal komen. En dat is omdat hun kiezers niet bang zijn voor de buitenwereld en niet van machtsvertoon houden.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals we kunnen zien draai en draai je en begin je telkens over wat anders, je zou eens kunnen beginnen met eens te lezen wat ik schreef, anderen weg zetten als bang is een superieuriteitsgevoelsriedeltje,
God je begrijpt echt niet wat ik daar schreef, niet? De ander wegzetten als bang, of als dom, is precies wat jij deed, ik persifleer dat duidelijk en vertel daarna waarom ik dat doe. Wat begrijp je daar niet aan?quote:Op maandag 13 februari 2012 17:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik leg alleen maar uit waarom progressieve partijen D66 en GL in hun veiligheidsprogramma niet met spierballentaal komen. En dat is omdat hun kiezers niet bang zijn voor de buitenwereld en niet van machtsvertoon houden.
Dat jij dan ineens dingen als werkschuwheid en zieligheid erbij haalt kan ik ook niet helpen en moet ik als het om deze partijen gaan even met feiten weerspreken.
Links populisme maakt de PvdA socialistischer. En nogmaals, links =/= progressief.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, rechts populisme maakt de VVD conservatiever. Maar dat wist je zelf ook wel.
Populisme heeft alles uit te staan met conservatisme, het komt beide voort uit angst voor verandering, angst voor het vreemde.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Populisme heeft an sich weinig uit te staan met conservatisme.
Dansen naar de pijpen des volks hoeft immers niet altijd over conservatieve zaken te gaan.
Dat klopt en daar ben ik dan ook niet blij mee. Ik vind alle soorten populisme waardeloos.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Links populisme maakt de PvdA socialistischer.
Daar zijn wij het over eens.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat klopt en daar ben ik dan ook niet blij mee. Ik vind alle soorten populisme waardeloos.
Waarom koppel jij altijd neurotisch alles aan angst?quote:Op maandag 13 februari 2012 17:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Populisme heeft alles uit te staan met conservatisme, het komt beide voort uit angst voor verandering, angst voor het vreemde.
Nee, dat heeft het niet. Populisme kan ook heel goed verandering prekenquote:Op maandag 13 februari 2012 17:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Populisme heeft alles uit te staan met conservatisme, het komt beide voort uit angst voor verandering, angst voor het vreemde.
quote:Op maandag 13 februari 2012 17:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Mein Gott ins Himmel.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat klopt en daar ben ik dan ook niet blij mee. Ik vind alle soorten populisme waardeloos.
Manier van mensen wegzetten, ze zijn bang, ze zijn dom, is om zijn vermeende superioriteit te benadrukkenquote:Op maandag 13 februari 2012 17:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom koppel jij altijd neurotisch alles aan angst?
Zo kan ik progressievelingen ook wel wegzetten als angstige mensen omdat de status quo ze niet bevalt, ze zijn bang voor hoe dingen zijn, 't moet stelselmatig anders en nieuw want anders raken ze in paniek.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Manier van mensen wegzetten, ze zijn bang, ze zijn dom, is om zijn vermeende superioriteit te benadrukken
Ik sprak dat net aan bij Hexagon en die snapte er helemaal geen reet van,quote:Op maandag 13 februari 2012 17:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zo kan ik progressievelingen ook wel wegzetten als angstige mensen omdat de status quo ze niet bevalt, ze zijn bang voor hoe dingen zijn, 't moet stelselmatig anders en nieuw want anders raken ze in paniek.
Nogal rare discussietechniek inderdaad.
quote:Op maandag 13 februari 2012 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze richt zich op een kiezersgroep die bang is dat hun uitkering gekort wordt, bang is dat ze zelf hun broek op moeten houden, bang is voor oorlog, bang is voor uitdagingen, voor succes.
Zo lust ik er nog wel een paar.
De ander wegzetten als bang, is net zo als ze wegzetten voor dom, het is gewoon een superieuriteitsgevoelsriedeltje
quote:Op maandag 13 februari 2012 17:27 schreef Hexagon het volgende:
Dat jij dan ineens dingen als werkschuwheid en zieligheid erbij haalt kan ik ook niet helpen en moet ik als het om deze partijen gaan even met feiten weerspreken.
Ik vrees dat ze sowieso weinig (willen) snappen buiten eigen kader.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik sprak dat net aan bij Hexagon en die snapte er helemaal geen reet van,
Ik zou in de westerse wereld geen voorbeeld van hedendaags populisme kunnen benoemen dat voortkomt uit het streven naar verandering. Jij wel?quote:Op maandag 13 februari 2012 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat heeft het niet. Populisme kan ook heel goed verandering preken
Milieubeleid.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou in de westerse wereld geen voorbeeld van hedendaags populisme kunnen benoemen dat voortkomt uit het streven naar verandering. Jij wel?
Ik kan u niet volgen mevrouw Toos, wat bedoelt u met die drie termen?quote:Op maandag 13 februari 2012 17:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Milieubeleid.
Bonusstructuur.
Kapitalisme.
Jij wou voorbeelden, het gekanker van mensen m.b.t. de bonusstructuur binnen de economie en het daarachteraan huppelende Cohennetje en Roemertje is een perfect voorbeeld van progressief populisme.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan u niet volgen mevrouw Toos, wat bedoelt u met die drie termen?
Een ander beleid m.b.t. immigratiestromen en het indelen van religies en/of ideologieen.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou in de westerse wereld geen voorbeeld van hedendaags populisme kunnen benoemen dat voortkomt uit het streven naar verandering. Jij wel?
Heden niet, maar in de afgelopen decennia wel.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Het mag van mij vanaf WO2.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heden niet, maar in de afgelopen decennia wel.
Je hebt twee groepen, zonder pro ook geen contra he?quote:Op maandag 13 februari 2012 17:39 schreef remlof het volgende:
En die vierde snap ik ook niet, want euroiscepsis is juist stokpaardje van onze hedendaagse populisten.
quote:Op maandag 13 februari 2012 17:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij wou voorbeelden, het gekanker van mensen m.b.t. de bonusstructuur binnen de economie en het daarachteraan huppelende Cohennetje en Roemertje is een perfect voorbeeld van progressief links populisme.
Dat is dan toch andersquote:Op maandag 13 februari 2012 17:39 schreef remlof het volgende:
En die vierde snap ik ook niet, want euroiscepsis is juist stokpaardje van onze hedendaagse populisten.
Je hebt het nu over de populistische PVV? Die wil die maatregelen nemen om "onze" cultuur te beschermen, wou je dat progressief noemen?quote:Op maandag 13 februari 2012 17:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een ander beleid m.b.t. immigratiestromen en het indelen van religies en/of ideologieen.
Het hervormen van de bonuscultuur acht ik wel een progressief gedachtengoed eigenlijk Piet.quote:
PSP, PPR, Kabouterpartij,quote:
Neuh, typisch oud links conservatismequote:Op maandag 13 februari 2012 17:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het hervormen van de bonuscultuur acht ik wel een progressief gedachtengoed eigenlijk Piet.
Zo word het niet behandeld meer tegenwoordig, de conservatieven zijn tegen en de progressieven voor. Wat mij betreft is conservatief en progressief ook redelijk arbitrair, zo kan je moeilijk verlangen van conservatieven dat ze vastklingen aan beleid van eeuwen terug, er zit een houdbaarheidsdatum op. Op dit moment is conservatief beleid meer gebaseerd op de jaren '70, '80 en '90.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, typisch oud links conservatisme
Wat zie jij als progressiefquote:Op maandag 13 februari 2012 17:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Je hebt het nu over de populistische PVV? Die wil die maatregelen nemen om "onze" cultuur te beschermen, wou je dat progressief noemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |