abonnement Unibet Coolblue
pi_108469802
Leuk voor de spare parts. Meer niet, gok ik zo. Ik ben benieuwd hoe ze die uiensnijder terug gaan halen, ik vermoed niet met de Ruyter, die momenteel in de Middellandse Zee is.. :')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 27 februari 2012 @ 18:06:53 #77
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108471175
Lynx in Libië op transport

27 februari 2012, 16.03 uur

De Lynx-helikopter die sinds vorig jaar op het strand van de Libische kustplaats Sirte stond, is vandaag overgebracht naar de hoofdstad Tripoli. De helikopter wordt daar klaargemaakt voor civiel zeetransport naar Nederland.


De gehavende Lynx-helikopter staat op een dieplader voor transport naar Tripoli. Foto: Ministerie van Defensie"

De Lynx is niet meer vliegwaardig. Het toestel wordt ontmanteld en verschroot. Het terughalen van de helikopter gebeurt met hulp van de Libische autoriteiten met nauwe betrokkenheid van de Nederlandse ambassade in Tripoli. De helikopter werd op 27 februari 2011 aan de grond gehouden tijdens een evacuatiepoging vanaf het fregat Hr.Ms. Tromp. Een militaire eenheid van het regime van kolonel Khadaffi hield het toestel aan de grond en nam de 3 bemanningsleden gevangen. De Nederlanders werden op 11 maart 2011 vrijgelaten.

bron: http://www.defensie.nl/ac(...)n_Libie_op_transport

[ Bericht 7% gewijzigd door Cobra4 op 28-02-2012 07:00:52 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_108472921
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:28 schreef jankaas020 het volgende:
Leuk voor de spare parts. Meer niet, gok ik zo. Ik ben benieuwd hoe ze die uiensnijder terug gaan halen, ik vermoed niet met de Ruyter, die momenteel in de Middellandse Zee is.. :')
Daar gaan écht geen spare parts van gebruikt worden hoor :')
  maandag 27 februari 2012 @ 18:59:19 #79
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_108473089
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:55 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Daar gaan écht geen spare parts van gebruikt worden hoor :')
Staat idd enkel leuk voor in een museum.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_108476096
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:55 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Daar gaan écht geen spare parts van gebruikt worden hoor :')
Nee, klopt. Er gaat een sopje met teveel dettol en chloor doorheen en dan gaan ze hem weer gebruiken. ^O^

Mag wat kosten, trouwens, civiel zeetransport. :')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  maandag 27 februari 2012 @ 21:01:21 #81
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_108479595
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze er destijds niet meteen een bom op hebben gemikt.
pi_108479805
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:01 schreef Nobu het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze er destijds niet meteen een bom op hebben gemikt.
Ach, het was een amateuristische faal actie van A t/m Z.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 27 februari 2012 @ 21:06:22 #83
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108479913
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:04 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ach, het was een amateuristische faal actie van A t/m Z.
Dat weten we al. Maar dat is geen antwoord op de vraag van Nobu. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 27 februari 2012 @ 21:53:40 #84
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_108482761
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:04 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ach, het was een amateuristische faal actie van A t/m Z.
Het was een zeer goed gecoordineerde afleidingsmanoeuvre die een ander Europees vliegtuig, zonder toestemming van Libie, de mogelijkheid bood een grote groep Europeanen te evacueren.

Zelfs op google earth kun je bijna zien dat de landingsplaats van de heli veel te dichtbij een Khaddafi compound is. Dat je er dan een Lynx heenstuurt zonder de juiste inlichtingen en zonder wat extra bescherming lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Maarja, who knows hea.... de waarheid is waarschijnlijk toch geheim
Curiousity is a curse...
  maandag 27 februari 2012 @ 22:16:08 #85
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_108484103
Durf jij nou met droge ogen te beweren dat die butsen hun extraction niet konden doen zonder 'afleiding'??
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 27 februari 2012 @ 22:21:44 #86
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_108484409
Waarom trouwens die heli, met zoveel kosten die daarmee gemoeid zijn, naar NL halen als het toch tot schroot verwerkt gaat hebben.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 27 februari 2012 @ 22:54:08 #87
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108485995
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Waarom trouwens die heli, met zoveel kosten die daarmee gemoeid zijn, naar NL halen als het toch tot schroot verwerkt gaat hebben.
Gaat om de eer.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 27 februari 2012 @ 23:00:35 #88
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_108486282
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:54 schreef Esses het volgende:

[..]

Gaat om de eer.
Aan dat ding, verroest valt geen eer meer aan te behalen.
Bezuinigen op alles, maar dat kreng MOET terug. Goed bezig NL regering!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 27 februari 2012 @ 23:07:17 #89
211797 Esses
Splendide mendax
pi_108486576
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Aan dat ding, verroest valt geen eer meer aan te behalen.
Bezuinigen op alles, maar dat kreng MOET terug. Goed bezig NL regering!
Zo duur is het niet eens en je red er een beetje je naam mee.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 27 februari 2012 @ 23:20:31 #90
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_108487145
Een beetje je naam??
Ze hadden er beter aan gedaan om het dood te zwijgen.

Dus eerst voer je een onprofessionele, ongecoördineerde en simpelweg debiele actie uit waar je eigen materiaal en personeel de dupe van wordt. Daarna wordt het volledig gestript van wat voor elektronica dan ook tot je een leeg chassis overhoudt, en dan ga je je nog eens in de kosten steken vanwege een kwestie van "eer"?

Nigga' please.

Geef een willekeurige militie wat knoeten en dan blazen ze dit stukje schaamte van de aardbodem.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 27 februari 2012 @ 23:28:14 #91
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_108487517
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:16 schreef Rave_NL het volgende:
Durf jij nou met droge ogen te beweren dat die butsen hun extraction niet konden doen zonder 'afleiding'??
Neuh dat ook weer niet. Ik geef alleen maar aan dat het misschien wel eens anders gegaan is dan de overheid en andere bronnen ons laten denken.
Overigens scheen die evacuatie door de Britten gedaan te zijn met een vliegtuig dat toch wel in het formaatje transport was. Echt gemakkelijk lijkt een extraction me dan ook weer niet.

Maar goed, like I said: who knows :+

Verder vind ik het terughalen van dat ding ook niet echt nodig nee
Curiousity is a curse...
  maandag 27 februari 2012 @ 23:38:00 #92
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_108487976
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:28 schreef Amootje het volgende:

[..]

Neuh dat ook weer niet. Ik geef alleen maar aan dat het misschien wel eens anders gegaan is dan de overheid en andere bronnen ons laten denken.
Overigens scheen die evacuatie door de Britten gedaan te zijn met een vliegtuig dat toch wel in het formaatje transport was. Echt gemakkelijk lijkt een extraction me dan ook weer niet.

Maar goed, like I said: who knows :+

Verder vind ik het terughalen van dat ding ook niet echt nodig nee
Scheen? Scheen?

Meerdere C130's met SAS-troops voor de beveiliging.
http://m.guardian.co.uk/w(...)t=world&type=article
In een woestijn, ver van pottenkijkers, met genoeg bewapende professionals aan boord om een worst-case-scenario af te wenden.

En wat deed NL? 3 man in een fokking heli uit het jaar 0 op het strand van de meest Ghaddafi-gezinde stad van heel Libië..

Oja. MEER DAN EEN WEEK NA DIE BUTSEN.
Dus van een eventuele schijnmanouevre kan geen spraken zijn.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_108488828
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:53 schreef Amootje het volgende:

[..]

Het was een zeer goed gecoordineerde afleidingsmanoeuvre die een ander Europees vliegtuig, zonder toestemming van Libie, de mogelijkheid bood een grote groep Europeanen te evacueren.

Zelfs op google earth kun je bijna zien dat de landingsplaats van de heli veel te dichtbij een Khaddafi compound is. Dat je er dan een Lynx heenstuurt zonder de juiste inlichtingen en zonder wat extra bescherming lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Maarja, who knows hea.... de waarheid is waarschijnlijk toch geheim
Geheim? De crew heeft dit gewoon gedebriefed aan al degenen die het aangaat, ter lering en vermaak.
Hoe kom je bij zo'n belachelijke afleidingsmanoeuvre? Sommige mensen verzinnen echt vanalles...
pi_108488896
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:28 schreef Amootje het volgende:

[..]

Neuh dat ook weer niet. Ik geef alleen maar aan dat het misschien wel eens anders gegaan is dan de overheid en andere bronnen ons laten denken.
Overigens scheen die evacuatie door de Britten gedaan te zijn met een vliegtuig dat toch wel in het formaatje transport was.
Zoiets noemt men een C130 Hercules...
quote:
Echt gemakkelijk lijkt een extraction me dan ook weer niet.
Zo moeilijk is dat niet, in een ongelooflijk grote zandbak met héél weinig inwoners.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 februari 2012 @ 06:39:54 #95
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108492285
Leger oefent voor aanslag

MIDDELBURG - De landmacht houdt de komende dagen een grote militaire oefening in Zeeland.

Dat meldt Omroep Zeeland.

De oefening met de naam Wake Up is een gezamenlijke oefening van de landmacht en onder meer Rijkswaterstaat, gemeenten en de brandweer. Er wordt in Zeeland onder meer geoefend met een terroristische dreiging op de kerncentrale en de Oosterscheldekering.

Er zijn ook operaties met honderden militairen in Brabant en Limburg. De landmacht houdt de exacte locaties en tijdstippen van de verschillende oefeningen geheim.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_aanslag__.html

Rampscenario in zuidelijke provincies

23 februari 2012, 11.54 uur
In Zeeland, Noord-Brabant en Limburg wordt met ingang van dinsdag, anderhalve week geoefend in crisisbeheersing en rampenbestrijding. Dit gebeurt onder de noemer Wake up. De landmacht werkt samen met civiele veiligheidspartners uit de regio om in crisissituaties gezamenlijk te zorgen voor de nationale veiligheid.

Defensie is in Nederland een vaste partner bij crisisbeheersing en rampenbestrijding. Daarom werkt de Koninklijke Landmacht tijdens Wake up samen met politie, brandweer en ambulancediensten, maar bijvoorbeeld ook met Rijkswaterstaat, gemeentes en grote bedrijven.

Terrorisme en hoogwater
Door het kijkje in elkaars keuken leren de deelnemers van elkaar en trainen ze de noodzakelijke samenwerking. Het oefenscenario bevat onder meer terroristische dreiging tegen vitale objecten zoals energiecentrales, waarbij de politie militairen aanstuurt. Verder oefent veiligheidsregio Zuid- Limburg haar crisisplan voor hoogwater.

13 Gemechaniseerde Brigade
13 Gemechaniseerde Brigade uit Oirschot organiseert de jaarlijkse 2-weken durende multidisciplinaire oefening. Een staf met leden uit verschillende organisaties regisseert Wake up vanuit conferentiehotel Koningshof te Veldhoven. Wake up loopt tot en met 9 maart.

Bron: http://www.defensie.nl/la(...)uidelijke_provincies
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 februari 2012 @ 06:59:12 #96
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108492349
Dierenarts houdt militairen gezond

27 februari 2012, 14.48 uur
De landmacht beschikt sinds kort weer over dierenartsen. De 5 reservisten maakten afgelopen week kennis met leden van de Hygiëne Preventieve Gezondheidszorg (HPG) en brigadeartsen en -commandanten. Dit gebeurde tijdens de bijeenkomst ‘Veterinaire Volksgezondheid en Preventieve Gezondheidszorg bij Defensie’ op Kamp Nieuw Milligen.

Met de laatste draagpaarden op Java eind jaren ‘40, verdween ook de dierenarts stilletjes uit de krijgsmacht. Toch maakt Defensie maakt nog altijd gebruik van dieren. Zo zijn er honden van bewakings- en verkenningseenheden en bijvoorbeeld paarden van de marechaussee waarvoor dierenartsen iets kunnen betekenen. Maar belangrijker nog is de betekenis van deze reservisten op het gebied van preventieve gezondheidszorg. Kolonel Steltenpool: “Veel opkomende ziekten zoals vogelgriep en Q-koorts vinden hun oorsprong vinden bij dieren, maar we houden ons ook bezig met de zorg voor veilig voedsel. Als dierenarts zijn wij getraind in het denken in populaties en preventie. Wij adviseren een commandant in overleg met de arts hoe hij met weinig middelen zijn militairen gezond houdt.”

Leishmaniasis
De dierenartsen worden gekoppeld aan de 4 brigades. “Afhankelijk van wat er op hen afkomt, worden ze ingezet. Als luchtmobiel gaat trainen in Afrika dan adviseert de dierenarts vooraf bijvoorbeeld over preventieve beschermingsmaatregelen tegen leishmaniasis voor zowel mens als speurhond. En als 43 Gemechaniseerde Brigade moet helpen bij het evacueren van een polder, dan richt de dierenarts zich op de 20.000 aanwezige koeien en varkens. Maar ook rond missies kunnen we een adviserende rol spelen. Veel missiegebieden bestaan voornamelijk uit agrarisch gebied met veeteelt. Ook bij civiel-militaire samenwerking kunnen we wat betekenen. Als wij de geiten van de lokale bevolking gezond houden, dan komt dat de missie ten goede.”

Invloeden van buitenaf

Adjudant onderofficier Gaston Planqué is werkzaam bij de HPG, de dienst die nauw gaat samenwerken met de dierenartsen. De HPG houdt zich bezig met alle invloeden op de gezondheid van buitenaf, zoals water, voedsel, flora en fauna. Planqué: “De meeting was vooral bedoeld om artsen en commandanten bekend te maken met het nut van de HPG en dierenartsen. Curatieve artsen houden zich bezig met genezen terwijl de HPG en de dierenartsen zich meer richten op de preventieve kant. Op hun beurt vullen zij elkaar ook vreselijk goed aan. HPG’ers weten een hoop van veel, maar dierenartsen weten veel meer over dat specifieke onderwerp.”

Varkenspest
Een belangrijke taak van de HPG ligt bij het voorkomen van im- en export van ziektes bij buitenlandse missies en oefeningen. Planqué: “Joegoslavië was destijds varkenspestgebied. Wij reden met treinen door Duitsland. Toen kregen we de vraag of we die ziekte door de modder aan de voertuigen konden binnenhalen. Dat zijn van die zaken waar de dierenarts antwoord op kan geven. En andersom geldt het ook: voor oefeningen in Noorwegen moeten we alles desinfecteren. De dierenartsen kunnen ook dan adviseren.”

Bron: http://www.defensie.nl/la(...)dt_militairen_gezond
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:35:46 #97
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_108493860
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:58 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Geheim? De crew heeft dit gewoon gedebriefed aan al degenen die het aangaat, ter lering en vermaak.
Hoe kom je bij zo'n belachelijke afleidingsmanoeuvre? Sommige mensen verzinnen echt vanalles...
Ik geef alleen maar aan dat er ook andere verhalen zijn. Zelf heb ik totaal geen benul van wat er daar nu precies gebeurd is want ik was er niet bij en hoor niet bij de kring van betrokkenen.
Jullie waarschijnlijk ook niet ;)
Verder geef ik alleen maar mógelijke versies die via bronnen bij Defensie de wereld ingekomen zijn, hoe moeilijk is het om te accepteren dat men misschien de waarheid niet kent en het dus ánders is gegaan misschien. (of niet)

Beetje heftige reactie van jou kant dus, terwijl ik nog zó zei: who knowsss enz enz.

Maar goed, ik zal Pumaatjes hou-het-een-beetje-een-nieuws-topic-reactie bij dezen respecteren :)
Curiousity is a curse...
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:53:21 #98
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_108507534
quote:
Hillen: geen geheimen Defensie afgeluisterd
Nederland • Geschreven door Novum op 28-02-2012 @ 15:40


Door het lek in een communicatiesysteem zijn geen geheimen van het ministerie van Defensie op straat komen te liggen. Ook is de top van het departement niet afgeluisterd. Dat verklaarde minister van Defensie Hans Hillen (CDA) dinsdag in de Tweede Kamer.

Vorige week werd bekend dat een systeem voor videoconferenties was afgeluisterd. Het werd gebruikt door medewerkers van een onderhoudsbedrijf van de marine, die het programma op eigen initiatief hadden binnengehaald. De bewindsman heeft een waarschuwing doen uitgaan dat medewerkers alleen communicatiesystemen mogen gebruiken die zijn goedgekeurd door de ict-experts van defensie.

Het intranet van het departement, waarop wel geheime informatie circuleert, is niet gehackt, benadrukte Hillen. Dat systeem is ook 'buitengewoon goed beveiligd', zei hij. Eerder werd al bekend dat een onderzoek is ingesteld naar de zaak.
Bron: Hillen: geen geheimen Defensie afgeluisterd
Curiousity is a curse...
pi_108515931
OT: Ik zag een paar minuten van het vragenuurtje, volgens mij dacht mevrouw Hatsjie (D66) dat Hillen Chinees sprak, want ze begreep overduidelijk weinig van zijn antwoord...

[ Bericht 12% gewijzigd door Cobra4 op 29-02-2012 02:08:06 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 februari 2012 @ 22:24:19 #100
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_108521780
Topic is weer schoon en open.

Geen aanvallen op de man meer, niet schelden/flamen/zuigen.

Opmerkingen over policy overschreidende posts graag via TR of pm/dm naar de mods en niet in de topics.

Hou het gezellig en beleefd. ^O^

[ Bericht 63% gewijzigd door Cobra4 op 29-02-2012 02:07:15 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')