Probeer Castiglioncello eens! Het Hollywood van Italie. Goed met OV bereikbaar (trein stopt midden in dorp). Rondom het dorp (vooral ten zuiden) heb je geweldige stranden. Het strand van Vada is erg bijzonder. Het witste strand van Europa! Al is dat niet helemaal natuurlijk gegaan...quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:34 schreef TWP het volgende:
mende september is mijn plan om naar Rome en Florence te gaan. Tussen deze stedentrips door zou ik
wat zoek je?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:10 schreef Craptacular het volgende:
Iemand een suggestie voor een verblijf in de buurt van de Bloemenriviera?
Ik heb die pas 2 keer bereden. Die tunnels zijn inderdaad wat link, desnoods even seinen of op de claxon als je er in rijdt. Het is een vrij pittige pas, met name de haarspeldbochten aan de kant van Süd-Tirol zijn extreem krap en steil, dus altijd terug naar 1 ste versnelling en zo ruim mogelijk nemen. Het uitzicht bovenop loont absoluut de moeite, alhoewel ik wel moet zeggen dat er toch indrukwekkendere alpenpassen zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:09 schreef Heufje het volgende:
Dit jaar gaan we in de zomer een weekje naar Lago d'Iseo. Nu had ik bedacht om via de Stelvio pas te gaan. Overnachtingshotel net voor de Italiaanse grens in Oostenrijk is ook al geboekt.
Nu heb ik mij een beetje in zitten lezen om te weten wat mij te wachten staat op de pas. Hierbij las ik ook dat er op het traject tussen de top en Bormio een aantal smalle, bochtige en dus onoverzichtelijke tunnels zitten, waar passeren niet mogelijk is. Hier ben ik toch wel een beetje huiverig voor. Heeft iemand deze weg al eens gereden? En hoe ging dat bij die tunnels?
Nufenenpas! Die ga ik dit jaar weer nemen. Mooiste alpenpas van Europa!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 23:35 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Ik heb die pas 2 keer bereden. Die tunnels zijn inderdaad wat link, desnoods even seinen of op de claxon als je er in rijdt. Het is een vrij pittige pas, met name de haarspeldbochten aan de kant van Süd-Tirol zijn extreem krap en steil, dus altijd terug naar 1 ste versnelling en zo ruim mogelijk nemen. Het uitzicht bovenop loont absoluut de moeite, alhoewel ik wel moet zeggen dat er toch indrukwekkendere alpenpassen zijn.
Dank voor de tip. Ik heb inmiddels op youtube filmpjes gezien van auto's die elkaar passeerden in die tunnels, dat zag er heel link uit, gekkenwerk! Dat moet je echt zien te voorkomen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 23:35 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Ik heb die pas 2 keer bereden. Die tunnels zijn inderdaad wat link, desnoods even seinen of op de claxon als je er in rijdt. Het is een vrij pittige pas, met name de haarspeldbochten aan de kant van Süd-Tirol zijn extreem krap en steil, dus altijd terug naar 1 ste versnelling en zo ruim mogelijk nemen. Het uitzicht bovenop loont absoluut de moeite, alhoewel ik wel moet zeggen dat er toch indrukwekkendere alpenpassen zijn.
Neem in Zwitserland de afslag Lugano, rij binnendoor via een smalle weg noordelijk naar Porlezza, op een gegeven moment rij je Italië binnen en kom je door een tunneltje Porlezza in, dan zit er meteen links een Bar Italia met zicht op het meer van Lugano.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:08 schreef F-Bravo het volgende:
Iemand die nog leuke ontbijttentjes kent rondom Como? We rijden 's nachts, dus dan is het ideaal om in de ochtend, rond Como te ontbijten.
Zorg dat je de lichten aan hebt, en zet de zonnebril af.quote:Op zondag 29 juni 2014 09:19 schreef Heufje het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Ik heb inmiddels op youtube filmpjes gezien van auto's die elkaar passeerden in die tunnels, dat zag er heel link uit, gekkenwerk! Dat moet je echt zien te voorkomen.
Ik zag dat ze in een bocht lopen, dus je hebt geen idee of er iets aankomt..
Super tip! Gaan we doen!quote:Op zondag 29 juni 2014 09:51 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Neem in Zwitserland de afslag Lugano, rij binnendoor via een smalle weg noordelijk naar Porlezza, op een gegeven moment rij je Italië binnen en kom je door een tunneltje Porlezza in, dan zit er meteen links een Bar Italia met zicht op het meer van Lugano.
Heerlijk ontbijten daar en dan via een prachtige weggetje nog een klein stukje naar het Comomeer.
Het is een heerlijk weggetje, als je van sturen houdt....maar het is erg smal.quote:
Ik hou zeer zeker van sturen. We gaan ook de Nufenenpas over. Heb vrij recent een nieuwe (2de hands) Fiat Bravo gekocht en laten chippen naar 185pk, dus ben erg benieuwd wat dat in de Alpen gaat doen!quote:Op maandag 30 juni 2014 09:18 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het is een heerlijk weggetje, als je van sturen houdt....maar het is erg smal.
En één verrekt eng tunneltje, maar goed dat zie je vanzelf wel.
Haha, misschien mijzelf ook maar afdekken, vindt het zelf ook best wel spannend.quote:Op zondag 29 juni 2014 10:00 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zorg dat je de lichten aan hebt, en zet de zonnebril af.
Angstige vrouwen in de auto moet je tijdelijk afdekken.
Het enige spannende vind ik altijd dat je als je achter het stuur zit niet onbevangen om je heen kunt kijken.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:35 schreef Heufje het volgende:
[..]
Haha, misschien mijzelf ook maar afdekken, vindt het zelf ook best wel spannend.
Als ik het goed heb zijn er onderweg wel plekken om ff te stoppen en van het uitzicht te genieten. Is ook wel nodig, want 48 haarspeldbochten achter elkaar is voor de dames in de auto net iets te veel.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:24 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het enige spannende vind ik altijd dat je als je achter het stuur zit niet onbevangen om je heen kunt kijken.
Maar als ik zelf niet rij, zit ik weer steeds op de chauffeur te letten, dus het is lood om oud ijzer.
Dat klinkt goed! Ziet er ook mooi uit. Zaten jullie in een hotel? En dan met het vliegtuig en de trein daar heen?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:16 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Probeer Castiglioncello eens! Het Hollywood van Italie. Goed met OV bereikbaar (trein stopt midden in dorp). Rondom het dorp (vooral ten zuiden) heb je geweldige stranden. Het strand van Vada is erg bijzonder. Het witste strand van Europa! Al is dat niet helemaal natuurlijk gegaan...Staat nog een oude fabriek in de buurt, die vroeger afval loosde in zee. Dat heeft het zand wit gekleurd.
Maar je kunt 100 meter de zee in lopen en nog tot je knieën erin staan. Kristalhelder water!
[ afbeelding ]
Mijn vriendin en ik hebben ons hier fantastisch vermaakt. De omgeving is schitterend, relatief weinig Nederlanders en het echte oude geld van Italie is hier aanwezig. De weg tussen Castiglioncello en Livorno is bijvoorbeeld geweldig.
Wij stonden op een camping in Cecina, iets te zuiden. Maar er zijn meer dan genoeg hotels in Castiglioncello. Gewoon even op Google zoeken. Van redelijk voordelig tot super duur.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:36 schreef TWP het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! Ziet er ook mooi uit. Zaten jullie in een hotel? En dan met het vliegtuig en de trein daar heen?
Gewoon de pas over. Kost 20 minuten meer dan wanneer je direct bij de tunnel kunt doorrijden, maar is prachtig en niet moeilijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:18 schreef Rpol het volgende:
Wat zouden jullie doen als je op zaterdag 26 juli rond de middag kunt inchecken in je hotel in Ghiffa ( Lago Maggiore)
• Vrijdagochtend vertrekken, Hotel boeken vlak voor de Gotthard (ben ik redelijk laat mee denk ik) (tips?)
• Vrijdagavond vertrekken en in de ochtend gewoon aansluiten bij de Gotthard en zien waar het schip strand?
• Alternatieve route nemen (tips)
Vorig jaar zat ik met hetzelfde alleen iets later in het seizoen. Zaterdag 10 aug. ben toen op vrijdagavond rond 0.00 aangereden en was rond 7.00 bij de Gotthardtunnel. ongeveer 45 min. tot 60 min. moeten wachten. Dat was nog wel te doen. Volgens mij is het eind juli wel wat drukker.
Ik heb geen moeite met 's nachts rijden, het rijden in de bergen gaat me ook prima af (voor een Nederlander dan) Maar ik wacht liever een uur dan dat ik een uur ga omrijden. Het liefst rijdt ik in 1 x.
Mede omdat het vorig jaar best wel mee viel geloof ik de horror verhalen van +3 uur wachten, niet echt. Wat zijn jullie ervaringen?
Probleem is dat je met een beetje pech al eerst een uur in de file hebt gestaan voor de Gotthard-tunnel voordat je uiteindelijk bij de afslag van de pas komt. Ik zou in ieder geval zo vroeg mogelijk bij de Gotthard-tunnel willen zijn om zo de langste files te voorkomen. Maar dat betekent eigenlijk dat je er al rond 6 uur 's ochtends doorheen moet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:07 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Gewoon de pas over. Kost 20 minuten meer dan wanneer je direct bij de tunnel kunt doorrijden, maar is prachtig en niet moeilijk.
Als je echt iets moois wilt beleven pak je de sustenpas of Nufenenpas. Iets om maar het zeker waard!
Wat je kunt doen is 1 of 2 afslagen eerder de snelweg verlaten en vervolgens parallel langs de snelweg rijden. Dit heb ik dit jaar ook gedaan. Afslag Unterwasser volgens mij. Dit was het beeld:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Probleem is dat je met een beetje pech al eerst een uur in de file hebt gestaan voor de Gotthard-tunnel voordat je uiteindelijk bij de afslag van de pas komt. Ik zou in ieder geval zo vroeg mogelijk bij de Gotthard-tunnel willen zijn om zo de langste files te voorkomen. Maar dat betekent eigenlijk dat je er al rond 6 uur 's ochtends doorheen moet.
In de buurt van La Spezia is Porto Venere echt sprookjesachtig mooi! Paar weken terug geweest en het is echt prachtig. Zwembroekje mee!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:41 schreef travelman het volgende:
Komende maand naar bella Italia!
We vliegen naar Bologna, daar verblijven we 2 dagen om aansluitend per auto een aantal dagen rond te trekken om de laatste week in de Toscane door te brengen (voor 1 week huisje in de buurt van Empoli gehuurd). Terug vliegen we vanuit Pisa.
Het idee is om na Bologna via Modena, Parma, richting kust naar de Toscane te rijden. Daar we nog 4 nachten niet gepland hebben, iemand tips voor leuke overnachtingen? Wijnboer, welk kustplaatsje is leuk (La Spezia?) of toch een andere route nemen?
DrDarwin,quote:Op zondag 29 juni 2014 09:51 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Neem in Zwitserland de afslag Lugano, rij binnendoor via een smalle weg noordelijk naar Porlezza, op een gegeven moment rij je Italië binnen en kom je door een tunneltje Porlezza in, dan zit er meteen links een Bar Italia met zicht op het meer van Lugano.
Heerlijk ontbijten daar en dan via een prachtige weggetje nog een klein stukje naar het Comomeer.
Ergens in de buurt van La Spezia willen we ook een nacht oorbrengen; PV ziet er goed uit! Thanks!quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:44 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
In de buurt van La Spezia is Porto Venere echt sprookjesachtig mooi! Paar weken terug geweest en het is echt prachtig. Zwembroekje mee!
Catania ligt vrijwel aan de voet van de Etna, dus dat lijkt me het makkelijkst.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:56 schreef mirannie het volgende:
Van welke luchthaven, Catania/Palermo/Trapani, is er het makkelijkst te reizen naar de Etna met bus/shuttle/trein?
Ik wil er een paar dagen verblijven, dus alleen een dagtrip vanuit Palermo is niet zo handig.
oh wauw, dan heb ik wel heel scheef zitten kijken, haha. Dacht dat het nog wel een km of 50 was.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Catania ligt vrijwel aan de voet van de Etna, dus dat lijkt me het makkelijkst.
Oh dat kan ook best dat het nog zoiets is. Maar dat is dus niet veel. En zeker niet vergeleken met Palermo of Trapani.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:47 schreef mirannie het volgende:
[..]
oh wauw, dan heb ik wel heel scheef zitten kijken, haha. Dacht dat het nog wel een km of 50 was.
Dat snap ik. Maar als er geen bus o.i.d. die kant op gaat, is het nog niet handig. Ik ga geen auto huren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh dat kan ook best dat het nog zoiets is. Maar dat is dus niet veel. En zeker niet vergeleken met Palermo of Trapani.
Nou ja, er gaat echt geen lijnbus de Etna op of zo. Zonder eigen vervoer lijkt me dat een beetje moeilijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:11 schreef mirannie het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als er geen bus o.i.d. die kant op gaat, is het nog niet handig. Ik ga geen auto huren.
Wat je zou kunnen doen, is Pisa en Lucca combineren op 1 dag, en dan op die vrijgekomen dag naar de Cinque Terre gaan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:45 schreef Nielsch het volgende:
Hmm ziet er wel tof uit.... misschien ipv Lucca dan.
De Cinque Terre staat ook op ons lijstje; nog adviezen over de beste wandelroutes e.d.? Wat is handig: 's ochtends ergens inchecken en dan lekker een dag gaan wandelen of zijn er andere mogelijkheden die je zou aanraden?quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wat je zou kunnen doen, is Pisa en Lucca combineren op 1 dag, en dan op die vrijgekomen dag naar de Cinque Terre gaan.
Ik heb het gebied maar 1 keer bezocht, dus ik ben geen deskundigequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:36 schreef travelman het volgende:
[..]
De Cinque Terre staat ook op ons lijstje; nog adviezen over de beste wandelroutes e.d.? Wat is handig: 's ochtends ergens inchecken en dan lekker een dag gaan wandelen of zijn er andere mogelijkheden die je zou aanraden?
Goeie post manquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:50 schreef Hyperdude het volgende:
Sept-okt dikke week Amalfi en Napels geregeld. Iemand nog goede/obscure adressen qua eten en/of vermaak in Napoli?
Leuk verslagje, maar duurt net iets te lang om te laden met de WiFi hiero van het hotel.quote:Op maandag 29 september 2014 16:54 schreef Bluezz het volgende:
Wij hadden vorige week, 8 dagen lang, een heerlijke vakantie in een misschien niet zo heel bekend gebied.
Voor de liefhebbers hier ons (foto-) verslag.
Over WiFi in Italië kan ik je boekdelen mailen. Maar ook dat duurt te langquote:Op maandag 29 september 2014 17:32 schreef Hyperdude het volgende:
Leuk verslagje, maar duurt net iets te lang om te laden met de WiFi hiero van het hotel.![]()
Transavia vliegt trouwens direct op Bari vanaf AMS. En op Napels; ¤120 retour pp.
Is geen kritiek. Meer bedoeld als info voor andere lezertjes.quote:Op maandag 29 september 2014 20:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
...
Nou ik heb de reis niet georganiseerd dus ik nam aan dat het niet anders kon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |