abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108109371
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:05 schreef Die_Hofstadtgrupp het volgende:

[..]

Jammer dat zo iemand rond kan lopen zonder dat iemand hem een pak slag geeft en met pek en veren het land uit zet.
Exact, andersdenkenden moeten fysiek worden aangevallen vooral als ze zelf oproepen tot fysiek geweld.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 09:21:29 #127
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108109399
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Pek, veren en pakken slaag voor andersdenkenden zijn niet echt beschaafd, en niet bevorderlijk voor vrijheid. De meneer in kwestie wordt volgens mij vrij massaal gezien als een griezel en iedereen is bevestigd in die mening door dit "debat".
Dit dus. Al is het jammer dat door de impliciete geweldsdreiging vanuit deze extremistische Islamitische hoek, geen sprake kan zijn van een echt open debat.
Life is what you make it.
pi_108109567
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Jami heeft weer eens aandacht nodig... :O
Ja he? Wat een suffe druif is dat toch.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108109587
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jammer dat zo iemand rond kan lopen zonder dat iemand hem een pak slag geeft en met pek en veren het land uit zet.
Vrijheid van meningsuiting, behalve voor extremistische moslims?
pi_108109589
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:21 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dit dus. Al is het jammer dat door de impliciete geweldsdreiging vanuit deze extremistische Islamitische hoek, geen sprake kan zijn van een echt open debat.
Wat ik van de verslagen heb gelezen was het ook geen lekker debat omdat de gespreksgenoten elkaar niet echt begrijpen. Jammer, want iemand met zulke rare ideeen moet toch vrij makkelijk pootje gelicht kunnen worden. Maar dan is een (goed) interview misschien een betere vorm dan een debat.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108109738
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja he? Wat een suffe druif is dat toch.
Maar hij heeft wel gelijk in deze, is een oproep tot geweld.
Heimwee naar de tijd dat deze mensen gewoon twintig jaar GULAG kregen.
pi_108109783
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:02 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk in deze, is een oproep tot geweld.
Heimwee naar de tijd dat deze mensen gewoon twintig jaar GULAG kregen.
Och, heimwee naar de sovjetterreur is ook bijna een oproep tot geweld.

Aangifte doen van de "oproep tot geweld" moet Jami natuurlijk zelf weten, maar ik vind het zeikerig.

quote:
Het verlaten van de islam verdient in islamitische landen en als aan de voorwaarden wordt voldaan de doodstraf. Dat zei de shariageleerde Haitham al-Haddad vrijdagavond in het Amsterdamse debatcentrum De Balie.
pi_108109881
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:06 schreef sigme het volgende:

Och, heimwee naar de sovjetterreur is ook bijna een oproep tot geweld.

Aangifte doen van de "oproep tot geweld" moet Jami natuurlijk zelf weten, maar ik vind het zeikerig.

Theo van Gogh vergeten dan, of de onthoofdingsvideo's die op het net rondzwerven?
Een gevaarlijk iemand opsluiten is geen geweld maar een verdedigingsmechanisme tegen geweld.
pi_108109907
quote:
Aangifte tegen shariasjeik

De omstreden shariageleerde Haitham Al-Haddad zei vrijdagavond in debatcentrum De Balie dat het afvallen van de islam in islamitische landen de doodstraf verdient. Na afloop liet de Iraans-Nederlandse (ex-)politicus Ehsan Jami weten dat hij vanwege deze uitlatingen aangifte gaat doen tegen Al-Haddad.

http://www.at5.nl/artikelen/76474/aangifte-tegen-shariasjeik
pi_108110189
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:15 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Theo van Gogh vergeten dan, of de onthoofdingsvideo's die op het net rondzwerven?
Een gevaarlijk iemand opsluiten is geen geweld maar een verdedigingsmechanisme tegen geweld.
Ik betwijfel of iemand van Gogh zag als een afvallige moslim.

Niet iedereen die vindt dat in een ander rechtsstelsel de doodstraf onder omstandigheden gerechtvaardigd is, is een gevaarlijk iemand die moet worden opgesloten.

Er zijn aardig wat Nederlanders van mening dat we in Nederlands pedoseksuelen zouden moeten doden. Moeten we die Nederlanders in de gevangenis gooien als ze hun mening hierover uiten? Of toch pas als ze echt veel concreter oproepen tot lynchen van mensen?
pi_108110379
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Pek, veren en pakken slaag voor andersdenkenden zijn niet echt beschaafd, en niet bevorderlijk voor vrijheid. De meneer in kwestie wordt volgens mij vrij massaal gezien als een griezel en iedereen is bevestigd in die mening door dit "debat".
Jaja als een mak lam de andere kant op kijken en alles maar laten waaien terwijl je vijand zich in alle vrijheid mobiliseert want anders ben je zelf net zo erg. Die blabla riedel ken ik wel en ik ben het er niet mee eens.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108110409
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting, behalve voor extremistische moslims?
Aanpakken van je vijanden oftewel eens ergens voor durven staan ipv als een zwakkeling de andere kant op kijken.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108110511
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Aanpakken van je vijanden oftewel eens ergens voor durven staan ipv als een zwakkeling de andere kant op kijken.
Vijand is een nogal rekbaar en inwisselbaar begrip, mn beste.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_108110538
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vijand is een nogal rekbaar en inwisselbaar begrip, mn beste.
Ja en alleen in wiskunde bestaan absolute zekerheden he?
pi_108110576
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja en alleen in wiskunde bestaan absolute zekerheden he?
Ik had natuurlijk niet meer van je kunnen verwachten.

Sorry, ik verlaat de discussie weer. Mijn fout. Nogmaals excuses.
pi_108110725
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jaja als een mak lam de andere kant op kijken en alles maar laten waaien terwijl je vijand zich in alle vrijheid mobiliseert want anders ben je zelf net zo erg. Die blabla riedel ken ik wel en ik ben het er niet mee eens.
Daar heb je natuurlijk ook gelijk in, er is een grens aan wat je over je kant moet laten gaan.
Een meneer die hier komt debatteren vind ik niet eens iets 'over je kant laten gaan', maar dat terzijde. Een van de redenen waarom ik het niet zo erg vind als er zo iemand z'n verhaal komt doen, is omdat er genoeg mensen zijn die luidkeels komen verkondigen dat diens ideeen walgelijk zijn.

Als er wel ruimschoots aandacht zou zijn voor zo'n extremist met ideeen die ik verafschuw, en geen tegenspraak, dan zou ik me zorgen maken.
pi_108110849
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk ook gelijk in, er is een grens aan wat je over je kant moet laten gaan.
Een meneer die hier komt debatteren vind ik niet eens iets 'over je kant laten gaan', maar dat terzijde. Een van de redenen waarom ik het niet zo erg vind als er zo iemand z'n verhaal komt doen, is omdat er genoeg mensen zijn die luidkeels komen verkondigen dat diens ideeen walgelijk zijn.

Als er wel ruimschoots aandacht zou zijn voor zo'n extremist met ideeen die ik verafschuw, en geen tegenspraak, dan zou ik me zorgen maken.
In dat VK-stuk stond een terechte opmerking: in Afghanistan sterven NLe militairen die vechten tegen dit soort gedachtengoed in de praktijk, maar hier moeten we ze maar hun gang laten gaan?
pi_108110859
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik had natuurlijk niet meer van je kunnen verwachten.

Sorry, ik verlaat de discussie weer. Mijn fout. Nogmaals excuses.
Zeg gewoon voor de zoveelste keer dat het je geen kanker boeit en trek je 4e biertje voor de dag maar open.
pi_108110902
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat ik van de verslagen heb gelezen was het ook geen lekker debat omdat de gespreksgenoten elkaar niet echt begrijpen. Jammer, want iemand met zulke rare ideeen moet toch vrij makkelijk pootje gelicht kunnen worden. Maar dan is een (goed) interview misschien een betere vorm dan een debat.
Het mooie van het debat, of gesprek, of hoe je het ook noemen wil... is dat het aantoont dat er (veel) moslims zijn die even goed ageren tegen extremisme. In die zin nemen dit soort debatten wel de wind uit de zeilen van partijen zoals de PVV.
Allah Al Watan Al Malik
pi_108110946
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zeg gewoon voor de zoveelste keer dat het je geen kanker boeit en trek je 4e biertje voor de dag maar open.
Het boeit mij in zoverre dat ik vind dat die man gewoon zijn zegje mag doen in ons land. Kijk, jij lult ook een flinke partij achterlijk, maar ik zou jou niet de mond willen snoeren.
pi_108111196
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

In dat VK-stuk stond een terechte opmerking: in Afghanistan sterven NLe militairen die vechten tegen dit soort gedachtengoed in de praktijk, maar hier moeten we ze maar hun gang laten gaan?
Wat een vergelijking _O-
And remember, respect is everything!
pi_108111290
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Welke "ze" welke gang laten gaan?
Taliban met schietgeweren en bermbommen?
Geleerden met kennis over een specifiek rechtstelsen aan het woord laten?

Er zit wel een verband tussen, maar het is niet gelijk.

Als een stel Nederlandse militairen in Nederland hun geweer leegschieten op een ongehoorzame rebel vind ik ook niet dat je ze hun gang moet laten gaan vanwege Afghanistan.
pi_108111399
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:30 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Wat een vergelijking _O-
Waarom? In Afghanistan voeren de Taliban hetzelfde gedachtengoed in de praktijk uit.
pi_108111421
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Waarom? In Afghanistan voeren de Taliban hetzelfde gedachtengoed in de praktijk uit.
Ja, en hier gebeurt he-le-maal niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')