abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 11:02:00 #51
8781 crew  Frutsel
pi_108072851
quote:
De omstreden moslimgeleerde Haitham al-Haddad is in Nederland aangekomen.

Hij neemt vanavond deel aan een debat in De Balie in Amsterdam. Al-Haddad gaat onder meer met het Tweede-Kamerlid Tofik Dibi van GroenLinks in gesprek. Hij zou eerst spreken op een symposium van de Vrije Universiteit. Maar volgens de universiteit is er zoveel ophef over de denkbeelden van al-Haddad, dat een academisch debat niet meer mogelijk is.

Al-Haddad is lid van een Britse sharia-rechtbank en zou kwetsende uitspraken hebben gedaan over Joden, christenen en vrouwen.

Opstelten

Minister Opstelten zei dat hij de komst van de man naar Nederland echt niet kon voorkomen. Dat was een moeilijke beslissing, want het zijn verwerpelijke uitspraken, zei Opstelten. Maar er is geen direct gevaar voor de openbare orde, en daarom kan de man niet worden tegengehouden, aldus de minister. Hij benadrukte dat de burgemeester van Amsterdam en het Openbaar Ministerie in de gaten houden wat er nu verder gebeurt.

Als de geleerde in Amsterdam discriminerende uitspraken doet, kun je hem mogelijk strafrechtelijk aanpakken, voegde minister Leers eraan toe.
pi_108072912
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ach, als de man veel goedkeuring krijgt van NLe moslims, weet je gelijk weer wat voor vlees je daarmee in de kuip hebt.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108073258
quote:
een Britse sharia-rechtbank
Stiekem maakt dit mij een beetje verdrietig ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_108073308
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat zijn de religies van die mensen, dat is de cultuur van die mensen, daar moet je respect voor hebben.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108073397
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat zijn de religies van die mensen, dat is de cultuur van die mensen, daar moet je respect voor hebben.
Is zoiets geen failliet van een rechtsstaat?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 17 februari 2012 @ 11:19:50 #56
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_108073470
quote:

[..]

Wanneer twee personen een geschil willen beslechten door allebei af te spreken dat men aan het wetboek van Congo zal gaan houden, dan zal men naar een derde partij gaan die men beide erkent om een uitspraak te doen namens die wetboek. Bij alle afspraken kan men vaststellen om aan een wetboek van een ander land te houden, dus daarom de sharia-rechtbank in Engeland.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_108073656
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:19 schreef samvirus het volgende:

[..]

Wanneer twee personen een geschil willen beslechten door allebei af te spreken dat men aan het wetboek van Congo zal gaan houden, dan zal men naar een derde partij gaan die men beide erkent om een uitspraak te doen namens die wetboek. Bij alle afspraken kan men vaststellen om aan een wetboek van een ander land te houden, dus daarom de sharia-rechtbank in Engeland.
Ja in theorie is het natuurlijk allemaal heel onschuldig, maar in praktijk is het gewoon het creeeren van een staat in een staat en je heel bewust afzonderen van de rest van de maatschappij.
pi_108073937
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Klopt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_108074018
quote:

[..]

Als die rechtbank de Britse wetgeving niet overtreed, zie ik geen probleem.
pi_108074125
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als die rechtbank de Britse wetgeving niet overtreed, zie ik geen probleem.
Ik val over de term 'rechtbank'. Dat impliceert dat de Britse wetgeving het toestaat.
pi_108074355
nee die extremistische haat mafkees zou niet welkom mogen zijn.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_108074381
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik val over de term 'rechtbank'. Dat impliceert dat de Britse wetgeving het toestaat.
Ik neem aan dat die sharia-figuren opereren binnen de kaders van de Britse wet. Dus dat er geen handen worden afgehakt enzo. Van mij zouden ze lekker in de stront mogen zakken met hun sharia-rechtbankie, maar als die lui er plezier van hebben om elkaar te bestraffen vanwege onbenulligheden, dan gaan ze hun gang maar.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 11:52:46 #63
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_108074384
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:51 schreef GewoneMan het volgende:
nee die extremistische haat mafkees zou niet welkom mogen zijn.
Dan laat je juist zien, dat je net zo erg bent als hen.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_108074400
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bij deze start ik de ClapClapYourHands rechtbank

Overtreders van de CCYH-regels zullen met de handen moeten klappen
pi_108074789
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die sharia-figuren opereren binnen de kaders van de Britse wet. Dus dat er geen handen worden afgehakt enzo. Van mij zouden ze lekker in de stront mogen zakken met hun sharia-rechtbankie, maar als die lui er plezier van hebben om elkaar te bestraffen vanwege onbenulligheden, dan gaan ze hun gang maar.
Nou, van mij mogen ze ook doen wat ze willen hoor. Couldn't care less. Maar die lui rechtsmacht geven is niet fijn.
pi_108074951
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nou, van mij mogen ze ook doen wat ze willen hoor. Couldn't care less. Maar die lui rechtsmacht geven is niet fijn.
Boeiend. Als die lui elkaar een straf willen geven als iemand vreet tijdens Ramadan, dan moeten ze dat toch lekker zelf weten? Ik zie het een beetje als ouders die hun koter huisarrest geven. Futiele, onzinnige shit.
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2012 @ 12:16:04 #67
230491 Zith
pls tip
pi_108075072
quote:

[..]

Het is arbitrage man, stel je niet aan. Zo'n beetje elk bedrijf in NL werkt met dit rechtssysteem.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_108075087
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Boeiend. Als die lui elkaar een straf willen geven als iemand vreet tijdens Ramadan, dan moeten ze dat toch lekker zelf weten? Ik zie het een beetje als ouders die hun koter huisarrest geven. Futiele, onzinnige shit.
Ik bedoel meer dat het mij niet boeit dat ze elkaar daarop afstraffen, maar als ze rechtsmacht zouden krijgen kunnen ze wellicht ook de christen straffen die op straat eet in een moslimwijk tijdens de ramadan. Dáárvoor moet je op je hoede blijven.
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2012 @ 12:17:18 #69
230491 Zith
pls tip
pi_108075107
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:17:42 #70
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_108075117
quote:
Welke 'rechtsmacht' hebben ze gekregen dan?

Het geldt namelijk alleen als beide partijen instemmen met het vonnis/ de 'rechtbank'. Het is een soort ombudsman. Uitspraken mogen uiteraard nooit tegen het Britse recht ingaan of in strijd zijn ermee.,
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_108075140
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat het mij niet boeit dat ze elkaar daarop afstraffen, maar als ze rechtsmacht zouden krijgen kunnen ze wellicht ook de christen straffen die op straat eet in een moslimwijk tijdens de ramadan. Dáárvoor moet je op je hoede blijven.
Ja, hehe. Maar die macht hoef je ze toch helemaal niet te geven. Als ze een buurtgenoot een straf door de maag proberen te splitsen, dan zeg je dat ze op moeten rotten en schakel je evt de politie in.
pi_108075421
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Het is arbitrage man, stel je niet aan. Zo'n beetje elk bedrijf in NL werkt met dit rechtssysteem.
Klopt. Maar het is wel zo dat er heel wat zaken besloten worden die feitelijk tegen ons rechtssysteem ingaan. En hoe vrijwillig men daarvoor kiest mag dan de vraag zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2012 @ 12:34:37 #73
230491 Zith
pls tip
pi_108075512
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Klopt. Maar het is wel zo dat er heel wat zaken besloten worden die feitelijk tegen ons rechtssysteem ingaan.
Geef eens wat voorbeelden van issues die binnen de arbitragewet zijn maar buiten het rechtssysteem? Als je die kan vinden, ligt het dan aan de arbitragewet of aan het feit dat mensen ilelgale dingen doen.
quote:
En hoe vrijwillig men daarvoor kiest mag dan de vraag zijn.
Dan is het probleem niet de sharia rechtbank / arbitrage maar sociale druk of whatever. Die zou er ook zijn zonder arbitrage.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:36:42 #74
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_108075566
Middeleeuwse wetten herinvoeren en op de brandstapel d'r mee!
Eens zien hoe hij dan over zijn sharia wetten denkt!
pi_108075645
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Klopt. Maar het is wel zo dat er heel wat zaken besloten worden die feitelijk tegen ons rechtssysteem ingaan. En hoe vrijwillig men daarvoor kiest mag dan de vraag zijn.
Trek anders effe aan de bel als je daarvan op de hoogte bent. Als er zaken besloten worden die in strijd zijn met de wet, dan zijn deze mensen namelijk strafbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')