Hier moet ik wel bij aantekenen dat je, als je dat doet, niks gaat meekrijgen van het bedrijf. Als je dat gaat doen bij een bedrijf waarvan je wilt weten hoe het is om er te werken, kan je het het beste combineren met een meeloopstage ervoor of erna. Een scriptiestage komt eigenlijk neer op het neerzetten in de bibliotheek van kantoor met een computer en veel succes.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:55 schreef GlowMouse het volgende:
Nee, al kun je je scriptie bij een bedrijf schrijven.
Je kunt studentmedewerker worden voor twee dagen in de week bij veel kantoren. Die plekken zijn enorm populair, vaak worden ze gegeven aan mensen die eerst al een tijdje fulltime stage hebben gelopen tussen de studie door en blijven plakken terwijl ze hun studie afronden. Je kan als buitengriffier terecht bij de rechtbank, maar ook dat baantje is erg populair. Het beste is denk ik wel om een tijdsperiode uit te trekken om echt fulltime stage te lopen, omdat het bedrijf dan het meeste aan jou heeft en jij het beste meekrijgt hoe het daar werkt. Dan heb je dus ook meer kans op een plaatsje ergens.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:02 schreef wimjongil het volgende:
Ah, op die fiets. Je kunt natuurlijk ook parttime gaan werken bij een bedrijf/rechtbank? Of zijn die niet zo happig op parttime rechtenstudenten?
Gewoon vrijstelling van de stage aanvragen op basis van werkervaring. Kans is heel groot dat het lukt. Bij welke uni zit je ook alweer?quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:38 schreef Nailpolish het volgende:
Ik studeer nu rechten, voltijd. Maar ben een student op leeftijd zeg maar ;-)
Nou werk ik 20 uur in de week voor de rijksoverheid en heb ik al een aardig c.v. opgebouwd met 10 jaar werkervaring, ook in de advocatuur. Ben heel erg aan het twijfelen om stage te gaan lopen (omdat ik ook al 20 uur in de week werk), zou ik met mijn c.v. en diploma straks ook nog stage moeten lopen? Weet iemand dat?
het je geen studiegids oid waarin staat of een stage deel van je studie is?quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:25 schreef Nailpolish het volgende:
Okay, kan ik proberen idd. Is stage verplicht dan, daar je het over vrijstelling hebt? Ik dacht dat het geen verplichting was, maar eigenlijk wel een 'must'. Ik studeer in Leiden.
Of op de site ofzo..bij ons staat daar alles omtrent stages e.d.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
het je geen studiegids oid waarin staat of een stage deel van je studie is?
Het is in Leiden inderdaad niet verplicht, met uitzondering van de master Ondernemingsrecht en het Honours College traject.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:25 schreef Nailpolish het volgende:
Okay, kan ik proberen idd. Is stage verplicht dan, daar je het over vrijstelling hebt? Ik dacht dat het geen verplichting was, maar eigenlijk wel een 'must'. Ik studeer in Leiden.
Alleen ben je niet de enige met die planning dus is het dringen geblazen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:22 schreef Kimochi het volgende:
Klopt, maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om in de collegevrije maanden (lees: zomervakantie) een fulltime stage te lopen.
Je kunt natuurlijk in de zomer stage lopenquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:20 schreef Patrickk het volgende:
Maar stel dat een stage geen onderdeel is van de bachelor, dus dat er geen ruimte voor is vrijgemaakt in het studieprogramma. Dan loop je toch een aantal maanden studievertraging op? Een fulltime stage is niet te combineren met het volgen van werkcollege's lijkt me?
Mits ik geen herkansingen heb ben ik klaar begin juni en heb ik vakantie tot 2e week september ongeveer. 3 maandenquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:11 schreef Patrickk het volgende:
tja dan zal die zomervakantie maar opgeofferd moeten worden:) Hoelang is jullie zomervakantie feitelijk? 2 maanden precies?
Ik mag hopen dat jij de enige bent met zo'n vmbo mentaliteit daar?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:21 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Mits ik geen herkansingen heb ben ik klaar begin juni en heb ik vakantie tot 2e week september ongeveer. 3 maanden
Hoeveel last ga jij krijgen van dat nieuwe programma?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:21 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Mits ik geen herkansingen heb ben ik klaar begin juni en heb ik vakantie tot 2e week september ongeveer. 3 maanden
Alleen vmbo'ers hebben vakantie?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef Debenijde het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat jij de enige bent met zo'n vmbo mentaliteit daar?
Alsof je nooit meer vakantie mag hebben als je studeert en 24/7 bezig moet zijnquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef Debenijde het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef Debenijde het volgende:
[..]
Het feit dat hij geen herkansingen heeft, doet niet vermoeden dat hij een vmbo mentaliteit heeft.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef Debenijde het volgende:
[..]
Wist niet dat je in Leiden zat, daar zit stage idd niet in het studieprogramma. Maar wat is dan (in hemelsnaamquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:25 schreef Nailpolish het volgende:
Ja, meer omdat er steeds tegen me wordt gezegd (door andere studenten) dat een stage echt wel een 'must' is wil je bij een leuk advocatenkantoor terecht willen komen. Maar idd, dacht zelf wel dat met mijn ervaring en contacten het niet zo'n probleem zal worden :-)quote:Op donderdag 8 maart 2012 08:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wist niet dat je in Leiden zat, daar zit stage idd niet in het studieprogramma. Maar wat is dan (in hemelsnaam) het probleem? Als je in de juridische wereld werkt/ gewerkt hebt weet je zelf toch hoe werkgevers zijn en wat ze willen? Dan heb je toch juist de contacten om te checken of dat zin heeft en weet je (als geen andere student) wat het is om stage te doen? En als je het prettig vindt om toch nog (ondanks die werkervaring) een 'stage' te gaan doen, dan doe je dat toch?
En een beoordeling van 7,5 of hoger.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wat ik heb meegekregen van de grote advocatenkantoren in de private sector, is dat stage toch wel een must is.
Beoordeling van een stage? Het is bij ons geheel aan jezelf om dat te doen, en voor zover ik weet krijg je geen beoordeling.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
En een beoordeling van 7,5 of hoger.
Bijzonder is dat, want ze hebben verkapt een vacaturestop voor inspecteurs. Rare mensen daar, want ze hebben inderdaad een chronisch tekort.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Belastinginspecteur? Is dat je ambitie? Dat hoor je niet vaak. Ze schijnen over een paar jaar naarstig op zoek te gaan.
Dat is niet mijn ervaring als werkende.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:37 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dat komt omdat Nederlandse werkgevers niet zozeer kijken naar welke master je hebt gedaan en waar, maar wel naar of je ergens stage hebt gelopen en waar. Je studeert vaak immers om ergens binnen te komen, niet omdat je alleen maar de studie zo tof vindt. Die kun je niet de rest van je leven blijven doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, het is leukquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:08 schreef H-D het volgende:
Zit er trouwens aan te denken om volgend jaar mn master Notarieel te combineren met Fiscale master. Nog even langs studieadviseur over hoe het er dan precies uitziet maar zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?.
Ik heb uiteindelijk fiscaal eerder afgemaakt dan notarieel en ben daar verder in gegaan.
O, en voor topic. Ik heb vorige week mijn tweede masterscriptie ingeleverd. Ik moet nu slechts een paar kleine dingen aanpassen, maar hij is al goedgekeurd en het wordt in ieder geval geen onvoldoende. Eindelijk klaar (die aanpassingen zijn met een uur klaar, godzijdank). Dubbele master binnen \o/.In de fiscale in ieder geval niet. Althans, het is een groot voordeel. Als je het niet hebt gedaan moet je het compenseren met een goed CV.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wat ik heb meegekregen van de grote advocatenkantoren in de private sector, is dat stage toch wel een must is.
[ Bericht 19% gewijzigd door Maharbal op 08-03-2012 12:09:07 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |