Echt genieten is dat. Een grote bashpartij.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Here Jezus! Dat mens en een discussieforum. Dat kan inderdaad niet anders dan goed fout gaan.
Sorry dat ik je het slechte nieuws moest brengen. Het is wel zo dat de UvA (en andere uni's) nu nog overgangsregelingen hebben voor UvA studenten die binnenkort aan de UvA afstuderen. Dan betaal je nog het lage tarief. Maar ja, dan moet je op korte termijn toch nog doorgaan en dat wil je dacht ik niet.... Klote dus allemaal....quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oef. Niet eens aan gedacht, maar dat speelt inderdaad ook mee. Niet alleen qua tijd, maar ook financieel gaat het praktisch onmogelijk worden om nog een extra verdiepingsmaster op latere leeftijd te volgen.
Van die regeling maak ik as we speak al van gebruik. En heel veel van mijn medestudenten. Grappig hoe hard iedereen opeens gaat studeren als blijkt dat het daarna niet meer mogelijk isquote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Sorry dat ik je het slechte nieuws moest brengen. Het is wel zo dat de UvA (en andere uni's) nu nog overgangsregelingen hebben voor UvA studenten die binnenkort aan de UvA afstuderen. Dan betaal je nog het lage tarief. Maar ja, dan moet je op korte termijn toch nog doorgaan en dat wil je dacht ik niet.... Klote dus allemaal....
Nee, al kun je je scriptie bij een bedrijf schrijven.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:47 schreef wimjongil het volgende:
Is het een vast onderdeel van het curriculum om een stage te doen? Hier in Tilburg heb ik daar (nog?) niks van meegekregen...
Dat was juist het heerlijke aan LPF kamerleden: die konden dat niet. Zij was daar het schoolvoorbeeld van.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:47 schreef wimjongil het volgende:
Over die vrouw: ik kende haar niet, even gegoogle'd, blijkt het een politiek activiste te zijnDie zal leuke discussies kunnen voeren ja
Ah, op die fiets. Je kunt natuurlijk ook parttime gaan werken bij een bedrijf/rechtbank? Of zijn die niet zo happig op parttime rechtenstudenten?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:55 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, al kun je je scriptie bij een bedrijf schrijven.
Dat was ik eigenlijk sowieso al van plan. Niet alleen omdat het net wat extra rust creëert "om net dat ene tentamen nog op tijd te halen", maar inderdaad ook omdat je dan een hoop extracurriculaire dingen kunt doen ((half)jaar naar het buitenland, stage).quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:05 schreef eriksd het volgende:
Je hoeft natuurlijk ook niet binnen 4 jaar klaar te zijn hé. Je gooit je leven op slot als je begint met werken, dus ik zou toch een half jaartje minstens uittrekken om wat stages te lopen en zo te kijken welke tak van sport je ligt.
Hier moet ik wel bij aantekenen dat je, als je dat doet, niks gaat meekrijgen van het bedrijf. Als je dat gaat doen bij een bedrijf waarvan je wilt weten hoe het is om er te werken, kan je het het beste combineren met een meeloopstage ervoor of erna. Een scriptiestage komt eigenlijk neer op het neerzetten in de bibliotheek van kantoor met een computer en veel succes.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:55 schreef GlowMouse het volgende:
Nee, al kun je je scriptie bij een bedrijf schrijven.
Je kunt studentmedewerker worden voor twee dagen in de week bij veel kantoren. Die plekken zijn enorm populair, vaak worden ze gegeven aan mensen die eerst al een tijdje fulltime stage hebben gelopen tussen de studie door en blijven plakken terwijl ze hun studie afronden. Je kan als buitengriffier terecht bij de rechtbank, maar ook dat baantje is erg populair. Het beste is denk ik wel om een tijdsperiode uit te trekken om echt fulltime stage te lopen, omdat het bedrijf dan het meeste aan jou heeft en jij het beste meekrijgt hoe het daar werkt. Dan heb je dus ook meer kans op een plaatsje ergens.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:02 schreef wimjongil het volgende:
Ah, op die fiets. Je kunt natuurlijk ook parttime gaan werken bij een bedrijf/rechtbank? Of zijn die niet zo happig op parttime rechtenstudenten?
Gewoon vrijstelling van de stage aanvragen op basis van werkervaring. Kans is heel groot dat het lukt. Bij welke uni zit je ook alweer?quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:38 schreef Nailpolish het volgende:
Ik studeer nu rechten, voltijd. Maar ben een student op leeftijd zeg maar ;-)
Nou werk ik 20 uur in de week voor de rijksoverheid en heb ik al een aardig c.v. opgebouwd met 10 jaar werkervaring, ook in de advocatuur. Ben heel erg aan het twijfelen om stage te gaan lopen (omdat ik ook al 20 uur in de week werk), zou ik met mijn c.v. en diploma straks ook nog stage moeten lopen? Weet iemand dat?
het je geen studiegids oid waarin staat of een stage deel van je studie is?quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:25 schreef Nailpolish het volgende:
Okay, kan ik proberen idd. Is stage verplicht dan, daar je het over vrijstelling hebt? Ik dacht dat het geen verplichting was, maar eigenlijk wel een 'must'. Ik studeer in Leiden.
Of op de site ofzo..bij ons staat daar alles omtrent stages e.d.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
het je geen studiegids oid waarin staat of een stage deel van je studie is?
Het is in Leiden inderdaad niet verplicht, met uitzondering van de master Ondernemingsrecht en het Honours College traject.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:25 schreef Nailpolish het volgende:
Okay, kan ik proberen idd. Is stage verplicht dan, daar je het over vrijstelling hebt? Ik dacht dat het geen verplichting was, maar eigenlijk wel een 'must'. Ik studeer in Leiden.
Alleen ben je niet de enige met die planning dus is het dringen geblazen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:22 schreef Kimochi het volgende:
Klopt, maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om in de collegevrije maanden (lees: zomervakantie) een fulltime stage te lopen.
Je kunt natuurlijk in de zomer stage lopenquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:20 schreef Patrickk het volgende:
Maar stel dat een stage geen onderdeel is van de bachelor, dus dat er geen ruimte voor is vrijgemaakt in het studieprogramma. Dan loop je toch een aantal maanden studievertraging op? Een fulltime stage is niet te combineren met het volgen van werkcollege's lijkt me?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |