quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:36 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon de stof niet goed genoeg beheerste. Bij een tentamen wordt getest of je binnen een bepaalde tijdseenheid casus kunt oplossen. Je moet snel de kern van een casus kunnen ontdekken en de relevante wetsartikelen/jurisprudentie daarbij selecteren. Lukt dit niet, dan schort er of iets aan je voorbereiding, of je doorziet bepaalde casus gewoon niet goed.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Voor het deeltentamen had ik wel 19 van de 30 punten. Ik denk niet dat het aan mijn voorbereiding lag. Ik denk zelf dat ik niet snel genoeg een casus kan doorzien. Het kwartje valt meestal in zo'n tentamen erg laat bij mij waardoor ik heel snel het tentamen moet afmaken zonder dat ik kan controleren of ik alles goed heb ingevuld. Zelf werk ik erg onrustig in een tentamen. Ik ga kris kras door het tentamen heen waardoor ik domme fouten maak.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:46 schreef soklos het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Je vraagt waar ik werk. Indien ik dat zou prijsgeven dan zou ik meteen uit de anonimiteit komen omdat het een klein kantoor is. Ik geef er dus geen antwoord op. Verder is het m.i. ook totaal niet relevant.
Ik heb de oude OP overgenomen, dus het stond er al of een mod zit je te pesten:pquote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:14 schreef Yreal het volgende:
hoezo staat er in de op dat ik jeroen heet?
Tuurlijk is het relevant, juist! Als je uitlegt hoe het werkende leven echt in elkaar zit, moeten we wel kunnen inschatten van wie deze tips vandaan komen. Anders hebben ze geen enkele waarde natuurlijk. Dus je kunt prima zeggen in welk vakgebied je werkt en bij wat voor soort bureauquote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:46 schreef soklos het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Je vraagt waar ik werk. Indien ik dat zou prijsgeven dan zou ik meteen uit de anonimiteit komen omdat het een klein kantoor is. Ik geef er dus geen antwoord op. Verder is het m.i. ook totaal niet relevant.
Dat heb je wel goed gezien, dit is het volledige programma. Alleen op het eind (bachelorthesis en oefenrechtbak) zit wat keuze, en voor het vaardighedentraject kun je zelf de vakken kiezen waarbij je een werkstuk/referaat houdt. In de master heb je wel veel meer keuze.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:40 schreef Patrickk het volgende:
Beste rechtenstudenten,
Ik ben van plan om volgend jaar rechten te gaan studeren in Tilburg, nu is het me alleen opgevallen dat vergeleken met andere universiteiten, Tilburg relatief weinig keuzevakken heeft. Veel universiteiten, zoals Erasmus en Utrecht hebben na ongeveer het eerste anderhalf jaar een "profileringsruimte" of een verplichte minor. Het vakkenpakket in Tilburg komt op mij over alsof er weinig ruimte is voor bijvoorbeeld zo´n minor. Kan iemand me hier misschien iets meer over vertellen?
Discussiëren heet dat en dat mondt uiteindelijk uit in jurisprudentie, waarbij de hoogste rechtsinstantie na een tijdje aangeeft welke criteria gelden. Die criteria worden een paar jaar gehanteerd tot er een zaak of situatie komt waardoor mensen over deze criteria gaan discussieren en dat mondt dan uiteindelijk uit in.................quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:11 schreef Paxcon het volgende:
De vraag was of de ''verdachte'' kon inschatten dat er een ongeluk kon gebeuren t.o.v. een ander persoon. Er staat niet per mogelijk situatie beschreven wat verwacht mag worden, dus wordt het dan niet een beetje welles-nietes?
En vergelijkbare vraag zat nog op mijn tentamen laatst. En die kan je zelfs op 2 manieren beantwoorden volgens de norm antwoorden , afhankelijk van welke jurisprudentie je pakte.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:11 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb vandaag een open dag gehad waarbij ik o.a. rechten gevolgd heb. Dit sprak me (het meest) aan, dus ik denk dat ik dit ga studeren. Klopt het trouwens dat zaken aan eigen interpretatie onderhevig zijn? Er werd bijvoorbeeld een case behandeld over een tenniswedstrijd. De vraag was of de ''verdachte'' kon inschatten dat er een ongeluk kon gebeuren t.o.v. een ander persoon. Er staat niet per mogelijk situatie beschreven wat verwacht mag worden, dus wordt het dan niet een beetje welles-nietes?
Soort Tennisbal-arrestquote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:11 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb vandaag een open dag gehad waarbij ik o.a. rechten gevolgd heb. Dit sprak me (het meest) aan, dus ik denk dat ik dit ga studeren. Klopt het trouwens dat zaken aan eigen interpretatie onderhevig zijn? Er werd bijvoorbeeld een case behandeld over een tenniswedstrijd. De vraag was of de ''verdachte'' kon inschatten dat er een ongeluk kon gebeuren t.o.v. een ander persoon. Er staat niet per mogelijk situatie beschreven wat verwacht mag worden, dus wordt het dan niet een beetje welles-nietes?
Waarom denk je dat er juridische geschillen bestaan? Omdat iedereen het met elkaar eens is?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:11 schreef Paxcon het volgende:
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er juridische geschillen bestaan? Omdat iedereen het met elkaar eens is?
Haha aanwezig geweest bij de Open dag Groningen met dat Tennisbal-arrest? Die heb ik toevallig ook gevolgdquote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:11 schreef Paxcon het volgende:
Jepquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:07 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Haha aanwezig geweest bij de Open dag Groningen met dat Tennisbal-arrest? Die heb ik toevallig ook gevolgd
Waar ben je nog meer geweest dan haha? En hoe laat had je rechtsgeleerdheid?quote:
Van 13.45 tot 15:00 volgens mij. Ik ben ook nog bij fiscaal recht geweest en bij sociale geografie en planologie.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:20 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Waar ben je nog meer geweest dan haha? En hoe laat had je rechtsgeleerdheid?
Jaaa, op dat moment had ik ook rechtsgeleerdheid, van die vrouw (geen idee meer wat haar naam was), verder ben ik ook naar Fiscaal Recht geweest en naar Recht en Bestuur. Die laatste trok mij niet zo, maar wat vond jij van Fiscaal Recht?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Van 13.45 tot 15:00 volgens mij. Ik ben ook nog bij fiscaal recht geweest en bij sociale geografie en planologie.
Jep, die met een Franse achternaam. Ik had me ook voor Recht en bestuur ingeschreven maar toen hadden we geen zin meerquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:52 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Jaaa, op dat moment had ik ook rechtsgeleerdheid, van die vrouw (geen idee meer wat haar naam was), verder ben ik ook naar Fiscaal Recht geweest en naar Recht en Bestuur. Die laatste trok mij niet zo, maar wat vond jij van Fiscaal Recht?
Haha is een goede keuze geweest, naar mijn inziens dan, het was enorm broeierig in het lokaal, de gene die de voorlichting gaf wou een interactieve les doen maar ze kreeg nauwelijks respons waardoor dat een beetje in het water viel. Het was naar mijn idee iets teveel gericht op het bestuurlijke deel.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:56 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Jep, die met een Franse achternaam. Ik had me ook voor Recht en bestuur ingeschreven maar toen hadden we geen zin meer(was de laatste, die tot vijf uur) en ik dacht toch al niet dat dat iets voor me zou zijn. Hoe laat was je bij fiscaal? Ik weet niet echt wat ik er van vond. Het leek me eigenlijk toch niet echt leuk..
Dan heb ik met jou in dat lokaaltje gezetenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:05 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Haha is een goede keuze geweest, naar mijn inziens dan, het was enorm broeierig in het lokaal, de gene die de voorlichting gaf wou een interactieve les doen maar ze kreeg nauwelijks respons waardoor dat een beetje in het water viel. Het was naar mijn idee iets teveel gericht op het bestuurlijke deel.
Euhm, ik had als eerste (dat was volgens mij van 9:30 tot 10:30/45) Fiscaal recht, persoonlijk leek het mij leuker dan verwacht. Ik had de studie wat saaier ingeschat met meer van die zogeheten belastingpapieren en boekhouding, dus zeker iets wat ik nog overweeg.
Haha okeee net zo toevallig! Jaaa inderdaad die vent met de snor, en dat meisje, sylvana o.i.d..quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dan heb ik met jou in dat lokaaltje gezetenDie man met die snor hè? Als ik dit zo lees ben ik toch wel blij dat ik niet naar recht en bestuur gegaan ben. Ik stelde me daarbij ook van die studiegenoten voor die voorzitter zijn van allerlei clubjes en dat trekt mij eigenlijk totaal niet. Dat past gewoon niet echt bij mij.
Haha ja, was echt heel gênantquote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:11 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Haha okeee net zo toevallig! Jaaa inderdaad die vent met de snor, en dat meisje, sylvana o.i.d..
En dan had je die moeder die ging vragen: Jaaa, mijn dochter durft het niet te vragen, dus daarom vraag ik het maar haha.
Euhm, hoe leg je dat uit, ik kwam 2 minuten later (de trein kwam pas aan om 9:15 dus dat was even haasten) En ik zat nja in het midden van dat vierkant als het ware, aan het tafeltje die iets meer naar achter was geschoven, als je snapt wat ik bedoel hahaquote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:13 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Haha ja, was echt geel gênantWaar zat je?
Ja oke, beetje rechts dus. Ik kan me je niet meer herrineren, maar goed. Ik zat helemaal in de achterste rij samen met een klasgenote. Naast ons zaten zo'n moeder en zoon. Die moeder met die twee dochters had trouwens dat hele papier helemaal vol met aantekeningen en pijlen enzoquote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:17 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Euhm, hoe leg je dat uit, ik kwam 2 minuten later (de trein kwam pas aan om 9:15 dus dat was even haasten) En ik zat nja in het midden van dat vierkant als het ware, aan het tafeltje die iets meer naar achter was geschoven, als je snapt wat ik bedoel haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |