abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108041470
quote:
9s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:35 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

:O
Uriel heeft al kritische Europese rapporten over Israël tegengehouden en gooit met zijn pro-Israëlische opstelling niet overal even hoge ogen in het diplimatieke circuit.

Ik vraag me ten zeerste af welke belangen hij voorstaat, en betwijfel of het de Nederlandse zijn.

Het hoeft jou niet te interesseren natuurlijk.
pi_108041492
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:32 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het eerder andersom bedoelde; 'we' van Israël een goede band met de VS. Dat zijn namelijk de belangrijkste spelers op dat vlak, Nederland veel minder.

Dat Nederland met Joodse minister van Israëlische zaken Uriel Rosenthal een 'goede band' met Israël heeft zou je overigens nog hard kunnen maken, maar ik vraag me af of de gemiddelde Nederlander daar ook zo over denkt.
De gemiddelde Nederlander maakt zich hier helemaal niet druk om denk ik zo.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_108041503
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:17 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Waarom heeft Israël buiten het non-proliferatie-verdrag om al een paar decennia 200 kernkoppen liggen en wordt het daar nooit op aangesproken?
Omdat Israel dat verdrag niet ondertekend heeft (net als Pakistan en India) , en omdat Israel niet elke week van de daken brult dat ze hun buurlanden van de kaart gaan vegen en zo. En zolang ze zich op de vlakte houden -geen ontkenning, geen bevestiging- valt er weinig over te zeggen. Zodra ze gaan ontkennen wil de rest van de wereld ook -terecht- gaan controleren.
pi_108041514
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:37 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Uriel heeft al kritische Europese rapporten over Israël tegengehouden en gooit met zijn pro-Israëlische opstelling niet overal even hoge ogen in het diplimatieke circuit.

Ik vraag me ten zeerste af welke belangen hij voorstaat, en betwijfel of het de Nederlandse zijn.

Post eens wat linkjes dan? Dan kunnen we er zelf over oordelen. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:39:35 #230
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_108041542
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:38 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)rael-aanpassen.dhtml
pi_108041560
quote:

[..]

Het alu-gehalte in deze en meer van jouw reacties is echt schrikbarend. :{
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_108041569
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Omdat Israel dat verdrag niet ondertekend heeft (net als Pakistan en India) , en omdat Israel niet elke week van de daken brult dat ze hun buurlanden van de kaart gaan vegen en zo. En zolang ze zich op de vlakte houden -geen ontkenning, geen bevestiging- valt er weinig over te zeggen. Zodra ze gaan ontkennen wil de rest van de wereld ook -terecht- gaan controleren.
En dan vergeet je nog de Joodse lobby in de VS (en elders) die er voor zorgen dat Israël er ook niet naar gevraagd wordt.

Iran, dat duidelijk zegt - als het daar dan toch om gaat - vreedzame bedoelingen te hebben mag al niet eens met kernenergie spelen, terwijl Israël een compleet nucleair arsenaal mag heben zonder daar ooit iets over te hoven zeggen.

Had Iran dan ook elke keer de vraag moeten ontwijken en dan was het goed?
pi_108041573
quote:
gooit [...] niet overal even hoge ogen in het diplimatieke circuit.
Moet hij gaan polderen dan?
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:40:37 #234
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108041577
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:34 schreef YazooW het volgende:
Er verschijnt opeens een ietwat wazig bericht op PressTV.ir

[..]

Meer staat er niet in, is wel breaking news nu op die site.
https://twitter.com/#!/search/mossad

Vooralsnog wordt het niet bevestigd.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108041601
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:40 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

En dan vergeet je nog de Joodse lobby in de VS (en elders) die er voor zorgen dat Israël er ook niet naar gevraagd wordt.

Iran, dat duidelijk zegt - als het daar dan toch om gaat - vreedzame bedoelingen te hebben mag al niet eens met kernenergie spelen, terwijl Israël een compleet nucleair arsenaal mag heben zonder daar ooit iets over te hoven zeggen.

Had Iran dan ook elke keer de vraag moeten ontwijken en dan was het goed?
Maar het moslimland Pakistan heeft ook atoomwapens. Zeurt ook niemand over. Welke lobby doet dat?
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:43:18 #236
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_108041651
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:40 schreef Dagonet het volgende:

[..]

https://twitter.com/#!/search/mossad

Vooralsnog wordt het niet bevestigd.
Echt een heel vaag bericht, vooral ook omdat alleen de Iraanse pers tv er melding van maakt. Mocht het daadwerkelijk zijn gebeurd weet je natuurlijk alleen daarom al wie er achter zit. Aan de andere lijkt het me wel zo dat Israel een bericht als dit meteen zou ontkennen als het niet gebeurd zou zijn, dat is tot op heden dus nog niet gebeurd terwijl het bericht nu al een uurtje of 2 op twitter rond hangt.
pi_108041776
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:38 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Daar ga je:

quote:
Onder druk van minister Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken, VVD) is begin deze week in Brussel een kritische EU-verklaring over Israël aangepast. Dat zeggen bronnen in Brussel en in andere Europese hoofdsteden tegen NRC Handelsblad.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)e-eu-tekst-israel-2/

quote:
The corrections obviously came directly from the Dutch ambassador's boss, Foreign Minister Uri Rosenthal, known for his pro-Israeli policies.
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,788835,00.html

Volgens mij vond Uriel het ook allemaal niet zo belangrijk wat er in Iran gebeurde met dat doodvonnis. Hoe zou dat komen?
http://www.depers.nl/buit(...)et-Zahra-zitten.html

Hoe dan ook, Rosenthal is een Jood en strijd meer voor Israël dan voor Nederland :')
Zelfs Tegenlicht wijdde er een uitzending aan.
pi_108041833
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:40 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het alu-gehalte in deze en meer van jouw reacties is echt schrikbarend. :{
Lees de links maar eens, het staat gewoon in de krant.

De balk voor jouw hoofd is vooral opmerkelijk. Waarom kan je niet gewoon de feiten onderkennen?

Prima als jij er voor uitkomt dat je het mooi vindt wat Rosenthal voor Israël doet, maar ga het niet ontkennen met zo'n slappe term als 'aluhoedje' terwijl de media het keurig beschrijven.
pi_108041853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Moet hij gaan polderen dan?
Hij moet de Nederlandse belangen verdedigen, niet de Israëlische.
pi_108041881
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:50 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Hij moet de Nederlandse belangen verdedigen, niet de Israëlische.
Hij is voornamelijk bezig met de Nederlandse belangen hoor. De Israëlische komen maar marginaal aan bod.
pi_108041898
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar het moslimland Pakistan heeft ook atoomwapens. Zeurt ook niemand over. Welke lobby doet dat?
Pakistan kreeg ooit die bom toen India werd losgelaten door GB. Wellicht om ze een beetje onder de duim te houden...
pi_108041935
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:51 schreef waht het volgende:

[..]

Hij is voornamelijk bezig met de Nederlandse belangen hoor. De Israëlische komen maar marginaal aan bod.
Die links hierboven laten anders zien. Ik vind het niet voor hem spreken dat hij algemeen bekend staat als Israël-knuffelaar.

Maar jij mag best zelf ook eens wat linkjes geven van de goede Nederlandse zaken van Uriël.
pi_108041957
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:51 schreef waht het volgende:

[..]

Welnee, hij is joods, dús hij behartigt per definitie de belangen van de staat Israël. B-)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:55:58 #244
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_108042024
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:53 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Die links hierboven laten anders zien. Ik vind het niet voor hem spreken dat hij algemeen bekend staat als Israël-knuffelaar.

Maar jij mag best zelf ook eens wat linkjes geven van de goede Nederlandse zaken van Uriël.
Dat Rosenthal pro-Israël is is wel duidelijk, maar ga nu niet net doen alsof dat alleen het gene is waarmee hij zich bezig houdt. Als hij de kans krijgt om Israel te supporten zal hij dat doen, maar het is geen full time baan voor hem. De Nederlandse belangen staan toch wel zeker voorop.
pi_108042050
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:53 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Die linkjes van jou geven aan dat Rosenthal in EU-verband geen overeenstemming kon bereiken met de andere lidstaten. Je begrijpt zelf ook wel dat dat niet alles is wat een MinBuZa doet.
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:42:09 #246
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_108043295
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:34 schreef YazooW het volgende:
Er verschijnt opeens een ietwat wazig bericht op PressTV.ir

[..]

Meer staat er niet in, is wel breaking news nu op die site.
Bericht is dmv een ninja edit opeens spoorloos verdwenen van die site... stelletje amateurs.
pi_108043376
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:51 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Pakistan kreeg ooit die bom toen India werd losgelaten door GB. Wellicht om ze een beetje onder de duim te houden...
In 1947 werd Pakistan een nucleaire macht? Knap van ze, dat ze de bom al hadden nog voor de Russen, Fransen, Chinezen en Britten.
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:53:55 #248
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_108043655
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

In 1947 werd Pakistan een nucleaire macht? Knap van ze, dat ze de bom al hadden nog voor de Russen, Fransen, Chinezen en Britten.
Dat is allemaal nep, open uw ogen.
pi_108044076
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:57 schreef waht het volgende:

[..]

Die linkjes van jou geven aan dat Rosenthal in EU-verband geen overeenstemming kon bereiken met de andere lidstaten. Je begrijpt zelf ook wel dat dat niet alles is wat een MinBuZa doet.
Ik begrijp vooral dat Rosenthal Nederlandse belastingcenten aan Israëlische zaken uitgeeft, in plaats van aan Nederlandse.
pi_108044120
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:54 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Welnee, hij is joods, dús hij behartigt per definitie de belangen van de staat Israël. B-)
Uit de links die ik gaf blijkt dat Rosentahl dat in elk geval wel doet. Nou hoeft dat niet voor alle Joden te gelden - er zijn er zelfs die uit Israël wegtrekken wegens onvrede met het beleid, maar voor Uriel blijkbaar wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')