quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:37 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik, en als man heb ik makkelijk praten weet ik wel, ben niet zo'n fan van personen die expres risico's op gaan zoeken als het om hulpeloze baby's gaat. Bij mijn zus in de jeugdzorg zie ik verdrietig genoeg, met enige regelmaat gezinnen ontsporen, niet zelden door iets wat als onschuldige eenmalige actie begon, zeg even een avondje ouderwets stappen met "wat" xtc of coke.
Als TS dit goed overwogen doet, dus zeg 72h geen borstvoeding, en rustig aan begint met 1 pilletje oid om even te kijken hoe dat valt na een zwangerschap, met de biologisch onvermijdelijke hormonale en psychologische nasleep, dan zal ik echt geen moralistische preek af steken.Ben ik volledig met je eens. En ik zeg ook niet dat ik het een goed plan vind en al helemaal niet dat ik het zelf ook maar zou overwegen. Ik vind alleen dat er met twee maten gemeten wordt en iemand die zich zoiets in 'dr hoofd haaltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(en haar kindje) heeft meer baat bij advies dan bij een preek die toch niet aankomt.
Jemig, dat is niet wat er wordt gezegd. Als moeder heb je echter wel een bepaalde verantwoording tegenover je kinderen. En het lijkt me geen onmogelijke opgave om iets langer dan 14 weken te wachten met dat pilletje.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:38 schreef simmu het volgende:
[..]
dus als je moeder bent mag je niks voor je eigen plezier? sorry, maar die zie ik niet. je bent moeder en dus geen persoon meer. lekker dan.
1 of 2 glazen wijn heb je alleen op de avond zelf 'last' van, en dan nog een dagje geen bv. Dat is voor XTC wel anders.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:25 schreef Sorbootje het volgende:
Wat een hoop moralistisch gezever hier.
Als een vrouw enige tijd na de bevalling weer eens een avondje aan de wijn wil en ze vraagt daar advies over, dan krijgt ze zonder al te veel morren gewoon advies, maar over XTC wordt gedaan alsof de duivel zelf het door d'r mik douwt. Kom op zeg.
Als je, ook als moeder zijnde, geen plezier kan hebben zónder XTC/Coke dan ben je sowieso best wel debiel natuurlijk...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:38 schreef simmu het volgende:
[..]
dus als je moeder bent mag je niks voor je eigen plezier? sorry, maar die zie ik niet. je bent moeder en dus geen persoon meer. lekker dan.
Alcohol komt ook nog wel wat langer voor in de bloedbaan, nadat de eerste effecten niet meer merkbaar zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
1 of 2 glazen wijn heb je alleen op de avond zelf 'last' van, en dan nog een dagje geen bv. Dat is voor XTC wel anders.
Jij drinkt zeker ook nooit? Want je kan ook best plezier hebben zonder een wijntje?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:43 schreef CutCake het volgende:
[..]
Als je, ook, als moeder zijnde geen plezier kan hebben zónder XTC/Coke dan ben je best wel debiel natuurlijk...
Dat staat er toch helemaal niet? TS deed die zaken voorf haar zwangerschap af en toe en wil nu, nu haar zwangerschap succesvol voldragen is, haar kindje 14 weken oud is, weer eens een keer als vanouds op stap.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:43 schreef CutCake het volgende:
Als je, ook, als moeder zijnde geen plezier kan hebben zónder XTC/Coke dan ben je best wel debiel natuurlijk...
zeg ik dat?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:43 schreef CutCake het volgende:
[..]
Ik snap de behoefte niet goed (uit gebrek aan ervaring wrsch), maar ik vind het idd al heel wat dat TS op zoek gaat naar informatie.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:38 schreef Copycat het volgende:
Want als moeder moet je 24/7 volledig op je kind zijn gericht. 18 jaar lang. Zeker niet je eigen plezier af en toe voorop stellen. Kom, kom.
Ben blij dat ze om advies vraagt en niet lukraak slikt en borstvoedt.
Ik drink idd zelden.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Jij drinkt zeker ook nooit? Want je kan ook best plezier hebben zonder een wijntje?
Ik denk dat de belangrijkste toets moet zijn, of je geen onverantwoorde dingen doet, na het nuttigen van alcohol/drugs. In mijn geval stap ik niet in de auto na het drinken van alcohol. Dat laatste kan je toch ook prima op deze situatie projecteren? Gewoon even stoppen met borstvoeding, en de enige die beïnvloed wordt is mama zelf.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Jij drinkt zeker ook nooit? Want je kan ook best plezier hebben zonder een wijntje?
heb ik wel even een vraagje. want sommigen hier vinden het absoluut niet kunnen dat een kindje van 14 weken een dagje of 3 met oppas en gekolfde melk moet doen. stel nou dat ts ik noem maar wat, aan het promoveren zou zijn en 3 dagen een conferentie had in het buitenland. hadden jullie dan ook zo gesteigerd en gegild over onverantwoordelijk gedrag en bladieblabla het kan toch absoluut niet?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:39 schreef L-E het volgende:
[..]
Jemig, dat is niet wat er wordt gezegd. Als moeder heb je echter wel een bepaalde verantwoording tegenover je kinderen. En het lijkt me geen onmogelijke opgave om iets langer dan 14 weken te wachten met dat pilletje.
Ja en ik breidt dat uit met de stelling dat je tijdens de bv periode óók plezier kan hebben zónder xtc/coke en dus zowel haar eigen behoefte bevredigd en sowieso veilig voor de baby.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:45 schreef simmu het volgende:
[..]
zeg ik dat?
ik reageer slechts op de post waarin iemand het zeer afkeurt dat een moeder puur op het eigen plezier gericht is
Ware het niet dat je een strafbaar feit pleegt. Lekker voorbeeld voor je kind.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat staat er toch helemaal niet? TS deed die zaken voorf haar zwangerschap af en toe en wil nu, nu haar zwangerschap succesvol voldragen is, haar kindje 14 weken oud is, weer eens een keer als vanouds op stap.
Kan ik me erg goed indenken. Dat betekent niet direct dat ze elk weekend los wil gaan en strak wil staan.
Sommige mensen houden wel van een drankje, snuifje, pilletje, pufje, whatever. Je kan best lol hebben zonder, maar met is het af en toe ook leuk. Als je het verantwoordelijk doet, wat is dan je probleem?quote:
Als de opppas de crackhoer buuf is niet nee. (ik draaf even in goede FOK traditie door, omdat mama mogelijk 1x XTC wil gaan gebruiken)quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:48 schreef simmu het volgende:
[..]
heb ik wel even een vraagje. want sommigen hier vinden het absoluut niet kunnen dat een kindje van 14 weken een dagje of 3 met oppas en gekolfde melk moet doen. stel nou dat ts ik noem maar wat, aan het promoveren zou zijn en 3 dagen een conferentie had in het buitenland. hadden jullie dan ook zo gesteigerd en gegild over onverantwoordelijk gedrag en bladieblabla het kan toch absoluut niet?
Want dat kind heeft ook echt in de gaten dat mama een enorm (...) strafbaar feit pleegt. Oh nee, dat zetten we in het babyboek.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:49 schreef Bart het volgende:
Ware het niet dat je een strafbaar feit pleegt. Lekker voorbeeld voor je kind.
hoe weet jij nou wat leuk is voor een ander? sowieso vind ik het veel te ver gaan om voor een ander te gaan bepalen wat die al dan niet moet doen en laten. zeker zolang veiligheid geen issue is (en dat is het hier niet. ts vraagt nu juist advies over hoe dit helemaal van begin tot eind veilig en verantwoord aan te pakken) is het gewoon jouw zaak nietquote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:48 schreef CutCake het volgende:
[..]
Ja en ik breidt dat uit met de stelling dat je tijdens de bv periode óók plezier kan hebben zónder xtc/coke en dus zowel haar eigen behoefte bevredigd en sowieso veilig voor de baby.
Het gaat mij niet om het stappen of 3 dagen met de oppas. Het gaat mij er om dat je als pasbevallen vrouw enorm hormonaal bent en het gebruik van xtc is dan echt wat risicovoller dan wanneer je stevig in je schoenen staat. Dat vind ik een belangrijke afweging om te maken: moet dat pilletje echt nú, of kunnen we een leuke avond hebben zonder pil en bewaren we die tot je het wat beter kan handelen?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:48 schreef simmu het volgende:
[..]
heb ik wel even een vraagje. want sommigen hier vinden het absoluut niet kunnen dat een kindje van 14 weken een dagje of 3 met oppas en gekolfde melk moet doen. stel nou dat ts ik noem maar wat, aan het promoveren zou zijn en 3 dagen een conferentie had in het buitenland. hadden jullie dan ook zo gesteigerd en gegild over onverantwoordelijk gedrag en bladieblabla het kan toch absoluut niet?
Dit is natuurlijk gelijk het grote probleem; omdat er niet zonder gevolgen bij een instantie die er iets over kan zeggen naar geïnformeerd kan worden gaan mensen zelf experimenteren. Je kan tegenwoordig bij het consultatiebureau niet eens meer zeggen dat een kind hebben best zwaar is af en toe of je krijgt een aantekening in je dossier...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Waarom je met zo'n vraag niet naar zo'n instantie belt? Omdat dat voor de instantie meteen reden kan zijn om het AMK in te schakelen
Gaat het niet om. Ten eerste staat dit topic over 20 jaar ook nog wel ergens op internet. Ten tweede is dit niet de eerste keer dat mama zo makkelijk omgaat met de regels. Kan denk ik wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het niet de laatste keer is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want dat kind heeft ook echt in de gaten dat mama een enorm (...) strafbaar feit pleegt. Oh nee, dat zetten we in het babyboek.
Hoe wil je een conferentie en promotie vergelijken met recreatief, illegaal drugsgebruik?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:48 schreef simmu het volgende:
[..]
En alles wat jij doet is conform met het grote strafboek der Nederlands recht? Kom op manquote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Gaat het niet om. Ten eerste staat dit topic over 20 jaar ook nog wel ergens op internet. Ten tweede is dit niet de eerste keer dat mama zo makkelijk omgaat met de regels. Kan denk ik wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het niet de laatste keer is.
Oh, dus het gaat eigenlijk om een hoop what if's. Duidelijk.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:54 schreef Bart het volgende:
Gaat het niet om. Ten eerste staat dit topic over 20 jaar ook nog wel ergens op internet. Ten tweede is dit niet de eerste keer dat mama zo makkelijk omgaat met de regels. Kan denk ik wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het niet de laatste keer is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |