abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139263708
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De financiele wereld is uitermate goed in het net legaal doen wat eigenlijk niet mag of zou moeten mogen. Wat mij betreft wordt daar eens hard ingegrepen. Maar blijkbaar behoor jij zelf ook tot die corrupte kliek parasieten...
Als het legaal is mag het, als het niet legaal is, mag het niet.

Daar zit geen licht tussen hoor.

Toch een beetje last van de onderbuik?
so long and thanks for all the fish
pi_139263865
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:56 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nee, van visie. Maar het is al lang bekend dat financials geen gevoel hebben, behalve voor geld.
Whatever...
pi_139263929
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:59 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nee, van visie. Maar het is al lang bekend dat financials geen gevoel hebben, behalve voor geld.
Dan denk ik dat een bezoek aan de opticien ernstig gewenst is.
so long and thanks for all the fish
pi_139264116
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:56 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Wat hij zei.

Maar het lijkt alsof TS en andere mensen in dit topic dove oren zijn.
pi_139264241
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:05 schreef LittlemanNL het volgende:

[..]

Wat hij zei.

Maar het lijkt alsof TS en andere mensen in dit topic dove oren zijn.
Heb je nog nooit gehoord van wetgeving MAKEN om misstanden tegen te gaan? Wat mankeer jij eigenlijk? Dans ij ook naar de pijpen van je aandeelhouders?
Whatever...
pi_139264515
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Heb je nog nooit gehoord van wetgeving MAKEN om misstanden tegen te gaan? Wat mankeer jij eigenlijk? Dans ij ook naar de pijpen van je aandeelhouders?
Iets is geen misstand als het niet zo in de wet staat. Ik ben het geheel met je eens dat masen moeten worden gedicht maar als het nog niet is gedicht dan is het legaal dus als er gebruik van wordt gemaakt is dat gewoon rechtvaardig. Trouwens, ad hominem? Waarom dans ik naar de pijpen van 'mijn' aandeelhouders?
pi_139264762
Om alle speculaties en beschuldigingen voor te zijn, zal ik (nogmaals) aangeven dat ik voor één van de big 4 werk :)
Ik vind visie prima. Ik juich veranderingen in het vak toe, maar ik juich alleen echte veranderingen toe en geen schijnvertoningen.
Mazen in de wet heb je altijd en de wet is niet een statisch geheel zoals hier wordt voorgesteld. Jurisprudentie maakt de wet levend en de vele tegenstrijdige artikelen zeker niet een makkelijk geheel. De mazen opzoeken en gebruiken vind ik prima. Het verschil in verwachting van de markt en wat er werkelijk gedaan wordt vind ik jammer. De incidenten moeten hard worden aangepakt en een media offensief is een zwaktebod.
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:30:31 #258
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_139268610
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:58 schreef monkyyy het volgende:
Dus als ik beleg, verlies maak dan kan ik de schuld bij iemand anders leggen? Er bestaat niet meer zoiets als verantwoordelijkheid nemen voor je eigen acties?
En waarom zou dit bij banken wel zo werken en bij gewone mensen niet?
Feyenoord!
pi_139273404
quote:

[..]

jij hebt echt veel bereikt in je leven zeker?
  zaterdag 26 april 2014 @ 12:02:17 #260
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_139275181
quote:

[..]

Dat is wel overduidelijk. Kijk alleen al bv naar banken. Het enige wat daar telt is de korte termijn winst. Worden gigantische risico's genomen. Als het mis gaat springt Oompje Staat toch wel te hulp. Maar dat bezorgt banken geen gewetenswroeging. Komt omdat de mensen aan de top bij banken over het algemeen veel psychopatische trekjes hebben. Blijkt uit onderzoeken.
Feyenoord!
pi_139276305
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:35 schreef ejfaar het volgende:

[..]

jij hebt echt veel bereikt in je leven zeker?
Ik ben nog jong. Maar inderdaad heb ik een leuke baan en een paar toffe nevenfuncties.
Whatever...
pi_139281645
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 12:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben nog jong. Maar inderdaad heb ik een leuke baan en een paar toffe nevenfuncties.
je bent nog student met een bijbaan oid?
pi_139282450
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 12:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat is wel overduidelijk. Kijk alleen al bv naar banken. Het enige wat daar telt is de korte termijn winst. Worden gigantische risico's genomen. Als het mis gaat springt Oompje Staat toch wel te hulp. Maar dat bezorgt banken geen gewetenswroeging. Komt omdat de mensen aan de top bij banken over het algemeen veel psychopatische trekjes hebben. Blijkt uit onderzoeken.
Of de staat te hulp biedt wordt niet eens aan gedacht. Het gaat er meer om dat je miljoenen kan opstrijken, en als de bank zijn ondergang vindt dan hoef je toch niet de bak in. Zie het maar als legaal stelen.
pi_139282991
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:02 schreef ejfaar het volgende:

[..]

je bent nog student met een bijbaan oid?
Nee, geen student. Het maakt ook niet uit wat ik doe. Ik wil graag anoniem blijven. Ik heb voldoende bereikt om hier geen intrrnetpenissen te gaan vergelijken.
Whatever...
  zondag 27 april 2014 @ 08:42:33 #265
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_139295831
De Nederlandse Beroepsorganisatie voor Accountants (NBA) heeft tekst en uitleg gevraagd aan accountantsreus KPMG over het strafrechtelijk onderzoek naar belastingfraude rond de bouw van het nieuwe, super-de-luxe KPMG-hoofdkantoor.

Dat heeft de NBA gisteren laten weten. Volgens de beroepsorganisatie is het onderzoek van justitie naar het ’fiscale dispuut’ niet alleen schadelijk voor de accountantsorganisatie zelf, maar heeft het ook een negatieve uitwerking op de hele beroepsgroep.

De NBA, waar alle Nederlandse accountants verplicht bij zijn aangesloten, heeft zich nooit eerder zó kritisch uitgelaten over KPMG, een van de grootste accountantskantoren van Nederland.

Het Openbaar Ministerie vermoedt dat er in 2010 belastingfraude is gepleegd bij de nieuwbouw van het hoofdkantoor van KPMG in Amstelveen, waarbij de bouw werd gecoördineerd door een projectontwikkelaar die voor 70 procent in handen is van KPMG zelf. De projectontwikkelaar zou volgens justitie hebben gewerkt met valse facturen om de winst over de nieuwbouw (en daarmee de winstbelasting) te drukken. Niet alleen deze projectontwikkelaar, maar ook een KPMG-topman wordt aangemerkt als verdachte.

Sinds 1 januari van dit jaar bestaan er strengere wettelijke regels voor accountants met het oog op hun onafhankelijkheid en integriteit. Zo moeten grote bedrijven iedere acht jaar van accountant wisselen en mogen accountants geen adviesdiensten meer leveren aan ondernemingen waar ze de boeken controleren. De NBA heeft zich met hand en tand tegen die maatregelen verzet. „Kennelijk zijn ze bang dat de aanhoudend negatieve publiciteit rond KPMG weer tot beroering in politiek Den Haag gaat leiden. Dan komt er nóg strengere wetgeving, met dank aan KPMG”, aldus een ingewijde.

www.telegraaf.nl

Aanpakken dat tuig *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 27-04-2014 11:57:37 ]
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:37:29 #266
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_139466673
Tuchtzaak accountants Econcern gaat door
Twee accountants van de firma PwC moeten zich toch verantwoorden voor de tuchtrechter wegens hun rol bij het groene energiebedrijf Econcern dat in 2009 failliet ging.
Dat heeft de Accountantskamer in Zwolle bepaald.

De accountants hadden geprobeerd een tuchtzaak te ontlopen door zich te beroepen op de verjaringstermijn van drie jaar. De curatoren van Econcern zouden de tuchtklacht tegen hen te laat hebben ingediend. :r

De tuchtrechter ging daar niet in mee, blijkt uit een vorige week gewezen tussenvonnis van de Accountantskamer. De tuchtklacht wordt op de zitting van 18 augustus mondeling behandeld.

Geknoeid
De curatoren verwijten het tweetal ten onrechte een goedkeurende verklaring te hebben afgegeven bij de jaarrekening 2007 van Econcern. Het energiebedrijf had geknoeid met de cijfers, bleek uit onderzoek van de curatoren.
De omzet was lager dan opgevoerd en in plaats van winst werd in werkelijkheid een verlies van enkele tientallen miljoenen euro's geleden.

Econcern ging in juni 2009 failliet, nadat de onderneming voor de tweede keer in korte tijd in grote financiële problemen was gekomen. Aandeelhouders en banken waren niet bereid om het bedrijf opnieuw te hulp te schieten.

Het bedrijf telde voor het faillissement veertienhonderd medewerkers en was actief in 21 landen, onder meer op het terrein van wind- en zonne-energie, biobrandstoffen en elektrische auto´s. Een aantal onderdelen werd na het faillissement door energieconcern Eneco overgenomen.

http://www.nu.nl/economie(...)s-econcern-gaat.html

Weer een incidentje Schnabbi
:|W :|W :r
pi_139466909
Je zal maar zo'n kutleven hebben dat je er alles aan doet om een andere beroepsgroep uit te kunnen lachen :')
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:45:27 #268
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_139467076
Uitlachen doe ik accountants niet ;)
Dan zou ik ze nog serieus nemen dat witte boorden tuig en dat doe ik dus niet :7
Wel enige ervaringen gehad met en tuchtzaken gevoerd tegen accountants
Nog nooit zo een overgewaardeerde arrogante clubje inteelt gezien wat elkaar blijft dekken }:| :r
Blij dat daar nu een einde aan lijkt te komen ^O^ _O_
pi_139467177
Het zal me benieuwen wat voor geweldige bijdrage jij dan levert aan deze maatschappij. Waarschijnlijk zo'n Lakerman-figuur. Zumm kotsen :r
pi_139471794
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:37 schreef ikweethetookniet het volgende:

Weer een incidentje Schnabbi
:|W :|W :r
Nee dit is zeker geen incident. Dit is de normale gang van zaken, daar is tuchtrecht immers voor. Wanneer je het niet eens bent met de gang van zaken, kan je daar naar laten kijken.

Ik heb al vaker aangegeven dat wanneer je de tuchtrechtspraak zou volgen je nog veel meer zou vinden. Ik kan het ook niet helpen dat jij je alleen kan beperken tot de algemene media.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 18:12:00 #271
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_139525689
KPMG-accountant berispt

Een top-accountant van KPMG is berispt door de Accountantskamer, de tuchtrechter voor accountants, meldt NRC. In het register van de AFM valt te lezen dat KPMG-partner Wim Touw inderdaad een berisping heeft gekregen.

Touw schreef een rapport waarmee hij zijn klant, het Rijnlands Lyceum, aanleiding gaf om een werknemer te ontslaan. Volgens de Accountantskamer heeft Touw willens en wetens een ondeugdelijk rapport gemaakt. :X :r

Touw ging in hoger beroep tegen die uitspraak, maar in februari gaf het College van Beroep voor het bedrijfsleven de Accountantskamer gelijk.

Incident
Een woordvoerder van KPMG zegt dat er een interne analyse is gedaan naar de zaak. Het zou een eenmalig incident zijn en de professionaliteit van de partner staat verder niet ter discussie bij KPMG. :|W "Het heeft geen gevolgen voor zijn tekenbevoegdheid."

Het is niet het enige bericht dat KPMG in een slecht daglicht stelt. Twee weken geleden kwam naar buiten dat het kantoor verdacht wordt van belastingfraude rond de bouw van het nieuwe hoofdkantoor in Amstelveen.

http://nos.nl/artikel/643066-kpmgaccountant-berispt.html

Het blijft kut volk die KPMG ers :7
  zaterdag 3 mei 2014 @ 21:19:05 #272
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_139533455
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:47 schreef ejfaar het volgende:
Het zal me benieuwen wat voor geweldige bijdrage jij dan levert aan deze maatschappij. Waarschijnlijk zo'n Lakerman-figuur. Zumm kotsen :r
Misstanden aanpakken is om te kotsen?

Inderdaad je kan beter bv mensen woekerpolissen aansmeren. Veel nuttiger voor de maatschappij!
Feyenoord!
  zaterdag 3 mei 2014 @ 21:20:44 #273
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_139533527
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 18:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
KPMG-accountant berispt

Een top-accountant van KPMG is berispt door de Accountantskamer, de tuchtrechter voor accountants, meldt NRC. In het register van de AFM valt te lezen dat KPMG-partner Wim Touw inderdaad een berisping heeft gekregen.

Touw schreef een rapport waarmee hij zijn klant, het Rijnlands Lyceum, aanleiding gaf om een werknemer te ontslaan. Volgens de Accountantskamer heeft Touw willens en wetens een ondeugdelijk rapport gemaakt. :X :r

Touw ging in hoger beroep tegen die uitspraak, maar in februari gaf het College van Beroep voor het bedrijfsleven de Accountantskamer gelijk.

Incident
Een woordvoerder van KPMG zegt dat er een interne analyse is gedaan naar de zaak. Het zou een eenmalig incident zijn en de professionaliteit van de partner staat verder niet ter discussie bij KPMG. :|W "Het heeft geen gevolgen voor zijn tekenbevoegdheid."

Het is niet het enige bericht dat KPMG in een slecht daglicht stelt. Twee weken geleden kwam naar buiten dat het kantoor verdacht wordt van belastingfraude rond de bouw van het nieuwe hoofdkantoor in Amstelveen.

http://nos.nl/artikel/643066-kpmgaccountant-berispt.html

Het blijft kut volk die KPMG ers :7
Je moet ze ook niet allemaal over 1 kam scheren. Dat de totale cultuur en structuur bij banken totaal verrot en corrupt is weten de meeste mensen nu wel maar nu blijkt dat het bij de accountants niet veel anders is. Helaas.. :N
Feyenoord!
  zondag 4 mei 2014 @ 17:04:38 #274
13309 nostra
ask why
pi_139552816
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
tuchtzaken gevoerd tegen accountants
Nog nooit zo een overgewaardeerde arrogante clubje inteelt gezien wat elkaar blijft dekken }:| :r
Lees: al je tuchtzaken verloren?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 4 mei 2014 @ 17:09:16 #275
13309 nostra
ask why
pi_139552929
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 21:19 schreef Japie77 het volgende:
Misstanden aanpakken is om te kotsen?
Je denkt werkelijk dat Lakeman bezig is met "misstanden aanpakken"? Die man heeft geen ander doel dan zichzelf in de schijnwerpers te plaatsen; dat is 40 jaar langs mislukt (de success rate van SOBI is om te huilen), maar dankzij DSB en heel veel geluk in de vorm van "de juiste plek op de juiste tijd" heeft-ie nu eindelijk zijn faam te pakken.

Met constructief misstanden aanpakken heeft het echter niets te maken.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')