Come at me broquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:11 schreef 2NutZ het volgende:
Ik geloof in wetenschap. Niet meer niet minder.
Discussies voeren over religie en geloof
gelovigen zijn sowiesoquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:14 schreef knight-errant het volgende:
[..]
Come at me broNee, je hebt gelijk. Ik fok (Fok!) me snel op over die dingen. Maar geef toe dat die kerel dom is als hij zegt dat geloof en religie hetzelfde is
Ik vergeef het je hoorquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:14 schreef knight-errant het volgende:
[..]
Come at me broNee, je hebt gelijk. Ik fok (Fok!) me snel op over die dingen. Maar geef toe dat die kerel dom is als hij zegt dat geloof en religie hetzelfde is
Mij inlezen in die troep? Alsjeblieft niet zeg. Maar de kruistocht is een goed voorbeeld. Zooitje rottigheid tussen twee groepen zwakzinnigen. Hoeveel mensenlevens heeft dat wel niet gekost? Hoe je het ook wendt of keert, geloof en religie zijn met elkaar verbonden.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:04 schreef knight-errant het volgende:
[..]
Hoe kunnen religie en geloof nu weer hetzelfde zijnAlleen al door die opmerking zijn al je argumenten compleet leeg. Ga alsjeblieft je eerst even inlezen (in plaats van alleen dingen te lezen die je eigen mening onderstrepen- dat houdt dus ook bijvoorbeeld belachelijke verhalen van gelovigen in waardoor jij kan zeggen 'zie je wel'. Noteer: ik zeg 'bijvoorbeeld') en praat dan verder. Vertel me alsjeblieft over al het bloed aan de klauwen van gelovigen buiten oorlogen om. Als je nu gaat beginnen over de kruistochten (die in feite ook een oorlog waren) ga ik stuk. Als je gaat beginnen over onderdrukking en vervolging- dat heeft niets met geloof te maken, maar met religie en de
![]()
-interpretatie van sommige mensen daarvan.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:11 schreef 2NutZ het volgende:
Ik geloof in wetenschap. Niet meer niet minder.
Discussies voeren over religie en geloof
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:12 schreef 75020 het volgende:
[..]
Mij inlezen in die troep? Alsjeblieft niet zeg. Maar de kruistocht is een goed voorbeeld. Zooitje rottigheid tussen twee groepen zwakzinnigen. Hoeveel mensenlevens heeft dat wel niet gekost? Hoe je het ook wendt of keert, geloof en religie zijn met elkaar verbonden.
Maar jij bent gelovig? Zoja dan gebruik je wel erg veel "" in een post voor iemand die die zelf gehersenspoeld is........
Ik doe mijn best maar je kent me he.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:27 schreef xSoDx het volgende:
[..]
Hoi!
Wel lief zijn voor de autisten hé!
Atheïsten geloven niks, daarom zijn het atheïsten.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:07 schreef knight-errant het volgende:
[..]
Gewoon een beetje tolerantie voor elkaarIk heb niks tegen atheïsten of wat ze geloven, maar het moet vaak toch een discussie zijn
Leven en laten leven toch ofnie dan.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:05 schreef trovey het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook storend dat er mensen zijn die constant zitten te bashen op mensen die wel in een opperwezen geloven.....en dat zeg ik als mens die niet gelovig is (voordat men er meteen weer van uitgaat dat ik wel gelovig moet zijn om zo te denken)
Wetenschap wetenschap wetenschapquote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:51 schreef knight-errant het volgende:
Ik wil graag een tegentopic maken met 'opdringerige atheïsten'.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Elke keer.
Nee het is niet zo iets als zeggen op de vraag "Heb je hobby's" geen (waarbij geen=atheist is)quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:26 schreef Schalks. het volgende:
Overigens is zeggen dat je geloofsovertuiging 'atheïst' is net zoiets als zeggen dat 'geen postzegels sparen' je hobby is.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:34 schreef Geelman het volgende:
Jezus, wat een heerlijke naam;
Mensenzoon, Zoon van God,
Lam op de troon.
Blijdschap en vrede, genade en hoop,
al mijn schuld is weggedaan;
Jezus, wat een heerlijke naam.
zekerheid, sterke rots, troost als ik lijd.
Vrijheid, geborgenheid, leven en kracht,
waarheid die mij sterk doet staan;
heeft mij bevrijd, mijn vaste burcht,
held in de strijd.
Vergeving en reiniging, warmte en licht,
liefde die mij op doet staan;
Vergeving en reiniging, warmte en licht,
liefde die mij op doet staan;
quote:
Dat is dan toch echt jouw eigen interpretatie meid, ik zeg dat er minder oorlogen zouden zijn, omdat het merendeel toch echt veroorzaakt wordt door religie-conflicten. Had dus wel gelijk met dat butthurt, voel je niet zo aangevallen man.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 08:55 schreef knight-errant het volgende:
[..]_______! Implicerend dat er niet gewoon om andere redenen oorlog zou zijn omdat dat is wat mensen doen.
Merendeel wordt veroorzaakt door religie-conflicten? LOLOLOLOL, in de voorbijgaande 100 jaar is er 1 oorlog gerelateerd aan geloof van de 32 oorlogen ofzo =').quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:37 schreef Charlea het volgende:
[..]
Dat is dan toch echt jouw eigen interpretatie meid, ik zeg dat er minder oorlogen zouden zijn, omdat het merendeel toch echt veroorzaakt wordt door religie-conflicten. Had dus wel gelijk met dat butthurt, voel je niet zo aangevallen man.
Voor het geloof waren er geen conflicten zoals dit stukje animatie prachtig laat zien.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Merendeel wordt veroorzaakt door religie-conflicten? LOLOLOLOL, in de voorbijgaande 100 jaar is er 1 oorlog gerelateerd aan geloof van de 32 oorlogen ofzo =').
Ik doel ook op wat meer kleinschalige oorlogen in derdewereldslanden weetjewel, waar je minder van hoort.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Merendeel wordt veroorzaakt door religie-conflicten? LOLOLOLOL, in de voorbijgaande 100 jaar is er 1 oorlog gerelateerd aan geloof van de 32 oorlogen ofzo =').
Noem voorbeelden of doe Fok! dicht, als je serieus wilt discussieren dan sta ik open, maar dingen roepen en tieren gaat niet lukken om een persoon te overtuigen van je gelijk. Ik wil bronnen, namen, citaties van wetenschappers, etc. En ik voelde mij niet beledigd hoor, maar ik ben een beetje beu om overal dezelfde ongegronde reactie te lezen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:43 schreef Charlea het volgende:
[..]
Ik doel ook op wat meer kleinschalige oorlogen in derdewereldslanden weetjewel, waar je minder van hoort.
Niet alleen oorlogen, ook aanslagen. Al Qaeda met hun islamgepruts. Geert Wilders VS Islam. Om maar een paar voorbeelden te noemen. Sorry als mijn opmerking fout was, dan spijt dat me zeer. Maar als jij niemand lastigvalt met jouw geloof noch er fatale conflicten mee veroorzaakt, hoef je je niet geraakt te voelen door mijn opmerkingen.
Ik kan niet eens klagen over opdringerige mensen zonder dat er opdringerige bashingz ontstaan![]()
Mafketel, er zijn de afgelopen decennia meer dan genoeg doden gevallen in de naam van allah.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:07 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Noem voorbeelden of doe Fok! dicht, als je serieus wilt discussieren dan sta ik open, maar dingen roepen en tieren gaat niet lukken om een persoon te overtuigen van je gelijk. Ik wil bronnen, namen, citaties van wetenschappers, etc. En ik voelde mij niet beledigd hoor, maar ik ben een beetje beu om overal dezelfde ongegronde reactie te lezen.
http://www.google.nl/url?(...)7uNyApJUKJhrAFbI2IAgquote:Ongeveer 22.100 resultaten (0,08 seconden)
Die zoekopdracht kan van alles oproepen, en die 22000 hits zijn waarschijnlijk ook overlappend, dus doe even niet zo popi met je google stats. Bovendien wordt religie (zeker bij conflicten met moslims) vaak gebruikt als cover-up voor bijvoorbeeld olie. Maar dit valt natuurlijk weer op dovemansoren. Ik zeg hierbij trouwens niet dat je helemaal geen gelijk hebt. Maar je mag het wel wat minder biased inzien.quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:57 schreef 75020 het volgende:
[..]
Mafketel, er zijn de afgelopen decennia meer dan genoeg doden gevallen in de naam van allah.
Ik meen dat jij een moslim bent dus vandaar dat ik nu dit geloof erbij haal.
En dan heb ik hier er 4 willekeurige linkjes uitgeplukt.
Ik googlede op "moslimgeweld" en kreeg
[..]
http://www.google.nl/url?(...)7uNyApJUKJhrAFbI2IAg
http://www.google.nl/url?(...)cCCbRQi2DuRTEaYs_8mQ
http://www.google.nl/url?(...)I0q3FaqaTspIHgo7s4Rw
http://www.google.nl/url?(...)z91LrLfC6_6uERZ2lEgA
Bedoel je geloof of religie?quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:05 schreef wise het volgende:
mensen die geloof deze tijd nog verdedigengtfo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 27 februari 2012 13:47 schreef Sinosappel het volgende:
Hoezo? Je kan het toch gewoon zeggen als je iemand wil klaarzuigen?
quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:07 schreef knight-errant het volgende:
[..]
Bedoel je geloof of religie?religie en het geloof daarinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
Dat klopt dan ook gewoon niet. Het merendeel van de oorlogen worden veroorzaakt omdat mensen nou eenmaal groepsdieren zijn en het afzetten tegen andere groepen daarbij komt kijken. Religie is slechts een excuus die daarvoor wordt gebruikt, niet de oorzaak.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:37 schreef Charlea het volgende:
[..]
Dat is dan toch echt jouw eigen interpretatie meid, ik zeg dat er minder oorlogen zouden zijn, omdat het merendeel toch echt veroorzaakt wordt door religie-conflicten. Had dus wel gelijk met dat butthurt, voel je niet zo aangevallen man.
Uitstekend. Maar dan geld het argument ook voor andere gebieden. Architectuur, onderwijs het Leger des Heils etcetera allemaal zaken die het resultaat zijn van een menselijke neiging tot organisatie en slechts zijdelings met religie te maken hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:11 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat klopt dan ook gewoon niet. Het merendeel van de oorlogen worden veroorzaakt omdat mensen nou eenmaal groepsdieren zijn en het afzetten tegen andere groepen daarbij komt kijken. Religie is slechts een excuus die daarvoor wordt gebruikt, niet de oorzaak.
Ik zou niet durven het tegendeel te beweren.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:16 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Uitstekend. Maar dan geld het argument ook voor andere gebieden. Architectuur, onderwijs het Leger des Heils etcetera allemaal zaken die het resultaat zijn van een menselijke neiging tot organisatie en slechts zijdelings met religie te maken hebben.
Onzin, ook zonder geloof zullen conflicten blijven bestaan. Denk maar aan WOI, WOII, de Vietnamoorlog, de golfoorlogen, ga zo maar door.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:42 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Voor het geloof waren er geen conflicten zoals dit stukje animatie prachtig laat zien.
Tuurlijk, dat komt dat ieder mens in principe het eigen belang nastreeft, waardoor je onvermijdelijk in conflict raakt met andere mensen die hetzelfde nastreven. Hetzelfde geldt voor natiestaten. Homo homini lupus est, zei Thomas Hobbes al in de 17e eeuw.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:15 schreef Geelman het volgende:
[..]
Onzin, ook zonder geloof zullen conflicten blijven bestaan. Denk maar aan WOI, WOII, de Vietnamoorlog, de golfoorlogen, ga zo maar door.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |