abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 februari 2012 @ 21:26:28 #26
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_107947188
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  maandag 13 februari 2012 @ 21:27:44 #27
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_107947260
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:26 schreef hardcore-gabber het volgende:
zulke verhalen horen we elke dag.. lekker boeient
Je zou inderdaad beter een bandje met spelling kunnen aanhoren.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_107947487
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:11 schreef Charlea het volgende:

[..]

Ik bash niemand, ik heb respect voor mensen hun overtuigingen. Als ze maar niet míj ermee lastigvallen.

Ik spreek jou toch ook niet op straat aan om je te vertellen dat je een taart zó en zó moet bakken of anders zwaait er wat :'D. Sorry slechte metafoor, maar het is eigenlijk gewoon vrij onbeschoft wat ze doen. Hoe aardig ook bedoeld, het 'anders ga je naar de hel' geeft er een ander toontje aan.
Is anders vaak (ook op dit forum) dat atheistische denkbeelden / overtuigingen wel continue gebezigd mogen worden, maar dat dezelfde mensen een bijna spastische reactie krijgen als iemand zijn of haar (geloofs)overtuiging bezigt. Iets met een beetje tolerant zijn, TS.
pi_107947534
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:22 schreef Shispeed het volgende:
maar goed, eigenlijk heb ik een beetje een hekel aan alle mensen die iets op proberen te dringen, of het nou gelovigen, politieke fanatiekelingen, veganisten, feministen, GGD'ers, of SIRE! zijn.

ik vind alles best en iedereen mag weten wat hij eigens uitvreet, maar dan moet je niet gaan opdringen of delegerend gaan doen.
Hier kan ik me wel in vinden .... ongeacht wat het is, als het me wordt opgedrongen dan moet ik het ook niet.
  Redactie Frontpage maandag 13 februari 2012 @ 21:34:47 #30
4530 crew  Crazy Harry
pi_107947702
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:12 schreef Biogarde het volgende:
Door de strot duwen? Je bent helemaal niks verplicht. Door de strot duwen is een belastingverhoging of de prijs van een liter benzine/diesel.
Die prijs van een liter benzine hoef je ook helemaal niet te betalen als je niet wil...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 13 februari 2012 @ 21:35:59 #31
354073 Charlea
te hipster voor die stringz.
pi_107947778
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:24 schreef 75020 het volgende:
Ik was laatst aan het werk komen er twee oude wijven langs lopen met foldertjes over god en met de vraag of ik geloofde. Ik zei nee en voor ik het wist kreeg ik een folder in mijn handen geduwd.
Ze zei erbij dat ik me moest bekeren want de wereld is rot en het wordt steeds rottiger met alle oorlogen en narigheid. Ik reageerde met de opmerking om al die gelovigen dan eens van de wereld te trappen omdat zij al eeuwen lang voor de meeste ellende zorgen.

Ze keek me met grote ogen aan, pakte het foldertje terug en liep mompelend door. :')
Ze pakte het foldertje terug? Wauw :D

Je hebt btw wel gelijk, zonder die butthurt die overal aanstoot aannemen waren er een stuk minder oorlogen.
pi_107947819
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:12 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Maar dan nog duwen ze het niet door je strot. Als je het niet wil, loop je weg. Of bedank je en doe je de voordeur dicht.
Ze schoven een keer een bijbel achterin mijn keel, het was toen erg lastig om te zeggen dat ik er niet van gediend was.
  maandag 13 februari 2012 @ 21:39:25 #33
354073 Charlea
pi_107947948
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:31 schreef Harry_Bakker het volgende:

[..]

Is anders vaak (ook op dit forum) dat atheistische denkbeelden / overtuigingen wel continue gebezigd mogen worden, maar dat dezelfde mensen een bijna spastische reactie krijgen als iemand zijn of haar (geloofs)overtuiging bezigt. Iets met een beetje tolerant zijn, TS.
Hoezo wijt je vaakvoorkomende spastische reacties aan mij? Iemand mag gerust zijn geloof uitoefenen hoor, lees zoveel bijbels en open zoveel topics als je wil, ik reageer er gewoon niet op. Niks tolerantie. En zoals je je wel in die andere reactie kon vinden, opdringen is het enige waar ik mij aan erger. In dit geval toevallig gelovigen.
pi_107947986
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:22 schreef Shispeed het volgende:
maar goed, eigenlijk heb ik een beetje een hekel aan alle mensen die iets op proberen te dringen, of het nou gelovigen, politieke fanatiekelingen, veganisten, feministen, GGD'ers, of SIRE! zijn.

ik vind alles best en iedereen mag weten wat hij eigens uitvreet, maar dan moet je niet gaan opdringen of delegerend gaan doen.
Zo is het! Als men zo doet dan gaat daar al een bepaalde negativiteit vanuit, waardoor de werkelijke bedoelingen ervan al in twijfel getrokken kunnen worden omdat zij hun eigen geloof, of whatever, centraal stellen jegens anderen. Opbokken met dat soort! :7
  maandag 13 februari 2012 @ 21:43:10 #35
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_107948173
Dacht trouwens dat het toch wel algemeen bekend was dat internet het prediken overbodig had gemaakt en wetenschap het geloof.
  maandag 13 februari 2012 @ 21:44:29 #36
350968 kedge
cicatrix manet
pi_107948240
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:36 schreef Chai het volgende:

[..]

Ze schoven een keer een bijbel achterin mijn keel, het was toen erg lastig om te zeggen dat ik er niet van gediend was.
Oefening baart kunst. Paste het nog een beetje ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
  maandag 13 februari 2012 @ 21:47:13 #37
354073 Charlea
pi_107948404
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
Dacht trouwens dat het toch wel algemeen bekend was dat internet het prediken overbodig had gemaakt en wetenschap het geloof.
Nee joh. Als je een gesprek aangaat over het begin van het leven is het ook altijd heel leuk met sommige gelovigen. Aan mij werd uiteindelijk op verontwaardigde toon gevraagd 'Dus jij denkt dat dat iets zomaar ontstaat vanuit de ruimte geloofwaardiger is dan dat god de wereld heeft geschapen?'

Is dat niet hetzelfde. Waar komt God vandaan dan? :') Ja dat weten ze dan niet. Nou in de wetenschap weten ze ook NOG niet zeker hoe leven ontstaan, maar dat maakt de ene theorie niet logischer of realistischer dan de andere.
pi_107948554
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:47 schreef Charlea het volgende:

[..]

Nee joh. Als je een gesprek aangaat over het begin van het leven is het ook altijd heel leuk met sommige gelovigen. Aan mij werd uiteindelijk op verontwaardigde toon gevraagd 'Dus jij denkt dat dat iets zomaar ontstaat vanuit de ruimte geloofwaardiger is dan dat god de wereld heeft geschapen?'

Is dat niet hetzelfde. Waar komt God vandaan dan? :') Ja dat weten ze dan niet. Nou in de wetenschap weten ze ook NOG niet zeker hoe leven ontstaan, maar dat maakt de ene theorie niet logischer of realistischer dan de andere.
Een knietje, werkt ook bij gelovigen hoor.
  maandag 13 februari 2012 @ 21:49:57 #39
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_107948563
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:47 schreef Charlea het volgende:

[..]

Stephen Hawking had daar een erg goede theorie over. Kort samengevat komt het erop neer dat sinds de Big Bang er pas tijd is, daarvoor was er niets. Wat dus betekend dat er geen tijd was voor de Big Bang voor God om in te bestaan.
  maandag 13 februari 2012 @ 21:56:52 #40
354073 Charlea
pi_107948979
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:49 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Stephen Hawking had daar een erg goede theorie over. Kort samengevat komt het erop neer dat sinds de Big Bang er pas tijd is, daarvoor was er niets. Wat dus betekend dat er geen tijd was voor de Big Bang voor God om in te bestaan.
Hij heeft wel meer goede theorieën, heb ook een aflevering van die documentaire Curiosity gezien waarin hij deze uitlegt, maar de meeste gelovigen willen het niet weten.
pi_107949128
ik kwam laatst iemand tegen die zei zo kanker god dit dat zus zo ik zo aiiiiiiiiiiii matti ik gaf een box en liep weg
Roken is lekker
  maandag 13 februari 2012 @ 22:02:46 #42
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_107949270
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:56 schreef Charlea het volgende:

[..]

Hij heeft wel meer goede theorieën, heb ook een aflevering van die documentaire Curiosity gezien waarin hij deze uitlegt, maar de meeste gelovigen willen het niet weten.
True, het irritante van dat soort lui is dat ze simpelweg niet openstaan voor andermans mening en als struisvogels hun koppen in het zand steken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Persoonlijk denk ik dat het vroeger ongeveer zo is gegaan:
pi_107954028
Religion is like a penis..
Its good you have.
Its good that your proud of it.
But please dont whip it out in public and start waving it around.

:D
Het verschil tussen ken en kan kunnen we niet.
pi_107958695
Ik wil graag een tegentopic maken met 'opdringerige atheïsten'.

quote:
Hee knight-errant! Geloof jij in God?
quote:
Ja.
quote:
Oh, dat is cool, als je me maar niet probeert te bekeren!
quote:
Dat zal ik niet proberen, ik geloof alleen in Go-
quote:
Ja, ik ben super tolerant! Hoe kun je in zo'n sprookje geloven? Waarom geloof je dat eigenlijk? Wetenschap wetenschap wetenschap
quote:
Ik vind niet dat wetenschap en God los van elkaar staan, en toch geloof ik.
quote:
Dat is echt belachelijk, waarom ben je niet gewoon atheïst? Je zou atheïst moeten worden, geloof is dom, maar bekeer mij niet hè?
Elke keer.
Op maandag 27 februari 2012 13:47 schreef Sinosappel het volgende:
Hoezo? Je kan het toch gewoon zeggen als je iemand wil klaarzuigen?
pi_107958745
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:35 schreef Charlea het volgende:

[..]

Je hebt btw wel gelijk, zonder die butthurt die overal aanstoot aannemen waren er een stuk minder oorlogen.
:')_______! Implicerend dat er niet gewoon om andere redenen oorlog zou zijn omdat dat is wat mensen doen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 09:03:16 #46
338880 haan33
Studerende Boy
pi_107958854
terechte klacht, gelovigen zijn perverselingen
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
  Forum Admin dinsdag 14 februari 2012 @ 09:04:42 #47
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_107958876
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 08:51 schreef knight-errant het volgende:
Ik wil graag een tegentopic maken met 'opdringerige atheïsten'.

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Elke keer.
Die zijn inderdaad net zo vervelend.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 09:07:10 #48
344250 75020
ik weet niet beter
pi_107958909
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:35 schreef Charlea het volgende:

[..]

Nee ik denk dat ze het zonde van het papier vond om het mij te laten houden.
Ik moest wel lachen.
pi_107958912
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 09:04 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Die zijn inderdaad net zo vervelend.
Gewoon een beetje tolerantie voor elkaar *; Ik heb niks tegen atheïsten of wat ze geloven, maar het moet vaak toch een discussie zijn ;(
  dinsdag 14 februari 2012 @ 09:09:54 #50
344250 75020
ik weet niet beter
pi_107958959
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 08:55 schreef knight-errant het volgende:

[..]

:')_______! Implicerend dat er niet gewoon om andere redenen oorlog zou zijn omdat dat is wat mensen doen.
Er wordt heus wel eens om andere redenen oorlog gevoerd. Als je de geschiedenisboeken even doorleest zie je dat twee oorzaken continu terug komen. 1 geloof, 2 handel of het het veiligstellen daarvan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')