abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107944711
Hier verder O+

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

“Relationships are like crystals, you don't realize how much you love it until it breaks.”
XO till we overdose
pi_107944759
Misschien moet iemand een topic maken voor een meet ofzo? Want anders wordt dit een SC :P
XO till we overdose
pi_107944788
Wat leuk als er echt een meeting komt O+
Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
  maandag 13 februari 2012 @ 20:43:04 #4
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_107944862
Misschien loop ik wel even stiekem langs als jullie in Utrecht meeten.
pi_107944879
Ja volg de tranen en je vind ons :D
pi_107944896
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:43 schreef muhahaha het volgende:
Ja volg de tranen en je vind ons :D
Nee, er zal niet gejankt worden :{w
Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
pi_107944941
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:43 schreef Sooph het volgende:

[..]

Nee, er zal niet gejankt worden :{w
Precies. Big girls don't cry :@
XO till we overdose
pi_107944983
Oke oke volg het getier zo van

Mijn ex was echt een klootzak
Nee mijn ex was pas een eckte bitch
Echt niet de mijne was het ergst
DAN KEN JE DE MIJNE NIET

etc :P
pi_107945021
Apart topic hoeft niet. Valt onder 'gedoog'beleid van de modjes (uitgaande van de eerdere pogingen).

Het moet alleen niet doorslaan in alleen maar SC. Lijkt me ook niet leuk voor anderen die niets met een evt meet hebben.
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_107945139
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:45 schreef muhahaha het volgende:
Oke oke volg het getier zo van

Mijn ex was echt een klootzak
Nee mijn ex was pas een eckte bitch
Echt niet de mijne was het ergst
DAN KEN JE DE MIJNE NIET

etc :P
Nee, zo moet het juist niet gaan. Een no-ex meet en alleen maar leuk doen O+
XO till we overdose
pi_107945158
Hmm, ik heb eigenlijk helemaal geen behoefte om te k*nkeren op m'n ex (of ex-en for that matter). Het is ook niet dat het echt oplucht ofzo.

Bovendien komt k*nkeren ook voort uit een - naast liefde - andere sterke emotie: woede, boosheid, kwaadheid etc. Zolang je zulke sterke emoties blijft voelen voor je ex, blijf je erin hangen.
pi_107945463
Boosheid helpt natuurlijk wel met verwerken..! Heb het zelf helaas niet dit keer.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_107945537
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:54 schreef Skv het volgende:
Boosheid helpt natuurlijk wel met verwerken..! Heb het zelf helaas niet dit keer.
Het helpt je misschien tegen het overromantiseren, je hebt dan iets om er tegenin te brengen. Maar uiteindelijk moet je, das in ieder geval mijn mening, alle gevoelens richting een ex kunnen loslaten. Dus ook boosheid etc :)
pi_107945680
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het helpt je misschien tegen het overromantiseren, je hebt dan iets om er tegenin te brengen. Maar uiteindelijk moet je, das in ieder geval mijn mening, alle gevoelens richting een ex kunnen loslaten. Dus ook boosheid etc :)
Heb je helemaal gelijk in! Doet me denken aan de quote: 'If you love or hate me, both are in my favour'.
XO till we overdose
pi_107945913
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:59 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in! Doet me denken aan de quote: 'If you love or hate me, both are in my favour'.
Yep :Y

Liefde en haat zijn geen tegenovergestelden maar staan vlak naast elkaar. Sterker nog: haat = gekwetste liefde :')
Strek je eens uit !
pi_107946176
Goed, nog een korte update dan.

Ik heb komende week afgesproken met m'n ex (n.a.v. het verhaal dat ik eerder had getypt over psych. en nieuwe dingen proberen). Zoals ik al verwachtte wilde ze dat graag. Ze heeft altijd aangegeven contact te willen blijven houden, zo ook nu.

Ik ben volledig eerlijk geweest en ik heb dus gezegd waarom ik 't doe. Ook heb ik heel eerlijk gezegd dat mijn gevoelens voor haar nog niet helemaal weg zijn, en dat ik dus eerlijk niet weet of onze ontmoeting een goed idee is maar dat ik maar wat probeer.

Nu maar kijken in wat voor gat ik mezelf weer stort. Ik heb echt geen flauw idee wat er gaat gebeuren. De hamvraag is ook, wat wil ik ermee bereiken? Ik geloof helemaal niks, behalve dat ik erg de drang heb om haar te zien en spreken.

Ik hoop dat dit mij op de één of andere manier rust gaat brengen. Deze manier is ook nieuw van mij, want m'n vorige ex heb ik ook gewoon helemaal 't contact mee verbroken voor een klein jaar.
pi_107946226
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:03 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Yep :Y

Liefde en haat zijn geen tegenovergestelden maar staan vlak naast elkaar. Sterker nog: haat = gekwetste liefde :')
:Y als je gewoon terug kunt denken aan je ex zonder sterke gevoelens (of het nou haat of liefde is), dan ben je al een heel eind gekomen.
XO till we overdose
pi_107946385
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:08 schreef ovoxo het volgende:

[..]

:Y als je gewoon terug kunt denken aan je ex zonder sterke gevoelens (of het nou haat of liefde is), dan ben je al een heel eind gekomen.
Eens. Zolang het gevoel nog speelt zit je er nog in.
pi_107946945
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:11 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Eens. Zolang het gevoel nog speelt zit je er nog in.
Jep. M'n ex zei 'Ik haat je te veel om hierna nog één keer aan je te denken', wat een ongelofelijke anticlimax is en hij dusdanig nog aan me denkt. 3 weken nadat hij dit tegen me zei had hij onze foto als omslagfoto gedaan op Facebook :')...
XO till we overdose
pi_107947012
Dat zei ie alleen maar om te stangen. Dwaas :')
pi_107947125
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:23 schreef muhahaha het volgende:
Dat zei ie alleen maar om te stangen. Dwaas :')
Een van z'n vele spelletjes. Voelde me er in het begin héél kut over en kon alleen maar huilen, maar ik begin nu in te zien dat hij gewoon m'n gevoelens voor hem misbruikt en dat maakt hem kinderachtig en zielig :')
XO till we overdose
pi_107947352
Ik ben blij dat je je dat realiseert ^O^
pi_107947642
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:29 schreef muhahaha het volgende:
Ik ben blij dat je je dat realiseert ^O^
Ben ook blij, maar ergens doet het nog pijn dat dit de jongen was die altijd zo lief voor me was en me altijd gelukkig maakte en nu ineens mij haat en me geen geluk toe wenst. Achja.
XO till we overdose
pi_107947674
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:33 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Ben ook blij, maar ergens doet het nog pijn dat dit de jongen was die altijd zo lief voor me was en me altijd gelukkig maakte en nu ineens mij haat en me geen geluk toe wenst. Achja.
Zijn gebrek aan karakter, niet dat van jou.
pi_107947829
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:34 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zijn gebrek aan karakter, niet dat van jou.
Zegt natuurlijk ook wat over hem, maar ik gun hem wel al het geluk en ik zie wel wat de toekomst brengt :)
XO till we overdose
  maandag 13 februari 2012 @ 21:38:36 #26
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_107947907
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:37 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Zegt natuurlijk ook wat over hem, maar ik gun hem wel al het geluk en ik zie wel wat de toekomst brengt :)
Een heleboel liefde.
pi_107947983
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:33 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk weet hij zich ook geen raad met zijn gevoelens en zet hij het daarom maar om in woede. Klinkt als pure frustratie..
pi_107948207
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarschijnlijk weet hij zich ook geen raad met zijn gevoelens en zet hij het daarom maar om in woede. Klinkt als pure frustratie..
Ja, dat maak ik er maar van. Niemand zal het weten, alleen hij :P
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:38 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Een heleboel liefde.
I hope so :D . Hoe is het met jou eigenlijk?
XO till we overdose
pi_107952197
Tvp-tje!
Eens kijken hoe het slapen me vanacht afgaat :')
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_107952671
Zo , ik ben even weg en heb gelijk de grouphug gemist...

Tegenovergestelde van liefde is niet haat maar onverschilligheid.

Maar ehh, is het nou de bedoeling dat we een meet (lees, psychologische groepssessie)
gaan houden???
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_107954823
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:56 schreef Nies het volgende:
Tvp-tje!
Eens kijken hoe het slapen me vanacht afgaat :')
Altijd feest hè, slapen met liefdesverdriet. Heb zelf vannacht ook geen oog dichtgedaan tot ik 3 valeriaan capsules innam. Misschien een idee?
pi_107955008
Let wel op dat je niet afhankelijk van dat spul word om te kunnen slapen. Teveel vluchten van je gevoelend zorgt alleen dat ze harder terug komen
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107955473
Je moet niet afhankelijk worden van pillen, dat kan idd averechts werken op een lange termijn. Slapen met een gebroken hart is slopend, maar uiteindelijk komt dat ook goed
XO till we overdose
pi_107955534
Ben soms nog best wel boos eigenlijk. Verder al wel helemaal over haar heen, behalve af en toe nog die woede wanneer ik weer eens besef wat voor kutstreek zij me heeft geflikt.

Het leven als vrijgezel bevalt me wel prima nu, hoef voorlopig ook niks anders. Het is alleen af en toe die woede nog.
pi_107955658
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 00:20 schreef Sapstengel het volgende:
Ben soms nog best wel boos eigenlijk. Verder al wel helemaal over haar heen, behalve af en toe nog die woede wanneer ik weer eens besef wat voor kutstreek zij me heeft geflikt.

Het leven als vrijgezel bevalt me wel prima nu, hoef voorlopig ook niks anders. Het is alleen af en toe die woede nog.
Hoezo woede? En het lijkt me dat je er nog ergens mee bezig bent. ;)
XO till we overdose
pi_107956665
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:20 schreef Mickeys het volgende:

[..]

[..]

Dus jullie gaan nog naar school en dan genoeg ervaring in de liefde, waarom heb je dan geen vaste relatie die werkt?

(sorry voor de valsheid, maar kan het als "oudere" niet laten)
Zij gaat naar school. Ik heb zelf al wat langere relaties achter de rug en weet inmiddels wel te anticiperen. Het is een veel voorkomend patroon, los van de gedachte die er achter schuil gaat en welke twijfels er spelen.

Ik wil een relatie, zij weet het nog niet. Dus het is een grijs gebied. Je wilt iemand niet kwijt. Maar ook niet gebonden zijn. Dan ontstaat er een spelletje waar ik dus geen zin in heb. Ik wil haar ook niet kwijt, maar ja.. Als zij de stap niet durft te nemen om "Ja" te zeggen, neem ik het woord en is het klaar. Zij kan dat ook zeggen, maar dan hoef ik het er tenminste niet uit te trekken. Dus ik geef haar nu de ruimte en tijd om er over na te denken, in de hoop dat ze me gaat missen.

Uiteindelijk hoor ik het wel. Ik ga ondertussen even mijn eigen ding doen. Het gesprek van afgelopen avond was ansich positief. Ze gaf wel aan dat ze door wilde, maar worstelt met de angst om te hechten. Volgende week uitsluitsel.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 01:12:37 #37
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_107956763
Wel grappig dat die OP qua fases waar ik doorheen ging toen ik liefdesverdriet had wel klopt. Alleen ik had geen one night stands.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_107956874
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 01:12 schreef heloef het volgende:
Wel grappig dat die OP qua fases waar ik doorheen ging toen ik liefdesverdriet had wel klopt. Alleen ik had geen one night stands.
Gaat nu wel goed toch? O+
XO till we overdose
pi_107957164
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 00:24 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Hoezo woede? En het lijkt me dat je er nog ergens mee bezig bent. ;)
Ja nouja ergens zit ik er nog wel mee inderdaad.

Maarja woede gewoon om wat ze heeft gedaan. De laatste paar maanden stak ze geen energie meer in onze relatie, maar ging ze alleen met iemand anders om. En met hem heeft ze nu iets. Dus het overlapte elkaar mooi zeg maar. Dat vind ik gewoon nog steeds een kutactie.
pi_107957386
Gooi geen oude schoenen weg voordat je een nieuw paar hebt, he?
pi_107957715
Kan niet slapen. ;(
  dinsdag 14 februari 2012 @ 07:14:09 #42
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_107957935
Mjah... Spannende tijden allemaal.

Ik hoop nog steeds dat het goed komt :P blijf ik voorlopig ook nog wel ff hopen. De tijd zal het uitwijzen...
'Cos boys don't cry.
pi_107958933
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 01:43 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja nouja ergens zit ik er nog wel mee inderdaad.

Maarja woede gewoon om wat ze heeft gedaan. De laatste paar maanden stak ze geen energie meer in onze relatie, maar ging ze alleen met iemand anders om. En met hem heeft ze nu iets. Dus het overlapte elkaar mooi zeg maar. Dat vind ik gewoon nog steeds een kutactie.
Dus ben je nog niet helemaal over haar heen.. Ja dat lijkt me ook erg vervelend en een kutactie, maar het is niet anders. Vroeg of laat vind je iemand die wel moeite steekt in jullie relatie :)
XO till we overdose
pi_107958948
En fijne valentijnsdag iedereen, haha *;
XO till we overdose
pi_107959209
Ja, fijne valentijn *;
pi_107959366
valentijn :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_107959400
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 09:23 schreef muhahaha het volgende:
Ja, fijne valentijn *;
:*

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 09:30 schreef over_hedge het volgende:
valentijn :')
Ach, wat maakt het uit :D
XO till we overdose
pi_107959427
Ik heb gewoon maffe herinneringen aan valentijn :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_107959804
valentijn=singles bewustzijn dag

mijn "ex" mag vandaag samen met haar lieftallige en o zo perfecte vriendje voor mijn part een voedselvergiftiging oplopen na hun romantische valentijns-diner.

Zo, dat was weer genoeg frustratie voor vandaag. Vanaf nu is het weer een normale dinsdag..
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_107960144
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 09:50 schreef Bittere_Bal het volgende:

mijn "ex" mag vandaag samen met haar lieftallige en o zo perfecte vriendje voor mijn part een voedselvergiftiging oplopen na hun romantische valentijns-diner.

Zo, dat was weer genoeg frustratie voor vandaag. Vanaf nu is het weer een normale dinsdag..
:D
pi_107960232
Harde woorden :P
pi_107960370
quote:

mijn "ex" mag vandaag samen met haar zijn lieftallige en o zo perfecte vriendinnetje voor mijn part een voedselvergiftiging oplopen na hun romantische valentijns-diner.

Dat!

Brak geslapen overigens :{

Schtijvalentijn.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 10:27:13 #53
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_107960510
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 01:20 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Gaat nu wel goed toch? O+
Ja het gaat prima nu hoor.
Maar die eerste 4 dagen waren echt verschrikkelijk.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_107960691
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 09:08 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Dus ben je nog niet helemaal over haar heen.. Ja dat lijkt me ook erg vervelend en een kutactie, maar het is niet anders. Vroeg of laat vind je iemand die wel moeite steekt in jullie relatie :)
Ja klopt, dat weet ik inderdaad ook wel. Ik vind het ook niet meer kut ofzo, juist beter dat ik er vanaf ben. En het had erger gekund, bijvoorbeeld als we nog 2 jaar verder waren.

Maarja iemand vinden die moeite steekt, haha ik ben echt een verzuurde single geworden nu :') . Lekker weer doorgaan met het vrijgezel blijven *O* .
pi_107960862
quote:

Fijn dat we jou en grrrbeer hebben om de boel scherp te houden ;)

Zelf gun ik ieder zijn/haar Valentijnsfeestje. Wat je er van maakt ligt aan jezelf en om een ander het niet te gunnen omdat je er zelf niets mee hebt gaat mij te ver :)
Strek je eens uit !
pi_107960920
Ik gun mijn ex best een leuke valentijn.. Niet dat ze er veel aan zal doen want dat deed ze nooit maar oke. Hoop alleen stiekem dat ze toch nog wel een klein beetje aan me denkt. Waarom? geen idee.
pi_107961173
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:47 schreef over_hedge het volgende:
Ik gun mijn ex best een leuke valentijn.. Niet dat ze er veel aan zal doen want dat deed ze nooit maar oke. Hoop alleen stiekem dat ze toch nog wel een klein beetje aan me denkt. Waarom? geen idee.
Wij deden er ook nooit aan, commerciele rommel :'). We deden ook lieve dingen buiten valentijn om.
pi_107962064
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:47 schreef over_hedge het volgende:
Vroeg ik me ook toevallig af :*

Mijn ex zit met haar vriend heel zoetig in Dubai voor een week :+ Die zullen dus wel net een heel romantisch ontbijtje achter de rug hebben :r

Ben er over het algemeen wel overheen, maar dit soort dingen trek ik gewoon nog altijd slecht, dat je gewoon WEET dat ze nu met een andere kerel zwijmelig loopt te doen, ookal is het al meer dan een jaar uit..

Ze zal wel even aan mij denken, maar dan op de lullige manier: WIHIEE hij zit in nederland in de regen en ik zit lekker met mijn LIEFIEE in dubai }:| }:| }:|

Maargoed, ik accepteer het maar met lede ogen, heb de strijd verloren.... Wie weet is het ooit een keertje andersom...
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:35:59 #59
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_107962241
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:29 schreef Mister_Bojangles het volgende:

Ben er over het algemeen wel overheen, maar dit soort dingen trek ik gewoon nog altijd slecht, dat je gewoon WEET dat ze nu met een andere kerel zwijmelig loopt te doen, ookal is het al meer dan een jaar uit..

Jezus get a grip en hou op met energie verspillen aan exen. Je leeft nu en natuurlijk mag je nog eens aan haar denken en mag het pijn doen, maar ga wat doen in plaats van zielig doen.

Valentijnsdag. Sja, vorig jaar heb ik het meest romantische ooit gedaan voor iemand. Helaas zpnder succes. Such is life.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_107962588
Een jaar later? Tjemig dat is wel erg lang ja. Wij zijn een maand uit elkaar en ik ben niet van plan om me het hele jaar zielig te gaan vinden. Sowieso deden wij zelden iets met Valentijn, meer met speciale dagen bv de dag dat we samenkwamen :P.
pi_107962738
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:29 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Maargoed, ik accepteer het maar met lede ogen, heb de strijd verloren.... Wie weet is het ooit een keertje andersom...
Met zelfmedelijden kom je er in ieder geval niet.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:53:33 #62
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_107962773
My mama didn't raise no fool
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:59:48 #63
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_107962975
quote:
18s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:44 schreef Isis20 het volgende:
Ik vind het vervelend dat m'n ex, waarmee ik vorige maand alle contact in overleg heb verbroken, informeert bij mijn vriendin hoe het met me gaat ( ze kennen elkaar los van mij ook.) En ik hoef dan al helemaal niet te horen via m'n vriendin dat hij me mist en dat het met z'n huidige vriendin meer lijkt op vriendschap...
En dat hij tevens daarna smst dat hij het contact zo mist, maar mijn (heh het was toch onze?) beslissing wel respecteert en hoopt dat ik gelukkig ben.
Anyone ideeën/opvattingen of (en dan wat) ik terug moet smsen?... -O-
geen.
pi_107963046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:59 schreef Isis20 het volgende:

[..]

En dat hij tevens daarna smst dat hij het contact zo mist, maar mijn (heh het was toch onze?) beslissing wel respecteert en hoopt dat ik gelukkig ben.
Anyone ideeën/opvattingen of (en dan wat) ik terug moet smsen?... -O-
Gewoon niet op reageren?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:08:43 #65
343786 Isis20
pi_107963303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:01 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Gewoon niet op reageren?
Ja dat is mijn favoriete optie, mijn kop in het zand steken en alles negeren. Ik ben me er van bewust dat het duidelijkste bericht dat je kan sturen gewoon geen bericht is. Dat ging best goed de vorige keer dat hij mailde en smste, maar nu komt hij zo ongelukkig over en ik vind 't zielig...
geen.
pi_107963449
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:08 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Ja dat is mijn favoriete optie, mijn kop in het zand steken en alles negeren. Ik ben me er van bewust dat het duidelijkste bericht dat je kan sturen gewoon geen bericht is. Dat ging best goed de vorige keer dat hij mailde en smste, maar nu komt hij zo ongelukkig over en ik vind 't zielig...
Blokkeer zijn nummer. HIj blijft contact zoeken maar is voor hem zelf ook niet beter.. En jij zit er ook niet echt op te wachten zo te lezen dus ik denk ik gewoon beter om helemaal geen contact te hebben.
pi_107963809
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:35 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Valentijnsdag. Sja, vorig jaar heb ik het meest romantische ooit gedaan voor iemand. Helaas zpnder succes. Such is life.
Zat jij in dit uhm.... spotje? ;)

(de overtreffende trap van overdrijven... :') )
Strek je eens uit !
pi_107963919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:08 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Dat doet hij zichzelf aan door contact te blijven zoeken met je. Als je nu reageert gaat hij weer reageren en voor je het weet ben je 4 a4'tjes verder. Hij moet zelf uit dat dal zien te komen, het is jou verantwoordelijkheid niet meer.
pi_107964149
Besef me nu dat ik haar misschien nooit meer zie. :'(
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:40:17 #70
343786 Isis20
pi_107964382
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:25 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Dat doet hij zichzelf aan door contact te blijven zoeken met je. Als je nu reageert gaat hij weer reageren en voor je het weet ben je 4 a4'tjes verder. Hij moet zelf uit dat dal zien te komen, het is jou verantwoordelijkheid niet meer.
Ja dat snap ik, maar ik had het contact verbroken zodat hij gelukkig kon zijn met z'n vriendin en als ik dan nu zie hoe hij smst denk ik 'waarom eigenlijk, nu is hij net zo goed niet gelukkig'
geen.
pi_107964565
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:40 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar ik had het contact verbroken zodat hij gelukkig kon zijn met z'n vriendin en als ik dan nu zie hoe hij smst denk ik 'waarom eigenlijk, nu is hij net zo goed niet gelukkig'
Je moet doen waar jij gelukkig van word.. Niet waar hij gelukkig van word.
pi_107964584
Ik weet niet of t aan Valentijnsdag ligt, maar ik voel me gewoon kut ;( :'(
XO till we overdose
pi_107964624
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:46 schreef ovoxo het volgende:
pi_107965693
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:46 schreef ovoxo het volgende:
Ik geef niets om valentijnsdag, maar je word wel met je neus op de feiten gedrukt bij ieder 'valentijnsberichtje' om je heen. Denk dat iedereen die in dit topic post vandaag er wel mee in z'n maag heeft gezeten...
pi_107966295
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:23 schreef psymeuk het volgende:

[..]

Ik geef niets om valentijnsdag, maar je word wel met je neus op de feiten gedrukt bij ieder 'valentijnsberichtje' om je heen. Denk dat iedereen die in dit topic post vandaag er wel mee in z'n maag heeft gezeten...
Ja, precies. Ik gaf er nooit echt wat om maar het is gewoon zo overduidelijk als mensen op Facebook berichten plaatsen over leuke cadeautjes en lieve dingen die ze vandaag samen gaan doen. M'n vriendin heeft ook een date dus die is ook helemaal blij en ik gun het haar van harte maar ik voel me ergens toch heel verdrietig en alleen.. -O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:48 schreef smurfinnensoep het volgende:

[..]

O+
XO till we overdose
pi_107966344
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:40 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Ja, precies. Ik gaf er nooit echt wat om maar het is gewoon zo overduidelijk als mensen op Facebook berichten plaatsen over leuke cadeautjes en lieve dingen die ze vandaag samen gaan doen. M'n vriendin heeft ook een date dus die is ook helemaal blij en ik gun het haar van harte maar ik voel me ergens toch heel verdrietig en alleen.. -O-

Same here ;(
pi_107966695
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:42 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Same here ;(
Dacht dat ik er beter tegen kon, maar valt vies tegen... Trek me ergens wel wat aan van valentijnsdag :'). Mweh.
XO till we overdose
pi_107966957
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:52 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Dacht dat ik er beter tegen kon, maar valt vies tegen... Trek me ergens wel wat aan van valentijnsdag :'). Mweh.
Komt wel goed schatje :*
pi_107968097
zo. fotos verzonden. Nu die stomme telefoon nog en dan hoef ik niks meer met haar te maken hebben. ^O^
pi_107968231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:30 schreef over_hedge het volgende:
zo. fotos verzonden. Nu die stomme telefoon nog en dan hoef ik niks meer met haar te maken hebben. ^O^
Huh? Je zou toch, met een enorme knuffel als tegenprestatie, die telefoon aan haar overhandigen :?
Strek je eens uit !
pi_107968255
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:34 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Huh? Je zou toch, met een enorme knuffel als tegenprestatie, die telefoon aan haar overhandigen :?
Was toen de bedoeling ja. Maar door gezeik met de ns reden de treinen niet enzo. Dus heb dat ding nog steeds thuis liggen. Moet nog even tijd en zin maken om op te sturen.

En die knuffel was haar idee. Ik wist niet eens of ik daar zelf wel zin in had.
pi_107968332
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:23 schreef psymeuk het volgende:

[..]

Hier, heb je wat tegengeluid. Werkelijk waar geen last van :D

Ik vond het altijd hypocriete bende. Gewoon juist op andere willekeurige momente je affectie en liefde tonen, wanneer ze het het minst verwachten. Op een dag als vandaag verwacht je het juist , en dat neemt de 'magie' van een dergelijke verklaring gewoon weg :).

Het heeft me vaak gescheld opgeleverd dat ik op 14 feb niks had gedaan voor een ex. Maar des te leuker vonden ze het als ik het een maand later op een willekeurig tijdstip deed.
pi_107968944
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:35 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Jezus get a grip en hou op met energie verspillen aan exen. Je leeft nu en natuurlijk mag je nog eens aan haar denken en mag het pijn doen, maar ga wat doen in plaats van zielig doen.

Is dat niet wat iedereen hier aan het doen is, energie verspillen aan exen? :@

Ben heus wel doorgegaan met mijn leven hoor, en ben eerlijk gezegd zelfs een beetje te druk naar mijn zin, maar af en toe mag je toch best eens terugdenken, ookal is het een jaar geleden?

Blijft toch soms wel ff kut hoor, besef dat ex alweer lang en breed in een nieuwe relatie zit. Zelf mis ik het eigenlijk helemaal niet om een vriendin te hebben maargoed...

En is alleen vandaag even hoor ;)
pi_107969024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:58 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Komt wel goed schatje :*
Dankje, komt ook goed met jou haha O+
XO till we overdose
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:58:57 #85
343786 Isis20
pi_107971377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:46 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Je moet doen waar jij gelukkig van word.. Niet waar hij gelukkig van word.
Hmm ja als iedereen in de wereld zo dacht...
geen.
pi_107971486
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:58 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Hmm ja als iedereen in de wereld zo dacht...
Het is net uit.. Het draait nu even om je zelf. Zeg niet dat je altijd zo moet denken ;)
pi_107972375
Hebben jullie ook van die problemen met drank ineens?
Normaal dronk ik nooit zoveel, maar ik heb nu vrijdag, zaterdag en maandagavond tot 4 uur zitten zuipen. En nu ik brak ben is het helemaal ellende.
pi_107972477
quote:
8s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:22 schreef Skv het volgende:
Normaal dronk ik nooit zoveel, maar ik heb nu vrijdag, zaterdag en maandagavond tot 4 uur zitten zuipen. En nu ik brak ben is het helemaal ellende.
Mm nee. Ik drink in het weekend met vrienden wel meer dan eerst. Omdat ik gewoon meer uit ga en meer dingen met vrienden doe ik het weekend. Maar in mijn eentje ga ik niet drinken. Ga je je alleen maar kut van voelen.
pi_107972493
quote:
De eerste week dat het uit was kreeg ik bijna elke avond wijn voorgeschoteld van m'n mama, ik moet zeggen het hielp me wel met in slaap komen, maar het is niet meer dan een tijdelijke oplossing en ik zou er niet in blijven hangen :P

Oh en fuck Valentijn. Ik gun het alle gelukkige stelletjes, maar wat een rotdag als je single bent (en dat liever anders had gezien). }:|
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:28:23 #90
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_107972595
quote:
Niet echt hoor, ga wel elk weekend uit nu. Maar behalve de eerste week (toen had ik veeeeeeel te veel op ;) ) drink ik niet zoveel. Maar alleen drinken enzo, no way :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_107972602
Vorige week voor het eerst in lange tijd naar een feestje geweestd, toen heb ik wel wat vooraf ingedronken echter niet te bont. Ik gebruik drank sowieso niet als uitvlucht en drink meestal alleen als ik in een goede bui ben.
pi_107972616
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Mm nee. Ik drink in het weekend met vrienden wel meer dan eerst. Omdat ik gewoon meer uit ga en meer dingen met vrienden doe ik het weekend. Maar in mijn eentje ga ik niet drinken. Ga je je alleen maar kut van voelen.
In mijn eentje doe ik het ook niet, maar ik zoek wel steeds situaties op waarbij ik zeker weet dat er doorgezakt wordt.. Tot en met vrijdag elke dag werken, dus dan maar even niet.
pi_107972961
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:29 schreef Skv het volgende:

[..]

In mijn eentje doe ik het ook niet, maar ik zoek wel steeds situaties op waarbij ik zeker weet dat er doorgezakt wordt.. Tot en met vrijdag elke dag werken, dus dan maar even niet.
Toen het uitging met m'n eerste ex (en tevens eerste vriendin) heb ik mezelf een kleine 5/6 maanden lang echt goed de tering in gezopen, a 4 soms 5x per week uit.

Met m'n laatste (deze) ex doe ik dat niet. Ik heb m'n lesje wel geleerd de vorige keer.
pi_107973420
Ach je leert er ook wel van hoor. Elke keer dat het uit gaat ga je lompe hersenloze dingen doen. Een jaar later als al die gevoelens verdwenen zijn vraag je je zelf af waar dat gedrag vandaan kwam. Bij een volgende ex weet je je zelf in eens veel sterker op te stellen, ook al is het gevoel weer net zo hard aanwezig.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:51:48 #95
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_107973503
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:49 schreef Faazz het volgende:
Ach je leert er ook wel van hoor. Elke keer dat het uit gaat ga je lompe hersenloze dingen doen. Een jaar later als al die gevoelens verdwenen zijn vraag je je zelf af waar dat gedrag vandaan kwam. Bij een volgende ex weet je je zelf in eens veel sterker op te stellen, ook al is het gevoel weer net zo hard aanwezig.
First timer hier O-)

First time best time jwz.
'Cos boys don't cry.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:56:45 #96
367298 puzzles
That's the puzzle
pi_107973708
ik ga vanavond gewoon lekker met wat maten voetbal kijken. Trek me niks aan van dat stomme valentijsgewauwel
pi_107974915
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:56 schreef puzzles het volgende:
ik ga vanavond gewoon lekker met wat maten voetbal kijken. Trek me niks aan van dat stomme valentijsgewauwel
zelfde hier, en ik ben de enige van mijn vrienden zonder relatie, maar gelukkig doen die er ook niet zo aan.
Hope is the first step on the road to dissapointment
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 februari 2012 @ 18:17:14 #98
300347 MrManuel
pi_107976485
Nog niks gekregen op deze valentijnsdag..
Wel de ex tegen gekomen op de fiets.. Maarja heb me rijbewijs gehaald dus me dag kan sowieso niet meer stuk! *O*
[i]~ The impossible is easy![/i]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:57:37 #99
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_107980494
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 01:07 schreef Faazz het volgende:

[..]

Zij gaat naar school. Ik heb zelf al wat langere relaties achter de rug en weet inmiddels wel te anticiperen. Het is een veel voorkomend patroon, los van de gedachte die er achter schuil gaat en welke twijfels er spelen.

Ik wil een relatie, zij weet het nog niet. Dus het is een grijs gebied. Je wilt iemand niet kwijt. Maar ook niet gebonden zijn. Dan ontstaat er een spelletje waar ik dus geen zin in heb. Ik wil haar ook niet kwijt, maar ja.. Als zij de stap niet durft te nemen om "Ja" te zeggen, neem ik het woord en is het klaar. Zij kan dat ook zeggen, maar dan hoef ik het er tenminste niet uit te trekken. Dus ik geef haar nu de ruimte en tijd om er over na te denken, in de hoop dat ze me gaat missen.

Uiteindelijk hoor ik het wel. Ik ga ondertussen even mijn eigen ding doen. Het gesprek van afgelopen avond was ansich positief. Ze gaf wel aan dat ze door wilde, maar worstelt met de angst om te hechten. Volgende week uitsluitsel.
Netjes van je dat je reageert. Gaan jullie elkaar nu een week lang niet zien en/of spreken ook al zitten jullie in hetzelfde huis? (als ik het nog goed heb onthouden)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:01:58 #100
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_107980723
Raar maar waar, maar ik voel me net zoals gisteren en ondanks Valentijn, kiplekker. Voel me sterk, begrepen door mijn familie, een bad wat ik bijna volledig zelf heb ingebouwd en nu alleen nog getegeld moet worden en daar mega trots al op ben. Heb hem niet nodig om invulling te hebben. Heb een leuke baan met hele leuke collega's en lieve vrienden (niet zoveel maar toch) om mij heen.

Happy Valentine.

(overigens is er dit jaar geen Valentijn 14-02-12 = 0 )
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')