abonnement Unibet Coolblue
pi_107941086






"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officiële websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over the Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - Winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 - Winnaar: Revolver

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.
pi_107941117
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:31 schreef Niles-Crane het volgende:
Wordt dus 108,60 voor een staanplaats. Belachelijk duur maar ik heb uiteraard geen keuze :P
pi_107941429
Inderdaad, het is een behoorlijke prijs, maar niet gaan is al helemaal geen optie :P
pi_107941694
Iedereen besteld bij Livenation neem ik aan?
pi_107941841
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:46 schreef Niles-Crane het volgende:
Iedereen besteld bij Livenation neem ik aan?
Via ticketservice. Op Livenation staat ook:

quote:
De kaartverkoop van dit evenement verloopt via het ticketing systeem van Ticketservice. Als je al een account hebt bij Ticketservice, dan log je tijdens het bestelproces in met deze inloggegevens. Heb je nog geen account? Dan kun je tijdens het bestelproces een account aanmaken.
http://www.livenation.nl/(...)y-on-the-run-tickets

Voor de zekerheid zou ik in ieder geval voor de tijd ook een account op ticketservice aanmaken (tijdens het bestelproces een aanmaken is alleen maar extra gestress).
pi_107941953
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:49 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Via ticketservice. Op Livenation staat ook:

[..]

http://www.livenation.nl/(...)y-on-the-run-tickets

Voor de zekerheid zou ik in ieder geval voor de tijd ook een account op ticketservice aanmaken (tijdens het bestelproces een aanmaken is alleen maar extra gestress).
Volgens mij heb ik een account, ga ik maar meteen uitzoeken!
pi_107941978
Zou het niet goeddeels komen door de btw-verhoging dat we nu ruim 20 euro meer betalen voor een kaartje dan 2 jaar geleden?
  maandag 13 februari 2012 @ 20:31:13 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107944184
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:39 schreef MrBadGuy het volgende:
Inderdaad, het is een behoorlijke prijs, maar niet gaan is al helemaal geen optie :P
Ik zou er voor 200 euro wrs nog steeds heen gaan :') Geen betere manier om geld uit te geven dan aan speciale ervaringen _O_
pi_107944320
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:31 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik zou er voor 200 euro wrs nog steeds heen gaan :') Geen betere manier om geld uit te geven dan aan speciale ervaringen _O_
Juist _O_ Wordt mijn derde keer dit en hopelijk overtreft hij weer de vorige keer :)
pi_107944548
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:31 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik zou er voor 200 euro wrs nog steeds heen gaan :') Geen betere manier om geld uit te geven dan aan speciale ervaringen _O_
Mijn idee. Het wordt wel m'n eerste keer naar Macca, dus ik moet nog even zien wie ik mee kan krijgen, maar ik koop wel alvast 2 kaartjes. :P
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_107944575
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:37 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Mijn idee. Het wordt wel m'n eerste keer naar Macca, dus ik moet nog even zien wie ik mee kan krijgen, maar ik koop wel alvast 2 kaartjes. :P
Je eerste keer! Ik wou dat dit mijn eerste keer werd :P
pi_107944800
  dinsdag 14 februari 2012 @ 09:08:14 #13
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_107958929
Ik heb vorige maand een overzicht gezien ergens van meest verdienende artiesten wereldwijd. Een top 20 ofzo. Paul stond daar in. Wat me opviel, was dat de gemiddelde ticketprijzen er ook bij stonden en dat die bij hem VERREWEG het hoogste van iedereen waren. Beetje jammer, maar ja... Ik ga toch wel weer. :)

Livenation en Ticketmaster zijn trouwens hetzelfde bedrijf natuurlijk nu, maar je hebt wel aparte loginprocedures etc. Zou het morgen nog wat uitmaken welke je gebruikt om kaarten te zoeken of zit je uiteindelijk op 1 en hetzelfde systeem, dat toch wel weer overbelast zal zijn? :/
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_107959134
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 09:08 schreef darktower het volgende:
Ik heb vorige maand een overzicht gezien ergens van meest verdienende artiesten wereldwijd. Een top 20 ofzo. Paul stond daar in. Wat me opviel, was dat de gemiddelde ticketprijzen er ook bij stonden en dat die bij hem VERREWEG het hoogste van iedereen waren. Beetje jammer, maar ja... Ik ga toch wel weer. :)

ja Paul geeft weinig weg. in Amerika zijn de 2 bonustracks alleen verkrijgbaar bij Target (en Itunes) en iemand die de bonus download heeft gedownload zei dat het maar 4 live songs waren. Ik mag toch hopen dat het het complete concert is.
pi_107960802
En de kaarten voor Ahoy' zijn in bezit. Over Antwerpen kunnen we het beter niet meer hebben...
pi_107960885
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:42 schreef Aisumasen het volgende:
En de kaarten voor Ahoy' zijn in bezit. Over Antwerpen kunnen we het beter niet meer hebben...
Heb jij viptickets gekocht? :o
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  dinsdag 14 februari 2012 @ 10:51:13 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107960999
quote:
Paul McCartney
On The Run; Ahoy, Rotterdam, Holland show announced & exclusive website pre-sale! http://bit.ly/tbMVJv
Aldus Facebook. Zouden de reguliere tickets ook in de pre-sale gaan?
pi_107961057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:45 schreef chansadres het volgende:

[..]

Heb jij viptickets gekocht? :o
Nee joh, ben je mal :P. Die prijzen zou ik zelfs als ik meer geld dan verstand zou hebben niet kunnen rechtvaardigen, denk ik.

Via de exclusieve pre-sale voor premium members. De pre-sale start binnen nu en een paar uur (gok: 12:00) ook voor de rest, dus houd deze link goed in de gaten: http://www.paulmccartney.com/web/guest/upcoming-tour-dates

In het geval van Rotterdam is het simpel: General Admission (Standing), dat kan niet missen. De zitplaatsen die nu zijn vrijgegeven zijn sowieso nog niet veel soeps. Secties AD, AE en AF.

Kaartje van de zaal voor dit concert: http://www.crowdsurge.com/VenueImages/pmahoy.jpg
pi_107961118
Wat ik me afvraag. Ik denk dat veel Britten ook naar dit concert zullen gaan. Kan het vandaag al uitverkopen?
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107961195
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:57 schreef chansadres het volgende:
Wat ik me afvraag. Ik denk dat veel Britten ook naar dit concert zullen gaan. Kan het vandaag al uitverkopen?
Neehee, zo werkt het niet :P. Fan pre-sale is een loterij, met een zeer klein aantal plaatsen beschikbaar. Sowieso met staanplaatsen moet je het jezelf wel heel moeilijk hebben gemaakt, wil je daar bij misgrijpen. Gaan we het hebben over zitplaatsen zoals bij Antwerpen, wordt het een héél ander verhaal... Maar daar zal ik later nog wel uitgebreid over gaan ranten ;).
pi_107961351
Ik ken het gevoel. Ik heb vorig jaar kaarten gekocht bij Rammstein. Toen hebben we met 6 man zitten wachten op 2 kaarten en toen de eerste persoon binnen was waren de staanplaatsen weg. Dan maar zitplaatsen. En toen liep de server vast en konden we alsnog in de rij gaan staan. Gelukkig heb ik toen later toch nog 2 zitplaatsen kunnen kopen via ticketmaster maar mijn kapper maakte zich wel zorgen door de kale plekken op mijn hoofd.

Dat wil ik dus niet opnieuw gebeuren. Nu twijfel ik dus of ik voor zitplaatsen moet gaan (minder beschikbaar maar je weet zeker dat je goed zicht hebt) of staanplaatsen (en laten we eerlijk zijn. Iedereen wilt dat het liefst maar ik zou ontzettend balen als ik die dag meneer 9000 ben en helemaal achteraan moet staan voor hetzelfde geld als iemand vooraan). En ik ben dus bang dat als ik voor de zitplaatsen ga dat de staanplaatsen dan uitverkopen en ik helemaal niks heb. Mijn psychiater zegt me dat al mijn stress afkomstig is van Ticketmaster :')
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:06:46 #22
192683 AMDB
Visionair.
pi_107961386
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:05 schreef chansadres het volgende:
Ik ken het gevoel. Ik heb vorig jaar kaarten gekocht bij Rammstein. Toen hebben we met 6 man zitten wachten op 2 kaarten en toen de eerste persoon binnen was waren de staanplaatsen weg. Dan maar zitplaatsen. En toen liep de server vast en konden we alsnog in de rij gaan staan. Gelukkig heb ik toen later toch nog 2 zitplaatsen kunnen kopen via ticketmaster maar mijn kapper maakte zich wel zorgen door de kale plekken op mijn hoofd.

Dat wil ik dus niet opnieuw gebeuren. Nu twijfel ik dus of ik voor zitplaatsen moet gaan (minder beschikbaar maar je weet zeker dat je goed zicht hebt) of staanplaatsen (en laten we eerlijk zijn. Iedereen wilt dat het liefst maar ik zou ontzettend balen als ik die dag meneer 9000 ben en helemaal achteraan moet staan voor hetzelfde geld als iemand vooraan). En ik ben dus bang dat als ik voor de zitplaatsen ga dat de staanplaatsen dan uitverkopen en ik helemaal niks heb. Mijn psychiater zegt me dat al mijn stress afkomstig is van Ticketmaster :')
Sterkte in deze moeilijke dagen ;(
pi_107961415
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:06 schreef AMDB het volgende:

[..]

Sterkte in deze moeilijke dagen ;(
Dank u! Ik weet dat het allemaal erger klinkt dan het is maar 2 jaar op rij Lowlands missen was al erg. Dit kan ik er niet bij hebben :( :')
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107961975
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:57 schreef chansadres het volgende:
Wat ik me afvraag. Ik denk dat veel Britten ook naar dit concert zullen gaan. Kan het vandaag al uitverkopen?
Antwerpen staanplaatsen (64 Euro) en de goedkoopste zitplaatsen (84 euro) zijn al uitverkocht. Het kan dus wel snel gaan. Laten we hopen dat de britten daar heen gaan en Rotterdam heel even laten rusten. En hopen dat de reguliere verkoop morgen pas start, dan heb ik pas geld :P

Dit wordt trouwens mijn 6e concert sinds 1989 (ook Ahoy) ;) En ik heb er weer zo veel zin in!!
pi_107962116
Hopelijk word dit mijn eerste concert. Ik heb een kleine "To-do-list" gemaakt van artiesten die ik altijd al heb willen zien. Degene die het hoogste op dit moment staat is Paul McCartney. Vorig jaar Ringo gezien en dat was leuk maar Paul is toch het kersje op de taart. Denk ook niet dat de kaarten nog goedkoper gaan worden. Hierna ook een kleine kans dat ik hem nog eens ga zien. Dit moet zo'n "dat vertel ik aan de kleinkinderen concert' worden ;)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107962427
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:26 schreef awijmans het volgende:

[..]

Antwerpen staanplaatsen (64 Euro) en de goedkoopste zitplaatsen (84 euro) zijn al uitverkocht. Het kan dus wel snel gaan. Laten we hopen dat de britten daar heen gaan en Rotterdam heel even laten rusten. En hopen dat de reguliere verkoop morgen pas start, dan heb ik pas geld :P [..]
Reguliere verkoop start morgen. Fan pre-sale is al járen dag van tevoren via een ander bedrijf op de officiële Paul McCartney-site. De ene keer met zeer goede uitkomst (front row in Dublin voor mij), andere keren zit er niets soeps bij (zitplaatsen Rotterdam voor nu, fan pre-sale Keulen waren ook enkel plaatsen verder dan rij 30). Het is als een loterij. Dus het is een gok die je moet wagen of je meer kans op betere zitplaatsen hebt tijdens de reguliere verkoop met een veel groter aanbod, maar die wel beschikbaar is voor veel meer mensen. In het geval van Rotterdam met staanplaatsen zou ik daar geen nacht slaap over verliezen, en is er weinig te gokken. Om 12:00 hebben jullie die tickets in de virtuele zak, mits CreditCard of PayPal. Scheelt weer een stukje ticket-stress morgen, al zou ik mij daar in dit geval dus ook niet echt zo'n zorgen over maken. Tickets zijn inclusief overigens 105 euro.

Rest mij toch nog even te klagen over hoe ze het deze keer weer hebben aangepakt. Ik heb als premium member geen enkel bericht gekregen over de exclusieve kaartverkoop voor Antwerpen, dus die is volledig aan mijn neus voorbij gegaan. Helaas bleek later dat daar vele goede plaatsen beschikbaar waren, die toen ik thuis kwam in de avond allang weg waren. De reguliere voorverkoop deze ochtend was een ware schande. Is er hier íemand die een betaling van bijna 200 euro zou doorzetten voor een bestelling met benaming 'ticket zitplaats' ? 'Zitplaats' wat? Rij 50 bij de WC's? Eerste rij? Tweede rij op het linkerhoekje? Werkelijk waar ongehoord, geen enkele keus om de daadwerkelijke stoelen te bepalen.

Hoe kan het dat sommige bedrijven er zo'n puinhoop van maken, terwijl anderen een vlekkeloos systeem weten te hanteren? Eventim regelde het in Duitsland voor Keulen afgelopen december, en gezien ik geen plaatsen naar wens tijdens de fan pre-sale kon bemachtigen heb ik het risico gelopen om op de dag van de reguliere voorverkoop klaar te zitten, en wat heb ik daar geluk mee gehad. Op een zeer snelle site met al het gemak net zo lang kunnen doorklikken totdat ik tientallen opties op mijn scherm had, van rij 40 tot aan rij 3. De beste optie (rij 5, het zicht in het midden is de sleutel in deze) bepaald, de rest uit m'n winkelwagentje gegooid, en afgerekend. Zo kan het ook.

/rant. Op naar Rotterdam!
pi_107962507
750 voor een vipkaartje... En wat krijg je dan? Je mag naar de soundcheck en krijgt een doos chickenwings vooraf. Hahaha.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:47:03 #28
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107962574
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:45 schreef webfreak het volgende:
750 voor een vipkaartje... En wat krijg je dan? Je mag naar de soundcheck en krijgt een doos chickenwings vooraf. Hahaha.
Vegetarische kip, I suppose.
pi_107962725
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:45 schreef webfreak het volgende:
750 voor een vipkaartje... En wat krijg je dan? Je mag naar de soundcheck en krijgt een doos chickenwings vooraf. Hahaha.
En weet tot op de dag van het concert niet of je op rij 10 in het midden, of op rij 3 helemaal aan de linkerkant zit met enkel zicht op de video-schermen.
pi_107962857
Zijn er goede zitplaatsen in Ahoy? Ben toch aan het twjfelen gegaan..
pi_107963115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:56 schreef Niles-Crane het volgende:
Zijn er goede zitplaatsen in Ahoy? Ben toch aan het twjfelen gegaan..
Ik ben vorig jaar nog in de Ahoy geweest. Toen zat ik in AH en daar tweede rij. Bij Ahoy moet je oppassen omdat voor rij 1 een leuning zit die recht voor je zichtveld zit. Daarnaast vind ik Ahoy een kleine arenazaal dus ik had relatief goed zicht. Maar dichterbij dan rij 1 staanplaatsen ga je natuurlijk niet komen. Wel komt er een stukje rust bij. Het niet hoeven te rennen voor plaatsen is een opluchting. En de concerten van Paul zijn een lange zit. Wat meteen het volgende opleverd: of een lamme kontpartij of stijve benen van het staan.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107963235
En rij 1 staanplaatsen gaat je dan weer niet lukken door de decadente soundcheck-pakketten met 'early entrance'...

Kaartverkoop premium members is ondertussen gesloten, ik verwacht zeer spoedig de link voor de normale fan pre-sale.
pi_107963274
En ik zit klaar, lekker bij een lezing met laptop op schoot te F5en :P
pi_107963359
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:06 schreef Aisumasen het volgende:
En rij 1 staanplaatsen gaat je dan weer niet lukken door de decadente soundcheck-pakketten met 'early entrance'...

Kaartverkoop premium members is ondertussen gesloten, ik verwacht zeer spoedig de link voor de normale fan pre-sale.
Nouja rij 1 t/m 10 vind ik allemaal rij 1. Dat geeft je tenminste het gevoel dat je hem bijna kunt aanraken ;)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107963395
Ik koop ze lekker morgen om 10 denk k, zit nu op school. Toch rven kijken voor zitplaatsen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:12:05 #36
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107963435
Ik vind dat hij gezien zijn genialiteit eigenlijk 10 keer het Gelredome vol moet kunnen krijgen :@
pi_107963444
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:10 schreef chansadres het volgende:

[..]

Nouja rij 1 t/m 10 vind ik allemaal rij 1. Dat geeft je tenminste het gevoel dat je hem bijna kunt aanraken ;)
Klopt, zeker met staanplaatsen waar je al snel stukken dichterbij staat. Voorste stoeltjes aan de zijkant wil je écht niet hebben.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:13:19 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107963484
Wat zijn goede zitplaatsen? Eerste rij moet je overslaan, begrijp ik.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107963504
Kaarten zullen straks wel weer hier te vinden zijn: http://api.crowdsurge.com(...)detail&eventid=22328

Doe het voor de zekerheid nog maar niet, ik geef wel een seintje als ze daadwerkelijk op de site staan ;).
pi_107963557
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:13 schreef Lienekien het volgende:
Wat zijn goede zitplaatsen? Eerste rij moet je overslaan, begrijp ik.
Zie zaal-map: http://www.crowdsurge.com/VenueImages/pmahoy.jpg
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:16:15 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107963602
quote:
Ik ben AHOY-maagd, dus dat zegt me niet zo veel.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:16:50 #42
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107963692
Alleen nig barre stoelen in de pre sale zie ik?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:19:12 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107963723
Mijn dank is groot.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107963732
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:18 schreef Niles-Crane het volgende:
Alleen nig barre stoelen in de pre sale zie ik?
Nee, de enige die vrijgegeven werden.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:21:44 #46
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107963816
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, de enige die vrijgegeven werden.
Denk je dat er nog meer plaatsen zullen volgen vandaag of is dat niet te zeggen?
pi_107963844
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, de enige die vrijgegeven werden.
zijn vakken aardig achterin. Bij crowdsurge betalen met paypal?
pi_107963866
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:13 schreef Aisumasen het volgende:
Kaarten zullen straks wel weer hier te vinden zijn: http://api.crowdsurge.com(...)detail&eventid=22328

Doe het voor de zekerheid nog maar niet, ik geef wel een seintje als ze daadwerkelijk op de site staan ;).
Net stond General Admission er bij :o

Heb het volgende confermation maltje gekregen:

quote:
Paul McCartney
Sat 24th Mar 2012 19:00 at Ahoy
General Admission (Standing)

¤96.00

¤7.67

¤103.67
*O*
pi_107963873
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:21 schreef TNA het volgende:

[..]

Denk je dat er nog meer plaatsen zullen volgen vandaag of is dat niet te zeggen?
Nee, kan bijna met zekerheid zeggen dat dit alles is. Echt de enige die te vinden waren, in tegenstelling tot andere concerten waar volledig willekeurige verschillende keuzes op het scherm kwamen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:22 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

zijn vakken aardig achterin. Bij crowdsurge betalen met paypal?
Ja, zag ik ineens staan toen ik afrekende met CreditCard.
pi_107963903
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Net stond General Admission er bij :o

Heb het volgende confermation maltje gekregen:

[..]

*O*
Ja, stond er al die tijd, en ik weet ook zeker dat het gewoon al werkt, maar aangezien er nog niet gelinkt wordt op de McCartney-site wilde ik het niet op m'n geweten hebben als er iets mis zou gaan ;).
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:25:30 #51
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107963931
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, stond er al die tijd, en ik weet ook zeker dat het gewoon al werkt, maar aangezien er nog niet gelinkt wordt op de McCartney-site wilde ik het niet op m'n geweten hebben als er iets mis zou gaan ;).
Wel typisch, kwestie van één cijfer veranderen in de URL.
pi_107963959
Het lijkt te zijn gelukt *O* Heb alleen niks van de lezing meegekregen :D
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:26:40 #53
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107963980
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Het lijkt te zijn gelukt *O* Heb alleen niks van de lezing meegekregen :D
In ieder geval zit er één iemand dolenthousiast in de zaal.
pi_107963987
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:25 schreef TNA het volgende:

[..]

Wel typisch, kwestie van één cijfer veranderen in de URL.
Haha, ja? Ook dat nog dan, was gewoon dezelfde link die ingelogde leden te zien kregen dus.

Anyway, mijn punt, als je het nog niet vertrouwd: wacht nog even, er zullen nog genoeg kansen zijn.
pi_107964005
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:26 schreef TNA het volgende:

[..]

In ieder geval zit er één iemand dolenthousiast in de zaal.
Kben met opzet maar achterin in een hoekje gaan zitten :P
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:28:26 #56
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107964034
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:26 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, ja? Ook dat nog dan, was gewoon dezelfde link die ingelogde leden te zien kregen dus.

Anyway, mijn punt, als je het nog niet vertrouwd: wacht nog even, er zullen nog genoeg kansen zijn.
Ja, de links naar Zürich en België waren 22329 en 22330, dus het was niet zo moeilijk om te raden welke link naar Amsterdam leidde B-) Zoals de miljoenennota uitlekt, zeg maar. Ik zag het vlak voordat jij de link postte. Lijkt me wel te vertrouwen :s)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:29:04 #57
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107964048
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Kben met opzet maar achterin in een hoekje gaan zitten :P
Dus die vent zegt vanavond tegen zijn vrouw: "Het publiek was wat tam, maar achterin werd er toch een gozer enthousiast van mijn verhaal!"
pi_107964083
Waarschijnlijk wel ja :D

Mijn hele dag super, geen gestress morgen :D
pi_107964228
Als er morgen zitplaatsen vanaf vak ah vrijkomen nemen we die amders staanplaatsen
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:37:55 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107964301
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:35 schreef Niles-Crane het volgende:
Als er morgen zitplaatsen vanaf vak ah vrijkomen nemen we die amders staanplaatsen
Vanaf AH naar voren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_107964360
Vanaf ah richting het podium
pi_107964446
Houd er rekening mee dat zitplaatsen dichtbij het podium geen best zicht geven.

Na De Hel Van Bologna afgelopen november wou ik ook wel effe dat ik zitplaatsen had genomen. Slechtste organisatie die ik ooit heb meegemaakt bij een massaal evenement, ging werkelijk waar alle perken te buiten. En toen kwam de man op, vergat ik alles, en was ik blij dat ik tussen de mensen stond ;).
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:44:16 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107964488
Ik moet gewoon zitten, geen discussie mogelijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107964509
Vak ah ai aj moeten goed zijn, daarna is t wat minder denk ik dus daar gaan we voor
pi_107964558
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:44 schreef Lienekien het volgende:
Ik moet gewoon zitten, geen discussie mogelijk.
Ik probeer je niet te overtuigen, ieder z'n voorkeur ;).
  dinsdag 14 februari 2012 @ 12:50:03 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107964672
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik probeer je niet te overtuigen, ieder z'n voorkeur ;).
Nou ja, de discussie was meer intern gericht.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:07:17 #67
192683 AMDB
Visionair.
pi_107965948
Ik wacht toch maar tot morgen 10 uur.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:03:45 #69
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_107967143
die tickets via crowdsurge... ik durf niet echt te bestellen gezien wat negatieve dingen over crowdsurge die ik her en der tegenkom over te laat opsturen van tickets enzo. Zijn het in dit geval digitale tickets? Kortom: kan ik die link veilig gebruiken???
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:15:24 #70
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_107967507
Ik heb net 5 kaarten besteld via crowdsurge. Hoop dat het goed komt?!?!
3 arena
2 zit
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_107967618
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:03 schreef darktower het volgende:
die tickets via crowdsurge... ik durf niet echt te bestellen gezien wat negatieve dingen over crowdsurge die ik her en der tegenkom over te laat opsturen van tickets enzo. Zijn het in dit geval digitale tickets? Kortom: kan ik die link veilig gebruiken???
Hoe veel zorgen wil je je maken... :P. Denk je echt dat je niet binnenkomt mochten de tickets ergens in de komende 6 weken niet aankomen? Laat ze aangetekend verzenden, als dat je meer zekerheid geeft.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:19:52 #72
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_107967665
aangetekend verzenden? die optie is er helemaal niet... de optie was: betalen. En daarna kreeg ik een mail waarin staat dat ze max 5 dagen voor concert worden opgestuurd, meer niet. Dus tja... maar ik heb zelf dus geen ervaring met crowdsurge. En ik denk inderdaad dat je niet binnenkomt als je kaartjes niet aankomen nee. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_107968044
quote:
Laat ze aangetekend verzenden, als dat je meer zekerheid geeft.
Ik weet niet hoe dat werkt met crowdsurge, maar ik laat mijn tickets altijd per pdf verzenden.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_107968287
Balen dat Crowdsurge (nog) geen kaarten aanbiedt voor de betere vakken, sta te popelen om kaartjes te kopen :P
pi_107968885
en zijn jullie een beetje blij met de 4 livesongs download van de deluxe versie van KOTB ?
pi_107968955
Heeft iemand ervaring met ''staanplaatsen 1e ring''? Ben wel benieuwd wat dat is en of het zicht goed is :P Vak AH heeft trouwens prima zicht (zie ik net op dat virtuele ding), bij AI wordt 't al iets minder ben ik bang.
pi_107969177
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:57 schreef Niles-Crane het volgende:
Heeft iemand ervaring met ''staanplaatsen 1e ring''? Ben wel benieuwd wat dat is en of het zicht goed is :P Vak AH heeft trouwens prima zicht (zie ik net op dat virtuele ding), bij AI wordt 't al iets minder ben ik bang.
Staanplaatsen 1e ring zou ik echt niet doen. Slecht zicht. AH is inderdaad goed zicht (voor zitplaatsen).
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107969447
Zijn er nu al mensen die niet premium member zijn, maar wel arena kaarten hebben?

Ik moet gewoon arena kaarten hebben (die hard), maar dat kan ik morgen pas doen (salaris).
pi_107969642
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:11 schreef awijmans het volgende:
Zijn er nu al mensen die niet premium member zijn, maar wel arena kaarten hebben?

Ik moet gewoon arena kaarten hebben (die hard), maar dat kan ik morgen pas doen (salaris).
Gewoon wachten op morgen vroeg! Komt wel goed. (Hoop ik tenminste :') )
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107970149
Ehm, pre-sale link is al uren te benaderen op de hierboven gegeven URL's. Premium members hadden voorrang van 9 tot 11, daarna was het open voor iedereen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:51:36 #81
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_107971090
Ja inderdaad, is nu gewoon open voor iedereen. Heb er al aardig wat mensen blij mee gemaakt, met die link. Het zal morgen HEEL snel uitverkocht zijn, dus als je ze nu al kunt kopen, DOEN. Je moet sowieso met creditcard betalen, dus op je salaris wachten... tja.. leen even een card van iemand??

Wat betreft zitplaatsen had ik net opties op AE AF enzo... beter kan niet lijkt mij!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:53:11 #82
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107971156
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:51 schreef darktower het volgende:
Wat betreft zitplaatsen had ik net opties op AE AF enzo... beter kan niet lijkt mij!
Dat kan zeker beter, AE en AF zijn geen geweldige zitplaatsen.
pi_107971244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:51 schreef darktower het volgende:
Ja inderdaad, is nu gewoon open voor iedereen. Heb er al aardig wat mensen blij mee gemaakt, met die link. Het zal morgen HEEL snel uitverkocht zijn, dus als je ze nu al kunt kopen, DOEN. Je moet sowieso met creditcard betalen, dus op je salaris wachten... tja.. leen even een card van iemand??

Wat betreft zitplaatsen had ik net opties op AE AF enzo... beter kan niet lijkt mij!
Met livenation/ticketmaster toch geen creditcard lijkt me?
pi_107971259
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:53 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat kan zeker beter, AE en AF zijn geen geweldige zitplaatsen.
AH of AI ga ik voor :)
pi_107971322
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:55 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Met livenation/ticketmaster toch geen creditcard lijkt me?
Kan maar hoeft niet. iDeal is de meest gebruikte vorm van betaling.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107971361
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:57 schreef chansadres het volgende:

[..]

Kan maar hoeft niet. iDeal is de meest gebruikte vorm van betaling.
iDeal moet goed lukken. Paypal des te beter maar dat zit er natuurlijk niet in.
pi_107972015
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:56 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

AH of AI ga ik voor :)
Wisselt dat dan nog in de loop van vandaag? Ik zie enkel AD, AE en AF.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_107972627
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:14 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Wisselt dat dan nog in de loop van vandaag? Ik zie enkel AD, AE en AF.
Komen morgen wel beschikbaar
pi_107973071
Zucht, hoe vaak moet ik dingen herhalen :P. Sorry voor de crankiness, maar het is zo simpel, dus lees allen even de uitleg die ik eerder deze dag gaf als er nog onduidelijkheid is ;).

En nogmaals, ik had wel degelijk de optie op betaling met PayPal of CreditCard, aangetekende of normale verzending. Morgen gaat het via de lokale ticket-service, dus dan zullen er weer hele andere opties zijn.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:50:14 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107973438
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:19 schreef darktower het volgende:
aangetekend verzenden? die optie is er helemaal niet... de optie was: betalen. En daarna kreeg ik een mail waarin staat dat ze max 5 dagen voor concert worden opgestuurd, meer niet. Dus tja... maar ik heb zelf dus geen ervaring met crowdsurge. En ik denk inderdaad dat je niet binnenkomt als je kaartjes niet aankomen nee. :)
Max 14 dagen van tevoren. Als je ze vijf dagen van tevoren nog niet binnen hebt, moet je contact opnemen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107973520
Zit toch wel te twijfelen over die Soundcheck-kaarten. Lijkt me enorm tof om eens mee te maken maarja de prijzen zijn belachelijk....
pi_107973739
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:41 schreef Aisumasen het volgende:
En nogmaals, ik had wel degelijk de optie op betaling met PayPal of CreditCard, aangetekende of normale verzending. Morgen gaat het via de lokale ticket-service, dus dan zullen er weer hele andere opties zijn.
Als ik via de website van CrowdSurge wil bestellen is enkel CreditCard beschikbaar en is Paypal geen optie. Anders had ik wel kaartjes besteld via PP ;)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:08:51 #93
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107974172
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:41 schreef Aisumasen het volgende:
Zucht, hoe vaak moet ik dingen herhalen :P
Niemand spreekt je persoonlijk aan hoor. Je hebt het hiervoor helder uitgelegd en als niet iedereen terugleest is dat niet jouw verantwoordelijkheid.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 18:31:47 #94
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_107977001
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:53 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat kan zeker beter, AE en AF zijn geen geweldige zitplaatsen.
Geen geweldige??? Zijkant, onderste ring... wat vind jij beter dan?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 18:32:51 #95
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_107977050
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:57 schreef chansadres het volgende:

[..]

Als ik via de website van CrowdSurge wil bestellen is enkel CreditCard beschikbaar en is Paypal geen optie. Anders had ik wel kaartjes besteld via PP ;)
inderdaad, dat had ik ook...
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 18:33:43 #96
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_107977096
Oh shit... zie nu pas dat podium RECHTS is, ik dacht LINKS. Vandaar dat andere zitplaatsen beter zijn ja. Suf.. :/
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_107977339
En vergeet niet dat je vaak via TicketMaster niet kunt bepalen welk vak je wilt zitten maar enkel op welke rang...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107977837
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:18 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hoe veel zorgen wil je je maken... :P. Denk je echt dat je niet binnenkomt mochten de tickets ergens in de komende 6 weken niet aankomen? Laat ze aangetekend verzenden, als dat je meer zekerheid geeft.
Heb ik ook gedaan, aangetekend versturen. Lijkt me niet iets om over in te zitten, zeker aangezien de officiële website er (nu) ook gewoon naar linkt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:28 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat werkt met crowdsurge, maar ik laat mijn tickets altijd per pdf verzenden.
Gaat mijn voorkeur normaal gesproken ook naar uit, maar aangezien dat nu niet mogelijk was dan maar zo. Scheelt me morgen weer de nodige risico's :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:11 schreef awijmans het volgende:
Zijn er nu al mensen die niet premium member zijn, maar wel arena kaarten hebben?

Ik moet gewoon arena kaarten hebben (die hard), maar dat kan ik morgen pas doen (salaris).
Ja, ik heb gewoon de arena kaarten en ben geen premium member. Arena kaarten staan er nu ook nog gewoon bij :)

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 14-02-2012 19:02:30 ]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:48:51 #99
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_107980109
Staanplaatsen ook binnen hier! Bedankt voor de tip :)
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  Redactie Frontpage dinsdag 14 februari 2012 @ 21:20:11 #100
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_107984528
Stomme vraag; is het safe om het via de post te doen? Wordt het aangetekend verzonden? Want je krijgt pas 2 weken voor de show de tickets...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_107985164
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:20 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Stomme vraag; is het safe om het via de post te doen? Wordt het aangetekend verzonden? Want je krijgt pas 2 weken voor de show de tickets...
Je kunt het aangetekend laten versturen. Volgens de website krijg je het 2-4 weken van te voren normaal gesproken. Wat zij zeggen:

quote:
Please note that generally all tickets are sent 2-4 weeks before the show. This is because for most shows we receive the tickets for the event ourselves 2-4 weeks before event date.
Once your ticket order has been dispatched you will receive an automated email notification*. Should your selected delivery method contain a tracking number/reference, this will included in the email notification for you to monitor the delivery status.
* please insure that you do check your spam/junk email filters as this email notification can be blocked as spam by certain email applications.
You can also log in to your account on CrowdSurge to check whether your tickets have been sent and retrieve your Tracking Reference Number where applicable.
If youre unable to log in then please refer to our account log in help page.
If the event is less than 5 days away and you still have not received any Dispatch Confirmation email then please use the link at the bottom of this page to send us a query. Please include your Order ID number, email address that the tickets were purchased with and the details about the relevant show.
http://www.crowdsurge.com/index.php?menu=faq
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:40:51 #102
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_107985634
Mijn hemel, ik begin zenuwachtig te worden voor morgenochtend (heb geen creditcard, dus kan niet uit de presale kopen). En dat terwijl het toch niet de eerste keer is. Ik ben alleen bang dat het snel uitverkocht is gezien het nu in Ahoy is.

Ik heb morgenochtend vanaf 09:45 tijd om in te loggen. Zou dat verstandig zijn?

[ Bericht 15% gewijzigd door Peter88Online op 14-02-2012 22:04:25 ]
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  Redactie Frontpage dinsdag 14 februari 2012 @ 22:09:22 #103
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_107987428
5 tickets binnen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_107989318
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:40 schreef Peter88Online het volgende:
Mijn hemel, ik begin zenuwachtig te worden voor morgenochtend (heb geen creditcard, dus kan niet uit de presale kopen). En dat terwijl het toch niet de eerste keer is. Ik ben alleen bang dat het snel uitverkocht is gezien het nu in Ahoy is.

Ik heb morgenochtend vanaf 09:45 tijd om in te loggen. Zou dat verstandig zijn?
9:45 lijkt me prima. Het begint toch niet eerder dan 10 uur en vanaf dan is het gewoon een kwestie van steeds weer proberen tot je er uiteindelijk doorkomt (dat is tenminste mijn ervaring).

Succes in ieder geval, hopelijk valt het mee.
pi_107989559
Misschien een vraag die al is beantwoord, maar goed; kan ik morgen (via Ticketservice) bepalen in welk vak ik kom te zitten (mits er nog tickets voor beschikbaar zijn), of word ik automatisch ingedeeld?

Edit:

quote:
8s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:39 schreef chansadres het volgende:
En vergeet niet dat je vaak via TicketMaster niet kunt bepalen welk vak je wilt zitten maar enkel op welke rang...
Het woordje "vaak" brengt me aan het twijfelen. Iemand ervaringen?
pi_107995861
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:43 schreef psychedelicate het volgende:
Misschien een vraag die al is beantwoord, maar goed; kan ik morgen (via Ticketservice) bepalen in welk vak ik kom te zitten (mits er nog tickets voor beschikbaar zijn), of word ik automatisch ingedeeld?

Edit:

[..]

Het woordje "vaak" brengt me aan het twijfelen. Iemand ervaringen?
Zoals ik zeg. Vaak niet. Soms wel. Geen logica waarom. Soms zelfs als een band 2 optredens doen de ene wel en de andere niet.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:22:16 #107
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107997298
Dit zijn toch echt de langste minuten uit mijn leven :')
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:25:31 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107997351
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:22 schreef TNA het volgende:
Dit zijn toch echt de langste minuten uit mijn leven :')
Waar 'aas' je op?
The love you take is equal to the love you make.
pi_107997352
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:22 schreef TNA het volgende:
Dit zijn toch echt de langste minuten uit mijn leven :')
En toch duren ze allemaal 60 seconden!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:26:45 #110
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107997368
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar 'aas' je op?
Zitplaatsen. Ik neem werkelijk altijd staanplaatsen, maar bij dit concert vind ik zitplaatsen beter voegen. En de garantie van een vaste plek + niet uren van tevoren aan hoeven te komen is natuurlijk ook mooi meegenomen.
pi_107997391
De staanplaatsen zijn trouwens via Paul McCartney's website uitverkocht. Dit zijn niet alle kaarten maar een vangnet is er dus niet meer ;)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:28:15 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107997395
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:26 schreef TNA het volgende:

[..]

Zitplaatsen. Ik neem werkelijk altijd staanplaatsen, maar bij dit concert vind ik zitplaatsen beter voegen. En de garantie van een vaste plek + niet uren van tevoren aan hoeven te komen is natuurlijk ook mooi meegenomen.
Moet lukken, toch?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:29:01 #113
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107997408
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Moet lukken, toch?
Ik hoop dat Ticketmaster/Ahoy met een plattegrond werkt. Als je alleen "Rang 1" kunt aanklikken is het maar de vraag waar je wordt geplaatst...
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:30:09 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107997425
Kun je trouwens kaarten via ticketmaster ook doorverkopen? (En dan bedoel ik gewoon voor de prijs die je er zelf voor hebt betaald!) Geen problemen om binnen te komen voor degene die ze overneemt?

Misschien een naïeve vraag, excuus dan.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:31:00 #115
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107997447
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:30 schreef Lienekien het volgende:
Kun je trouwens kaarten via ticketmaster ook doorverkopen? (En dan bedoel ik gewoon voor de prijs die je er zelf voor hebt betaald!) Geen problemen om binnen te komen voor degene die ze overneemt?

Misschien een naïeve vraag, excuus dan.
Ticketmaster heeft zelf volgens mij niet zo'n service, maar de kaarten worden niet op naam verkocht, dus je raakt ze ongetwijfeld kwijt via FOK! of Marktplaats.
pi_107997476
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:29 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik hoop dat Ticketmaster/Ahoy met een plattegrond werkt. Als je alleen "Rang 1" kunt aanklikken is het maar de vraag waar je wordt geplaatst...
Mijn gevoel zegt dat je enkel een rang kunt uitzoeken. Rammstein waren stoelplaatsen ook niet mogelijk. Meestal bij concerten die toch binnen een paar uur uitverkopen doen ze het niet. Ik ben ook naar Batman geweest in Ahoy en daar was het bij de avondvoorstelling niet mogelijk te kiezen terwijl de ochtendvoorstelling gewoon plaatsen konden aanklikken. Het is maar net waarvan ze verwachten dat de verkoop moeizamer gaat en via deze weg wat mensen weten te lokken.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:34:20 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107997505
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:31 schreef TNA het volgende:

[..]

Ticketmaster heeft zelf volgens mij niet zo'n service, maar de kaarten worden niet op naam verkocht, dus je raakt ze ongetwijfeld kwijt via FOK! of Marktplaats.
Dank.

Het wil overigens niet zeggen dat ik overweeg om niet te gaan.

Ik moet dit verdorie toch één keer gaan meemaken in mijn leven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107997544
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:30 schreef Lienekien het volgende:
Kun je trouwens kaarten via ticketmaster ook doorverkopen? (En dan bedoel ik gewoon voor de prijs die je er zelf voor hebt betaald!) Geen problemen om binnen te komen voor degene die ze overneemt?

Misschien een naïeve vraag, excuus dan.
Officieel mag het niet. Maar omdat ze niet op naam staan, valt het moeilijk te controleren. Zolang je niks raars doet qua verkoop (belachelijk hoge prijzen, veel kopen), zullen ze het goed vinden.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107997565
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:26 schreef TNA het volgende:

[..]

Zitplaatsen. Ik neem werkelijk altijd staanplaatsen, maar bij dit concert vind ik zitplaatsen beter voegen. En de garantie van een vaste plek + niet uren van tevoren aan hoeven te komen is natuurlijk ook mooi meegenomen.
Hoezo vind je het beter voegen? :P
Ik ga trouwens ook voor zitplaatsen tenzij je ze idd niet zelf kan uitzoeken ofzo.
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:39:48 #120
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107997602
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:38 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Hoezo vind je het beter voegen? :P
Ik ga trouwens ook voor zitplaatsen tenzij je ze idd niet zelf kan uitzoeken ofzo.
Ik denk omdat ik dit een concert vind waar je rustig van geniet, misschien ook wel omdat McCartney dit jaar 70 wordt.

Ik lees jouw username trouwens steevast als Miles Kane :')
pi_107997647
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:39 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik denk omdat ik dit een concert vind waar je rustig van geniet, misschien ook wel omdat McCartney dit jaar 70 wordt.

Ik lees jouw username trouwens steevast als Miles Kane :')
Hmm ja. Heb je op zich wel gelijk in. Ik heb bovendien al 2x gestaan bij Paul McCartney, waarvan 1x in een vol Hyde Park met 60.000 man. Misschien ook eens leuk om hem rustiger te zien zegmaar :P Welk vak ga jij voor?
pi_107997679
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:42 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Hmm ja. Heb je op zich wel gelijk in. Ik heb bovendien al 2x gestaan bij Paul McCartney, waarvan 1x in een vol Hyde Park met 60.000 man. Misschien ook eens leuk om hem rustiger te zien zegmaar :P Welk vak ga jij voor?
Als je FB kiest ben je mijn held! :D
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:44:15 #123
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107997687
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:42 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Hmm ja. Heb je op zich wel gelijk in. Ik heb bovendien al 2x gestaan bij Paul McCartney, waarvan 1x in een vol Hyde Park met 60.000 man. Misschien ook eens leuk om hem rustiger te zien zegmaar :P Welk vak ga jij voor?
Als hij nog eens een afscheidstournee in Engeland zou spelen... O+ Ik probeer I of J, maar met vakken in de buurt valt ook goed te leven.
pi_107997721
Snel nog even alles doen voor 15 minuten.
Nieuwe kop koffie: check, Muis: check, Blaas leeg: Check
Laat maar beginnen :9
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:45:53 #125
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107997732
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:44 schreef TNA het volgende:

[..]

Als hij nog eens een afscheidstournee in Engeland zou spelen... O+ Ik probeer I of J, maar met vakken in de buurt valt ook goed te leven.
ja ik ga ook voor AI/CI
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:43 schreef chansadres het volgende:

[..]

Als je FB kiest ben je mijn held! :D
Achter het podium? Lijkt me niks tbh :P
pi_107997757
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:43 schreef chansadres het volgende:

[..]

Als je FB kiest ben je mijn held! :D
Achter het podium? Wat zie je er dan van? :D
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:47:17 #128
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107997760
Zo, 3 browsers open met zowel LN als TM :Y
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_107997762
Wat een vreselijke website dat Ticketmaster, ik word om de zoveel minuten automatisch uitgelogd. ;(
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_107997781
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:45 schreef TNA het volgende:
Er zijn weer staanplaatsen in de 'voorverkoop'.

http://api.crowdsurge.com(...)detail&eventid=22328
Nu niet meer... veel succes iig aan iedereen zo. Hopelijk komt iedereen er door :)
pi_107997800
Loopt wel los :)
pi_107997810
Vorige keer zat ik ook te stressen en toen kon ik zonder enige moeite 4 staanplaatsen bestellen. Nu heb ik maar 1 zitplaats nodig, dat moet wel lukken.
pi_107997827
Pinpas + acceskey klaar, inloggegevens klaar, laptop klaar en aan de stroom, Fok! open, Ticketmaster open.. Moet lukken
pi_107997836
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:50 schreef Niles-Crane het volgende:
Pinpas + acceskey klaar, inloggegevens klaar, laptop klaar en aan de stroom, Fok! open, Ticketmaster open.. Moet lukken
Was ik bijna de pinpas vergeten! Thnx!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:51:38 #135
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107997843
Ik werd vannacht wakker met de gedachte om mijn wifi tijdelijk te vervangen voor een LAN-kabel, want je weet maar nooit :')
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:51:38 #136
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107997844
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:50 schreef Niles-Crane het volgende:
Pinpas + acceskey klaar, inloggegevens klaar, laptop klaar en aan de stroom, Fok! open, Ticketmaster open.. Moet lukken
LiveNation nog ff open ;)
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_107997846
Ohw ja, iets om te kunnen betalen. Creditcard er snel bij.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_107997860
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:51 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

LiveNation nog ff open ;)
Check!
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:52:47 #139
139330 TNA
For the stars that shine
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:53:07 #140
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107997871
Ik heb nu in Chrome en IE LiveNation en TicketMaster openstaan :')
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_107997888
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:53 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb nu in Chrome en IE LiveNation en TicketMaster openstaan :')
IE :')

Vrees toch voor dat je niet je vak zelf mag uitkiezen.. ALs je de rangen ziet op ticketmaster heb ik 't gevoel dat je maar zomaar ergens geplaatst wordt.
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:54:34 #142
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107997904
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:53 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

IE :')

Vrees toch voor dat je niet je vak zelf mag uitkiezen.. ALs je de rangen ziet op ticketmaster heb ik 't gevoel dat je maar zomaar ergens geplaatst wordt.
Daarom arenakaarten :Y
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_107997905
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:53 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

IE :')

Vrees toch voor dat je niet je vak zelf mag uitkiezen.. ALs je de rangen ziet op ticketmaster heb ik 't gevoel dat je maar zomaar ergens geplaatst wordt.
Dan maar Rang 2. Ik zie wel, voor een eerste keer vind ik alles best. :P
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_107997929
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:54 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Dan maar Rang 2. Ik zie wel, voor een eerste keer vind ik alles best. :P
Zo groot is Ahoy toch ook niet? Zolang je maar niet naast of achter het podium zit lijkt alles me wel prima.
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:56:05 #145
139330 TNA
For the stars that shine
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:56:20 #146
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107997943
Hmmm m'n internet is een beetje traag, echt UPC, ik zweer het :P
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_107997944
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zo groot is Ahoy toch ook niet? Zolang je maar niet naast of achter het podium zit lijkt alles me wel prima.
Achterin is ook niet erg tof denk ik, AHoy is wel langwerpig. En je kan maar zomaar ergens geplaatst worden, ook vlak naast het podium
pi_107997952
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:56 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hmmm m'n internet is een beetje traag, echt UPC, ik zweer het :P
Nee, omdat je teveel schermen open hebt. :P
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_107997957
Ooooh, zó spannend dit
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:57:32 #150
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107997963
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:56 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Nee, omdat je teveel schermen open hebt. :P
Neuh dat maakt niks uit :) Voorlopig doet TM het beter dan LN :Y
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_107997967
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:53 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

IE :')

Vrees toch voor dat je niet je vak zelf mag uitkiezen.. ALs je de rangen ziet op ticketmaster heb ik 't gevoel dat je maar zomaar ergens geplaatst wordt.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:56 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Achterin is ook niet erg tof denk ik, AHoy is wel langwerpig. En je kan maar zomaar ergens geplaatst worden, ook vlak naast het podium
Naast het podium is rang 3 denk ik...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:58:28 #152
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107997985
Sterkte allemaal ^O^
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_107998001
Wachtrij....
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107998006
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:59 schreef chansadres het volgende:
Wachtrij....
Idd :{
pi_107998008
Wachtrij. Paniek.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:03:15 #156
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107998097
Makkie. 3 arenaplaatsen in de pocket *O*

¤ 105,60 p.s. :X

[ Bericht 15% gewijzigd door Morpheus2002 op 15-02-2012 10:09:17 ]
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_107998119
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
Makkie. 3 arenaplaatsen in de pocket *O*
Gefeli *O* Dat is bijzonder snel gelukt dan :)
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:04:52 #158
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107998146
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:04 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Gefeli *O* Dat is bijzonder snel gelukt dan :)
Thanks ^O^ Wat zijn die woorden die je moet overtypen tijdens het bestelproces toch kut :')
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_107998196
2 arenaplaatsen *O* Kwam er niet door bij de zitplaatsen :{
pi_107998221
2 staanplaatsen (rang 1) in de pocket.
Ik had eerst 2 zitplaatsen. AD! Ja dag!!!!
Dan maar met mijn tweede connectie in de rij voor de arenaplaatsen.

BLIJ!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107998230
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:07 schreef chansadres het volgende:
2 staanplaatsen (rang 1) in de pocket.
Ik had eerst 2 zitplaatsen. AD! Ja dag!!!!
Dan maar met mijn tweede connectie in de rij voor de arenaplaatsen.

BLIJ!
Kon je dus toch niet zelf kiezen dus... Dan toch maar Arenaplaatsen he :P
pi_107998276
Oke, ik kies zitplaatsen, ik heb staanplaatsen....

Naja, ik ben erbij, dus ik ben toch wel blij. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:11:34 #163
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107998324
Nu nog een mail met de Tickets ontvangen van TicketMaster..
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_107998340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:08 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Kon je dus toch niet zelf kiezen dus... Dan toch maar Arenaplaatsen he :P
Dat wist ik dat je niet kon kiezen.Ik had Firefox en IE open staan. Toen ik bij de eerste er in kwam meteen de ander aangezet. Firefox voor zitplaatsen en IE voor staanplaatsen. Die houden ze voor 5 minuten gereserveerd. Ik hoopte stiekem dat ik geluk had en gewezen werd naar goede zitplaatsen. Dat gebeurde niet dus toen nog eens geprobeerd en nu zijn de kaarten allemaal weg voor Rang 2. Toen maar via IE snel de kaarten voor staanplaatsen afgerond.

En natuurlijk opgestuurd! Ik wil ouderwetsche kaarten hebben van dit concert!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107998350
Ik kreeg telkens:
quote:
Sorry, Er zijn momenteel geen plaatsen beschikbaar die voldoen aan uw zoekcriteria. Probeer één van de volgende opties:
Verminder het aantal
Zet de prijs categorie op "best beschikbaar"
Zet de sectie op "best beschikbaar"
Als ik zitplaatsen 1e ring selecteerde... Toch maar staanplaatsen gekozen dan
pi_107998377
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:12 schreef Niles-Crane het volgende:
Ik kreeg telkens:

[..]

Als ik zitplaatsen 1e ring selecteerde... Toch maar staanplaatsen gekozen dan
Dat had ik ook, dus ik koos "best beschikbaar". Toen stond er dat het zitplaatsen werden, maar in het laatste scherm zijn het ineens staanplaatsen.

Nu nog wachten op iets van een mail.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_107998406
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:13 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Dat had ik ook, dus ik koos "best beschikbaar". Toen stond er dat het zitplaatsen werden, maar in het laatste scherm zijn het ineens staanplaatsen.

Nu nog wachten op iets van een mail.
Van die klote zitplaatsen waarschijnlijk. Dan toch maar staanplaatsen ben je altijd verzekerd van een goede plek
pi_107998419
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:12 schreef Niles-Crane het volgende:
Ik kreeg telkens:

[..]

Als ik zitplaatsen 1e ring selecteerde... Toch maar staanplaatsen gekozen dan
Dat betekend dat alle plaatsen zijn gereserveerd. De kaarten komen terug als niet binnen 5 minuten word afgerond. Dus kleine kans dat er nog wat kaartjes zijn maar gok er maar niet op....
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107998427
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:14 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Van die klote zitplaatsen waarschijnlijk. Dan toch maar staanplaatsen ben je altijd verzekerd van een goede plek
Als je niet achteraan staan :')
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107998430
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:14 schreef chansadres het volgende:

[..]

Dat betekend dat alle plaatsen zijn gereserveerd. De kaarten komen terug als niet binnen 5 minuten word afgerond. Dus kleine kans dat er nog wat kaartjes zijn maar gok er maar niet op....
Heb nu al arenaplaatsen dus dat gaat 'm niet worden haha
pi_107998433
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:15 schreef chansadres het volgende:

[..]

Als je niet achteraan staan :')
Als je een beetje op tijd bent gebeurd dat niet :)
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:17:09 #172
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107998472
Ik ga met m'n zusje van 19 en een collega. M'n zusje wil perse vooraan staan want ze wil Paul van dichtbij zien :P
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:17:09 #173
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107998492
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:17 schreef TNA het volgende:
Zitplaatsen in Ah _O_
Die wilde ik ook ;(
pi_107998494
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:17 schreef TNA het volgende:
Zitplaatsen in Ah _O_
Hoe heb je dat geroggeld! :o
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107998539
Dat "vasthouden" van ze is ook onzin. Ik had zitplaatsen in Ag, maar toen ik na een halve minuut door wilde gaan kreeg ik een error. Hetzelfde gebeurde daarna met zitplaatsen in Gf. Uiteindelijk maar voor een staanplaats gegaan.
pi_107998556
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:17 schreef TNA het volgende:
Zitplaatsen in Ah _O_
Damn :o Gefeliciteerd! :)
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:21:21 #178
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107998572
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:17 schreef chansadres het volgende:

[..]

Hoe heb je dat geroggeld! :o
Eerste poging, ze stonden er gelijk in Firefox. Direct daarna geprobeerd in IE, maar toen was de eerste ring al uitverkocht. Ben zeer, zeer blij _O_
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:20 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:

[..]

Damn :o Gefeliciteerd! :)
Thanks :)
pi_107998584
Stond ik dus net te lang i nde wachtrij voor goede zitplaatsen Ring 1 :P
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:21:54 #180
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107998586
Het is trouwens echt véél harder gegaan dan ik had verwacht, volgens mij is de eerste ring in 1 minuut uitverkocht.
pi_107998592
Het is 1 grote loterij dus.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:22:33 #182
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107998601
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:21 schreef Niles-Crane het volgende:
Stond ik dus net te lang i nde wachtrij voor goede zitplaatsen Ring 1 :P
Die wachtrij is heel bizar. Ik heb met Firefox vanaf 9:50 uur non-stop F5 gedaan, nooit in de wachtrij gekomen, terwijl IE om 9:55 plotseling wel in de wachtrij kwam.
pi_107998608
Vraag ik me toch af hoe tijdens dat proces zitplaatsen in staanplaatsen veranderen. Werden m'n bestelde kaartjes dus helemaal niet 5 minuten vastgehouden. :(
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:25:05 #184
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107998672
Totdat ze de mail met tickets versturen sluit ik de TM pagina echt niet :')
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:25:47 #185
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107998688
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:25 schreef Morpheus2002 het volgende:
Totdat ze de mail met tickets versturen sluit ik de TM pagina echt niet :')
Ze worden opgeslagen in je account.
pi_107998697
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:25 schreef Morpheus2002 het volgende:
Totdat ze de mail met tickets versturen sluit ik de TM pagina echt niet :')
Het staat wel bevestigd in m'n account bij Transactiegeschiedenis. Maar een mail zou idd wel fijn zijn nu. :P
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:26:34 #187
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107998709
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:25 schreef TNA het volgende:

[..]

Ze worden opgeslagen in je account.
Ohja, wat dom van mij! Thanks!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_107998724
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:25 schreef TNA het volgende:

[..]

Ze worden opgeslagen in je account.
Precies. Is dat ook zo als je voor verzenden hebt gekozen? Want je weet maar nooit of die kaarten wel binnenkomen natuurlijk...
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:27:47 #189
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107998744
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:27 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Precies. Is dat ook zo als je voor verzenden hebt gekozen? Want je weet maar nooit of die kaarten wel binnenkomen natuurlijk...
Volgens mij is er dan ook gewoon een orderbevestiging.
pi_107998749
Ik krijg alleen wel bij de button Tickets bekijken steeds een error.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_107998778
Ik krijg sowieso geen mail want ik heb gekozen voor verzending. Staat mooi op mijn prikbord!
De kaarten worden opgestuurd binnen zoveel werkdagen. Als je ze over een paar weken niet hebt, moet je contact opnemen met TicketMaster en dan sturen ze die opnieuw. In je account staat inderdaad alleen een orderbevestiging!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107998808
Oke. ben ik benieuwd hoelang ze er over gaan doen om een PDF te versturen. Zal wel paar dagen van te voren zijn, met weer hele andere plaatsen er op.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:30:53 #193
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_107998827
Waarom zou je, tenzij je 60+ bent, in godsnaam zitplaatsen willen? Ik zat op de 1e rang in Stockholm en dat was echt een dooie boel, net alsof iedereen naar een bioscoopfilm zat te kijken.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_107998872
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:30 schreef Boomlaars het volgende:
Waarom zou je, tenzij je 60+ bent, in godsnaam zitplaatsen willen? Ik zat op de 1e rang in Stockholm en dat was echt een dooie boel, net alsof iedereen naar een bioscoopfilm zat te kijken.
Sommige mensen kunnen niet de hele dag wachten voor de deur om naar binnen te kunnen. Die mensen vinden het fijn dat er zeker een redelijk mooi plaatsje voor hun word vrijgehouden. En dan heb je nog mensen met rugklachten etc die niet 3 uur kunnen staan.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:35:17 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107998954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:30 schreef Boomlaars het volgende:
Waarom zou je, tenzij je 60+ bent, in godsnaam zitplaatsen willen? Ik zat op de 1e rang in Stockholm en dat was echt een dooie boel, net alsof iedereen naar een bioscoopfilm zat te kijken.
Ik ben 43 en ik kan echt niet zo lang staan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107999005
Ik heb met het staan zelf geen enkel probleem, het gaat me op het zicht. En ik vrees toch dat je met een staanplaats voornamelijk tegen spandoeken en cameraschermpjes zit te kijken.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_107999020
Zijn er goede concertregistraties van McCartney te verkrijgen, waar je kan zien hoe hij hedendaags is? Wel een paar youtube filmpjes gezien gefilmd in Keulen maar is er iets professionelers?
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107999034
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:37 schreef nomar83 het volgende:
Ik heb met het staan zelf geen enkel probleem, het gaat me op het zicht. En ik vrees toch dat je met een staanplaats voornamelijk tegen spandoeken en cameraschermpjes zit te kijken.
2 jaar terug was dit absoluut niet het geval. Soms een cameraschermpje hier en daar, maar sowieso geen spandoeken. En als een spandoek mijn zicht zou blokkeren, dan houd ik er een aansteker onder.
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:38:52 #199
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107999038
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:30 schreef Boomlaars het volgende:
Waarom zou je, tenzij je 60+ bent, in godsnaam zitplaatsen willen? Ik zat op de 1e rang in Stockholm en dat was echt een dooie boel, net alsof iedereen naar een bioscoopfilm zat te kijken.
18:30 uur binnen zijn voor goede staanplaatsen, daarvoor buiten in de rij staan en bij de garderobe wachten, een concert van drie uur, kortom, rustig vijf/zes uur staan. Dat moet je maar willen. Zelf heb ik het er altijd voor over, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen in dit geval de voorkeur geven aan goede zitplaatsen. In de HMH zit je ook gewoon kut, daar achterin :')
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:41:47 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107999108
Laatste keer dat ik in de HMH was hadden ze alleen zitplaatsen (Crowded House) en toen zaten we op rij 8.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107999113
Vorige keer stond ik om 12:30 al in de rij en toen stonden er al genoeg mensen voor mij. Uiteindelijk stond ik wel in de 7e rij (vanaf het podium) of zo. Macca zo dichtbij, met die psychedelische achtergrond, terwijl hij opent met Magical Mystery Tour zal ik nooit meer vergeten.
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:43:50 #202
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_107999166
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:37 schreef nomar83 het volgende:
Ik heb met het staan zelf geen enkel probleem, het gaat me op het zicht. En ik vrees toch dat je met een staanplaats voornamelijk tegen spandoeken en cameraschermpjes zit te kijken.
In Manchester had ik staanplaatsen en wat jij beschrijft heb ik daar echt niet gezien; terwijl je daar de fanatiekere fans zou verwachten. Een enkel spandoek en hier en daar iemand die met z'n telefoon opnames zit te maken, maar niets wat storend was of het zicht belemmerde.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:52:00 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107999382
Gun een ander ook zijn plezier.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107999389
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:43 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

In Manchester had ik staanplaatsen en wat jij beschrijft heb ik daar echt niet gezien; terwijl je daar de fanatiekere fans zou verwachten. Een enkel spandoek en hier en daar iemand die met z'n telefoon opnames zit te maken, maar niets wat storend was of het zicht belemmerde.
Als ik zo wat filmpjes op YouTube kijk valt het bij een Macca-concert inderdaad ook wel mee.

Nu dus alleen nog 38 dagen wachten dus. Zin! :D
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_107999482
Jammer dat je nog niet je parkeerplaats kunt reserveren hiervoor.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:56:21 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107999501
Wij parkeren bij 't hotel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107999552
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:56 schreef Lienekien het volgende:
Wij parkeren bij 't hotel.
Dat zouden we ook wel willen doen maar het is allemaal al duur genoeg :D
Dat word gewoon 's avonds naar huis paffen ;)
Wel hyper natuurlijk van het aanwezig zijn geweest!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:02:11 #208
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107999654
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:58 schreef chansadres het volgende:

[..]

Dat zouden we ook wel willen doen maar het is allemaal al duur genoeg :D
Dat word gewoon 's avonds naar huis paffen ;)
Wel hyper natuurlijk van het aanwezig zijn geweest!
Wij moeten nog een stukje verder.

En 't is wel gemakkelijk als je iets meer budget hebt.

Overigens ook dikke mazzel dat het concert op een zaterdag is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107999685
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wij moeten nog een stukje verder.

En 't is wel gemakkelijk als je iets meer budget hebt.

Overigens ook dikke mazzel dat het concert op een zaterdag is.
Dat is ook de voornaamste reden dat we dit jaar gaan. Idealer kan het niet als een ultiem weekend. Weinig kans dat dit nog eens gebeurd.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:42:50 #210
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_108000794
Ik parkeer gewoon voor Ahoy. Ik woon er 10 min. rijden vandaan, ideaal O+
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_108000978
Is er ook iemand die na het concert nog richting het hoge noorden rijdt en een plekje in de auto over heeft? Ik moet nog naar Assen, en dat gaat na zo'n lang concert niet meer lukken met de trein.. ;(
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:50:48 #212
139330 TNA
For the stars that shine
pi_108001037
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:48 schreef Jeroen815 het volgende:
Is er ook iemand die na het concert nog richting het hoge noorden rijdt en een plekje in de auto over heeft? Ik moet nog naar Assen, en dat gaat na zo'n lang concert niet meer lukken met de trein.. ;(
Ik zou een hostel boeken.
pi_108001207
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:17 schreef TNA het volgende:
Zitplaatsen in Ah _O_
Zitplaatsen in de Albert Heijn???? :P (Sorry, een te flauwe grap, ik weet het)

2 Arena kaarten in de pocket. Niets opsturen per wat voor post dan ook, maar gewoon in mijn mailbox. Kan je ze niet kwijtraken ook. Even mooi in kleur printen, helemaal fantastisch.

Helemaal heppie de peppie :D
pi_108001274
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:30 schreef nomar83 het volgende:
Oke. ben ik benieuwd hoelang ze er over gaan doen om een PDF te versturen. Zal wel paar dagen van te voren zijn, met weer hele andere plaatsen er op.
bij ticketmaster kan je de pdf's downloaden ;)
pi_108001331
Vrijwel alle rangen zitplaatsen zijn vol blijkbaar. Nog een enkele staanplaatsen arena. Vandaag nog uitverkocht?
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_108001340
quote:
15s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben 43 en ik kan echt niet zo lang staan.
Ik ben 39 (echt waar? echt waar!) en als die hard fan wil ik gewoon in de arena. Hele dag staan en wachten tot je naar binnen mag. Helemaal geweldig !!! En de volgende dag in de rolstoel, omdat je lichaam kapot is :D (geintje)
pi_108001401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:58 schreef awijmans het volgende:

[..]

bij ticketmaster kan je de pdf's downloaden ;)
Is dat die button "Tickets bekijken"? Waar daar krijg ik dus die error.

Edit: Ah, nu werkt ie wel. PDF'jes binnen!
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_108001452
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:03 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Is dat die button "Tickets bekijken"? Waar daar krijg ik dus die error.

Edit: Ah, nu werkt ie wel. PDF'jes binnen!
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_108002713
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:38 schreef chansadres het volgende:
Zijn er goede concertregistraties van McCartney te verkrijgen, waar je kan zien hoe hij hedendaags is? Wel een paar youtube filmpjes gezien gefilmd in Keulen maar is er iets professionelers?
pi_108002777
Ik wil rond 7 uur in de zaal zijn dus half 6 vertrekken, half 7 bij Ahoy en dan hopen op goede parkeerplekken? Hoef geen plekken helemaal vooraan, in het midden en het liefst dicht bij een van de barren :P
pi_108005222
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:30 schreef Boomlaars het volgende:
Waarom zou je, tenzij je 60+ bent, in godsnaam zitplaatsen willen? Ik zat op de 1e rang in Stockholm en dat was echt een dooie boel, net alsof iedereen naar een bioscoopfilm zat te kijken.
Macca is bijna 70 en staat ook een groot deel van de tijd :D
pi_108005704
En hij drinkt geen druppel tijdens zijn concerten :{
pi_108005876
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:19 schreef Niles-Crane het volgende:
En hij drinkt geen druppel tijdens zijn concerten :{
* chansadres schuift Paul is dood theorie weg en pakt de Paul is een buitenaard wezen theorie van de plank
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:01:37 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108009668
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Macca is bijna 70 en staat ook een groot deel van de tijd :D
Och, er is wel meer wat hij kan en ik niet.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:51:00 #225
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_108011803
Wel grappig, heb dat optreden van hem bij de Grammy's gekeken. In het begin is hij slecht bij stem (zeg maar gerust: zingt vals), maar dat wordt wel errug goedgemaakt als Bruce Springsteen en Dave Grohl enzo het podium opkomen voor The End.. kick asssss!!

Heb echt zin in maart. Gaan 6 mensen met me mee die ik de afgelopen maanden gek heb zitten maken met hoe goed Macca wel niet was in Liverpool en Stockholm in december. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_108012292
Wat een geluk dat ik dit topic opende! Volg die concertagenda nooit namelijk. Twee staanplaatsen kunnen boeken, Ahoy is een metroritje hier vandaan, wordt prachtig!
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:04:13 #227
192683 AMDB
Visionair.
pi_108012394
Maar het is nog steeds niet uitverkocht dus? :P
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:14:57 #228
139330 TNA
For the stars that shine
pi_108012858
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:04 schreef AMDB het volgende:
Maar het is nog steeds niet uitverkocht dus? :P
Goede zitplaatsen waren dus in één minuut weg, staanplaatsen niet.
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:22:15 #229
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_108013128
2 staanplaatsen binnen. Mooi in de middag naar de Coolsingel, pintjes wegtikken en een happie eten. En S'avonds mooi richting Ahoy.. Zin in *O*

When I get to the bottom I go back to the top of the slide
Where I stop and I turn and I go for a ride
Till I get to the bottom and I see you again.
HiiiiiHaaaaa!!!!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Redactie Games woensdag 15 februari 2012 @ 17:25:05 #230
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_108013235
Zo, ook mijn kaarten binnen, top!
.....Kennedy
pi_108015569
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:51 schreef darktower het volgende:
Wel grappig, heb dat optreden van hem bij de Grammy's gekeken. In het begin is hij slecht bij stem (zeg maar gerust: zingt vals), maar dat wordt wel errug goedgemaakt als Bruce Springsteen en Dave Grohl enzo het podium opkomen voor The End.. kick asssss!!

Dat klink inderdaad niet best in het begin, maar het einde is geweldig! :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:19:27 #232
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_108017222
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

9:45 lijkt me prima. Het begint toch niet eerder dan 10 uur en vanaf dan is het gewoon een kwestie van steeds weer proberen tot je er uiteindelijk doorkomt (dat is tenminste mijn ervaring).

Succes in ieder geval, hopelijk valt het mee.
Nog bedankt voor het advies.

Het is mij ook vanochtend gelukt. Ik ben er ook dit keer weer bij. Zin in!
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_108017507
Zitplaatsen dit keer, maar ik ben er ook bij :)
Bleuh.
  woensdag 15 februari 2012 @ 23:24:43 #234
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_108030729
Het zou mooi zijn als hij z'n setlist wat aan zou passen, maar dat zal wel niet. Meestal komen zijn concerten de laatste 25 minuten pas echt los (met name bij de 2 encores), omdat hij in het begin voornamelijk veel slechte solo & wings nummers speelt. Het kan dan wel een McCartney concert zijn, 99% van de mensen komen voor de Beatles nummers.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  woensdag 15 februari 2012 @ 23:27:08 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108030826
Fijne bijdrage aan de voorpret, Boomlaars!
The love you take is equal to the love you make.
pi_108031172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:24 schreef Boomlaars het volgende:
Het zou mooi zijn als hij z'n setlist wat aan zou passen, maar dat zal wel niet. Meestal komen zijn concerten de laatste 25 minuten pas echt los (met name bij de 2 encores), omdat hij in het begin voornamelijk veel slechte solo & wings nummers speelt. Het kan dan wel een McCartney concert zijn, 99% van de mensen komen voor de Beatles nummers.
''Slechte solo&wings nummers speelt''. Dan ga je toch lekker niet :P De Wingsnummers die hij speelt zijn absoluut niet slecht en je gaat mij niet vertellen dat de zaal bij ''Mrs. Vanderbilt'' niet los gaat :D
pi_108031298
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:24 schreef Boomlaars het volgende:
Het zou mooi zijn als hij z'n setlist wat aan zou passen, maar dat zal wel niet. Meestal komen zijn concerten de laatste 25 minuten pas echt los (met name bij de 2 encores), omdat hij in het begin voornamelijk veel slechte solo & wings nummers speelt. Het kan dan wel een McCartney concert zijn, 99% van de mensen komen voor de Beatles nummers.
Maar wat betreft het laatste heb je wel een beetje gelijk. Ik ken de Wings & Solo nummers erg goed en zou daar het liefst ook op los gaan, maar helaas kent de rest van de zaal die nummers niet (tenzij je vooraan staat)
pi_108031757
Hoe laat gaan de mensen met de staanplaatsen richting Ahoy? :)
  woensdag 15 februari 2012 @ 23:51:27 #239
139330 TNA
For the stars that shine
pi_108031794
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:24 schreef Boomlaars het volgende:
Het zou mooi zijn als hij z'n setlist wat aan zou passen, maar dat zal wel niet. Meestal komen zijn concerten de laatste 25 minuten pas echt los (met name bij de 2 encores), omdat hij in het begin voornamelijk veel slechte solo & wings nummers speelt. Het kan dan wel een McCartney concert zijn, 99% van de mensen komen voor de Beatles nummers.
Het spijt me voor je dat je zo weinig plezier beleeft aan zijn optredens. Ik heb er de laatste keer in het Gelderome gedurende het hele concert intens van genoten.
pi_108031889
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:51 schreef TNA het volgende:

[..]

Het spijt me voor je dat je zo weinig plezier beleeft aan zijn optredens. Ik heb er de laatste keer in het Gelderome gedurende het hele concert intens van genoten.
Beetje zonde om zoveel geld neer te leggen voor die laatste 25 minuten he :D
pi_108032284
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:24 schreef Boomlaars het volgende:
Het zou mooi zijn als hij z'n setlist wat aan zou passen, maar dat zal wel niet. Meestal komen zijn concerten de laatste 25 minuten pas echt los (met name bij de 2 encores), omdat hij in het begin voornamelijk veel slechte solo & wings nummers speelt. Het kan dan wel een McCartney concert zijn, 99% van de mensen komen voor de Beatles nummers.
_O-.

(Zo ver van de waarheid af en zelfs zo feitelijk onjuist, dat het niet eens de moeite waard is om er meer woorden aan vuil te maken).
pi_108034325
Oh wow, ik vraag me af wat het beeld van de stem van McCartney anno 2012 is van bovenstaande mensen die hem slechter dan normaal vonden zingen tijdens de Grammy's. Het is namelijk láng geleden dat ik hem een nummer als deze zo toonvast en krachtig heb horen zingen tijdens een televisie-optreden als "Golden Slumbers" tijdens de Grammy's. Gezien hij tegenwoordig een flinke opwarmtijd nodig heeft, hoor je dat hij goed heeft ingezongen, en de krachtige noten op de juiste manier weet te forceren, waar hij andere avonden flink aan kracht moet inboeten.

Dat hij zijn stembereik op latere leeftijd beter heeft leren te gebruiken en onder controle heeft, is vooral iets van de afgelopen jaren. In de tour van 2005 klonk zijn stem over het algemeen logischerwijs beter dan hij nu nog kan, maar in die tijd waren er veel meer avonden dan nu hij zijn stem volledig kwijt leek te zijn, en zelfs in interviews standaard schor en fluisterend was. Had natuurlijk gedeeltelijk te maken met door het avond-na-avond tour-schema in die tijd, maar het is een feit dat hij ook zijn stem op een technisch betere manier gebruikt de afgelopen tour-tjes.

Zie ook z'n comeback-tour eind jaren '80/begin jaren '90, toen dacht hij nog te kunnen schreeuwen alsof het 1976 was, wat soms tenenkrommend was om aan te horen, terwijl hij op andere nummers niet veel anders klonk dan op laat me zeggen "Tug Of War", zijn in alle eerlijkheid gezegd laatste album met volledig stembereik.

De meeste nummers zingt hij nu standaard beter dan vele avonden in die tijd. En ook dat verschilt in deze tijd weer van avond tot avond, soms denk ik dat het weer 2002 (ik ga niet zeggen 1970) is als ik "Maybe I'm Amazed" live hoor, de andere keer hou ik m'n adem in. Zijn vocalen op "Penny Lane" die ik tijdens de soundcheck in Dublin hoorde werd ik bijna melancholisch van, de opnames van Liverpool afgelopen december leek hij weer alle noten te raken. Maar over het algemeen sinds 2008/2009: heel erg indrukwekkend.
  Redactie Frontpage donderdag 16 februari 2012 @ 08:41:24 #243
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_108035930
Helemaal mee eens en vergeet niet dat-ie zeventig wordt dit jaar.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_108036119
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 08:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Helemaal mee eens en vergeet niet dat-ie zeventig wordt dit jaar.
Dat is ook de reden dat ik dit jaar ga. Ik ben totaal geen groot Macca fan maar ik heb toch vrijwel alle cd's van de Beatles. Ook Band on the Run, Chaos en Creation en Memory Almost Full staan in mijn kast. Ik kan zijn muziek dus zeer waarderen. En mijn gevoel zegt me dat Paul deze tours niet lang meer zal (kunnen) doen. Nu is hij nog bij stem dus wil ik het nog een keer meemaken. Dit terwijl ik in de maand Maart vrij vol zat met concerten. Hier moest ik een gaatje voor vrij maken. Zeker met de setlist waarmee hij nu tourt.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  Redactie Frontpage donderdag 16 februari 2012 @ 09:15:07 #245
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_108036403
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 01:41 schreef Aisumasen het volgende:
Oh wow, ik vraag me af wat het beeld van de stem van McCartney anno 2012 is van bovenstaande mensen die hem slechter dan normaal vonden zingen tijdens de Grammy's. Het is namelijk láng geleden dat ik hem een nummer als deze zo toonvast en krachtig heb horen zingen tijdens een televisie-optreden als "Golden Slumbers" tijdens de Grammy's. Gezien hij tegenwoordig een flinke opwarmtijd nodig heeft, hoor je dat hij goed heeft ingezongen, en de krachtige noten op de juiste manier weet te forceren, waar hij andere avonden flink aan kracht moet inboeten.

Dat hij zijn stembereik op latere leeftijd beter heeft leren te gebruiken en onder controle heeft, is vooral iets van de afgelopen jaren. In de tour van 2005 klonk zijn stem over het algemeen logischerwijs beter dan hij nu nog kan, maar in die tijd waren er veel meer avonden dan nu hij zijn stem volledig kwijt leek te zijn, en zelfs in interviews standaard schor en fluisterend was. Had natuurlijk gedeeltelijk te maken met door het avond-na-avond tour-schema in die tijd, maar het is een feit dat hij ook zijn stem op een technisch betere manier gebruikt de afgelopen tour-tjes.

Zie ook z'n comeback-tour eind jaren '80/begin jaren '90, toen dacht hij nog te kunnen schreeuwen alsof het 1976 was, wat soms tenenkrommend was om aan te horen, terwijl hij op andere nummers niet veel anders klonk dan op laat me zeggen "Tug Of War", zijn in alle eerlijkheid gezegd laatste album met volledig stembereik.

De meeste nummers zingt hij nu standaard beter dan vele avonden in die tijd. En ook dat verschilt in deze tijd weer van avond tot avond, soms denk ik dat het weer 2002 (ik ga niet zeggen 1970) is als ik "Maybe I'm Amazed" live hoor, de andere keer hou ik m'n adem in. Zijn vocalen op "Penny Lane" die ik tijdens de soundcheck in Dublin hoorde werd ik bijna melancholisch van, de opnames van Liverpool afgelopen december leek hij weer alle noten te raken. Maar over het algemeen sinds 2008/2009: heel erg indrukwekkend.
Ik zou zeggen Flowers in the dirt.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 16 februari 2012 @ 09:57:06 #246
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_108037167
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:03 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

_O-.

(Zo ver van de waarheid af en zelfs zo feitelijk onjuist, dat het niet eens de moeite waard is om er meer woorden aan vuil te maken).
Dit is gewoon een constatering op basis van eerdere concerten uit deze tournee. Hij krijgt in het begin het publiek nauwelijks mee, omdat hij na een Beatles nummer dat aanslaat (bv. All My Loving) opeens Jet ten gehore brengt, waarvan bijna niemand in de zaal het nummer kent en dientengevolge het publiek weer doodslaat. Na een tijdje speelt hij The Long and Winding Road, gevolgd door weer 2 of 3 slechte solo/wings nummers. Niet echt bevorderlijk voor de sfeer en het momentum imo. Bij de 2 concerten die ik gezien heb kwam het pas echt los na Back In The USSR op 2/3 van het concert, waarna een hele rits Beatles klassiekers wordt gespeeld. Zonde, omdat er zoveel materiaal is uit de Beatles periode waar uit te putten is (wat dat betreft is het ook jammer dat hij altijd dezelfde Beatles nummers speelt).

Desalniettemin is het natuurlijk wel een leuk concert.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_108037326
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 09:57 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Dit is gewoon een constatering op basis van eerdere concerten uit deze tournee. Hij krijgt in het begin het publiek nauwelijks mee, omdat hij na een Beatles nummer dat aanslaat (bv. All My Loving) opeens Jet ten gehore brengt, waarvan bijna niemand in de zaal het nummer kent en dientengevolge het publiek weer doodslaat.
Serieus? Zelfs mijn vrouw die totaal niks heeft met de Beatles/Wings kon het liedje Jet. Dat is toch een hit geweest!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  donderdag 16 februari 2012 @ 10:11:34 #248
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_108037443
Ik kende eigenlijk maar weinig Beatles én weinig Macca nummers toen ik hem voor het eerst zag optreden, maar ik vond álles goed.. pas na afloop kwam ik er achter welke liedjes Beatles waren en welke andere (op de hele bekende nummers na natuurlijk). Mij maakt het echt geen bal uit. Een belangrijker punt is natuurlijk dat het publiek gewoon relatief oud is en dus sowieso minder swingt. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_108037854
quote:
5s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:05 schreef chansadres het volgende:

[..]

Serieus? Zelfs mijn vrouw die totaal niks heeft met de Beatles/Wings kon het liedje Jet. Dat is toch een hit geweest!
laat hem lekker trollen, hij moet youtube filmpjes kijken hoe het publiek reageert op nummers als Mrs Vandebilt of 1985.
pi_108037868
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:11 schreef darktower het volgende:
Ik kende eigenlijk maar weinig Beatles én weinig Macca nummers toen ik hem voor het eerst zag optreden, maar ik vond álles goed.. pas na afloop kwam ik er achter welke liedjes Beatles waren en welke andere (op de hele bekende nummers na natuurlijk). Mij maakt het echt geen bal uit. Een belangrijker punt is natuurlijk dat het publiek gewoon relatief oud is en dus sowieso minder swingt. :)
van mij mag hij het hele tweede gedeelte weglaten en vervangen door solonummers.
  donderdag 16 februari 2012 @ 10:36:33 #251
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_108037989
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

laat hem lekker trollen, hij moet youtube filmpjes kijken hoe het publiek reageert op nummers als Mrs Vandebilt of 1985.
Kritische kanttekeningen zijn aan jou niet besteed he. Ik was bij On The Run in Stockholm en Manchester en heb dit bij beide venues zo ervaren. Het is een gegeven dat de meerderheid van het publiek niet bekend is met de non-Beatles nummers, en hier niet op zitten te wachten; dit uit zich dan ook in de sfeer. Maar ga gerust verder met patroniseren als je je daar beter door voelt :)
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_108038030
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:50 schreef Niles-Crane het volgende:
Hoe laat gaan de mensen met de staanplaatsen richting Ahoy? :)
Ik ga in de loop van de ochtend. Vorige keer (Arnhem, 2009) was ik er om 12:00 en had ik een mooie plek 1 meter vanaf het hek recht voor de neus van Brian Ray. Dat is een prachtige plek, niks mis mee. Daar ga ik nu ook ongeveer vanuit :P

[ Bericht 0% gewijzigd door awijmans op 16-02-2012 10:59:57 ]
  donderdag 16 februari 2012 @ 10:39:30 #253
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_108038069
quote:
5s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:05 schreef chansadres het volgende:

[..]

Serieus? Zelfs mijn vrouw die totaal niks heeft met de Beatles/Wings kon het liedje Jet. Dat is toch een hit geweest!
Die indruk had ik wel. De wings nummers werden over het algemeen gebruikt om de plaats te verlaten en om drank te kopen. Dat was daar overigens wel goed geregeld; de arena (ofwel staanplaatsen) was verdeeld in vakken met zitplaatsen (klapstoelen) waardoor je niet uren vantevoren in de rij moest gaan staan om een goede plaats te bemachtigen en je gewoon drank kon kopen zonder te hoeven vrezen voor je plaats.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  donderdag 16 februari 2012 @ 10:43:15 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108038165
Ik ben bijvoorbeeld niet zo uitbundig, dus mij zal je niet snel een nummer mee zien zingen, al ken ik ze dan wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_108038180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:36 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Kritische kanttekeningen zijn aan jou niet besteed he. Ik was bij On The Run in Stockholm en Manchester en heb dit bij beide venues zo ervaren. Het is een gegeven dat de meerderheid van het publiek niet bekend is met de non-Beatles nummers, en hier niet op zitten te wachten; dit uit zich dan ook in de sfeer. Maar ga gerust verder met patroniseren als je je daar beter door voelt :)
Ik ben zelf juist ook kritisch. Maar als je Mrs Vandebilt, 1985 and so on slechte wings/solonummers vindt....
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:00:39 #256
139330 TNA
For the stars that shine
pi_108038593
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:39 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Die indruk had ik wel. De wings nummers werden over het algemeen gebruikt om de plaats te verlaten en om drank te kopen. Dat was daar overigens wel goed geregeld; de arena (ofwel staanplaatsen) was verdeeld in vakken met zitplaatsen (klapstoelen) waardoor je niet uren vantevoren in de rij moest gaan staan om een goede plaats te bemachtigen en je gewoon drank kon kopen zonder te hoeven vrezen voor je plaats.
Volgens mj ben je vooral je eigen mening over zijn nummers aan het projecteren op anderen. Als ik Yesterday een klotenummer vind kan ik ook concluderen dat het publiek bij Back In The USSR veel enthousiaster was, want bij Yesterday sloeg het he-le-maal dood! :') En dat je zijn solonummers blijkbaar allemaal slecht vindt, is vanzelfsprekend niet iets dat noodzakelijkerwijs op anderen van toepassing is.
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:25:10 #257
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_108039309
Dit is een vrij zinloze discussie. Prima dat jullie die nummers wel kunnen waarderen. Waar het oorspronkelijk om ging is dat hij over het algemeen weinig varieert met zijn setlists (volgens mij is deze setlist vrijwel identiek aan die bij zijn vorige optreden in Nederland), en dat de Wings nummers af en toe de opgebouwdge sfeer opeens teniet doen. Persoonlijk vind ik dat jammer, daar er zoveel Beatles materiaal onbenut gelaten wordt ten faveure van zijn post-Beatles nummers, welke in mijn ogen beduidend minder zijn.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:49:56 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108040104
Ik vind het anders best verhelderend. Het laat zien dat mensen toch met heel verschillende verwachtingen naar zo'n concert toeleven en toegaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_108040294
Wat mij betreft speelt hij meer dan genoeg Beatles nummers en ik gok dat de meeste mensen nummers als Mrs Vanderbilt, Live and Let Die en Jet wel kennen en kunnen waarderen.

Dat hij wel wat meer mag variëren in zijn setlist kan ik me wel in vinden, maar dat mag wat mij betreft evengoed door sommige Beatles nummers in te wisselen voor Wings- en solonummers :Y
pi_108040420
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:25 schreef Boomlaars het volgende:
Dit is een vrij zinloze discussie. Prima dat jullie die nummers wel kunnen waarderen. Waar het oorspronkelijk om ging is dat hij over het algemeen weinig varieert met zijn setlists (volgens mij is deze setlist vrijwel identiek aan die bij zijn vorige optreden in Nederland), en dat de Wings nummers af en toe de opgebouwdge sfeer opeens teniet doen. Persoonlijk vind ik dat jammer, daar er zoveel Beatles materiaal onbenut gelaten wordt ten faveure van zijn post-Beatles nummers, welke in mijn ogen beduidend minder zijn.
welke Beatles nummers moeten nog meer gespeeld worden dan ? Hij heeft zijn eigen allemaal al gespeeld bijna. Meer variatie kan, al heeft hij juist de laatste jaren veel andere nummers gespeeld op de door jou zo bewierookte laatste helft na, die al jaren hetzelfde is.
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:30:18 #261
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_108041261
^ Lastig punt, aangezien hij vooral de Beatles nummers zingt waarin hij de lead vocal heeft. Het zou meesterlijk zijn als hij hier wat van af zou wijken en wat meer Lennon en Harrison nummers zou doen, naast A Day In The Life, Give peace a chance en Something; bv Strawberry fields, I am the walrus, I'm so tired, Happiness is a warm gun, And your bird can sing, While my guitar... Maar ook 'eigen' nummers als Getting better, fixing a hole, she's leaving home.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_108041377
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:30 schreef Boomlaars het volgende:
^ Lastig punt, aangezien hij vooral de Beatles nummers zingt waarin hij de lead vocal heeft. Het zou meesterlijk zijn als hij hier wat van af zou wijken en wat meer Lennon en Harrison nummers zou doen, naast A Day In The Life, Give peace a chance en Something; bv Strawberry fields, I am the walrus, I'm so tired, Happiness is a warm gun, And your bird can sing, While my guitar... Maar ook 'eigen' nummers als Getting better, fixing a hole, she's leaving home.
Oh zeker ook bv She loves you of I want to hold your hand.
Maar dan liefst in de plaats van bv Hello goodbye of Magical Mystery Tour en niet ten koste van zijn goede nummers (Dance Tonight mag hij ook weleens vervangen, dat is wel een plaspauze ja)
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:50:51 #263
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_108041868
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:36 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Kritische kanttekeningen zijn aan jou niet besteed he. Ik was bij On The Run in Stockholm en Manchester en heb dit bij beide venues zo ervaren. Het is een gegeven dat de meerderheid van het publiek niet bekend is met de non-Beatles nummers, en hier niet op zitten te wachten; dit uit zich dan ook in de sfeer. Maar ga gerust verder met patroniseren als je je daar beter door voelt :)
Nou sorry hoor, maar ik was ook in Stockholm en kende toen dus HEEL veel nummers nog niet, en ik vond het GEWELDIG. Alles. Je kunt je eigen ervaring niet projecteren op die van anderen in de zaal.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:52:10 #264
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_108041912
Ik hoop op Something en Things We Said Today.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_108042399
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:52 schreef darktower het volgende:
Ik hoop op Something en Things We Said Today.
Something zal waarschijnlijk wel weer gespeeld worden. Things we said today heeft Paul regelmatig gespeeld. Ook de eerder genoemde Penny Lane, Strawberry Fields, Getting better, fixing a hole, she's leaving home en vele anderen heeft Paul gespeeld. Maar ja, er wordt wel eens gewisseld in de setlist. ;)

Paul speelt de helft van setlist Beatles nummers, dus genoeg voor de mensen die alleen voor deze nummers komen. Als je het solo werk wat gespeeld wordt allemaal niet kent, dan heb je de afgelopen 42 jaar niet op zitten letten. Slechts een enkeling is geen hit geweest in de 50 jaar dat Paul platen/CD's maakt, bv come and get it. Maar juist die unieke nummers vinden de echte Beatles fans een enorme kick. Dat soort nummers, die onbekende, maar niet minder mooie nummers, zouden veel vaker in de setlist mogen. De setlist is een feest van herkenning voor elke muziekliefhebber, ook niet Beatles fans. Ik ken een aantal mensen (geen Beatles fans) die in 2009 hun beste concert ooit hebben gezien. *O*
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:25:27 #266
139330 TNA
For the stars that shine
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:48:18 #267
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_108043485
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:50 schreef darktower het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, maar ik was ook in Stockholm en kende toen dus HEEL veel nummers nog niet, en ik vond het GEWELDIG. Alles. Je kunt je eigen ervaring niet projecteren op die van anderen in de zaal.
Ik zag dat de sfeer bij sommige nummers inzakte. Ik zeg niet dat mensen het niets mogen vinden. Als jij dat anders ervaren hebt, prima :)
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_108046848
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:37 schreef awijmans het volgende:

[..]

Ik ga in de loop van de ochtend. Vorige keer (Arnhem, 2009) was ik er om 12:00 en had ik een mooie plek 1 meter vanaf het hek recht voor de neus van Brian Ray. Dat is een prachtige plek, niks mis mee. Daar ga ik nu ook ongeveer vanuit :P
wow dat is wel heel erg vroeg
pi_108047054
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 01:41 schreef Aisumasen het volgende:
Oh wow, ik vraag me af wat het beeld van de stem van McCartney anno 2012 is van bovenstaande mensen die hem slechter dan normaal vonden zingen tijdens de Grammy's. Het is namelijk láng geleden dat ik hem een nummer als deze zo toonvast en krachtig heb horen zingen tijdens een televisie-optreden als "Golden Slumbers" tijdens de Grammy's. Gezien hij tegenwoordig een flinke opwarmtijd nodig heeft, hoor je dat hij goed heeft ingezongen, en de krachtige noten op de juiste manier weet te forceren, waar hij andere avonden flink aan kracht moet inboeten.

Dat hij zijn stembereik op latere leeftijd beter heeft leren te gebruiken en onder controle heeft, is vooral iets van de afgelopen jaren. In de tour van 2005 klonk zijn stem over het algemeen logischerwijs beter dan hij nu nog kan, maar in die tijd waren er veel meer avonden dan nu hij zijn stem volledig kwijt leek te zijn, en zelfs in interviews standaard schor en fluisterend was. Had natuurlijk gedeeltelijk te maken met door het avond-na-avond tour-schema in die tijd, maar het is een feit dat hij ook zijn stem op een technisch betere manier gebruikt de afgelopen tour-tjes.

Zie ook z'n comeback-tour eind jaren '80/begin jaren '90, toen dacht hij nog te kunnen schreeuwen alsof het 1976 was, wat soms tenenkrommend was om aan te horen, terwijl hij op andere nummers niet veel anders klonk dan op laat me zeggen "Tug Of War", zijn in alle eerlijkheid gezegd laatste album met volledig stembereik.

De meeste nummers zingt hij nu standaard beter dan vele avonden in die tijd. En ook dat verschilt in deze tijd weer van avond tot avond, soms denk ik dat het weer 2002 (ik ga niet zeggen 1970) is als ik "Maybe I'm Amazed" live hoor, de andere keer hou ik m'n adem in. Zijn vocalen op "Penny Lane" die ik tijdens de soundcheck in Dublin hoorde werd ik bijna melancholisch van, de opnames van Liverpool afgelopen december leek hij weer alle noten te raken. Maar over het algemeen sinds 2008/2009: heel erg indrukwekkend.
Zijn stem hier is zeker goed, jammer dat die stevige tonen alleen net niet lukken. Wat zou dat mooi zijn als hij weer zo'n stem had zoals je dat op Anthology bij 'Why Don't We Do It In The Road' hoort _O_
pi_108047221
Sodeju! Dat is snel!
Vandaag lagen de tickets in de bus :D
Ze zijn wel lelijker geworden (lees minder kleurvol...)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_108047260
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:01 schreef chansadres het volgende:
Sodeju! Dat is snel!
Vandaag lagen de tickets in de bus :D
Ze zijn wel lelijker geworden (lees minder kleurvol...)
Ja ik heb ze ook al :D
pi_108066864
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 09:57 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Dit is gewoon een constatering op basis van eerdere concerten uit deze tournee. Hij krijgt in het begin het publiek nauwelijks mee, omdat hij na een Beatles nummer dat aanslaat (bv. All My Loving) opeens Jet ten gehore brengt, waarvan bijna niemand in de zaal het nummer kent en dientengevolge het publiek weer doodslaat. Na een tijdje speelt hij The Long and Winding Road, gevolgd door weer 2 of 3 slechte solo/wings nummers. Niet echt bevorderlijk voor de sfeer en het momentum imo. Bij de 2 concerten die ik gezien heb kwam het pas echt los na Back In The USSR op 2/3 van het concert, waarna een hele rits Beatles klassiekers wordt gespeeld. Zonde, omdat er zoveel materiaal is uit de Beatles periode waar uit te putten is (wat dat betreft is het ook jammer dat hij altijd dezelfde Beatles nummers speelt).

Desalniettemin is het natuurlijk wel een leuk concert.
Ik kan de post even niet terugvinden waarin ik hetzelfde vertelde als dat ik nu weer moet doen, maar dit slaat zo erg de plank mis dat ik er best nog wel een keer op in wil gaan.

Laten we beginnen met het feit dat het een misvatting is om te denken dat een artiest enkel nummers ten gehore moet brengen die iedereen in het publiek kent. Terwijl ik deze zin opschrijf moet ik al een beetje lachen, het gaat hier om de liedjes van Paul McCartney, meer herkenbaar dan zijn repertoire krijg je het niet. Een concert-ervaring is meer dan enkel een lomp meezingfestijn. Een stukje verrassingseffect, improvisatie, en interactie. Je wilt een artiest aan het werk zien, geen jukebox. Als een publiek niet bekend is met het repertoire van de artiest waar ze 100 euro voor neerleggen, dan kan ik er ook niet meer van maken: hun probleem. 40 jaar aan muziek gemist hebben: hun probleem.

Nu is dit helemaal geen punt van discussie bij McCartney, de grootste crowd-pleaser die de muzikale wereld ooit gekend heeft. Er gaat letterlijk al 25 jaar geen optreden voorbij waar hij niet zijn meest iconische Beatles-nummers speelt, en meer. Ik kan werkelijk waar geen liedje op de huidige setlist opnoemen die niet van een album komt wat een wereldwijde million-seller is. Misschien enkel dat ene Fireman-nummer. Wat kun je nog meer doen!? Waar hébben we het in hemelsnaam over. Je noemt "Jet", het nummer "waarvan bijna niemand in de zaal het nummer kent". Ben je er van bewust dat dit een van zijn succesvolste nummers aller tijden is? Miljoen singles wereldwijd in de eerste weken na single-release in 1974, komend van album "Band On The Run", een wereldwijde nummer 1, het best-verkopende album van 1974 in Engeland, 6 miljoen exemplaren wereldwijd in het eerste jaar, naar schatting het dubbele tot op deze dag, nog altijd reguliere airplay op elk 'golden oldies'-station, om de compilaties ("Wingspan" uit 2001, 10 miljoen exemplaren wereldwijd) en vele dubbel-platinum live-albums nog niet eens mee te rekenen. Welk nummer moet hij kiezen wat nog bekender is om een nog groter (blijkbaar) onwetend publiek te pleasen? "Happy Birthday"?

In mijn ervaring is juist een saaie grijsgedraaide plaat als "The Long and Winding Road" de eerste 'bathroom break' voor de mensen die een concert als een theatervoorstelling zien. En over die 'slechte' non-Beatles nummers: daar zijn de meningen over verdeeld. Vele solo-nummers overtreffen een groot gedeelte van zijn Beatles-composities. Het is een schande, een doodzonde, en misschien wel de grootste tragedie uit de popmuziek dat hij het merendeel van deze nummers nog nooit of al 35 jaar niet op het podium heeft vertolkt, en ik zou er wat voor geven om de meeste inmiddels doodsaaie Beatles-nummers uit het tweede gedeelte van de set daardoor te laten vervangen. Niet bekend zijn met deze klassiekers omdat je slechts 7 jaar van de ruim 50-jarige carrière van McCartney hebt beluisterd is geen reden voor een artiest om dat dan zelf ook maar te negeren. Voor mij is het moment rond "Band On The Run" telkens de downer van de avond: wetend dat het vanaf daar op de automatische piloot is, wéér diezelfde Beatles-liedjes welke ik enkel hoor als ik bij een McCartney-concert ben, en het over is met de spannende verborgen juweeltjes in de set, die zo spaarzaam zijn toegevoegd, maar ook slechts sinds 2010. Wings: één van de succesvolste bands van de jaren '70, hij zou deze zalen alleen al uitverkopen met louter nummers uit deze periode.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:11 schreef awijmans het volgende:

[..]

Something zal waarschijnlijk wel weer gespeeld worden. Things we said today heeft Paul regelmatig gespeeld. Ook de eerder genoemde Penny Lane, Strawberry Fields, Getting better, fixing a hole, she's leaving home en vele anderen heeft Paul gespeeld. Maar ja, er wordt wel eens gewisseld in de setlist. ;)

Paul speelt de helft van setlist Beatles nummers, dus genoeg voor de mensen die alleen voor deze nummers komen. Als je het solo werk wat gespeeld wordt allemaal niet kent, dan heb je de afgelopen 42 jaar niet op zitten letten. Slechts een enkeling is geen hit geweest in de 50 jaar dat Paul platen/CD's maakt, bv come and get it. Maar juist die unieke nummers vinden de echte Beatles fans een enorme kick. Dat soort nummers, die onbekende, maar niet minder mooie nummers, zouden veel vaker in de setlist mogen. De setlist is een feest van herkenning voor elke muziekliefhebber, ook niet Beatles fans. Ik ken een aantal mensen (geen Beatles fans) die in 2009 hun beste concert ooit hebben gezien. *O*
Exact wat deze wijze man vertelt. Alleen één kanttekening wat betreft het vetgedrukte gedeelte: "Come And Get It", nummer 7 in Amerika, nummer 4 in Engeland ;).

quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:25 schreef Boomlaars het volgende:
Dit is een vrij zinloze discussie. Prima dat jullie die nummers wel kunnen waarderen. Waar het oorspronkelijk om ging is dat hij over het algemeen weinig varieert met zijn setlists (volgens mij is deze setlist vrijwel identiek aan die bij zijn vorige optreden in Nederland), en dat de Wings nummers af en toe de opgebouwdge sfeer opeens teniet doen. Persoonlijk vind ik dat jammer, daar er zoveel Beatles materiaal onbenut gelaten wordt ten faveure van zijn post-Beatles nummers, welke in mijn ogen beduidend minder zijn.
Dan dit punt. Ik weet niet of je het weet, maar de man is niet begonnen met touren in 2011. Hij heeft elk Beatles-nummer al zo vaak geroteerd door de jaren heen, dat er geen enkele meer over is die hij ondergeschoven heeft. Jij wilt een set van 75 nummers. Ik ook, maar dan met hooguit 5 Beatles-nummers, en niet die hij normaal gesproken speelt.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:30 schreef Boomlaars het volgende:
^ Lastig punt, aangezien hij vooral de Beatles nummers zingt waarin hij de lead vocal heeft. Het zou meesterlijk zijn als hij hier wat van af zou wijken en wat meer Lennon en Harrison nummers zou doen, naast A Day In The Life, Give peace a chance en Something; bv Strawberry fields, I am the walrus, I'm so tired, Happiness is a warm gun, And your bird can sing, While my guitar... Maar ook 'eigen' nummers als Getting better, fixing a hole, she's leaving home.
Dit zegt eigenlijk al genoeg. Tenenkrommend. Misschien moet je maar gewoon naar The Bootleg Beatles gaan. Paul McCartney = Paul McCartney, de succesvolste artiest aller tijden. Niet alleen een ex-Beatle.

Tot slot, misschien heb je het gewoon niet getroffen bij de niet al te sfeervolle stoeltjes-optredens, qua publiekreacties op de million-sellers die jij niet kent, zeggen sommige beelden genoeg:

pi_108070228
hebben jullie al gezien dat op i tunes nu een album te koop is van zijn optreden in Los Angeles ?

Het optreden dat je "gratis" kon downloaden bij zijn nieuwe cd ?

Het zijn alleen maar 9 nummers... kosten 7 euro
pi_108070869
Dus als ik het goed begrijp willen sommige dat z'n repertoire enkel uit Beatles-nummers bestaat omdat niemand z'n Wings- en solonummers zou kennen, en andere zouden er wat voor geven om het enkel bij Hey Jude en Yesterday te houden om verder alleen maar nummers te spelen die nog nooit live zijn opgevoerd.

Laat ik dan de eerste zijn om te zeggen dat ik heel tevreden ben met de setlist zoals die de laatste jaren is. Misschien teveel Band on the Run-spul en te weinig van andere Wings-albums, maar that's it. En ik vind het geweldig om nummers te horen die nog geen live-behandeling hebben gehad, maar om heel eerlijk te zijn geniet ik ook het meeste van het Beatles-reportoire. Ik denk dat Paul's concerten juist zo sterk zijn door de perfecte balans in nummers, waarmee hij het grootste publiek weet te bereiken. Om het enkel bij Beatles-nummers te laten omdat toch niemand iets zou kennen van na 1970 is volstrekt belachelijk, want hij is inderdaad meer dan enkel een ex-Beatle, en als hij alleen maar nummers zou spelen uit zijn solocarrière zou hij inderdaad nog steeds een zaal vol kunnen krijgen. Maar om een heel concert te vullen met enkel materiaal van na de Beatles-periode klinkt mij in de oren als een nogal egoïstische droom van een purist. No offence, maar ik denk dat een gelegenheid als deze er niet geschikt voor zou zijn om enkel te spelen wat de echte diehards willen horen.

Ik ben er blij mee hoe het is en ik ga er met volle teugen van genieten 24 maart. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_108074153
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 15:47 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

wow dat is wel heel erg vroeg
Vroeg?? Dat valt wel mee. En het is heel erg gezellig met de vroege vogels die er rondlopen. Behalve die ene duitser die er al om 5:00 was en niks zei en met niemand contact had. Maar de meeste mensen zijn heel gezellig en het is 18:00/18:30 voor je het weet en je naar binnen mag.

In 2009 heb ik de hele tijd gestaan van 12:00 - 18:00, het regende, dus zitten was niet zo'n goed idee. Binnen hebben we op de vloer gezeten, eindelijk :P
pi_108074466
Dank aisu voor dit uitgebreide weerwoord.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 00:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Exact wat deze wijze man vertelt. Alleen één kanttekening wat betreft het vetgedrukte gedeelte: "Come And Get It", nummer 7 in Amerika, nummer 4 in Engeland ;).

Ok, ik weet niet hoe Badfinger het gedaan heeft. De Beatles zelf hebben er geen hit mee gehad, ze hebben het alleen 'weggegeven' aan vrienden die dus blijkbaar een mooi succesvol nummer hadden. :)
pi_108074473
Ik bid ook altijd voor een set met veel solo-materiaal.
Misschien ook omdat ik 'm inmiddels 4x heb gezien, en de live-DVD's (waar toch wel grotendeels dezelfde liedjes op staan) te vaak heb gezien.

Ik zou een arm geven voor RAM integraal. Om maar eens iets totaal onrealistisch te noemen (dat maakt het verwedden van mijn arm ook stukken eenvoudiger moet ik bekennen).
pi_108076531
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:45 schreef awijmans het volgende:

[..]

Vroeg?? Dat valt wel mee. En het is heel erg gezellig met de vroege vogels die er rondlopen. Behalve die ene duitser die er al om 5:00 was en niks zei en met niemand contact had. Maar de meeste mensen zijn heel gezellig en het is 18:00/18:30 voor je het weet en je naar binnen mag.

In 2009 heb ik de hele tijd gestaan van 12:00 - 18:00, het regende, dus zitten was niet zo'n goed idee. Binnen hebben we op de vloer gezeten, eindelijk :P
Pff zo lang wachten/staan is niet aan mij besteed haha :P Ik ben er rond een uur of half 7 denk ik
pi_108110764
Ga er dan wel vanuit dat je niet in de binnenring komt te staan. Als ik me goed herinner dan werd het de vorige keer vanaf 17:00 erg snel heel druk met alle mensen die klaar zijn met werken. De rij wordt dan heel snel heel lang.

Even een anekdote van een ex-collega van mij: hij was met een groepje van 6 die om 19:00 de zaal ingingen, ze wilden van te voren eerst even eten. Ze konden niet meer de binnenring in. Een van zijn vrienden nam een snoeppapiertje wat op de grond lag, knoopt dat om zijn pols, loopt naar de binnenring met de mededeling dat hij even is wezen plassen, laat zijn pols zien en loopt door. Daarna naar buiten en om een echt polsbandje gevraagd. Die actie nog een paar keer gedaan en ze stonden met z'n 6-en in de binnenring nog voor het concert begon. :P
  zaterdag 18 februari 2012 @ 12:05:36 #280
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_108112034
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 00:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]
Laten we beginnen met het feit dat het een misvatting is om te denken dat een artiest enkel nummers ten gehore moet brengen die iedereen in het publiek kent. Terwijl ik deze zin opschrijf moet ik al een beetje lachen, het gaat hier om de liedjes van Paul McCartney, meer herkenbaar dan zijn repertoire krijg je het niet. Een concert-ervaring is meer dan enkel een lomp meezingfestijn. Een stukje verrassingseffect, improvisatie, en interactie. Je wilt een artiest aan het werk zien, geen jukebox. Als een publiek niet bekend is met het repertoire van de artiest waar ze 100 euro voor neerleggen, dan kan ik er ook niet meer van maken: hun probleem. 40 jaar aan muziek gemist hebben: hun probleem.
Hooghartig gezever van de bovenste plank. Dit is geen feit, slechts jouw mening. Mensen gaan nu eenmaal met verschillende verwachtingen naar een concert. Ik ben het met je eens dat het verassingselement bij zijn concerten van een bedroevend niveau is, met de al jaren uitgekauwde dubbele encorefase. Hier kan zoveel meer mee gedaan worden, zoals ik eerder opperde door bijv voor andere Beatles nummers te kiezen.

quote:
Nu is dit helemaal geen punt van discussie bij McCartney, de grootste crowd-pleaser die de muzikale wereld ooit gekend heeft. Er gaat letterlijk al 25 jaar geen optreden voorbij waar hij niet zijn meest iconische Beatles-nummers speelt, en meer. Ik kan werkelijk waar geen liedje op de huidige setlist opnoemen die niet van een album komt wat een wereldwijde million-seller is. Misschien enkel dat ene Fireman-nummer. Wat kun je nog meer doen!? Waar hébben we het in hemelsnaam over. Je noemt "Jet", het nummer "waarvan bijna niemand in de zaal het nummer kent". Ben je er van bewust dat dit een van zijn succesvolste nummers aller tijden is? Miljoen singles wereldwijd in de eerste weken na single-release in 1974, komend van album "Band On The Run", een wereldwijde nummer 1, het best-verkopende album van 1974 in Engeland, 6 miljoen exemplaren wereldwijd in het eerste jaar, naar schatting het dubbele tot op deze dag, nog altijd reguliere airplay op elk 'golden oldies'-station, om de compilaties ("Wingspan" uit 2001, 10 miljoen exemplaren wereldwijd) en vele dubbel-platinum live-albums nog niet eens mee te rekenen. Welk nummer moet hij kiezen wat nog bekender is om een nog groter (blijkbaar) onwetend publiek te pleasen? "Happy Birthday"?
Zoals gezegd heb ik persoonlijk weinig met de post-Beatles muziek van McCartney. Verkoopcijfers zijn voor mij totaal niet relevant. Ik vind het nogal pretentieus zoals je het hier benaderd; het publiek heeft geen enkele verantwoordelijkheid, en kan dan ook niets verweten worden. Zoals eerder gezegd constateer ik dat de sfeer bij nummers als Jet inzakt, en bij Beatles nummers opleeft. Voor mij begrijpelijk, aangezien ik het een vreselijk nummer vind.

quote:
In mijn ervaring is juist een saaie grijsgedraaide plaat als "The Long and Winding Road" de eerste 'bathroom break' voor de mensen die een concert als een theatervoorstelling zien. En over die 'slechte' non-Beatles nummers: daar zijn de meningen over verdeeld. Vele solo-nummers overtreffen een groot gedeelte van zijn Beatles-composities. Het is een schande, een doodzonde, en misschien wel de grootste tragedie uit de popmuziek dat hij het merendeel van deze nummers nog nooit of al 35 jaar niet op het podium heeft vertolkt, en ik zou er wat voor geven om de meeste inmiddels doodsaaie Beatles-nummers uit het tweede gedeelte van de set daardoor te laten vervangen. Niet bekend zijn met deze klassiekers omdat je slechts 7 jaar van de ruim 50-jarige carrière van McCartney hebt beluisterd is geen reden voor een artiest om dat dan zelf ook maar te negeren. Voor mij is het moment rond "Band On The Run" telkens de downer van de avond: wetend dat het vanaf daar op de automatische piloot is, wéér diezelfde Beatles-liedjes welke ik enkel hoor als ik bij een McCartney-concert ben, en het over is met de spannende verborgen juweeltjes in de set, die zo spaarzaam zijn toegevoegd, maar ook slechts sinds 2010. Wings: één van de succesvolste bands van de jaren '70, hij zou deze zalen alleen al uitverkopen met louter nummers uit deze periode.
Ik ben daarin zeker niet geinteresseerd, maar wellicht is er een markt voor. Zoals gezegd ben ik ook voor meer varieteit, maar dan uit het Beatles tijdperk.

quote:
Dan dit punt. Ik weet niet of je het weet, maar de man is niet begonnen met touren in 2011. Hij heeft elk Beatles-nummer al zo vaak geroteerd door de jaren heen, dat er geen enkele meer over is die hij ondergeschoven heeft. Jij wilt een set van 75 nummers. Ik ook, maar dan met hooguit 5 Beatles-nummers, en niet die hij normaal gesproken speelt.
Dat is niet waar. Hij speelt enkel de nummers waarbij hij de lead heeft.

quote:
Dit zegt eigenlijk al genoeg. Tenenkrommend. Misschien moet je maar gewoon naar The Bootleg Beatles gaan. Paul McCartney = Paul McCartney, de succesvolste artiest aller tijden. Niet alleen een ex-Beatle.
Voor mij is hij enkel dat. Ik heb niets met de muziek die hij erna heeft gemaakt. Ik ben gewoon niet zo'n fan van hem persoonlijk, ook als Beatle is hij niet bepaald mijn favoriet. Doch, hij vertegenwoordigd een van de belangrijkste bands in de muziekgeschiedenis welke geweldige muziek heeft voortgebracht. Hij speelt alleen zijn 'eigen' Beatles nummers, wat enorm jammer is aangezien dat niet allemaal de beste nummers zijn.

quote:
Tot slot, misschien heb je het gewoon niet getroffen bij de niet al te sfeervolle stoeltjes-optredens, qua publiekreacties op de million-sellers die jij niet kent, zeggen sommige beelden genoeg:

Dat zou kunnen.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_108112351
Wow, Jet vreselijk vinden. Als ik 1 nummer van McCartney solo moet kiezen wat ik gaaf vind, is het wel Jet :D
Bleuh.
pi_108112474
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:05 schreef Boomlaars het volgende:

[
als je niet van Paul McCartney houdt moet je ook niet naar zijn concerten gaan. Dat zou de sfeer zeker ten goede komen.


Als je wel fan bent weet je dat veel van zijn solonummers net zo goed zijn als zijn top Beatlesnummers en zou je willen dat hij die ook eens zou spelen in concert.
pi_108112543
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:19 schreef PimD het volgende:
Wow, Jet vreselijk vinden. Als ik 1 nummer van McCartney solo moet kiezen wat ik gaaf vind, is het wel Jet :D
Ja ik vraag me af waarom Boomlaars naar iemand gaat die hij niet kan pruimen.
En waarom die artiest dan nummers moet gaan zingen die hij zelf nooit gezongen heeft.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 12:35:57 #284
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_108112770
Je stelt het wat overdreven. Ik zou zeggen doe een keer wat anders dan A Day In the life/give peace a chance en Something.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_108112839
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:35 schreef Boomlaars het volgende:
Je stelt het wat overdreven. Ik zou zeggen doe een keer wat anders dan A Day In the life/give peace a chance en Something.
Je houdt niet van Paul solo, je houdt niet van zijn Beatles nummers ? Wat doe je dan daar ?

Ja van mij mag hij ook wat anders doen, die Beatlesnummers lozen en zijn solonummers spelen.

Kom op, hoe vaak heeft hij Yesterday, Get Back en Hey Jude nou gespeeld ? 1 miljoen ofzo ?
pi_108112934
quote:
Kom op, hoe vaak heeft hij Yesterday, Get Back en Hey Jude nou gespeeld ? 1 miljoen ofzo ?
En toch zal 90% teleurgesteld van het concert terugkomen als hij die nummers niet zal spelen. Je bent als artiest toch een beetje verplicht je grootste hits te spelen, zelfs al hebben de fans die al een miljoen keer gehoord.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_108113106
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:42 schreef nomar83 het volgende:

[..]

En toch zal 90% teleurgesteld van het concert terugkomen als hij die nummers niet zal spelen. Je bent als artiest toch een beetje verplicht je grootste hits te spelen, zelfs al hebben de fans die al een miljoen keer gehoord.
speel dan Listen to what the man said of Silly Lovesongs ook een keer, ook nummer 1 hits.
en Back in the USSR, Heletr Skelter zijn nooit hits geweest, dus die kan je dumpen.

Sorry maar om 30 jaar het laatste gedeelte precies hetzelfde te laten is ook waanzin.
pi_108113206
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

speel dan Listen to what the man said of Silly Lovesongs ook een keer, ook nummer 1 hits.
en Back in the USSR, Heletr Skelter zijn nooit hits geweest, dus die kan je dumpen.
Dat soort afwisseling zou idd wel welkom zijn.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_108113321
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:38 schreef nomar83 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp willen sommige dat z'n repertoire enkel uit Beatles-nummers bestaat omdat niemand z'n Wings- en solonummers zou kennen, en andere zouden er wat voor geven om het enkel bij Hey Jude en Yesterday te houden om verder alleen maar nummers te spelen die nog nooit live zijn opgevoerd.

Laat ik dan de eerste zijn om te zeggen dat ik heel tevreden ben met de setlist zoals die de laatste jaren is. Misschien teveel Band on the Run-spul en te weinig van andere Wings-albums, maar that's it. [..]
Kijk, dít is een zeer heldere en reële observatie. Sinds dat ene magische moment in maart 2010 waarin hij aan de start van de nieuwe tournee (bij wijze van spreken) eens niet slechts 3 Beatles-nummers die hij 2 jaar niet had gespeeld afwisselde, maar gewoon uit het niets 5 'deeper cut' solo-klassiekers uit de hoge hoed toverde, is alles veranderd. (Ik zou er wat voor geven om bij die premiere-show in Glendale bij te kunnen zijn geweest, ook al was het na het 13de liedje in de set alweer identiek aan de show 3 maanden daarvoor.)

Tegenvallend genoeg verdwenen 4 daarvan binnen een paar maanden weer achter slot en grendel (gelukkig vlak nadat ik ze kon afstrepen van m'n checklist), maar hij bleef ons in de 2 jaar daarna verwennen met 'hidden nuggets' zoals "Ram On", solo-hits als "Junior's Farm" en misschien wel de meest verbluffende van allemaal, "Come And Get It", waarvan je tot aan 2010 niet had kunnen dromen dat hij die ooit in een stadion-setlist zou toevoegen. En het idee dat zoiets elke nieuwe tournee weer kan gebeuren is opwindend, ook al maken ze zo snel weer plaats in de set. Plus dat hij nu varieert! De man kan putten uit een repertoire van honderden liedjes, waarvan er zeker 100 bekend zijn bij het grote publiek. In 2002 en 2003 speelde hij avond na avond na avond exact dezelfde set. Hij had 10 jaar lang dezelfde afsluiter…!

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 09:38 schreef nomar83 het volgende:
En ik vind het geweldig om nummers te horen die nog geen live-behandeling hebben gehad, maar om heel eerlijk te zijn geniet ik ook het meeste van het Beatles-reportoire. Ik denk dat Paul's concerten juist zo sterk zijn door de perfecte balans in nummers, waarmee hij het grootste publiek weet te bereiken. Om het enkel bij Beatles-nummers te laten omdat toch niemand iets zou kennen van na 1970 is volstrekt belachelijk, want hij is inderdaad meer dan enkel een ex-Beatle, en als hij alleen maar nummers zou spelen uit zijn solocarrière zou hij inderdaad nog steeds een zaal vol kunnen krijgen. Maar om een heel concert te vullen met enkel materiaal van na de Beatles-periode klinkt mij in de oren als een nogal egoïstische droom van een purist. No offence, maar ik denk dat een gelegenheid als deze er niet geschikt voor zou zijn om enkel te spelen wat de echte diehards willen horen. [..]
Ook dit klopt helemaal. Daarom is het zo vreselijk frustrerend dat hij bij de gelegenheden die zich aandienden in de afgelopen jaren (die paar 'fan-only' optredens in kleine zaaltjes) daar totaal niet op heeft ingespeeld, en enkel wat gebruikelijke covers die hij soundcheck na soundcheck weer uitvoert (zelfs dat repertoire is al 25 jaar hetzelfde) toevoegde. Dus die droom heb ik al een paar jaar opgegeven. We moeten het hebben van de verrassingen die zo spaarzaam worden verdeeld in z'n stadion-shows.

Tijdens zijn tournee in 2002 speelde hij 37 nummers, waarvan 22 Beatles-liedjes, 8 solo-hits, 2 solo album-liedjes (waarvan één Beatles-gerelateerde), en 5 nieuwe solo-liedjes. Ik kan dit goed in perspectief zien, dit was de eerste keer sinds 10 jaar, en de eerste keer sinds de dood van Linda McCartney, dat hij weer op het podium stond. Natuurlijk wilde iedereen die Beatles-liedjes horen, de meeste had hij sinds de studio-opnames uit de jaren '60 niet meer live gespeeld. De openingsavond moet vreselijk indrukwekkend zijn geweest. De vijf (!) nieuwe solo-liedjes kwamen van een nét wat minder goed album, dus die stonden in schril contrast met de rest van de set. Had hij dat in 2005 nog maar aangedurfd…

Zijn meest recente shows deed hij ook 37 nummers, waarvan nog méér Beatles dan 10 jaar terug, namelijk 25, maar het zijn juist die 12 overige liedjes die het verschil maakten, daarvan was de helft namelijk iets minder bekend van dan "Jet" en "Let Me Roll It". De balans is de laatste jaren dus wel wat de betere kant opgetrokken, maar er is nog altijd wel iets mis.

Wat me het meest tegenstaat is dat Beatles album-tracks als "I've Got A Feeling", "Drive My Car", "Got To Get You Into My Life", "Back In The USSR" enzovoorts, al jaren muurvast staan. Dát zou hij toch wel af en toe kunnen afwisselen met de zo gewenste solo-hits? Ook ik ben realistisch, want ik heb het al eerder gezegd, als je de hele show in persoon van begin tot eind ziet snap je gewoon waarom die songs er nog inzitten: McCartney heeft er plezier in, het publiek eet het op, de band is verbluffend. Maar datzelfde effect had de allereerste keer dat ze "The Word" speelden een paar maanden geleden. Voor de goede orde: hiervoor moest war-horse "Lady Madonna" wijken.

Wat mij betreft deze setlist van een ruime 8 (9 voor de eerste helft, 7 voor de afwisseling in de tweede set) een 9,5 kan maken zouden slechts een paar dingen zijn. Je ziet vaak dat bands sommige klassiekers even in de ijskast doen om ze fris te houden, McCartney is nooit zo'n act geweest, hij laat elke avond zien wat de massa wilt horen. Natuurlijk speelt hij "Let It Be", "Yesterday" en "Hey Jude", dus die laat ik sowieso buiten beschouwing.

Maar hoe belachelijk is het dat McCartney sinds 2002 nog maar 2 openers lijkt te hebben!? Elke avond in 2002 en 2003 "Hello, Goodbye", in 2005 "Magical Mystery Tour", in 2007 nog stééds "Magical Mystery Tour", in 2009 in Europa wéééér "Magical Mystery Tour", dan in 2010 misschien wel het meest gedurfde moment uit zijn live-geschiedenis, openend met Wings Over America-klassieker "Venus And Mars"/"Rock Show", en dan in 2011...wéér "Magical Mystery Tour" afwisselend met... "Hello, Goodbye" !?!

Dan de tributes aan wijlen Beatles-maatjes John Lennon en George Harrison: in 2002 en 2003 "Here Today" en "Something", gedropt in 2005, om vanaf 2008 tot op de dag van vandaag "Here Today" en "Something" weer te doen. Het indrukwekkende is ondertussen wel gesleten. Maar hij kan het wel, zie "All Things Must Pass" op tournee in 2004. En zo zijn er nog wel meer dingen die de show nét wat statiger maakt dan het zou kunnen zijn. Het is toch belachelijk dat met zijn repertoire we ééns in de 2 jaar om de oren worden geslagen met iets wat uit de lucht komt vallen als "A Day In The Life" in 2008, "The Word" in 2011 (zie, Beatles-klassiekers die niet door hem gezongen of geschreven zijn!) of solo "Venus And Mars"/"Rock Show" en "Letting Go" in 2010. En die paar nieuwe nummers die hij doet, "Dance Tonight" en "Sing The Changes" zijn ook niet bepaald hoogvliegers, toch komen die elke keer weer terug.

Behalve dat, echt een goed overzicht van zijn carrière is de setlist ook nog altijd niet. Hij heeft met deze band nog nooit een nummer uit de jaren '80 live gedaan. Te veel "Band On The Run", te weinig andere solo-klassiekers. Al zouden er maar 3 Beatles album-tracks worden afgewisseld voor solo-hits (NIET "C Moon" of "Coming Up", jaren vaste prik) en dingen als tributes, openers en toegiften worden opgefrist, zou het al zo veel schelen. Dit gebeurd slechts beetje bij beetje, waardoor het op het eerste gezicht alsnog het oude liedje lijkt. En dat is jammer, want al met al zijn de meest recente setlists zijn beste shows in jaren.
pi_108113694
Ben het vrijwel helemaal met je eens, het is natuurlijk absurd dat hij na 1974 maar 2 nummers speelt live uit die periode en dat zijn nog throwaways ook.

C&C and MAF waren zeer goede albums, kan hij ook een paar nummers van spelen, van Flaming Pie (niet het titelnummer nee) en Flowers in the Dirt kan hij er ook een paar spelen afwisselend ipv Drive my car, I've got a feeling etc. Of van Ram misschien een paar.

En vinden mensen Hello, goodbye echt beter dan Venus and Mars/Rockshow of eens een andere opening. Meeste mensen vinden Hello, goodbye of Magical mystery tour een draak van een nummer.

En yesterday kan je ook in het midden spelen bv, een acoustische set.
pi_108114483
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:04 schreef macca728 het volgende:
En yesterday kan je ook in het midden spelen bv, een acoustische set.
Lijkt mij een goed plan. Hij zou ook wat Beatles-nummers in een medley kunnen verpakken. Scheelt weer wat tijd.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  zaterdag 18 februari 2012 @ 17:40:30 #292
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_108121538
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:31 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Lijkt mij een goed plan. Hij zou ook wat Beatles-nummers in een medley kunnen verpakken. Scheelt weer wat tijd.
Persoonlijk ben ik niet zo voor medleys. De medley die hij de laatste jaren doet van A Day In The Life met Give Peace A Chance is dan wel redelijk (live komt het goed over bij de concerten die ik in Arnhem en Keulen heb meegemaakt), maar ik had liever ADITL in z'n geheel gehoord.

Verder ben ik ook een voorstander van iets meer materiaal uit de Wings periode. En jammer inderdaad dat hij niets meer doet van Chaos & Creation in the Backyard. Vind ik toch zijn beste solo album van het afgelopen decennium. Jenny Wren zou ik bijvoorbeeld graag nog eens live willen horen. Of Promise To You Girl.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_108121829
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:40 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik niet zo voor medleys. De medley die hij de laatste jaren doet van A Day In The Life met Give Peace A Chance is dan wel redelijk (live komt het goed over bij de concerten die ik in Arnhem en Keulen heb meegemaakt), maar ik had liever ADITL in z'n geheel gehoord.

Verder ben ik ook een voorstander van iets meer materiaal uit de Wings periode. En jammer inderdaad dat hij niets meer doet van Chaos & Creation in the Backyard. Vind ik toch zijn beste solo album van het afgelopen decennium. Jenny Wren zou ik bijvoorbeeld graag nog eens live willen horen. Of Promise To You Girl.
zeker of this never happened to me before. Kan hij spelen ipv Golden slumbers

[ Bericht 0% gewijzigd door macca728 op 18-02-2012 18:23:13 ]
pi_108121850
Ben trouwens benieuwd of hij My Valentine nog gaat spelen nu.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 18:28:01 #295
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_108122754
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:51 schreef macca728 het volgende:
Ben trouwens benieuwd of hij My Valentine nog gaat spelen nu.
Ik denk (en hoop) het van wel. Het is het enige nummer van zijn laatste album dat past in de show waarmee hij tourt. En ik verwacht het wel dat hij dat in de setlist doet als recente toevoeging. Het zou van mij als vervanging mogen voor Dance Tonight.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zaterdag 18 februari 2012 @ 18:30:11 #296
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_108122811
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

zeker of this never happened to me before. Kan hij spelen ipv Golden slumbers
Golden Slumbers mag hij van mij gerust blijven spelen met de rest van de Abbey Road medley. Maar This Never Happened To Me Before zou van mij er ook bij mogen. Al denk ik dat de kans klein is gezien de vrouw voor wie hij het geschreven heeft ;)
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_108122873
Nog 5 weken *O*
Bleuh.
  zondag 19 februari 2012 @ 02:43:19 #298
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_108139278
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:40 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

... Of Promise To You Girl.
Helemaal mee eens. Mijn favoriete nummer van C&CITB
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_108141664
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 18:28 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Ik denk (en hoop) het van wel. Het is het enige nummer van zijn laatste album dat past in de show waarmee hij tourt. En ik verwacht het wel dat hij dat in de setlist doet als recente toevoeging. Het zou van mij als vervanging mogen voor Dance Tonight.
Vinden jullie mij vreselijk als ik Dance Tonight een leuk nummer vind? Met het dans/show orkest Abe is het heel grappig, dat is echt een leuke afwisseling :) En ik vind het nummer zelf ook leuk. Sorry daarvoor.

My Valentine gaat hij zeker spelen, die is denk ik het best te doen, vooral omdat het geen echt jazz nummer is, omdat hij het zelf geschreven heeft. Paul is gewoon geen jazz muzikant, hij laat niet voor niets alle instrumenten aan anderen over. Paul en zijn band kunnen dit nummer prima doen denk ik. Paul zal wel een (bas)gitaar vasthouden, verwacht ik.

Paul mag zeker meer afwisselen in zijn setlist, maar soms heb ik het idee dat Paul niet zo van verandering houdt. Of hij neemt te weinig tijd tijdens de rehearsels vooraf om nieuwe nummers in te studeren. Of misschien vindt hij de nummers die ze oefenen niet goed genoeg om te doen. Of zijn de meeste nummers toch wat te hoog? En dat hij zich er onzeker over voelt. Paul weigert om de nummers lager dan het origineel te zingen, wat op zich bewonderingswaardig is. Verder denk ik dat hij heel goed nadenkt over welke nummers hij in de setlist stopt. Genoeg van zijn grootste hits die iedereen kent + voor de die hard fans enkele mooie aparte nummers (wat hij gelukkig steeds vaker doet) ;)

Verder een algemene opmerking: Al zou Paul elke show dezelfde 36 nummers spelen, jarenlang, dan nog zouden zijn shows uitverkopen. En ik zou er zeker heen gaan. Waarom? Omdat een show van Paul mcCartney vol energie zit, de band heeft altijd plezier. Die energie en dat plezier straalt over op het publiek, dat voel je. En het is fantastisch om dat live te zien, dat is ook niet in een DVD vast te leggen: het aanwezig zijn bij een concert. Amen.....
  zondag 19 februari 2012 @ 13:22:10 #300
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_108145639
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 10:10 schreef awijmans het volgende:

[..]

Vinden jullie mij vreselijk als ik Dance Tonight een leuk nummer vind? Met het dans/show orkest Abe is het heel grappig, dat is echt een leuke afwisseling :) En ik vind het nummer zelf ook leuk. Sorry daarvoor.
Hoef je geen sorry voor te zeggen, hoor ;). Ik vind Dance Tonight ook een leuk nummer in de live versie. Op één of andere manier komt het live beter over dan op het album MAF. Maar ik zou er ook weer niet rouwig om zijn als hij dat nummer van de setlist zou schrappen en daarvoor My Valentine zou doen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 19 februari 2012 @ 16:13:36 #301
282544 Kakpizza
haha ja doei
pi_108151977
Tot over 34 dagen, Paul!
Op dinsdag 24 april 2012 20:19 schreef Spouwerranger het volgende:
Hmm, ik wist niet dat Kakpizza homo was. Nouja, weer wat geleerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')