huh?dit is vandaa al het 2e topic wat geopend is over polygamie...ik vind het een beetje achterlijk dat 2 mensen dezelfde vraag stellen over hetzelfde onderwerpquote:
Link svpquote:Op zondag 12 februari 2012 22:45 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
huh?dit is vandaa al het 2e topic wat geopend is over polygamie...ik vind het een beetje achterlijk dat 2 mensen dezelfde vraag stellen over hetzelfde onderwerp
Rechten rechten..quote:Op zondag 12 februari 2012 22:44 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Hoe dan ook, dit topic gaat ook niet per se over jou, het gaat over rechten voor mensen die er wél zo over denken. Moeten mensen die wél met 2 mensen willen trouwen niet dat recht krijgen?
Omdat het gewoon niet kan, soms moet je keuzes maken...je kan niet en en...en waarom kan je niet gewoon genoegen nemen met je partner waar je in je eerste huwlijk al je trouw aan beloofd hebt? Denk je niet dat er een kans is dat degene die instemt met een 2e partner in het huwlijk, dat diegene misschien wel gebukt gaat onder negatieve emoties...alles moet maar kunnen tegenwoordig..overigens is het al sinds jaar en dag dat mensen soms een extra partner erbij nemen, dit is vrijwel nooit gewaardeerd..misschien wel geaccepteerd, maar om je partner je geliefde nummer 2 ook in de armen te moeten laten sluiten bezegdeld met een huwlijk...dat is brainwashing...jouw partner kan nooit verliefd worden op je minnares...ze zal misschien wel instemmen uiteindelijk ..maar nee ik vind dat het verboden moet blijven..sommige dingen zoals een huwlijk met een minderjarige, een huwlijk met meerdere partners of een huwlijk met een familielid (als in incest) moet gewoon verboden blijven...het mag dan wel 2012 zijn maar niet alles moet maar kunnenquote:Op zondag 12 februari 2012 22:44 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Hoe dan ook, dit topic gaat ook niet per se over jou, het gaat over rechten voor mensen die er wél zo over denken. Moeten mensen die wél met 2 mensen willen trouwen niet dat recht krijgen?
Dit gaat om fundamentele dingen die bij de levensovertuiging van mensen horen en die belangrijk zijn voor mensen en die bovendien geen anderen schaden.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:47 schreef Aliana het volgende:
[..]
Rechten rechten..
Zo kan iedereen wel beginnen hoor: Ik vind dat ik het recht heb op dit! En dat!
Waarom mag/krijg ik dat niet?!
Waarom ben je er zo op tegen? Heb jij er last van dan als een ander met meerdere mensen getrouwd is?quote:Op zondag 12 februari 2012 22:47 schreef Aliana het volgende:
Rechten rechten..
Zo kan iedereen wel beginnen hoor: Ik vind dat ik het recht heb op dit! En dat!
Waarom mag/krijg ik dat niet?!
Als ik uit een gezin kwam met bijv. 1 vader, 3 moeders en 10 (of meer) kinderen, ja ik denk dat dat schadelijk is. Ik vind het geen goed idee en denk niet dat het gaat werken. Dat is mijn mening en daar heb ik recht op hoor.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:53 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Waarom ben je er zo op tegen? Heb jij er last van dan als een ander met meerdere mensen getrouwd is?
Aannamequote:Op zondag 12 februari 2012 22:51 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Omdat het gewoon niet kan, soms moet je keuzes maken...je kan niet en en...en waarom kan je niet gewoon genoegen nemen met je partner waar je in je eerste huwlijk al je trouw aan beloofd hebt? Denk je niet dat er een kans is dat degene die instemt met een 2e partner in het huwlijk, dat diegene misschien wel gebukt gaat onder negatieve emoties.
Precies, leven en laten leven, ook de mensen die het anders willen dan jij.quote:..alles moet maar kunnen tegenwoordig.
Onzin, lees je eens wat beter in. Denk je dat die mensen het van de daken schreeuwen?quote:.overigens is het al sinds jaar en dag dat mensen soms een extra partner erbij nemen, dit is vrijwel nooit gewaardeerd..misschien wel geaccepteerd,
Okee dat hoeft niet per se. Maar ik ken gevallen waarin de 2 partners van gelijke seksen hele goede vriendinnen waren.quote:maar om je partner je geliefde nummer 2 ook in de armen te moeten laten sluiten bezegdeld met een huwlijk...dat is brainwashing...jouw partner kan nooit verliefd worden op je minnares.
Uiteindelijk uhu alsof het altijd iets is wat maar één van de twee wilquote:..ze zal misschien wel instemmen uiteindelijk
Altijd lekker he dingen voor andersdenkenden verbieden.quote:..maar nee ik vind dat het verboden moet blijven.
Dat is behoorlijk legaal hoor. En gebruikelijk bij onze christelijke medemensen.quote:.sommige dingen zoals een huwlijk met een minderjarige,
Voor jou niet misschien. Maar moet je dan echt jouw wil op anderen opleggen?!quote:een huwlijk met meerdere partners of een huwlijk met een familielid (als in incest) moet gewoon verboden blijven...het mag dan wel 2012 zijn maar niet alles moet maar kunnen
Gadverdamme, dus jij hebt geen problemen met incest!? Sommige mensen zijn zo ziek dat je ze voor zichzelf moet behoeden ja. Daar heb ik geen problemen mee.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:58 schreef Daniel1976 het volgende:
Voor jou niet misschien. Maar moet je dan echt jouw wil op anderen opleggen?!
Ach het zou mijn ding niet zijn. Maar dit verhaal is me toch altijd bijgebleven als zeer triest:quote:Op zondag 12 februari 2012 23:01 schreef Aliana het volgende:
[..]
Gadverdamme, dus jij hebt geen problemen met incest!? Sommige mensen zijn zo ziek dat je ze voor zichzelf moet behoeden ja. Daar heb ik geen problemen mee.
Wie zegt dat polygamie gelijk staat aan incest?quote:Op zondag 12 februari 2012 23:01 schreef Aliana het volgende:
[..]
Gadverdamme, dus jij hebt geen problemen met incest!? Sommige mensen zijn zo ziek dat je ze voor zichzelf moet behoeden ja. Daar heb ik geen problemen mee.
Wijze woorden Seven in beide posts.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wie zegt dat polygamie gelijk staat aan incest?
Een paar honderd jaar geleden waren huwelijken in de familie geaccepteerd, niemand die daardoor getraumatiseerd was hoor.
Ja en heb je dat artikel gezien? 2 van de 4 kinderen zijn gehandicapt.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wie zegt dat polygamie gelijk staat aan incest?
Een paar honderd jaar geleden waren huwelijken in de familie geaccepteerd, niemand die daardoor getraumatiseerd was hoor.
Nee hoor, ik zei duidelijk dat ik mijn mening geef. Jij daarintegen, zegt wel even hoe het echt zit.quote:
Ik ken ook mensen met erfelijke spieraandoening. Man neukte met een vrouw en hoera nu 3 kinderen met exact dezelfde klachten. Wil je mensen met aandoening ook verbieden om te trouwen zo en passant?quote:Op zondag 12 februari 2012 23:10 schreef Aliana het volgende:
[..]
Ja en heb je dat artikel gezien? 2 van de 4 kinderen zijn gehandicapt.
Als je dat een kind bewust aan wil doen..
quote:Op zondag 12 februari 2012 22:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Puik plan, waarom niet.
Ik zou dan met K3 trouwen
Jij begrijpt het echt niet he? Wie heeft het over vreemd gaan?quote:Op zondag 12 februari 2012 23:14 schreef NanaVonB het volgende:
Hoezo is het een aanname dat vrouwen het vervelend vinden als hun man het bed een ander deelt? hahah, ik heb nog nooit een vrouw zien juichen omdat hun man vreemd ging, en andersom ook niet.. je kan nog wel zulke utopische ideetjes hebben over met zijn drieen verliefd worden maar dat is in werkelijkheid niet mogelijk. Mensen hebben ook een dierlijk instinct. Territoriaal gedrag heet dat. 3 mensen gaat nu eenmaal niet samen..het kan wel maar ik weet zeker dat er altijd 1 persoon is die zich er af en toe niet goed bij voelt...
ik, ik had het er namelijk over dat het vroeger ook egbeurde dat een man naast zijn wetterlijke vrouw wel eens een minnares had (toen het nog in het geheim gedaan werd). Nu willen jullie het legaliseren om het "liefdevol" te houden... kom op zegquote:Op zondag 12 februari 2012 23:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Jij begrijpt het echt niet he? Wie heeft het over vreemd gaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |