abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107905714
2012

12 maart: Webkim
20 maart: PureEvil
***21 maart: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart: Oeke
*** 31 maart: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

01 april: Superwormjim (jongen, papa)
07 april: Asyniur (jongen)
12 april: Marrije (meisje)
13 april: Rixtje (jongen)
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
06 mei: Soohr (papa)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

16 juni: adesse
23 juni: Phaidra
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes
17 juli: Sonnetje85
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa
26 juli: Troeta

1 augustus: Nanadu
6 augustus: maffemuts
16 augustus: SupremeEvil
28 augustus 2012: Cantare

1 september: Sopho
***10 september: Loodje en Blijepeen***
13 September: Frups
20 september: Kwisted

13 oktober 2012 Sorbootje (neefje of nichtje)

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 13-02-2012 11:34:29 ]
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zondag 12 februari 2012 @ 20:47:25 #2
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_107905778
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:45 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Je kunt al wel bellen hoor. :) misschien doen ze de intake al bij 8 weken.
Oh oke, thanks :) Ik zal eens gaan bellen.. ik zie wel XD Tijd zat nog!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_107908140
Morgen alweer 15 weken... tijd vliegt!
*Na 2,5 dag op bed terug lezen gaat*
(welkom alle verse beebs! heb wel spontaan ***krampen van het gewicht van Fee d'r beer! goed dat je toch uit eindelijk voor n KS gekozen hebt :* )
En welkom alle nieuwe zwangeren! *O*
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_107908486
Jeetje, 20 mensen na mij, en nog 18 ervoor... Gaat opschieten :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107908877
Yikes, bovenaan...!
En weer thuis! Pittig, want ik ben tegen advies weggegaan en moet rust houden. Maar F is komende week gewoon weer een aantal dagen werken en ik ben niet rijk bedeeld met mensen hier in de omgeving op wie ik een beroep kan doen. Dus hoe dat nou met die rust moet? :?
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 12 februari 2012 @ 21:36:18 #6
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107909003
Uhm Webkim, tegen advies in weggaan is natuurlijk niet echt slim... Kan F echt niets regelen met z'n werk?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 12 februari 2012 @ 21:38:58 #7
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107909218
Webkim, kan thuiszorg niks betekenen?

Enfermera, ik weet niet hoe druk jouw agenda is, maar op tijd bellen kan geen kwaad hoor, ook ivm de agenda van de vk. Ik weet niet hoe het met jouw vkpraktijk zit, maar sommige zijn beperkt telefonisvh bereikbaar en ook niet op alle dagen spreekuur. Dus je hebt vast nog tijd genoeg, maar op tijd bellen is niet overdreven hoor.
  zondag 12 februari 2012 @ 22:07:39 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107911053
Enfermera, ik had bij beide kids rond 6 weken al de intake bij de vlos

Ai Webkim, heel veel succes dan maar :*
pi_107911160
Lastig Webkim!

Kort een vraagje over neusspray. Ik lees op internet dat je geen neusspray mag gebruiken als je zwanger bent, maar gewone zoutoplossing als neusspray mag toch wel?
pi_107911239
Wat heb je dan Webkim? dat heb ik ff gemist. En waarom toch naar huis gegaan?
pi_107913750
Welkom X_Y, Skoap, Fieder, Enfermera *O*
Gezellige oktoberbrigade! Samen zwangeren O+

Enfermera, ik kan de 24e al met (in theorie) 8 wk terecht bij de vk. Bellen!

Webkim, wat lastig, hoop dat je toch ergens rust vindt...

Hier afgezien van wat "opvliegers" (pff) en zere tetten nog steeds nergens last van. Gisteren hebben we al de eerste voorzichtige cadeautjes gekregen van opa's en oma's, mooie kinderprentenboeken O+
pi_107914655
Ik durf hier eigenlijk alleen nog maar laf een beetje om het hoekje te kijken :@
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_107918026
Nog even reageren op wat dingen uit deel 907...

Kwisted jij vroeg of het een twee-eiige-tweeling is. Dat weten we nog niet. Ze zitten in een eigen vliesje, hebben een eigen navelstreng en eigen placenta. In 80% van de gevallen is het dan een twee-eiige-tweeling. Maar het hoeft dus niet. Na de geboorte wordt er bloed uit de navelstreng gehaald om het dna te bekijken want het is wel heel belangrijk om te weten.
En jij gefeliciteerd met je goede echo!

Katy jij vroeg of ik een echo foto heb. Ja die heb ik wel maar niet van met zn tweeen helaas. Dat past al niet meer in beeld! Maar wel van allebei apart. En we hebben de hele echo op dvd meegekregen O+

Oeke ja er is wel veel verteld inderdaad. Alles wat ze bekeek legde ze uit en wees ze aan waar ze dan naar keek. Heel fijn!

Enfermera welkom en gefeliciteerd!
Fieder welkom en gefeliciteerd!

Webkim succes met rust houden!

En mag er in de OP achter mijn naam 2 jongens? O+
pi_107920065
Dat kan bij :)
  maandag 13 februari 2012 @ 08:24:36 #15
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107920459
Mogguh!

Leuk Bijtje, 2 jongens :Y *O* Fijn dat alles goed was/is ^O^

Ik ga er zo weer vandoor, om 9 uur afspraak bij de frauenarts...weer een CTG, ben benieuwd. (ook benieuwd naar mn gewicht... :X )
Tot straks!
pi_107920594
Webkim weer thuis, doe je wel voorzichtig? :*

2 jongens voor Bijtje! Fijn dat alles goed was :)

PE: Succes bij de frauenarts!

Hier vandaag weer aan het werk. Nog niet 100% lekker, maar het gaat wel weer. Wel nog flink moe, maar vanmiddag na mn werk dan gewoon weer lekker even terug naar bed.
Door alle keelpijn etc wel weer bijna een kilo afgevallen, waardoor ik met 21 weken nog steeds op +4kg max zit.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_107920635
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:08 schreef Skoap het volgende:
Ik durf hier eigenlijk alleen nog maar laf een beetje om het hoekje te kijken :@
*O* samen hier posten O+ zooooo leuk!! *O*

Moguhs allen, stond ik toch net :r boven de wc pot in de badkamer boven... mijn hemel wat een lucht.. schijnbaar met wat dooi gebeurd er iets met het riool waardoor het putje leeg komt te staan... die lúcht!!! Dat kan niet gezond zijn :r

Blegh :{

Maar straks wel weer even naar de jongste gup spieken O+ controle bij de gyn :)
pi_107920800
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 08:41 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

*O* samen hier posten O+ zooooo leuk!! *O*
Ja dat!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107920845
Mogge!

Misselijkheid, dat was ik dus niet gewend. }:|

Vanmiddag de verloskundige bellen. We zijn een tijd geleden daar met z'n vieren geweest voor een gesprek, om te kijken hoe zij tegenover draagmoederschap staan enzo. Was een heel leuk, positief gesprek en ik verheug me er ook op om ze te laten weten dat het is gelukt.
pi_107920878
Sorbo, hoe gaan jullie dat eigenlijk doen met de bevalling (wel heel erg vooruit gekeken) gebeurd dat gewoon thuis? Of juist in het ziekenhuis? Isabeau is thuis geboren toch? (andere situatie, uiteraard) maar ik vroeg het me af :)
  maandag 13 februari 2012 @ 09:07:31 #21
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_107920998
Goedemorgen dames en Gefeliciteerd nieuwe zwangeren:D

Vrijdag begon lekker maar zaterdag en zondag waren waardeloos. Zo werken dus dacht kom toch nog even buurten en lezen:D Dus eerst maar even teruglezen
Be dance |Be real| Be You
pi_107921010
Ik moet in het ziekenhuis bevallen. Er is een grotere kans op complicaties, omdat het volledig lichaamsvreemd is, dit embryo.

De kans bestaat dat de placenta zich steviger vasthecht en een grotere kans op bloedingen. Was dit niet zo, dan zou ik nog in het ziekenhuis willen bevallen. Van Isabeau beviel ik thuis. Die intimiteit en de herinnering daaraan wil ik het liefst aan Isabeau gekoppeld houden. Snap je?
  maandag 13 februari 2012 @ 09:09:40 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107921033
Dat kan ik me idd goed voorstellen. :Y
En zijn je schoonzus en zwager er bij? Of weet je dat nog niet?
pi_107921088
Bij de bevalling? Als het lukt zeker! Ze wonen wel op een uur en een kwartier rijden, dus we moeten er rekening mee houden dat ze misschien te laat zijn, maar ik hoop dat ze er bij kunnen zijn!
pi_107921160
Dat snap ik heel goed!

Maar helemaal compleet lichaamsvreemd is het toch niet? Een deel is van genetisch aan je schoonzus gelinkt, dat was Isabeau aan B.? Of bedoel je dan het deel dat er van 'jou' helemaal niks aan genen in zit en dat je lichaam daar anders op kan reageren??

Wat een belevenis toch dit! Fijn om vanaf de 'zijlijn' mee te mogen 'beleven'... :Y
pi_107921220
Het kind is "niks" van mij en dat schijnt uit te maken bij o.a. de hechting van de placenta. Ook heb ik daardoor een verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging. Ach nou ja, dat gaat mij natuurlijk allemaal niet gebeuren! ;)

Krijg net een sms'je van mijn schoonzus, Vrijdag 9 maart 11.15u de echo in Utrecht!! :o
pi_107921222
*O* zie veel nieuwe zwangeren! wat leuk! *O* gefeliciteerd & lekker genieten

*O* voor de goede echo van kwisted :*

bijtje;
lijkt me echt leuk zo'n echo met 2 hummeltjes. Mn moeder heeft onze echo foto's ook nog en ze heeft mn broertje&mij ook apart op een foto'tje.

Gister veel pijn aan mn navel :? svonds zag ik dat mn navel niet meer helemaal is zoals ie was :P haha echt raar. Ben benieuwd wat er van over blijft.

Mn (8> weer een week weg.. bah, hoop dat t snel vrijdag is
  maandag 13 februari 2012 @ 09:22:40 #28
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107921230
Idd Gerberaatje, ik vind het ook heel bijzonder om mee te mogen leven hier... Blijf het een prachtig geschenk vinden wat Sorbootje haar zwager en schoonzus geeft.

Ik heb effe niet teruggelezen dames, zag nog wel dat bijtje twee jungskes krijgt O+

Hier de laatste week voor m'n verlof, ben er aan toe...
pi_107921253
kan me voorstellen flugeltje! :*

Sorbootje;
vind 't echt heel bijzonder wat jullie doen!
pi_107921282
Wow!! Wat spannend! En nee, jij gaat dat niet krijgen!

Flugel bijna verlof!! *O* Dat duurt hier nog net zo lang als dat ik nu zwanger ben :') :D
pi_107921314
Dat hoeven jullie niet steeds te zeggen hoor, want ik weet totaal niet hoe ik erop moet reageren :D
pi_107921323
Gewoon niet op reageren, maar in je opslurpen, die positieve energie :P
pi_107921342
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:27 schreef Gerberaatje het volgende:
Gewoon niet op reageren, maar in je opslurpen, die positieve energie :P
:D haha idd!
  maandag 13 februari 2012 @ 09:30:23 #34
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107921381
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:27 schreef Sorbootje het volgende:
Dat hoeven jullie niet steeds te zeggen hoor, want ik weet totaal niet hoe ik erop moet reageren :D
:D Dat kan ik me dan ook weer voorstellen, maar het is ook heel bijzonder wat jullie doen... uiteraard heb ik nog wel wat vragen over de emotionele betrokkenheid, want makkelijk gaat het zeker ook niet zijn. Heb wel het gevoel dat jullie echt alles heel goed afgewogen hebben....
pi_107921383
Hahaha *slurp*
pi_107921403
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:30 schreef flugeltje het volgende:

[..]

:D Dat kan ik me dan ook weer voorstellen, maar het is ook heel bijzonder wat jullie doen... uiteraard heb ik nog wel wat vragen over de emotionele betrokkenheid, want makkelijk gaat het zeker ook niet zijn. Heb wel het gevoel dat jullie echt alles heel goed afgewogen hebben....
Oh ik realiseer me zeer goed dat we nog wel hobbels tegen gaan komen. En ik weet ook dat het afscheid van het kindje na 9 maanden zwaar gaat zijn. Maar het kindje blijft dichtbij, en ik heb een sterk vangnet. De psycholoog van het VUmc staat ook tot onze beschikking indien nodig. En ik heb jullie natuurlijk! :D
pi_107921504
Sorbo heb je toevallig eergister op TLC "one born every minute" gezien?
Daar was ook een draagmoeder die beviel van een kindje voor een Zwitsers echtpaar.
Dat was zo'n mooie aflevering O+ als ie nog ergens terug is te kijken dan kan ik hem aanraden. Hoe die draagmoeder erin stond en ermee omging vond ik heel mooi.

Er werd bijvoorbeeld aan haar gevraagd door de verpleegster of ze het niet moeilijk vond om het kind weg te geven na de bevalling maar ze zei "I'm not giving it away, I'm giving it back, it was never mine, it's theirs" dat vond ik een mooi uitgangspunt <3
:)
pi_107921546
Maar dat is het ook precies waarom ik dit kan Mignonne! Het is niet mijn kind, ik pas negen maanden op.

Ik heb die zender niet, maar ik zal eens zoeken! Bedankt voor de tip.
  maandag 13 februari 2012 @ 09:41:17 #39
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_107921562
Wow Mignonne, jammer dat ik die aflevering net gemist heb,vind dat ook een heel bijzonder standpunt. Heel bijzonder hoor sorbootje!

@bijtje, 2 boys wat gaaf! wordt een hele spannende tijd:)

ga nu weer even teruglezen, hoop dat het nu beter gaat marjo:)
pi_107921663
Nou eigenlijk is het helemaal geen bijzonder standpunt. Het is zoals het is. Het kindje in mijn buik is niet van mij. Het is strikt genomen niet eens familie van me. Het zal het meeste bijzondere neefje of nichtje zijn wat ik me voor kan stellen, maar het is niet mijn kind.

En ik ben blij met die duidelijkheid.
  maandag 13 februari 2012 @ 09:47:58 #41
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_107921708
Ik bedoel dat ik het bijzonder vindt dat je dit doet, TLC is s avonds te zien op animal planet
  maandag 13 februari 2012 @ 09:48:53 #42
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107921718
Sorbo, ik kan me helemaal inleven in dat standpunt hoor!
  maandag 13 februari 2012 @ 09:49:14 #43
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107921723
En het is ook gewoon heel goed om die grens vanaf dag 1 voor jezelf te leggen.

En tuuk zijn wij er nog allemaal om je op te vangen straks... :*
pi_107921768
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:45 schreef Sorbootje het volgende:
Nou eigenlijk is het helemaal geen bijzonder standpunt. Het is zoals het is. Het kindje in mijn buik is niet van mij. Het is strikt genomen niet eens familie van me. Het zal het meeste bijzondere neefje of nichtje zijn wat ik me voor kan stellen, maar het is niet mijn kind.

En ik ben blij met die duidelijkheid.
ja dat kan ik me voorstellen :Y

en dat is ook wat ik zo mooi vond aan haar standpunt, het was zo'n "ja, natuurlijk" moment voor de verpleegster terwijl het voor de vrouw zo duidelijk en gescheiden was.

ik moet zeggen dat ik het niet alleen van jou bewonderenswaardig vind, maar ook van je lief. Het vraagt van hem ook een zekere opoffering voor iets waar hij niet direct om vroeg. Natuurlijk minder en op een andere manier dan van jou, maar toch.
pi_107921816
Helemaal mee eens Mignonne! Ik ben dan ook heel blij met die rots naast me! Zonder B. zou dit een stuk moeilijker zijn en hij weet ook dat dit best veel van hem kan vragen, vooral als de zwangerschap wat verder gevorderd is. Maar hij is vooral trots en gelukkig dat we zijn zusje kunnen helpen.
pi_107921882
Jeetje wat hebben jullie weer veel gekletst..

Feenix gefeliciteerd met Sander, wat een bink al *O*
Tha_Duck en Ivetje gefeliciteerd met Noor *O*

*O* Voor de goede echo's en de 2 jochies van Bijtje

Nieuwe zwangeren, XY, Skoap, Fieder, Emfernera, Freubelot en Ophelia van harte gefeliciteerd en geniet ervan. Er komt een moment dat de weken echt voorbij gaan vliegen :)

Zoë herkenbaar wat je schrijft over je navel, de mijne heeft ook al even zijn 'normale' vorm niet meer.
Flugel nog een weekje!

Voor iedereen die het kan gebruiken :*
pi_107921983
Mag je eigenlijk draagmoeder zijn voor directe familie?
Natuurlijk niet wanneer je eigen eitje wordt gebruikt.

Maar gewoon net als bij jou, sorbo, dat het een al bevrucht eicelletje betreft.
Mag dat dan voor je eigen broer of zus?
pi_107922055
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:01 schreef covie het volgende:
Mag je eigenlijk draagmoeder zijn voor directe familie?
Natuurlijk niet wanneer je eigen eitje wordt gebruikt.

Maar gewoon net als bij jou, sorbo, dat het een al bevrucht eicelletje betreft.
Mag dat dan voor je eigen broer of zus?
Ja dat mag. Bij hoogtechnologisch draagmoederschap sowieso. Bij laagtechnologisch (eigen eitje) ligt het dus inderdaad een beetje anders. Het mág wel, valt ook niet echt iets tegen te doen, maar erg slim is het niet...
  maandag 13 februari 2012 @ 10:09:27 #49
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107922118
Ik baal een beetje. Ik had vandaag sinds 2 weken weer eens een stukkie willen gaan lopen. Eventjes naar de supermarkt voor wat kleine dingetjes.
En nou sneeuwt het hier weer. Mooi gezicht hoor maar nou zijn de stoepen weer glad. Dus ik zit vandaag weer braaf binnen... :{
pi_107922313
Gerberaatje & Phaidra O+

Nou daar gaan we dan.. ;) Afgelopen vrijdag een positieve test!! De test streep verscheen bijna nog eerder dan de controle streep :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was de hele week al zo moe, zo moe had ik me eigenlijk nooit gevoeld, dus ik had wel een vaag vermoeden... Het is mijn eerste zwangerschap dus super spannend allemaal. Ben 31 en woon in Almere :) En geloof eigenlijk de hele tijd nog steeds niet dat ik echt zwanger ben :@

Ik ga mijn best doen hier mee te lezen & praten, ik ben heel erg slecht in het onthouden van namen enzo, dus dat gaat nog een leuke uitdaging worden :D
pi_107922336
Heel erg gefeliciteerd met die mooie strepen!
  maandag 13 februari 2012 @ 10:21:41 #52
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107922385
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:09 schreef Asyniur het volgende:
Ik baal een beetje. Ik had vandaag sinds 2 weken weer eens een stukkie willen gaan lopen. Eventjes naar de supermarkt voor wat kleine dingetjes.
En nou sneeuwt het hier weer. Mooi gezicht hoor maar nou zijn de stoepen weer glad. Dus ik zit vandaag weer braaf binnen... :{
Ik dacht vanochtend ook effe buiten te stappen met de hond... Spekglad hier achter op de plaats, ligt gewoon een laagje ijs... Ach ja, nog maar een paar dagen, dan kunnen we weer normaal vooruit ;)
pi_107922606
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren :)

Net de vlos gebeld wanneer die glucose test ook alweer moest... Want vorige week bij de vlos had ze er niks over gezegd. Blijkbaar moet die test bij 12 en 24 weken, 12 weken was dus de week voor vorige week donderdag... Dus ik moest hem wel deze week doen dan hoor! Ja.. Ehh ok, merk wel dat je zelf achter dingen aan moet zitten :D
pi_107922822
Beetje jammer SE, maar goed dat je nog geen last hebt van zwangerschapsdementie ;)
Hoe doen ze die test?
  maandag 13 februari 2012 @ 10:45:46 #55
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107922872
Ben ik weer.

CTG gehad, en ik heb dus ' weeen activiteit' Al voelt het dus als ' gewone' harde buiken soms. Het doet iig geen pijn. (metertje sloeg een paar keer uit naar 100/80/70, rest was allemaal laag)

Nu moet ik van de arts magnesium nemen, maar als ik heel eerlijk ben wil ik dat helemaal niet. Magnesium houdt de weeen tegen, ik ben vandaag 35 weken (volgens hun, volgens mij ben ik 36..) Dus ik zie het nut er niet echt van in (en sorry als ik hiermee mensen voor de kop stoot, dat is dus absoluut niet de bedoeling;)) En wie weet duurt het nog wel een week, zonder dat ik die magnesium gebruik...

Verder was alles goed, bloeddruk was netjes, gewicht ook. 1,1 kilo aangekomen in 2 weken tijd, weeg nu 67,7. Ik heb ook geen blaasontsteking wat ik dacht (gelukkig maar)

Alleen wat ik wel raar vond, hij zei dat de baby niet 'vast' lag in mn bekken. Terwijl de vk in het ziekenhuis in NL zei dat dat wel zo was :? Ook weer lekker inwendig gevoeld }:| (toen zei hij dat dus dat de kleine nog niet vast zit in de bekken, weet niet wat hun daar onder verstaan....moet het hoofdje dan halverwege mn doos hangen ofzo :') ) en met zo'n eendebek ook nog daarna :X Pfffff....
pi_107923005
Vanochtend de 20 weken echo gehad. Zag er allemaal prima uit. Van te voren gevraagd om veel foto's en heb er zo'n 10 gekregen *) ik moet ze alleen nog inscannen, dus duurt even voordat ik jullie wat kan laten zien.
pi_107923039
Met een eigen eitje lijkt me ook nooit zo slim, want dan is het dus wel gewoon echt van jezelf en dan wordt het een stuk lastiger denk ik om het kindje af te geven aan de ouders.
Maar soms zal het mss niet anders kunnen natuurlijk.

PE ik snap wel wat je bedoeld maar ook al is het maar een weekje, het is wel sowieso beter dat de baby nog blijft zitten zeker een week. Als je nu wel 35 weken bent en het duurt geen week meer dan is dat echt wel erg vroeg hoor.
  maandag 13 februari 2012 @ 10:55:20 #58
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107923095
Fijn Mereltje dat alles goed was, ben benieuwd naar het beeldmateriaal...

Enne PE, ik snap dat je ongeduldig bent, maar ik zou niet zomaar tegen advies van de artsen ingaan. Je baby heeft echt nog even wat 'binnentijd' nodig hoor...
pi_107923099
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:51 schreef Mereltje het volgende:
Vanochtend de 20 weken echo gehad. Zag er allemaal prima uit. Van te voren gevraagd om veel foto's en heb er zo'n 10 gekregen *) ik moet ze alleen nog inscannen, dus duurt even voordat ik jullie wat kan laten zien.
*O* O+

Ik heb me net maar aangemeld voor moeders voor moeders.. Nu hopen dat ik geen last ga krijgen van enorme misselijkheid 's ochtends, want dan lijkt het me niet makkelijk om te (blijven) doen.
pi_107923374
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:45 schreef PureEvil het volgende:
Ben ik weer.

CTG gehad, en ik heb dus ' weeen activiteit' Al voelt het dus als ' gewone' harde buiken soms. Het doet iig geen pijn. (metertje sloeg een paar keer uit naar 100/80/70, rest was allemaal laag)

Nu moet ik van de arts magnesium nemen, maar als ik heel eerlijk ben wil ik dat helemaal niet. Magnesium houdt de weeen tegen, ik ben vandaag 35 weken (volgens hun, volgens mij ben ik 36..) Dus ik zie het nut er niet echt van in (en sorry als ik hiermee mensen voor de kop stoot, dat is dus absoluut niet de bedoeling;)) En wie weet duurt het nog wel een week, zonder dat ik die magnesium gebruik...

Verder was alles goed, bloeddruk was netjes, gewicht ook. 1,1 kilo aangekomen in 2 weken tijd, weeg nu 67,7. Ik heb ook geen blaasontsteking wat ik dacht (gelukkig maar)

Alleen wat ik wel raar vond, hij zei dat de baby niet 'vast' lag in mn bekken. Terwijl de vk in het ziekenhuis in NL zei dat dat wel zo was :? Ook weer lekker inwendig gevoeld }:| (toen zei hij dat dus dat de kleine nog niet vast zit in de bekken, weet niet wat hun daar onder verstaan....moet het hoofdje dan halverwege mn doos hangen ofzo :') ) en met zo'n eendebek ook nog daarna :X Pfffff....
waarom zou je in vredesnaam willens en wetens een vroeggeboorte riskeren? :o
er zitten echt risico's aan een geboorte bij die termijn. Het lijkt misschien leuk dat je kindje er dan eerder is maar realiseer je wel dat je kindje dan niet bij jou zal liggen maar in een couveuse op een aparte afdeling.

Wat linkjes met informatie die te vroeg geboren kinderen kunnen hebben, ook bij 35 of 36 weken zwangerschap (juíst die kinderen hebben overigens meestal forse problemen met drinken bijvoorbeeld.)

http://www.couveuseouders.nl/index/1055

http://scripties.umcg.eld(...)/?pFullItemRecord=ON

http://www.ncj.nl/bibliot(...)-op-gedragsproblemen

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=699

Je stoot mij er verder niet mee voor het hoofd, jouw keuze, maar het lijkt me in het belang van je baby veruit het beste als je advies van de arts gewoon opvolgt. Als je hiermee deze problemen kunt voorkomen en het voor je kind makkelijker kunt maken...
  maandag 13 februari 2012 @ 11:26:53 #61
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107923938
Gefeliciteerd Skoap & welkom *O*

Vanmorgen weer een groeiecho gehad en zat ze de vorige keer boven gemiddeld, nu zit ze onder de middenlijn kwa gewicht. Waarmee een ks dan niet zeker is en we moeten afwachten wat de groeiecho over 4 weken aangeeft.
  maandag 13 februari 2012 @ 11:28:26 #62
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107924001
Fijn Mereltje, dat alles goed was.

PE, en in elk geval een weekje (of twee) magnesium slikken, is dat wat dan?
pi_107924052
Fee-nix, gefeliciteerd met je tweede zoon! Wat een binkie. Een vlot herstel gewenst en veel geluk met elkaar.

Tha_Duck en Ivetje, gefelicteerd met Noor! Jullie ook veel geluk en gezondheid gewenst.

Bijtje, wat leuk, 2 jongens! En heel fijn dat alles goed is natuurlijk.

En wow, wat een hoop nieuwe zwangeren...! Gefeliciteerd allemaal. *O*

Sorbo, wat bijzonder dat het gelukt is... :) ben heel benieuwd naar het vervolg.

Ik mag bij nader inzien toch wel in het lijstje: 28 augustus 2012: Cantare. Vandaag met 11w6d het hartje luid en duidelijk horen kloppen bij de VK. :)
pi_107924073
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:53 schreef covie het volgende:
Met een eigen eitje lijkt me ook nooit zo slim, want dan is het dus wel gewoon echt van jezelf en dan wordt het een stuk lastiger denk ik om het kindje af te geven aan de ouders.
Maar soms zal het mss niet anders kunnen natuurlijk.

Oh dat hoeft niet zo te zijn hoor. Voor mij persoonlijk geldt dat ik het niet zou kunnen doen met mijn eigen eitje. Ik heb echter al een aantal draagmoeders leren kennen die júist per sé laagtechnologisch draagmoederschap wilden doen. Zij hebben daar hun eigen beweegredenen weer voor die ik ook helemaal kan volgen.
  maandag 13 februari 2012 @ 11:31:22 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107924086
Fijn Cantare! *O*

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

waarom zou je in vredesnaam willens en wetens een vroeggeboorte riskeren? :o
er zitten echt risico's aan een geboorte bij die termijn. Het lijkt misschien leuk dat je kindje er dan eerder is maar realiseer je wel dat je kindje dan niet bij jou zal liggen maar in een couveuse op een aparte afdeling.

Wat linkjes met informatie die te vroeg geboren kinderen kunnen hebben, ook bij 35 of 36 weken zwangerschap (juíst die kinderen hebben overigens meestal forse problemen met drinken bijvoorbeeld.)

http://www.couveuseouders.nl/index/1055

http://scripties.umcg.eld(...)/?pFullItemRecord=ON

http://www.ncj.nl/bibliot(...)-op-gedragsproblemen

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=699

Je stoot mij er verder niet mee voor het hoofd, jouw keuze, maar het lijkt me in het belang van je baby veruit het beste als je advies van de arts gewoon opvolgt. Als je hiermee deze problemen kunt voorkomen en het voor je kind makkelijker kunt maken...
Ik heb idd ook altijd begrepen dat een kindje soms 'beter' met 33 weken kan komen dan met 35 of 36. Het waarom heb ik niet meegekregen overigens. :@
pi_107924119
En dan wil ik er ook wel graag bij 13 oktober 2012 Sorbootje (neefje of nichtje)
  maandag 13 februari 2012 @ 11:34:43 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107924192
Je staat er bij Sorbo!
  maandag 13 februari 2012 @ 11:35:52 #68
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107924226
Mereltje, wat fijn dat alles goed was! *O*

Cantare, fijn dat bij jou ook alles goed was! :Y
Leuk een brusje voor E O+

PureEvil, wat vind je partner ervan?
In elk geval zou ik ook niet zomaar tegen het advies van de arts in gaan.

SupremeEvil, waarom moet je een glucosetest?

Bôh, hier ook weer een harde buik...
<zucht zucht>
  maandag 13 februari 2012 @ 11:42:29 #69
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107924393
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:35 schreef Asyniur het volgende:
PureEvil, wat vind je partner ervan?
In elk geval zou ik ook niet zomaar tegen het advies van de arts in gaan.
Mijn man is nu werken, als ik hem opbel dan schrikt ie zn eigen lam. Dus ik wacht geduldig tot hij zelf belt. Maar hij zal ook wel zeggen dat ik die tabletten moet pakken.
En ik weet eigenlijk zelf ook wel dat het beter is als de kleine niet NU geboren wordt...(was denk gewoon wat overdonderd hierdoor. had namelijk nooit verwacht dat die ctg zo hoog zou uitslaan)
  maandag 13 februari 2012 @ 11:44:41 #70
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107924455
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:42 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Mijn man is nu werken, als ik hem opbel dan schrikt ie zn eigen lam. Dus ik wacht geduldig tot hij zelf belt. Maar hij zal ook wel zeggen dat ik die tabletten moet pakken.
En ik weet eigenlijk zelf ook wel dat het beter is als de kleine niet NU geboren wordt...(was denk gewoon wat overdonderd hierdoor. had namelijk nooit verwacht dat die ctg zo hoog zou uitslaan)
Dat kan ik me goed voorstellen!
  maandag 13 februari 2012 @ 11:47:13 #71
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107924526
Dat je overdonderd bent is heel erg begrijpelijk PE... Ik vind het 'niet weten wanneer' en die afwachtende spanning ook lastig te behappen... Zeker als het dan begint te rommelen heb je zoiets van 'laat dan nu maar komen' zodat je niet nóg langer in onzekerheid zit... Maar toch is even de benen bij elkaar houden nog wel het beste natuurlijk... Laat het effe doordringen allemaal en ga dan die pillen halen ;)
pi_107924597
Ik heb weer een sticker!! Wat zit mijn baarmoeder trouwens al hoog :o hij begon met echo-en boven mijn navel, dus ik dacht al: nou nou, wat een enthousiasme?? Maar ja hoor! Bij een 2e kun je er qua grootte een 2 weken bij optellen zei hij.

Heb gevraagd naar de MRI van bij muppet, die hebben we gezien.. maar geen uitdraai omdat er met de MRI met bepaalde kleuren is gewerkt (om de blindedarm in beeld te krijgen) waardoor je in mijn baarmoeder wel de vruchtzak met water ziet, maar geen beeb ;) ik schrok wel vreselijk van mijn hydro, die was op die MRI net zo groot als mijn baarmoeder bij die 15 weken :o ;(

En we hebben zó gelachen toen ik vertelde dat de ene gyn (ik had nu de gyn die ik bij muppet ook elke keer had ;)) had gezegd dat het ws een jongetje was en het nu een meisje bleek... Ik denk dat die straks nog wel door de koffiekamer gaat, want die gyn schijnt bij 1 van de 5 beste echo-ers van NL te horen ;) dus dat die het fout had :D

Ik zei al dat deze gyn maar moest zeggen dat hij zag dat het een meisje was :P en dat ik zei dat dat niet kon omdat M. had gezegd dat het een jongen was :P

Volgens deze gyn moest ik maar een klacht indienen, zei hij met een grote grijns :+ _O-

Hoe dan ook, was weer een enerverende afspraak, fijne gyn's zijn er toch in mijn ziekenhuis O+
pi_107924653
Fijn dat alles goed was Gerberaatje O+ en fijn dat er zulke leuke gyn's zijn in het ziekenhuis in Almere O-)
  maandag 13 februari 2012 @ 11:58:24 #74
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107924883
Gerberaatje goedgekeurd *O*
pi_107924901
:* asy
Hier is t super glad, durf niet alleen te lopen, moest wel n klein stukje ivm afspr fysio maar prettig is t niet.

Gerberaatje *O* n sticker
klinkt als leuke gyns idd :)

Mereltje goede 20wkn echo *O*

Heb zaterdag n heerlijke broek gekocht bij de hema O+
(pjama achtige broek die ik ook aan kan als vriendinnen langskomen :9)
pi_107925162
Haha klinkt goed je afspraak gerbera :D
Hier.ook weer een sticker vd vlos. Mijn bm zit.nog wel onder mn navel trouwens...
Heb ook nog.mn gal gespuwd over mn vorige.kraamzorg (heb t nog.steeds niet geregeld :')) en ze kende de kraamverzorgster *lol* hadden al vaker tegen careyn gezegd dat dat eigenlijk niet kan hier :')

Merel een goede 20 weken echo, fijn! *O*

En ik las een goede echo voor cantare *O*

En pe, gewoob lekker die pillleb halenvhoor! Beebje moet nog heel even blijven zitten!
pi_107925587
Hahaha nee waar jouw baby zit weet ik niet Son :P

Ik snap nu in elk geval wel waarom ik bij Muppet zo snel ging qua groei... Met 15 weken had ik dus een soort dubbele grootte qua baarmoeder (ivm die hydro die net zo groot is).....

Nou ja, het zal allemaal wel :P tot nu toe heb ik echt nergens last van *O* wat een verademing..

Merel, een goede 20 weken echo! *O* ik mag over 2 weken, ik ben benieuwd :)

Zoë bij de H&M hebben ze ook lekkere broeken voor weinagh! Soort joggingbroek maar kan ook zo. Heerlijk!!
pi_107925636
Ik ben, ondanks dat er al ruim 20 kilo af is, nog steeds te dik (ben ook niet zo groot ;)). Bmi is 28, boven de 25 moet je blijkbaar even laten testen op zwangerschapssuiker.
En dat is dus met nuchter bloed laten prikken, dan een heel vies drankje opdrinken, 2 uur wachten en daarna weer bloed laten prikken. Weet het niet precies, aantal dames hier hebben het al gedaan...
pi_107925806
Gerberaatje
Pff lijkt me ook apart om te zien, je hydro op mri

Ah ik ga woensdag naar de h&m *O*
O+ zachte broeken.
  maandag 13 februari 2012 @ 12:28:40 #80
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107925811
Ik heb 2 keer voor de glucosetest gemogen *O*
pi_107925840
Dat is ook overal weer verschillend.... ik heb ook een bmi van 28 en hier hoeft er niks te gebeuren.. (of zou het komen om dat er 2 a 3 punten van dat BMI in mijn tetten zit :P als ik die eraf haal heb ik een gezond BMI :P)

De gyn zei vandaag zelfs, dat als mijn bloeddruk goed bleef, wat aankomen geen probleem is zelfs. (bij mijn oudste echt 25+ kilo aangekomen, kind liep ook behoorlijk voor op groei maar ook nooit een test hoeven doen... terwijl ik op het einde echt wel tegen de 100 kilo aan zat (was begonnen op 72 kilo :'))

Terwijl bij de vlossen hier je wel rond dat bmi zo'n test moet doen...

[ Bericht 21% gewijzigd door Gerberaatje op 13-02-2012 12:34:53 ]
pi_107925973
Hier hoef je pas zo'n test bij een BMI van 30+ ben zo blij met mijn 29 :D
  maandag 13 februari 2012 @ 12:36:19 #83
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107926044
Kiek bij mij geen kielekiele-gedoe, ik ben gewoon ruim zwaar genoeg om alle geneugten daarvan te mogen ervaren...

En dan nóg zo'n lekker wijf zijn he 8-)
pi_107926338
Ik moet bij 27 weken testen op suiker
Dan moet ik 's ochtens nuchter prikken, ontbijten, om 11 uur prikken, lunchen, en 14.00 weer prikken.

:? komt geen vies drankje bij kijken!

Maar ik moet niet prikken vanwege mijn bmi (die is prima) maar omdat mijn vader suikerpatiënt is.
Overigens hoeven mijn zussen weer helemaal geen suiker te prikken, die zitten weer bij een andere verloskundige.

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:30 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Oh dat hoeft niet zo te zijn hoor. Voor mij persoonlijk geldt dat ik het niet zou kunnen doen met mijn eigen eitje. Ik heb echter al een aantal draagmoeders leren kennen die júist per sé laagtechnologisch draagmoederschap wilden doen. Zij hebben daar hun eigen beweegredenen weer voor die ik ook helemaal kan volgen.
Dat je dat persé wilt kan ik me haast niet voorstellen eigenlijk, want het is dan toch eigenlijk echt je eigen kind die je dan weggeeft. Dat zou voor mij denk ik ook een heel verschil maken, dan als je puur alleen als leenbuik gebruikt wordt.

Maargoed, wat je zegt, ze zullen daar ook hun redenen voor hebben en ik heb me er natuurlijk nooit in draagmoederschap verdiept dus dan kan je snel een mening vormen die "onterecht" is.
En ik vind het lekker ook supergoed van je wat je doet voor je fam. :) O+
pi_107926570
gatverdamme nog op andere berichten gereageerd klik ik de pagina per ongelijk weg.

Even kort:

blij PE dat je dat even dacht door de shock, want het is echt beter dattie nog even binnen blijft zitten.

En Gerberaatje jammer dat je de baby niet zag op de mri, dat was wel leuk geweest.
Is een mri niet schadelijk eigenlijk?
pi_107926748
Het wordt in de eerste weken/ maanden van de zwangerschap niet aangeraden, maar is niet zo schadelijk als Röntgenonderzoek.

MRI staat voor magnetic resonance imaging en werk dus niet met röntgenstraling
pi_107926772
In principe niet, al zullen ze hem onder de 13 weken niet doen.... (tenzij echt heel heel noodzakelijk)... ik was toen net 15 weken zwanger dus ze durfden het wel aan (vooral omdat ze dus dat vermoeden op blindedarm ontsteking hadden, met een echo niets konden zien, en mijn bloed qua ontstekingswaarden ook niet klopten met een blindedarm infectie maar ik wel de pijnklachten had...)

Was ik minder lang zwanger geweest hadden ze afgewacht ipv die MRI.
pi_107927594
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn Cantare! *O*

[..]

Ik heb idd ook altijd begrepen dat een kindje soms 'beter' met 33 weken kan komen dan met 35 of 36. Het waarom heb ik niet meegekregen overigens. :@
Vanwege de zuigreflex.
Mijn dochter is met 34wk gehaald en had al vrij snel een zuigreflex. Oke niet de kracht maar wel de reflex. Evie van BJ is met 36wk geboren en had veel minder zuigreflex. Ook bij Ean lagen oudere kindjes op de couveuseafdeling van 36wk of ouder die niet naar huis mochten omdat ze niet zelf dronken.
pi_107927797
Merel met een goede 20 weken echo, mooi!! *O*

Cantare, fijn dat je een goede echo hebt gehad!!! *O*

Fijn dat je weer helemaal goedgekeurd bent Gerberaatje!! *O*

Ik begin toch zo nieuwsgierig naar het geslacht te worden van deze baby!! Toch maar eens kijken of we toch niet eerder een geslachtsbepaling kunnen laten doen!
  maandag 13 februari 2012 @ 13:33:32 #90
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107927855
Gerbera & Cantare, fijn dat alles goed is *O*
pi_107927917
Ooooh, dan gaat de glucosetest nog even aan mij voorbij, ik heb een vrij laag BMI en geen suiker in de familie.

Ik ben benieuwd hoeveel baby's er in mijn buik zitten... aangezien tweelingen voorkomen aan moederskant (mama en oma) en mijn hCG zo hoog was toen ik op mijn (vermeende) NOD testte.

Verder een drukke week hier. Vanavond, morgenavond en donderdagavond activiteiten. Ik zal blij zijn als het weekend is, dan gaat carnaval maar even op een lager pitje. :O
pi_107927957
aah oke, lijkt me super grappig in elk geval om te zien :D toch weer heeeeeeel anders dan op de echo.
Zoals die foto die kleurdoos in het vorige topic had gepost :D

Wat ik me trouwens nog meer afvraag: zijn er hier nog rokers en drinkers?
Op babybytes lees ik wel mee en daar zie ik regelmatig (vooral bij de net-zwangeren) de discussie oplaaien over niet/wel roken en drinken.

Ik kreeg zelf laatst een compliment over dat ik niet meer rookte :{ , nou bedankt maar een gezond kindje is waar ik het voor doe.
En een collega vind ongeveer alles maar onzin wat je niet mag. Dus die eet gewoon rood vlees, rookt toevallig niet maar drinkt wel af en toe.

Bij mij zijn de sigaretten gelijk met de pil het huis uit gegaan, en de drank toen ik positief geplast had. Met mijn schoonmoeder gaan we ongetwijfeld nog een discussie krijgen wat betreft het roken bij haar thuis.
pi_107928035
Ik rook niet en dronk sowieso weinig, dus het kost mij geen moeite, al heb ik weinig begrip voor moeders die daar wèl moeilijk over doen.
Het enige wat ik jammer vind is dat ik geen sushi en gerookte vis meer mag.
pi_107928106
Roken deed ik niet en drinken al minimaal, maar nu dus ook niet meer :) Wat ik momenteel wel echt mis is rosbief :') Maar ook dat laat ik nu gewoon even staan. Ik vind het zelf een kleine moeite. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als mijn kind hierdoor een afwijking zou hebben aan het een of ander.
pi_107928162
Roken en drinken doe ik ook niet! In mijn omgeving (collega's) zijn er een aantal mensen die wel gerookt hebben tijdens hun zwangerschap. Ik begrijp dat echt niet! Ik vind het zelfs al vervelend om in een rokerige ruimte te zijn op dit moment!
pi_107928418
Mangostine:
Spannend! Wanneer heb je n echo?
in ons gezin zijn een aantal 2lingen, was zelf een 3ling (uiteindelijk 2ling) op de natuurlijke manier.
Verder 2lingen in de Fam. En ook bij m'n lief.
Was zelf ook heel nieuwsgierig :D bij m'n echo. Leek me heel erg leuk een 2ling

Covie:
Ik rookte niet, dronk ook niet echt veel

Vind het wel lastig om in het bijzijn van rokende mensen te zijn, (in huiskamers wordt t zo benauwd) op m'n werk probeerde ik rook-omgevingen te vermijden wat best lastig was in de psychiatrie. Nu gelukkig geen last meer van.
pi_107928511
Helemaal uit een rokerige ruimte blijven lukt niet, want dan kan ik niet eens bij mijn vriendin of schoonmoeder op bezoek. Verder roken meeste vrienden standaard thuis ook buiten gelukkig.

Straks als de baby er is vind ik het een groter probleem.
Mijn schoonmoeder rookt veel, maar ik wil niet dat mijn kindje daar logeert als ze dan niet buiten gaat roken. Misschien binnenkort eens even voorzichtig aankaarten want dat wordt echt wel een dingetje gok ik

Gerookte zalm :'(
Biefstuk :'(

En ik moet bekennen dat vriendlief het ook niet meer krijgt nu :@
pi_107928591
Gerberaatje en Cantare, wat fijn dat alles goed is! *O*
En Merel een goede 20 weken echo! *O*

Flugeltje, je laatste week voor je verlof! Wat heerlijk!

Sorboo, al bijna een echo, wat spannend is het toch. En ik ben het met je eens hoor, al die dingen gaan jullie niet gebeuren, alleen de leuke en de mooie! O+

Vanochtend even langs de vk, alles was goed. Het verbaasde haar hoe beweeglijk het kindje was, ze zei dat ik daar mijn handen vol aan zou krijgen. :P
Bloeddruk goed. Het kindje was al heel goed ingedaald. :D Ik ben er echt nog helemaal niet klaar voor!
En natuurlijk even op mijn kop gekregen dat ik niet gebeld had nadat ik gevallen was. Maar nadat ze voelde hoe druk mijn kleintje kan doen, snapte ze wel dat ik daardoor gerustgesteld was.

En ik kwam een kennisje tegen die bij haar kindjes ook niet wist wat het zou worden, en hoe zij erover vertelde, maakt dat ik helemaal geen zin meer heb om die envelop open te maken.
Het klonk zo bijzonder. O+

Ik ben echt blij dat mijn moeder gestopt is met roken nu een jaar geleden. Nadat ik ergens had gelezen dat de giftige stoffen nog best een tijd om je heen blijven hangen, zelfs als je buiten rookt, heb ik er nu een beter gevoel bij als ze Ko knuffelt.
Ze heeft Ko ook nooit in de draagdoek gehad, oa om die reden. Ik zou daar nu makkelijker is zijn, juist omdat ze gestopt is.
Ik vind het zo stoer van haar. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_107928602
Dat er vrouwen zijn die roken en drinken tijdens de zwangerschap gaat er bij mij echt niet in. :N
Negen maanden zijn zo om.

Maar das my two cents.
pi_107928657
Trouwens nog even een jompel voor alle leuke berichtjes die voorbij zijn gekomen *O*
pi_107929055
Zwangere vrouwen die roken... Zag er van het weekend nog eentje vrolijk en hoogzwanger met een peuk in d'r mond :X was echt in staat om hem eruit te meppen. :@
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  maandag 13 februari 2012 @ 14:13:42 #102
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_107929069
Zow wat gaat het snel dames haha, Ik heb net een paar uurtjes gewerkt en moet alweer heel veel bijlezen. Wat ontzettend leuk!

@mangostine, geen sushi en gerookte zalm of paling vindt ik naast geen softijs en franse kazen echt heeel erg moeilijk, dat waren namelijk dingen die ik heel erg lekker vind en dus ook veel at.

Maar het gaat ook goed nu met broodjes tonijn (uit blik), gebakken vis. Daarnaast natuurlijk veel rijst, stamp en andere dingen. Al is het wat lastiger omdat ik voor veel voedingswaren allergisch ben. Dat schijnt te veranderen als je zwanger bent. Ik hoop het maar!

@Cantare wat fijn dat alles goed is :)

@Merel Tof een goede 20 weken echo, dat zal een opluchting zijn! En weer leuk om je kleintje te zien:)
  maandag 13 februari 2012 @ 14:15:01 #103
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_107929116
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:13 schreef LeNeHe het volgende:
Zwangere vrouwen die roken... Zag er van het weekend nog eentje vrolijk en hoogzwanger met een peuk in d'r mond :X was echt in staat om hem eruit te meppen. :@
Soms heb je die neiging inderdaad, als ik er iets van zeg, dan hoor ik, bemoei je lekker met je eigen zaken, lol. Logisch antwoord maar goed je wilt toch het beste voor je eigen kindje als ouder(s) zijnde of zie ik dat verkeerd? Wat is 9 maanden nou? En daarna buiten roken?
pi_107930117
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:52 schreef Zoë23 het volgende:
Mangostine:
Spannend! Wanneer heb je n echo?
in ons gezin zijn een aantal 2lingen, was zelf een 3ling (uiteindelijk 2ling) op de natuurlijke manier.
Verder 2lingen in de Fam. En ook bij m'n lief.
Was zelf ook heel nieuwsgierig :D bij m'n echo. Leek me heel erg leuk een 2ling
Echo is pas de 24e, dus dat is nog super lang wachten!!!! :o :o
Ja ik weet, straks gaat het allemaal veel sneller dan me lief is, maar op dit moment trekt de tijd echt tergend langzaam aan me voorbij...

Het lijkt mij ook super, een tweeling! Het is sowieso een wonder dat er ineens leven groeit in je buik O+
  maandag 13 februari 2012 @ 14:53:19 #105
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107930390
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:15 schreef Loodje het volgende:

[..]

Soms heb je die neiging inderdaad, als ik er iets van zeg, dan hoor ik, bemoei je lekker met je eigen zaken, lol. Logisch antwoord maar goed je wilt toch het beste voor je eigen kindje als ouder(s) zijnde of zie ik dat verkeerd? Wat is 9 maanden nou? En daarna buiten roken?
Maar dan krijg je dat standaard antwoord dat ze zonder te roken zoveel last hebben van stress en dat dat ook niet goed is voor de baby dus dat 3 sigaretten p/d van de vk mag.
pi_107930624
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:15 schreef Loodje het volgende:

[..]

Ik denk altijd maar zo, als ze geen commentaar trekken moeten ze maar sneaky lekker thuis gaan roken en niet in het openbaar...
pi_107930710
quote:
15s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

Maar dan krijg je dat standaard antwoord dat ze zonder te roken zoveel last hebben van stress en dat dat ook niet goed is voor de baby dus dat 3 sigaretten p/d van de vk mag.
Ja idd! Ook eens gehoord: 'Ach dan blijft de baby ook kleiner, das ook mooi meegenomen! :X
pi_107930761
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:13 schreef Loodje het volgende:
Zow wat gaat het snel dames haha, Ik heb net een paar uurtjes gewerkt en moet alweer heel veel bijlezen. Wat ontzettend leuk!

@mangostine, geen sushi en gerookte zalm of paling vindt ik naast geen softijs en franse kazen echt heeel erg moeilijk, dat waren namelijk dingen die ik heel erg lekker vind en dus ook veel at.

Maar het gaat ook goed nu met broodjes tonijn (uit blik), gebakken vis. Daarnaast natuurlijk veel rijst, stamp en andere dingen. Al is het wat lastiger omdat ik voor veel voedingswaren allergisch ben. Dat schijnt te veranderen als je zwanger bent. Ik hoop het maar!

@Cantare wat fijn dat alles goed is :)

@Merel Tof een goede 20 weken echo, dat zal een opluchting zijn! En weer leuk om je kleintje te zien:)
Sushi mag je gewoon, net als rauwe vis.. mits wel vers! In bijv. een all you can eat gebeuren is de doorloop snelheid zo groot dat je er daar vanuit mag gaan dat het wel vers is. Ik durf het daar wel aan.

Of gewoon zelf maken, lekker vis halen op de markt en eat you're heart out :9
pi_107930829
quote:
15s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja of dat het kind met een 'normaal' gewicht wordt geboren en dan het: zie je wel! En de placenta was ook helemaal in orde!

En het dan wel gek vinden als het kind niet veel later ineens longproblemen heeft oid.

Excuusjes :r en verder zeg ik er niks over, als mensen het niet eens over hebben om hun kind 9 maanden de kans te geven om uit te groeien tot een gezonde baby... Kansloos écht....
pi_107930902
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:04 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Ja of dat het kind met een 'normaal' gewicht wordt geboren en dan het: zie je wel! En de placenta was ook helemaal in orde!

En het dan wel gek vinden als het kind niet veel later ineens longproblemen heeft oid.

Excuusjes :r en verder zeg ik er niks over, als mensen het niet eens over hebben om hun kind 9 maanden de kans te geven om uit te groeien tot een gezonde baby... Kansloos écht....
Eens! :Y
pi_107930920
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:06 schreef Labelloo het volgende:

[..]

Eens! :Y
+1.
pi_107930985
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:13 schreef Loodje het volgende:

Waarom zou je geen (verse!!) sushi eten?!
pi_107931126
Nou ja verse sushi mag wel, maar dat is in mijn buurt niet te krijgen. En ik was altijd blij met de diepvriespakketjes van de Lidl, en de sushiblokken bij de Wok die daar dan de hele avond blijven liggen.
pi_107931185
Ik sluit me aan bij mijn voorgangsters. Ik snap het ook werkelijk niet.

Fluug nog een weekje meid :*

*O* voor de goede echo's!

Verder vergeten wat ik heb gelezen :@, leest onhandig terug snel op mobiel op het werk en beetje druk. En m'n lief is vandaag jarig, wel 24. Ik voel me dan zo oud ineens hè, gelukkig denkt hij er anders over :P
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_107931203
Ja maar da's ook geen sushi. Bleegh :P Terecht dat je dat niet meer neemt :P
pi_107931281
Zo ken ik (van verjaardagen) ook iemand die nu voor de tweede keer zwanger is. Bij de eerste zwangerschap stug doorgerookt. Kindje veel te klein, ademhalingsproblemen etc.. Nu weer zwanger en ondanks wat er de vorige keer gebeurde gewoon doorpaffen. Woest word ik er van. Ik heb ook echt geen zin om een praatje met zo iemand te maken.
pi_107931346
Zou d'r vk daar nou niks van zeggen?
  maandag 13 februari 2012 @ 15:19:21 #118
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_107931350
Thanks allemaal voor het lieve welkom!

@Asyniur: ah oke! Zo vroeg al joh.. Nou dan ga ik maar eens bellen whihi :D

@Mangostine: ja idd... ga ik maar doen! :D
Ja heeee! Gezelligggg O+ :D

@Bijtje84: ze kunnen niet zien of ze hun eigen placenta hebben? Daar kan je namelijk aan zien of het zo is ;)
Om even in medische termen te spreken; je hebt een;
mono-mono gemelli (1 placenta, 1 vruchtzak tweelingen)
mono-di gemelli (1 placenta, 2 vruchtzakken) en een
di-di gemelli (2 placenta's, 2 vruchtzakken) :)

Wat zoveel betekend als dat de eerste twee een eeneiige tweeling is, en de laatste een 2eiige :)

/einde medische praat :+

@skoap: wat een toffe test!! :D Whihi vaag he, ik kan het ook nog niet bevatten...

@Pureevil: wat ik altijd geleerd heb; 1 dag langer in de buik, 2 dagen minder in de couveuse. In je buik is het, zolang ie het naar zijn zin heeft, gewoon beter. Snap je overweging, maar elke dag is er 1! ;)

@Brighteyes; ja of een kindje eerder moet komen hangt helemaal af van de situatie. Heeft de moeder HELLP oid? Dan beter eruit. Maar groeivertraging is langer dan 37 weken niet zinvol, daar groeien ze niet meer van bijv in die laatste 3 weken :)

@Sorbootje; oh nee, erg he :o ik kan daar ook niet tegen. En bij sommigen gaat het dan beter (aka geen ademhalingsproblemen oid) en dan zeggen van; ja, het ging gewoon goed hoor. 'Dus wat boeit het.' Ehm. :|W
pi_107931374
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:19 schreef Kuukske het volgende:
Het zou mij niks verbazen als ze daar gewoon tegen liegt.
pi_107931386
Van de stress is ook dikke onzin ja :{w

Ik heb nog nooit iemand na 2 maanden ofzo nog horen klagen hoe gestrest hij/zij wel niet is door het stoppen met roken. Als iemand (weer) begint met roken is de reden wel vaak stress, maar die stress zelf wordt dan veroorzaakt door een andere situatie.

Volgens mij raak je meer gestrest als je jezelf toestaat er 3 te roken.
Dan zit je bij elke peuk te bedenken: zal ik nu al roken, of beter nog even bewaren dan heb ik vanavond nog 2 peuken. En heb je een feestje, dan denk je al gauw aah vandaag mag ik er wel 2 meer.
pi_107931393
quote:
Ik vraag me af hoeveel van dat soort personen eerlijk zijn tegen hun vlos. Of daar alleen maar lopen te janken dat ze die 3 (in werkelijkheid 30) sigaretjes niet kunnen missen :{
pi_107931449
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:20 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Het zou mij niks verbazen als ze daar gewoon tegen liegt.
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:20 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel van dat soort personen eerlijk zijn tegen hun vlos. Of daar alleen maar lopen te janken dat ze die 3 (in werkelijkheid 30) sigaretjes niet kunnen missen :{
Mja.. goed punt. Maar zoiets ruik je wel.
Ik vind het zo erg voor die kleine guppies. -O-.
pi_107931467
Ik ben echt gróót liefhebber van wijn en van speciaalbier enzo, maar als je zoiets drinkt, of je rookt een sigaret...hoe rijm je dat in vredesnaam met het kleine wurmpje in je buik? Als je eens een slokje van je man proeft, een klein slokje...dat kan ik me nog voorstellen, maar gewoon een heel glas wegtikken of een peuk roken.. .Echt ik val stil daarvan.
pi_107931510
Ik was verslááfd... echt, zo'n 1,5 pakje per dag, al zo'n 17 jaar lang :') ... ik stopte elke ivf (ook lekker op tijd :') ik geef het toe) en als ie dan niet was gelukt begon ik weer :') maar bij Muppets ivf dus niet meer, want ik was zwanger...

De eerste 2 maanden vond ik extreem lastig (ik was regelmatig ook heel erg gezellig :') vooral omdat ik ook al geen druppel drank meer dronk :') ) , maar geen haar op mijn hoofd die erover dacht om een sigaret op te steken... ik kan me dan dus ook écht niet voorstellen dat iemand dat doet... vooral niet nu bekend is wat roken voor effect op je ongeboren kind heeft.....

Ik heb dan ook echt geen greintje begrip voor iemand die wel stug door blijft roken. En als iemand het dan al doet, kom dan niet met van die jankexcuusjes zoals stress enzo aan. Je weet dondersgoed dat het héél erg slecht is en je blijft het doen. verwacht dan ook geen: 'ja we begrijpen het want je hebt zoooveeeeel stress' :') reacties...
  maandag 13 februari 2012 @ 15:25:28 #125
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_107931567
Roken is gewoon enorm verslavend, het vervangt een stofje in je brein, wat je later dus mist :) Maar dan kan je nog beter nicotinekauwgom gebruiken in je zwangerschap dan roken, dan heb je al die anderen zooi niet erbij. Magoed.

@gerberaatje; wat knap joh! :* Supergoed dat je dat hebt volgehouden.... :) Ja... ernstig he. -O-
pi_107931572
Dat lijkt me ook, dat je dat ruikt? Ik vind het ook erg voor die kleine guppies, hoe ego kan je zijn zeg.
pi_107931620
Ik vind het niet eens echt knap. Het was een logische stap: zwanger -> stoppen. Eigen keus. Gewoon niet meer opsteken op zo'n moment (zonder zwangerschap zou ik ook nooit gestopt kunnen zijn, dat had ik gewoon niet volgehouden)...

Daarna nooit meer een peuk aangeraakt en ook de behoefte niet. Soms nog wel gek om me te bedenken dat ik vroeger áltijd met peuk in mijn handen liep :') Maar enfin... verslaving of niet, je hebt een KEUZE... en niemand zal vertellen dat het niet moeilijk is.. Maar je hebt het niet meer alleen over je eigen leven op het moment dat je zwanger bent....
  maandag 13 februari 2012 @ 15:32:27 #128
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107931771
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:23 schreef Gerberaatje het volgende:

Ik heb dan ook echt geen greintje begrip voor iemand die wel stug door blijft roken. En als iemand het dan al doet, kom dan niet met van die jankexcuusjes zoals stress enzo aan. Je weet dondersgoed dat het héél erg slecht is en je blijft het doen. verwacht dan ook geen: 'ja we begrijpen het want je hebt zoooveeeeel stress' :') reacties...
Dus dat, maar ik ben zo iemand nog niet tegen gekomen, iemand die stug door rookt zonder smoezen.
pi_107931863
Jongens, ik ben zo moe. Zó moe, ik zou hier ter plaatse op de grond een tukje kunnen doen.
Misschien is dat de compensatie voor het gebrek aan andere klachten?
pi_107931920
Goede echo's voor Merel en Cantare! *O*

Veel nieuwe aanwas! *O*

Goh Gerberaartje, bij mij zit mijn baarmoeder ook nog niet boven mijn navel hoor! Ik heb vanmorgen foto's vergeleken, mijn buik is kleiner dan de vorige keer bij deze termijn. Best gek, ik dacht altijd dat je bij een 2e veel harder groeit.
Nouja, morgen 20 weken echo, ze zullen het wel zeggen als hij/zij niet genoeg groeit.

In elk geval fijn dat je weer goed bent gekeurd, net als Oeke en Son! *O*

Kun je lekker even liggen Mangostine of ben je aan het werk?
pi_107931990
Ik ben aan het werk, dus ik moet ook nog doen alsof ik druk bezig ben. Ik zit alleen maar gapen te onderdrukken.

En spannend, morgen je echo! Wil je weten wat het wordt? Of wist je dat al :@
pi_107932026
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:35 schreef Mangostine het volgende:
Jongens, ik ben zo moe. Zó moe, ik zou hier ter plaatse op de grond een tukje kunnen doen.
Het kan. Tip: leg een kussentje op je toetsenbord. Zo voorkom je vierkante vakjes in je gezicht :+.
pi_107932055
quote:
pfff ik doe met je mee :O

En dan heb ik ook nog eens een baan dat ik de hele dag achter de computer zit... Soms is het zooo moeilijk je ogen open te houden :@
pi_107932126
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:38 schreef Mangostine het volgende:
Ik ben aan het werk, dus ik moet ook nog doen alsof ik druk bezig ben. Ik zit alleen maar gapen te onderdrukken.

En spannend, morgen je echo! Wil je weten wat het wordt? Of wist je dat al :@
Ik weet het al O-)
  maandag 13 februari 2012 @ 15:43:05 #135
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_107932158
quote:
Dat hoop ik voor je, want de misselijkheid SUCKS kan ik je zeggen. Geef mij maar moeheid dan! :7
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:39 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Het kan. Tip: leg een kussentje op je toetsenbord. Zo voorkom je vierkante vakjes in je gezicht :+.
Whahahaha _O-
Ja, een fghjk in je gezicht is niet al te flatteus he....
pi_107932182
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:39 schreef Kuukske het volgende:

[..]

ach, het is weer eens wat anders he, een blokhoofd.
pi_107932195
Gewoon voor jezelf ontkennen dat roken slecht is. En je kan altijd een verhaal bedenken in je voordeel.

Roken geeft een grotere kans op alzheimer.
Mijn oma rookt niet en heeft nooit gerookt en heeft toch alzheimer.
Dus ik kan best roken want als je niet rookt krijg je het net zo goed.

Roken geeft een grotere kans op longkanker
Oma is 80 geworden terwijl ze rookte al een ketter en ze heeft nooit longkanker gehad.
Dus ik kan best roken want je krijgt daar geen kanker van

:'(
pi_107932221
:D blokhoofd 8-)

oooh die alles overheersende moeheid van het begin... Ik deed niet meer dan werken, slapen, werken en slapen.... :O
pi_107932225
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:42 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ik weet het al O-)
en wil je dat met ons delen O-)
pi_107932250
Nee dat wil ze niet delen }:| irritant hè! :{w

Stomme Bodpa :6
pi_107932264
Neeeeeheeeeeeeee
(maar het is wel moeilijk)
pi_107932272
Loopt daar al een poll op?
pi_107932284
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:43 schreef Mangostine het volgende:

[..]

ach, het is weer eens wat anders he, een blokhoofd.
:D. Nee maar zonder dollen. Ja, dat kan best. Maar dat beats misselijkheid hoor. Echt waar. Maar handig/prettig is anders. Misschien dat je even een korte break kunt nemen? :).
pi_107932290
is het een moeilijk geslacht bodpa? :o
pi_107932320
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:46 schreef Mangostine het volgende:
is het een moeilijk geslacht bodpa? :o
:D

Nou! Ontzettend! :P
pi_107932353
:o een hermafrodiet?
pi_107932357
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:46 schreef Kuukske het volgende:

[..]

:D. Nee maar zonder dollen. Ja, dat kan best. Maar dat beats misselijkheid hoor. Echt waar. Maar handig/prettig is anders. Misschien dat je even een korte break kunt nemen? :).
ja, moet ik maar eens gaan inlassen dan. Ik ben zo iemand die geen pauze neemt en om 15u een broodje wegeet achter de pc. :@
Al heb ik mijn bureau wel altijd vol liggen met snacks (liga's, CaS, noodles, sultana's etc).
pi_107932425
ik weet niet eens of ik het geslacht wel wil weten eigk! Mijn vriend wil het wel weten maar ik twijfel nog. Ik vind, ofwel we weten het allebei wel, of niet. Maar misschien neig ik toch meer naar wel.
pi_107932454
als ik zo mijn posts lees kom ik toch nog best wakker over. :@
Ik ga maar weer eens iets doen.
pi_107932531
Ja, je bent best helder :P
Aan het werk jij! ~O>
  maandag 13 februari 2012 @ 15:52:28 #151
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107932534
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:19 schreef Enfermera het volgende:

@Bijtje84: ze kunnen niet zien of ze hun eigen placenta hebben? Daar kan je namelijk aan zien of het zo is ;)
Om even in medische termen te spreken; je hebt een;
mono-mono gemelli (1 placenta, 1 vruchtzak tweelingen)
mono-di gemelli (1 placenta, 2 vruchtzakken) en een
di-di gemelli (2 placenta's, 2 vruchtzakken) :)

Wat zoveel betekend als dat de eerste twee een eeneiige tweeling is, en de laatste een 2eiige :)

/einde medische praat :+

Ik las trouwens dat je (Bijtje) geen foto had van de twee samen (omdat dat niet op de foto paste), maar dat je wél een dvd hebt meegekregen. Daar kun je een print screentje van maken. . .
pi_107932942
quote:
Wat moet ze er van zeggen dan?

Ik heb ze gezien, niet eentje per dag, maar meerdere dames per dag die gewoon doorroken. Aan die dames wordt het dringende advies gegeven om te stoppen met roken, ze worden voorgelicht over de risico's en de nadelen van het roken voor het kind. Vervolgens wordt ze alle hulp geboden die ze eventueel desgewenst nodig hebben bij het stoppen (StiVoRo heeft daar pakketten voor en de huisarts heeft eventueel ook middelen.), maar ja, als iemand vervolgens dan zegt "nou nee hoor, ik stop niet." Dan houdt het op, en als verloskundige kun je dan ook niet veel meer doen dan dat.
pi_107933003
Mja. Goed punt. Maar toch. Ik weet niet. Een hardhandige draai om de oren erbij voor het idee misschien. Maar wat je zegt. Meer dan dat kunnen ze niet doen.
pi_107933011
Het is zoals met alles eigenlijk. Het is een (fors) gezondheidsrisico, maar wel een keuze die je maakt. Net zoals het niet eten van rood vlees en het wel slikken van foliumzuur. Je bent vrij om te doen wat je wil, er is geen wet die het roken verbiedt.
En dus kom je de vrouwen die doorroken best heel regelmatig tegen nog (eerlijk gezegd zie ik een strakkere opvolging van de roodvleesantikattenbakrauwegroentenwassengeenrauwekaas-gestapo dan van de antirook en antidrink lobby :') ) maar misschien is dat een locatie-gebonden probleem :+
  maandag 13 februari 2012 @ 16:07:38 #155
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107933083
Ik rookte ook 2 a 3 pakjes shag (shag ja :') ) per week, maar zodra we begonnen met voor het echie sexen ben ik gestopt. Heeft me echt heel veel kruim gekost, maar inmiddels dus al ruim 3 jaar gestopt... Ik weet dus hoe lastig het is en ik kan me zelfs nog voorstellen dat als je onverwacht zwanger wordt dat het dan moeilijk stoppen is... Ik kan er echter niet bij dat m'n schoonzusje die 2 jaar heel bewust bezig was met zwanger worden en ook in de medische mallemolen zat nog steeds rookt nu ze 39 weken zwanger is... Het kost me ook heel veel moeite om er geen opmerkingen over te maken... Ze heeft het beste excuus dat er is, de eerste is 8, toen rookte ze ook en die heeft er helemaal niets aan overgehouden. Enfin; met mij (en Willem) wordt wél rekening gehouden, ze hebben dus met kerst enzo allemaal buiten staan roken. Terwijl Tijn, Willem en ik dus de enige niet-rokers in de hele familie zijn. Vind ik ook wel fijn....
  maandag 13 februari 2012 @ 16:10:05 #156
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107933175
En Mignonne, ik constateer het ook ja... Dat er relatief veel vrouwen stug door blijven roken die dan wél alle voedingsmiddelen (met lagere risico's) laten staan. Beetje het idee dat ze alleen de dingen willen laten die ze zelf het beste uitkomt ofzo...

En tja, inderdaad kan een VK of Gyn alleen een adviserende rol spelen; mensen doen toch wat ze zelf willen.
  maandag 13 februari 2012 @ 16:10:10 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107933180
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:05 schreef Kuukske het volgende:
Mja. Goed punt. Maar toch. Ik weet niet. Een hardhandige draai om de oren erbij voor het idee misschien. Maar wat je zegt. Meer dan dat kunnen ze niet doen.
_O-
pi_107933281
En toch vind ik dat geen echt excuus.

Niet iedereen die rijdt met alcohol achter het stuur verongelukt.
Niet iedereen die een keer een pilletje neemt raakt drugsverslaafd.

Maar de kans dat het wél gebeurd is gewoon veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele malen groter dan als je er voor kiest om het te laten.
pi_107933457
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:45 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Echo is pas de 24e, dus dat is nog super lang wachten!!!! :o :o
Ja ik weet, straks gaat het allemaal veel sneller dan me lief is, maar op dit moment trekt de tijd echt tergend langzaam aan me voorbij...

Het lijkt mij ook super, een tweeling! Het is sowieso een wonder dat er ineens leven groeit in je buik O+
Kan het me voorstellen hoor! Voordat ik de 12wkn echo had duurde ook zoooooo lang
hetzelfde met de 20wkn echo :9 haha.

Ja dat sowieso! O+

bodpa morgen 20wkn echo!

flugeltje; wel fijn dat ze rekening hielden met jullie

Net eventjes bezig geweest in de babykamer O+
voel me altijd zo blij als ik daar sta :@ eventjes de kleertjes netjes leggen
of nieuwe spulletjes even in de kast doen :@
mmmm O+
pi_107933562
Van genieten Zoë! Over 15 a 16 jaar krijg je misschien commentaar als je in d'r kast snuffelt.
  maandag 13 februari 2012 @ 16:21:08 #161
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107933640
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:12 schreef covie het volgende:
En toch vind ik dat geen echt excuus.

Niet iedereen die rijdt met alcohol achter het stuur verongelukt.
Niet iedereen die een keer een pilletje neemt raakt drugsverslaafd.

Maar de kans dat het wél gebeurd is gewoon veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele malen groter dan als je er voor kiest om het te laten.
Het is ook geen echt excuus, maar het haalt bij voorbaat al zo'n beetje al je argumenten weg... Ik begin dus ook gewoon niet aan de discussie, ze weet het best dat het slecht is...
  maandag 13 februari 2012 @ 16:24:42 #162
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107933775
Omg zeg, stoppen met roken zien als een advies of optioneel, terwijl dat nou net het enige 'ding-wat je-zou-moeten-laten-als-zwangere' is waarvan met verschillende wetenschappelijke onderzoeken onomstotelijk is aangetoond dat de handeling zonder meer een aanzienlijk gezondheidsrisico voor de baby inhoudt. Over drank en voedingsmiddelen kun je nog discussieren en/of aan kansberekening doen, maar roken...! Jeetje zeg, dat er nog vrouwen zijn die het als keuze zien, pfft.
  maandag 13 februari 2012 @ 16:25:58 #163
30252 Soempie
Procreating
pi_107933836
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:19 schreef Kuukske het volgende:
Van genieten Zoë! Over 15 a 16 jaar krijg je misschien commentaar als je in d'r kast snuffelt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 13 februari 2012 @ 16:30:02 #164
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107934014
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:24 schreef Aventura het volgende:
Omg zeg, stoppen met roken zien als een advies of optioneel, terwijl dat nou net het enige 'ding-wat je-zou-moeten-laten-als-zwangere' is waarvan met verschillende wetenschappelijke onderzoeken onomstotelijk is aangetoond dat de handeling zonder meer een aanzienlijk gezondheidsrisico voor de baby inhoudt. Over drank en voedingsmiddelen kun je nog discussieren en/of aan kansberekening doen, maar roken...! Jeetje zeg, dat er nog vrouwen zijn die het als keuze zien, pfft.
En dat zijn er stiekem nog best veel, ook veel hoger opgeleiden valt me op...

Er komt nu ook een waarschuwing op alcohol dat je niet moet drinken als je zwanger bent. Ik dacht ook altijd dat dat gesneden koek was, blijkt ook niet zo te zijn...

Wij hier zijn ook bovengemiddeld bezig met onze zwangerschappen en alles er omheen, m'n schoonzusjes bijvoorbeeld doet helemaal nergens aan verder. Leest geen boeken, maakt geen geboorteplan, bereid niets voor en laat gewoon alles maar op zich afkomen. De kop in het zand methode noemt ze dat... (en dat ondanks medische molen dus) Ik kan daar echt helemaal niet bij met m'n pet, het idee dat mensen onvoorbereid in dit soort dingen stappen... Maar goed, niet iedereen is hetzelfde...
pi_107934114
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:19 schreef Kuukske het volgende:
haha :P wie weet
pi_107934116
Dat door blijven roken snap ik echt niet. Ben zelf gestopt met roken toen de pil de deur uit ging. Volgens mij blijven de schadelijke stoffen ook nog even in je lichaam waardoor ze ook schadelijk kunnen zijn als je vrij snel daarna zwanger wordt. Inmiddels dus bijna 2 jaar gestopt.

Overigens geniet ik nu wel weer van mijn filet americain. Alcohol was jammer maar filet heb ik echt gemist tijdens de zwangerschap....
pi_107934169
Hmm.. of rosbief. Boh. Nog een paar weekjes! Dan mag het weer.
Zo kun je het ook zien. Straks beloon ik mezelf rijkelijk met broodjes rosbief en heerlijke biefstukken waar het bloederige sap uit druipt als je 'm doorsnijdt. Ja. Nog een paar weken 8-).
  maandag 13 februari 2012 @ 16:37:08 #168
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107934332
Ik rook niet en ik drink niet, hou ook niet van rood vlees... Eigenlijk kan ik zo niks bedenken dat ik laat staan omdat ik zwanger ben.
  maandag 13 februari 2012 @ 16:37:24 #169
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107934340
Tijn en ik hebben gewoon weer een deal over wat hij als eerste naar de bevalling voor mij gaat halen... (filet americain dus :9 )

En bloemen!!! Ik was zo gewend van m'n broers dat hun vrouwen altijd een kadootje kregen na de bevalling (traditie in onze familie) dat ik zo enorm teleurgesteld was dat er van Tijn maar niets kwam na Willem. Toen de echtgenoot van m'n buuf op het ziekenhuis binnenstapte met rozen, ballonnen enzo werd dat nog even erger ook. Ik heb me een paar dagen ingehouden, maar toen kwam al het verdriet eruit richting Tijn... Tranen met tuiten en uithalen :') Enfin, dit keer heb ik hem heel erg goed gebrieft...

en m'n eerste moederdag vergat hij dus ook ;(
pi_107934348
haha jakkes kuuks :P

* Zoë23 heeft zin in vissticks O+
pi_107934388
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:37 schreef Marrije het volgende:
Ik rook niet en ik drink niet, hou ook niet van rood vlees... Eigenlijk kan ik zo niks bedenken dat ik laat staan omdat ik zwanger ben.
Ik ook niet, en kaas eet ik al heel lang niet meer.. :r (letterlijk) weet niet waarom.
pi_107934429
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:37 schreef flugeltje het volgende:
Tijn en ik hebben gewoon weer een deal over wat hij als eerste naar de bevalling voor mij gaat halen... (filet americain dus :9 )

En bloemen!!! Ik was zo gewend van m'n broers dat hun vrouwen altijd een kadootje kregen na de bevalling (traditie in onze familie) dat ik zo enorm teleurgesteld was dat er van Tijn maar niets kwam na Willem. Toen de echtgenoot van m'n buuf op het ziekenhuis binnenstapte met rozen, ballonnen enzo werd dat nog even erger ook. Ik heb me een paar dagen ingehouden, maar toen kwam al het verdriet eruit richting Tijn... Tranen met tuiten en uithalen :') Enfin, dit keer heb ik hem heel erg goed gebrieft...

en m'n eerste moederdag vergat hij dus ook ;(
ahh :*
pi_107934436
Van de week, eindelijk weer eens filet op mijn werk :9 ik stond er al boven te watertanden, wilde de verpakking pakken en toen.....

Kudt. Mag ik niet ;(

Toen ging een collega naar buiten naar de goddelijke slager (met mega goddelijke broodjes) en ik wilde zeggen: neem voor mij even een broodje carpaccio mee!

FAIL 2 op 1 dag ;(
pi_107934472
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:33 schreef Kuukske het volgende:
Zo kun je het ook zien. Straks beloon ik mezelf rijkelijk met broodjes rosbief en heerlijke biefstukken waar het bloederige sap uit druipt als je 'm doorsnijdt. Ja. Nog een paar weken 8-).
omnomnom zo'n kakelverse witte boterham met roomboter en dan superverse rosbief erop :9

Goffedomme, nog 23/25 weken wachten -O-
pi_107934481
Ahw Fluug! Tis sund :*.

En eerste moederdag. Oh my O+. Die heb ik straks ook! O+. Daar had ik nog niet bij stilgestaan.
pi_107934497
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:40 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

omnomnom zo'n kakelverse witte boterham met roomboter en dan superverse rosbief erop :9

Goffedomme, nog 23/25 weken wachten -O-
Sorry :D.
Mnoh, carpaccio :9.
  maandag 13 februari 2012 @ 16:41:43 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107934507
Doe je wel aan verwachtingenmanagement Kuuk? Het kan zomaar ook tegenvallen he? :')
pi_107934545
aah Fluug, dat is wel sneu

Ik heb van Argento een zilveren armband gekregen. Daar wordt nog de naam en geboortedatum in gegraveerd O+
pi_107934551
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:41 schreef flugeltje het volgende:
Doe je wel aan verwachtingenmanagement Kuuk? Het kan zomaar ook tegenvallen he? :')
Ja, ik begin er straks meteen over :Y.
  maandag 13 februari 2012 @ 16:44:30 #180
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107934614
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:42 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja, ik begin er straks meteen over :Y.
Heel goed, beetje in de trant van; "Ohoo, bij een meiske op FOK! vergat haar vriend gewoon dat het de eerste moederdag was. Dat DOE je toch niet, oooo wat sneu zeg..." 8-)
pi_107934692
Ik heb niks gekregen bij de geboorte van muppet. Wel toen ik net zwanger was van haar een ketting, deze:

maar dan met 2 'ouders' en een kind. In witgoud O+

Met moederdag heeft ie een knutselwerk (schilderij en daar in het midden een foto opgeplakt) met haar gemaakt O+ incl. vingerverf, hij heeft het gefilmd :D en ik kreeg het cadeautje met een ontbijt op bed O+

Ik mag helemaal niet klagen :N
pi_107934780
Lief geberaatje!
pi_107934802
Overigens vind ik moederdag leuk zolang ik zelfgemaakte knutsels krijg O+ iets kopen hoeft meneer niet te doen!

Hij heeft overigens een grote kei uit de tuin gekregen, ook be-vingerverft door de dame :D met erop geschreven: voor een kei van een papa O+ :D
pi_107934814
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:48 schreef Zoë23 het volgende:
Lief geberaatje!
:Y en we gaan hem inruilen voor bovenstaande... 2 ouders met 2 kindjes O+
  maandag 13 februari 2012 @ 16:50:46 #185
30252 Soempie
Procreating
pi_107934855
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:30 schreef flugeltje het volgende:

[..]

En dat zijn er stiekem nog best veel, ook veel hoger opgeleiden valt me op...

Er komt nu ook een waarschuwing op alcohol dat je niet moet drinken als je zwanger bent. Ik dacht ook altijd dat dat gesneden koek was, blijkt ook niet zo te zijn...

Wij hier zijn ook bovengemiddeld bezig met onze zwangerschappen en alles er omheen, m'n schoonzusjes bijvoorbeeld doet helemaal nergens aan verder. Leest geen boeken, maakt geen geboorteplan, bereid niets voor en laat gewoon alles maar op zich afkomen. De kop in het zand methode noemt ze dat... (en dat ondanks medische molen dus) Ik kan daar echt helemaal niet bij met m'n pet, het idee dat mensen onvoorbereid in dit soort dingen stappen... Maar goed, niet iedereen is hetzelfde...
Vorige week vertelde m'n zus dat ze zwanger is ( *O* ) en zij gaat er ook heel anders mee om dan ik. Ze heeft zo ongeveer alles al gelezen en weet precies wat haar allemaal te wachten kan staan. Ik ben pas wat gaan lezen op de momenten dat het relevant werd. Zelf heb ik ook geen cursus gedaan of iets dergelijks. Heb dan wel hier meegepost, maar het babytopic laat ik weer voor wat het is. En m'n zus vindt die houding van mij vreemd. Maar ik vond het juist voor mezelf belangrijk om er gewoon vertrouwen in te hebben en het ontspannen op me af te laten komen.

Ieder z'n ding he. Maar, dat roken. :X

En moederdag! :o Hiiiiiiiiii, ik bedenk me na jouw post pas dat het nu voor mij ook moederdag zal zijn. :D *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_107934864
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:44 schreef flugeltje het volgende:
Heel goed, beetje in de trant van; "Ohoo, bij een meiske op FOK! vergat haar vriend gewoon dat het de eerste moederdag was. Dat DOE je toch niet, oooo wat sneu zeg..." 8-)
Ik noem jullie altijd gewoon Flugel en die Martijn van Fok!Radio :7.
Maar inderdaad. Iets in die trant :7.
  maandag 13 februari 2012 @ 16:51:07 #187
30252 Soempie
Procreating
pi_107934869
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:49 schreef Gerberaatje het volgende:
Overigens vind ik moederdag leuk zolang ik zelfgemaakte knutsels krijg O+ iets kopen hoeft meneer niet te doen!

Hij heeft overigens een grote kei uit de tuin gekregen, ook be-vingerverft door de dame :D met erop geschreven: voor een kei van een papa O+ :D
O+ !
pi_107934926
Mnoh Gerb! Wat lief O+.
pi_107935079
Ja echt superlief O+ dat filmpje 'the making of' heeft ie zelfs gefilmd in de winkel waar ie dat 'doek' (hoe heet zoiets nou ook alweer waar je dan op tekent? Met zo'n frame? :')) kocht, en in de auto met een (toen nog) mini-muppet al speenzuigend achterin :') (wat was ze nog klein O+ net 9 maanden...) en vervolgens een mini-muppet die een beetje naar de vingerverf zat te kijken van :? que?? :')

Meesterlijk :Y
  maandag 13 februari 2012 @ 16:56:22 #190
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107935083
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:49 schreef Gerberaatje het volgende:

Ik wilde ook geen kado, maar gewoon een liluk knutselding om te koesteren O+
pi_107935087
oké cut the smilies....
  maandag 13 februari 2012 @ 16:56:48 #192
30252 Soempie
Procreating
pi_107935098
quote:
17s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:42 schreef Kyara het volgende:
aah Fluug, dat is wel sneu

Ik heb van Argento een zilveren armband gekregen. Daar wordt nog de naam en geboortedatum in gegraveerd O+
Lief. O+

Ik heb niks gekregen. oO< Maargoed, ik heb m'n man ook niks gegeven (wel tijdens de zwangerschap, maar niks na de bevalling).

Oja, heb een ballon gekregen in het ziekenhuis! Had ik zelf nog om gezeurd. :@
pi_107935104
zwangerschapscursus!!!! :o

Zullen ze me dan toch zijn vergeten?
Ik hoefde niet te bellen als ik in week 24 nog niks had gehoord want weet-niet-meer -precies-waarom maar ben al ruim 25 weken en nog niks gehoord. Lijkt me toch dat het wel een keer moet starten als het nog 10 weken duurt :?

Gerberaatje dat is leuk O+

Hetgeen wat ik graag wil na de bevalling is een glas ijskoude champagne en een rib-eye waar het bloed uitloopt.
pi_107935127
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:56 schreef Soempie het volgende:

[..]

Lief. O+

Ik heb niks gekregen. oO< Maargoed, ik heb m'n man ook niks gegeven (wel tijdens de zwangerschap, maar niks na de bevalling).

Oja, heb een ballon gekregen in het ziekenhuis! Had ik zelf nog om gezeurd. :@
Oh cool. Ik wil ook een ballon. :D

quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:57 schreef covie het volgende:
zwangerschapscursus!!!! :o

Zullen ze me dan toch zijn vergeten?
Ik hoefde niet te bellen als ik in week 24 nog niks had gehoord want weet-niet-meer -precies-waarom maar ben al ruim 25 weken en nog niks gehoord. Lijkt me toch dat het wel een keer moet starten als het nog 10 weken duurt :?

Gerberaatje dat is leuk O+

Hetgeen wat ik graag wil na de bevalling is een glas ijskoude champagne en een rib-eye waar het bloed uitloopt.
Ehhh.. ja ik zou es bellen Coof. :Y.
Welke cursus ga je doen?
  maandag 13 februari 2012 @ 16:58:00 #195
30252 Soempie
Procreating
pi_107935136
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:56 schreef Gerberaatje het volgende:
oké cut the smilies....

Ik doe ze wel: O+ _O_ *O* *;
pi_107935141
Ik had me vooraf echt verheugd op een ijskoud biertje :9 en toen ik die een dag na de bevalling kreeg, had ik na 1 slokje zoiets van: meh, laat maar -O-

:D maanden naar uitgekeken!
  maandag 13 februari 2012 @ 16:59:44 #197
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107935202
Hier geen cadeautjes voor mij na de bevalling, maar ik verwacht dat ook niet ):O
  maandag 13 februari 2012 @ 17:02:03 #198
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107935271
Ik heb dit keer gewoon in de winkels van het ziekenhuis aangewezen wat ik wil hebben :')

Ik noem dat damage-control, zo'n eerste week na de bevalling ben ik sowieso al emotioneel incontinent, dus dan kan beter alles volgens mijn boekje lopen :{w
pi_107935322
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:02 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb dit keer gewoon in de winkels van het ziekenhuis aangewezen wat ik wil hebben :')

Ik noem dat damage-control, zo'n eerste week na de bevalling ben ik sowieso al emotioneel incontinent, dus dan kan beter alles volgens mijn boekje lopen :{w
Wheheh.
pi_107935446
echt O+ gerberaatje

:D soempie.. die ballon haha

fluug :D
pi_107935533
quote:
Ieeuw! :X
haha, kreeg je me echt even weg. Duidelijk iets wat deze vegetarier niet mist! :P

Hm, misschien moet ik P ook eens instrueren. Ik heb wel een hele mooie antieke speld gekregen op mijn verjaardag na Ko's geboorte. Omdat ik de mama van zijn kind was en de liefste. O+

Oi rookte je shag, Fluugs? Ik ook! O+
Poeh, ik mis het niet echt meer, maar ik vond het stoppen moeilijk. En ik had niet eens een zwangerschap in het vooruitzicht. }:|
Ik ben 2 jaar voor Ko gestopt geloof ik. Na 18 jaar roken. :@
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_107935549
Whehe, sorry Oeks. :*.
  maandag 13 februari 2012 @ 17:10:58 #203
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_107935620
quote:
Ja maak me maar lekker haha, moet nog tot september:) Ik moet wel zeggen dat ik veel laat, maar niet alles.
pi_107935710
Gewoon de reguliere pufcursus, kon ook kiezen voor de zwanger-fit maar daarvoor ga ik al zwangerschapszwemmen. En verder is eigenlijk geen keuze hier.

Omg Flugel gaat het echt zo erg met die hormonen? Arme man! :D

Dat jullie allemaal cadeaus krijgen :o volgens mij zegt (8> tegen mij dat ik toch het mooiste cadeau zelf net op aarde heb gezet.
pi_107935838
Ik denk dat mijn lief er niet eens over nadenkt om mij een cadeautje te geven :') En de eerste moederdag zal ook wel overgeslagen worden, want dan is het kindje nog veel te klein om er zelf iets aan te doen.
Mannen.. :')
pi_107936091
Dit is zo offtopic maar ik wil het jullie niet onthouden :P dit zit er nu naast me aan de keukentafel te 'tekenen' :') Toch maar niet meer opmaken met haar in de buurt :')

Maar dit staat jullie ook nog te wachten >:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107936148
Wat een scheetje. O+.
Doen jongetjes dat ook?
  maandag 13 februari 2012 @ 17:26:49 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107936170
Dat staat mij heul niet te wachten Gerberaatje... Tenzij m'n amerikaanse sexetest natuurlijk wel klopte en Pieter ons over 18 jaar ineens iets moet vertellen... :')

Enne Oeks, ja, shag... Drum met rode rizla, van m'n 15e tot m'n 32e...
pi_107936199
Gaan jongetjes vast ook doen >:)
pi_107936207
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:27 schreef Gerberaatje het volgende:
Gaan jongetjes vast ook doen >:)
Ik heb amper make-up in huis. Dat scheelt :D.
pi_107936229
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:26 schreef flugeltje het volgende:
Dat staat mij heul niet te wachten Gerberaatje... Tenzij m'n amerikaanse sexetest natuurlijk wel klopte en Pieter ons over 18 jaar ineens iets moet vertellen... :')

Enne Oeks, ja, shag... Drum met rode rizla, van m'n 15e tot m'n 32e...
Drum O+ van Nelle was :r behalve de zware shag :') als mijn oom langskwam dan pikte ik een zwaar shaggie van hem :7

God wat ben ik blij dat ik van dat gepaf af ben! Meneer is 2 weken na muppets geboorte gestopt :Y die is ook nog steeds mega blij dat ie ervanaf is...
pi_107936271
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:27 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ik heb amper make-up in huis. Dat scheelt :D.
Ik ook niet :') enige wat ik consequent op doe is Labello, en dat krijgt zij dan ook (springt ze helemaal blij uit haar vel als dat mag) en incidenteel mascara ofzo (dat mag zij dan weer niet :P )... maar 't is genoeg om haar te laten kopiëren :')
pi_107936291
Keicute.
  maandag 13 februari 2012 @ 17:30:02 #214
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107936294
Gerberaatje jij heb zo'n enorm meisje gebaard :D Dat gaat jullie nog heel wat hoofdbrekens kosten...
pi_107936777
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:26 schreef Kuukske het volgende:
Wat een scheetje. O+.
Doen jongetjes dat ook?
Ja hoor.
pi_107936872
Zoo dat was n hoop leeswerk poe... :D

*O* voor alle goede echo's

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:51 schreef Mangostine het volgende:
Welkom X_Y, Skoap, Fieder, Enfermera *O*
Gezellige oktoberbrigade! Samen zwangeren O+

Enfermera, ik kan de 24e al met (in theorie) 8 wk terecht bij de vk. Bellen! ...

Hier afgezien van wat "opvliegers" (pff) en zere tetten nog steeds nergens last van. Gisteren hebben we al de eerste voorzichtige cadeautjes gekregen van opa's en oma's, mooie kinderprentenboeken O+
Jaa oktoberbrigade haha! Ik heb het vrijdag mn moeder en zusje verteld en kreeg zaterdag n tasje met magazine en wat kleertjes. Wel heeeel vroeg, maar superlief!
Vandaag aanvraag ingevuld voor verloskundige... idd ivm goede planning van de afspraak, drukke agenda.

@Skoap, ik sta ook met één been in WOHTS en andere been hier. Gluur heen en weer haha!
Ik voel me verder goed, op gevoelige tieten na hihi, dus hier ook n onwerkelijk gevoel. Plus dat ik bij ieder wcbezoek check of het nog goed zit :{

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:38 schreef mignonne het volgende:
Sorbo heb je toevallig eergister op TLC "one born every minute" gezien?
Daar was ook een draagmoeder die beviel van een kindje voor een Zwitsers echtpaar.
Dat was zo'n mooie aflevering O+ als ie nog ergens terug is te kijken dan kan ik hem aanraden. Hoe die draagmoeder erin stond en ermee omging vond ik heel mooi.

Er werd bijvoorbeeld aan haar gevraagd door de verpleegster of ze het niet moeilijk vond om het kind weg te geven na de bevalling maar ze zei "I'm not giving it away, I'm giving it back, it was never mine, it's theirs" dat vond ik een mooi uitgangspunt <3
Jaaa die heb ik ook gezien... pff jaaaaanken dat ik deed! Ik wil ook nog even zeggen dat ik bewondering voor je heb Sorbo, ookal hoor je het niet graag! Slurpen maar!

Gerberaatje, fijn dat de gyn's zo leuk zijn.

@ Loodje; softijs ook niet? :'( Wist ik niet?? Kan iemand een linkje naar n complete lijst vinden ofzo? Ik vind zelf alleen de 'bekende' dingen als vis en vlees en kaas...
pi_107936924
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:46 schreef Fieder het volgende:

@Skoap Plus dat ik bij ieder wcbezoek check of het nog goed zit :{

ik ook :@
pi_107936976
Fieder, op de site van het Voedingscentrum staat een goede lijst.

Volgens mij mag softijs wel hoor. Maar dan wel uit een machine waarvan je erop kunt vertrouwen dat die dagelijks goed gereinigd worden. En veel gebruikt. De McDonalds bijvoorbeeld.
Of ging dat over milkshakes? Nouja, anyway. Volgens mij is dat wel een beetje hetzelfde idee. Maar, pin me er niet op vast.
pi_107937232
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:29 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Ik ook niet :') enige wat ik consequent op doe is Labello, en dat krijgt zij dan ook (springt ze helemaal blij uit haar vel als dat mag) en incidenteel mascara ofzo (dat mag zij dan weer niet :P )... maar 't is genoeg om haar te laten kopiëren :')
Dat doet mn zoon ook :D
althans hij wil ook altijd mijn blistex op...helemaal blij als ie t krijgt idd :D

Oh en roken en zwangerschap snap ik idd ook niet.
Roken heb k nooit gedaan, alcohol dronk ik sowieso amper nog t laatste jaar. Biefstuk eet k wel, maar eet dat normaal al doorbakken. Eigenlijk mis ik ook niks kwa eten :)
pi_107937423
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:02 schreef flugeltje het volgende:

Elisabeth? Dan heb je mazzel, ik zag laatst een bord dat ze daar een zaakje met babyspullen gaan openen (naast het gewone winkeltje dat ook best goed voorzien is) :P
  maandag 13 februari 2012 @ 18:05:36 #221
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107937491
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:57 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat doet mn zoon ook :D
althans hij wil ook altijd mijn blistex op...helemaal blij als ie t krijgt idd :D

Oh en roken en zwangerschap snap ik idd ook niet.
Roken heb k nooit gedaan, alcohol dronk ik sowieso amper nog t laatste jaar. Biefstuk eet k wel, maar eet dat normaal al doorbakken. Eigenlijk mis ik ook niks kwa eten :)
Ben ik dus niet de enige. Nou bedacht ik me net, ik las laatst dat mayonaise niet mag, dat zou ik dan weer wel missen.
pi_107937535
Mag je geen mayonaise? :o. Wtf. :? Daar zit ik dan met m'n mayotic. -O-.
  maandag 13 februari 2012 @ 18:07:49 #223
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107937567
Nou ik weet het niet, zag het op een forum voorbij komen.
pi_107937605
Zelfgemaakte mayo is met rauw ei, die uit de winkel kan wel volgens mij,
pi_107937612
Oh .. nou. Ik laat de pot voor JD wel staan dan.
pi_107937643
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mja, anders kan ie ook nooit zo lang houdbaar zijn toch? :@
  maandag 13 februari 2012 @ 18:09:45 #227
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107937644
Weet even niet meer wie het zei maar (Franse) kaas mag wel hoor! Alleen geen rauwmelkse kazen maar die vindt je volgens mij niet in de supermarkt.

En over voorzichtig zijn met voedingsmiddelen: mijn overbuurvrouw was wel heel voorzichtig. Die vertelde mij (geheel verontwaardigd) dat een vriendin van haar niet eens gepasteuriseerde melk dronk! Dus ik vroeg aan haar wat die dan dronk. Ja van die houdbare melk die niet uit de koeling komt...
Uhm ja schatje, die is gesteriliseerd. Dat mag ook :P
Zij had dus al die tijd braaf de melk uit de koeling gedronken :D

Ooh en ik mis eigenlijk niks, behalve mijn bodempje port bij bijzondere gelegenheden...
  maandag 13 februari 2012 @ 18:12:10 #228
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107937736
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
ja dat lees ik net, had ff gegoogled
pi_107937740
Ik rook en drink niet en hou niet van rauwe dingen. Dus dat zal wel meevallen...

Mayo schrok ik even van! :D

Ik zal denk ik meer moeite hebben om vis te eten, gruw ik van! Visoliecapsules ook goed?
pi_107937803
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja dat lees ik net, had ff gegoogled
Ik krijg het spontaan minder warm.
  maandag 13 februari 2012 @ 18:14:46 #231
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107937834
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:13 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ik krijg het spontaan minder warm.
Sorry voor de verwarring :*
  maandag 13 februari 2012 @ 18:15:16 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107937848
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:12 schreef Fieder het volgende:
Ik rook en drink niet en hou niet van rauwe dingen. Dus dat zal wel meevallen...

Mayo schrok ik even van! :D

Ik zal denk ik meer moeite hebben om vis te eten, gruw ik van! Visoliecapsules ook goed?
Volgens mij wel :Y
pi_107937853
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

Sorry voor de verwarring :*
Geeft niet!
  maandag 13 februari 2012 @ 18:15:47 #234
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107937869
Geen mayo?? :?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 13 februari 2012 @ 18:16:18 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107937889
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:15 schreef Susie het volgende:
geen zelfgemaakte mayo
pi_107937894
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:15 schreef Susie het volgende:
Jawel. Die uit de winkel mag.
  maandag 13 februari 2012 @ 18:23:34 #237
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107938152
Mayo uit de winkel is gepastueriseerd en dus veilig :Y

Ophelia, Elisabeth inderdaad... En een babywinkel doe ik het natuurlijk niet voor. Het mot natuurlijk wel voor MIJ MIJ MIJ zijn :P
pi_107938197
Welkom alle nieuwe zwangeren! *O*
Ik weet niet meer wie het allemaal zijn, zoveel.

Zometeen naar de vk voor het eerst. Misschien kan ze mijn zenuwen wat kalmeren. :D
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_107938232
Crisis dames, wat een bijleeswerk als ik ff gebak (mag dat wel :P) haal. En ik schrok van de mayo, daar kan ik maar slecht zonder :D. Maar zelf maken is me dan weer teveel werk.

Ik mis mijn dagelijkse broodjes met leverworst..! Meer niet echt eigenlijk.
pi_107938240
Succes Lenehe :*.
pi_107938243
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:23 schreef flugeltje het volgende:
Ophelia, Elisabeth inderdaad... En een babywinkel doe ik het natuurlijk niet voor. Het mot natuurlijk wel voor MIJ MIJ MIJ zijn :P
Het zou me niets verbazen als het assortiment daar wel rekening mee houdt ;)
(Orthopedische schoenen kunnen anders ook hoor :P )
pi_107938247
Mayo niet :? dat van die verse met rauwe eieren klinkt wel logisch. oh spuit 11, was dreumes op bed aan t leggen

Met oud en nieuw heb k per ongeluk een slok champagne genomen :') k had alcoholvrije champagne en dacht dat k mijn eigen glas pakte. Was niet eens lekker :')
  maandag 13 februari 2012 @ 18:27:20 #243
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107938302
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:25 schreef clauwheee het volgende:
Crisis dames, wat een bijleeswerk als ik ff gebak (mag dat wel :P) haal. En ik schrok van de mayo, daar kan ik maar slecht zonder :D. Maar zelf maken is me dan weer teveel werk.

Ik mis mijn dagelijkse broodjes met leverworst..! Meer niet echt eigenlijk.
leverworst mag je af en toe best hebben hoor Clauwhee, het gaat daarbij niet om bacterien ofzo, maar om het feit dat je niet teveel vitamine A binnenkrijgt. Af en toe effe genieten mag dus best...

@Ophelia, de enige winkel daar waar ik wel eens voor het raam blijf staan is die ondergoedzaak, daar hebben ze wel leuk spul...
pi_107938314
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:25 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Het zou me niets verbazen als het assortiment daar wel rekening mee houdt ;)
(Orthopedische schoenen kunnen anders ook hoor :P )
Volgens mij is vrijwel alles in de winkel gewoon te eten. Afgezien van dat lijstje van dinges dan hè. Van je vlos of van het voedingscentrum.

En bij AH staat op de kazen die niet mogen een tekstje Au Lait Cru op een zwarte sticker.

Maar ieder moet dus doen waar ze zich goed bij voelt :). Laatst hebben we bij een vriendin gegeten, die is ook zwanger, en die at gewoon een broodje smeerleverworst. Dat zal ze niet dagelijks eten hoor, gewoon af en toe denk. :)

Edit: ja, wat Fluug dus zegt :D.
pi_107938597
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:03 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Elisabeth? Dan heb je mazzel, ik zag laatst een bord dat ze daar een zaakje met babyspullen gaan openen (naast het gewone winkeltje dat ook best goed voorzien is) :P
Ben je ook een Tilburgse? Ik niet, maar deze beeb wordt daar hoogstwaarschijnlijk wel geboren... alleen dan in 't andere ziekenhuis. :)

Ik heb toevallig vandaag nog smeerleverworst gegeten. Mag wel, alleen niet teveel, he? :)
pi_107938608
O doe ik ook hoor, gister nog! Maar ik ben nogal een grootverbruiker normaal :D. En dan geen smeerspul, maar echt stukken snijden en die op m'n broodjes
plempen. Goddelijk. Verder heb ik geen afwijkingen.
pi_107938695
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:35 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ben je ook een Tilburgse? Ik niet, maar deze beeb wordt daar hoogstwaarschijnlijk wel geboren... alleen dan in 't andere ziekenhuis. :)

Ik heb toevallig vandaag nog smeerleverworst gegeten. Mag wel, alleen niet teveel, he? :)
:Y
Import, dat wel ;)

Dan woon jij vast ten noorden van Tilburg?
pi_107938742
Lotgenoot. Met het verschil dat ik in een omringend durrep woon... maar ik werk er wel. :)
edit: nee, ten westen
pi_107938918
Ah, dat is ook nog logisch inderdaad :D
pi_107938978
Ten westen van Tilburg? Op de kaart?
... Joh, dan wonen we volgens mij niet zo ver van elkaar vandaan Cantare.
  maandag 13 februari 2012 @ 18:51:35 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107939225
Ow en wat ik nog vergeten was te zeggen: ik heb het wiegje vast opgemaakt O+

En ik heb opeens zin in een kroket :?
pi_107939244
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:51 schreef Asyniur het volgende:
Oehh leuk O+.
pi_107939271
Wat gaan jullie hard! :o
  maandag 13 februari 2012 @ 18:53:07 #254
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107939293
quote:
17s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:51 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Oehh leuk O+.
Ja, als mijn wasmachine functioneel was geweest, had ik denk ik ook al wat babyspullen gewassen. Gelukkig voor mijn lijf gaat dat nu even niet.
pi_107939361
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:51 schreef Asyniur het volgende:
Leuk! O+ Je bent ook al een eind op weg... kan niet wachten om ook wat verder in de zwangerschap te zijn.
quote:
En ik heb opeens zin in een kroket :?
Dat probleem ken ik... :')
  maandag 13 februari 2012 @ 18:55:49 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107939414
Ja maar ik ben normaal helemaal geen krokettenmens. Meer van de frikandellen :D

Ik vind het geweldig dat het wiegje nu al klaar staat O+
Ik word een watje, merk ik. Emo-muts ;)

Ik ben benieuwd waar jij op aan het broeden bent Cantare...
pi_107939438
Friet en frikandellen. Dames. Bah.
Met of zonder mayo trouwens? :+.
  maandag 13 februari 2012 @ 18:56:57 #258
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107939461
Speciaal! Allebei. :9~
pi_107939495
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:55 schreef Asyniur het volgende:
Ja maar ik ben normaal helemaal geen krokettenmens. Meer van de frikandellen :D

Ik vind het geweldig dat het wiegje nu al klaar staat O+
Ik word een watje, merk ik. Emo-muts ;)
Het ís toch ook geweldig? :Y
quote:
Ik ben benieuwd waar jij op aan het broeden bent Cantare...
Ik denk weer een meiske.
pi_107939556
Haha mmm kroketten

Net bruine bonen + vissticks gegeten :9
Morgen ga ik écht aardappelen/groente voor mezelf klaarmaken
't is makkelijker als m'n lief thuis is :9 maar kga m'n best doen
pi_107939599
Ik heb manlief opdracht gegeven om voortaan te koken in het weekend. We eten al een paar weken op rij in het weekend niks gezonds meer. En dat bereikt hoogtepunten in het maagzuur. -O-.
pi_107939642
Met alles erop en eraan!

Ik moest het vandaag doen met tosti's ivm de tijd. En 2 glazen optimel :P

O en even een *O*, slaap me toch weer ineens lekker sinds een week. Wat helpt dat zeg overdag.
Vraagje over voedingskussens, die van Hema voelen niet echt stevig, maar zijn ze ok of kan ik beter ergens anders eentje halen? Heb hem net toch eerst nog maar laten liggen.

[ Bericht 9% gewijzigd door clauwheee op 13-02-2012 19:06:36 ]
  maandag 13 februari 2012 @ 19:02:18 #263
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107939702
quote:
3s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:16 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Jawel. Die uit de winkel mag.
Hele zwangerschap mayo bij veel dingen gegeten, dus vond het al apart! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_107939743
Oh maagzuur... ik heb er nu alweer last van. :X

clauwheee: geen ervaring mee, ik kreeg in het ziekenhuis een voedingskussen maar kon er niet echt mee overweg. Het was een nogal zacht ding, misschien lag het daaraan. Thuis pakte ik een stevig kussen.
pi_107939756
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:02 schreef Susie het volgende:

Hele zwangerschap mayo bij veel dingen gegeten, dus vond het al apart! :D
Herkenbaar!
Ik lust normaal geen mayonaise :@. En tijdens de zwangerschap eet ik het nog net niet overal bij. Dus ik kreeg het echt al heel warm :@.
  maandag 13 februari 2012 @ 19:04:56 #266
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107939840
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:59 schreef Zoë23 het volgende:
Haha mmm kroketten

Net bruine bonen + vissticks gegeten :9
Morgen ga ik écht aardappelen/groente voor mezelf klaarmaken
't is makkelijker als m'n lief thuis is :9 maar kga m'n best doen
Dat lijkt me nou niks :o
pi_107939925
Dat voedingskussen van de hema heb ik nu voor in bed, want dat slaapt heerlijk O+

Ik heb ook nog een groter en steviger kussen waarvan ik verwacht dat ik die ook meer voor het voeden ga gebruiken.
pi_107939973
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat lijkt me nou niks :o
:@ eerst bruine bonen gegeten
Even later waren de vissticks klaar en toen die opgegeten met mayo

:@
pi_107940063
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:06 schreef covie het volgende:
Dat voedingskussen van de hema heb ik nu voor in bed, want dat slaapt heerlijk O+

Ik heb ook nog een groter en steviger kussen waarvan ik verwacht dat ik die ook meer voor het voeden ga gebruiken.
Het kussen wat wij hebben is vrij stevig en is gevuld met van die kleine bolletjes.
Maar ik heb geen idee van merk of iets. Heb het kussen overgenomen van iemand,
Misschien een keer binnenwandelen bij Prenatal en even voelen aan zo'n kussen daar?
pi_107940183
Wij hebben erwtensoep met roggenbrood gegeten..Even afkickn van de rijst en noodles ;)
Alleen mijn darmen zijn van slag... :X Hele dag al darmkrampen en aardig wat ritjes wc...zit nu aan de ors, wat een ranzige bende is dat zeg! Zeewater drinken is minder ranzig...
Lig nu maar op bed, lief heeft net een kopj thee gebracht O+ Hij was ok helemaal bezorgd, weet je zeker dat het je darmen zijn O+

Vandaag zat ie ook tegen dreumes tev ertellen dat ik nar de babydokter ging enzo. n later: wil je een broertje of zusje (en dreumes maar ja knikken *smelt* O+)

Normaal isie er niet zo mee bezig enzo, dus wel heel lief.
pi_107940254
Mjam lekker sonnetje

:* ors is idd ranzig.. Lief dat ie bezorgd is
Ohh O+
pi_107940272
Ja das mijn idee nu, deze week ook nog ff langs de prenatal om te voelen hoe die daar zijn. Slaap nu met een gewoon extra kussen en dat gaat op zich prima, maar zo'n voedingsgeval wil ik ook ff proberen.
pi_107940399
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:13 schreef clauwheee het volgende:
Ja das mijn idee nu, deze week ook nog ff langs de prenatal om te voelen hoe die daar zijn. Slaap nu met een gewoon extra kussen en dat gaat op zich prima, maar zo'n voedingsgeval wil ik ook ff proberen.
http://www.bestbabyshop.n(...)utm_campaign=beslist

Heb zoiets, is mooi stevig maar ook kneedbaar
Slaapt heerlijk O+
(en is niet super groot) vind t erg fijn slapen
pi_107940448
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:13 schreef clauwheee het volgende:
Ah het is heerlijk hoor! Ik slaap er niet iedere nacht mee, vooral als m'n heupen het op hun heupen krijgen eigenlijk. Wat wel meer wordt naarmate de dagen vorderen.
En het is ideaal als je maagzuur hebt 's avonds of 's nachts. Je kunt er een prima torentje mee bouwen waardoor je toch goed rechtop kunt slapen.
pi_107941464
Thanks dames!

Ik ga me in het feestgedruis :') storten.
  maandag 13 februari 2012 @ 19:52:09 #276
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_107941971
Zo, wat een hoop nieuwe zwangeren erbij.... gefeliciteerd allemaal *O*
En Sorbootje, wat geweldig dat het jullie gelukt is!

Het is dat ik al een poos thuiszit, anders had ik mijn regelmatige broodjes rosbief bij de lunch zeker gemist! Gister maakte ik een biertje open voor manlief, zo lekker ijskoud... had bijna een slok genomen maar toch maar niet. De gedachte eraan alleen al, bweuhh, maar dan toch ernaar verlangen. Suf he :?

Vandaag bij de gyn geweest en raad eens???
Onze O+ 3e zoon O+ was zo druk aan het spartelen en draaien.
Over 2 weken krijg ik een inwendige echo, de placenta ligt iets te dicht bij de uitgang. Ik ben pas 18 weken dus best kans dat hij naarmate de baby en baarmoeder gaan groeien meer naar boven verschuift, maar moet toch in de gaten worden gehouden. Blijft hij op deze plek dan moet ik een keizersnede :X Hij gebruikte the k-word echt :o
.... met gevoel voor drama....
  maandag 13 februari 2012 @ 19:54:19 #277
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_107942096
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:52 schreef KatyM het volgende:
Wat gaan jullie hard! :o
Dat! :o

@Gerberaatje; oh my, wat een heerlijke foto!! tekenen O+ O+ :D

Huh. En mayo mag je toch gewoon eten? :?

Ik zag wel laatst dat je geen salami en cervelaat mag, dat schijnt rauwe vleeswaar te zijn? :') Heb gister nog een broodje cervelaat op, magoed :') XD Ik doe het nu niet meer nee :P
pi_107942110
Oh leuk Kers! Een zoontje O+. Proficiat!
Gelukkig kun je die placentavordering nog aankijken. Of nouja, wordt dat voor jou goed in de gaten gehouden.

Salami en cervelaat heb ik ook ergens gelezen, maar dat haal ik niet uit 'de lijstjes'. Volgens mij wordt dat verhit in een proces ofzo.. Ik heb het een of twee keer gegeten, maar krijg er maagzuur van dus ik laat het staan.

Bij twijfel kun je natuurlijk altijd de vk raadplegen :)
  maandag 13 februari 2012 @ 19:54:51 #279
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_107942123
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:52 schreef Kersjes het volgende:
Zo, wat een hoop nieuwe zwangeren erbij.... gefeliciteerd allemaal *O*
En Sorbootje, wat geweldig dat het jullie gelukt is!

Het is dat ik al een poos thuiszit, anders had ik mijn regelmatige broodjes rosbief bij de lunch zeker gemist! Gister maakte ik een biertje open voor manlief, zo lekker ijskoud... had bijna een slok genomen maar toch maar niet. De gedachte eraan alleen al, bweuhh, maar dan toch ernaar verlangen. Suf he :?

Vandaag bij de gyn geweest en raad eens???
Onze O+ 3e zoon O+ was zo druk aan het spartelen en draaien.
Over 2 weken krijg ik een inwendige echo, de placenta ligt iets te dicht bij de uitgang. Ik ben pas 18 weken dus best kans dat hij naarmate de baby en baarmoeder gaan groeien meer naar boven verschuift, maar moet toch in de gaten worden gehouden. Blijft hij op deze plek dan moet ik een keizersnede :X Hij gebruikte the k-word echt :o
Gefeliciteerd! :*
Oh he, das wel jammer.. -O- Hoop het niet!
  maandag 13 februari 2012 @ 19:55:31 #280
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107942151
Wauw Kersjes! 3 jongens! O+
  maandag 13 februari 2012 @ 19:57:03 #281
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107942234
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:55 schreef Asyniur het volgende:
Wauw Kersjes! 3 jongens! O+
3 jongens is zó leuk O+
pi_107942291
Wat leuk Kersjes, een zoon!
Placenta lag bij mij ook laag, maar niet voor de in/uitgang dus hoefde me er niet druk om te maken zei ze. Maar nu vind ik het toch weer spannend :P Volgende keer bij de vlos maar even vragen dan.

Hier weer best last van mn darmen en al een paar dagen een zere buik (de buitenkant) ik denk dat de boel aan het groeien is ofzo? En dat mn darmen het niet eens zijn met hun verhuizing? Fijn, zo'n sressdarm die absoluut niet tegen verandering kan. :P

En vanavond lekker zelfgemaakte erwtensoep op met roggebrood met spek! :Y)
pi_107942305
Kers, een jongen O+ :D van harte!! En er kan echt nog van alles gebeuren hoor, met je placenta :Y mijne ligt ook helemaal voor en de gyn dacht dat ie ook wel bij de ingang in de buurt lag vandaag, maar hij zei dat ze er nog niet zoveel mee doen omdat ie nog helemaal weg kan trekken bij de groei van de baarmoeder. Wel goed dat ze het in de gaten houden!

Son, hoe cute O+

Mayo mag gewoon hoor! (uit een potje :P) no worries... softijs en milkshakes heb ik wel gewoon mega veel gegeten bij muppet, maar dan wel inderdaad bij de druk bezochte Mc. Donalds vandaan waar ook weer de doorloopsnelheid hoog is :Y En geen salami/cervelaat? Daar heb ik nog nooit van gehoord... :?
  maandag 13 februari 2012 @ 20:08:26 #284
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_107942855
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:58 schreef Gerberaatje het volgende:
Kers, een jongen O+ :D van harte!! En er kan echt nog van alles gebeuren hoor, met je placenta :Y mijne ligt ook helemaal voor en de gyn dacht dat ie ook wel bij de ingang in de buurt lag vandaag, maar hij zei dat ze er nog niet zoveel mee doen omdat ie nog helemaal weg kan trekken bij de groei van de baarmoeder. Wel goed dat ze het in de gaten houden!

Son, hoe cute O+

Mayo mag gewoon hoor! (uit een potje :P) no worries... softijs en milkshakes heb ik wel gewoon mega veel gegeten bij muppet, maar dan wel inderdaad bij de druk bezochte Mc. Donalds vandaan waar ook weer de doorloopsnelheid hoog is :Y En geen salami/cervelaat? Daar heb ik nog nooit van gehoord... :?
Van de site van het voedingcentrum:
quote:
Vlees: eet geen rauw vlees (zoals tartaar, carpaccio, halfdoorbakken biefstuk), geen rauwe vleeswaren (zoals filet americain, ossenworst, rosbief, rauwe ham, salami, cervelaat) en geen lever;
linkje
pi_107942878
Kersjes een zoon! O+

Op de 20wkn echo zag ze dat de placenta heel dicht bij de bm mond lag (bij t randje) heb dit vorige week met de vk besproken, volgens haar hoefde ik me geen zorgen te maken maar ik wil toch wel weten of de placenta mee omhoog gegaan is zegmaar. Mag een echo plannen zodat ik kan kijken :)
  maandag 13 februari 2012 @ 20:11:41 #286
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_107943029
Zoe, een extra echo is nooit weg! En toch meer dames met koppige placenta's.... gelukkig kan er in deze fase inderdaad nog van alles veranderen, geen paniek dus vooralsnog.

M. is trouwens best teleurgesteld, hij had echt op een meisje gehoopt!
3 jongens O+ Geweldig he?
.... met gevoel voor drama....
pi_107943170
quote:
12s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:08 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Van de site van het voedingcentrum:

[..]

linkje
Oh -O-. Great. Nu krijg ik het alsnog warm.
pi_107943200
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:08 schreef Zoë23 het volgende:
Kersjes een zoon! O+

Op de 20wkn echo zag ze dat de placenta heel dicht bij de bm mond lag (bij t randje) heb dit vorige week met de vk besproken, volgens haar hoefde ik me geen zorgen te maken maar ik wil toch wel weten of de placenta mee omhoog gegaan is zegmaar. Mag een echo plannen zodat ik kan kijken :)
Krijg je bij 36 weken geen liggingsecho meer? Dan kijken ze misschien ook wel naar de placentaligging?
pi_107943253
Rauwe ham klopt ook niet, die mag je gewoon :Y (is namelijk niet rauw, maar bewerkt...)

quote:
Vleeswaren als rauwe ham, rookvlees en de diverse soorten worst zijn bewerkt, waardoor ze zonder problemen gegeten kunnen worden. Let wel op de hoeveelheid, want er kan vrij veel zout in zitten en dat is weer slecht voor je bloeddruk.
pi_107943268
Wat betreft die salami, bij mn vorig zwangerschao zei de stagiaire dat ook, dat dat niet mocht. De vk had er zelf no nooit van gehoord en vermoedd dat het ging om gedroogde worsten en niet o de vleeswaren zeg maar

Kersjes, 3 jongens O+ Wat gaaf!
pi_107943283
Cantare, heb ik jouw Blijde Nieuws nou helemaal gemist!? :o Wat gaaf! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107943326
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wat betreft die salami, bij mn vorig zwangerschao zei de stagiaire dat ook, dat dat niet mocht. De vk had er zelf no nooit van gehoord en vermoedd dat het ging om gedroogde worsten en niet o de vleeswaren zeg maar

Kersjes, 3 jongens O+ Wat gaaf!
.. Zit daar verschil in? :@. In zo'n rol Stegeman of wat je uit het Euroshopper-pakje eet?
.. Goh.
pi_107943350
En Kersjes, wat leuk dat jullie nog een jongetje krijgen!
pi_107943397
Volgens mij valt het allemaal wel mee, hoor!
pi_107943506
Ik neem nog maar een slokje water. Dat mag tenminste! :7.
pi_107943567
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:14 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Krijg je bij 36 weken geen liggingsecho meer? Dan kijken ze misschien ook wel naar de placentaligging?
Ik moet even kijken hoe t uitkomt, wil wel dat m'n lief mee kan
Anders wachten tot 36wkn echo, dan kunnen ze er idd ook naar kijken.
pi_107943585
Toch wel mineraalwater hè? Wie weet wat er allemaal in het kraanwater zit tegenwoordig :+
pi_107943600
Eet geen (half)rauw vlees zoals rosbief, fricandeau, tartaar, filet américain en ossenworst. Gekookte, gerookte of gedroogde vleeswaren, zoals ham, rookvlees, bacon, salami, en gerookte zalm kunt u wel nemen. Zorg wel dat het vers is.

Bron
pi_107943609
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:52 schreef Kersjes het volgende:
De placenta ligt over bij de uitgang. Ik ben pas 18 weken dus best kans dat hij naarmate de baby en baarmoeder gaan groeien meer naar boven verschuift, maar moet toch in de gaten worden gehouden. Blijft hij op deze plek dan moet ik een keizersnede :X Hij gebruikte the k-word echt :o
Idem hier. Morgen kijken ze meteen of ie verschoven is.

Maar wat leuk een derde jongen! *O*
pi_107943664
Kersjes, drie jongens O+ , die straks allemaal met hun moeder willen trouwen *O* .
pi_107943670
Drie jongens Kers! Yay! Da's tof.
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')