Oh oke, thanksquote:Op zondag 12 februari 2012 20:45 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Je kunt al wel bellen hoor.misschien doen ze de intake al bij 8 weken.
quote:Op zondag 12 februari 2012 23:08 schreef Skoap het volgende:
Ik durf hier eigenlijk alleen nog maar laf een beetje om het hoekje te kijken
Ja dat!!quote:Op maandag 13 februari 2012 08:41 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]samen hier posten
zooooo leuk!!
quote:Op maandag 13 februari 2012 09:27 schreef Gerberaatje het volgende:
Gewoon niet op reageren, maar in je opslurpen, die positieve energie
quote:Op maandag 13 februari 2012 09:27 schreef Sorbootje het volgende:
Dat hoeven jullie niet steeds te zeggen hoor, want ik weet totaal niet hoe ik erop moet reageren
Oh ik realiseer me zeer goed dat we nog wel hobbels tegen gaan komen. En ik weet ook dat het afscheid van het kindje na 9 maanden zwaar gaat zijn. Maar het kindje blijft dichtbij, en ik heb een sterk vangnet. De psycholoog van het VUmc staat ook tot onze beschikking indien nodig. En ik heb jullie natuurlijk!quote:Op maandag 13 februari 2012 09:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]Dat kan ik me dan ook weer voorstellen, maar het is ook heel bijzonder wat jullie doen... uiteraard heb ik nog wel wat vragen over de emotionele betrokkenheid, want makkelijk gaat het zeker ook niet zijn. Heb wel het gevoel dat jullie echt alles heel goed afgewogen hebben....
ja dat kan ik me voorstellenquote:Op maandag 13 februari 2012 09:45 schreef Sorbootje het volgende:
Nou eigenlijk is het helemaal geen bijzonder standpunt. Het is zoals het is. Het kindje in mijn buik is niet van mij. Het is strikt genomen niet eens familie van me. Het zal het meeste bijzondere neefje of nichtje zijn wat ik me voor kan stellen, maar het is niet mijn kind.
En ik ben blij met die duidelijkheid.
Ja dat mag. Bij hoogtechnologisch draagmoederschap sowieso. Bij laagtechnologisch (eigen eitje) ligt het dus inderdaad een beetje anders. Het mág wel, valt ook niet echt iets tegen te doen, maar erg slim is het niet...quote:Op maandag 13 februari 2012 10:01 schreef covie het volgende:
Mag je eigenlijk draagmoeder zijn voor directe familie?
Natuurlijk niet wanneer je eigen eitje wordt gebruikt.
Maar gewoon net als bij jou, sorbo, dat het een al bevrucht eicelletje betreft.
Mag dat dan voor je eigen broer of zus?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was de hele week al zo moe, zo moe had ik me eigenlijk nooit gevoeld, dus ik had wel een vaag vermoeden... Het is mijn eerste zwangerschap dus super spannend allemaal. Ben 31 en woon in AlmereEn geloof eigenlijk de hele tijd nog steeds niet dat ik echt zwanger ben
![]()
Ik ga mijn best doen hier mee te lezen & praten, ik ben heel erg slecht in het onthouden van namen enzo, dus dat gaat nog een leuke uitdaging worden
Life is what happens while you are busy making other plans...
Ik dacht vanochtend ook effe buiten te stappen met de hond... Spekglad hier achter op de plaats, ligt gewoon een laagje ijs... Ach ja, nog maar een paar dagen, dan kunnen we weer normaal vooruitquote:Op maandag 13 februari 2012 10:09 schreef Asyniur het volgende:
Ik baal een beetje. Ik had vandaag sinds 2 weken weer eens een stukkie willen gaan lopen. Eventjes naar de supermarkt voor wat kleine dingetjes.
En nou sneeuwt het hier weer. Mooi gezicht hoor maar nou zijn de stoepen weer glad. Dus ik zit vandaag weer braaf binnen...
quote:Op maandag 13 februari 2012 10:51 schreef Mereltje het volgende:
Vanochtend de 20 weken echo gehad. Zag er allemaal prima uit. Van te voren gevraagd om veel foto's en heb er zo'n 10 gekregenik moet ze alleen nog inscannen, dus duurt even voordat ik jullie wat kan laten zien.
waarom zou je in vredesnaam willens en wetens een vroeggeboorte riskeren?quote:Op maandag 13 februari 2012 10:45 schreef PureEvil het volgende:
Ben ik weer.
CTG gehad, en ik heb dus ' weeen activiteit' Al voelt het dus als ' gewone' harde buiken soms. Het doet iig geen pijn. (metertje sloeg een paar keer uit naar 100/80/70, rest was allemaal laag)
Nu moet ik van de arts magnesium nemen, maar als ik heel eerlijk ben wil ik dat helemaal niet. Magnesium houdt de weeen tegen, ik ben vandaag 35 weken (volgens hun, volgens mij ben ik 36..) Dus ik zie het nut er niet echt van in (en sorry als ik hiermee mensen voor de kop stoot, dat is dus absoluut niet de bedoeling;)) En wie weet duurt het nog wel een week, zonder dat ik die magnesium gebruik...
Verder was alles goed, bloeddruk was netjes, gewicht ook. 1,1 kilo aangekomen in 2 weken tijd, weeg nu 67,7. Ik heb ook geen blaasontsteking wat ik dacht (gelukkig maar)
Alleen wat ik wel raar vond, hij zei dat de baby niet 'vast' lag in mn bekken. Terwijl de vk in het ziekenhuis in NL zei dat dat wel zo wasOok weer lekker inwendig gevoeld
(toen zei hij dat dus dat de kleine nog niet vast zit in de bekken, weet niet wat hun daar onder verstaan....moet het hoofdje dan halverwege mn doos hangen ofzo
) en met zo'n eendebek ook nog daarna
Pfffff....
Oh dat hoeft niet zo te zijn hoor. Voor mij persoonlijk geldt dat ik het niet zou kunnen doen met mijn eigen eitje. Ik heb echter al een aantal draagmoeders leren kennen die júist per sé laagtechnologisch draagmoederschap wilden doen. Zij hebben daar hun eigen beweegredenen weer voor die ik ook helemaal kan volgen.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:53 schreef covie het volgende:
Met een eigen eitje lijkt me ook nooit zo slim, want dan is het dus wel gewoon echt van jezelf en dan wordt het een stuk lastiger denk ik om het kindje af te geven aan de ouders.
Maar soms zal het mss niet anders kunnen natuurlijk.
Ik heb idd ook altijd begrepen dat een kindje soms 'beter' met 33 weken kan komen dan met 35 of 36. Het waarom heb ik niet meegekregen overigens.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
waarom zou je in vredesnaam willens en wetens een vroeggeboorte riskeren?![]()
er zitten echt risico's aan een geboorte bij die termijn. Het lijkt misschien leuk dat je kindje er dan eerder is maar realiseer je wel dat je kindje dan niet bij jou zal liggen maar in een couveuse op een aparte afdeling.
Wat linkjes met informatie die te vroeg geboren kinderen kunnen hebben, ook bij 35 of 36 weken zwangerschap (juíst die kinderen hebben overigens meestal forse problemen met drinken bijvoorbeeld.)
http://www.couveuseouders.nl/index/1055
http://scripties.umcg.eld(...)/?pFullItemRecord=ON
http://www.ncj.nl/bibliot(...)-op-gedragsproblemen
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=699
Je stoot mij er verder niet mee voor het hoofd, jouw keuze, maar het lijkt me in het belang van je baby veruit het beste als je advies van de arts gewoon opvolgt. Als je hiermee deze problemen kunt voorkomen en het voor je kind makkelijker kunt maken...
Mijn man is nu werken, als ik hem opbel dan schrikt ie zn eigen lam. Dus ik wacht geduldig tot hij zelf belt. Maar hij zal ook wel zeggen dat ik die tabletten moet pakken.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:35 schreef Asyniur het volgende:
PureEvil, wat vind je partner ervan?
In elk geval zou ik ook niet zomaar tegen het advies van de arts in gaan.
Dat kan ik me goed voorstellen!quote:Op maandag 13 februari 2012 11:42 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Mijn man is nu werken, als ik hem opbel dan schrikt ie zn eigen lam. Dus ik wacht geduldig tot hij zelf belt. Maar hij zal ook wel zeggen dat ik die tabletten moet pakken.
En ik weet eigenlijk zelf ook wel dat het beter is als de kleine niet NU geboren wordt...(was denk gewoon wat overdonderd hierdoor. had namelijk nooit verwacht dat die ctg zo hoog zou uitslaan)
Dat je dat persé wilt kan ik me haast niet voorstellen eigenlijk, want het is dan toch eigenlijk echt je eigen kind die je dan weggeeft. Dat zou voor mij denk ik ook een heel verschil maken, dan als je puur alleen als leenbuik gebruikt wordt.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:30 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Oh dat hoeft niet zo te zijn hoor. Voor mij persoonlijk geldt dat ik het niet zou kunnen doen met mijn eigen eitje. Ik heb echter al een aantal draagmoeders leren kennen die júist per sé laagtechnologisch draagmoederschap wilden doen. Zij hebben daar hun eigen beweegredenen weer voor die ik ook helemaal kan volgen.
Vanwege de zuigreflex.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn Cantare!
[..]
Ik heb idd ook altijd begrepen dat een kindje soms 'beter' met 33 weken kan komen dan met 35 of 36. Het waarom heb ik niet meegekregen overigens.
Soms heb je die neiging inderdaad, als ik er iets van zeg, dan hoor ik, bemoei je lekker met je eigen zaken, lol. Logisch antwoord maar goed je wilt toch het beste voor je eigen kindje als ouder(s) zijnde of zie ik dat verkeerd? Wat is 9 maanden nou? En daarna buiten roken?quote:Op maandag 13 februari 2012 14:13 schreef LeNeHe het volgende:
Zwangere vrouwen die roken... Zag er van het weekend nog eentje vrolijk en hoogzwanger met een peuk in d'r mondwas echt in staat om hem eruit te meppen.
Echo is pas de 24e, dus dat is nog super lang wachten!!!!quote:Op maandag 13 februari 2012 13:52 schreef Zoë23 het volgende:
Mangostine:
Spannend! Wanneer heb je n echo?
in ons gezin zijn een aantal 2lingen, was zelf een 3ling (uiteindelijk 2ling) op de natuurlijke manier.
Verder 2lingen in de Fam. En ook bij m'n lief.
Was zelf ook heel nieuwsgierigbij m'n echo. Leek me heel erg leuk een 2ling
Maar dan krijg je dat standaard antwoord dat ze zonder te roken zoveel last hebben van stress en dat dat ook niet goed is voor de baby dus dat 3 sigaretten p/d van de vk mag.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:15 schreef Loodje het volgende:
[..]
Soms heb je die neiging inderdaad, als ik er iets van zeg, dan hoor ik, bemoei je lekker met je eigen zaken, lol. Logisch antwoord maar goed je wilt toch het beste voor je eigen kindje als ouder(s) zijnde of zie ik dat verkeerd? Wat is 9 maanden nou? En daarna buiten roken?
Ik denk altijd maar zo, als ze geen commentaar trekken moeten ze maar sneaky lekker thuis gaan roken en niet in het openbaar...quote:Op maandag 13 februari 2012 14:15 schreef Loodje het volgende:
[..]
Soms heb je die neiging inderdaad, als ik er iets van zeg, dan hoor ik, bemoei je lekker met je eigen zaken, lol. Logisch antwoord maar goed je wilt toch het beste voor je eigen kindje als ouder(s) zijnde of zie ik dat verkeerd? Wat is 9 maanden nou? En daarna buiten roken?
Ja idd! Ook eens gehoord: 'Ach dan blijft de baby ook kleiner, das ook mooi meegenomen!quote:Op maandag 13 februari 2012 14:53 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar dan krijg je dat standaard antwoord dat ze zonder te roken zoveel last hebben van stress en dat dat ook niet goed is voor de baby dus dat 3 sigaretten p/d van de vk mag.
Sushi mag je gewoon, net als rauwe vis.. mits wel vers! In bijv. een all you can eat gebeuren is de doorloop snelheid zo groot dat je er daar vanuit mag gaan dat het wel vers is. Ik durf het daar wel aan.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:13 schreef Loodje het volgende:
Zow wat gaat het snel dames haha, Ik heb net een paar uurtjes gewerkt en moet alweer heel veel bijlezen. Wat ontzettend leuk!
@mangostine, geen sushi en gerookte zalm of paling vindt ik naast geen softijs en franse kazen echt heeel erg moeilijk, dat waren namelijk dingen die ik heel erg lekker vind en dus ook veel at.
Maar het gaat ook goed nu met broodjes tonijn (uit blik), gebakken vis. Daarnaast natuurlijk veel rijst, stamp en andere dingen. Al is het wat lastiger omdat ik voor veel voedingswaren allergisch ben. Dat schijnt te veranderen als je zwanger bent. Ik hoop het maar!
@Cantare wat fijn dat alles goed is
@Merel Tof een goede 20 weken echo, dat zal een opluchting zijn! En weer leuk om je kleintje te zien:)
Ja of dat het kind met een 'normaal' gewicht wordt geboren en dan het: zie je wel! En de placenta was ook helemaal in orde!quote:Op maandag 13 februari 2012 14:53 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar dan krijg je dat standaard antwoord dat ze zonder te roken zoveel last hebben van stress en dat dat ook niet goed is voor de baby dus dat 3 sigaretten p/d van de vk mag.
Eens!quote:Op maandag 13 februari 2012 15:04 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Ja of dat het kind met een 'normaal' gewicht wordt geboren en dan het: zie je wel! En de placenta was ook helemaal in orde!
En het dan wel gek vinden als het kind niet veel later ineens longproblemen heeft oid.
Excuusjesen verder zeg ik er niks over, als mensen het niet eens over hebben om hun kind 9 maanden de kans te geven om uit te groeien tot een gezonde baby... Kansloos écht....
+1.quote:
Waarom zou je geen (verse!!) sushi eten?!quote:Op maandag 13 februari 2012 14:13 schreef Loodje het volgende:
Zow wat gaat het snel dames haha, Ik heb net een paar uurtjes gewerkt en moet alweer heel veel bijlezen. Wat ontzettend leuk!
@mangostine, geen sushi en gerookte zalm of paling vindt ik naast geen softijs en franse kazen echt heeel erg moeilijk, dat waren namelijk dingen die ik heel erg lekker vind en dus ook veel at.
Ik vraag me af hoeveel van dat soort personen eerlijk zijn tegen hun vlos. Of daar alleen maar lopen te janken dat ze die 3 (in werkelijkheid 30) sigaretjes niet kunnen missenquote:
quote:Op maandag 13 februari 2012 15:20 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Het zou mij niks verbazen als ze daar gewoon tegen liegt.
Mja.. goed punt. Maar zoiets ruik je wel.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:20 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel van dat soort personen eerlijk zijn tegen hun vlos. Of daar alleen maar lopen te janken dat ze die 3 (in werkelijkheid 30) sigaretjes niet kunnen missen![]()
Dus dat, maar ik ben zo iemand nog niet tegen gekomen, iemand die stug door rookt zonder smoezen.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:23 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb dan ook echt geen greintje begrip voor iemand die wel stug door blijft roken. En als iemand het dan al doet, kom dan niet met van die jankexcuusjes zoals stress enzo aan. Je weet dondersgoed dat het héél erg slecht is en je blijft het doen. verwacht dan ook geen: 'ja we begrijpen het want je hebt zoooveeeeel stress'reacties...
Het kan. Tip: leg een kussentje op je toetsenbord. Zo voorkom je vierkante vakjes in je gezichtquote:Op maandag 13 februari 2012 15:35 schreef Mangostine het volgende:
Jongens, ik ben zo moe. Zó moe, ik zou hier ter plaatse op de grond een tukje kunnen doen.
Misschien is dat de compensatie voor het gebrek aan andere klachten?
pfff ik doe met je meequote:Op maandag 13 februari 2012 15:35 schreef Mangostine het volgende:
Jongens, ik ben zo moe. Zó moe, ik zou hier ter plaatse op de grond een tukje kunnen doen.
Ik weet het alquote:Op maandag 13 februari 2012 15:38 schreef Mangostine het volgende:
Ik ben aan het werk, dus ik moet ook nog doen alsof ik druk bezig ben. Ik zit alleen maar gapen te onderdrukken.
En spannend, morgen je echo! Wil je weten wat het wordt? Of wist je dat al
Dat hoop ik voor je, want de misselijkheid SUCKS kan ik je zeggen. Geef mij maar moeheid dan!quote:Op maandag 13 februari 2012 15:35 schreef Mangostine het volgende:
Whahahahaquote:Op maandag 13 februari 2012 15:39 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Het kan. Tip: leg een kussentje op je toetsenbord. Zo voorkom je vierkante vakjes in je gezicht.
ach, het is weer eens wat anders he, een blokhoofd.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:39 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Het kan. Tip: leg een kussentje op je toetsenbord. Zo voorkom je vierkante vakjes in je gezicht.
quote:Op maandag 13 februari 2012 15:43 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ach, het is weer eens wat anders he, een blokhoofd.
quote:Op maandag 13 februari 2012 15:46 schreef Mangostine het volgende:
is het een moeilijk geslacht bodpa?
ja, moet ik maar eens gaan inlassen dan. Ik ben zo iemand die geen pauze neemt en om 15u een broodje wegeet achter de pc.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:46 schreef Kuukske het volgende:
[..]. Nee maar zonder dollen. Ja, dat kan best. Maar dat beats misselijkheid hoor. Echt waar. Maar handig/prettig is anders. Misschien dat je even een korte break kunt nemen?
.
Ik las trouwens dat je (Bijtje) geen foto had van de twee samen (omdat dat niet op de foto paste), maar dat je wél een dvd hebt meegekregen. Daar kun je een print screentje van maken. . .quote:Op maandag 13 februari 2012 15:19 schreef Enfermera het volgende:
@Bijtje84: ze kunnen niet zien of ze hun eigen placenta hebben? Daar kan je namelijk aan zien of het zo is
Om even in medische termen te spreken; je hebt een;
mono-mono gemelli (1 placenta, 1 vruchtzak tweelingen)
mono-di gemelli (1 placenta, 2 vruchtzakken) en een
di-di gemelli (2 placenta's, 2 vruchtzakken)
Wat zoveel betekend als dat de eerste twee een eeneiige tweeling is, en de laatste een 2eiige
/einde medische praat![]()
Wat moet ze er van zeggen dan?quote:
quote:Op maandag 13 februari 2012 16:05 schreef Kuukske het volgende:
Mja. Goed punt. Maar toch. Ik weet niet. Een hardhandige draai om de oren erbij voor het idee misschien. Maar wat je zegt. Meer dan dat kunnen ze niet doen.
Kan het me voorstellen hoor! Voordat ik de 12wkn echo had duurde ook zoooooo langquote:Op maandag 13 februari 2012 14:45 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Echo is pas de 24e, dus dat is nog super lang wachten!!!!![]()
![]()
Ja ik weet, straks gaat het allemaal veel sneller dan me lief is, maar op dit moment trekt de tijd echt tergend langzaam aan me voorbij...
Het lijkt mij ook super, een tweeling! Het is sowieso een wonder dat er ineens leven groeit in je buik
Het is ook geen echt excuus, maar het haalt bij voorbaat al zo'n beetje al je argumenten weg... Ik begin dus ook gewoon niet aan de discussie, ze weet het best dat het slecht is...quote:Op maandag 13 februari 2012 16:12 schreef covie het volgende:
En toch vind ik dat geen echt excuus.
Niet iedereen die rijdt met alcohol achter het stuur verongelukt.
Niet iedereen die een keer een pilletje neemt raakt drugsverslaafd.
Maar de kans dat het wél gebeurd is gewoon veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele malen groter dan als je er voor kiest om het te laten.
quote:Op maandag 13 februari 2012 16:19 schreef Kuukske het volgende:
Van genieten Zoë! Over 15 a 16 jaar krijg je misschien commentaar als je in d'r kast snuffelt.
En dat zijn er stiekem nog best veel, ook veel hoger opgeleiden valt me op...quote:Op maandag 13 februari 2012 16:24 schreef Aventura het volgende:
Omg zeg, stoppen met roken zien als een advies of optioneel, terwijl dat nou net het enige 'ding-wat je-zou-moeten-laten-als-zwangere' is waarvan met verschillende wetenschappelijke onderzoeken onomstotelijk is aangetoond dat de handeling zonder meer een aanzienlijk gezondheidsrisico voor de baby inhoudt. Over drank en voedingsmiddelen kun je nog discussieren en/of aan kansberekening doen, maar roken...! Jeetje zeg, dat er nog vrouwen zijn die het als keuze zien, pfft.
hahaquote:Op maandag 13 februari 2012 16:19 schreef Kuukske het volgende:
Van genieten Zoë! Over 15 a 16 jaar krijg je misschien commentaar als je in d'r kast snuffelt.
Ik ook niet, en kaas eet ik al heel lang niet meer..quote:Op maandag 13 februari 2012 16:37 schreef Marrije het volgende:
Ik rook niet en ik drink niet, hou ook niet van rood vlees... Eigenlijk kan ik zo niks bedenken dat ik laat staan omdat ik zwanger ben.
ahhquote:Op maandag 13 februari 2012 16:37 schreef flugeltje het volgende:
Tijn en ik hebben gewoon weer een deal over wat hij als eerste naar de bevalling voor mij gaat halen... (filet americain dus)
En bloemen!!! Ik was zo gewend van m'n broers dat hun vrouwen altijd een kadootje kregen na de bevalling (traditie in onze familie) dat ik zo enorm teleurgesteld was dat er van Tijn maar niets kwam na Willem. Toen de echtgenoot van m'n buuf op het ziekenhuis binnenstapte met rozen, ballonnen enzo werd dat nog even erger ook. Ik heb me een paar dagen ingehouden, maar toen kwam al het verdriet eruit richting Tijn... Tranen met tuiten en uithalenEnfin, dit keer heb ik hem heel erg goed gebrieft...
en m'n eerste moederdag vergat hij dus ook![]()
omnomnom zo'n kakelverse witte boterham met roomboter en dan superverse rosbief eropquote:Op maandag 13 februari 2012 16:33 schreef Kuukske het volgende:
Hmm.. of rosbief. Boh. Nog een paar weekjes! Dan mag het weer.
Zo kun je het ook zien. Straks beloon ik mezelf rijkelijk met broodjes rosbief en heerlijke biefstukken waar het bloederige sap uit druipt als je 'm doorsnijdt. Ja. Nog een paar weken.
Sorryquote:Op maandag 13 februari 2012 16:40 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
omnomnom zo'n kakelverse witte boterham met roomboter en dan superverse rosbief erop
Goffedomme, nog 23/25 weken wachten
Ja, ik begin er straks meteen overquote:Op maandag 13 februari 2012 16:41 schreef flugeltje het volgende:
Doe je wel aan verwachtingenmanagement Kuuk? Het kan zomaar ook tegenvallen he?
Heel goed, beetje in de trant van; "Ohoo, bij een meiske op FOK! vergat haar vriend gewoon dat het de eerste moederdag was. Dat DOE je toch niet, oooo wat sneu zeg..."quote:Op maandag 13 februari 2012 16:42 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ja, ik begin er straks meteen over.
Vorige week vertelde m'n zus dat ze zwanger is (quote:Op maandag 13 februari 2012 16:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En dat zijn er stiekem nog best veel, ook veel hoger opgeleiden valt me op...
Er komt nu ook een waarschuwing op alcohol dat je niet moet drinken als je zwanger bent. Ik dacht ook altijd dat dat gesneden koek was, blijkt ook niet zo te zijn...
Wij hier zijn ook bovengemiddeld bezig met onze zwangerschappen en alles er omheen, m'n schoonzusjes bijvoorbeeld doet helemaal nergens aan verder. Leest geen boeken, maakt geen geboorteplan, bereid niets voor en laat gewoon alles maar op zich afkomen. De kop in het zand methode noemt ze dat... (en dat ondanks medische molen dus) Ik kan daar echt helemaal niet bij met m'n pet, het idee dat mensen onvoorbereid in dit soort dingen stappen... Maar goed, niet iedereen is hetzelfde...
Ik noem jullie altijd gewoon Flugel en die Martijn van Fok!Radioquote:Op maandag 13 februari 2012 16:44 schreef flugeltje het volgende:
Heel goed, beetje in de trant van; "Ohoo, bij een meiske op FOK! vergat haar vriend gewoon dat het de eerste moederdag was. Dat DOE je toch niet, oooo wat sneu zeg..."
quote:Op maandag 13 februari 2012 16:49 schreef Gerberaatje het volgende:
Overigens vind ik moederdag leuk zolang ik zelfgemaakte knutsels krijgiets kopen hoeft meneer niet te doen!
Hij heeft overigens een grote kei uit de tuin gekregen, ook be-vingerverft door de damemet erop geschreven: voor een kei van een papa
![]()
Ik wilde ook geen kado, maar gewoon een liluk knutselding om te koesterenquote:Op maandag 13 februari 2012 16:49 schreef Gerberaatje het volgende:
Overigens vind ik moederdag leuk zolang ik zelfgemaakte knutsels krijgiets kopen hoeft meneer niet te doen!
Hij heeft overigens een grote kei uit de tuin gekregen, ook be-vingerverft door de damemet erop geschreven: voor een kei van een papa
![]()
Lief.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:42 schreef Kyara het volgende:
aah Fluug, dat is wel sneu
Ik heb van Argento een zilveren armband gekregen. Daar wordt nog de naam en geboortedatum in gegraveerd
Oh cool. Ik wil ook een ballon.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:56 schreef Soempie het volgende:
[..]
Lief.![]()
Ik heb niks gekregen.Maargoed, ik heb m'n man ook niks gegeven (wel tijdens de zwangerschap, maar niks na de bevalling).
Oja, heb een ballon gekregen in het ziekenhuis! Had ik zelf nog om gezeurd.
Ehhh.. ja ik zou es bellen Coof.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:57 schreef covie het volgende:
zwangerschapscursus!!!!![]()
Zullen ze me dan toch zijn vergeten?
Ik hoefde niet te bellen als ik in week 24 nog niks had gehoord want weet-niet-meer -precies-waarom maar ben al ruim 25 weken en nog niks gehoord. Lijkt me toch dat het wel een keer moet starten als het nog 10 weken duurt![]()
Gerberaatje dat is leuk![]()
Hetgeen wat ik graag wil na de bevalling is een glas ijskoude champagne en een rib-eye waar het bloed uitloopt.
quote:
Wheheh.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:02 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb dit keer gewoon in de winkels van het ziekenhuis aangewezen wat ik wil hebben![]()
Ik noem dat damage-control, zo'n eerste week na de bevalling ben ik sowieso al emotioneel incontinent, dus dan kan beter alles volgens mijn boekje lopen
Ieeuw!quote:Op maandag 13 februari 2012 16:33 schreef Kuukske het volgende:
Zo kun je het ook zien. Straks beloon ik mezelf rijkelijk met broodjes rosbief en heerlijke biefstukken waar het bloederige sap uit druipt als je 'm doorsnijdt. Ja. Nog een paar weken.
Ja maak me maar lekker haha, moet nog tot september:) Ik moet wel zeggen dat ik veel laat, maar niet alles.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:33 schreef Kuukske het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb amper make-up in huis. Dat scheeltquote:
Drumquote:Op maandag 13 februari 2012 17:26 schreef flugeltje het volgende:
Dat staat mij heul niet te wachten Gerberaatje... Tenzij m'n amerikaanse sexetest natuurlijk wel klopte en Pieter ons over 18 jaar ineens iets moet vertellen...
Enne Oeks, ja, shag... Drum met rode rizla, van m'n 15e tot m'n 32e...
Ik ook nietquote:Op maandag 13 februari 2012 17:27 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik heb amper make-up in huis. Dat scheelt.
Ja hoor.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:26 schreef Kuukske het volgende:
Wat een scheetje..
Doen jongetjes dat ook?
Jaa oktoberbrigade haha! Ik heb het vrijdag mn moeder en zusje verteld en kreeg zaterdag n tasje met magazine en wat kleertjes. Wel heeeel vroeg, maar superlief!quote:Op zondag 12 februari 2012 22:51 schreef Mangostine het volgende:
Welkom X_Y, Skoap, Fieder, Enfermera![]()
Gezellige oktoberbrigade! Samen zwangeren![]()
Enfermera, ik kan de 24e al met (in theorie) 8 wk terecht bij de vk. Bellen! ...
Hier afgezien van wat "opvliegers" (pff) en zere tetten nog steeds nergens last van. Gisteren hebben we al de eerste voorzichtige cadeautjes gekregen van opa's en oma's, mooie kinderprentenboeken
Jaaa die heb ik ook gezien... pff jaaaaanken dat ik deed! Ik wil ook nog even zeggen dat ik bewondering voor je heb Sorbo, ookal hoor je het niet graag! Slurpen maar!quote:Op maandag 13 februari 2012 09:38 schreef mignonne het volgende:
Sorbo heb je toevallig eergister op TLC "one born every minute" gezien?
Daar was ook een draagmoeder die beviel van een kindje voor een Zwitsers echtpaar.
Dat was zo'n mooie afleveringals ie nog ergens terug is te kijken dan kan ik hem aanraden. Hoe die draagmoeder erin stond en ermee omging vond ik heel mooi.
Er werd bijvoorbeeld aan haar gevraagd door de verpleegster of ze het niet moeilijk vond om het kind weg te geven na de bevalling maar ze zei "I'm not giving it away, I'm giving it back, it was never mine, it's theirs" dat vond ik een mooi uitgangspunt <3
ik ookquote:Op maandag 13 februari 2012 17:46 schreef Fieder het volgende:
@Skoap Plus dat ik bij ieder wcbezoek check of het nog goed zit
Dat doet mn zoon ookquote:Op maandag 13 februari 2012 17:29 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Ik ook nietenige wat ik consequent op doe is Labello, en dat krijgt zij dan ook (springt ze helemaal blij uit haar vel als dat mag) en incidenteel mascara ofzo (dat mag zij dan weer niet
)... maar 't is genoeg om haar te laten kopiëren
Elisabeth? Dan heb je mazzel, ik zag laatst een bord dat ze daar een zaakje met babyspullen gaan openen (naast het gewone winkeltje dat ook best goed voorzien is)quote:Op maandag 13 februari 2012 17:02 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb dit keer gewoon in de winkels van het ziekenhuis aangewezen wat ik wil hebben![]()
Ik noem dat damage-control, zo'n eerste week na de bevalling ben ik sowieso al emotioneel incontinent, dus dan kan beter alles volgens mijn boekje lopen
Ben ik dus niet de enige. Nou bedacht ik me net, ik las laatst dat mayonaise niet mag, dat zou ik dan weer wel missen.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat doet mn zoon ook![]()
althans hij wil ook altijd mijn blistex op...helemaal blij als ie t krijgt idd![]()
Oh en roken en zwangerschap snap ik idd ook niet.
Roken heb k nooit gedaan, alcohol dronk ik sowieso amper nog t laatste jaar. Biefstuk eet k wel, maar eet dat normaal al doorbakken. Eigenlijk mis ik ook niks kwa eten
Mja, anders kan ie ook nooit zo lang houdbaar zijn toch?quote:Op maandag 13 februari 2012 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zelfgemaakte mayo is met rauw ei, die uit de winkel kan wel volgens mij,
ja dat lees ik net, had ff gegoogledquote:Op maandag 13 februari 2012 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zelfgemaakte mayo is met rauw ei, die uit de winkel kan wel volgens mij,
Ik krijg het spontaan minder warm.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja dat lees ik net, had ff gegoogled
Sorry voor de verwarringquote:Op maandag 13 februari 2012 18:13 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik krijg het spontaan minder warm.
Volgens mij welquote:Op maandag 13 februari 2012 18:12 schreef Fieder het volgende:
Ik rook en drink niet en hou niet van rauwe dingen. Dus dat zal wel meevallen...
Mayo schrok ik even van!![]()
Ik zal denk ik meer moeite hebben om vis te eten, gruw ik van! Visoliecapsules ook goed?
Geeft niet!quote:
Jawel. Die uit de winkel mag.quote:
Het zou me niets verbazen als het assortiment daar wel rekening mee houdtquote:Op maandag 13 februari 2012 18:23 schreef flugeltje het volgende:
Ophelia, Elisabeth inderdaad... En een babywinkel doe ik het natuurlijk niet voor. Het mot natuurlijk wel voor MIJ MIJ MIJ zijn
leverworst mag je af en toe best hebben hoor Clauwhee, het gaat daarbij niet om bacterien ofzo, maar om het feit dat je niet teveel vitamine A binnenkrijgt. Af en toe effe genieten mag dus best...quote:Op maandag 13 februari 2012 18:25 schreef clauwheee het volgende:
Crisis dames, wat een bijleeswerk als ik ff gebak (mag dat wel) haal. En ik schrok van de mayo, daar kan ik maar slecht zonder
. Maar zelf maken is me dan weer teveel werk.
Ik mis mijn dagelijkse broodjes met leverworst..! Meer niet echt eigenlijk.
Volgens mij is vrijwel alles in de winkel gewoon te eten. Afgezien van dat lijstje van dinges dan hè. Van je vlos of van het voedingscentrum.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als het assortiment daar wel rekening mee houdt![]()
(Orthopedische schoenen kunnen anders ook hoor)
Ben je ook een Tilburgse? Ik niet, maar deze beeb wordt daar hoogstwaarschijnlijk wel geboren... alleen dan in 't andere ziekenhuis.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Elisabeth? Dan heb je mazzel, ik zag laatst een bord dat ze daar een zaakje met babyspullen gaan openen (naast het gewone winkeltje dat ook best goed voorzien is)
quote:Op maandag 13 februari 2012 18:35 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ben je ook een Tilburgse? Ik niet, maar deze beeb wordt daar hoogstwaarschijnlijk wel geboren... alleen dan in 't andere ziekenhuis.
Ik heb toevallig vandaag nog smeerleverworst gegeten. Mag wel, alleen niet teveel, he?
Oehh leukquote:Op maandag 13 februari 2012 18:51 schreef Asyniur het volgende:
Ow en wat ik nog vergeten was te zeggen: ik heb het wiegje vast opgemaakt
Ja, als mijn wasmachine functioneel was geweest, had ik denk ik ook al wat babyspullen gewassen. Gelukkig voor mijn lijf gaat dat nu even niet.quote:
Leuk!quote:Op maandag 13 februari 2012 18:51 schreef Asyniur het volgende:
Ow en wat ik nog vergeten was te zeggen: ik heb het wiegje vast opgemaakt
Dat probleem ken ik...quote:En ik heb opeens zin in een kroket
Het ís toch ook geweldig?quote:Op maandag 13 februari 2012 18:55 schreef Asyniur het volgende:
Ja maar ik ben normaal helemaal geen krokettenmens. Meer van de frikandellen
Ik vind het geweldig dat het wiegje nu al klaar staat
Ik word een watje, merk ik. Emo-muts![]()
Ik denk weer een meiske.quote:Ik ben benieuwd waar jij op aan het broeden bent Cantare...
Hele zwangerschap mayo bij veel dingen gegeten, dus vond het al apart!quote:
Herkenbaar!quote:Op maandag 13 februari 2012 19:02 schreef Susie het volgende:
Hele zwangerschap mayo bij veel dingen gegeten, dus vond het al apart!
Dat lijkt me nou niksquote:Op maandag 13 februari 2012 18:59 schreef Zoë23 het volgende:
Haha mmm kroketten
Net bruine bonen + vissticks gegeten
Morgen ga ik écht aardappelen/groente voor mezelf klaarmaken
't is makkelijker als m'n lief thuis ismaar kga m'n best doen
Het kussen wat wij hebben is vrij stevig en is gevuld met van die kleine bolletjes.quote:Op maandag 13 februari 2012 19:06 schreef covie het volgende:
Dat voedingskussen van de hema heb ik nu voor in bed, want dat slaapt heerlijk![]()
Ik heb ook nog een groter en steviger kussen waarvan ik verwacht dat ik die ook meer voor het voeden ga gebruiken.
http://www.bestbabyshop.n(...)utm_campaign=beslistquote:Op maandag 13 februari 2012 19:13 schreef clauwheee het volgende:
Ja das mijn idee nu, deze week ook nog ff langs de prenatal om te voelen hoe die daar zijn. Slaap nu met een gewoon extra kussen en dat gaat op zich prima, maar zo'n voedingsgeval wil ik ook ff proberen.
Ah het is heerlijk hoor! Ik slaap er niet iedere nacht mee, vooral als m'n heupen het op hun heupen krijgen eigenlijk. Wat wel meer wordt naarmate de dagen vorderen.quote:Op maandag 13 februari 2012 19:13 schreef clauwheee het volgende:
Ja das mijn idee nu, deze week ook nog ff langs de prenatal om te voelen hoe die daar zijn. Slaap nu met een gewoon extra kussen en dat gaat op zich prima, maar zo'n voedingsgeval wil ik ook ff proberen.
Dat!quote:
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 13 februari 2012 19:52 schreef Kersjes het volgende:
Zo, wat een hoop nieuwe zwangeren erbij.... gefeliciteerd allemaal![]()
En Sorbootje, wat geweldig dat het jullie gelukt is!
Het is dat ik al een poos thuiszit, anders had ik mijn regelmatige broodjes rosbief bij de lunch zeker gemist! Gister maakte ik een biertje open voor manlief, zo lekker ijskoud... had bijna een slok genomen maar toch maar niet. De gedachte eraan alleen al, bweuhh, maar dan toch ernaar verlangen. Suf he![]()
Vandaag bij de gyn geweest en raad eens???
Onze3e zoon
was zo druk aan het spartelen en draaien.
Over 2 weken krijg ik een inwendige echo, de placenta ligt iets te dicht bij de uitgang. Ik ben pas 18 weken dus best kans dat hij naarmate de baby en baarmoeder gaan groeien meer naar boven verschuift, maar moet toch in de gaten worden gehouden. Blijft hij op deze plek dan moet ik een keizersnedeHij gebruikte the k-word echt
Van de site van het voedingcentrum:quote:Op maandag 13 februari 2012 19:58 schreef Gerberaatje het volgende:
Kers, een jongen![]()
van harte!! En er kan echt nog van alles gebeuren hoor, met je placenta
mijne ligt ook helemaal voor en de gyn dacht dat ie ook wel bij de ingang in de buurt lag vandaag, maar hij zei dat ze er nog niet zoveel mee doen omdat ie nog helemaal weg kan trekken bij de groei van de baarmoeder. Wel goed dat ze het in de gaten houden!
Son, hoe cute![]()
Mayo mag gewoon hoor! (uit een potje) no worries... softijs en milkshakes heb ik wel gewoon mega veel gegeten bij muppet, maar dan wel inderdaad bij de druk bezochte Mc. Donalds vandaan waar ook weer de doorloopsnelheid hoog is
En geen salami/cervelaat? Daar heb ik nog nooit van gehoord...
linkjequote:Vlees: eet geen rauw vlees (zoals tartaar, carpaccio, halfdoorbakken biefstuk), geen rauwe vleeswaren (zoals filet americain, ossenworst, rosbief, rauwe ham, salami, cervelaat) en geen lever;
Ohquote:Op maandag 13 februari 2012 20:08 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Van de site van het voedingcentrum:
[..]
linkje
Krijg je bij 36 weken geen liggingsecho meer? Dan kijken ze misschien ook wel naar de placentaligging?quote:Op maandag 13 februari 2012 20:08 schreef Zoë23 het volgende:
Kersjes een zoon!
Op de 20wkn echo zag ze dat de placenta heel dicht bij de bm mond lag (bij t randje) heb dit vorige week met de vk besproken, volgens haar hoefde ik me geen zorgen te maken maar ik wil toch wel weten of de placenta mee omhoog gegaan is zegmaar. Mag een echo plannen zodat ik kan kijken
quote:Vleeswaren als rauwe ham, rookvlees en de diverse soorten worst zijn bewerkt, waardoor ze zonder problemen gegeten kunnen worden. Let wel op de hoeveelheid, want er kan vrij veel zout in zitten en dat is weer slecht voor je bloeddruk.
.. Zit daar verschil in?quote:Op maandag 13 februari 2012 20:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wat betreft die salami, bij mn vorig zwangerschao zei de stagiaire dat ook, dat dat niet mocht. De vk had er zelf no nooit van gehoord en vermoedd dat het ging om gedroogde worsten en niet o de vleeswaren zeg maar
Kersjes, 3 jongensWat gaaf!
Ik moet even kijken hoe t uitkomt, wil wel dat m'n lief mee kanquote:Op maandag 13 februari 2012 20:14 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Krijg je bij 36 weken geen liggingsecho meer? Dan kijken ze misschien ook wel naar de placentaligging?
Idem hier. Morgen kijken ze meteen of ie verschoven is.quote:Op maandag 13 februari 2012 19:52 schreef Kersjes het volgende:
De placenta ligt over bij de uitgang. Ik ben pas 18 weken dus best kans dat hij naarmate de baby en baarmoeder gaan groeien meer naar boven verschuift, maar moet toch in de gaten worden gehouden. Blijft hij op deze plek dan moet ik een keizersnedeHij gebruikte the k-word echt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |