Oh oke, thanksquote:Op zondag 12 februari 2012 20:45 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Je kunt al wel bellen hoor.misschien doen ze de intake al bij 8 weken.
quote:Op zondag 12 februari 2012 23:08 schreef Skoap het volgende:
Ik durf hier eigenlijk alleen nog maar laf een beetje om het hoekje te kijken
Ja dat!!quote:Op maandag 13 februari 2012 08:41 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]samen hier posten
zooooo leuk!!
quote:Op maandag 13 februari 2012 09:27 schreef Gerberaatje het volgende:
Gewoon niet op reageren, maar in je opslurpen, die positieve energie
quote:Op maandag 13 februari 2012 09:27 schreef Sorbootje het volgende:
Dat hoeven jullie niet steeds te zeggen hoor, want ik weet totaal niet hoe ik erop moet reageren
Oh ik realiseer me zeer goed dat we nog wel hobbels tegen gaan komen. En ik weet ook dat het afscheid van het kindje na 9 maanden zwaar gaat zijn. Maar het kindje blijft dichtbij, en ik heb een sterk vangnet. De psycholoog van het VUmc staat ook tot onze beschikking indien nodig. En ik heb jullie natuurlijk!quote:Op maandag 13 februari 2012 09:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]Dat kan ik me dan ook weer voorstellen, maar het is ook heel bijzonder wat jullie doen... uiteraard heb ik nog wel wat vragen over de emotionele betrokkenheid, want makkelijk gaat het zeker ook niet zijn. Heb wel het gevoel dat jullie echt alles heel goed afgewogen hebben....
ja dat kan ik me voorstellenquote:Op maandag 13 februari 2012 09:45 schreef Sorbootje het volgende:
Nou eigenlijk is het helemaal geen bijzonder standpunt. Het is zoals het is. Het kindje in mijn buik is niet van mij. Het is strikt genomen niet eens familie van me. Het zal het meeste bijzondere neefje of nichtje zijn wat ik me voor kan stellen, maar het is niet mijn kind.
En ik ben blij met die duidelijkheid.
Ja dat mag. Bij hoogtechnologisch draagmoederschap sowieso. Bij laagtechnologisch (eigen eitje) ligt het dus inderdaad een beetje anders. Het mág wel, valt ook niet echt iets tegen te doen, maar erg slim is het niet...quote:Op maandag 13 februari 2012 10:01 schreef covie het volgende:
Mag je eigenlijk draagmoeder zijn voor directe familie?
Natuurlijk niet wanneer je eigen eitje wordt gebruikt.
Maar gewoon net als bij jou, sorbo, dat het een al bevrucht eicelletje betreft.
Mag dat dan voor je eigen broer of zus?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was de hele week al zo moe, zo moe had ik me eigenlijk nooit gevoeld, dus ik had wel een vaag vermoeden... Het is mijn eerste zwangerschap dus super spannend allemaal. Ben 31 en woon in AlmereEn geloof eigenlijk de hele tijd nog steeds niet dat ik echt zwanger ben
![]()
Ik ga mijn best doen hier mee te lezen & praten, ik ben heel erg slecht in het onthouden van namen enzo, dus dat gaat nog een leuke uitdaging worden
Life is what happens while you are busy making other plans...
Ik dacht vanochtend ook effe buiten te stappen met de hond... Spekglad hier achter op de plaats, ligt gewoon een laagje ijs... Ach ja, nog maar een paar dagen, dan kunnen we weer normaal vooruitquote:Op maandag 13 februari 2012 10:09 schreef Asyniur het volgende:
Ik baal een beetje. Ik had vandaag sinds 2 weken weer eens een stukkie willen gaan lopen. Eventjes naar de supermarkt voor wat kleine dingetjes.
En nou sneeuwt het hier weer. Mooi gezicht hoor maar nou zijn de stoepen weer glad. Dus ik zit vandaag weer braaf binnen...
quote:Op maandag 13 februari 2012 10:51 schreef Mereltje het volgende:
Vanochtend de 20 weken echo gehad. Zag er allemaal prima uit. Van te voren gevraagd om veel foto's en heb er zo'n 10 gekregenik moet ze alleen nog inscannen, dus duurt even voordat ik jullie wat kan laten zien.
waarom zou je in vredesnaam willens en wetens een vroeggeboorte riskeren?quote:Op maandag 13 februari 2012 10:45 schreef PureEvil het volgende:
Ben ik weer.
CTG gehad, en ik heb dus ' weeen activiteit' Al voelt het dus als ' gewone' harde buiken soms. Het doet iig geen pijn. (metertje sloeg een paar keer uit naar 100/80/70, rest was allemaal laag)
Nu moet ik van de arts magnesium nemen, maar als ik heel eerlijk ben wil ik dat helemaal niet. Magnesium houdt de weeen tegen, ik ben vandaag 35 weken (volgens hun, volgens mij ben ik 36..) Dus ik zie het nut er niet echt van in (en sorry als ik hiermee mensen voor de kop stoot, dat is dus absoluut niet de bedoeling;)) En wie weet duurt het nog wel een week, zonder dat ik die magnesium gebruik...
Verder was alles goed, bloeddruk was netjes, gewicht ook. 1,1 kilo aangekomen in 2 weken tijd, weeg nu 67,7. Ik heb ook geen blaasontsteking wat ik dacht (gelukkig maar)
Alleen wat ik wel raar vond, hij zei dat de baby niet 'vast' lag in mn bekken. Terwijl de vk in het ziekenhuis in NL zei dat dat wel zo wasOok weer lekker inwendig gevoeld
(toen zei hij dat dus dat de kleine nog niet vast zit in de bekken, weet niet wat hun daar onder verstaan....moet het hoofdje dan halverwege mn doos hangen ofzo
) en met zo'n eendebek ook nog daarna
Pfffff....
Oh dat hoeft niet zo te zijn hoor. Voor mij persoonlijk geldt dat ik het niet zou kunnen doen met mijn eigen eitje. Ik heb echter al een aantal draagmoeders leren kennen die júist per sé laagtechnologisch draagmoederschap wilden doen. Zij hebben daar hun eigen beweegredenen weer voor die ik ook helemaal kan volgen.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:53 schreef covie het volgende:
Met een eigen eitje lijkt me ook nooit zo slim, want dan is het dus wel gewoon echt van jezelf en dan wordt het een stuk lastiger denk ik om het kindje af te geven aan de ouders.
Maar soms zal het mss niet anders kunnen natuurlijk.
Ik heb idd ook altijd begrepen dat een kindje soms 'beter' met 33 weken kan komen dan met 35 of 36. Het waarom heb ik niet meegekregen overigens.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
waarom zou je in vredesnaam willens en wetens een vroeggeboorte riskeren?![]()
er zitten echt risico's aan een geboorte bij die termijn. Het lijkt misschien leuk dat je kindje er dan eerder is maar realiseer je wel dat je kindje dan niet bij jou zal liggen maar in een couveuse op een aparte afdeling.
Wat linkjes met informatie die te vroeg geboren kinderen kunnen hebben, ook bij 35 of 36 weken zwangerschap (juíst die kinderen hebben overigens meestal forse problemen met drinken bijvoorbeeld.)
http://www.couveuseouders.nl/index/1055
http://scripties.umcg.eld(...)/?pFullItemRecord=ON
http://www.ncj.nl/bibliot(...)-op-gedragsproblemen
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=699
Je stoot mij er verder niet mee voor het hoofd, jouw keuze, maar het lijkt me in het belang van je baby veruit het beste als je advies van de arts gewoon opvolgt. Als je hiermee deze problemen kunt voorkomen en het voor je kind makkelijker kunt maken...
Mijn man is nu werken, als ik hem opbel dan schrikt ie zn eigen lam. Dus ik wacht geduldig tot hij zelf belt. Maar hij zal ook wel zeggen dat ik die tabletten moet pakken.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:35 schreef Asyniur het volgende:
PureEvil, wat vind je partner ervan?
In elk geval zou ik ook niet zomaar tegen het advies van de arts in gaan.
Dat kan ik me goed voorstellen!quote:Op maandag 13 februari 2012 11:42 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Mijn man is nu werken, als ik hem opbel dan schrikt ie zn eigen lam. Dus ik wacht geduldig tot hij zelf belt. Maar hij zal ook wel zeggen dat ik die tabletten moet pakken.
En ik weet eigenlijk zelf ook wel dat het beter is als de kleine niet NU geboren wordt...(was denk gewoon wat overdonderd hierdoor. had namelijk nooit verwacht dat die ctg zo hoog zou uitslaan)
Dat je dat persé wilt kan ik me haast niet voorstellen eigenlijk, want het is dan toch eigenlijk echt je eigen kind die je dan weggeeft. Dat zou voor mij denk ik ook een heel verschil maken, dan als je puur alleen als leenbuik gebruikt wordt.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:30 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Oh dat hoeft niet zo te zijn hoor. Voor mij persoonlijk geldt dat ik het niet zou kunnen doen met mijn eigen eitje. Ik heb echter al een aantal draagmoeders leren kennen die júist per sé laagtechnologisch draagmoederschap wilden doen. Zij hebben daar hun eigen beweegredenen weer voor die ik ook helemaal kan volgen.
Vanwege de zuigreflex.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn Cantare!
[..]
Ik heb idd ook altijd begrepen dat een kindje soms 'beter' met 33 weken kan komen dan met 35 of 36. Het waarom heb ik niet meegekregen overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |