quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
12 Berghuis, Steven (NED) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
21 Janko, Marc (OOS) Aanvaller
19 Douglas (NED) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
27 Vujicevic, Dario (BOS) Middenvelder
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
eens!!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:05 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Een puntje van kritiek. Ik zat gisteren in het stadion, en na de 1-3 vertrokken er een stuk of 1000 man. Ik weet dat het koud was, maar toch een beetje jammer. Pas bij een beetje tegenslag weet je wat je fans waard zijn...
Ook datquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik vind dit niet echt een bijster fantastische TT
Nee ..quote:Op zondag 12 februari 2012 13:09 schreef starla het volgende:
Twente kan nu definitief de titel vergeten. Az en psv gaan het uitvechten. Ik zie twente nog wel verder zakken
wat lul jijquote:Op zondag 12 februari 2012 13:16 schreef starla het volgende:
Maar twente wint noway van psv...
En ook niet van az. En ook niet van ajax...
Dus volgens jou gaat PSV niet meer verliezen. En gaat Twente de toppers allemaal verliezen.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:16 schreef starla het volgende:
Ik dacht dat er toch wel gekkere wedstrijden verloren zijn door al deze ploegen... Dus niet zeiken, er kan nog van alles gebeurenquote:Op zondag 12 februari 2012 13:16 schreef starla het volgende:
AZ doet ook zeker nog wel mee hoor.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:37 schreef ReMcOrE het volgende:
PSV en FC Twente, daar gaat het tussen qua kampioenschap!
En Feyenoord.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:03 schreef Jojoortje het volgende:
Ik denk ook dat het tussen PSV en AZ gaat.
Donderop man, PSV en AZ als underdogquote:Op zondag 12 februari 2012 14:37 schreef ReMcOrE het volgende:
PSV en FC Twente, daar gaat het tussen qua kampioenschap!
donder zelf lekker opquote:Op zondag 12 februari 2012 19:39 schreef Rickazio het volgende:
goede TT
[..]
Donderop man, PSV en AZ als underdog
Simpelweg de meest "constante" teams (als je daar in Nederland over kan spreken)quote:Op zondag 12 februari 2012 15:03 schreef Jojoortje het volgende:
Ik denk ook dat het tussen PSV en Twente gaat.
True. Al komt Feyenoord ook omhoog kruipen.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Simpelweg de meest "constante" teams (als je daar in Nederland over kan spreken)
Klopt, maar ik heb het idee dat dat een zeepbel is die nog gaat knappen.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:07 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
True. Al komt Feyenoord ook omhoog kruipen.
mja, die guidettie blijft wel scoren.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb het idee dat dat een zeepbel is die nog gaat knappen.
Wat zal die Munsterman zich kut voelen zeg.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:20 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
mja, die guidettie blijft wel scoren.
Pleur op, falende Grunnerquote:Op zondag 12 februari 2012 19:39 schreef Rickazio het volgende:
goede TT
[..]
Donderop man, PSV en AZ als underdog
dit natuurlijk sowieso..quote:Op zondag 12 februari 2012 19:38 schreef ReMcOrE het volgende:
gezien de huidige stand moet je, wil je mee blijven doen, de inhaalwedstrijd toch echt wel gaan winnen!!
Twente is van de rand van faillissement naar de top van de eredivisie geklommen in zeer korte tijd, van een kleine tegenslag ligt Jopie echt niet wakker hoor.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat zal die Munsterman zich kut voelen zeg.
Dit dusquote:
Joop zal idd echt niet wakker liggen van Guidetti hoorquote:Op zondag 12 februari 2012 21:21 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Twente is van de rand van faillissement naar de top van de eredivisie geklommen in zeer korte tijd, van een kleine tegenslag ligt Jopie echt niet wakker hoor.
Dan nog, hij had een absolute goudmijn onder contract. Toch zonde, me dunkt. Helemaal als je het vergelijkt met Plet.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:21 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Twente is van de rand van faillissement naar de top van de eredivisie geklommen in zeer korte tijd, van een kleine tegenslag ligt Jopie echt niet wakker hoor.
Mja, die is meer voor de breedte. En aan spelers huren heb je geen reet, behalve dan de punten die een individuele klasse binnen kan sprokkelen.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan nog, hij had een absolute goudmijn onder contract. Toch zonde, me dunkt. Helemaal als je het vergelijkt met Plet.
Hij/Twente had hem ook niet gehuurd toch?quote:Op zondag 12 februari 2012 21:24 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Mja, die is meer voor de breedte. En aan spelers huren heb je geen reet, behalve dan de punten die een individuele klasse binnen kan sprokkelen.
Ik dacht van wel, maar nu begin ik te twijfelen.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij/Twente had hem ook niet gehuurd toch?
Gek dat idee heb ik als ik naar Twente kijk.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb het idee dat dat een zeepbel is die nog gaat knappen.
Contract liep af bij City, Twente contracteerde hem, City wou toch verlengen, hij koos voor City.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:27 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ik dacht van wel, maar nu begin ik te twijfelen.
Ja ik las het net ook. Toch jammer dat ze bij City op het laatste moment van gedachte veranderden.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Contract liep af bij City, Twente contracteerde hem, City wou toch verlengen, hij koos voor City.
Helemaal niks, Van Halst zei later dat Twente geen euro heeft ontvangen van City/Guidetti.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:36 schreef The_Groove het volgende:
Ik weet nog goed dat Joop, Guidetti omschreef als het snoepje van de week...
Hij moest eens weten...
Wat klopt er overigens van het verhaal dat Guidetti contractbreuk heeft gepleegd en City tussen de 1 en 2 miljoen heeft betaald aan Twente om voor geen verdere problemen te zorgen?
Ik beschouw van Halst niet als een betrouwbare Twente bron....quote:Op zondag 12 februari 2012 21:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Helemaal niks, Van Halst zei later dat Twente geen euro heeft ontvangen van City/Guidetti.
Dat kan en mag natuurlijk, maar Twente presteert redelijk constant, dat zie ik Feyenoord niet zo doenquote:Op zondag 12 februari 2012 21:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Gek dat idee heb ik als ik naar Twente kijk.
Dat verklaarde hij toen hij nog onder contract bij Twente stond bij SV.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:38 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik beschouw van Halst niet als een betrouwbare Twente bron....
Van halst ging totaal niet over het geld. Meneer was commercieel manager en manager algemene zaken. Denk ook niet dat ze zo'n flapuit ook maar iets vertellen over dat soort zaken. Wat uit zijn strot komt kun je beter niet al te serieus nemen. Stond liever in de schijnwerpers.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat verklaarde hij toen hij nog onder contract bij Twente stond bij SV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |