quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
12 Berghuis, Steven (NED) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
21 Janko, Marc (OOS) Aanvaller
19 Douglas (BRA) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
27 Vujicevic, Dario (BOS) Middenvelder
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
Ja klopt, maar voor de rest blijft het gelukkig hetzelfde! PSV had ook 2 punten uit kunnen lopen dus al met al vind ik dit niet een hele slechte uitslag. Blijft natuurlijk dat Twente hiervan had moeten profiteren maar ja, als dat niet gebeurt dan zijn de uitslagen van de rest van de top 6 (behalve AZ) het gunstigste wat je kan hebben.quote:
dat is uiteraard waarquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:37 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ja klopt, maar voor de rest blijft het gelukkig hetzelfde! PSV had ook 2 punten uit kunnen lopen dus al met al vind ik dit niet een hele slechte uitslag. Blijft natuurlijk dat Twente hiervan had moeten profiteren maar ja, als dat niet gebeurt dan zijn de uitslagen van de rest van de top 6 (behalve AZ) het gunstigste wat je kan hebben.
Welk vak zit je?quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:15 schreef ReMcOrE het volgende:
eerst woensdag nog genieten van een tjokvolle nieuwe Veste
Daarom moet Adriaanse ook wat meer rouleren met spelers. Op het middenveld is dit makkelijk te doen met Fer en Janssen nog op de bank.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:49 schreef Shivo het volgende:
Om dit soort wedstrijden hoop ik dat Twente zo snel mogelijk uit de Europa cup vliegt. Eerst Excelsior en nu Groningen. Drie competities is gewoon te veel voor deze selectie.
307quote:
heerlijke balquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:53 schreef Frutsel het volgende:
Prachtige goal van Ruiz trouwens... zo kennen we hem weer
Excuses als ie al gepost was
Danku!quote:
Aangepast, aan Remco om hem weer aan te passen hier in't topic.quote:
Leuk plan, maar wat voor titel 'Fokkers in de veste' ofzoquote:Op maandag 24 oktober 2011 19:38 schreef Stienn het volgende:
Nette OP!!
Misschien nog een kopje er bij wie waar zit in de Veste?
Selectie volgens fctwente.nlquote:Spelers
Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
12 Berghuis, Steven (NED) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
21 Janko, Marc (OOS) Aanvaller
19 Douglas (BRA) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
27 Vujicevic, Dario (BOS) Middenvelder
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
Volgens mij zie ik op die van jouw ook Ruiz nog staanquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:47 schreef Stienn het volgende:
Geen flauw idee, Wie zit waar?
overigens kan iemand de nieuwe selectie foto in de OP zetten? Geen idee hoe dat moet
[ afbeelding ]
[..]
Selectie volgens fctwente.nl
De foto die nu gebruikt is, is wat oud
klopt, daarna is er geen meer gemaakt. Maar op de foto in de OP staat Preud'homme zelfs nog.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:51 schreef Godtje het volgende:
[..]
Volgens mij zie ik op die van jouw ook Ruiz nog staan
Even een nieuwe maken dan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:52 schreef Stienn het volgende:
[..]
klopt, daarna is er geen meer gemaakt. Maar op de foto in de OP staat Preud'homme zelfs nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |