abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107929404
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:19 schreef Scorpie het volgende:
Integendeel, ik denk dat vele mensen hetzelfde hierover denken en wat minder uit het Wetboek zullen willen citeren. Sterker nog, lees de reacties even op internet; ik vermoed dat de heer Mohammed S. een heel slechte tijd tegemoet gaat als hij vrij komt gezien de emotionele statements.
Als je alleen de Telegraaf leest wel, ja. Maargoed, het staat je vrij om via de politieke weg de wet aan te passen. Probeer het eens, zou ik zeggen. Alleen hier lopen zeiken is te makkelijk.
quote:
Dat ligt eraan, als die personen hetzelfde kwalijke gedrag wat tot de dood van een persoon leidde, tentoon hebben gespreid...
Dat schrijf ik toch?
quote:
...
, wel. Immers, recht is voor iedereen gelijk in dit geval.
Hee, dat is vreemd. Net moest nog worden meegewogen of iemand een aanwinst was voor de maatschappij. Vanwaar deze 180 graden-ommezwaai?
pi_107929530
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als je alleen de Telegraaf leest wel, ja. Maargoed, het staat je vrij om via de politieke weg de wet aan te passen. Probeer het eens, zou ik zeggen. Alleen hier lopen zeiken is te makkelijk.

Dat je op persoonlijke titel roept dat ik loop te zeiken maakt het niet minder valide; het is en blijft een persoonlijke mening van mij, net zoals jij in jouw recht staat een mening te verkondigen waarin je het opneemt voor de dader en geen enkel mededogen met de nabestaanden blijkt te bevatten. Even goede vrienden dan toch?

quote:
Hee, dat is vreemd. Net moest nog worden meegewogen of iemand een aanwinst was voor de maatschappij. Vanwaar deze 180 graden-ommezwaai?
Kan je mij precies citeren waar ik claim dat iemand een aanwinst dient te zijn voor de maatschappij voor een eventuele rechtvaardigheids oordeel?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2012 14:28:14 ]
pi_107929546
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, ik ben dan echter wel benieuwd of je indien het jou persoonlijk had getroffen vind dat de dader rechtvaardig was gestraft. Gelukkig en hopelijk zullen we dat niet te weten komen :)
De standaard reactie als je tegen barbaarse straffen bent "wacht maar tot het jou overkomt".
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107929579
Mijn vraag staat nog open, Scorpie. Moet iemand die geen 112 belt levenslang krijgen?
pi_107929588
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

De standaard reactie als je tegen barbaarse straffen bent "wacht maar tot het jou overkomt".
Dan lees je toch echt verkeerd mijn beste, want dat staat er niet.
pi_107929626
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan lees je toch echt verkeerd mijn beste, want dat staat er niet.
Je wordt wel vaak verkeerd begrepen geloof ik, gelukkig ga je er goed mee om.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107929633
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:28 schreef Ulx het volgende:
Mijn vraag staat nog open, Scorpie. Moet iemand die geen 112 belt levenslang krijgen?
Waar claim ik dat precies? Volgens mij heb ik namelijk geen strafmaat opgehangen aan dat feit, maar heb ik het genoemd als factor in een lange lijst van factoren die tesamen mijn mening over de dader vaststeld.
pi_107929660
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:30 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je wordt wel vaak verkeerd begrepen geloof ik, gelukkig ga je er goed mee om.
Dat krijg je als sommige mensen zich nogal snel aangevallen voelen door anderen, neem als voorbeeld DonJames, die roept dat mensen niet nadenken en/of zeiken als ze niet in zijn straatje betreffende het Wetboek posten. Dat diezelfde persoon simpelweg vergeet dat er ook nog zoiets is als emotioneel leed dat niet te bevatten is in woord en geschrift zal ik hem dan ook maar niet kwalijk nemen :)
pi_107929711
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:27 schreef Scorpie het volgende:
Dat je op persoonlijke titel roept dat ik loop te zeiken maakt het niet minder valide; het is en blijft een persoonlijke mening van mij, net zoals jij in jouw recht staat een mening te verkondigen waarin je het opneemt voor de dader en geen enkel mededogen met de nabestaanden blijkt te bevatten. Even goede vrienden dan toch?
Ik vind het heel erg voor de nabestaanden. Maar daar gaat deze discussie niet over. Verder, het argument "ik neem het voor het slachtoffer op, jij bent het niet met me eens, dus sta je aan de kant van de dader" is van een kleuterniveau.
quote:
Kan je mij precies citeren waar ik claim dat iemand een aanwinst dient te zijn voor de maatschappij voor een eventuele rechtvaardigheids oordeel?
Dat blijkt toch wel hieruit:

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:44 schreef Scorpie het volgende:
Hij had wat mij betreft nooit meer vrij hoeven te komen.
...
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:51 schreef Scorpie het volgende:
...is een optelsom die laat zien dat we te maken hebben met een persoon die in deze maatschappij niet gewenst is en geen aanwinst is. Zulke mensen zijn we dus liever kwijt dan rijk.
...
Hij hoeft niet meer vrij te komen, het is geen aanwinst dus ben je hem liever kwijt dan rijk. Duidelijk.
pi_107929752
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar claim ik dat precies? Volgens mij heb ik namelijk geen strafmaat opgehangen aan dat feit, maar heb ik het genoemd als factor in een lange lijst van factoren die tesamen mijn mening over de dader vaststeld.
Veroordeelde doodrijder Floor van der Wal nu al vrij

Het lijkt erop dat je dat roept in deze reactie. Maar je geeft nog steeds geen antwoord.
pi_107929808
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat je dat roept in deze reactie. Maar je geeft nog steeds geen antwoord.
Het lijkt alleen maar, arme Scorpie wordt vaak verkeerd begrepen, laat hem maar eventjes met rust.
pi_107929818
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je dat daaruit haalt, zoals al eerder gesteld is het een opsomming van factoren die mijn mening over de dader weergeven. Derhalve is je vraag niet valide, maar om hem te beantwoorden; nee, levenslang is wat dat betreft onevenredig zwaar.
pi_107929852
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:31 schreef Scorpie het volgende:
Dat krijg je als sommige mensen zich nogal snel aangevallen voelen door anderen, neem als voorbeeld DonJames,
Jijzelf hebt daar helemaal geen last van gelukkig :')
quote:
die roept dat mensen niet nadenken en/of zeiken als ze niet in zijn straatje betreffende het Wetboek posten.
Wederom, pot, ketel. Verder, mijn mening wordt breed gedragen en is zelfs in deze democratie de norm. Als je daar van af wil wijken zal je dat dus moeten kunnen onderbouwen. En daarin faal je. Je vindt het gewoon alleen maar, omdat.
quote:
Dat diezelfde persoon simpelweg vergeet dat er ook nog zoiets is als emotioneel leed dat niet te bevatten is in woord en geschrift zal ik hem dan ook maar niet kwalijk nemen :)
Dat vergeet ik niet, maar ik vind het niet nodig om in elke post te roepen dat het toch zo vreselijk erg is voor de nabestaanden. Dat is vanzelfsprekend en draagt niets bij aan de discussie.
pi_107929865
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:33 schreef DonJames het volgende:
Hij hoeft niet meer vrij te komen, het is geen aanwinst dus ben je hem liever kwijt dan rijk. Duidelijk.
Dat lijkt me evident, dat iemand die geen aanwinst is men liever kwijt dan rijk is. Dat jij dat verbind met mijn pleidooi voor een rechtvaardigere straf is iets dat ik niet gezegd heb.
pi_107929881
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat lijkt me evident, dat iemand die geen aanwinst is men liever kwijt dan rijk is. Dat jij dat verbind met mijn pleidooi voor een rechtvaardigere straf is iets dat ik niet gezegd heb.
Hij hoeft niet meer vrij te komen is niet gelijk aan levenslang, bedoel je?
pi_107929939
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"112 bellen."
Ze zaten met 4 man in de auto en NIEMAND nam de moeite om 112 te bellen.
Zelfs al verkeerde Mohamed in shocktoestand, dan nog had een van de bijrijders kunnen bellen maar zelfs dat was teveel gevraagd. Gewoon onbegrijpelijk.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_107930012
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:37 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jijzelf hebt daar helemaal geen last van gelukkig :')

Vertel, waar voel ik mij precies aangevallen? Volgens mij ben ik niet aan het schelden, niet aan het flamen, trollen of anderzins vervelend aan het doen, geef ik netjes antwoord op je vragen, ga ik de discussie niet uit de weg en draag ik argumenten aan. Jij bent degene die claimt dat mensen zeiken, niet nadenken en dom aan het posten zijn. Dat is toch echt op de man spelen, mijn beste.

quote:
Wederom, pot, ketel. Verder, mijn mening wordt breed gedragen en is zelfs in deze democratie de norm. Als je daar van af wil wijken zal je dat dus moeten kunnen onderbouwen.
Dat is maar net hoe je de democratie beschouwd. Dat wij een rechtstaat geinstalleerd hebben die marginaal straft voor strafbare feiten is geen voldongen feit dat de democratie het zo gewild heeft.

quote:
En daarin faal je. Je vindt het gewoon alleen maar, omdat.
Hoe kan ik falen als ik een persoonlijke mening geef? Dat kan niet, dat kan alleen als iemand zijn eigen waardeoordeel daaraan hangt, iets wat jij dus doet. Wederom een uiting van frustratie van jouw kant die de discussie niet ten goede komt.

quote:
Dat vergeet ik niet, maar ik vind het niet nodig om in elke post te roepen dat het toch zo vreselijk erg is voor de nabestaanden. Dat is vanzelfsprekend en draagt niets bij aan de discussie.
Dus als ik het goed begrijp vind je dat de dader genoeg gestraft is, ook al zitten de nabestaanden nog in hun rouwperiode?
pi_107930017
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:40 schreef eight het volgende:

[..]

Ze zaten met 4 man in de auto en NIEMAND nam de moeite om 112 te bellen.
Zelfs al verkeerde Mohamed in shocktoestand, dan nog had een van de bijrijders kunnen bellen maar zelfs dat was teveel gevraagd. Gewoon onbegrijpelijk.
Zeker onbegrijpelijk, maar strafbaar?
pi_107930167
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zeker onbegrijpelijk, maar strafbaar?
Het is interessant om te beargumenteren of zoiets strafbaar moet worden gesteld. In deze situatie zou de vraag dan moeten zijn of het leven van Floor gered had kunnen worden indien de dader(s) gestopt waren om eerste hulp te verlenen en 112 te bellen.
pi_107930170
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wil je nou beweren dat jouw posts eigenlijk helemaal niks met elkaar te maken hebben?
pi_107930225
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wil je nou beweren dat jouw posts eigenlijk helemaal niks met elkaar te maken hebben?
Ik wil beweren dat jij twee dingen door elkaar haalt ja :) Mijn mening over de dader en zijn gedrag waardoor ik stel dat hij van mij niet meer vrij hoeft te komen staat los van het feit dat de vader in kwestie wat mij betreft bij het overrijden van de dader (het oog om oog, tand om tand principe) slechts een jaar celstraf zou moeten krijgen.

Dat zijn twee verschillende meningen :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2012 14:49:21 ]
pi_107930311
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:48 schreef Scorpie het volgende:

OK, dus dat hij nooit meer vrij moet komen betekent niet dat hij levenslang moet krijgen?

Ik doe mijn best om enige logica in je posts te herkennen, maar je maakt het me wel moeilijk.
pi_107930388
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:51 schreef Ulx het volgende:

[..]

OK, dus dat hij nooit meer vrij moet komen betekent niet dat hij levenslang moet krijgen?

Ik doe mijn best om enige logica in je posts te herkennen, maar je maakt het me wel moeilijk.
Ik snap niet waar je op doelt. Je hebt mening 1: Ik vind dat hij niet meer vrij moet krijgen gezien zijn gedrag.

En mening 2: Ik kan er niks aan doen dat hij vrij komt, dus als hij straks vrij op straat rondloopt en de heer van der Wal rijdt hem met een Hummer zo plat als een pizza, dan moet meneer van der Wal van mij hoogstens een jaar de cel in.

Is het zo wat duidelijker?
pi_107930418
Moeilijk verhaal. Genoegdoening voor de nabestaanden zal er nooit komen. Ook niet door een hogere straf denk ik.

Hun dochter krijgen zij er helaas natuurlijk niet meer door terug en derhalve maakt het weinig uit welke straf er komt en hoe hoog die is.

Al leven wij in een rechtstaat. Recht en rechtvaardig zijn hele moeilijke onderwerpen. Die in zulke gevallen weinig meer kunnen doen vrees ik. Ik las net al ergens dat die man al levenslang heeft, en dat zal denk ik ook zo wezen. De nabestaanden ook. Daar doet een gevangenis weinig aan toevoegen. Dus eigenlijk zijn er heel veel slachtoffers nu. Die geen van allen echt iets aan die rechtspraak hebben ?

De familie wil als het ware misschien wel een soort wraak als ik het zo mag uitleggen, wat ook best te begrijpen is ! Alleen leverd het weinig op termijn op, denk ik, omdat het hele negatieve gevoelens zijn die een mens slopen.

De dader idem dito omdat hij schuldig is en daar nooit van af komt, omdat hij schuldig is aan het feit wat hij niet meer kan terugdraaien. Dus ook zijn leven is grotendeels verwoest daardoor.

Wat ik dus als meest effectieve oplossing kan zien is als het ware een soort van vergeving aan beide zijde, hier is iedereen bij gebaat. Hoe contra dat wellicht ook klinkt.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107930491
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:42 schreef Scorpie het volgende:
...
Dat is maar net hoe je de democratie beschouwd. Dat wij een rechtstaat geinstalleerd hebben die marginaal straft voor strafbare feiten is geen voldongen feit dat de democratie het zo gewild heeft.
Maar nog minder dat het merendeel van de bevolking het er niet mee eens is..
quote:
Hoe kan ik falen als ik een persoonlijke mening geef? Dat kan niet,
...
Natuurlijk kan dat wel. Iemand die van mening is dat één plus één drie is, faalt immers. Dat is niet volgens de regels zoals we dat hebben afgesproken. Maargoed, dat is bij jou niet het geval. Ik zeg dat je faalt in je onderbouwing, en dat is gewoon objectief bepaalbaar. Als in: er is geen fatsoenlijke onderbouwing voor jouw idee over strafmaat.
quote:
Dus als ik het goed begrijp vind je dat de dader genoeg gestraft is, ook al zitten de nabestaanden nog in hun rouwperiode?
Ik kan er wel mee leven, ja. Voor een verkeersongeval is het een forse straf, en die heeft hij uitgezeten.
pi_107930500
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik wil beweren dat jij twee dingen door elkaar haalt ja :) Mijn mening over de dader en zijn gedrag waardoor ik stel dat hij van mij niet meer vrij hoeft te komen staat los van het feit dat de vader in kwestie wat mij betreft bij het overrijden van de dader (het oog om oog, tand om tand principe) slechts een jaar celstraf zou moeten krijgen.

ooh leuk, dan krijgt het familielid dat Marco Bakker overrijdt maar een half jaartje.
pleased to meet you
pi_107930506
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik snap niet waar je op doelt. Je hebt mening 1: Ik vind dat hij niet meer vrij moet krijgen gezien zijn gedrag.

En mening 2: Ik kan er niks aan doen dat hij vrij komt, dus als hij straks vrij op straat rondloopt en de heer van der Wal rijdt hem met een Hummer zo plat als een pizza, dan moet meneer van der Wal van mij hoogstens een jaar de cel in.

Ja ja, je wilt eigenrichting gedogen als de strafmaat iemand niet zint.
pi_107930609
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dat vindt je logisch? De dader van een ongeval even zwaar bestraffen als iemand die willens en wetens, met voorbedachte rade het leven van een ander ontneemt? Een moordenaar dus? Begrijp je dat ik dat vreemd vind?
pi_107930853
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

En dat vindt je logisch? De dader van een ongeval even zwaar bestraffen als iemand die willens en wetens, met voorbedachte rade het leven van een ander ontneemt? Een moordenaar dus? Begrijp je dat ik dat vreemd vind?
Logisch? Nee, ik vind het rechtvaardig. Ik kan begrip opbrengen voor de heer van der Wal mocht hij zoiets doen, gezien zijn emotionele staat, behoudens het feit dat jij hem dan gelijk een moordenaar vind (dat zou betekenen dat het met voorbedachte rade zou zijn, iets dat arbitrair is in dit geval).

Wat dat betreft is de Sharia een lichtend voorbeeld.

Dat wat wij als logisch ervaren is een sociaal eensgezind acceptatiemodel, iets dat onderhevig is aan verandering, en in zoverre ook wel zal gaan opschuiven jegens de 'oog om oog' methodiek.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2012 15:06:36 ]
pi_107930899
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:05 schreef Scorpie het volgende:

Wat dat betreft is de Sharia een lichtend voorbeeld.
Dit moet ik wel even citeren. Wat een mooie uitspraak van je.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2012 15:07:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')