Nee, vet!quote:Op maandag 13 februari 2012 16:29 schreef Svyatagor het volgende:
Iemand deze al gezien?
http://www.theotherfwordmovie.com/
Lijkt me wel cool. En herkenbaar, rock & roll-leven proberen vast te houden, maar ook luiers verschonen

tja je moet toch ergens voor compenserenquote:Op maandag 13 februari 2012 17:52 schreef jerryboy het volgende:
een goede gitaar is maar 25% van al het werk hoor. Ik ken genoeg knapen die goed spelen emt een oude gitaar

Haha mooi, dat klinkt ook een beetje als mijn verhaal. Ging ook voor een reissue Tele '52 kijken en pakte toch even een relic tele '63. Wat een geluid. Hele aparte gitaar maar geen enkele gitaar kwam qua geluid in de buurt. Meteen gekocht. Moet er iedere keer weer even op spelen. Gaat ook nooit meer weg maar dat doe ik uberhaupt niet met gitaren.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Had net zoiets met mijn tele. Ik was eigenlijk op zoek naar een '52, zo'n bekende butterscotch blonde met een maple toets. Zag ik een sunburst '62 custom voorbij komen, met rosewood toets. Toch maar gaan kijken, en binnen één tel verliefd. Zelfs zonder versterking hoorde ik dat het goed zat. Is nu echt veruit mijn favoriete gitaar, die gaat nooooooit meer weg. Al ben ik er ook weer niet zo zuinig op, ik speel er echt altijd op, kroegen en oefenruimtes, feestjes, en dat zie je inmiddels wel. Gast van wie ik hem kocht was echt zo'n verzamelaar, ding had volgens mij nog nooit daglicht gezien.Inmiddels wel.

Ik toen ik begon met gitaar spelen ook deze set gekocht. Wel met een Fender G-dec amp (welke naar mijn ervaring velen malen beter klinkt dan de Frontman).quote:Op maandag 13 februari 2012 19:23 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Hallo!
Ik heb nog nooit een noot gespeeld maar ik wil een elektrische gitaar gaan halen en leren spelen, deze:
http://www.rockpalace.com(...)ecial-Frontman-Black
Wat denken jullie, tof ding voor een beginner?

Opzich heb ik anders ook nog wel een stratje staan met een 10 watt versterkertje waar toch niks mee gebeurt ?quote:Op maandag 13 februari 2012 19:23 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Hallo!
Ik heb nog nooit een noot gespeeld maar ik wil een elektrische gitaar gaan halen en leren spelen, deze:
http://www.rockpalace.com(...)ecial-Frontman-Black
Wat denken jullie, tof ding voor een beginner?

Mijn ervaringen met die Frontman 15 is niet heel best, clean klinkt ie wel okè, maar zodra je hem opengooit gaat ie aan alle kanten brommen en de spring reverb die zorgt voor heel veel onnodig bijgeluid.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:13 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik toen ik begon met gitaar spelen ook deze set gekocht. Wel met een Fender G-dec amp (welke naar mijn ervaring velen malen beter klinkt dan de Frontman).
Leuk gitaartje maar na een paar maanden ben je al toe aan iets beters![]()
De prijs van dit setje is daarintegen wel weer super om mee te starten. Het is dus wel het overwegen waard. Maar als je snel leert dan zou ik alvast een gitaar nemen waar je meer plezier aan beleeft.
Dan is het weer belangrijk om eerst te bepalen hoeveel je ervoor over hebt.

Ik zou hiervoor gaanquote:Op maandag 13 februari 2012 22:53 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Opzich heb ik anders ook nog wel een stratje staan met een 10 watt versterkertje waar toch niks mee gebeurt ?
Kan je zo voor 60 euro meekrijgen en mocht het niks worden dan heb je niet teveel uitgegeven.
Iddquote:Op maandag 13 februari 2012 22:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mijn ervaringen met die Frontman 15 is niet heel best, clean klinkt ie wel okè, maar zodra je hem opengooit gaat ie aan alle kanten brommen en de spring reverb die zorgt voor heel veel onnodig bijgeluid.
Kan een verkeerde levering geweest zijn hoor, maar prettig was het niet.

Vet! Ik zoek wel een nieuwe, even de specs doorneuzenquote:

quote:Op maandag 13 februari 2012 23:34 schreef Dribbel_ het volgende:
M'n meisje is awesome![]()
Gitaarcakejes nomnomnom
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Nieuw nummertje uit de oefenruimte:
Volledig ontopic omdat er een pre-lawsuit ibanez in voorkomt![]()

Die ziet er behoorlijk compact uit ja. Eens proberen in de winkel.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:34 schreef The_Dean het volgende:
Vox DA-5
Die zijn in ieder geval klein. Hoe het klinkt weet ik nog niet, heb de mijne nog niet aan de praat.

Had je dat humbuckerkapje al verzonden?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:34 schreef The_Dean het volgende:
Vox DA-5
Die zijn in ieder geval klein. Hoe het klinkt weet ik nog niet, heb de mijne nog niet aan de praat.

Fender heeft ook twee nieuwe, kleine amps. Een die Excelsior heet, kan geen toeval zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:31 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Hoe gaat 't hier? Tijdje niet geweest.
Ben op zoek naar een klein, heel klein, maar degelijk versterkertje voor thuis om te oefenen en een beetje op te nemen.
Tips?

Transistor of buizen?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:31 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Hoe gaat 't hier? Tijdje niet geweest.
Ben op zoek naar een klein, heel klein, maar degelijk versterkertje voor thuis om te oefenen en een beetje op te nemen.
Tips?

Wat een vette amps zijn dat zeg!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:55 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Fender heeft ook twee nieuwe, kleine amps. Een die Excelsior heet, kan geen toeval zijn.

Inderdaad, zo'n Greta kan voor de sier op de schoorsteenmantelquote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wat een vette amps zijn dat zeg!

Thanks, ook even uitproberen. Mag gelukkig wel een beetje volume maken hier. Net ook even op marktplaats naar een champ gezocht. Ook wel gaaf.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Transistor of buizen?
Voor buizen is een Blackstar HT1 (of HT1R) combo of een Vox AC4TV erg leuk.
De blackstar is 1 watt en de Vox is schakelbaar van 1/4 naar 1 en 4 watt. Luid genoeg om mee te oefenen en op te nemen en te zacht om de buren mee lastig te vallen.
Die zien er wel heel strak uit zeg. Straks even kijken of ze bij Dirk Witte staan.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:55 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Fender heeft ook twee nieuwe, kleine amps. Een die Excelsior heet, kan geen toeval zijn.

Die zijn inderdaad ook erg leuk. Jammer dat ze daar de 5 watt versie niet meer van maken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:15 schreef Mr.Spaceman het volgende:
[..]
Thanks, ook even uitproberen. Mag gelukkig wel een beetje volume maken hier. Net ook even op marktplaats naar een champ gezocht. Ook wel gaaf.
[..]

Zelfs leuk als je een accordeon hebt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:53 schreef Svyatagor het volgende:
Wow, die Fender Excelsior lijkt me cool! Met tremolo en 15" speaker. Prima alternatief voor een Blues Junior bv.

Zo'n line6 ding is ook vaak rood of zwart.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:58 schreef Godtje het volgende:
Zijn er gele goedkope doch leuke PC aansluitingen?
Een Line6 POD is al snel 90euro plus.
Kan dat voor minder en toch een beetje leuk?

Heb ikquote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:59 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zelfs leuk als je een accordeon hebt.

Waarom heb ik geel getikt?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zo'n line6 ding is ook vaak rood of zwart.
Moet hij beslist geel zijn?

Wil ik ook.quote:

Zo'n M-audio fasttrack zit volgens mij ergens rond de 75 euro.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:02 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom heb ik geel getikt?![]()
![]()
Ik wilde om leuke opties vragen. De kleur maakt me echt niks uit.![]()

85 iddquote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zo'n M-audio fasttrack zit volgens mij ergens rond de 75 euro.

Ooit voor 150 euro gekocht op Marktplaats, uren lol. Ik kon wel al pianospelen, dat helpt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wil ik ook.
Punk met accordeonsolo's lijkt me erg tof

Klopt maar dat vind ik dan weer een beetje een voorbeeld van hoe het niet moet.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:08 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ooit voor 150 euro gekocht op Marktplaats, uren lol. Ik kon wel al pianospelen, dat helpt.
De Dropkick Murphys hebben toch een accordeonist?

Klinkt heel fijn, zitten veel amp models in en veel bruikbare effectenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:34 schreef The_Dean het volgende:
Vox DA-5

Vet filmpje hahaquote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:59 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zelfs leuk als je een accordeon hebt.

Ik heb hier nog een Cakewalk UA-1G liggen waar ik weinig mee doe. Misschien iets voor jou?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
85 idd
http://www.rockpalace.com/product/M-Audio-Fast-Track
Spaar ik nog heel even door denk ik
Doe ook nog niet zoveel. Leek me vooral grappig om eens mee te spelen.

Dat is een hele goede inderdaad, heb ik een tijdje gebruikt, klinkt voor het geld ongelovelijk goed, en heeft een goede samplerate!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:14 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een Cakewalk UA-1G liggen waar ik weinig mee doe. Misschien iets voor jou?
http://www.bax-shop.nl/us(...)product-details.html

idd geduld lijkt een langdurige zaak ..quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:07 schreef Braddie het volgende:
[..]
Geduld is een schone zaak zeggen zehelaas is het soms erg lastig op te brengen

Dan moet je wel de deur open doen of de bel maken. Anders gaat dat wat lastig...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:28 schreef Braddie het volgende:
Hopen dat Brother hier vanavond is met de gitaar, dan ben ik weer uit de brand geholpen voor morgen

Dat meen je?!, waar ben je nu dan?...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan moet je wel de deur open doen of de bel maken. Anders gaat dat wat lastig...

Thuis.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat meen je?!, waar ben je nu dan?...

Ik had m`n telefoon nummer nog in een DM gestuurd voor het geval dat...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan moet je wel de deur open doen of de bel maken. Anders gaat dat wat lastig...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |