Ik zag gisteren op de Telegraaf meer dan 750 woedende reacties over Vestia.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:28 schreef suri het volgende:
Het gewone werkvolk mag weer de lasten dragen, terwijl anderen ons geld vergooien!
Ja goh, een klein dorpje dus.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:33 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik zag gisteren op de Telegraaf meer dan 750 woedende reacties over Vestia.
Vandaag alweer meer dan 475 woedende reacties over Vestia op de Telegraaf site.
Tenzij je meer dan 43000 per jaar verdient, verandert het dus niet heel veel voor je.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:46 schreef Kaas- het volgende:
Kutzooi, ik huur een studentenwoning van Vestia (Stadswonen) in Rotterdam.
Wat is in hemelsnaam het verschil tussen een bedrijf dat door wanbeleid zijn slechte resultaten verhaalt op de klanten (huurders) en bijvoorbeeld een bank die hetzelfde doet? Of een overheid die wegens een niet sluitende begroting ook weer hetzelfde doet? Of de NS die de prijzen verhoogt waar ook altijd over gezeken wordt. Dat is het risico van privatiseren of van private bedrijven, duh!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:18 schreef michaelmoore het volgende:
Nee dit kan niet, laat Vestia dan maar het vastgoed verkopen
Er is nog eb tekort aan woonruimte dus moet men eerst meer landbouwgrond aanwendden voor woningbouwquote:Op maandag 5 maart 2012 09:26 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Wat is in hemelsnaam het verschil tussen een bedrijf dat door wanbeleid zijn slechte resultaten verhaalt op de klanten (huurders) en bijvoorbeeld een bank die hetzelfde doet? Of een overheid die wegens een niet sluitende begroting ook weer hetzelfde doet? Of de NS die de prijzen verhoogt waar ook altijd over gezeken wordt. Dat is het risico van privatiseren of van private bedrijven, duh!
Vestia is gewoon een bedrijf, punt. Dat ze hun verliezen proberen te compenseren is dan ook logisch. Wilde je dat niet? Dan had je als overheid de sociale huurmarkt lekker zelf moeten beheren.
Ik word echt zo kotsbeu van dat belerende vingertje steeds. Beetje scoren met oneliners. Als de huurverhoging binnen de gestelde eisen valt dan kun je er als overheid gewoon geen reet aan doen.
Dat het ethisch niet helemaal lekker is is een compleet andere discussie.
Is ook pas redelijk kort geleden overgenomen door Vestia. Het is dat ze hierover een mailtje hebben gestuurd, maar verder merk je er niets van.quote:Nooit geweten dat Stadswonen van Vestia was.
WTFquote:Op maandag 5 maart 2012 16:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
PvdA: vertreksom Vestia-directeur moet teruggehaald worden
De PvdA zal “het hele juridische arsenaal” uit de kast halen om de vertreksom die Vestia-directeur Erik Staal bij zijn vertrek heeft meegekregen terug te halen.
Nou ja, in de soundbyte staat natuurlijk niet dat het een leeg arsenaal is, dus 'alles uit het arsenaal' klinkt vet goedquote:
Het is natuurlijk populistisch dat hij dat roept maar is er geen stok achter de deur nodig voor directeuren die keihard falen met hun beleid en toch een vette vertreksom meekrijgen?quote:
Maar: is dat een politiek probleem?quote:Op maandag 5 maart 2012 18:17 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Het is natuurlijk populistisch dat hij dat roept maar is er geen stok achter de deur nodig voor directeuren die keihard falen met hun beleid en toch een vette vertreksom meekrijgen?
Je kunt alletwee doen, maar het één is wel 3,5 miljoen keer belangrijker en effectiever dan het andere, maar het krijgt precies omgekeerde aandacht, enkel alleen om dat 'scoort'. Lijkt me zonde. En verkeerd.quote:Op maandag 5 maart 2012 18:50 schreef JimmyJames het volgende:
Je kunt toch ook alle twee doen?
Misschien is het voor de sociale cohesie van de maatschappij wel belangrijk dat de burger niet het gevoel krijgt dat deze bestuurders overal weg mee kunnen komen.
Neen, dat zijn ze niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:11 schreef JimmyJames het volgende:
Woningcorporaties zijn semi-publieke instanties?
Huh? ING is ook geen prive eigendom van wie dan ook eigenlijk, is dat dan ook geen privaat bedrijf? Wat is dan de grens?quote:Op maandag 5 maart 2012 21:35 schreef LXIV het volgende:
Ik wil nog wel discussieren over de mate van privaatheid van woningbouwverenigingen. Het is in ieder geval geen privé-eigendom van de bestuurders. Ze hebben deze bedrijven nooit gekocht en ze al helemaal niet zelf opgericht. Wat dat betreft zijn ze niet vergelijkbaar met échte private bedrijven.
Ik mijn ogen wel. Als een poppetje/naampje hangt zijn ze blij, maar het eigenlijke probleem is niet mediageil genoeg. Wie heeft dat contract met de man afgesloten? Waar zijn de checks-and-balances? Wat is er uberhaupt gebeurd, en hoe kan het anders. Dat vind ik onmetelijk veel boeiender (en belangrijker) dan of je iemand kapot kunt maken of niet.quote:Dat de mensen er schande van spreken dat een bestuurder hard faalt en toch 3,5 miljoen meekrijgt vind ik niks meer dan terecht. Dat maakt ze nog geen droeftoeters in mijn ogen.
ING is van de aandeelhouders. Die hebben daarvoor betaald. Dat is toch anders.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Huh? ING is ook geen prive eigendom van wie dan ook eigenlijk, is dat dan ook geen privaat bedrijf? Wat is dan de grens?
Ik had begrepen dat deze man in de RvB vooral zijn vrienden had zitten.quote:Ik mijn ogen wel. Als een poppetje/naampje hangt zijn ze blij, maar het eigenlijke probleem is niet mediageil genoeg. Wie heeft dat contract met de man afgesloten? Waar zijn de checks-and-balances? Wat is er uberhaupt gebeurd, en hoe kan het anders. Dat vind ik onmetelijk veel boeiender (en belangrijker) dan of je iemand kapot kunt maken of niet.
De grote vraag is of dat niet in de meeste raden van bestuur zo is met het old boys network.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:03 schreef LXIV het volgende:
Ik had begrepen dat deze man in de RvB vooral zijn vrienden had zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 91% gewijzigd door Hephaistos. op 06-03-2012 09:31:29 (.) ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |