Nadenken uiteraard wel. Of je er ook op kan corrigeren is een heel ander verhaal. Een tik gaat vaak samen met een autoritaire opvoedingsstijl, met alle gevolgen van dien voor de internalisatie van normen door het kind.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Je denkt werkelijk dat ze daar in 20 jaar onderzoek nog nooit over nagedacht hebben?
Ja, maar deze niet hoor.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:26 schreef Leipo666 het volgende:
alweer vergeten hoeveel onderzoeken er op universiteiten in nederland verzonnen blijken te zijn?
quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja, maar deze niet hoor.
Onderzoekers hadden geen vooringenomen mening. Dat hebben ze zelf onderzocht.
Kids van nu hebben door het uitblijven van die tikken ook overal een mening over en blijven brallen tot je er moe van wordt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:27 schreef CaptainCookie het volgende:
Hou toch op man. Niks mis met een opvoedkundige tik. Heb er zelf ook wel een paar gehad vroeger en ben toch echt wel wat beter opgevoed dan al die kutblagen van nu die zelfs bij extreme dingen nog met 'reden' gecorrigeerd worden.
Als ik geen tikken had gehad, had ik de hele tering zooi afgebroken. Je krijgt toch geen straf, lekker boeiend.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:29 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind trouwens het argument 'ik heb zelf ook tikken gehad en ben er niet slechter van geworden' enorm slecht. Ten eerste weet je niet hoe je eruit was gekomen als je géén tikken had gekregen. Ten tweede moet je dit op macro-niveau bekijken.
Kijk, een net kind-af die het toegeeft.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als ik geen tikken had gehad, had ik de hele tering zooi afgebroken. Je krijgt toch geen straf, lekker boeiend.
Wie zegt dat ik kind-af benquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kijk, een net kind-af die het toegeeft.
Dat zegt wel wat over je opvoeding.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als ik geen tikken had gehad, had ik de hele tering zooi afgebroken. Je krijgt toch geen straf, lekker boeiend.
idd: een preek van me moeder over hoe slecht iets wel niet was had totaal geen indruk (even doen alsof je luistert en dan weer verder met waar je mee bezig was), maar een tik bleef me wel heugen: dan bedacht ik me in het vervolg wel 2 keer voordat ik iets slechts wilde gaan doenquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ok, een tik geven is heel natuurlijk. Je ziet het overal terug.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:29 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind trouwens het argument 'ik heb zelf ook tikken gehad en ben er niet slechter van geworden' enorm slecht. Ten eerste weet je niet hoe je eruit was gekomen als je géén tikken had gekregen. Ten tweede moet je dit op macro-niveau bekijken.
Als de enige reden dat jij de boel niet afbreekt is, omdat je bang bent voor een fysieke tik, dan is er eerder in de opvoeding al wat mis gegaan.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee, tik betekent -> dit mag nietquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als de enige reden dat jij de boel niet afbreekt is, omdat je bang bent voor een fysieke tik, dan is er eerder in de opvoeding al wat mis gegaan.
Er zijn genoeg kinderen die de boel niet afbreken, zonder dat ze bang zijn voor een tik. Die hebben een andere opvoeding gehad dan jij, een opvoeding die in het algemeen betere resultaten oplevert.
Nu ja, ik had hetzelfde. Zeker toen ik een jaar of 14/15 was, was de enige manier om mij echt te laten luisteren simpelweg de angst voor dat pak slaag van die kolenschoppen van m'n vader...quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:31 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat zegt wel wat over je opvoeding.
ja dat zie ik ook om me heenquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:32 schreef Hephaistos. het volgende:
Er zijn genoeg kinderen die de boel niet afbreken, zonder dat ze bang zijn voor een tik. Die hebben een andere opvoeding gehad dan jij, een opvoeding die in het algemeen betere resultaten oplevert.
Raar idee dit, dat geen tik geen straf betekend.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zo gedraag je je.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik kind-af ben
Je was niet bang voor een tik. Je doet net of je ik weet niet wat aangedaan wordtquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als de enige reden dat jij de boel niet afbreekt is, omdat je bang bent voor een fysieke tik, dan is er eerder in de opvoeding al wat mis gegaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |