Pinball Wizard van The Who. Tering, wat heb ik er lang over gedaan voor ik dat slagje doorhad, back in the dayquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:53 schreef Braddie het volgende:
Weet er iemand nog nummers met vrij basic slagpatterns?
Knocking On Heavens Door lukt me al redelijk(Alleen dat Picken is moeilijk)
Het is dan ook Pete Townshend, 1 van de beste slaggitaristen die er zijnquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Pinball Wizard van The Who. Tering, wat heb ik er lang over gedaan voor ik dat slagje doorhad, back in the day
Dat wil hij toch leren?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:19 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Dan moet je juist goed slag kunnen spelen.
een piezo plak elementje halen. Bij rebel music hebben ze die heel goedkoop. Plak je aan de binnenzijde van je bovenblad en klaar. Het zijn geen gigantische goede piezo's maargoed genoeg voor dat soort dingen is mijn ervaring. Zal eens googlen ze kosten eerst iets van 10 euro ofzo maar dat is alweer lang geleden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:39 schreef Gehenna het volgende:
vraagje: is het trouwens een beetje makkelijk (en goedkoop) om een akoestische gitaar te versterken?
ik heb thuis namelijk een mooie versterker staan, maar geen elektrische gitaar daar. Dus het leek me wel leuk om toch een beetje met reverb en vibrato te spelen
American Idiot zit ik nu mee te raggen, dat slagje is nog moeilijk!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat wil hij toch leren?
Lekker basic Blink, Offspring of Greenday mee gaan rammen
Dat is gewoon popquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat wil hij toch leren?
Lekker basic Blink, Offspring of Greenday mee gaan rammen
Lolwas?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
American Idiot zit ik nu mee te raggen, dat slagje is nog moeilijk!
Ik vind dat slagje best tricky, althans, zoals ik hem speel(heb ik ook bij Vertigo, nja, niet zozeer het slagje, maar meer het goed laten klinken)quote:
ah thanksquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:44 schreef Partingglass het volgende:
[..]
een piezo plak elementje halen. Bij rebel music hebben ze die heel goedkoop. Plak je aan de binnenzijde van je bovenblad en klaar. Het zijn geen gigantische goede piezo's maargoed genoeg voor dat soort dingen is mijn ervaring. Zal eens googlen ze kosten eerst iets van 10 euro ofzo maar dat is alweer lang geleden.
edit: http://muziekinstrumenten(...)de-vele-reviews.html
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 04:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik richt me nu op 1 ding, en dat is het niet meer slordig spelen, ik wil met meer preciesie spelen omdat ik merk dat ik wel kàn spelen, maar het niet goed doe aangezien ik slordig ben.
Wauw gast, je hebt je nog geen halve dag op 1 ding gerichtquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:53 schreef Braddie het volgende:
Weet er iemand nog nummers met vrij basic slagpatterns?
Knocking On Heavens Door lukt me al redelijk(Alleen dat Picken is moeilijk)
Hate to say i told you soquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik geloof er geen reet van maar veel plezier
Nylon snarige of staal snarige gitaar? Die klik dingen werken nagenoeg altijd magnetisch en dus alleen bij metalen snaren.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ah thankszal ik naar kijken
ik zag dat je er ook een pick-up als het ware onder de snaren kunt klikken, maar dit zal wel een duurder grapje zijn
metalen snaren idd, zou dan de voorkeur nog steeds uitgaan naar piëzo?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:45 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Nylon snarige of staal snarige gitaar? Die klik dingen werken nagenoeg altijd magnetisch en dus alleen bij metalen snaren.
Ik ben hartstikke serieus, alleen gitaarspelen word steeds minder mijn ding lijkt wel.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:39 schreef Griebus het volgende:
[..]
[..]
Wauw gast, je hebt je nog geen halve dag op 1 ding gerichtHoe serieus ben je eigenlijk, zo gaat het nooit wat worden.
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nou ja, behalve dan dat ze binnen met een zonnebril op zitten.
quote:
Neem nou eens de tijd om één ding helemaal goed te spelen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke serieus, alleen gitaarspelen word steeds minder mijn ding lijkt wel.
Ik kan al vrij veel spelen, speel het alleen slordig, en wat ik gister ook al aangaf bij dribbel, mijn slagjes zijn het vaak niet, dat wil ik nu gaan oefenen, dan ga ik denk ik *Vanzelf* ook wel minder slordig spelen.
Dan zou ik persoonlijk gaan voor die uit jouw link. De klank daarvan vind ik doorgaans beter dan die van een piezo. De piezo gaat eerder rondzingen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:51 schreef Gehenna het volgende:
[..]
metalen snaren idd, zou dan de voorkeur nog steeds uitgaan naar piëzo?
want ik zag b.v. dat er voor redelijke prijs aardig wat pick-ups te vinden zijn
zoals: http://www.thomann.de/nl/harley_benton_woody_hba.htm
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke serieus, alleen gitaarspelen word steeds minder mijn ding lijkt wel.
Sinds ik gitaar speel vind ik Laid to Rest van Lamb of God al zo'n vet riff. Altijd al proberen te spelen. Maar pas tig jaren later is het echt geluktquote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:32 schreef BurnaBoy het volgende:
Hehe. Je wilt niet weten hoe lang het me heeft gekost om blood brothers van papa roach goed te kunnen spelen op 3/4 snelheid. Volle snelheid lukt nog steeds niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |