Inderdaad, dus maak daar gebruik van, denk ik dan!quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:43 schreef thettes het volgende:
[..]
Daarnaast zijn we nu verder qua organisatiemogelijkheid (in 36 uur)
Tsja, erg gebruik wordt daar niet van gemaakt, want met die dooi zitten ze dus al pertinent fout, en ook vannacht zien we (wederom) veel lagere temperaturen dan verwacht.quote:en ook qua meteorologische kennis.
Wie zegt dat? Ik ken de karakteristieken van ijsgroei in relatie tot de temperatuur niet dus ik kan het bevestigen noch ontkennen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:42 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Waarom zou -20 dan ineens wel een groot verschil maken ?
Burgemeester van SudWestFriesland gaf vanavond aan dat een afkondiging van vrijdag voor zondag erg kort dag was ivm politiebezetting. Rare uitspraak, ik dacht idd ook dat 36 uur goed mogelijk was.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:42 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
1. Nee, de richtlijnen geven 36 uur aan en daar is men ook compleet op ingespeeld. Hier is jaren op voorbereid en ook nu is al vanalles in gang gezet achter de schermen. 36 uur kan prima.
Dan zal ik je verklappen dat de ijsaangroei tot -5 niet zo groot is maar dat het daarna veel sneller gaat. Bijna een centimeter per graad per dagquote:Op donderdag 9 februari 2012 00:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Ik ken de karakteristieken van ijsgroei in relatie tot de temperatuur niet dus ik kan het bevestigen noch ontkennen.Wel is het zo dat ijsgroei afneemt naarmate het ijs dikker wordt omdat het ijs alleen maar van onder aan kan groeien.
Ik hou er mee op, zou jij ook moeten doen. JIJ hebt het ijs niet gezien en je hebt onredelijke verwachtingen over wat een paar nachtjes -10 doet met ijs waar gisteren nog iemand is doorgezakt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:44 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Alle kleine beetjes helpen, zo worden winters gemaakt; stapje voor stapje. En zo groeit ijs; stapje voor stapje.
Zeker in een 'net-niet/net-wel'-situatie als deze.
Helemaal vier-en-halve-dag voor de Tocht.
Tsja, dat is dan de burgemeester tegenover de organisatie.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:45 schreef marcodej het volgende:
[..]
Burgemeester van SudWestFriesland gaf vanavond aan dat een afkondiging van vrijdag voor zondag erg kort dag was ivm politiebezetting. Rare uitspraak, ik dacht idd ook dat 36 uur goed mogelijk was.
100% lukt uiteraard nooit, maar je moet idd richting de 99,9% gaan.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:46 schreef GroenerDanGras het volgende:
Helaas maar beslissing valt te begrijpen. Je zult het maar op je geweten hebben dat honderden mensen dood gaan omdat ze door het ijs zakken.
Als het 99% veilig is gaat het gewoon niet door. Het moet 100% zijn. Duidelijk. Punt.
Dat heb je niet op je geweten als je op vrijdag de knoop doorhakt en besluit hem niet te houden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:46 schreef GroenerDanGras het volgende:
Helaas maar beslissing valt te begrijpen. Je zult het maar op je geweten hebben dat honderden mensen dood gaan omdat ze door het ijs zakken.
Ik geloof er niks van. Kijk naar de spreiding in de ijspluim van het KNMI, die is gebaseerd op onder andere de temperatuurpluim en die heeft een veel grotere spreiding dan de ijspluim. Er spelen dus dempende effecten mee waardoor het niet zoveel uitmaakt of het nou -8 of -11 vriest.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:44 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Alle kleine beetjes helpen, zo worden winters gemaakt; stapje voor stapje. En zo groeit ijs; stapje voor stapje.
Zeker in een 'net-niet/net-wel'-situatie als deze.
Tsja, ze moeten het doen met de verwachtingen die er op dat moment zijn. En als over twee dagen blijkt dat het toch kan, zullen ze hem echt wel afkondigen hoor.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:45 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Inderdaad, dus maak daar gebruik van, denk ik dan!
[..]
Tsja, erg gebruik wordt daar niet van gemaakt, want met die dooi zitten ze dus al pertinent fout, en ook vannacht zien we (wederom) veel lagere temperaturen dan verwacht.
Dan denk ik dat drie/vier nachtjes vriezen -plus morgen dooi- gewoon niet genoeg is om een betrouwbare ijsvloer te krijgen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:42 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
1. Nee, de richtlijnen geven 36 uur aan en daar is men ook compleet op ingespeeld. Hier is jaren op voorbereid en ook nu is al vanalles in gang gezet achter de schermen. 36 uur kan prima.
2. De dooi komt pas later. Zondagavond/maandagnacht sijpelt ie pas binnen.
Hoe komt dat dan? En heb je daar een grafiek van? Dat zou ik erg interessant vinden om te zien.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:46 schreef Dven het volgende:
Dan zal ik je verklappen dat de ijsaangroei tot -5 niet zo groot is maar dat het daarna veel sneller gaat. Bijna een centimeter per graad per dag
Daar heb je volkomen gelijk in..quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:47 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Dat heb je niet op je geweten als je op vrijdag de knoop doorhakt en besluit hem niet te houden.
Pas op vrijdag valt de beslissing wat mij betreft te begrijpen.
Ach, flikker toch op. Ik zit vaker in de natuur/in de buitenlucht/op het ijs/in de sneeuw dan jij.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:47 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik hou er mee op, zou jij ook moeten doen. JIJ hebt het ijs niet gezien en je hebt onredelijke verwachtingen over wat een paar nachtjes -10 doet met ijs waar gisteren nog iemand is doorgezakt.
Je bent echt een moderne burger. Zonder kennis van de eerste hand elke vorm van autoriteit (in de vorm van expertise) van de hand wijzen omdat je het zelf met je internet wel beter kunt uitvogelen.
Niet eens per sé een foute instelling, maar nu zeker wel.
Ik hoop het maar.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsja, ze moeten het doen met de verwachtingen die er op dat moment zijn. En als over twee dagen blijkt dat het toch kan, zullen ze hem echt wel afkondigen hoor.
Weet je niet.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:49 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ach, flikker toch op. Ik zit vaker in de natuur/in de buitenlucht/op het ijs/in de sneeuw dan jij.
Waar is de liefde man..quote:
In je eentje, niet met 15.999 anderen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:49 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ach, flikker toch op. Ik zit vaker in de natuur/in de buitenlucht/op het ijs/in de sneeuw dan jij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |