abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107758837

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_107759108
Lekker rustige dagje vandaag, mijn buitenwijk had "slechts" 3 tassen. Uiteraard niet gered in de 1.45 uur die er op een daldag voor staat, al was het maar omdat er op die boerenweggetjes niet echt goed gestrooid wordt. Met ongeveer 2,5 uur wel ruim een uur sneller dan gisteren.

Bij veel van die boerderijen hebben ze honden, en ik ben niet echt een fan van die beesten. Vooral niet als ze woest grommend komen aanstuiven. Vandaag kwam er bij 1 adres een grote bouvier aangerend toen ik het erf betrad met een tennisbal in zijn bek, die hij verwachtingsvol voor mijn voeten neerlegde. Dat was wel lief O+
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_107761013
Aaaahw O+

Ik heb een enge herdershond in mijn wijk, kwam laatst steeds dreigend op mij aflopen. Baasje riep hem steeds nonchalant terug.. brrr Dat beest schreeuwt en piept altijd alles bij elkaar als ik langs kom. Er komt een dag en dan is't hap! -O-

Even iets anders; wie bezorgt de telefoongidsen van 2012?! Wij niet toch? :X
pi_107761736
O+ Dat is wel leuk.

Ik heb in mijn wijk een hele grote hond (een zwartwitte, maar geen idee welk ras) en die wil altijd enthousiast tegen me aan springen.
Verder 2 labradors die regelmatig op de brievenbus afstieren. Volgens mij blijft op die dagen niets van de post over. En verder een Jack Russell die behoorlijk agressief is. :')
O, en 2 husky's, wat boxers, een paar teckels, een paar van die chihuahua's en nog een stuk of wat labradors, maar die hoor ik bijna nooit. Weet het bij een aantal huizen ook omdat ik de baasjes weleens met de hond zie lopen.

Ik mag niet hopen dat wij die gidsen bezorgen. Maar volgens mij zijn ze hier al door iemand anders bezorgd :P Toen was 1 man nog boos, omdat ze het bij hem door de brievenbus in de deur gedaan hadden ipv in zijn buitenbus. Toen kwam hij nog aan mij vragen of ik het gedaan had.
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:01:25 #5
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_107763481
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:15 schreef Poesopstokje het volgende:
Aaaahw O+

Ik heb een enge herdershond in mijn wijk, kwam laatst steeds dreigend op mij aflopen. Baasje riep hem steeds nonchalant terug.. brrr Dat beest schreeuwt en piept altijd alles bij elkaar als ik langs kom. Er komt een dag en dan is't hap! -O-

Even iets anders; wie bezorgt de telefoongidsen van 2012?! Wij niet toch? :X
Dat doen 'wij' volgens mij al jaren niet meer.
Ik heb in het jaar 2001 en 2002 (en volgens mij ook in 2003, en mogelijk ook in 2004, weet ik niet meer)
minstens 1000 telefoonboeken per jaar bezorgd. Wel verdeeld over een maand dan, zo'n dertig per dag.
Toendertijd leverde dat nog extra emolumenten op (extra salaris).

Ik hoop trouwens dat zaterdag die troep op de grond grotendeels weg is, maar dat zal wel niet.
De dooi komt een dag te laat helaas!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_107763811
Ik heb bij mijn vaste wijken nooit last van honden, behalve van die keffertjes :r
Die zijn irritant, want je hoort vaak eerst niets en daarna ineens een kefsalvo..

Ooit wel een keer belaagd door een loslopende hond, dacht dat ik van hem af was, dus ik draai me om..
Staat ineens die hond voor me, blaffend en wel.. :') Schrok me dood..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_107769591
Er is bij mij in de wijk maar 1 echt beruchte hond, heeft ook pas 5 mensen gebeten...
Die heb ik een keer dus achter mij aangehad op de fiets.
Ze zeggen wel eens, blaffende honden bijten niet, maar toen hij niet blafte ben ik gewoon blijven trappen, tot dat tie weg was, de engste 5 minuten van mijn leven.
Heb geklaagd bij buurtpreventie, en nu zit tie altijd binnen, gelukkig maar
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:38:11 #8
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_107807412
Ik ben al 2x gebeten tijdens het rondbrengen de laatste 2 jaar |:( .
pi_107808302
:o Hoe is dat afgelopen?

Btw; godzijdank hoeven wij de gidsen niet te doen.. Moest er niet aan denken :@
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:36:43 #10
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_107810780
minder post sorteren vandaag
binnen 4 uur klaar
dinsdag was het een uur langer
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_107810970
Ik ook niet, Poesopstokje ;).

Ik had vandaag 4 zakken, weinig voor een donderdag :o. Weer veel sorteerfoutjes. En ik kan de sorteerders maar niet duidelijk maken dat een bepaalde winkel net niet bij mijn wijk hoort. Ergens ook logisch, want de winkel heeft 2 ingangen aan verschillende straten (ze zitten op een hoek :P). Heb regelmatig post voor die winkel.
pi_107810975
Ik heb er echt lang over gedaan, ook een half uur extra gevraagd uitbetaald te krijgen!
De gemeente had bedacht dat het weleens leuk kon zijn om IEDER HUIS een brief te sturen, zelfs met hah heb ik niet zoveel huizen gehad!
Als ze het nu op dinsdag hadden meegegeven, was het al ietsjes minder erg, maar vandaag was het gewoon niet leuk
pi_107811024
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:41 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb er echt lang over gedaan, ook een half uur extra gevraagd uitbetaald te krijgen!
De gemeente had bedacht dat het weleens leuk kon zijn om IEDER HUIS een brief te sturen, zelfs met hah heb ik niet zoveel huizen gehad!
Als ze het nu op dinsdag hadden meegegeven, was het al ietsjes minder erg, maar vandaag was het gewoon niet leuk
Fijn is dat. Dat had ik in de KNJ-periode met afvalkalenders.
pi_107815882
quote:
Dat heb ik elke 2 weken. Elke 2 weken op donderdag hebben wij namelijk het stadsdeelkrantje... En die krengen zijn 4 blz en nog A4 groot ook. Ondingen om in een bus te gooien. En tot overmaat van ramp geven ze nog af ook.

Geen huis over slaan is echt ellende. Vooral als het dan voor huizen is waarvan je weet dat ze leegstaan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_107816946
quote:
Ah die post, ja die heb ik 2 weken terug gehad. Alleen dan verspreid over de hele week, dat scheelde wel iets.

In mijn wijk zijn 2 agressieve honden, maar die zitten vooralsnog altijd achter glas gelukkig.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:09:58 #16
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_107817750
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:52 schreef Poesopstokje het volgende:
:o Hoe is dat afgelopen?

Btw; godzijdank hoeven wij de gidsen niet te doen.. Moest er niet aan denken :@
1x tetanus prik en 2e x gelukkig alleen in me broek gebeten.
pi_107818737
Vorig jaar kregen wij uitbetaald naar de vaste tijden die voor een wijk opgesteld waren. De laatste paar maanden worden we uitbetaald naar de uren die we daadwerkelijk werken. Vreemd dat dit per regio zo verschilt.
pi_107819929
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:56 schreef Blobje het volgende:
Vorig jaar kregen wij uitbetaald naar de vaste tijden die voor een wijk opgesteld waren. De laatste paar maanden worden we uitbetaald naar de uren die we daadwerkelijk werken. Vreemd dat dit per regio zo verschilt.
Ik krijg idd de vaste tijden en niets meer.
pi_107820420
Inderdaad vreemd dat dit per regio scheelt.
pi_107821023
Het verschilt hier per week. Moet er elke keer achteraan om het wel te krijgen.

Gek genoeg is het zo dat als ze op de harmony uitdraai goed staan, dan krijg ik ze ook uitbetaald. En zolang ik nog steeds briefjes krijg waar ik de uren op moet zetten. Horen ze het ook in de uitdraai te plaatsen.

Overigens is het volgens de nieuwe CAO zo dat als je kan aantonen dat je de afgelopen 3 maanden structureel meer hebt gewerkt. Deze uren verhoogt kunnen worden (op jou verzoek) met het gemiddelde van de afgelopen 3 maanden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_107823824
Heb altijd één huis met een hond. Wanneer ik met mijn fiets aan kom zetten hoort hij me altijd ( remmen piepen nogal.. ) en sprint hij naar de voordeur al blaffend. Ik kan de post netjes door de brievenbus stoppen, maar halverwege pakt de hond de post al. Post in zen waffel en zit hij netjes naar mij te kijken. Mooi gezicht altijd _O- Eens zien of ik er morgen een foto van kan maken.
pi_107826601
Doe maar ja. _O-
Hier een rustig dagje zonder bijzonderheden.

Ik krijg uitloop trouwens wel betaald. :) En wanneer het autobedrijf hier start, komt er 45 min. bij per week voor mij, omdat ik de zakken van kleine wijken juist neer moet zetten.

[ Bericht 46% gewijzigd door Herfstblad op 10-02-2012 14:36:03 ]
pi_107827066
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:56 schreef Blobje het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:48 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik krijg idd de vaste tijden en niets meer.
Hier zijn ze sinds vorig jaar ergens ook uitloop wel gaan betalen, mits je een goede reden opgeeft (bijv vaker naar depot moeten fietsen, weersomstandigheden, onbekende wijk). Wel zo fair, zeker nu. De winter ervoor was er vaak uitloop maar dan kreeg je dus niks extra, terwijl er in rustige tijden (zomer!) wel veel op de uren beknibbeld werd. Maar wisselt idd erg per gebied of ze dat wel of niet doen, hier iig ook pas sinds kort.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_107827451
Vergeet ik nog bijna te melden dat ik eindelijk het geld ga krijgen waar ik al meer dan een jaar recht op had *O*

Verhaal was dus zo, september/oktober 2010 van tijdelijk naar vast contract gegaan, maar zaten 3 weken tussen.Wel gewoon gewerkt. In eerste instantie oktober dubbel betaald gekregen, waarna het loon onder het oude contract terug is gehaald. Alleen, toen bleef er ongeveer 50 euro over aan loon voor een maand, wat veel te weinig was (werk elke zaterdag ongeveer 4 uur). Dat klopte dus niet, al kwamen we er pas veel later achter dat dit kwam, omdat die uren bij het nieuwe contract op gezet hadden moeten worden. Was niet gebeurd, en die uren waren inmiddels niet meer terug te vinden. Een jaar lang heb ik daar achteraan gezeten, nu krijg ik eindelijk het geld. Samen een inschatting gemaakt van de uren en die krijg ik nu alsnog betaald. En 100000x excuses dat het nooit zo lang had mogen duren :z
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_107827495
Ah toch nog een happy ending.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')