Bij mij grijpt ESP/ABS helemaal niet in met mijn normale bandjes. Niet nodig met een normale rijstijl, voldoende afstand en bandenprofielquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, hier ligt toch echt nog zeker 20-30cm sneeuw hoor.
Besides, Ik merk dat deze winterbanden(ondanks de veel hogere wang en smallere breedte) me in deze kou en flinke regenbuien meer grip bieden als mijn zomerbanden nu zouden doen. (en merk het ook bij de taxi's. Bij diegenen met zomerbanden grijpt het ESP bij deze temperaturen toch echt sneller in als bij die met winterbanden(zelfde type auto, motor en beide merkbanden en bij dezelfde rijstijl.)
Misschien omdat ik in Zuid-Limburg woon? Ik weet niet, maar ik zit zo in de sneeuw als ik naar de Ardennen wil, of de Vijlenerbossen om met de hond te wandelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:10 schreef Estolan het volgende:
Vraag mij af waarom jij dan WB hebt, hoe ben je er op gekomen dan? Gewoon voor de lol?
Uhuh.
Das mooiquote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Serieus, ik ervaar geen enkel probleem met fatsoenlijke normale banden. in de winter
Euhm. Nee, ik geef je net een link van een autobildtest waarin staat dat het niet zo is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:15 schreef Estolan het volgende:
Ja en toch blijkt ook wanneer de temp gem onder de 7gr zit, dat WB beter contact met wegdek hebben dan ZB
Dus in de tijd van nu
WB!
Whahaha waar lees jij dat dan? Ze melden niks over de temp condities bij die testquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Euhm. Nee, ik geef je net een link van een autobildtest waarin staat dat het niet zo is.
Al die boxjes kan ik ook aanvinken, maar toch grijpt bij sommige taxi's de ESP stukken sneller in op de zomerbanden als de winterbanden. (vorige week nog getest, toen ik halverwege de dienst van een taxi met zomerbanden naar 1 met winterbanden wisselde, de weg lekker nat was en het c.a. 1graad was.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bij mij grijpt ESP/ABS helemaal niet in met mijn normale bandjes. Niet nodig met een normale rijstijl, voldoende afstand en bandenprofiel
Dit, en dat is toch wel een zeer belangrijke factor.. Voerden ze de test uit bij 20 graden of was het toen -20?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:24 schreef Estolan het volgende:
[..]
Whahaha waar lees jij dat dan? Ze melden niks over de temp condities bij die test
Het is ook het begin dat het "merkbaar" wordt. Een indicatie dat het de tijd wordt om te gaan wisselenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:37 schreef jitzzzze het volgende:
Die grens van 7 graden celcius is leuk voor in het foldertje. Maar op de weg is het onzin. Er zijn vele andere factoren die veel meer bepalen hoe een band het doet dan de buitentemperatuur.
als je er totaal geen verstand van hebt dan zou je dat kunnen doen. Als je een klein beetje feeling bij je wagen hebt dan kan je dat zelf wel aanvoelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:40 schreef Estolan het volgende:
[..]
Het is ook het begin dat het "merkbaar" wordt. Een indicatie dat het de tijd wordt om te gaan wisselen
Hier gingen ze dit keer eind nov er op. beter iets eerder dan te laat ( wat ik in 2010 hadquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
als je er totaal geen verstand van hebt dan zou je dat kunnen doen. Als je een klein beetje feeling bij je wagen hebt dan kan je dat zelf wel aanvoelen.
Ik post mobiel en open dus geen nieuw topic mocht ik de lapo hebben.
Misschien rij jij als een oma, maar zelfs dan begrijp ik niet dat jij het niet merkt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:12 schreef leolinedance het volgende:
Bij mij grijpt ESP/ABS helemaal niet in met mijn normale bandjes. Niet nodig met een normale rijstijl, voldoende afstand en bandenprofiel
+1quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zomerbanden! Het gaat natuurlijk vaak goed, maar als je moet uitwijken oid: forget about it.
Ik hoef nooit uit te wijken, ook niet wanneer er geen sneeuw ligt. Als je het zo ver laat komen is je rijstijl niet helemaal verantwoord denk ik. Men heeft jaaaren zonder winterbanden gereden, en opeens zou het niet meer zonder kunnen? I don't think soquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien rij jij als een oma, maar zelfs dan begrijp ik niet dat jij het niet merkt.
Ik constateerde gisteren voor de zoveelste keer dat op sneeuw zomerbanden onverantwoord onveilig zijn. Het gaat natuurlijk vaak goed, maar als je moet uitwijken oid: forget about it.
Wat een onzin weerquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik hoef nooit uit te wijken, ook niet wanneer er geen sneeuw ligt. Als je het zo ver laat komen is je rijstijl niet helemaal verantwoord denk ik. Men heeft jaaaren zonder winterbanden gereden, en opeens zou het niet meer zonder kunnen? I don't think so
Met alle respect hoor, maar je bent niet de enige op de weg. Er kan altijd ineens een kind oversteken, een auto kan uit een parkeervak komen rijden zonder te kijken, enz. enz. Je moet ook andermans fouten op kunnen vangen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:55 schreef leolinedance het volgende:
Ik hoef nooit uit te wijken, ook niet wanneer er geen sneeuw ligt. Als je het zo ver laat komen is je rijstijl niet helemaal verantwoord denk ik.
Men heeft jaaaaren zonder gordels gereden. Dat is toch pottedimme geen argument!quote:Men heeft jaaaren zonder winterbanden gereden, en opeens zou het niet meer zonder kunnen? I don't think so
Gaat het ook sneeuwen dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:03 schreef Estolan het volgende:
Morgen temp tussen -3 & -7gr
Oftewel, WB!
Wat een criteriumquote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:03 schreef Estolan het volgende:
Morgen temp tussen -3 & -7gr
Oftewel, WB!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |