abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:44:00 #251
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_121881512
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:42 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ook volgens alle tests als het vriest, zoals nu. Wel maar een heel erg klein beetje, maar toch. :+
Laat maar zien, bij verschillende temperaturen. Ik ben benieuwd :)
Over een paar dagen is het trouwens helemaal weer gedaan met de vorst.
pi_121881515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wanneer heb ik minder grip? Op sneeuw ja, maar die is allang weer verdwenen hier ^O^ Onder zo'n beetje alle andere omstandigheden hebben gewone banden meer grip. Die paar dagen met sneeuw neem ik graag voor lief :)
Niet onder de 7gr
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:44:33 #253
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_121881531
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:44 schreef Estolan het volgende:

[..]

Niet onder de 7gr
:')

edit: sorry ik kan er niet veel meer van maken. Als je deze discussie mee wilt voeren mag je je wel iets beter verdiepen in de materie. Kleine tip: Die 7 graden is marketingtechnisch in het leven geroepen. Hier is geen enkel bewijs voor. De werkelijke temperatuur ligt rond het vriespunt. Ik heb nog geen goede test gezien waar het exact gemeten is.
pi_121881555
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

:')
Wat? Dat is al lang bewezen
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:46:21 #255
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_121881616
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:45 schreef Estolan het volgende:

[..]

Wat? Dat is al lang bewezen
Laat maar, dit is zinloos :')
pi_121881670
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Laat maar, dit is zinloos :')
Wat?

WB zijn beter bij sneeuw, ijs en temp onder de 7gr tov ZB.
That's just a fact!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:47:58 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_121881684
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:47 schreef Estolan het volgende:

[..]

Wat?

WB zijn beter bij sneeuw, ijs en temp onder de 7gr tov ZB.
That's just a fact!
oke
pi_121881733
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

oke
Sorry hoor, maar dat is al lang bewezen. Kan je hoog of laag springen, het is nou eenmaal zo.
pi_121881764
Laat maar zien dan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121881829
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Laat maar zien dan.
Wat
pi_121881866
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:50 schreef Estolan het volgende:

[..]

Wat
Okee.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121882023
Google: "wanneer winterbanden"
Genoeg hits waar het staat

Have Fun Reading
pi_121882186
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:55 schreef Estolan het volgende:
Google: "wanneer winterbanden"
Genoeg hits waar het staat

Have Fun Reading
http://www.volkskrant.nl/(...)7/Winterbanden.dhtml

Succes met lezen inderdaad.

quote:
Zoals die keer toen het Duitse blad AutoBild zomer- en winterbanden liet testen: boven nul en op een nat wegdek bleken de zomerbanden meer grip te bieden.
Alleen onder het vriespunt zijn winterbanden beter. Dat heeft auto bild al jaar na jaar getest. Helaas moet je betalen om die artikelen in te zien...
pi_121882275
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)7/Winterbanden.dhtml

Succes met lezen inderdaad.

Alleen onder het vriespunt zijn winterbanden beter. Dat heeft auto bild al jaar na jaar getest. Helaas moet je betalen om die artikelen in te zien...
Artikel komt uit 2010.....

En waarom adviseert de ANWB dan anders? En genoeg filmpjes op YT van bv tests van ADAC

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 12:02:49 ]
pi_121882492

Verschil banden op ijs ( onze NL situatie nu )
pi_121883448
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:07 schreef Estolan het volgende:

Verschil banden op ijs ( onze NL situatie nu )
Er is geen ijs nu. Kom op zeg. De wegen zijn gewoon vrij, dat is asfalt.
pi_121883642
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wanneer heb ik minder grip? Op sneeuw ja, maar die is allang weer verdwenen hier ^O^ Onder zo'n beetje alle andere omstandigheden hebben gewone banden meer grip. Die paar dagen met sneeuw neem ik graag voor lief :)
Mwah, hier ligt toch echt nog zeker 20-30cm sneeuw hoor.
Besides, Ik merk dat deze winterbanden(ondanks de veel hogere wang en smallere breedte) me in deze kou en flinke regenbuien meer grip bieden als mijn zomerbanden nu zouden doen. (en merk het ook bij de taxi's. Bij diegenen met zomerbanden grijpt het ESP bij deze temperaturen toch echt sneller in als bij die met winterbanden(zelfde type auto, motor en beide merkbanden en bij dezelfde rijstijl.)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_121883685
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:32 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Er is geen ijs nu. Kom op zeg. De wegen zijn gewoon vrij, dat is asfalt.
Alleen de hoofdwegen ja. Alle gewone 30km/h straten ligt nog vol met sneeuw ( hier dan )

En de temp ligt tussen de 0&-4gr
Dan heb ik liever een band die daar voor bedoeld is

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 12:39:32 ]
pi_121884039
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:37 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Mwah, hier ligt toch echt nog zeker 20-30cm sneeuw hoor.
Besides, Ik merk dat deze winterbanden(ondanks de veel hogere wang en smallere breedte) me in deze kou en flinke regenbuien meer grip bieden als mijn zomerbanden nu zouden doen. (en merk het ook bij de taxi's. Bij diegenen met zomerbanden grijpt het ESP bij deze temperaturen toch echt sneller in als bij die met winterbanden(zelfde type auto, motor en beide merkbanden en bij dezelfde rijstijl.)
Technisch gezien hebben winterbanden minder grip dan zomerbanden bij regen en droog. Jij merkt het verschil doordat je smallere banden eronder hebt zitten, hierdoor wordt de druk die wordt uitgeoefend per virerkante cm rubber een stuk groter. Doordat die groter wordt, verliest het rubber minder snel de aanraking met het wegdek.

Als je een zomerband en winterband van de zelfde breedte neemt, dan zal de zomerband meer rubber op het asfalt kunnen drukken dan een winterband, de extra groeven in deze laatste zorgen namelijk dat er minder rubber het asfalt raakt. :)

Doordat het gros van de mensen smallere winterbanden laat plaatsen, merken zij inderdaad dat het bij regen en droog toch allemaal erg goed blijft presteren, maar mensen die dezelfde maat eronder laten liggen, zullen merken dat winterbanden met regen en droog een stuk slechter zijn. :)
pi_121884125
Toch raar dat het ADAC zegt dat onder deze temp winterbanden bij nat wegdek toch meer grip hebben dan zomerbanden :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 12:49:03 ]
pi_121884136
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Technisch gezien hebben winterbanden minder grip dan zomerbanden bij regen en droog. Jij merkt het verschil doordat je smallere banden eronder hebt zitten, hierdoor wordt de druk die wordt uitgeoefend per virerkante cm rubber een stuk groter. Doordat die groter wordt, verliest het rubber minder snel de aanraking met het wegdek.

Als je een zomerband en winterband van de zelfde breedte neemt, dan zal de zomerband meer rubber op het asfalt kunnen drukken dan en winterband, de extra groeven in deze laatste zorgen namelijk dat er minder rubber het asfalt raakt. :)

Doordat het gros van de mensen smallere winterbanden laat plaatsen, merken zij inderdaad dat het bij regen en droog toch allemaal erg goed blijft presteren, maar mensen die dezelfde maat eronder laten liggen, zullen merken dat winterbanden met regen en droog een stuk slechter zijn. :)
Die 1e alinea gaat op bij mijn eigen auto(winterbanden zijn standaard breedte, alleen iets hoger als standaard(195/60 terwijl af-fabriek 195/55 eronder zit.), bij de taxi's waarin ik rij echter niet(die hebben zowel zomer als winterbanden even breed en hoog.)En daar grijpt bij dit koude weer de ESP toch echt stukken eerder in bij de auto's met zomerbanden.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_121884621
Ik reed gisteren even in een A1 met zomerbanden op een besneeuwde weg. Wat een drama is dat! Het verschil onder die omstandigheden is enorm. Dat valt in het niet bij de verschillen op droog en nat, zelfs als het 20 gr boven nul
is...

Bij winterse omstandigheden moeten winterbanden daarom gewoon verplicht zijn. Die A1 was gewoon volstrekt onveilig op sneeuw.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_121884688
http://www.tyrereviews.co(...)yre-Braking-Test.htm
quote:
The Big Test

The average budget winter tyres sacrifices too much wet performance to be considered a sensible option for the UK climate.
To highlight this, Auto Bild have taken 42 sets of winter tyres, from premium to budget, and put them through a wet and snow braking "shoot out", to see which 15 tyres go through to their group tests.

Also included in the test is a summer and all season tyre to give a balance to the market overview.

As you'd expect the summer tyre stops the shortest in the wet from 80kph, taking just 39.2 meters to stop. The best winter tyre, the Semperit, is less than a meter behind in 40.1. While the gap between braking in the wet is extremely close, the results are somewhat different on snow. Where the Semperit takes 34 meters to stop from 50kph on snow, the summer tyre which enjoyed a 0.9 meters advantage in the wet, skids up in 69.5 meters - a huge 35.5 meters longer than the winter tyre!
Mensen die de ADAC, ANWB en BOVAG serieus geloven bij de aankoop van banden moeten ze afschieten. :')
Die bedrijven zijn er voor andere bedrijven, niet voor bestuurders.
pi_121884846
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://www.tyrereviews.co(...)yre-Braking-Test.htm

[..]

Mensen die de ADAC, ANWB en BOVAG serieus geloven bij de aankoop van banden moeten ze afschieten. :')
Die bedrijven zijn er voor andere bedrijven, niet voor bestuurders.
Mensen die dat zeggen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')